Helmimasut 2009 ~Heinäkuussa~

Voi mimona ja Dada... :hug: Voimia molemmille.

Kassulla ihania uutisia. =) Toivottavasti kaikki menee nyt hyvin. :heart:

Täällä on pahoinvointi jo niin paha että raskautta on turha salailla. Kenellekään ei taida jäädä epäselväksi mistä on kyse kun olen kalpea kuin haamu. Ei paljo hymyilytä kun mahassa kiertää ja oksettaa koko ajan. Kertaakaan en ole vielä oksentanut, mutta koko ajan saa vessassa juosta kun on sellanen olo, että nyt lentää ja kaaressa. Erityisen huono päivä tänään. Meidän isä tuli äsken lohduttelemaan mua kun istuin vessan lattialla ja itkin. :'(
Mutta, jotain positiivista: väsymys ei oo enää niin paha. Väistyy ehkä pahoinvoinnin tieltä. Harmittaa vaan kun tiedän et tää kestää ja kauan. Viime raskaudessa melkein puolenväliin asti! Eli seuraavat kolme kuukautta ois tätä sit. Jee!
Ainoa mikä auttaa on se kun syö jotain raikasta ja kylmää. Hedelmiä. Mansikat suoraan maalta on parasta lääkettä. :D

Huomenna varhaisultra Koskiklinikalla ja ens viikon keskiviikkona eka neuvola.

Pixie 7+5
 
kiitos taas kaikille kannustuksesta, aika vahvoilla jaloilla tosin seison ei tähän muuten olisi voinutkaan ryhtyä =) sillä en tarinaani kertonut että tarvisin kamalasti jotain huomiota, yksin odottaminen vaan pulpahteli esiin mun teksteistä ja kun haavemamma kysyi niin mielelläni kerron..

MIMONA: niin mulle on tasan kaksi ihmistä ilmaissut tästä eriävän mielipiteen, yksi miespuolinen tuttu sanoi että lapset ovat rakkauden tuote, johon totesin kyllä näin on, ja tämä on minun rakkauteni tuote..
ja yksi keski-ikäinen nainen oli kovin pahoillaan kun lapsi parka joutuu kasvamaan ilman isää, no se oli sitten hänen mielipide, muuten kaikki olleet tosi kannustavia ja täysillä mukana tässä :)

no se siitä aiheesta sitten..

himolistaan: tuoremehu ja lipsin päärynämehujää =) =)
 
Dada ja mimona: Olen tosi pahoillani! :( Voimia ja jaksamisia!! :hug:

Uusille tervetuloa! =)

Tänään oli eka neuvola. Neuvolatäti laski, että olis menossa rv 9+1 ja LA 4.2.09. :eek: En usko, että pitää paikkaansa, koska omien laskujeni mukaan olen nyt 8+4. Verenpaine oli 136/73 ja hemoglobiini 130. Pissa ok ja kaksi putkiloa verta otti. Tuli kuulema oikein paineella. :D Lippusia ja lappusia saatiin mukaan luettavaksi ja seuraavaa kertaa varten täytettäviksi. Ja semmoinen vauvan odotus-kirja saatiin myös. Aikaa vierähti tunti. Huomenna olis sitten ultra+lääkäri ja toivottavasti siellä saadaan vähän selvyyttä, että missä mennään noissa viikoissa. Päänsärkyä on ilmassa ollut, koko eilisen päivän ja tämän päivän pientä särkyä. Illalla ja aamulla oksettikin, muttei oksennus tullut. Kasvikset ja hedelmät maistuu. :p

Tinttu rv 8+4 :heart:
 
täällä on kans yksi helmikuuta odottava :heart: . eka neuvola 11.7 sillon pitäs olla tasan rv 9+0 :) ...toivottavasti tämä pahoinvointi alkaa kohta hellittämään, ollaan jo käyty aika lähellä tiputusta... :/
 
Voi kurjuuksien kurjuus, tänne onkin taas sadellut surullisia uutisia. :ashamed: dadalle ja mimonalle halit suureen menetykseen ja toivotaan pikaista paluuta kunhan olette valmiita vauvaprojektiin. Aikaa voi mennä kauan tai sitten on entistä sisukkaampi vauvahaavensa kanssa.Mutta nyt on aika kropan palautua ja mielen käsitellä asia.Muistan nuo ajat kuin eilisen omasta menneisyydestä ja olin kyllä tosi loppu ja pelko uudelleen yrittää ihan mahdoton, niin monta meneystä meillä oli. Voikaa hyvin ja pitäkää itsestänne huolta :hug:

jennuli on tehnyt sen, minkä minä olisin varmaan myös tehnyt jollen oikeaa olisi tavannut.

mutta mun täytyy joutua, ruoka porisee lähes valmiina ja ajattelin lähteä kaupungille ostoksille.

Voikaa hyvin!

sini 9+3
 
sleeping
minunkin puolestani dadalle ja mimonalle suuret pahoitteluni :hug:

Tänään sain soitettua itselleni neuvola ajan, joka on ens viikon torstaina. Huomenna soitan itse naistenklinikalle ja kysyn, milloin pääsisin mittauttaa kilppariarvot ja mahdollisesti ultraan. Tänään on kyl ollut tosi paha olo ekaa kertaa, joten ehkä niitä oikeita raskausoireita tulee tännekinpäin. Vaikka ruoka ei maistu, olen iloinen tästä uudesta oireesta, sillä olen varmemmin mielin siinä uskossa, että siellä kohdussa tosiaan asuu joku. Aina kun on mahdollista, nukun myös päiväunet. Huomenna lähdetään luultavasti Puuhamaahan, joten päikkärit jää väliin. En ole muutamaan päivään juonut lainkaan kahvia, joten väsymys johtuu luultavasti siitä.
Sellaista siis täälä.

Tosi moni on päässyt jo ultraan. Ihanaa =)
 
Abu
tyypin äippä; Jopas sattui! Mahtaa olla teillä isovanhemmat muikeina kun tulee vauvoja enemmänkin :). Mun kaveripiiristä ei ole kukaan ainakaan tunnustanut odottavansa, pari kaveria aloittaa kuitenkin syksyllä yrityksen.

Mulla on tullut pitkin iltaa pahaoloaaltoja.. yöks. Kai tämä mullakin alkaa.. Tulis nyt vaan se pulla/suklaakammo mikä tuli esikoisesta niin saan jotenkin hillittyä syömistäni :kieh:
Taidanpa laittaa itselleni ison hedelmälautasen vastapainoksi sille suolakeksipaketille, tuplapatukoille ja lasagnelle :ashamed:
 
Abu:Olivat aika yllättyneitä ja tottakai ilosia!! =) Jotenkin hassua olla siskon kanssa samaan aikaan raskaana!Jos hyvin käy voidaan mahollisesti olla samaan aikaan synnäril!(asutaan aika lähekkäin ja meil o sama synnäri! :LOL: )

Mul on kans taas sellast pahaoloaaltoa,yäk!! :x Välil tekee mieli jotain,mut sit ku syö jotain ni ei enää maistukkaan!! :( Luulin että tää olis jo parantunu,ku parina päivänä oli parempi olo!
 
sleeping
tyypin äippä mun kaksi kaveria odottaa. Toisella on laskettu aika joulukuussa, toisella tammikuussa. Ei ihan noin lähekkäin ole noi lasketut ajat kuin sulla ja sun suskollasi.
 
tyypin äippä Meillä on miehen sisko kans raskaana. Heillä jo joulukuussa la tosin, 10vk eroa. Ei olla heille vielä kerrottu, eikä kellekään muullekaan. Mulla on lisäks muutama kaveri, joiden tiedän jo aloittaneen yrityksen, eli myöhemmin voi tulla kivoja yllätyksiä ja la:t lähekkäin. Toivottavasti!
 
Mahtuuko yksi uusi vielä joukkoon.. eli täällä kans helmikuuta odottava
varhaisultra olis 8.7 eli pian =) mutta olen myös yksityisellä käynyt jo tarkistamassa koska epävarmuus ollu suuri ..takana kaksi keskenmenoa rv10 ja rv7.
ja laskettu aika todennäköisesti jossain 1-10.2 välillä.
 
rimpuli laitoin sut tuohon listalle nyt heti 1.2 ja sit kun tiedät tarkemmin niin vaihdellaan :) tervetulemas!

Yritin tuota etusivua koristella mut en tajua miks se ei näy,kun otan tuon et muokkaa,niin se näyttää ne muutokset,mut ei ne silti näy.kummallista.
tinttu haluatko et vaihdan sun lasketun nyt sen neuvola tätin sanoman mukaan vai pidetäänkö vielä ennallaan?

kukas se oli,tyypin äippäkö,joka kyseli odottaako muut tutu.. Mun serkku odottaa ja on vissiin parisen viikkoa mua edellä :) samaten 2kaveria odottaa,toinen on tosin kaukana,mut toinen tuossa lähistöllä, he on pari kuukautta mua edellä. Onkin kiva,kun viimeks ei ollu ketään tuttuja yhtäaikaa raskaana.

jokohan selviäis nukkumaan
labello 9+2

 
Moi. Täällä yks helmimasu. tällä hetkellä la on 1.2.2009 mutta tarkentunee ultrassa 22.7.
Neljättä odotan. on tyttö 07/97 poika 05/00 ja poika 01/05. hyvin on sujunut tähän mennessä eka neuvola oli viime viikolla ja kaikki oli ok. 7.7 on lääkärineuvola.
 
mulla saa viisi kaveria nyt loppukesästä vauvat ja tammikuussa saa yksi kaveri... että vauvoja kyllä piisaa, noista suurin osa sai ykköset pari vuotta sitten ja nyt ne teki kakkoset kutakuinkin samassa järjestyksessä.. :heart:

mulla on iso ongelma... :ashamed: =)
kun kaikki kyselee et no, mikäs sen vauvan lempi/työnimi on, ja mulla ei ole mitään lempinimeä, silloin kun hoitoihin menin oli yksi, mutta se ei tunnu sopivalta, kaikki on ehdotelleet ties mitä, mutta mikään niistä ei tunnu oikealta... sanoinkin jo yksi päivä et nimi annetaan sit ristiäisissä, kun alkoi niin harmittaa...itse käytän nimeä pikkuinen, masuasukki, kullannuppu tai vauva (vaikka ei se sitä vielä ole) mutta siis onko kaikilla muilla joku lempinimi mitä kaikki käyttää? kun toki tuota pikkuista pittee jollain nimellä kutsua mutta kun mikään nimi/lempinimi ei ole tullut sillai luonnostaan... :ashamed:

valtaisa ongelma eikö... huh... pikkuaamu tilitys, nyt takaisin nukkumaan...

uusille tervetuloa mukaan... :wave:
 
Abu
Huomenta kaikille ja tervetuloa rimpuli ja mimosa28!

jennuli; meillä ei ole työnimeä - eipä ollut ekastakaan. Sanottiin vauvaa milloin miksikin, sama käy varmaan tämänkin kanssa!

Mietin tuossa että olenko jotenkin tunnevammainen kun en ole vielä onnistunut luomaan minkäänlaista tunnesidettä mahaani (vaikka vauva on kovasti toivottu)? Ekan kohdalla rakastin vauvaa jo ennenkuin se oli pantu aluille... Onko keneeläkään samanlaista fiilistä vai olenko se vaan minä?

Me lähdetään tänään tytön kanssa mummilaan evakkoon rempan alta, pari-kolme tuntia autossa tällä kelillä :x ... Pitää yrittää saada tuo likka nukkumaan aamupäivätorkut että saan itsekin nukuttua vähän ennen lähtöä. Onneksi mummi on sellainen että kun tyttö edes inahtaa aamulla niin on samantien ovella ottamassa pientä hoivattavakseen! Niinpä minä nukun ja pääsen herättyäni valmiiseen kahvipöytään (jonka antia tietenkin muokataan mun himojen mukaan :D :D )

-Abu 6+2
 
eipä ole meilläkään mitään työnimeä. itseasiassa ainut kellä on ollut oli tuo vielä keskimmäinen. ja sekin tuli ihan sattumalta kun isosisko jossain vaiheessa kokeili masua ja sano että siellä se hemmu on. alettiin sitten sanomaan hemmuksi sitä masuasukkia. tulee nykyäänkin vielä joskus sanottua poikaa hemmuksi ja siitäkös se tykkää. :p niin ja huomenta vaan kaikille.
 
Abu mulla on kanssa tuommonen tunne,että ei ole vielä sitä tunnesidettä löytynyt. Tai mä olen sen sit ajatellut etten vaan vieläkään ole oikein sisäistänyt koko raskautta, tulisikohan se sit ultran jälkeen? Esikoisnen oli alusta asti ihan mahdottoman tärkeä ja ajatuksissa koko ajan.
Joku viikko takaperin tuolla mitäs nytin puolella oli ketju, kun joku kirjotti,että pelkää miten sitä toista lasta voi rakastaa yhtä paljon kuin esikoista ja miten pystyy tasapainoilemaan niiden välillä. Mulla on jokseenkin samankaltaiset ajatukset, tuo poika on niin mahdottoman rakas ja tärkeä,et voiko kukaan koskaan olla yhtä rakas? Ja sit ahistaa tämmöset ajatukset kun vauvaa niin toivotaan. Mut eiköhän nuo tunteet kuulukin tavallaan tähän prosessiin.

Työnimeä ei tälläkään ole. Masuvauvasta puhun ja alkuun se oli rusina, mut joku täällä ketjussakin puhui rusinasta ja se sit jäi meiltä pois :D Esikoisestakaan ei ollut sen kummempia,joskus puhuin otuksesta ja otushan tuo on vieläkin. Synnärillä kun ekan kerran pojan näin,niin se oli niin murmelin näköinen,et se se on tänäkin päivänä. :heart:

Mun pahaolo ajottuu nyt iltapäiviin ja iltoihin,nää aamut on kaikkein helpoimmat.

labello 9+3

 
Pahoittelut surullisia uutisia kohdanneille :hug: :'( :hug:
Jennuli: minusta olet hurjan rohkea hyvällä tavalla ja upeaa et olet lähtenyt hommaan ilman miestä. YKSIN ei voi sanoa, koska tukipiiri on iso. Ja me ollaan täällä kans tukena, kaikki kaikille :D
Mun on varmaan pakko kertoa tästä töissä tänään... Voin niin pahoin, et taas olin oksentelemassa ja työkaveri (yksi joka siis tietää) sanoi, et masu on turvonnu. Ja koska olo on niin paha, et noi oksut ei ole mitään huomaamattomia :eek: Aika aikaistahan se on kertoa, mutta toisaalta 8 vk on huomenna täynnä, sydänäänet kuulunu eli aika luottavaisin mielin mennään :heart: Ja koska kaikki naisia ja usealla lapsia, niin tietävät itsekin kuinka herkkää vielä tää on... Vähän jänskättää!!
 
Abu:Mul o ihan samanlaisia ajatuksia!Luulen että mul se tunneside syntyy vasta ultran jälkeen!Välil en edes muista että olen raskaana(Paitsi sit ku oksennan ja o tosi paha olo :LOL: ) Jotenkin ei uskalla kiintyä,jos sittenkin selviää ultrassa että eihän siel ees oo mitään!Ei sais varman aatella näin,mut en voi sil mittään!

Labello:Samaa kans mietin että riittääkö sitä rakkautta sit toiselle kun eka on kuiteskin niin tärkeä ja rakas!Mutta kyl mä uskon että tätä toistakin rakastaa yhtä paljon! :heart: :heart: :heart:

pakko valittaa!!!Olo on yök,yök!!!! :x Ja pian tarttis men poitsun kans ulos!! :whistle:
 

Yhteistyössä