Helmimasut 2009 ~Heinäkuussa~

Jos nyt kerkeis hetkex istuu alas ja kirjotella kuulumisia. Välillä tuntuu ett aika loppuu kesken, koska ruvettii rakentaa omaa taloa. Raksa on vielä ihan alussa, mutta talon pohjaa ollaan miehen kanssa käyty tekemässä, koska talopaketti tulee elokuussa. Meillä on muutenkin ton rakentamisen kanssa aika kova aikataulu, koska ihannehan olisi että asumme omassa kun muksu syntyy.

Viime viikolla käytiin ekassa ultrassa. Kaikki on hyvin. Pitkään se lääkäri sitä katto ja pohti että onko niitä sikiöitä yksi vai kaksi. Ihan varmaa tietoa se lääkäri ei siihen uskaltanu vielä sanoa, mutta yhdet sydänäänet sieltä löyty. Seuraava ultra paljastaa sitten oikean tuloksen, että onko niitä yksi vai kaksi.

Oksentaminen on jo loppunu ja olo on todella hyvä. Ainoot oireet mitä nyt on niin nukuttaa koko ajan, syön kun hevonen ja vessassa saa käydä puolen tunnin välein.

Hyvää kesää teille kaikille!
 
Meillä työnimenä myyrä. :heart: Esikkoa kutsuin broileriksi.. :D

Tuosta tunnesiteestä. Esikkoon sain luotua tunnesidettä vasta syntymän jälkeen, ajan kuluessa. Enkä silti koe olevani mitenkään tunnevammainen. Oon hitaasti syttyvää tyyppiä, mutta kun tunteet syttyvät, ne ovat todella vahvoja. Juuri näin kävi esikon kanssa ja nyt rakastan tätä pientä miestä enemmän kuin olisin koskaan voinut kuvitella, niin paljon, että välillä oikeen sattuu! :heart: Ja uskon, että rakkautta riittää toisellekin ihan yhtä paljon, vaikken häneen vielä olekaan kiintynyt niin vahvasti. Kai se jotenkin on mulla niin, etten osaa kiintyä, ennenkuin näen ja tunnen toisen sylissäni. Meilläkin molemmat raskaudet on olleet todella toivottuja ja tietenkin iloitsen sydämeni pohjasta tästä pienestä, mutta semmosta vahvaa tunnesidettä en osaa vielä luoda. Äh, meneepä sepustukseksi.. :ashamed: :D

Niiskunenä Tsemppiä sinne töihin, jos ja kun kerrot tänään!
 
Moiks! Sopiiko joukkoon? :) Pysyttelen varmaan hetken vielä tuolla hermoilijoiden puolella, vaikka toisaalta on jo aika rauhallinen olo odotuksen suhteen. Mutta tässä ennakkoilmoittautuminen ;) : l.a. 27.2., ennestään rakkaat lapset poika -00 ja tyttö -03. Ei ongelmia raskauksien kanssa, siksi varmaan alkaa nytkin olla jo suht turvallinen olo. No, eihän sitä koskaan tiedä ja viime yönä näin kyllä unta, että paperiin tuli limaista verta! Hui!!

Varhaisultraan en suunnittele meneväni, np-ultra 13.8. Synnyttämään asti kun toivottavasti päästään, on paikka TYKS.

Onnea masukkien matkaan :heart:

Uusis 5+6
 
Pahoitteluni kaikille, joille on tullut huonoja uutisia. :hug:
Pahoinvoiville tsemppiä. Itsellä pientä ällötystä, mutta oksennellut en ole. Himoina lähinnä hedelmät ja tuoreet marjat, sekä ananas jaffa. B)
Mulle on kehittynyt kamala pelko keskenmenosta. Olen ihan varma, että hartaasti toivottu ja odotettu nökö ei pysykään matkassa. Ultrassa käytiin tiistaina väestöliitossa, viikkoja olisi kuukautisten mukaan ollut 6+4, mutta ultra näytti n. 2,7mm pitkän pikkuisen, jonka sydän jo sykki, koon mukaan viikot olisivat tuolloin olleet 5 ja 6 välissä. Nyt sitten olen aivan varma, että nököllä on jokin kehitysviivästymä ja se ei selviä alkua pidemmälle. Enkä huomannut kysyä asiasta lääkäriltä... :headwall:
Onneksi Jennuli sentään kirjoitteli, ja kertoi omansakin olevan hieman myöhässä, vaikka on kin saanut alkunsa inssillä. Raskautumiskierrossa kuitenkin tikutin oviksen, joten hieman ihmetyttää tuo sikiön pieni koko. Raskausoireitakaan ei juuri ole. Jospa nökö onkin isäänsä tullut ja on vasta viimetipassa päättänyt kiinnittyä pyörittyään ensin muualla touhuamassa kaikkea tosi "tarpeellista". =)
Nyt sitten varasin omaa mieltäni rauhoittaakseni Koskiklinikalta ultran 22.7. Silloin viikkoja pitäisi olla vähintään 8, joten silloin saan varmaankin tietää myös nökön lasketunajan ja näkee taas samalla onko pikkuisella kaikki hyvin.

Nyt rannalle nauttimaan helteestä, kun on vihdoin vapaata 6 päivän työputken jälkeen. :wave:
 
Tervetuloa uudet helmikuiset :wave:

No nyt on sitten töissä tilanne kerrottu ja kaikki olivat oikein onnellisia puolestani :D Meil on pieni porukka, et ei täs oikein voi salaillakaan mitään, eli helpottunut fiilis on! Nyt voi sitten rauhassa käydä yrjöilemässä :LOL:
Kuume82: mulla on kanssa jatkuva huoli siitä, ettei vaan menisi kesken. Kävin tiistaina varhaisultrassa rv 7+3 ja alkio vastasi päiviä 6+5 tai 6+4. Eli jonkin verran heittoa oli, mutta lääkäri (20v. synnytyslääkärinä toiminut) sanoi, et kaikki on oikein hyvin eikä mitään huolestuttavaa ollut tutkimuksessa. Mutta SILTI toi jäi vähän mietityttämään...

Meillä ei ole mitään työnimeä. Mitä milloinkin käytetään :) Ja noista himotuksista, niin mun tekee koko ajan mieli päärynää (olen sille allerginen!!) ja ruisleipää sekä pinaattilettuja.
 
Hei vaan kaikille :)

Tänään täynnä omien laskujeni mukaan tasan 8 raskausviikkoa, joten uskaltaudun kenties ilmoittautumaan tähän pinoon mukaan. Varhaisraskauden ultrassa kävin 6+6 saadakseni mielenrauhaa aikaisemman keskenmenon jälkeen - alkio vastasi täysin viikkoja ja syke näkyi. Mutta nyt se huoli ja paniikki alkaa taas mieleen hiipimään :|

Odottelen kutsua np-ultraan ja toivon, että se ehtisi vielä kesäloman aikana niin saisin miehen sinne mukaan. Tämä on meidän toinen vauvaprojekti ja ensimmäistä odottaessa mies ei päässy yhteenkään ultraan mukaan töidensä takia. Nyt olis ehkä loman puolesta siihen mahdollisuus, ja lisäksi koen, että nyt kaipaisin henkistä tukeakin enemmän kuin esikoista odottaessa.

Kun odotin esikoista, syyskuussa 2006 syntynyttä tyttöämme, en oikein osannu pelätä mitään tai olla huolissaan. Raskaus oli täysi yllätys, joten ajatukseen sopeutuminen vei huomion. Nyt kun raskaus on toivottu ja mukana on kannettavana taakkaa esim. ensimmäisestä tosi onnettomasti menneestä synnytyksestä, niin huolia on paljon enemmän. Jospa sitä osaisi tuon seuraavan ultran jälkeen vähän edes hellittää.

Sairaslomalla olen ollut viikon verran pahoinvoinnin takia. Olo on todella niin karmea, etten töissä jaksanut. Esikoista odottaessa pahoinvointi ei ollut lähellekään tätä luokkaa ja alkuraskauden selkeiden erojen vuoksi olenkin saanut kuulla lähimmiltäni, että nyt on sitten tulossa eri merkkiä eli poika :D

Koska mulla tosiaan edellinen synnytys meni huonosti, niin vaihdan synnytyssairaalaa ja tällä kertaa paikkana tulee olemaan naistenklinikka. Nuo netin raskauslaskurit antaa mulle lasketuksi ajaksi 13.2., mutta neuvolassa on merkitty lasketuksi ajaksi 12.2. Hmmm... no joka tapauksessa, siellä main. Mulla on 99% todennäköisyydellä luvassa suunniteltu sektio, joten ajankohtaa ei sinänsä tarvi samalla tavalla jännittää.

Terveisin,
Hepsis ja vielä nimetön kultamuru 8+0
 
Meillä työnimenä helmi koska on todella meille kuin helmi,
pitkään odotettu ja hoidoilla lopulta alkuun saatettu.
Esikoinen oli vauva. :heart:

Musta tuntuu että tähän kakkoseen tunneside syntyy jo
aikasemmin kun nyt tietää mitä on odotus ja synnytys, lapsen
saaminen yleensä. Kaikki ei ole enää ihan uutta ja outoa.
Esikoisen kanssa meni viikko pari ennen kun alko kunnolla
häneen kiintyä ja nyt hän on niin rakas :heart:
Luottavaisin mielin kuitenkin siitä että myös tuleva
lapsi saa yhtä paljon rakkautta osakseen.

Niiskunenä hienoa että töissä kertominen meni hyvin!
Eipähän tarvi enää salailla.

Uusille mukaan tulijoille tervetuloa ja onnea!
Se muuten odottaa helmikuista tuo Linda Lampenius,
että helmikuisiin mahtuu myös julkkisvauva.

ihanaa ja lämmintä kesäpäivää :wave:

-iitukka ja helmi rv 6+4- B)
 
Heipä hei taas!
Yksi uusi oli ilmoittautunut myös KAKSiin synnyttämään, olikos se MABBE... Jee nyt meitä on jo kolme :D

Ultrassa käyty ja kaikki ok. Vastasi viikkoja 8+6 vissiin... Mutta se olikin myttyrässä siellä :LOL: eli l.a. ei muutu tuon takia kun oikeet viikot on 9+3. Yhden ihmisen alun sieltä löysi ja sydän äänet laittoi kans kuulumaan. Mies oli mukana ja sai katella ja kuunnella kans, esikoisestakin se oli mukana, vaan sillon se säikähti jo siinä vaiheessa kun alkoivat niistä näytteiden otoista puhumaan, niin se karkasi ulkopuolelle (sillä on kaamee lääkärikammo...) Nyt ei sentään karannut :D

Aply rv9+3
 
hirmusti tullut tekstiä ei varmaan ossaa kaikille kommentoida... =)
ihanaa että on muitakin nimettömiä masuasukeja... huh :D

niiskunenä varmaan helpottaa tuo kertominen, saa rauhassa tosiaan hengähtää jos siltä tuntuu... mun piti jotain muutakin sulle kommentoida, no ainakin kiitti kivoista sanoista :hug:

uusille heippa ja teille vanhoille tutuille myös, ollaan hieno joukko helmivauvojen äippiä... :D
 
Heippa taasen! Pari päivää oltu lomareissulla, en oo ehtiny yhtään koneelle...
Tutuista odottajista semmosta että mulla paras ystävätär odottaa kaksosia jouluksi ja kaveripariskunnalle tulee vauva syyskuussa, kaverin siskolle tulossa marrasvauva ja työkaverilla kovasti yritys päällä.. Niin ja sitten on vielä se Linda Lampenius!!! Heh.. Että kyllä odottajia tuntuu olevan aika runsaasti, meijän äitikin sanoi että kuinka nyt tuntuu että niitä vauvoja on tulossa ihan hirmu monelle.
Mulla hiukan semmosta meininkiä niinkuin pahaolo alkais jo hiukan hellittää otettaan. Pari päivää ollu aika siedettävä olo, välillä kyllä aaltoilee mutta ei niin pahasti enää. Sunnuntaina tulee täyteen 10rv.
Meillä vauvalle tuli kutsumanimi puolivahingossa kun käytiin ultrassa; Pötköltähän tuo näytti..:)
Ja siitä tunnesiteestä, eipä mullakaan oo oikein mitään tuntemuksia Pötköä kohtaan vielä, jotenkin luotan siihen että luonto hoitaa homman kun on sen aika. Näin ekakertalaisena kaikki ajatukset menee oikeastaan vaan rv kerrallaan raskauden seurantaan ja olojen tarkkailuun, kaikki on niin uutta ja jännää...
Ai niin, oon tehnyt ensimmäisen äitiysvaateostoksen; H&M:n alemyynnistä beiget äitiyscaprit 7e.
Vannotin itelleni etten osta mitään ennenkuin ollaan "varmoilla vesillä" mutta kävi sitte SuloVileenit ja ostin kun sai niin halvalla... :D
 
Nyt ollaan lomareissulta palailtu. Harmi, että täällä oli ikäviä uutisia joidenkin kohdalaa :(


Keskiviikkona pitäisi mennä ultraan katsastamaan, että kaikki on ok.

Onko muilla tuntunut inmeellisiä muljaisuja vatsassa?? Mitään vauvan liikkeitä ne ei voi olla, mutta mahtaakohan kohtu hakea paikkaansa?
 
Sinituuli:Joo,mä tunsin viimeksi eilen sellasen muljahduksen masus!En muista että ekasta olis tuntunu tollasta!

Ootteko muuten paljon syöneet jätskiä?!Osaatteko sanoa voiko sellasta jätskiä syödä misä on herajauhetta?Tulin vaan syöneeks sellast ja mietin et onx se jotain haitallist?Ku eiks se o sellast mitä on maito ja piimäjuustois ja nii tei saa syödä! :whistle:
 
tulin nopskaa kommentoimaan :D

Joku kyseli lähekkäisistä raskauksista jne.. Siskon kanssa ootettiin yhtäaikaa ja LA oli 5pv eroa, no pojat synty sitten 17h ikäerolla :D Eri päiville tuli kuitenkin syntymäajat, mut vierekkäiset pedit saatiin osastolta. Oli kyl uskomaton sattuma ja sitä ne naureskeli kätilötkin ja hoitajat :D

tyypin äippä en oo kuullukkaan tosta herajauhe kiellosta?! eiköhän jätskiä voi syyä huoletta :)

Viel ei oo teko-nimeä vauvalle keksitty, eikä tulla sitä keksimällä keksimäänkään, vaan ootetaan et se sit ajan kans vaan tulee, esikoisestakin se tuli ihan itestään, sen kummempia suunittelematta :)

kuupas ja juupas 6+6
 
Huonoja uutisia saatiin ultrassa, ei vastaa viikkoja, ei mitenkään. :/
Eli varhainen keskenmeno mitä ilmeisemmin kyseessä. :(
Vuotoa ei ole tullut, toivon että alkaisi ilman lääkitystä, ens viikolla täytyy mennä vielä polille tarkistuttamaan tilanne ja kaippa ne lääkkeet lykkää jos tämä ei nyt lähde itsekseen tulemaan.
Ensin tuulimuna, nyt tämä, kovin epäreilulta tuntuu!
Voi kun olisi vain huonoa tuuria.

Kaikille teille toivon huoletonta ja ihanaa odotusta! :heart:
 
illuusia voi kurja juttu, tosi harmillista.. :ashamed: :hug:

nyt ei ennää yhtään huonoja ultrakuulumisia tähän ketjuun, tarpeeksi moni on kokenut menetyksen.. hö hö... :/ ei osaa sanoa mitään mikä lohduttaisi koska..sanoja vaan ei ole... voimia teille kaikille jolla on keskenmeno kohdalle tullut..
 
Illuusia: :hug: Tsemppiä!!!

Mulla oli tänään aika sekavan tunteinen päivä. Sen jälkeen kun mulla tuli sitä verta niin mulla on välillä tullut todella kipeitä kouristuksia alavatsan vasemmalle puolelle. En pysty edes vasemmalla kyljellä nukkumaan kun sattuu niin vietävästi.
Varasin aamusta lääkärille ajan, joka kyseli kaikki oireet:
-oksentelu
-huimaus
-kivut
-verinen vuoto
-pistävä kipu hartioissa (ei ollut hajuakaan, että tuo liittyy raskauteen)

Kaikki nuo minulta löytyy, mutta oletin, et hartiakipua lukuunottamatta kaikki voivat liittyä raskauteen. (kuopuksen alkuraskaudessa pyörryinkin) No lääkärin tuomio oli, että kohdun ulkopuolinen raskaus :eek: Laittoi lähetteen naistentautien polille. Siellä kykin sit monta tuntia sekavin mielin, itkin ja haaveilin... Ottivat verikokeet ja katsoivat ultralla. Tuloksena: Yksi pienenpieni ihmisentaimen KOHDUSSA, jonka sydän pumppasi niin suloisesti :heart: Mulla on vasemmassa munanjohtimessa(?) keltarauhas kysta, joka hoitaa siis istukan asemaa niin kauan kunnes istukka alkaa toimimaan ja sit sieltä aikanaan surkastuu pois kun menettää merkityksensä. ja se siellä saattaa sit noita kipuja aiheuttaa.
Mutta kaikki oli kuitenkin loistavasti ja "pääsin" sittenkin siihen alkuraskaus ultraan, vaikkei siihen aluksi pitänytkään mennä.
Aamun itkin pelosta ja nyt ilosta :saint:

Kiva koitta salaa oksentaa, ettei lapset tajua ja mene lavertelemaan mummulle.. Tänä aamunakin enne lääkäriä menin oksentamaan ja laitoin oven lukkoon niin tyttö (4v+) huuteli oven takana "äiti, onkohan sun nyt kuitenkaan oksennustaudissa järkevää lähtee ulos" Mä siihen vaan, et "äiti on vaan kakalla ja yskittää kovin, ei äiti oksenna" :x :LOL:

Oikeita salapoliiseja...

-kyrsä rv6+6
 
illuusia: on se niin epäreilua, että näitä huonoja uutisia tulee... Tähän pinoon niitä ei tarvittaisi yhtään kun on niin hyvä porukkakin. Jaksamisia :hug: :hug:
KYRSÄ: Huh, mikä kokemus! Luin tekstisi pala kurkussa, mutta onneksi uutiset olivat hyviä!! :heart:

Niisku ja toukka 8+0
 
Pahoittelut minultakin Illuusialle ja muillekin huonoja uutisia saaneille :/

Mulla oli myös keskenmeno just ennen tätä raskautta - yksi kierto ehti vain olla välissä, ja kyllä huomaa, miten vaikeaa nyt on luottaa asioiden sujumiseen tälläkään kertaa. Eilen illalla esimerkiksi alkoi sattua alavatsaan oikein kovasti ja yhtäjaksoisesti, ihan ilman mitään selvää syytä. Olin ihan varma, että yöllä alkaa verenvuoto, mutta ei ainakaan vielä ole alkanut ja mahakipukin vähän yön aikana hellitti. Ei vaan osaa yhtään olla rauhassa vaan kyttää kaikkia oireitaan pelko kurkussa.

Pahoitteluni siis kaikille, joilla uutiset todella ovat huonoiksi muuttuneet, se tuntuu niin pahalta :'(
 

Yhteistyössä