Helmimasut 2009 ~Heinäkuussa~

Huh, Kyrsä, aikamoinen pelästys!! Onneksi kaikki lopulta hyvin!! =)

Hepsis, mulla oli myös tammikuussa keskenmeno ja kyllä tässä vielä ainakin saa pelko persiissä koko ajan olla... Sitä kamalaa tunnetta ei ihan heti unohda! Eilenkin sain pienen slaagin kun nousin töissä tuolilta ja tunsin että jotain valui takareittä pitkin. Ryntäsin vessaan, sydän hakkasi tuhatta ja sataa. Kurkistelin sitten varovasti housuihin, olin varma että verta valuu. No, ei siellä mitään ollut muuta kun perse hiessä! Olin istunut sellaisella nahkatuolilla oudossa asennossa niin takareiden poimuun tullut hikinoro pääsi tippumaan kun nousin... :LOL: Alkoi jo vähän naurattamaan, että joka asiasta sitä on pelkäämässä heti pahinta..

Uskoisin kyllä, että kun se keskenmenon ajankohta on onnellisesti ohitettu, alkavat pelotkin hellittää kunnolla. Itselle oli jo suuri juttu, että "Thaiherne" oli yli neljä kertaa edeltäjäänsä ultrassa isompi, samoilla viikoilla. Pitää vaan koittaa luottaa, että kaikki menee kyllä nyt hyvin.

KÖ 8+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kvart över:
Eilenkin sain pienen slaagin kun nousin töissä tuolilta ja tunsin että jotain valui takareittä pitkin. Ryntäsin vessaan, sydän hakkasi tuhatta ja sataa. Kurkistelin sitten varovasti housuihin, olin varma että verta valuu. No, ei siellä mitään ollut muuta kun perse hiessä!
Voi vitsi, että nauroin tälle. Kiitos piristyksestä Kvart Över :LOL:

Mulla vaikeuttaa tätä asiaa vielä se, että kärsin niin pahasta pahoinvoinnista ja väsymyksestä jo kolmatta viikkoa, etten jaksa tehdä mitään. Auringossa ei jaksa olla, ei minnekään mennä, autossa meinaa heti lentää oksennus... eli olen aika lailla jumissa kotosalla ja siitähän sitä aikaa murehtimiseen ja turhienkin miettimiseen sitten liian kanssa jää.

Uskon jotenkin, että siinä 10-12 viikon ultrassa olo rauhoittuu. Jos silloin on kaikki hyvin, niin sittenhän kuitenkin se kaikista pahin riski on jo takana, vaikka voihan mitä vaan aina sattua. Ei sitä kuitenkaan ihan koko raskausaikaa voi pelossa alkaa elämään...
 
Tervetuloa Neiti22! =)
Tääl outo nuha vaan jatkuu!! :/ Ei kunnol ala ,mut on aika kipee olo!Lihaksia särkee ihan sikana ja muutenkin kaikki ärsyttää!!! :kieh: Sori tää avautuminen...välil on vaan näitä päiviä!! :ashamed: Pakko viel yhestä asiasta valittaa..Äskö kun tein ruokaa,niin komiasti leikkasin sormeeni!! :whistle:
Jotain piristystä tarttis tähän päivään!! |O
 
Heippa!

illuusia: Voi ei. :( Suuret pahoittelut! :hug:

kyrsä: Huh. :| Onneksi kaikki oli kuitenkin hyvin. Kamalia tommoset väärät hälyytykset, kun saa sitten sydän syrjällään olla, kun ei tiedä mitä odottaa.

Neiti22: Tervetuloa!

Eilen oli ultra+lääkäri. Kaikki oli kunnossa ja pikkuisella mittaa 2,2cm. Sydän sykki kovasti. :heart: Oli kyllä ihanan kuuloista. Pieni vastasi viikkoja 8+6 eli päivän edellä. LA:ta ei edelleenkään aleta muuttelemaan, ainakaan vielä. Lääkäri otti muutaman valkovuotonäytteen ettei vaan tulehduksia ole. Nyt sitä np-ultraa odottelemaan.

Tinttu rv 9+0
 
Mae
Illuusia voi ei, pahoitteluni :hug:

Oon käynyt täällä lueskelemassa, mutta ei ole ollut sitten mitään kerrottavaa niin en ole kirjoitellut.
Oon nyt toista päivää pois töistä kauhean kesäflunssan takia ja ah, kun se on niin mukavaa näillä helteillä :kieh:
Mä oon ihan paniikissa tästä omasta "raskausolosta", kun kaikki oireet (paitsi hampaiden pesulla yökkiminen) on hävinny. Maanantaina olis se uusi ultra ja olenkin jo asian käsitellyt huonomman vaihtoehdon kannalta (ei tule sitten yllätyksiä, ainakaan huonoja).
Onko muita kellä on raskausoireet tullu voimakkaina heti alussa ja lähtenyt nopeasti ennen rv 7?

muoks: Piti tulla kertomaan, että hulluuden huumassa tein yhden ovistestin (oon jostain kuullut, että voi näyttää raskaudenkin) ja hetihän se viiva (tumma sellainen) siihen tuli. Taas vähän huokaisin helpotuksesta, mutta jotenkin en vieläkään uskalla antaa itselle lupaa iloita tästä
 
sleeping
illuusia :hug:

Työnimeä ei ole ainakaan vielä. En muista millä nimellä noita kahta ollaan kutsuttu.

Sain eilen aamulla postista kutsun naikkarille. Ultra on vasta 4.8!! Ja labralähete on vain HbA1:sta eikä mitään mainintaa kilpirauhaskokeista. Joko ne ei tiedä asiasta mitään tai Jorvista huijattiin mua, että se testi pitäis tehdä heti raskauden alussa. :/ Mua on kyl väsyttänyt sen verran eikä oikein mikään huvita, et en tiedä sitten johtuuko raskaudesta vai onko ne kilppariarvot nyt oikeesti matalalla. Onneks pääsen ens viikolla neuvolaan niin voin jutella siellä ja tarvittaessa mennä omaan terveyskeskukseen ne mittaamaan.
Eilen käytiin Puuhamaassa. Lapsilla ja miehellä oli hauskaa, mutta mä odotin koko päivän, että pääsen kotiin nukkumaan. Loppuvaiheessa oli kidutusta olla siellä kuumassa ulkoilmassa, mutta onneksi sitten päästiin lähtemään. Pääasia oli tietty että lapset nautti, mutta mä en tykännyt yhtään!
Ei tekisi mieli syödä mitään, mutta vielä kamalampi olo tulee, jos ei syö. Ens viikolla mies palaa taas töihin. Saa nähdä miten pärjään lapsien ja tän väsymyksen kanssa aina päivät.
 
Illuusia haluatko vielä pysytellä listalla, vai vieläkö odotellaan? En haluaisi ketään siirtää pois tuonne alas :'( :hug:

Siis voi hyvää päivää tän turvotuksen kanssa. Siis kattokaa nyt hyvät siskot ja sanokaa et tää on normaalia eikä mulla oo vitosia mahassa :kieh:

http://www.aijaa.com/v.php?i=2317789.jpg

Pitäis pitää jotain telttaa päällä ettei paista heti esiin ja siis tosiaan ku syö ni eikun turpoo lisää. *huoh* Kun nyt edes se vauva kasvattais sitä eikä ilma ja kaasut ja hormonit! :D

Että semmosta. Tänään on satanu ja paistanu vuoroon, toivottavasti tulis kivoja rantailmoja nyt ni pääsis poika pulikoimaan! :)

labello 9+4
 
Labello juu samalta alkaa täälläki näyttää, ehkä vaan vielä isommalta... :wave:

Minä en kerkee täällä juurikaan kirjoitella mut aina silloin tällöin käyn teidän juttuja lukemassa.
Sen verran nyt kuiteskin kirjoitan että ekassa neuvolassa olin viikolla 9+0 , mutta sydänääniä ei vielä kuulunut.. :/
Mulla oli kyllä kuopus mukana ja hän lievästi sanottuna hätääntyi kun mami pisti maaten sängylle, eli ei ehditty tykytyksiä metsästää puolta minuuttia kauempaa... :snotty:
Neuvolatäti lievästi vihjaili että tulla viikon päästä uudestaan yrittämään MIELUITEN YKSIN ja myös jotain verikokeita aiotaan ottaa.
Jos ääniä ei kuulu niin sit katotaan ultralla.
Hieman jännittää, että kuuluuko sieltä mitään!

Raskausoireet jatkuu; pahoinvointia ( olen oksentanut vain noin 3 kertaa), en voi sietää näitä kaikkia hajuja, paleltaa ihan sikana, väsyttää väsyttää väsyttää... :eek:

RasuNaamari & RasuVauva 9+4
 
Mae Mun hyvä ystävä on yhtä aikaa raskaana, mutta mua vähän edellä. Hänellä tuli plussatestin aikaan väsymystä ja kuvotusta ja muitakin oireita, mutta aika pian ne oireet katosi ja tää mun ystävä kanssa alkoi varautua pahimpaan. Mutta reilu viikko sitten kävi np-ultrassa (10+jotain), jossa kaikki oli niinkuin pitääkin. Eli ei se oireettomus todellakaan aina ole huono merkki, joillekin vaan suodaan sellainen onni :)

Sleeping Meillä on myös suunnitelmissa mennä esikoisen kanssa kesälomareissulla puuhamaahan ja mua pelottaa just tuo - siis että ite vaan kidun siellä ja oksennan lapsien kauhuksi jossain roskiksen nurkalla :x Mutta kun lapsen mieliksi olisi toisaalta ihana jaksaa mennä.

Labello Mulla on myös jo aivan järkyttävä maha! Mulla kävi esikoisenkin kanssa niin, että jo ennen np-ultraa ensimmäiset kyselyt töissä tuli ihan mun vatsan perusteella :ashamed: Ja nyt eilen anoppi taputteli mun vatsaa ja sanoi vähän katselleensa, että meillle taitaa olla toinen tulossa. No, en sitten viitsinyt kieltää, vaikka on jotenkin kurjaa näillä viikoilla alkaa jo asiaa paljastamaan. Ei tätä mahaa kuitenkaan piiloonkaan saa!

ON: Mua ahdistaa ihan kauheasti se, että meillä on ensi viikonloppuna miehen serkun häihin meno tiedossa. Siis ei sillä, häät on ihania juhlia. Mutta kun tää mun pahoinvointi on oikeasti aika hankalaa. Mun pitäis saada aina just silloin jotain syötävää/juotavaa kun siltä tuntuu ja toisaalta jos oikein paha kuvotus iskee, niin en saa sitä millään muulla kuin pitkälleen menemällä asettumaan. No, jotenkin en jaksa uskoa, että häissä katsotaan hyvällä omia eväitä koko ajan "salaa" pupeltavaa, puskassa oksentelevaa ja kirkon penkillä ketarat oikosessa makoilevaa vierasta...?

Ja sitten vielä tää mun mahani.. kun se oikeasti on turvoksissa ja näkyy. Mun vaatteista mikään ei tätä peitä. Ja musta ei kyllä ole kiva, että ihan takuuvarmasti kaikki miehen sukulaiset nyt sitten arvaa minun olevan raskaana ja on älyttömän ikävää, jos jokin meneekin pieleen. Häät on kuitenkin niin kaukana, että ei mies varmaan tykkää jos joutuu yksikseen sinne ajelemaan. Ja toisaalta olishan sinne ihana mennä, jos vain tietäis, että siihen varmasti kykenee...
 
Todella surullista, miten moni on joutunut kokemaan keskenmenon. Ja moni muukin pelkää koko ajan... Keskenmenoista puhutaan niin vähän (paitsi täällä...) ja kuitenkin ne on niin yleisiä. Itsekään en viime raskaudessa osannut yhtään sitä pelätä, kunnes kesken meni. Sen jälkeen luin aiheesta paljon, ja vasta silloin tajusin, miten herkkää aikaa tämä on. Nyt tässä raskaudessa olo on paljon huolestuneempi.

Joku teistä mietti oireiden vähenemistä jo 7. viikolla. Itsellänikin pahoinvointi jäi seitsemännelle viikolle suurimmaksi osaksi. Muita oireita on edelleen, voimakas väsymys, yölliset pissalla ravaamiset ja rintojen turpoaminen/kasvu! Ei olla huolissaan, ne oireet menee ja tulee ja vaihtelee...

Huomenna minulla jännittävä päivä, ensimmäinen neuvolassa käynti, jolloin myös ultrataan ensimmäistä kertaa! Ihanaa mennä sinne, vaikka jännittääkin.

Sinulle Hepsis, kun mietit, miten selviät häistä... Toivottavasti kaikki menee hyvin. Onneksi siellä ihmiset kiinnittää aina huomion morsiuspariin, ja kirkossa esim. kaikki jännittää niin paljon, ettei kukaan varmasti huomaa, jos olet vähän kalpea. Ja ota naposteltavia mukaan, voithan esim. kirkosta juhlapaikkaan siirtyessä syödä ja hengähtää, ja juhlapaikalla ihmiset ravaa milloin missäkin tupakalla ym. joten voit välillä käydä huilaamassa ulkona tms. Miehesi on "juonessa mukana" jotenka hänestä saat tukea! Nauratti kovasti tuo "kirkon penkillä ketarat oikosessa makoileva vieras"!!!

Kaikille helmien kantajille parempaa vointia ja kaikkea hyvää. Toivottavasti saadaan vaan iloisia uutisia neuvola- ja lääkärikäynneiltä!

Jolie ja salamatkustaja 9+0
 
labello, eiköhän minut voi listalta poistaa, en usko tässä tapauksessa ihmeisiin. :/
Selkää on nyt särkenyt pari päivää mutta mun kroppani ei näköjään tälläkään kertaa käynnistä vuotoa itsekseen, toivottavasti huomenna jo pääsen polille ja saan ne lääkkeet sitten.

Koitan olla tästä lannistumatta vaikka mielessä on käynyt varmaan kaikki mahdolliset pelot, mutta jospa meille se toinen murunen joskus vielä suotaisiin. :heart:
 
Labello: Ihan samanlaiselta näyttää munkin maha,varsinkin illalla! :whistle:

Hepsis:Meil on tänä kesänä vielä kolmet häät tiedossa(yhet takan)!Samaa kans mietin et miten mahtaa reissu sujua! :eek: Ja mitä ihmettä sitä pistää pääl,ku on tosiaan tota turvotusta!!Kääk! ;)
Tulis jo se ultra,ei jaksais odottaa!Kyl sitä vaan niin pelkää että mitä jos siel ei oo ketään ja täsä sit jo haaveilee vaiks mistä!! :ashamed:
 
Labello; ihanan masu, taidat olla normisti niin hoikkanen että nyt ilta ym.turvotukset sun varressa näkyy helposti. Mutta söpönen on =)

Mulla on nyt seuraavanlainen huoli, kun ei muuta ressattavaa ole kun oireita on kivasti, on kasvukipuja ja vuotoja ei ole ollut, niin nyt sitten jostain syystä mulla on ihan hirveä jännitys ja huoli ensi viikon nt-ultrasta.
Mä en tajua miten nyt näin hirvee ongelma siitä tuli, mietin että jos jokin onkin huonosti, niin mitä sitten ja mihin seulontoihin olisin valmis ja jos tuomio onkin joku todella vakava kehitys tai kromosomi ongelma..
Kaipa se pelko tulee siitä kun on ennestään terveitä lapsia, niin jotenkin nyt sitten olo sellainen että voiko todella saada sellaista onnea että tämäkin olisi terve.
Onpa jollain tavalla ahdistava olo. :(

Onko kenelläkään muulla tällaista pelkoa.Itse kun menen juuri nt-ultraan sen vuoksi että näen onko turvotusta tai muuta erikosta, en vain sen takia että näkisin vauvan potkimassa.. Tai onko muilla suurperheiden äideillä tällaisia tuntemuksia. osan laitan tästä hätä ja huoli hormooneiden piikkiin ja osan olen ihan oikeesti huolissani ja jännitän.. :/

Olipa aika ahdistava sepustus, mutta helpotti ehkä piirun verran kertoa ääneen hirvityksestä.

sini 9+6
 
Jonkin aikaa olen seuraillut teidän juttuja ja josko sitä uskaltaisi ilmotaautua mukaan.

Meille on siis tulossa neljäs lapsi ja laskettuaika olisi 3.2 eli nyt mennään ilmeisesti 9+5. Aiemmat lapset ovat vuosimalleja 01/03, 04/04 ja 10/07.

Pahoinvointi on pysynyt suhteellisen kurissa ja luultavasti siitä on kiittäminen Multitabsinraskausvitamiineja. Lievää etomista esiintyy ajoittain ja sitä väsymystä ja turvotusta. Olisipa ollut hienoa jos olisi huomannut ajoissa näitä vitamiineja syödä niin ehkä olisi aiemmillakin kerroilta tuolta kamalalta olotilalta välttynyt.

Meillä on ultrassa jo syke nähty, kun piti laskettuaika käydä määrittämässä. Ei ehtinyt tulla menkkoja tässä edellisen välissä(enkä niitä kyllä yhtään kaipaakaan =) ) Seuraavaan ultraan pitäisi vielä pariviikkoa jaksaa jännittää. Ja hassua kun on jo useampi raskaus takana niin osaa sitten jännittää näitä asioita ihan eritavalla...

trionäiti 9+5
 
Hellurei, täällä palailtu mökiltä. Mies menee huomenna töihin ja mulla vielää lomaa 2 vko :)

Voi itku huonoista uutisista!!

Tervetuloa uusille ja onnea!

Kyrsä Huh huh!!!! ..mikä helpotus.

Taavetti81 Meillä myöskin meneillään mökkiraksa, olenkin mietiskellyt mitä kaikkia myrkkyjä ja pölyjä siellä sitten hengitteleekään, mutta mukana on yritettävä olla :/

tyypin äippä Sain eilen kuulla että ystäväni naapurista odottaa myöskin ja on ehkä 2 vko musta myöhässä. Aivan ihanaa jos saadaan toisistamme seuraa mammiksella.

jennuli ja Abu ei meillekkään ole työnimeä vielä pelmahtanut, ehkäpä juuri siksi kun yritän suhtautua mahaan ja raskauteen vielä hyvinkin realistisesti, eli suurella todennäköisyydellä jotain voi vielä mennä vikaan. Itsesuojeluvaisto!

Oikein miehelle luin tuon perse hiki-stoorin kun repesin niin!! :LOL:

labello Aikamoinen maha jo :p Ei ihme että ihmiset jo huomaa.

Itse olen kaiketi syönyt vaan niin paljon että turvotus ja mässäilu kiristää housuja. Nyt yritän hillitä, ettei ihan joka päivä karkkia. Luin jostain ns. sokerivauvoista ja sellaistakaan en halua. Mansikat maistuu, mutta näin sunnuntaina niitä ei ollut tarjolla joten popsin pakastemansikoita. Myös mandariineja tulee syötyä päivittäin.

haavemamma73 RV 9+3
 
mulla on kanssa jo kunnon maha, siis turvotuksesta, mutta olen muutenkin kaksin kerran isompi kuin sie labello.. eli mahaa on muutenkin mutta nyt sitä tuplana, ja kun se on sellainen ilmapallo ei sitä pysty vetämään sisään.. tässä sen kanssa nyt siis taivalletaan...
viime kesänä söin kortisonia ja mulla oli samanlainen pallomaha, joten ehkä osa ajattelee et tää on taas sitä... oikaisen sitten asian ajankanssa..

uusille heipat ja vanhoille myös :wave:
 
VOI miten labellolla on ihana masu. Mulla ei pienintäkään turvoitusta MAHAN kohdalla, mut sormissa kylläkin...

Onko muut näin väsyneitä? Ei hajuukaan paljon mun HB on, mut varmasti alle 100. Mä unohdan KAIKEN väsymyksissäni ja sekoilen ihan kun olisin kännissä. Eilen unohdin mun ystävän tuparit, joihin mun piti leipoa juustokakkukin. Tuparit alko klo:18.00 ja sieltä tuli klo:19 viesti... sit muistin ne ja arvatkaa vaan oliko sitä juustokakkuakaan tehty.... :ashamed:

Tänään menin mun ystävän tytön 3v synttäreille ja onnittelin innoissani hänen 1,5v pikkusiskoaan :ashamed: :LOL:

Mä olen kun ameeba.... Viimeyönä nukuin 12 tuntia ja silti meinasin nukahtaa rattiin ja nyt olen ihan kuolemaisillani väsymyksestä...

-Kyrsä ja masu 7+1
 
Tosi ihana masu labellolla! =) Mulla kun on itsellä muutama liikakilo tuossa vatsalla jo ennestään niin vaikea sanoa turvotuksesta.

siniraita: Mua kans jännittää ja pelottaa tuleva np-ultra. Vaikka mulla se vasta on n. kolmen viikon päästä, mutta silti jo jännittää. Minäkin menen sinne juuri sen takia, ettei vain mitään hälyttävää löydy, en sen takia että nään vauvan liikkumassa. Yritän kyllä ajatella järkevästi, että riski on tosi pieni (varsinkin minun ikäiselläni, olen 20), mutta silti se on olemassa. :|

Tervetuloa trionäiti!

Mulle kans maistuu mansikat, tomaatit ja tuorekurkku. :p Rasvainen ruoka, etenkään grillimakkara ei maistu, hyi! :x

Nyt viikonloppuna on ilmeisesti närästystä ollut ilmassa. Inhottavaa. :ashamed: Pitänee käydä rennietä ostamassa.

Tinttu 9+1
 
No ompas helpottavaa kuulla et täällä on jo muitakin pömppöjä! Kun en muista et olis ekasta tullut minkäänlaista turvotusta ni aloin jo oleen vainoharhanen :xmas:

siniraita mua kanssa jänskättää ultraan meno, neuvolan tädin kanssa venkslattiin se siihen väliin, et saa ne turvotukset näkyviin jos niitä on. Mä en tiedä mitä teen jos turvotuksia on ja verikoe varmistaa et jotain saattaa olla vialla. Mies on sitä mieltä et loppuun mennään, mut mietin et jos se ei siellä lopussa olekaan enää mukana tässä, niin tiedän et yksin en jaksa jos kaikki ei ole kunnossa. Yritän vaan olla miettimättä sellasia nyt.

KYRSÄ kyllä väsyttää ihan hurjasti. Vois nukkua koko ajan ja tuntuu ettei jaksa oikein mitään. Mä en oo huomannut et tää mun jo olemassa oleva dementiani olis tästä vielä pahentunut sen takia, mut siihen ei varmaan kauaa mene. Hb oli kyllä niin hyvä,ettei siitäkään pitäis johtua. Syytän nyt taas vaikka hormoneja ja yleistä laiskuutta.

tinttu minä oon joutunut jo parit renniet ottamaan, kun tuntuu tuo ylämaha reagoivan kaikkeen aika herkästi.

Mulla on ihan jatkuva päänsärky! Panadol ei tahdo auttaa yhtään. Senkin takia on koko ajan olo et käyn vaan puoliteholla. Nytkin pitää äkkiä siirtyä pois koneen vierestä tonne sängylle pötköileen jospa se iitä rauhottuis.

labello 9+4
 
mun yksi tuttava tuli raskaaksi yli vuoden yrittämisen jälkeen, ultrassa vauvalla todettiin niskaturvotusta, eivät suostuneet lisätutkimuksiin koska niissä on aina se pieni keskenmeno riski, terve vauva syntyi eikä mittee tietoa mistään turvotuksista..
muistakaa että näinkin ne asiat voi mennä...

mulla on vieläkin/ aina vaan tapana et ku käy pissillä niin kurkkia paperia kun pyyhkii..
et vaikka ei stressaisi niin pienet eleet kertoo et kokoaika on varpaillaan..

hyvää yötä kaikille =)
 
labello Somaltahan tuo turvotus näyttää, kun on noin hoikka varsi muutoin. Oon täällä itekseni hihitelly, et kuinkahan moni kehuis mun mahaa, jos lätkäsisin kuvan tänne.. :D Ylipainoa tosiaan on parikymmentä kiloa, ni vois vaan ihmisten pahoinvointi kiihtyä, kun semmosta kuvaa kurkkais! :LOL: :ashamed:

Mulla kans aika lailla koko ajan mielessä se keskenmenon riski, mä myös joka kerta vessassa käydessäni pelkään että paperiin tulee jotain. Muistan kyllä olleeni ekassa raskaudessa ihan samanlainen. Tuo pershiki-juttu kyllä hymyilytti, mut samalla myönnän ite aattelevani samalla lailla heti, jos tuntuis jotain "kosteutta" alakerrassa. En muista missä vaiheessa sitä ekalla kerralla rauhottui ja uskoi, että hyvin tämä menee.. Synnytyksen jälkeen vissiin.. :D Nyt ehkä nuo keskenmenot pyörii vielä enemmän mielessä, kun täällä on niin monelle tullu huonoja uutisia. Viime raskauden aikana en täällä vielä pyöriny, onneks kai..

Mulla on ollu nyt viikonloppu melkosta yökkimistä, en oo onneks kuitenkaan joutunu oksentamaan. Päiväunia tuli nukuttua molempina päivinä ja eilen illalla iski ihan älytön migreeni. Selvisin siitä sitten onneks parilla särkylääkkellä ja unella, ihme kyllä. Vahvempia migreenilääkkeitä kun ei vissiin kuitenkaan ois saanu ottaa.

Niin ja Kyrsä, täälläkin kyllä väsyttää melkoisesti. Ei kyllä vielä noin rajusti kun sulla, mut tosiaan ihan jatkuvasti vois vaan nukkua ja hereillä ollessa on melko zombi-olo.

Mua vähän jännittää, kun oon ens viikonloppuna lähössä juhlimaan kaverin polttareita ja haluaisin pitää vielä raskauden salassa. Toivottavasti ei ois hirmurajua pahoinvointia eikä väsymystä, etten jäis kiinni. Juomattomuutta ei kukaan tajua epäillä, kun oon yli 2 vuotta pitäny pullon suun kiinni ja pitäny porukan mukana yhtä lailla hauskaa. Polttareiden jälkeen oon sitten menossa pojan kanssa mökille äitini seuraks, saa nähä onnistuuko sitä pitämään suunsa kiinni. Ei olla vielä kerrottu kellekään raskaudesta, enkä vielä haluaisi kertoa äidillekään. Viimeks kyllä kerroin jo 6.viikolla ja äiti kyllä osaa pitää salaisuuden, mutta miten sitä nyt onkin niin extra-varovainen!? Keskenmenon pelossa haluan ainakin suojella äitiä mahdollisilta huonoilta uutisilta.. Onko muita, jotka pitävät vielä raskauden täysin omana tietonaan?

Pilkkis ja myyrä 6+5
 
PILKKIS: Nyt kun näin siellä ultrassa sen pienen sydämen sykkivän niin aloin itse uskoa, et ehkä meillä tosiaan on vauva helmikuussa. Ja sen seurauksena olen kertonut YSTÄVILLENI, en kavereille vaan ystäville, jotka osaavat pitää suunsa supussa. Samoin jouduin kertomaan mun kummitädille kun sen sairaalareissun takia vein kuopuksen hälle hoitoon ja hän tietty tivasi, että miksi menen sairaalaan. No onneksi hän osaa pitää salaisuuden.
 
huh, huh kyrsä mikä kokemus. Onneks kaikki kumminkin hyvin!

Juu ja kuten pilkkis tuossa jo totesi niin minunkin
läskimaha taitais saada aikaan pahoinvoinninaaltoja..
eli ei kyllä sieltä seasta mitään erotu vielä.

Me pidetään raskaus vielä salassa ainakin sinne rv12 asti.
Esikosta kerrottiin just siinä main nt-ultran jälkeen.
Justiin tänään ukon kanssa puhuttiin että tervetuloa
meille rakas lapsi, millaisena vaan. Toki jos havaitaan
jotain niin vakavaa että ei olis elinkelponen niin sitten
vasta harkitaan keskeytystä.

Täällä muutoin ihan hyvin, väsymys on aika-ajoin
valtaisa, itku tosi herkässä ja hienoista huonovointisuutta
havaittavissa pitkin päivää.

nyt siis nukkumaan :wave:

-iitukka ja helmi rv6+6-
 
Hei vaan pömppömasut ja muutkin :)!

Mulla pömpöttää lähinnä kohdun kohta, tuntuu kimmoisana. Mutta mikä mahtavinta, pahoinvointi on ollut tiessään pari päivää! Ensin se siirtyi iltaan ja siitä sitten pois. Olen valtavan onnellinen koska esikosta kärsin tosi pahasta oksentelusta rv 20 asti.

Himoina on varrasleipä ja oivariini päälle, eli paljon mitättömämpää on himoaminenkin. Myös miehen himoaminen on kadonnut. Tämä vaikuttaa kovin erilaiselta raskaudelta..

Myös minulta pahoittelut teille, joilla on mennyt raskaus kesken. Todella yleistä tuntuu olevan, kun monilla muillakin on ollut km:ja aiemmin.

Miellä työnimenä on ursula, ja ehkä tulee oikeaksikin nimeksi, kuka tietää.
Huomenna tulee jo 10+0, nt-ultra on 16.7.

terkuin MinniG ja ursula 9+6
 

Yhteistyössä