Helmimasut 2009 ~HELMIKUUSSA!!~

ÄÄH!

Täällä on nyt niin pahantuulinen paksumaha ettei kannata lukeakaan jos haluatte aloittaa aamunne pirteämpinä... Edelleenkään ei mitään tapahdu! Eilen kävelin monta monta kilometriä (ihana ilma sentään piristi) ja sain aikaiseksi kovalla työllä pari suppari liikkuessa, eli ei mitään levossa tulevia jatkuvia supistuksia.
Yöllä oli sitä menkkajuilintaa mutta en unen seassa edes ajatellut oliko kuinka kovaa - aika vähäistä kai kun sain nukuttua. Tyhmänä ja toiveikkaana ajattelin, että jos NYT sit aamulla jotain - ja ketut, täällä ollaan edelleen eikä mitään oirehdintaa. Tietty hyvä että vauvalla kaikki OK ja kehittyy ihan valmiiksi asti mutta kun mä en jaksa enää odottaa!!! Onneksi on neuvola tänään, mä haluan suunnitelman koko loppuajalle : (

Tuhma-almaa, kultapoika ja vko 38
 
Audriina: Ei me sitä kauheen kauan mietitty kumpi eka sen lapsen hankkii, kun kuitenkin molemmat aiotaan lapsi(a) tehdä :) Tolla puolisolla nyt oli työn kanssa sellanen tilanne, että just vasta alottanu sh:n työt (eikä vielkää ihan virallisesti valmistunu), niin ei halunnu heti jäädä äitiyslomalle, ettei ihan tipahda kelkasta.. tosin se isyysloma olis kyl ollu kova juttu.. ehkä tää asia joskus muuttuu, ehkä sit jos tulee se adoptio-oikeus.. Nyt siis puolison lapsen adoptoiminen ei oo mahdollista, pitää hakee vaan huoltajuutta (mikä ei anna oikeestaan minkäänlaisia oikeuksia). Mutta jälleen kerran, minkäs teet :| Omaa napaa taas, mutta kun ei millään muista kaikkien juttuja, kun niitä tulee vaan niin kauhiasti!

Onnea synnyttäneille! :flower: :flower:

H-hetki lähenee...

38+0
 
Unijuttuja: Kiva kuulla Sleeping ja Seranzu, että pikkuisen ja esikoisen nukuttaminen samassa huoneessa on mennyt hyvin, ehkä se täälläkin onnistuu sitten. Mulla on tapana jännittää tällaisia muutostilanteita esikoisen puolesta aina kauheasti, mutta yleensä ne on kaikki menneet ilman mitään ongelmia.
Haavemamma, meilläkään ei itkuhälyä yöllä käytetty, eri huoneessa nukkumisen pointti oli juurikin se, ettei ihan joka äännähdys kuuluisikaan. Me vanhemmat nukuttiin siinä vaiheessa molemmat niin kevyesti, että ihan takuulla vauvan kuuli kun se jotakin tarvitsi.
Bourriquet, se sängyn päädyn korottaminen voi helpottaa oloa, jos lapsella on masuvaivoja tai siis lähinnä takaisinvirtausta (eli maito nousee takaisin ruokatorvessa), tai jos sillä on nuhaa tms. Meillä korotettiin pinniksen päätyä puhelinluetteloilla jonkun vaivan yhteydessä, ja sitten se jäi niin kun vauva nukkui entistä paremmin sillä lailla. Otettiin ne luettelot pois muistaakseni vasta, kun poika alkoi kääntyillä sängyssä niin että nukkui välillä sitten pää alamäkeen.

Täällä mä taas roikun, vaikka paljon asioita odottaa tekemistä... Kirjoitusblokki gradun kanssa. Joopa joo...

Kaksikielisyydestä piti vielä sanoa, että on mahtavaa jos voi sellaisen lahjan lapselleen tarjota. Me asutaan umpisuomenkielisinä ruotsinkielisellä alueella, ja toivottiin, että lapset oppisi ruotsin jo tarhassa. Eli oli tarkoitus laittaa poika ruotsinkieliseen päiväkotiin, vaikka kotona puhutaan suomea. Ajattelin, että siinähän se paljon puhuttu järjestelmällisyys toteutuu, kun kotona puhutaan vain yhtä kieltä ja tarhassa vain toista. Mutta ei niin saa tehdä tällä paikkakunnalla, poika sai paikan vain suomenkielisestä tarhasta ja mukana tuli viesti, että kolmivuotiaasta voi laittaa erityiseen kielikylpypäiväkotiin. Niin että kouluruotsilla saa meidän poika sitten pärjätä niinkuin vanhempansakin, se kielikylpypäiväkoti kun on 15 km väärään suuntaan työmatkaan nähden.

Jep jep... eikun gradun ääreen... tai jotain...

Naru 36+ jotain
 
Meinasin kans aluksi varoittaa että täältä sataa omanapaista kiukkua mutta muut ovat ehtineet edelle. Järkyttävää todeta että vaikka mä oon normisti ihan hirveen neutraali ja handlaan kaiken vaivattomasti, menee nyt sietokyvyn ylärajoilla.. Ensin illan pilaamisesta vastasi reilun vuoden vanha kissa, joka toisti kaikki tietämänsä pahat kymmeneen kertaan. Kun sitten vauva aloitti kungfutaistelunsa puolelta yöltä, ajattelin että se kestää max. tunnin.. Paskat. Taukoamatonta riekkumista puoli neljään. Ja mitä sitten? Miehen herätyskello soi puoli viisi! Se oli sitten siinä. Saavat huomattavan hyvän tuulisen odottajan tänään tutkitttavakseen.. Happi meinas loppua viimeistään miehen urpoihin kommentteihin aamuyöstä. Oon menossa tänään lekuriin jossa todennäköisesti sovitaan sektiosta koska on vahva perätilaepäily. Mies totesi että pyydä niitä leikkaamaan loppuviikosta iltapäivällä kun on töissä kato niin paljon palavereja ettei vois olla pois.. WHAT the F??? Stn kampaajallekaan pääse kun ens kuussa jos ehdot on tollaset.

Leppoisaa päivänjatkoa. Ja anteeksi...
 
:D Kaikilla tuntuu tänään olevan vähän kiukkuinen päivä. :hug:
Mulla kans sellanen olo että ei jaksas lasten kiukuttelua kuunnella yhtään! Uloskaan kun ei jaksa niitä enää pukea niin on vaan sisällä oltava! Mä oon ihan poikki kun itelleni päälle laitan, saati sit vielä noille kahdelle jotka osaa tehdä siitä pukemisesta niiiin vaikeeta ihan kiusallaan! |O
Ja aika ei kulu mihinkään! Tasan viikko vielä sektioon!
Onnea kaikille jo vauvan saaneille! :flower:

rv 38+1
 
Huomenta =)

Noi on niin tuttuja noi huonot päivät nykyään mutta pakko jakaa teidän kanssanne... Pitkästä aikaa sain nukuttua hyvin. Jätin sellasen Anitan tukivyön koko yöks eikä yhtään menkkakipua eikä kääntyminenkään sattunut. Täytyy tänään kysyä neuvolassa eikai siitä ole haittaa öisin sitä käyttää mutta ainakin vauva liikkuu edelleen aivan yhtä paljon. Aion pitää sitä joka yö tästä lähin, niin paljon helpotti.

Kiitos Naru tuosta sängyn pään korottamisen selityksestä. Ehkei me sitä sit heti alkuun korotella mut sit jos tulee tarvetta.

Eilen oli tosiaan niiiiiin ihana sää, että oli pakko käydä yli tunnin lenkillä, vaikka se hidasta onkin. Toivottavasti tänäänkin olisi.

Niin ja Naru. Onnea gradun tekoon!!! Mulla odottaa tossa pöydällä ja se ois pakko saada valmiiks mutta MITÄÄN en oo saanu tehtyä sen eteen äitiyslomalla :ashamed: Miten sä saat ittes motivoitua?

-Bourriquet 38+1
 
Huono päivä täälläkin. Nukuin tosi huonosti, lonkkia ja olkapäitä kivistelee niin ei saa oltua kunnolla kummallakaan kyljellä. Lisäksi vauva herätti jossain vaiheessa, kun päätti kääntää jalat ja kädet eteenpäin. Aika tiukilla oli mahanahka, enkä saanut tyyppiä kääntymään millään. Piti sitten nousta ja kävellä vähän niin siitä kierähti sitten onneksi takas kylki eteenpäin..

Kohta pääsee onneksi kampaajalle, ehkäpä mieli tästä paranee! :)

Ihaillen kyllä luen tosta Narun gradunväännöstä, mun pitäisi myös lopputyö tässä tehdä, oli niin suunnitelma saada se hyvään vauhtiin ennen vauvan tuloa... Toisin kävi, en saa yhtään mitään aikaiseksi! No, en jaksa stressata sitä kovasti, kaipa sen sitten joskus vielä....

KÖ ja Tao 39+0 (hui, viikko enää!)
 
huomenia!

Ei oo paras päivä täälläkään, poika heräs 06.30 |O ja just kun olin eilen päättänyt että alotetaan valvottaa poikaa aamupäivisin pitempään jottei nukkuis kun yhet päikkärit että riittäis unta sinne yöhönkin, niin tietysti meni heräämään niin aikasin että nukkuu jo nyt päikkäreitä eli pakostikin nukkuu toiset päikyt viel iltapäivästä ja sama rumba jatkukoon, eli huomiseksi ootettavissa jälleen aikainen aamu |O |O
niin kovasti kun ite tahtois nukkua nää jäljellä olevat päivät/viikot ennen vauvaa :/

synnytyksen käynnistämisen kotikikat
risiiniöljy on aika kyseenalainen, koska pahimmassa tapauksessa sitä kulkeutuu istukan kautta sikiöön joka sitten kakkii lapsiveteen, mutta ajaiskohan esim. levolac saman asian? tarkotushan on vissiin saaha peräsuoli "kramppaamaan" ja tyhjentymään joka samalla aiheuttais supistuksia..
kolme ässää tehokkain lienee se miehen kanssa harrastettava, harmi vaan ettei kiinnosta tällähetkellä pätkääkään.
siivouksen jätän väliin kun ei liitokset enää kestä.. saman asian ajaa kun pompin, kumarrun, nostelen jne.. esikoista :D saunaa ei ole :(
kyykyt joku joskus taisi tässäkin pinossa jo mainita että kyykkyyn-ylös-liikkeet saattais vaikuttaa :D
7 kokonaista ananasta juu`u joltain jenkkiläisten sivuilta tuli tääkin luettua, kokeilkoon ken uskoo :LOL:
aku-painanta esikoisen aikaan paineltiin kilpaa miehen kanssa mun koipia, tulos=mustelmat, ei vissiin löydetty niitä pisteitä :D
tulinen ruoka ei uppoo ainakaan muhun, saa varmaan vaan kovat vatsanväänteet :/
lenkkeily kaipaan jo niin et pääsis kunnon kävelylle, mut riittää postilaatikolle meno kun jo selkä ja liitokset alkaa särkemään :(

tossa nyt muutama, laittakaahan vinkkejä pinoon niin voidaan kokeilla jos joku tehoais!

ON: selvästi on viikon sisään tirppana hiljentänyt tahtiaan.. lähinnä just sitä möyrintää tuntuu, ei niinkään enää selviä potkuja tms..
Maha ollu löysällä kohta jo 2viikkoa, tiiä sitten mitä sekin meinaa, tuskinpa synnyttämisen lähestymistä, kun eikai sen noin kauaa pitäs sekasin olla :/

kiinnittymisestä syntymiseen elikkäs te joilla jo ennestään lapsia, kuinka pitkään on menny kiinittymisestä synnytyksen käynnistymiseen?
Muistelen et esikoisesta meni 2viikkoa.. harmi ettei neuvolan opiskelija likka eilen muistanut kokeilla saako päätä vielä liikkumaan.

kuupas ja tirppana 37+5
 
Merkkiä tähän kohtaan :wave: , paljon oli taas lukemista kun päivän oli pois palstalta.
meil oli eilen leipomispäivä esikon synttäreitä varten ja muutakin järjestelyjä ja hankintoja niitä silmällä pitäen. mukavaa oli touhuta esikon ja siskoni kanssa, aikakin kului nopeesti verrattuna näihin normipäiviin, kun yksinään täällä kököttelee... :p

Kommentteja ois varmaan muutama, kun vaan muistais... :ashamed: :headwall:

Ai niin,isyyslomasta sellasta, että meillä mies on lomautettuna tällätietoo helmikuun loppuun asti,eli olis sitten joka tapauksessa kotosalla pari vkoa jos ei nyt kahta viikkoo yli mene tämä raskaus. Sitten maaliskuun puolessa välissä menee käsileikkaukseen, josta kuukauden sairauslomalla, joten isyyslomaa voi sitten vähän säästellä vaikka kesään. =) Ei olla vielä tarkemmin asiasta päätetty, vähän riippuu tosta työtilanteestakin, jatkuuko lomautukset vai parantuuko näkymät.

huomenna ois sit tayssissä se synnytystapa-arvio(muistan sen nyt joka viestissä näemmä mainita :saint: :LOL: :headwall: ), ja siitä tuli mieleeni että kuinka kaukana synnytys sairaalasta kukin asuu? Meillä on reilun tunnin ajomatka (n.100km), ollaanko pisimmästä päästä vai onko jollain viä pidempiä matkoja? Mietityttää vaan se kuinka sitä osaa sitten sopivalla ajalla lähteä, jos alatiesynnytykseen päädytään... :eek: Kun ei kauheesti houkuta turhaankaan tollasta matkaa edestakas kruisailla, jos lähteekin ennen aikojaan, ja lähettävät takas kotiin ootteleen... :/ Tayssissä kun tuntuis olevan melkoisesti ruuhkaa, ja tuntuvat mieluusti pistävän porukkaa kotiin mahd.pian synnytyksen jälkeenkin, saati et pitäisivät siä oottelemassa josko jotain tapahtuis... No, huomisen jälkeen olen viisaampi tämän asian suhteen, ainakin siinä mielessä, että jos leikataan, ni sit mennään suunniteltuun aikaan vauvan hakuun... :whistle:

Täytyypi tästä lähteä teelle kaverin luo, hällä la oli eilen, mutta vielä kotosalla...

tatuka+peikko 38+0 (POKSIS!)
 
vastailen ajankuluksi :D

eli asutaan n. 6km päässä sairaalasta, joten kovin ajoissa ei tarvi lähteä :p
tatuka en muista nyt ootko ensisynnyttäjä, mut pääasiassa avautumisvaihe on PIIIITKÄ ellet oo syöksysynnyttäjä, joten kotosalla voi olla aika pitkäänkin :) Kannattaa kuitenkin lähteä ennenkuin olo on sietämätön, koska toi automatka voi olla istualteen aika tuskainen jos on kovatkin supistukset.
 
Huomenta!

Täällä vaihteeks sellanen harvinainen hyvin nukuttu yö takana, mutta muuten mieliala on ihan maassa. :( On nää hormonit aikamoisia kun koko ajan ailahtelee... Uskaltaako tänne nyt kirjoittaa mitään ettei vaan ärsytä ketään taustailijoita tai muitakaan. Ois kiva tietää että onko sitä nyt tervetullut vai ei? :'(

sadee: Ihana kuulla et esikoisen nukuttaminen myös samassa huoneessa vois onnistua vauvan tulon jälkeenkin. Oon vähän jännittänyt et miten tässä käy, jaksetaanko nukuttaa sitä tonne omaan huoneeseen sitten kun on kaks nukutettavaa. Se vois olla helpointa et levennettäis sänkyä ja nukuttais vaan kaikki siellä samassa. :D Salaa kyllä toivon että tää tulokas poikkeais siskostaan ja viihtyis heti omassa kehdossa. Mut niin ihanaa kun on ollut tuo tuhiseva tyttö kainalossa nukkumassa, niin on kyllä ollut ihan luksusta saada makkari hetkeks vaan mulle ja miehellekin. =)

Jeps, mut sellanen aamu täällä tänään... Toivottavasti teillä muilla on parempia. :hug:
 
Nyt vain ON:
Että mua ärsyttää.. Viime viikolla neuvolassa lääkäri povasi parin viikon odottelua (kohdunkaula pehmeä, ulkoa auki 1 cm). Eli sen naikkosen mukaan syntyisi rv 38. Sitten mutsi on soitellut jakysellyt oloja. Neljän lapsen äitinä hän jo on kovasti sitä mieltä että etuajassa syntyy, kun mulle ei ruoka maistu ja painonnousu on vähentymään päin. (Hyviä enteitä näillä kokeneilla, hih). Ei ole sitten kovin mukavaa odotella kun meneekin sinne lähemmäs rv42 :| Esikko syntyi kuitenkin 40+5, että alkuun ajattelin tämänkin tekevän niin, mutta nyt haluaa itsekin uskoa, että se syntyisi aiemmin. Olen vähän kärsimätön...

Sitten siitä ässästä... Onko muilla tilannetta, että yksi ainoa asento toimii..? Meillä kun se on nyt AINA takaa.. Eipä siinä mitään, mies on tyytyväinen ja itsekin pidän siitä. Jotenkin ei vaan pidemmän päälle kovin romanttinen tilanne, kun esileikin jälkeen käännän peräni miehelle :LOL: Siis AINA. Ei vaan liitokset kestä muita asentoja ja hapenotto ei toimi selällään. No, pian loppuu kai sekin iloittelu hetkeksi tai pidemmäksikin. Esikoisen kanssa ei seksi sitten ollutkaan ajankohtaista piiitkään aikaan, kun yksinäni odottelin ja synnytyksen jälkeen olin myös yksin. Saas nyt sitten nähdä kuinka homma toimiikaan..

Ihana ilma ulkona, tulee hyvä mieli :) Paitsi jos katselee tämän huushollin pölyjä.

-paradies 36+5
 
kuupas esikko on syntynyt sektiolla 11v. sitten, että virallisesti en kai ole ensisynnyttäjä, mutta sellaiseksi kuitenkin itseni tunnen, kun eläissäni en ole synnytyssupistusta kokenut... :whistle: Silläpä nää mietityttääkin... Esikon syntymän aikaan oli vielä tossa aluesairaalassa synnäri 3km päässä, joten sillon ei tullu tälläsiä mietittyä... Nyt on tosiaan ajeltava se 100km suuntaansa... :eek:
 
Pixie: Et varmasti ärsytä ketään ja mua et ainakaan ihan varmasti ärsytä, vaan susta on ollut paljon apua kun kaikenlaista oon kysellyt, niin että kirjoitat ihan rauhassa vaan. :hug:

Hormonit jyllää täällä itse kullakin, varmastikaan moni juttu ei ärsyttäisi ketään, ellei tosiaan olisi tunteet pinnassa ja varmaan monella aika epävarma olokin joistain asioista, ja se voi saada odottavan äidin aika lailla puolustuskannalle ihan turhastakin, ilman että kyse olisi mistään vakavammasta.

Ja tosiaan kaikkia ei voi aina miellyttää, se on fakta. Mutta mua tässä pinossa ei kyllä ärsytä kukaan, vaan oon tosi kiinnostunut erilaisista tavoista tehdä ja ajatella, antavat perspektiiviä omiinkin ajatuksiin, ensikertalainen kun oon, ja luulen, että hienoista periaatteista huolimatta se on Siperia, joka sitten opettaa :LOL:

Tänään ultraan, toivottavasti kaikki hyvin. Typy on liikkunut viime päivinä paljon vähemmän kuin aiemmin, toivottavasti normaalia loppuraskauden "hidastelua" eikä mitään vakavampaa.

Tv. Lentis ja pimatsu 37+2 :heart:
 
Heippa kaikille! En oo taas aikoihin kirjotellu, taustaillu sitäkin ahkerammin.
Sairaalaan matkaa on reilut 100km, vähän siis mietityttää että osaako sitä ajoissa lähteä.

Jollakin, olikohan Kyrsällä on ollu synnytystä ennakoivia oireita viikon (?), mulla on ollu jo kaks viikkoo. Neuvolan terkkarikin tänään ihmetteli et vieläkö sä tuut sieltä :whistle:

Kyllä tässä jo alkaa niin malttamaton olla että... kunhan ei vaan menis yli LA:n, sitte kyllä pää räjähtää :eek:

Kotikonsteista sen verran et terkkari suositteli portaiden kulkemista ylös-alas ja seksiä. Ei vaan oikein tuo jälkimmäinen nappaa ja viimeks kun sitä konstia koitettiin niin ei ainuttakaan supparia saanu aikaan vaikka muuten kyllä supistelee päivittäin.

Onnea vauvan saaneille :heart:

millla ja poju, joka ei osaa päättää tullako vai eikö tulla 39+0
 
Saanko liittyä valittajiin. B)

Ei tarvi montaa sanaa: MUN LONKAT!! |O |O |O |O |O

Jumankekka, ei riitä enää, että särkee öisin, pitää särkeä päivälläkin. :kieh:

P.s. jospa mä lisään jotain muutakin tähän kuin vain valitusta. :D Tuosta sairaalamatkasta. Oon huono arvioimaa kilometrejä, mutta meiltä kestää ajaa Taysille n. kymmenen minsaa. Eli ei pitkä matka. :)
 
Aamupäiviä!

Jotenkin niin lohduttavaa, että muillakin on liikkumisvaikeuksia ja kipuja. Itseasiassa tosi tosi monella. :headwall: :headwall: Olen muuten huomannut myös, että vielä tuossa pari viikkoa sitten, ei monikaan ollut hirvittävän kipeä. Vaikka LA:t on hajallaan tosi monella samoja oireita yhtäaikaa.
Huomaan tulevani hiukan perässä niiden kanssa, kun on LA vasta 27.2...

Eilen tuli mullekin ne menkkakivut ja ensimmäisen kerran supisteli aaltoillen pari tuntia, kun katseltiin illan ohjelmia telkusta. Vaikkakin, eivät olleet todella kovin voimakkaita... Isäntä ihan innoissaan, että nytkö... He niinkun arvelin itse, ne siitä sitten hiipuivat.

Paradies :p Hauskaa, että teillä vielä on seksiä.. Mun halut on kadonneet ihan täysin ja tuossa yksi ilta kokeiltiin niin asento on kylittäin takaa.. Mutta, ei kyllä tunnu ollenkaan samalle, kun ennen... Koko homma.. Mulla valtava koko vaikuttaa siihen, että kokoajan mietin vaan isoa kokoani ja et oon ruma jne... VAIKKA, tiedän ettei mies niin ajattele...

Meillä on sairaalalle sellainen reilu puolituntia matka. Ei kiire siis...

Pari ainakin on kysellyt, että uskaltaako ja mahtuuko helmikuisiin mukaan kirjoittamaan. Mun mielestäni tervetuloa, vaikka olisikin ollut taustalla.. Ei kannata hätääntyä, jos kukaan ei juuri sinulle kommentoi... Luulen, että kaikki lukevat tekstit, tarkkaan :wave: :wave: On tosi vaikeaa muistaa nimiä... Ilman vihkoon kirjoittamista.. :LOL: Itsekin tosi myöhään aloin kirjoittaa, ja alkuun oli hankala päästä "mukaan", kun ei tiennyt miten menisi "väliin"... Mammat on ottanu kuitenkin ihanasti vastaan myöhäänkin tulijat. JA onhan se selvä, että kauemmin kirjoitelleet jo muistavat toisiaan niin on helpompi kommentoidakin...

Vaavin sängyn päädyn ajattelin hiukan nostaa, alkuviikoiksi kotona... Esikon kanssa taisi sitten jossakin vaiheessa olla ihan pitkäänkin, kun niiden korvien kanssa taisteltiin ....

Kiva muuten, eilen illalla suihkun jälkeen menin peittelemään meidän 11v... Ja mulla lorahti ihan isosti, neidin huoneen lattialle... :ashamed: Neiti oli ihan, että LAPSIVEDET!!! ÄITII!!!! :whistle: :whistle: Kiva selitellä, että kun pesin pyllyn, niin jäi vettä sinne.... :eek: :eek: Mulla on nyt alkanut käymään niin, liekö jotenkin tuo turvonnut alakerta... Nolotti... Onko muilla mammoilla moista oiretta?

Jos rupeaisi tästä puuhaan jotakin... Ei noita hommia kyl ole... On mutta ne kivut... :headwall:
 
Huh, kun tulee tekstiä vauhdilla! Meni nyt aika pikaluvuksi, kun en ehtinyt viikonloppuna käydä juurikaan lueskelemassa.

Isyyslomaa on mies ajatellut pitävänsä heti ainakin sen viikon verran. Sitten katsellaan myöhemmin lisää. Valtiolla kun on muutenkin noi lomat vähän "erikoisesti" eli lomia on säästössä jonkin verran vielä kesältä ja saa niitä sitten tuplana - muistaakseni. Sitten on vielä saldovapaita ja mitä lie muita.

Matkaa sairaalaan on meiltä noin 13 kilometriä. Toivottavasti lähtö tulisi joskus ilta-/yöaikaan, kun Kättärillä on niin surkeat parkkimahdollisuudet. Neljän tunnin kiekkopaikkoja on jonkin verran ja parkkipirkot kuulemma sähäkästi paikalla kyttäämässä uhreja. Ultrakäynneillä olen kuitenkin aina hyvin onnistunut paikan saamaan, mutta oonkin sitten ollut siellä hyvissä ajoin.

Painoa oli viikoilla 37+2 eli viime viikon neuvolakäynnille mennessä kertynyt ripun vaille 17 kg. On toki herkutkin maistuneet, mutta on kyllä tullut liikuttuakin ihan kohtuullisesti (lähinnä kävellen), joten ihan syömällä kai tuo on sitten tarttunut.

paradies: meillä ihan sama tilanne. Ite kun ei enää juurikaan pysty liikkumaan sängyssä, muissa asennoissa varsinkaan. Onhan se romantiikka tosiaan vähän hakusessa tässä olotilassa, mutta pääasia kai, että molemmista tuntuu hyvältä.

(.) Täällä myös viime yönä tullut valvottua 1½ tuntia. Nyt alkaa jo olla näitä ihania valoisia aamujakin (varsinkin, kun pakkasta on ulkona kirpeät -9 astetta eli taivas on kirkas), joten en ole nyt saanut torkkujakaan otettua. Kohta pitää lähteä mammalounaalle: nlan valmennusryhmän naisten kanssa sovimme treffit, että päästään jatkamaan juttuja yhteisen sävelen löydyttyä niissä valmennuksissa. Mukavaa.

Meillä hankittiin eilen oikein urakalla kulkupelejä perheeseen. Vanhempieni kanssa kävimme noutamassa Sintin kärryt kotiin ja arvatkaa vaan kuinka niitä on nyt hypistelty ja "testailtu". Illalla meni vielä oma lulla vaihtoon, kun sattui viikonloppuna sopiva vaihdokki löytymään. Nyt on sitten vähän isompi tavaratila, joten kärrytkin mahtuvat paremmin. Lisäksi nyt voi kaukaloa pitää etupenkillä, kun turvatyynyn saa kytkettyä pois.

Känkkäränkkää ollut myös liikkeellä - niin täälläkin. Päiväsaikaan en täällä yksikseni juurikaan ärise :LOL: , mutta miehen kotiutuessa eilenkin tuli heti kohotettua verenpaineita. Viikonloppuna oli puolestaan kyyneleet herkässä, kun "tulkitsin" miehen sanomisia taas "oikein päin". Kauankohan tätä kestää? Onneksi on niitä hyviäkin hetkiä.

Mutta nyt lähden katsomaan, että missä vaatteissa sitä kehtaisi lähteä ihmisten ilmoille. NOissa pakkaslukemissa ei taida olla juuri muita vaihtoehtoja, kuin ihan rehelliset ulkoilukamppeet. Pysyy edes lämpimänä. Kävellen kun meinataan mennä eikä se vauhti taida enää niin huima olla. PItäisköhän samalla reissulla poiketa vähän lastentarvikeliikkeeseenkin?

nimiko ja pallero 38+0 (poksis)
 
:attn: Mitä jos palattaisiin siihen vanhaan kirjoitus ja avautumistyyliin mikä täällä palstalla oli ennen tätä pientä välikohtausta että ei tarvitsisi anteeks pyynnellä koko ajan et sori jos tää nyt ärsyttää tai jos tää nyt vaikuttaa kakkitietävältä! Eiköhän tätä ny ole jo puitu tarpeeks ja on moni ollut sitä mieltä että ne hormoonit on näin lopussa pinnalla, ja jokainen meistä on vähän herkempi ja alttiimpi uloisille ärsykkeille, jos joku sapettaa niin hyppää tekstin yli! Mä en ainakaan halua jättää mun kokemuksia tunteita sen takia purkaamatta että se saattaisi sapettaa jotakuta! :kieh: Täälläkin siis känkäränkkä aamu menossa ja en pyydä sitä anteeksi!

Vauva on pitäny jo toisen yön ylhäällä, turvotosta on sen verran et kaulalla alkaa olee raskausarven tyntkää ja ne ei prkle tee mitään, mitä pitäis tehdä ennenku saa apua ???? Sitä on nyt kumminki pyydetty, mut taidan vaan olla "ylihuolestunu" ja näähän on näitä loppuraskauden vaivoja minkä kanssa vaan pitää pärjätä , (kuinka kauan kunnes pumppu pettää???) Täs ois jo kumminki viikkoja 39+5 eli viikon päästä yliaikaisuuskontrolli, paikat pehmeenä ym ym. Niin luulis et vois vähän tuossa itte tapahtumassa auttaa, mutta ei kun käynnistyksen on kaikkii riskei ja muita! :kieh: :kieh: Eiköhän siinäki ole riskinsä jos äidistä tuntuu et ei enää koht jaksa hoitaa vauvaa!

AAMUKIEHAHTUNUT TOUKKA
 
Nii ja ny kukaan ei uskalla enää kiroittaa mitään... En vaan halua että tää henki muuttuu täällä liian varovaisesksi ja kirjoittaneet eivät saa enää vertaistukea.... :headwall: :headwall: :headwall:
 
TOUKKA ei voi olla totta, sä vielä tuossa kunnossa.... Pakkohan niiden on jo käynnistää!!!!
Kaiketi rajansa kaikella, ilman niitä proteiinejakin...
Mitä jos viel soitat sinne synnärille? Tai lampsit sisään ja sanot ettet lähde pois ennen kun saat VAUVAN ULOS
 
Toukka :eek: :eek: !! Oot varmaan koittanutkin, mut jos vaan menet synnärille ja sanot, et nyt ei ole kaikki kulkaa kunnossa että jotain on tehtävä ja heti? Etkä lähde pois ennen kuin tekevät. :|

Ja joo, mä lupaa olla varomatta sanojani. :D Aion avautua ihan yhtä paljon kuin tähänkin asti (tai enemmän tarpeen mukaan ...mitä tässä lueskellut, avautumistarve lisääntyy vielä moninkertaisesti ennen varsinaista avautumisvaihetta :xmas: :D).

Jonkinasteista hermojen kiristelyä havaittavissa täälläkin. Oon kyllä muuten ihan hyvällä päällä, mutta eilisiltainen siivoaminen taisi kuulua naapuriin saakka. :snotty: :ashamed: :ashamed: :ashamed: :ashamed: Oli vaan niin hankala olo, ei yhtään ois napannu siivoaminen ja miten voi olla, ettei kolmekymppinen ukko osaa pestä vessanpönttöä... :snotty:

T. Kärppä ja papunen 36+3
 

Yhteistyössä