Helmimasut 2009 ~Heinäkuussa~





26.1.2009
nanada (31v).....................???........esikoinen

31.1.2009
Bianca...............................EKKS.......05/07

1.2.2009
Miss Blue (27v)................... SAS...............neljäs
zelda.........( clomit).............???...............-98,-01,-05
Rosinantte............... ..........SAS................esikoinen .........poikaolo
Ursus maritimus........ .........KYS.............kuudes/ 6/95, 1/98, 2/00, 11/02 ja 8/05. (+ 3/07 sijoitettulapsi )
rimpuli 1-10.2.08.................???.................2km
mimosa28................... ???..................07/97, 05/00,01/05
Tiitteräinen..........................???....................kolmas

2.2.2009
Minni G.............................. TYKS...................8/06
siniraita..............................???................... viides, KM -05
manina...............................HYS...........

3.2.2009
aply......................... ........ KAKS.................03/07
RasuNaamari.......... .........SEKS.................04/04 & 06/07
Jana85........................... ???...............
trionäiti (26v)....................???.....................01/03, 04/04, 10/07
Heidi- ...............................OYS...................esikoinen
Jolie.................................. K-SKS................esikoinen
annis84.............................kättäri...............esikoinen


4.2.2009
Heksamiina.. (IVF).......... TAYS .....
mina78............................SEKS...................11/99
zelda...............................OYS..........
jaana25.................. .... .. KYS...................11/03, 11/05, km 3/08
lillip(30+v).........................???...................neljäs
Tinttu (20v)...(Clomit).......KAKS..................esikoinen
Mangusti80.......................TYKS.........


5.2.2009
KössiKenguru.(30+v)........NKL..................kolmas
haavemamma73(34v)..( clomit)..PHKS......esikoinen
luppana.............................KYS..................pojat 05 ja 07

6.2.2009
toukka 2008............ ........??? ........
pinja87........................... LPKS.........10/6, km5/08
savu......................... ....... ???.............
Brierhip............................. TAYS.......02/06 & 08/07

7.2.2009
Angelmum (34v).... ..........KOS...... 06/00, 07/03, enkelipoika 11/06
Martta75...7-10.2.2009....???........... ...
Neiti22..............................PHKS.................esikoinen

8.2.2009
Mammutti-Mamma........... HYS....................-98 ja -99
Mööko............ ........SEKS..................Viides
labello (23v)..................... KYS....................04/06

9.2.2009
Karvatonkoira(29v)....... KYS.....................02/04, 07/07
KvartÖver................ ...... KOS ..............esikoinen
Laa(22v)..........................KOKS....................08/07................poikaolo

10.2.2009
Helmivauva09......... .......LKS......................neljäs
Taavetti81............... ....... ???....................esikoinen
muumiska................ ...... ???......................neljäs, KM 2/08
tyypin äippä (27v)...........SATKS..................poika 03/07

11.2.2009
fariini...................... ...... ÅCS.....................12/05 & 07/07

12.2.2009
Hepsis 12.2-13.2.09........???........................

13.2.2009
mutzi81...................... ...???......................kolmas,eka yhteinen
Niiskunenä -78....... .. ....???.......................esikoinen

14.2.2009
Pixie............................... TAYS.....................toinen.................poikaolo
Tiiu87...14-16.2.09..........SEKS...................esikoinen

15.2.2009
mymmeliina (26v)........... KOKS............ .toinen

16.2.2009
pirppis79................. .... OYS......................esikoinen
Lumikello75................... LKS......................viides
tiivi87.............................???......................
unikeko80......................???......................

17.2.2009
Caro79.......... (IUI).........TYKS.....................esikoinen
jennuli............................PHKS....................esikoinen
tatuka(35v)................... .TAYS.....................toinen
Maya82(26v).........(IVF)..TYKS..............tuplat, esikoiset....tyttö+poikaolo

18.2.2009
Mabbe............................KAKS....................toinen, -03

19.2.2009
jopa73 (35v)...................kättäri.......... .....toinen, 11/02
kikka74...........................jorvi......................toinen,1998
kuupas........................ ..HUS......................12/07.......................tyttöolo

20.2.2009
sinituuli.(28v)..................TYKS.................... neljäs
Kyrsä (24v)................... K-HKS....................neljäs......................tyttöolo

21.2.2009
Sini74......................... ..Jorvi............tyttö 05/2005
jonniina..........................PKKS.....................KM

22.2.2009
iitukka..........( IVF).. ......PHKS.............toinen, 8/06
sasuliini87(21v).............PKKS....................tyttö 10/06
kuume82......................TAYS.....................esikoinen
Pilkkis(28v)...................TAYS......................06/07

23.2.2009
absa(23v).......................???.....................esikoinen

24.2.2009
Sleeping (26v)............... NKL....................pojat -04 ja -06
Finttu...(icsi) 24-25.2.......??.....................esikoinen

25.2.2009
Abu (26v)....................... HYS....................toinen, 10/07
Prilli (37v).......................???....................kolmas

26.2.2009

27.2.2009
Mae...........(clomit)..........KOKS............... poika 08/05.........tyttöolo
uusioäippä......................???...................

28.2.2009
Kärppänä heinälatoon.....TAYS...............
tuulen sydän..................???...................kolmas


???
Eliza82...................???................
marilin............................??? .....
cockeri...........................???..............
tripletti meillä.................???..................neljäs

Huonoja uutisia saaneet.
Taaperot x3..............KM......................12/04, 12/05. 1/07, 3/08
rytinä....................17.6.KU....................toinen
Dada.........................KM.......................esikoinen
Mimona...................tuulimuna...............toinen
Illuusia......................KM........................toinen
nasumasu.................KM........................toinen
kassu........................KM........................viides ja kuudes
hilmuska...................KM........................01/07
Tittan........................KM........................esikoinen

Ilmotelkaa muutoksista tai virheistä niin lisäilen/korjailen :)
 
labello kiva kun viitsit tehdä uuden ketjun =) multa voisi pienen kauneusvirheen korjata ottaa ton ? pois phks perästä, siellä synnytän kyllä... =)

huomenna ultra, sitten tarkentuu toivottavasti toi la... tosin eipä se tosta kamalasti voi heittää kun inseminaatio tehtiin just silloin kun munasolu oli irronnut.. tarkkaa touhua..

mukavaa sunnuntaita kaikille, täällä lahdessa vettä tullut kokopäivän ja paljon.. B)
 
Teillä olikin jo uusi pino, laitan tän vielä tännekin....

Anteeksi, kun tunkeilen pinoonne, mutta silloin tällöin tulee katseltua muiden odottajien pinoja ja nyt mimonan tilanne osui silmään:
Anteeksi, jos lisään ahdistusta tai lisään toivoa, jos et sitä haluaisi, mutta pakko nyt kertoa sulle mun oma tarina. Ja miksei muillekin saman asian kanssa kamppaileville.
Viime helmikuussa menin yksityiselle varhaisultraan, ihan vaan sitä varten, että saisin tarkistettua, onko kaikki ok. Mulla ei ollut oikein mitään raskausoireita, ja täältä netistä sai lukea kaikkia kauhutarinoita. Menkoista laskettunaolisi pitänyt olla viikkoja H7+4. Ultrassapa näkyi vain pelkkä tyhjä raskaussäkki, ei sikiötä, ja gynen tuomio oli tuulimunaraskaus. Ei antanut mitään toivoa sille, että olisinkin varhaisemmilla viikoilla. Sain lähetteen sairaalaan seuraavaksi aamuksi ja käskyn tulla syömättä ja juomatta tyhjennykseen/keskeytykseen. No menin aamusta, ja sattui sama gynekologi joka oli ed iltana ollut yksityisellä. Katsoi uudelleen ultran, ja sama tilanne, tuulimunaa epäili vahvasti. Halusi kuitenkin tarkistaa HCG:n ja ne olikin kohonneet ollen 11000 (viikkoa aiemmin oli tutkittu vatsakivun vuoksi, tuolloin HCG 249). NO, olin kai aika epäileväinen tai mistä lie syystä, mutta gyne sitten kuitenkin sanoi että jos seurataan viikonlopun yli (oli perjantai), ja tulen maanantaina uudelleen kontrolliin. Mutta mitään toivoa ei antanut, että raskaus oikeasti jatkuisi, enemmän varmaan mun toiveesta otti kontrolliin.
Mentiin sitten maanantaina uudelleen, ja tällä kertaa oli eri gynekologi. HCG oli edelleen noussut, nyt 22000, ja ultrassa näkyi kuin näkyikin pieni syke!!! Arvioi että kesto olikin ollut siinä varhaisultrassa vasta 5+6, kuten myöh alkuraskauden UÄ:ssä viikolla 11 varmistui. En oikein ymmärrä miksi noita HCG-yksiköitä seurattiin, kun myöh olen ymmärtänyt että voivat nousta ihan yhtä lailla viikolle 10 asti sekä normaalissa että tuulimunaraskaudessa..
Nyt olen viikolla 24+2, samasta raskaudesta. Eli ÄLÄ LUOVUTA, ENNEN KUIN OLET AIVAN VARMA. VIIKOT VOI HEITTÄÄ, vaikkei kuinka uskoisi, kuten mun tapauksessa yli 2 viikolla. En voi ikinä unohtaa sitä, että jos ei olisi jääty seuraamaan tilannetta olisin abortoinut pienen sikiön tietämättäni. Voi olla, että sulla kaiken jälkeen on tuulimuna, mutta ole varma ennen kuin luovutat.....Ettei jää harmittamaan tai mietityttämään.
Anteeksi vielä puuttumiseni, mutta oli pakko......Oikein paljon tsemppiä, ja mä ainakin pidän sulle peukkuja......Tiedän mitä käyt nyt läpi :hug:
 
Abu
Moi kaikki!

Sinituuli; Älä kerro pomolle vielä, on nimittäin aika todennäköistä että pomo ajattelee firman parasta ennen yksittäise työntekijän etua. Mulla oli samanlainen tilanne edellisessä raskaudessa, mutta jätin paikan kokonaan hakematta. Kyseessä oli nimittäin 3-vuorotyö enkä olisi lapsen kanssa siihen rumbaan lähtenyt. Ilman raskautta olisin paikkaa kyllä hakenut ja sen saanutkin.

mimona; toivottavasti vuoto nyt loppui kokonaan ja sulla heittäisi viikot! Uskon että lääkärit eivät anna mielellään epävarmoissa tilanteissa juurikaan toivoa ettei tule pettymyksiä - kyse on kuitenkin niin suurista asioista.

Mulle rysähti tänä aamuna väsymys päälle pahempana kuin koskaan! Nukuin yöllä 10 tuntia ja silti jouduin aamulla kamppailemaan pysyäkseni pari tuntia hereillä ennen kuin herätin miehen lapsenvahdiksi. Painelin sitten takaisin nukkumaan vajaaksi 3 tunniksi.. |O Ja silti on väsyttänyt koko päivän.

Lisäksi mä luulen että tää turvotus paljastaa mut aika paljonkin ennen ultraa tai edes ekaa neuvolaa. Oltiin eilen häissä ja ruuan jälkeen olin niin pönkeä emäntä että varmaan kaikki ajattelivat että olen santsannut useammin kuin kerran :LOL:
Varmaan asiaan vaikuttaa sekin että edellisestä synnytyksestä on niin vähän aikaa.. Miten muuten teillä alkukuun odottajilla, joko mahat on pömpöllään?

Niin ja hyvä idea tämä kk-ketju!!

-Abu 5+4
 
labello Kiitokset hienosta pinosta! :) Mun tietoja ei tainnu edellisellä listalla ollakaan.. La on 24.2., sairaala tays ja esikko 06/07. Kiitos jo etukäteen! :)

Must kans tuntuu, et maha pömpöttää nyt jo melkosesti, vaikka niin alussa ollaan vielä.. Anoppi hyökkäs tänään heti silittämään mun mahaa, kun tuli kylään!? Ei sanonut kyl mitään ja varmast olis puhunu, jos olis epäilly raskautta. Hätkähdin aika lailla! :eek: Iltasin nukkumaan mennessä tuntuu, et mahalla maatessa kohtu tuntuisi jo vähäsen.. Voikohan olla mahdollista..? Viimeks alko tuntua paljon myöhemmin.

Pilkkis ja myyrä 5+5
 
Mulla on tota turvotusta jonkun verran! :LOL: näytän omasta ja miehen mielestä jo siltä että pidemmällä oltaisiin!En oo mikään kauheen pieni,mut maha ei näytä kuitenkaan sellaselta läskimakkarralta,mikä jäi esikosta(ja oli hiukan ennen häntäkin!! :LOL: )
Mulla on muuten huomenna neuvola,en muista että pitikö olla pissaamatta kaksi vai neljä tuntia?Neuvolatäti ei asiasta maininnu mitään!

tyypin äippä 7+5
 
Tyypin äippä: Ei kai sille mitään aikarajaa ole, et kauan pitää olla pissaamatta, kunhan sitä pissaa saa siihen purkkiin kunnolla. Pikkutilkka saattaa vääristää tuloksia :) Itse käyn päivässä VAAN 2-3 kertaa pissalla niin pitää tosiaan sitä vähän katsella, et miten menee pissalle ennen neuvolaa. =)
 
tyypin äippä mä sain ohjeen et neljä tuntia, niin sitten siinä näkyy kuulemaa mahd. oireeton pissatulehduskin.. tms. tulee tekee pikkuisen tiukkaa...

kyrsä nyt et saa pahastua, mutta mulla on pikkuisen herkässä tää pahaolo ja kun luen sun nimimerkin niin niin tulleepi siitä mieleen makkara ja sitten tekee pahaa..
en tiedä onko tuolla nimellä joku muu merkitys mutta täällä jotkut puhuu makkarasta kyrsä nimellä ja se olisi viimeinen asia jota nyt voisin suuhuni laittaa..
joo olisi tietysti tämänkin voinut jättää sanomatta, mutta tuun sut muistamaan varmaan ihan aina.. :heart: :ashamed: :hug:
 
paitsi mie olin se itseellinen nainen ja vauva saanut alkunsa sillä inseminaatiolla... mutta mutta ehkä silti käytän jotain kuvittelu leikkiä..

niin ja ootas vaan sitten kun tulee se vaihe et voi syödä kokoaika ja mitä vaan niin sit "syytän" sua mun makkara himosta.. koska aina kun oot kirjoittanut mun alkaa tehdä mieli makkaraa.. :D juu, ihana olet, mutta juu kyllä on oksurefleksit siis helpossa..
 
Hienoa, uusi pino! Ja lista on ihan mahtava, nyt siitä tosiaan saa selvää.

Mua tosin aina hämää toi masu-sana, mutta on se kyllä paljon parempi kuin massu :D Siis tämä vaan mun henkilökohtainen ongelma, en mitään muutakaan vaihtoehtoa otsikolle osaa antaa, joten on tyydyttävä masuun...

Oltiin mökillä viikonloppu, ihanaa oli! Ilmat oli tosi nätit, varsinkin eilen ja oikein rentouttavaa oli. Huono olokaan ei ole juuri vaivannut, kun sai nukkua aina kun vähänkin alkoi väsyttämään. Nyt vaan pitäisi saada tänne kotiin yhtäkkiä taiottua jotain ruokaa ennen kuin alkaa kiukuttaa :/

Tyypin äippä, se neljä tuntia olisi oikein hyvä jos sen pystyisi olla pissaamatta ennen. Tietenkin jos on ihan pakko käydä niin sitten on, mutta neljää tuntia pidetään riittävänä aikana pissanäytteissä.
 
Labello- hienon pinon tekasit!

Joku kyseli että millon on jäänyt pois töistä ed.raskudessa.
Mä jäin pois 2kk ennen ä-loman alkua. Ekaks kuukausi kesälomalla
ja perään kuukausi sairaslomalla. Mulla oli aikasmoiset
liitoskivut. Nyt siis olen ihan hoitovapaalla kotosalla.

Mulla olis seuraavanlainen pulma työnantajaan liittyen.
Hoitovapaan jatkosta pitää ilmottaa elokuun lopulla.
Nyt pähkään että laitanko sen jatkumaan elokuulle09 kun
esikko täyttää 3 vai tuonne tammikuun09 lopulle
kun ä-loma alkaisi. Siis ongelma on että mun pitäs paljastaa
odottavani jo sillon elokuussa mutta kun mun mielestä
on liian aikaista.
Siinä menettää muutaman vuosilomapäivän jos laittais sinne elokuulle09.
Jos tammikuulle niin joutuisin menee sillon takas töihin jos tää
meneekin kesken.
Antakaas nyt hyviä neuvoja..

-iitukka ja helmi rv 5+6-
 
Täällä kanssa yksi pömppömaha et saa nähdä kauan pysyy salassa. Itseasiassa aamulla maha on vielä litteä mutta iltaa kohden... Hauskaa on se et rinnat on jo nyt kasvaneet ihan huomattavasti ja itse kun olen tosi pienirintainen niin nautin nyt sitten edes tän kerran elämässä hieman isommista tisseistä... ainakin aamuisin =) Iltaisin näytän jo siltä kun olisin viidennellä kuulla... :LOL:

Kirppiina: Sun tarina oli kyllä aika karmaiseva... Siis pistää miettimään kuinka paljon kannattaa uskoa lääkäriin ja kuinka paljon omiin tunteisiin/tuntemuksiin. Onneksi sulla kävi niin, että haluttiin seurata asiaa eikä kohdalle sattunut ketään "homma alta pois ja äkkiä"-lääkäriä. Joten loppujen lopuksi onnellinen tarina!

Onko täällä kenelläkään jatkuvaa pahaa oloa?
Aamupahoinvointihan on varmasti yleistä, mutta mulla on enemmänkin nyt menossa sellainen kokonaisvaltainen yleistilan "lasku"... Tässä tapauksessa tarkoittaa jatkuvaa väsymystä ja aikalailla jatkuvaa äklötystä. Oksentanut en ole mutta heikottaa ja ei tee mieli ruokaa yms. Autossa se on pahinta ja parin vk päästä pitäisi aloittaa työmatkat bussilla :/
 
caro mulla menee ton mahan kanssa ihan samallalailla aamulla suht litteä ja illalla ihan valtava, tissit kyllä ennestään isot, nyt sit vielä isommat, aion neuvolassa sanoa et vähentää mun painosta 5 kg kun on tissit niin turvonneet (ei taida mennä läpi :) )
ja mä oon läpi ketjun ruikuttanut tasaista pahaa-oloa, se on aika kuluttavaa, tänään oksensin toisen kerran, muuten se on sitä ällötystä.. mutta pakko kestää.. mulla on neljä viikkoa nyt lomaa ja toivon et tää menee ohi sen aikana, muuten en usko et musta töihin on.. kuljen myös bussilla, joten joten ja hoitoala kaikkine mukavine eritelisineen niin ei kiitos, tässä kohdin...
loma menee kyllä nukkuessa mutta tuleehan näitä lomia.. =)
nyt alan keräilee itseäni, ultraan menoa varten.. pitäkää peukkuja
 
Huomenta kaikille! Kiitoksia Labello upeasta uudesta pinosta, kyllä taas kelpaa ;) Olen pitänyt tarkoituksella pientä palstataukoa, että on saanut vähän muutakin ajateltavaa. Alkoi päässä pyöriä vain yhtä rataa ajatukset, joten oli pakko katkaista :ashamed:

Pahoittelut huonoja uutisia saaneille :hug: Ja onnittelut vielä kaikille hyviä uutisia saaneille :flower:

Caro Mulla on kanssa paha olo ihan jatkuvaa, aamusta iltaan. Oksentanut en varsinaisesti ole kuin kerran, mutta koko ajan tulee sellasia ällötyksiä että lähellä on tulla. Mä olen vielä tavallaan asiakaspalvelussa töissä, et ei ole hääviä kun tässä kakoilen oksua vastaan :LOL: :LOL: Ja mä kuljen töihin yhdistelmällä auto-juna, ja arvatkaas vaan kuinka paljon junissa ja asemilla haisee ku** ja muut eritteet. Aivan tuskaa siis et pääsee edes töihin!!

Omaa napaa vielä, et huomenna on sitten ultra ja olen aivan jännityksestä kankeana... Toivon niin kovasti, et kaikki menis hyvin :heart:

Niisku ja toukka 7+2
 
Tänään olis mulla se hartaasti odotettu ensimmäinen neuvola. Johan ne on sitä kolme kertaa siirtäneetkin. Ois se kiva jos syke kuuluis. Tietäs etä siellä joku on,kun oireina on vaan väsymys ja väsymys ja väsymys...niin ja jatkuva pissillä ravaaminen.
 
Mulle ei neuvolan terkkari sanonu mitään pissaamatta olemisesta, kunhan vaan saa tiristettyä tipan liuskatestiä varten. Erikseen tuli se kaikille odottaville äideille tehtävä klamydiatesti mitä varten piti olla 2 tuntia pissaamatta. Sen näytteen vein erikseen labraan toisella päivällä...

Mulla viikkoja nyt 9+1 ja pahaa oloa tuntuu piisaavan vieläkin. Auttaa kyllä huomattavasti kun muistaa syödä väh. 2 tunnin välein ainakin jotain pientä. Tuntuu vaan kurjalta syödä "väkisin" kun yhtään ei oo nälkä.. Lähdetään lomareissulle Espanjaan ens viikolla, hiukan jänskättää miten pahoinvoinnin laita on silloin. No, se on sen ajan murhe.. Hyvällä tuurilla on voinut jo helpottaakin, suapi nähä.
 
Jahas ja täällä myös eka neuvola tänään. :) Mullekaan ei annettu ohjeita tuosta pissaamattomuudesta,mut meinasin sen 4tuntia kärvistellä. Painun sit ensimmäisenä vessaan ku neuvolan ovesta sisälle pääsen,sillähän se on ohi eikä tarvii kiemurrella tuolissa siellä vastaanotolla :D

Hyvä jos uusi pino kelpaa. :hug:

Musta tuntuu edelleen vaan kummalliselle,et aamulla on pakko syödä,en meinaa muistaa ja sit havahdun ku iskee heikotus. Ja tää nälkä sen kun vaan pahenee, en taida 12kilon painonnousulla selvitä jos tätä rataa jatkuu.. :headwall: vaan kyllä mulle vähintään sen verran kelpais sitä painoo...:D
Palaan neuvolan jälkeen.

labello 8+6
 
Täällä olis yksi ekaansa odottava icsi:n jälkeen plussan tehnyt vähän yli 3-kymppinen äidinalku. En vielä tiedä, odotanko yhtä vai kahta, ja LA:kin on hiukan hukassa, mut 24 tai 25 helmikuuta kai.
Eli nyt mentäs vissiin viikoilla 5+3. Sekin on hiukan hakusessa, kun en tiedä kummasta ne nyt sit lasketaan, punktiosta vai siirrosta. No, huomenna on soittoaika lääkärille. Joskos jotain selviäis silloin. :LOL:

Terkuin "Finttu ihan pihalla"
 
Jatkan nyt tähän uuteen listaan, vaikka vanhasta jo nämä bongasin. Hieno lista muuten:)

Kiitos kannustuksista Kirppiina ja Piipero! Teidän tarinat on juurikin sellaisia, joiden takia tässä vielä elättelen toiveita. Saako kysyä oliko teillä epäsäännöllinen kierto? Mulla on säännöllinen ja lisäksi oireet alkoi ennen kuin tämä raskaus olisi edes alkanut. Eli, kun mielialat heittää, niin tänään olen taas sitä mieltä, ettei raskaus ole mahdollinen... Ehkä kuitenkin odotan ihmettä!

Abu: Anteeksi, jos olen kirjoittanut sekavasti, mutta se yksityinen oli ihmeenkin luottavainen, että alkio ja syke näkyisi parin viikon päästä. Mä vaan sanoin heti, että en usko sen olevan mahdollista, koska testi näytti haamua ja oireet alkoi niin aikaisin. Lääkäri sanoi siihen, että kotitestit näyttää aika usein väärin :eek: Lisäsihän se vielä lopuksi, että parin viikon päästä näkyy onko tämä normaali raskaus. Mutta näköjään on ihan sama mitä mulle sanotaan, niin silti mä pohdin eri vaihtoehtoja. Jos ultran odottaminen (3-4vkoa) tuntui pitkältä, niin nyt tuntuu järjettömän pitkältä ajalta odottaa tunti neuvolan puhelinaikaan.
 

Yhteistyössä