Helmimasut 2009 ~Heinäkuussa~

Mun mies ei ole ollut muuta kun esikoisen aikana neuvoloissa ja ultrissa. Sen jälkeen on ollut joko tiiviisti töissä tai sitten lapsenvahtina kotona. Työnarkomanihan tuo mies on, et siitä ei muutenkaan saa kauheasti apua lasten hoitoon. Toki aina heidän kanssa tykkää olla ja peuhata kun on kotona, mut usein ne työpäivät on 12-tuntisia (6-18) ja sit jää vaan se pari tuntia päivässä olla lasten kanssa, joskus ei edes sitä. Et kyllä täs on moneen kertaan mietitty mun omaa jaksamista kun alettiin masuvauvaa suunnittelemaan.
Mutta synnytyksissä mies on toki mukana ollut aina ja sinne haluaa ehdottomasti mukaan!

Kyrsä masuineen rv 6+4?
 
Niiskunenä-78:Sorry vaan kun menin tolla lailla hehkuttamaan, onhan se nyt ihan selvä juttu ettei kaikkien siipat varmastikaan aina pääse eikä pysty eikä ehkä haluakaan osallistua noihin käynteihin. Kaikkihan me ollaan erilaisia. Voin kyllä hyvin kuvitella että löytyy niitäkin miehiä ketkä eivät oikein ees koe luonnolliseksi osallistua "muijien juttuihin". Sorry vielä, arvaan että sua harmittaa. Tiedä vaikka se sunkin siippas innostuis kun asiasta tulee vähän todellisempi mahan kasvun ym. myötä...:)
 
Tyypin äippä: tässä olis tietoa listerian oireista

Oireet
Vastuskyvyltään heikentyneillä henkilöillä listeriainfektio ilmenee tavallisesti vakavana yleisinfektiona tai aivokalvontulehduksena. Raskaana olevilla tartunta ilmenee kuumetautina, joka muistuttaa tavallista influenssaa (kuume, päänsärky, lihaskivut), ja se voi johtaa keskenmenoon tai ennenaikaiseen synnytykseen. Vastasyntyneillä tauti ilmenee vaikeana yleisinfektiona jo syntyessä tai myöhemmin alkavana aivokalvontulehduksena.

Vastustuskyvyltään normaaleilla henkilöillä tartunta aiheuttaa suolisto-oireita, kuten vatsakipuja, pahoinvointia, kuumetta, lihaskipuja ja/tai päänsärkyä. Tartunta voi olla myös oireeton. Ihoinfektio on yleensä lievä ja itsestään paraneva.

kopsattu eviran sivuilta. Joten aika epätodennäköistä että sinulla olisi se.
 
Meillä myös mies tulee ultriin mukaan.
Olihan se joka kerta ja toimenpiteissäkin mukana kun tätä
lasta tehtiin. Neuvolaan se ei tule. Vauvan synnyttyä tulee
neuvolaankin. Ja tietysti synnytykseen.

Kassu toivottavasti sielä masussa kaikki hyvin!
Voimia piinaavaan tilanteeseen!

Kiva kun monilla hyviä neuvolakuulumisia.
Verenpaineesta- mulla on myös alhaiset paineet tai
ainakin oli, raskaudenkin aikana ja kerran
yksi sijais-th sanoi että jos liian alhaalla niin ei veri kunnolla
kierrä istukassa.. :eek: Mutta muuten ei kukaan sanonut
mitään.

Mua lähinnä huolestuttaa raskausdiabetes kun joka
paikasta toitotetaan että ylipainoisille se tulee.
No, kiloja on, enempi kun esikkoa odottaessa..
Vaikka silloinkin niitä ylimääräsiä oli niin eipä
ollut tuota ongelmaa. Eikä ollut edes isokokoinen
syntyessään vaikka meni 10pv yli la:n.
Inhottaa kun painosta saarnataan joka mutkassa,
ittehän kiloni ja oloni kannan! |O

-iitukka ja helmi rv6+1-
 
Tervehdys!

Mie vielä roikun tuolla hermoilijoissa ;) mutta luen kyllä tätäkin pinoa ja oon hengessä mukana.

Noista ultrista.. Oon varmaan outo, mutta haluan mennä yksin varhaisultraan. Muut ultrat sitten erikseen. En oikein osaa sanoa että miksi, mutta joku siinä vaan on, että haluan sulatella itse sen tiedon ensin (lähinnä varmaan jos siellä ei olekaan kaikki kunnossa). Itse asiassa me ei olla keskusteltu tästä asiasta sen kummemmin, mutta luulen kyllä että jos sitten muihin ultriin päästään niin mies tulee mukaan.

No se varhaisultra on sitten perjantaina.. pikkusen jännittää jo nyt :)
 
Kiitos kaikille, te ette tiedä kuinka hyvältä tuntuu lukea teidän kauniita sanoja :heart: :hug:

Anteeksi mun itsekeskeisyys, mä en edes muista ketkä kaikki tämän saman on kokeneet. Kertomukset on päässä, mutta nimimerkit unohdan näköjään... Halaus myös teille!

Ai niin Kassulle paljon onnea ja muillekin, jotka saivat ultrasta hyviä uutisia!

Kärppänä heinälatoon: Mäkin tunnen mielestäni ovulaation yms. sen takia onkin epätoivoinen olo. Ainoa oljenkorsi tässä tilanteessa onkin, että olen kuvitellut kaikki tuntemukset ja oireet :LOL:

Kirppiina: Kiitos paljon :hug:

Kävin tänään lääkärissä. Huomenna vien pissanäytteen, josta otetaan raskaustesti. Lääkäri suositteli odottamaan ja antamaan luonnon hoitaa asian. Vuoto siis lisääntyi taas yöllä ja itsekin olen alkanut hyväksyä, että tämä on tuulimuna. Lääkäri sanoi, että saan mennä sairaalaan tyhjennykseen, jos haluan (jos on henkisesti liian rankkaa), mutta kohdulle olisi parempi, että tyhjennystä ei tehtäisi ellei ole ihan pakko. Sanoin, etten itsekään tyhjennykseen haluaisi ihan samantien, vaikka olisihan se ultra ollut kiva nähdä. No huominen testikin varmaan kertoo jo jotain. Jos se on plussaa, niin kai testataan ensi viikolla uudestaan. Ehkä sitten haluan jo sairaalaan. Lääkäri siis epäili, että kohtu on jo alkanut tyhjentymään itsekseen.

Hyvä mieli jäi käynnistä, lääkäri on tuttu, tietää meidän tilanteen ja sanoikin, ettei ehkäisyä tarvitse käyttää, jos tämä itsekseen poistuu. Sanoi myös, että joka 5. raskaus menee näin :( Niinhän se valitettavasti on...
 
Rosinante: En mä sun hehkutuksesta mieltäni pahoittanut, don't worry!! Ihan omassa mielessäni sitä asiaa pohdiskelin ja siksi kyselinkin, et kuin muiden miehet on mukana. Meillä tuntuu mies olevan varmaan siitä syystä niin hissukseen, kun vielä on kuitenkin niin mahdollista et menee kesken. Tai en tiä. Mut seuraavaan ultraan mä raahaan sen väkipakolla, samoin huomenna neuvolaan :LOL: :LOL:

Ja sitten ultrakuulumisia! Eli siellä ultrassa näkyi yksi sykkivä sydän :heart: :heart: Ja kaikki oli muutenkin ihan hyvin, ei sinänsä huolestuttavia merkkejä! Ainoa, mikä vähän jäi mietityttämään, oli se, että toukka vastasi rv 6+5 ja aika hyvin tiedän, et tuo ajankohta ei ole oikein mahdollinen. Onhan se toki mahdollista, et simpat on elelly sisällä jonkin aikaa, ennen hedelmöittymistä. Mutta toivottavasti ei mitään huolestuttavaa :/
 
niiskunenä-78: SULLE ja kaikille muille, et jos ultra ei ihan just vastaa viikkoja niin nou hätä. Meilläkin ne simpat oli elelly 5 pv, ennen kun tikutin oviksen,,,ja raskaana vaan ollaan. Onneksi vointi on jo hiukan tasoittunut enkä niitä pahoinvointilääkkeitäkään sitten joutunut käytttämään kun sen yhden ja ensimmäisen. Ehkä tämä elämä alkaa taas voittaa, ja ensi viikolla kävisi vielä 4 vuoroo töissä ja jäisi 4 vkon lomalle. Nyt kun on maannut ää kainalossa 4 vkoa saikulla...niin ai että odottaa siltä kesälomalta ja ololta nyt paljon.
Toiv. muidenkin vointi alkaa tasaantua.
Ja kaikille onnea hyvistä kuulumisista taasen =)
Niin ja taitaapi olla rv 8+4!
 
Finttu: Tervetuloa! =) Tuleekohan sekaannuksia meidän nimimerkeissä, kun ovat melko samanlaiset... ;)

Ultrassa käyneille, hyviä uutisia saaneille ONNEA! :heart:

Pakko minunkin tunkea lusikkani soppaan eli tuohon, että tuleeko mies mukaan ultraan. B) Meillä mies haluaa olla ehdottomasti mukana ainakin noissa ultrissa, jokaisessa. Ja ekaan neuvolakäyntiin tulee tietysti. Mies on jo ihan innoissaan, kun perjantaina päästään taas kurkkaamaan pikkuista. :saint: Varmasti iso tekijä meilläkin on se, että kun tämä on meidän esikoinen ja niiiiin kovin toivottu ja odotettu tapaus (ei sillä etteikö muillakin varmasti olisi toivottu). Tarkoitin lähinnä sitä, kun yritettiin omasta mielestä kauan (1,5v).

Tuosta listeriasta... Itse en kovinkaan pelkää, että listerian jostakin saisin, vaikka olenkin semmoinen "itsensä tutkija" ts. sairauksien pelkääjä. Varovainen pitää siltikin olla.

Tinttu & Tiitiäinen 8+2

 
jeps ja noin yleisesti mulla oli sisko mukana siksi, että sitä miestä ei ole, siksi näin..
juupss..

niiskunenäpaljon sulla heitti se ultra sitten? eli mitä viikkoja itse elelit?
mulla heitti yhdellä tai kahdella päivällä, johon lääkäri sanoi että vaikka onkin inssillä tehty niin toisinaan munasolu ja siittiö "hengaavat" keskenään hieman pidempään ennekuin alkio kiinnittyy... hienoa kuitenkin että sulla ultrassa kaikki hyvin. =)

iitukka mulla on myös selvä ylipaino, mutta eilinen gyne oli niin ihana et se hehkutti koko tilanne ja sitten se oli vielä hoitokertomukseen kirjoittanut että normaali vartaloinen.. ohhoh.. se osasi kyllä tsempata kovasti, mutta en mä ihan normi vartaloinen kuitenkaan ole... :D juu itse aion painosta ihan suoraan puhua sitten neuvolassa, mutta toivon ettei se nouse pääosaan joka käynnillä, jaksan kuitenkin fyysisen työpäivän jälkeen, käydä 3 tunnin tanssitreeneissä, että en mä ihan rapakunnossa pohjimmiltaan ole, vaikka painoa onkin...
muillekin heikunkeikun, t. jennuli pahoinvoinnin kerä..
:x :x
 
Mitenkäs teidän pv menny?:)
voi mua harmittaa ku mies ei pääse tulee mukaan jännäämään tonne varhaisultraan, aika oli vaikee saada ja se on silloin töissä :(
taidan napata tulevan mummin mukaan henkiseks tueks :D
 
Ajattelin näin varovaisesti kysäistä..että vieläkö mahtuu joukkoon mukaan? =)
Mulla on LA 3.2.2009 ja odotan kolmatta lasta..nyt on kaksi poikaa,jotka ovat syntyneet vuosina 05 ja 07 :heart: synnyttämään ois tarkotus mennä KYSsiin. Nyt on siis rv 9 tasan menossa..tänään oli ensimmäinen neuvola.Laskettu aikahan voi tosiaan vielä muuttua,kun ensimmäisessä ultrassa on käyty.Mutta oli kyllä tänään ihana asia,kun kuulin pikkuisen sydänäänet neuvolassa... :heart: se on aina niin uskomaton tunne....
 
Heipä hei!
Kiva tää uusi pino/ketju!!
Reissusta selvitty, ajoa tuli yhteensä yli 900km ja nyt sen kyllä huomaa taas selässä.. :/
Mietin jo pahinta, mutta muualle ei särje kuin selkään, joten jospa se olisi tuosta istumisesta.
Väsymystä lukuunottamatta olo on muuten hyvä!

Ja ihan ok reissu muuten, tosin meinasi välillä tylsyys iskeä kun mä en kauhean pitkään aloillani viihdy, mut miehelle oli tärkeää päästä sukulaisiin ja tulipahan tehtyä tältä kesää. :)

Huomenna olisi sitten se varhaisultra ja viikkoja 7+5, mua kyllä jännittää. huh..
Mies ei taida päästä itse ultrausta seuraamaan kun on tuo poikakin mukana, mutta saahan sieltä ne kuvat sitten, jos kaikki hyvin on.
 
ILLUUSIA:Jos satut näkemään tän jossain vaiheessa niin, missäpäin asut kun tulet myös K-HKS:ään synnyttämään....

DADAkysyi kuinka päivä on mennyt ja nyt sit tulee textiä... Mulla on alkanut pahoinvointi lisääntymään niin, etten mitään voi tehdä oksentamatta. Ja eilen illalla vielä klo:23.00 oksensin viimeisen kerran. |O Tulee niin pahat morkkikset kun en jaksa/pääse ulos puistoilemaan näiltä yrjöömisiltäni. Ja sit toi kuopus joutuu raukka olemaan kotona vaan ja katselemaan lasten ohjelmia. :'( Toki koitan hänen kanssa aikaa viettää, mut eipä meillä leikit mene koskaan yksiin. kirjoja olen koittanut lukea, mut aina vaan pitää nekin keskeyttää kun yrjölle lähtee ja siitäkös toi poju hermostuu kun kaikki kiva jää kesken. Ja sit ei anna enää jatkaa kun on niin loukkaantunut! Oli toi poju tänään kaks kertaa pikaseen ulkona, tuskin edes tuntia yhteensä ja yleensä ollaan monta tuntia päivässä. Isommathan tuolla jo painelee menemään keskenään kavereiden kanssa, ONNEKSI!

LUPPANATervetuloa mukaan joukkoon! Kuuntelivatko jo siis sydänäänet.. Pitäiskö munkin myöhästyttää mun neuvolaa muutamalla päivällä niin josko kuuntelisivat.. Mulla on neuvola 16.7 ja silloin rv8+4... voisiko ne silloin jo kuulua... Pähkäilyjä...
 
Joo,kyllä siis kuuntelivat sydänäänet..tää neuvolan täti kysäisi ennen sitä multa,että ethän "hermostu" siitä,jos sydänääniä ei vielä kuulu..minä että enhän toki,kuunnellaan vaan...se sanoi,että hän ei välttämättä edes näillä viikoilla ala vielä kuuntelemaan sydänääniä...mutta kyllä täällä mun mahassa tuntui eloa olevan ja sydän siellä tosiaan jumpsutti kovaa vauhtia :heart: Ei kylläkään ihan heti kuulunut..vaan vähän aikaa piti tunnustella =) Kyllä sinulla KYRSÄ voi vaikka kuuluakkin..se on niin yksilöllistä..Mutta nyt on kyl lähettävä unten maille,joten öitä :wave:
 
Paluu palstalle. Nyt on mökkeilty ja raksakin etenee. Olen maalaillut edelleen, tosin vesiohenteisella maalilla ja ulkosalla. Kantelin myös tänään tiiliä ym. hissuksiin. Mun on pakko tehdä siellä hommia tai timpurit kattoo hitaasti.

Tervetuloa, kivaa että vielä muutama uusikin putkahtaa mukaan!

Pahoittelut huonoja uutisia saaneille!!

labello Loistavaa että otit päivityksen!! :)

Jennuli Missä kävit gynellä ultrassa?

KassuVoimia ja jaksamista, toivottavasti tämä ikävä alku palkitaan :hug:

niiskunenä78 Mä ajattelin ottaa ukon mukaan ehkä toiseen ultraan. Tai katsotaan nyt milloin se on. Täytyy SEN mielestäni jo näyttää joltain että ukon on järkevää tulla katselemaan kuvaa. Saahan sieltä tosiaan ne kuvat mukaan.

Mun mies ei oikein vieläkään ole sisäistänyt tätä raskautta kun ei ole mitään näkyvää...kenties se sieltä kun alkaa maha kasvaa. Muutoin hän on kyllä innoissaan, koska hänen ehdotuksestaan lopetettiin pillerit ja yritystä kuitenkin liki vuosi ennen kuin tärppäsi. Tänään taas pikku riidan poikasta kun hänelle maistuisi tuo olut näin kesällä joka viikonloppu ja yritän siinä sitten kertoilla omia tuntojani/ toiveitani jne...
Sinne se jäi mökille.

Mulla huomenna laatuaikaa kahden likkakaverin kanssa jotka tulee sadan kilsan päästä päiväretkelle Lahteen =)

Huomenna myös eka neuvola. Kyllä ne mullakin meinasi sydänääniä kuullostella. 3-4 tuntia kehottivat olla pissimättä.

Olot muuten ennallaan, piiiitkiä yöunia vaatii, tissit kipeet ja pahan olon aaltoja.
Su-ma yönä kun jäi yöunet vain neljään tuntiin, oli vieraita ja korttipelit venyi, kun sitten piti nousta raksalle aikaisin olin kuin krapulassa. Heikotti, janotti ja voin pahoin. Mitä tästä opin, 4 tuntia unta on vähintäänkin puolet liian vähän!!

Tulipa tekstiä...

Lomalainen haavemamma73, RV 8+5
 
haavemamma olisin mennyt sinne Fertinovalle helsinkiin, missä vauva sai alkunsa, mutta se on kesätauolla nyt eli kiinni, niinpä menin mehiläiseen (täällä lahdessa) lääkäri oli Sirkku Nikki-Juhola, aivan loistava, olin kyllä kuullut siitä kehuja aiemmin, hän ottaa vastaan myös hemossa, mutta sanoi et mehiläisen ultrauslaitteet paljon paremmat.. aikoja vaan on tosi vaikea saada, mäkin varasin kolme viikkoa sitten jo sen ajan ja tuo mun aika oli eka vapaa.aika.. kannattaa silti kysyä =)

huomenta vaan kaikki, täällä huono-olo valvotti yöllä, taitaa tulla pitkät päiväunet tänään |O
 
Minä käyn yksin neuvolat ja ultrat. long story. ja voip olla et synnyttämäänkin menen yksin :kieh: onneks sinne nyt on vielä aikaa...

Ens viikolla pitäis käydä sit labrassa pisteltävänä ja pissimässä. Ja ens viikolla olis tulossa kaverikin pitkän matkan takaa yökylään. Meinasin sen jo perua,mut tulkoot nyt. Ja lisää vieraita olis tulossa jossain vaiheessa tässä kuussa. Mä en noin yleisesti yhtään tykkää yövieraista :/

Toivottavasti teidän pahoinvoivien olot pian kohentuis!!! se ei ole kiva olo ei tosiaan!

labello 9+1 (eli kai 8+jotain)
 
KYRSÄ, täällä Hämeenlinnassahan me asutaan, neljättä vuotta. :)

Mä heräsin tänään jo 6.30, jännittää se ultra vissiin sen verran.. No, muutama tunti enää ja sitten toivottavasti voin huokaista helpotuksesta. :)
Mut nyt laukkuja pakkaamaan ja pojalle aamupalaa, hyviä vointeja kaikille! :wave:
 
Heips!
Täällä alkaa väsymys vaivata, aamulla ku herää niin tuntuu että vois jatkaa vaikka kuinka kauan unia. Ainut vaan että ei pysty ku nämä lapsukaiset on eri mieltä asiasta! :whistle:

Meillä kävi pienempi mies tänään 1 v neuvolassa, tulee 10 pv täyteen, ja vieraita on tulossa käymään ens viikolla lähes joka päivä, ku kaikki asuvat eripuolilla ja kukaan ei pääse samaan aikaan! Montakohan kakkua sitä joutuu tekeen! :/
Miehen isälle ja äitille kerrottiin jo uudesta tulokkaasta ku mulla ens torstaina se lääkäri/ neuvola, pitäs papan tulla sillon aamulla kattoon poikia hetkeks aikaa ku mies on töissä. Ihan iloissaan asiasta olivat, ainut että anoppi vaan sitä tyttöä nyt meille odottaa. Viimekski sano, että jospa se tyttö nyt tulis ku on jo poika ja samoin nyt tuumas että no jospa se nyt se tyttö tulis ku on jo kaksi poikaa! Viimeks näytti " pettyvän " toisesta pojasta! Me otetaan ilomielin kumpi tahansa vastaan!
:heart:
 
Heippa jennuli ja haavemamma
yksityinen äitiysneuvola tekee myös ultria ja siellä
voi mennä kätilön vastaanotolle niin on vähän edukkaampi
kuin lääkärin tekemänä. ;)
Sinne mä varasin ajan kun myöskin helsingin klinikka, Felicitas,
kesätauolla.
Niin ja onnea jennuli hyvistä ultranäkymistä!

Sydänäänistä- mulla ei kuulunut ne ekalla neuvolakäynnillä
jotain rv10. Kyllä th siitä sanoi että ei välttämättä kuulu.
No sillon sitten pelästyin tosissani kun viikkoja oli jo yli 30
ja kesäsijainen nuori tyttö ei löytänytkään sydänääniä..
oma sydän löi muutaman kerran tyhjää. Löytyhän
ne sitten kun toinen täti kutsuttiin apuun.

Itellä olo aika normaalihko nyt. Nenä tosi hajuherkkä mutta eipä
juuri muuta paitsi että kahvi maistuu ihan pahalle.
Appelsiinimehuun on tullut valtava himo ja suolakekseihin :p

Mukavaa päivänjatkoa vaan kaikille! :wave:
 

Yhteistyössä