Helmimasut 2009 ~HELMIKUUSSA!!~

:wave:
Huono aamu on vaihtunut hyväksi päiväksi (lähinnä miehen onneksi!) :saint:

Paljon onnea niille jotka ovat saaneet oman nyyttinsä :flower:

Kuupas: Olikohan se niin että kiinnittymisestä saattaa mennä n2-3vkoa ennen kun vauva syntyy. Mutta kuten joku jo sanoikin niin eihän tämä kaikkiin päde. Esikoisen kiinnittymisestä meni vrk niin syntyi.

Tatuka: Meiltä on Tyksiin n17 km ja sekin on lähes tulkoon koko matka moottoritietä.

Toukka: Osaan kuvitella miten inhottava olo sulla on. Itsellä on niin paljon turvotusta että sukat eikä kengät mene jalkaan (neuvolaan mentäessä saa hampaat irvessä tunkea kenkiä jalkaan). Nukkumaan en ole pystynyt pitkiin aikoihin kun kädet särkee ( sormet on ihan valkoiset) ja jalat myös. Neuvolassa th on jo pidempään ollu kauhuissaan. Käynnistämään ei suostuta, koska vauva voi hyvin (ainakin lääkärin mukaan). Neuvolassa on otettu seurantaan ja käyn sielä vähintään kerran viikossa. Että näin.

Monet täällä "oirehtivat" lupaavasti (voi kunpa voisin sanoa samaa..) mutta niinhän pitäisikin, onhan HELMIKUU.

Sinituuli 37+4
 
pur
PIXIE No siis tarkoitan (tietysti aina riippuu ihmistyypistäkin, mut noin yleisesti) ihan niinku muissakin ravintoaineiussa myös öljyjä pitäs saada monipuolisesti. Vaik kalaöljyssä ja esim kylmäpuristetuissa kasviöljyissän on paljon samojakin ainesosia niin toimivat elimistössä hiukan eritavoin. Ja siis rasvathan toimivat hormoonien rakennusaineena. Sit tietty pitäs tietää mistä hormoonista on kyse et sitä voidaan sit koittaa myös ruokavaliolla säädellä jonkin verran. Mut esim. mun tapauksessa noin normaali tilassa ennen raskautta oli kyseessä estrogeenien epätasapaino ja tohon sai lisäystä sit soijalla salvialla yms..
Noh täästä ny tuli tämmönen sepustus. Ois varmaan pitäny yvks laittaa ja koita nyt jotain tolkkua tästä ottaa B)
 
PIXIE :hug:
Pikainen merkkaus tähän väliin. :wave:
Meille matkaa TAYSiin n. 10km. Eli ei tuota kauaa ajele.
Painoa tullut n. 13kg.
Mahatauti jatkuu edelleen, päivä vietetty petissä ja vessassa.
Nyt takaisin nukkumaan. :wave:

Kuume & pikkuinen 37+4
 
Varoitus..Pelkkää omaa napaa..
Sairaalareissu takana ja raivokäyrä tapissa. Aika oli klo 11 ja vastaanotto vaivaiset 45min myöhässä. Eikö ne tajua ettei odottavia äitejä kannata ainakaan tässä vaiheessa raivostuttaa enempää? Seniilin neuvolalääkärin perätilaepäily vaihtui ihan raivotarjontaan. Painoarvio tällähetkellä 3700 ja ens viikolla uusi aika arvioon. Nauru ei ollut kaukana kun uusi aika on niinkin tarkka kuin 13:05. Hiukan teki mieli vttll ja kysyä, sopiiko että tulen sitten vaikka puolelta..Jos vaikka sitten armeliaasti käynnistäisivät kun on sairaalalekurin mukaan keskiarvoa kookkaampi vauva tulossa. Käski hieroa nännejä ja nukkumaan. Meinasin lyödä. Kävelin pikku pakkasessa 7km kotiin, tosin matkalla poikkesin lemppariputiikkiin ja ostin andiatan silkkisen kietaisuneuleen sekä kukkakaupasta ison orkidean.. Ja päätin etten syö enää mitään muuta kuin kanin ruokaa koko loppuaikana ettei vauva kasva. Ni.
Kohdunkaulalle ei ole tapahtunut mitään kun ei noita suppareitakaan ole ollut. Tänään alkaakin sit ässien käyttö isoina annoksina, jos vaikka alkais tapahtua.

Mitä tarkoittaa BM,FL ja AC? Nää on vissiin jotain kokoon liittyviä kun kortissa on perässä numeroita..
 
Aurinkoista päivää känkkäränkille ja muillekin =) Mä lukeudun tohon kategoriaan 'muut' eli Matma, UÄ ja Naru vissii ainakin oli hyvällä tuulella.
Eilisen ku olin kuin zombie ja umpiväsy. Päikkäritki ku jäi nukkumatta niin illalla saunan jälkeen olin sängyssä jälkeen 22!! En muista koska olisin menny noin aikasi nukkuu, varmaa joskus ku oli aikanen töihin lähtö. No ukko vissii katto mua säälien iltasella ja nukkuikin ( lue: pyöriskeli ) itse sohvalla, jotta sain nukkua kellon ympäri sängyssä ja vain 3 vessakeikkaa. Oli IHANA herätä ja menin bodybalanceen klo 11 jonka jälkeen uuteen kotiin jynssää hanoja ja pyyhkii kaappeja. Tamppailin myös mattoja ja pakkasin ja nyt vähä selkää juilii joten lepäilen soffalla kone sylissä :) Ihan mieletön auringon paiste oli!!

Pixielle ISO :hug: tässä kärkeen!!
Ja mitä tulee kommentiisi Emsoille, niin tunnustan:D että kävi mielessä että olenkohan se ärsyttäjä minä...muttaku enhän mä edes mistään mitään tiedä ku enskertalainenkii...

No oli kuka hyvänsä niin aivan sama, kaikkia ei voi miellyttää ja joidenkin kemiat ei vain kohtaa.

Jospi
the 'kielinero' Kiitos hyvistä nauruista :LOL: Mut se bb Anniina oli kyllä niin hellyyttävä ja ei edes yrittänyt olla muuta kuin oli. Sä taidat olla samaa kaliiperia siis :) Itse pitkän venäjän lukeneena, saldona en osaa kunnolla venäjää, enkä englantia, saati ruottia..mutta yritän!! Tää kirjoitustaiokin on hieman kyseenalaista, kun joudun aina korjailemaan sata kohtaa jälkikäteen...

tripletti Möyryämistä se on tälläkin masu-prinsessalla enää ja ihan kummallisia muljahteluja. Laitoin yks ilta kännykän tohon mahan päälle ja saatiin hyvät naurut kun se liikku aika villisti tossa :)

Labello Onhan nämä sellaisia once in a life time-tyyppisiä jutskia. Tuskin tuo Tinakaan enää tule Suomeen kun on kuitenkin 69v tytön hupakko...tai no tosian ajattelin samoin vuonna 2000 ja olin kattomassa silloinkin. Eihän sitä koskaan tiedä..
Mun mies on jo huolissaan et kun mua alkaa siellä Madonnan keikalla pissattaa niin ei ole kivaa :LOL: Nimimerkillä seurapiirirakkoa ei kaikille ole suotu ;)

Matma Mä ajattelen samoin että ohjelmaa ja tekemistä vaan ja nautiskelua, kuitenkin max 2 vko ja se käärö ON sylissä ja viikot menee tosi nopeasti. Mulla olis kans Hesassa ystävänpäivänä likkoin kinkerit, mutta juuh en taida kyllä uskaltaa, josko olen enää paksunakaan silloin ( 17. pvä sitten yliaika kontrolli mulla ). Tai mikäs siinä jos vaikka hilpaisis kättärille jossa olen itsekin syntynyt, olishan siinä tavallaan fiilistä. Soittais ukolle että alas tulla tänne sieltä ;)

Kiloja täällä tullu n.15kg ja matkaa synnärille 15 km eli n 20 min, tietty kellonajasta riippuen.

Toukka
Jos olo on noin tukala, niin nappaisin kyllä kans synnäri kassin ja menisin polille vaatimaan.

Spectra Siis sua ei varpisti ole naurattanut tuolla, mut kirjoitat niin hauskasi että sain jo toistamiseen hyvät naurut. Kiitos ja anteeks =)

hm ja nöksy 39+5
 
Voi Pixie :hug: Minä en osaa tuossa asiassa neuvoa yhtään. Muutakun mullakin välillä tuollaisia itkupäiviä ollut... Ymmärrän että pelottaa se masennus. Onko todennäköistä, että se tulee uudelleen jos on kerran ollut?

Varmana ärsyttää muiden ruikutukset, kun ittellä on yliaikainen jo... Mä en osaa moisest edes kuvitella, kun en sitä yliaikaisuuden "onnea" ole kokenut... En nyt muista kuka asiast mainitsi...

Tooosi kurja päivä ollut monella. :hug: Eihän tässä osaa edes mitään sanoa. Voimia vaan kanssasisaret.

Minä tein ruoan ja leivoin sämpylät, niin johan riitti kivut ovat taas kanssani.... :ashamed:
Tuo 11v on maansa myynyt, kun kaverit on nyt jostain syystä hylänneet... Mun pistää niin vihaksi kaikki pissisten alut ja Ella-Millat, jotka "eivät nyt voi OLLA, kun on MUUTA tekemistä Saara-Kaisan kanssa, mut EI voida sua ottaa mukaan..." ARGH! Mä kun olen koittanu imeväisiästä asti opettaa, että KAIKKIEN kanssa leikitään ja KAIKKI mahtuu mukaan ja KETÄÄN EI SYRJITÄ. :kieh: :kieh:
 
Seranzu Mä olen joutunut kanssa seuraa tota siskoni 9v tyttären kautta ja mun sydän ihan vuotaa verta kun ajattelenkin. Itsellä oli ihan tismalleen sama tilanne ala-asteella, "ei se oo sun kaa, se on mun kaa!!!". Miten tytöt aina kehitteleekin noita kolmiodraamoja ja pojat on reilusti porukoissa.

Paradies Unohtui kommentoida tosta sekstaamisesta että aika ykstoikkosia ne vikat kerrat oli meilläkin, se tyyny pyllyn alla oli ihan jees kyllä. Nyttemmin en tosiaan näitten pukamieni kanssa kyllä voi tarjota mitään suuntaa, sen verta viehko on olemus :kieh:

Taidanpa ommella surauttaa vihdoin parit kestoimut!!!
 
moi kaikki! Minä tuossa perjantaina taisin manata, että ei tietoakaan lähdöstä vielä. Meille syntyi poika lauantai keskipäivänä.. JIPII!!

Synnytys oli helppo kesti vain 5 ja puoli tuntia. Ekasta supistuksesta viimeiseen rakkaaseen tulokseen. Poika on terve ja painoi 3615g ja pituus 49cm. Ihan musukka!

Synnytystarinoita lukeville tässä esimerkki toisesta raskaudesta. Eka synnytys kesti vuorokauden ei tullut lapsivesiä eikä ilman keino polttoja suostunut ulos tulemaan. Nyt meni sitten ihan uusiksi. Eli lapsivedet meni aamulla tai siis desi meni. Siitä viisi minuuttia ja eka supistus ja siitä neljä tuntia paikat oli auki ja sain ponnistaa.. Kotoa lähdin vasta pari tuntia pidettyäni polttoja, jotka tulivat noin 6 min välein. Eli paikat synnärille mennessä oli 4 cm auki. Suihkussa istuin ilman puudutusta tunnin ja sitten spinaali. Tuli jo tarpeeseen.. Sain heti spinaalin jälkeen melkein ponnistaa,puoleen tuntiin aukesi loput 3 cm, jotka puuttuivat kun spinaali laitettiin.

Ponnistus ei tuntunut missään. Rakastuin siis spinaalipuudutuksen. En tarvinnut mitään apuja poltoista ponnistin vaan. Kyllä se herra helposti sieltä tuli 6 minuutissa. Paikat pysyi täysin ehjänä. Voin vaan toivoa teille kaikille sydämmestäni näin mukavaa ja helppoa synnytystä!!!! =) =)

kaksi yötä olin sairaalassa ja tulin kotiin,kun en siellä osaa nukkua. nyt sitten vaan levottomana kuljen sängyn ympärillä, että eikö tää vois valvoa enemmän!!

aivan huumassa!!
 
ONNEA :flower: höpsötys ja muut vauvansa syliin jo saaneet,jos on jäänyt onnittelematta! :flower:

Mä taidan olla outo tapaus kun en kiukkupuuskia saa aikaiseksi... Tai tavallaan saankin, mutta ittekseni puhisen vaan, oon aina ollu huono negafiiliksiä näyttämään, eikä se ole hyvä juttu sekään. Aikani kaiken kerään sisälleni ja sit yhtäkkiä räjähtää silmille, ja sillon ei oo enää "damage controllille" sijaa... Esikon isän kanssa kävi näin, ja ero tuli. Pitäis vaan opetella välillä kiehahtamaankin, se on kuitenkin terveempi tapa, kuin kaiken sisällä pitäminen. Että jatkakaa kiukkuilua vaan jos siltä tuntuu, se aina oloa helpottaa, kun asioita ulos saa... Em.luonteenpiirteestä johtuen tää palsta on mulle ainakin ollut ylivertainen henkireikä, ilman TEITÄ ja palstaa oisin varmaan pistänyt ukonkin mäelle jo moneen otteeseen!! KIITOS KAIKILLE jo kuluneesta ajasta, ja toivon että saadaan ja voidaan porukalla jatkaa asioiden puimista jatkossakin! Ja RIKKAUSHAN se on että meitä löytyy niin monenlaisia, eri kokemukset ja mielipiteet omaavia!

tatuka+peikko 38+0
 
:hug: Pixielle. Kurjaa, kun kroppa ja mieli reagoi masennuksella tällaisessa iloisessa asiassa kuin lapsen syntymä.

Onnittelut höpsötykselle pojan mussukasta. Ihanaa lueskella muiden synnytyskertomuksia ja jännityksellä miettiä, että miltähän se oma sitten aikanaan kuulostaa :flower: myös muille vauvansa syliin saaneille, joita en ole vielä muistanut onnitella. :heart:

Kyllä teki hyvää käydä ulkoilemassa ja höpöttämässä muiden mammojen kanssa. Siellä oli neljä pallomahaa pöydän ääressä ja kassan takana meitä palveli vielä yksi raskaana oleva. Sympatiseerasimme häntä, kun seisomatyössä jaksoi pakertaa hymy huulilla.

Miksiköhän tota suklaata pitää rohmuta ja rouskuttaa tällä tahdilla, kun voisi vain antaa palan sulaa hitaasti suussa ja nautinto kestäisi pidempään. Oli ihan pakko käydä levyllinen ostamassa, kun jonkun aikaa olen saanut pidettyä itseni erossa siitä. Suklaanhuuruisia haleja kaikille mahtaville helmimammoille. Me kyllä kestetään loppuun asti yhdessä!
 
Spectra, mä ymmärrän että sua vituttaa, mutta HMn tavoin olen mäkin repeillyt täällä sun kirjoituksille :D Samoin Jospi sai tuolla BB-Annica vertauksellaan naurut aikaiseksi,kiitos molemmille niistä! Niin ja sillä koulutuksella tai sen puutteella ei ole mitään merkitystä mihinkään suuntaan se ei kestään parempaa tai huonompaa tee.
Ei muuten imurointi auttanut ja turvottaa niin s**tanallisesti. Nyt päätin lähteä kauppaan ja ostaa karpalo-, puolukka- JA ananasmehua, kaikilla kun on nesteitä poistattava vaikutus. Jos sitten vaikka juoksis vessassa (taas) tän yön...
Onnea höpsötys! Toi levottomana sängyn ympärillä kulkeminen kuulostaa hauskalta :)
 
Pixielle iso :hug:

Unikeko: miten voi olla mahdollista ettet oo yhtäkään lääkäriä tavannu koko odotusaikana? :eek: kyllähän lääkärin pitäisi tutkia ainakin 2-3 kertaa!

Onnea paljon höpsötys! :flower:

Tää pesänrakennusintoilu menee kyllä ihan överiks mulla :whistle: ollaan nyt rempattu meidän olkkaria ja nyt kun tuli uudet tapetit niin vanhat verhothan näyttää nyt ihan kummallisilta eikä sovi väreiltään muuhun sisustukseen.. no kävin sitten vähän ostoksilla ja löyty uudet verhot olkkariin. Joudun kohta vararikkoon näiden sisustusintoilujen kanssa :p toivottavasti saadaan huone kuntoon lauantaiks kun on miehellä synttärit ja tulee vieraita. Kyllä muuten ottaa jo voimille tuollainen ostoksilla käynti kun jalat on ihan turvoksissa ja kävely on sitä ahtisaarityyliä :kieh:

spectra: kyselin kans täällä eilen et muistaako kukaan noita kirjainjuttuja eli BP, AC ja FL? Ne on niitä vauvan mittoja kyllä mitä lääkäri ultralla katsoi, mutten enää muista mikä oli esim. päänympärysmitta ja pää-perämitta?
 
Tuulikki73
Voimia Pixie :hug: ja halauksia muillekin sita tarvitseville

Onnea höpsötys :flower:!!! Voi kun mullakin synnytys menisi yhta helposti...

Naru, ma liityn sun kanssa samaan kerhoon, eli ei mitaan kiiretta viela synnyttamaan Ollaankohan me ainoat taalla?... No mullahan on viikkojakin kasassa alle 37 ja kun olo on hyva niin ihan voin odotella siihen la:han. Niin ja mahan oon duunissakin viela. Viikko olis viela jaljella. Mun sijainen on onneks jo aloittanut, niin voin delegoida sille hommia, niin ehtii tata palstaakin valilla lukemaan. ;) .. Olishan sen aippaloman voinut aloittaa aeminkin, mutta se olis sit lyhentanyt lomaa toisesta paasta ja kun taalla ei ole kovin pitka loma kaiken kaikkiaan, niin mieluumin sita sit on lomalla sit vauvan kanssa. Mut nyt ajattelin lahtea kotiin...
:wave:
 
Tuulikki73
Voimia Pixie :hug: ja halauksia muillekin sita tarvitseville

Onnea höpsötys :flower:!!! Voi kun mullakin synnytys menisi yhta helposti...

Naru, ma liityn sun kanssa samaan kerhoon, eli ei mitaan kiiretta viela synnyttamaan Ollaankohan me ainoat taalla?... No mullahan on viikkojakin kasassa alle 37 ja kun olo on hyva niin ihan voin odotella siihen la:han. Niin ja mahan oon duunissakin viela. Viikko olis viela jaljella. Mun sijainen on onneks jo aloittanut, niin voin delegoida sille hommia, niin ehtii tata palstaakin valilla lukemaan. ;) .. Olishan sen aippaloman voinut aloittaa aeminkin, mutta se olis sit lyhentanyt lomaa toisesta paasta ja kun taalla ei ole kovin pitka loma kaiken kaikkiaan, niin mieluumin sita on lomalla sit vauvan kanssa. Mut nyt ajattelin lahtea kotiin...
:wave:
 
Noista mitoista, mun muistaakseni:
BPD on biparietaalimitta, eli lakimitta, joku pään säde tms.
FL on reisiluun mitta (femur jotain)?
AC on vartalon ympärys
HC on pään ympärys

Meidän rappukäytävä maalattiin tänään, ihan kamala lemu tulee sisään! Yök!
Kampaajalla oli kuitenkin ihanaa :)

Pixielle iso HALAUS!!
 
Kiitos naiset ihanaiset, olette korvaamattomia. =) Parempi olo jo kun mies tuli kotiin ja sain hiukan nukuttua... Joskin naapuri tuntui tamppaavan mattoja koko ajan kun yritin unta. Koko sisäpiha kaikui. :kieh: Eiköhän tästä taas elämä jatku. Mies muuten sanoi että olin ihan samanlainen hysteerinen akka viimeks päivää ennen synnytystä, oliskohan tää sitä taas?! :eek: Hui, en mä tahtois vielä synnyttämään, vauvan villapuku on edelleen ihan levällään... Se on saatava valmiiks. :D

Onnea höpsötys! :heart: Mukava kuulla noin postitiivisia synnytyskokemuksia. Spinaalin olen muuten päättänyt pyytää minäkin.

Asutaanko me samassa rapussa ;) , meilläkin maalattiin tänään ja vetäsin sit heti mustan laukkuni siihen valkoseen maaliin. :headwall:
 
Onnea höpsötys! :heart: :heart: :heart:

Tänään kävin kosmetologilla laitattamassa ripset ja kulmat. kylläpä piristää kivasti. =)

huonoakin on tässä päivässä: miehen auto meni rikki ja käy nyt sitten jonkun aikaa töissä sillä autolla millä mä oon ajellut. No, enhä mä itse synnyttämään ajaisi joten ei siinä mitään mutta on esikoisen kerho, perhekerho, neuvola yms mihin pitäisi päästä ja ilman autoa vähän hankalaa. No, täytyy jättää tän viikon kerhoilut väliin ja miettiä viikonlopun aikana saako tuon korjattua vai mitä tehdään... :/

pixielle multakin iso :hug:
 
Tuulikki73 ja Naru mul ei myäskää mikää kiire synnyttämään. On niin pal menoo ja hommaa viäl ja haluun ehtii lepäileekki ennenku syntyy. Olo on iha hyvä joten ei senkää pualest oo kiire. Nukkuminen tiätty on hiuk vaivalloist asennoist johtuen. Saa mennä kyl l.a:han ja yliki
 
Mun päivällinen pitkä sepustus on kadonnu kun tuhka tuuleen :eek: |O

pixie :hug:
Noista ärsytyksistä, mulla jos on kiukkupäivä niin minähän kiukuttelen anteeksi pyytelemättä ja sen kummemmin muutenkin nöyristelemättä oon ihan minä vaan, jos jotain mun omanapaset jutut ei kiinnosta ni eikun hyppää yli vaan :p Itestä on ihana lukee teidän muiden kiukkuja kun huomaa,ettei sitä oo ainut joka kiehuu välillä ihan turhastakin :D Että puretaanhan olot jatkossakin ihan reilusti vaan ja kerrotaan asiat oman kokemuksen perusteella niinkun ne on,kuitenkaan tyrkyttämättä,kuten ollaan tehty tähänkin asti :)

neuvolassa kävin,siellä ei mitään uutta. hyvin voi parikin viikkoo kuulema tässä vierähtää kun ei ole mitään tuntemuksia, nyt se täti sano taas et on kiinnittynyt :headwall: edelliskerrallakin sano niin,viimeks sano et pää heiluu ja nyt kiinni...*pyörittelee silmiään*...koittas ny päättää... Ja edelleen on sitä mieltä,ettei tää ois nelikilonen, on tuo onneks tippunu vähän keskikäyrän alapuolelle jopa nyt...SF nyt 32.5,viimeks 33....

höpsötykselle paljon onnea pojasta! :flower:

meni sit puolet päivän kommentoinneista hukkaan,mut nyt en jaksa enää uusia.

labello ja mytty 39+2
 
Heh, Pixie, hassu sattuma toi rappukäytävien maalaus. Tuskin kuitenkaan asutaan samassa kun meidän rapussa on vaan 9 kämppää ja tiedän ettei täällä oo ketään muuta paksua :D

Ja mites mä äsken luin niin huolimattomasti että meni ihan ohi. Onnea Höpsötys!! :flower:

Hyvä Sadee kun muistutit noista kulmista, meenkin heti laittamaan värin niihin! Kävin tänään kampaajalla ja tukka sai taas tummemman värin niin pitää laittaa kulmat myös tai näyttää oudolta :) Harmi teidän auto :/

JeJa, Tuulikki ja Naru, ei muuten mullakaan (ainakaan vielä ) mikään kiire oo synnyttämään. Ihan kivahan se tietenkin olisi jos tämä odottaminen loppuisi, mutta oon kyllä sitä mieltä että vauva tulee sitten kun on valmis.
 

Yhteistyössä