Helmimasut 2009 ~Heinäkuussa~

Abu
mimona; voi myös olla että mun luetun ymmärtämisessä on vikaa :D
Mutta siis hienoa jos se lääkäri on vaikuttanut luottavaiselta - ei varmaan halua suotta valaa turhaa toivoa! Mutta kyllä me kaikki varmasti ollaan täällä peukut niin pystyssä että jänteet rutisee.. toivotaan hyviä uutisia!

Mulla takana kauppareissu, hain esikoiselle kärrykaupalla sosetarpeita. Tällä hetkellä tuntuu että soseiden tekeminen itse on maailman huonoin idea :kieh: väsyttää vaan niin penteleesti! Onneksi tuo syö jo oikeaa ruokaa sitten kun tämä pikkuinen syntyis..!

Toissayönä muuten näin unta että tämä potki ja pienen pieni kohouma näkyi mahan läpi.. voi kunpa se aika olis jo täällä :heart:

-Abu 5+5
 
Täällä pahoinvointi alkaa nostaa päätään :x
Aamupv.llä yökkäilin oikeen kunnolla kun ulkoiltiin
esikon kanssa ja oli jotenkin kuuma ja ahistava olo.

Abu- odottavan aika on pitkä.. mutta kyllä meillä kaikilla
ihan kohta on se potkiva maha!

Millonka muutes ootte tunteneet ekat liikkeet aikasemmissa
raskauksissa?
Mulla tuntu rv17+0 ja jotain tunnetta oli jo ennenkin mutta en
osannut niitä liikkeiksi ajatella. Kyllä se vaan on hieno tunne.

-iitukka ja helmi rv6+0- :D
 
Abu
Mulla tuntui ekat selkeästi tunnistettavat liikkeet jo viikolla 13! Likka latasi oikein sarjatulta kesken duunipalaverin.. eipä jäänyt siitä palaverista paljoa mieleen :)
Liikkeet ilmeisesti tuntui niin aikaseen eteenpäin kallistuneen kohdun ja takaseinässä olleen istukan takia.
 
Moikkamoi!

Hieno pino!! B)

Mä oon tuntenut vauvojen liikkeet aiemmin viikoilla 15-16. Omaan napaan ei kuulu sen kummempia, nimiasioita mietin....mä haluan sen selväksi hyvissä ajoin :D .
Öklöolo jatkuu....

Mukavaa päivänjatkoa teille!! B)

Möökö 8+1
 
nyt nopiaan omia kuulumisia;
siellä se pieni sydän sykki kovasti, kaikki oli oikein hyvin ja gyne oli aivan ihana.
paljon sai kannustusta ja tosiaan kun asiat nyt mallillaan niin aika iso kivi tippui sydämeltä..
täällä ollaan onnellisia, mutta hirmu väsyneitä ja huonovointisia, mutta silti siellä se pikkuinen oli :heart: :heart: :heart: :heart:
 
kuten monella muullakin.Kaikki oli kunnossa, painokin samassa missä normaalisti vaikka vatsa tuntuu pinkeän turvonneelta.Ultrattiin samalla ja keskiverron kokoinen kaveri heilutti raajoja ja liikkui. :heart: :'( Miten voi olla niin hellyyttävää? Olipa pari päivää isompi kuin la mutta samana pidetään edelleen, kun ei enempää heittoa ollut.Ensi viikolla olisi sitten nt-ultra vuorossa.Seuraava etappi.

hieno lista, kiitos vaivannäöstä :flower:

Mulla ekat potkut tuntunut viimeksi 14+6 vaikka istukka etuseinässä, mutta ehkä sitä monennen kerran niitä osaa tunnistellakkin.Potkut tuntui vaan niinkuin kohdun reunan kyljissä.Vitsi kun vaikee selittää :p

Mimona parka elää ihan kamalia viikkoja, toivon sinulle voimia ja jaksamista ja tietysti onnellista loppua.

Joku kyseli miten toimia kelan hoitotuen ilmoituksen kanssa.Itse tekisin niin että ilmoittaisin jatkavani hoitotuella ja sitten kun raskaus olisi sen 154vrk niin pyytäisin neuvolasta sen lapun työnantajalle.Näin ei tarvi ennen kertoa ja jos kävisi ei toivottu vaihtoehto niin et menetä mitään jos muutoinkin olisit hoitovapaalle jäämässä.Minä toimin meinaa noin nyt =)

Mun pahoinvointi on 24/7.Ja kohta olen tippaa vaille valmis kun ei tästä nyt vaan tule mitään.Töissä on ihan helvetillistä olla, toimistossa ihmettelevät mun ruokakasseja kun muut nipertää pientä salaattileipää :LOL:
Ja väsy, musta tuntuu ihan mahdottomalta, kun päivät menee horteessa ohi ja odotan vaan iltaa että pääsen nukkumaan |O

Voikaa hyvin!

sini 9+0 heh eli kymmenes viikko..
 
sen verran huutelen täältä,että kävin tänään ultrassa ja ruskuaispussi näkyi ja kohdussa siis vielä alkio.......eli keskenmeno ei ollutkaan keskenmeno.MUTTA kohdussa oli myös hiemn nestettä,verta ja se saattaa hyvinkin viitata mahdolliseen keskenmenoon.Nyt ei auta kuin odotella sen aikaa,että alkaako uusi vuoto vai näkyykö kenties syke parinviikon päästä.Mutta odotan siis viiedettä ja alustava ka on 27.2.

Kassu
 
VOI IHANAA KASSU Mahtava uutinen! Toivotaan parasta!!!

Minä shoppasin tänään ekat vauvan"vaatteet".... Ei siis todellakaan ollut tarkoitusta ostaa mitään, mut alessa oli halvalla ihana fleece myssy ja kauluri ihan keskoskokoa. Meillä ainakin kaikki nuo olleet niin pikkupäisiä, et keskoskokonen 42cm kypärämyssykin oli iso.


Ihan meinaa jo tympääntyä kun viikkoja vasta kai 6+3... Mä olen jo niin sekasin kun tajusin, et toi mun käsin laatima raskauskalenteri on mennyt jotenkin pilalle ja uutta pitäs väsätä niin pysyy viikoissa mukana :saint:
 
hienoja uutisia, Kassu!

Mulla on tuntunut viime raskaudessa liikkeet vasta rv20. Istukka oli etuseinassä.

Täällä voidaan edelleen pahoin. En jaksa tehdä mitään ylimääräistä ja pinna on tiukalla uhmaikäisen kanssa. Odottelen viikkojen kulumista..

t. 8+6?
 
Abu
Upeaa, kassu! Jospa se olikin jotain muuta.. Kurjaa vaan että joudut odottelemaan sen pari viikkoa epätietoisuudessa.

KYRSÄ; Täällä toinen viikkojen vähyyteen tympääntynyt |O |O |O

Ja kyllä, roikun täällä jatkuvasti :ashamed:
 
Finttu tervetuloa! :flower:

Kassu :heart: ihanaa! toivottavasti tulee lisää hyviä uutisia,siirsin sinut takas listalle.

iitukka kyselit koska liikkeitä tuntunut, mulla tuntu vasta joskus rv20 tienoilla,silloinkin oikeestaan vaan makuulla kun oikein keskityin kuulostelemaan. istukka oli etuseinässä,et johtukohan siitä.

Ja sit neuvolaa. Ihan peruskäyntihän se,paljon paperitavaraa mukaan. Eka ultra varattiin ja sinne ooteltava vielä 3viikkoa.
minkälaiset teidän verenpaineet on? mulla oli 92/53 ja jotenkin tuntu niin alhaselle,vaikka eipä se terkka siitä maininnut. Ei se oo ihme et silmissä mustenee kun ylös nousee. hemppa olikin sit 140,sama ku viimeks alussa ja siitä se läks tippumaan. äh,ja turhaan pinnistelin vessahädänkanssa,erikseen ottavat nuo pidätyspissat labrassa.menin muuten aika vauhdilla neuvolaan ja vessaan heti :LOL:

että semmosta.
labello rv8+6 (joka todennäkösemmin on oikeesti 7+jotain)
 
Eka neuvola täälläkin takana! :hug: Mulla eka ultra 28.7,eli kauan saa ootella!! Se tehään kuulemma sisäkautta,viimeksi mulla tehtiin molemmat ultrat vattan läpi!
Labello: Mulla oli verenpaineet 140/73,mun mielestä se sit taas vaikutti korkeelta!hemppa oli 134. Mun laskettu aika onkin kuulemma 9.2,saas nyt sit nähä! :whistle:

Pakko valittaa vielä samaa asiaa,kun kerran ennenkin,eli pelkään tosissani sitä listeriaa!!! :ashamed: Mulla on outoja oireita ja sellast että on pari tuntia nuhamaisia oireita,mul o tosi kamala olo ja sit taas se menee ohi ja ei oo nuhasta tietoakaan!!Eikös listeriaan kuuluu nuhaoireet!!Rupeen olemaan jo aika paisees!!! :ashamed: Sit kelaan koko ajan että mitä oon syönny,mihin koskenu ym.!!! Okei,tiiän oon aika hermokimppu!!Kai se täst!! :/
 
TYYPIN ÄIPPÄ: Mulle on kaks kertaa sanottu, et niskapoimu-ultra tehdään alakautta ja kakasi kertaa se on mulle siltikin tehty vatsan päältä. Voisiko siihen vaikuttaa vatsan peitteet, et näkyykö... :/
 
Uhmaankohan kohtaloa, jos tähän listaan nyt sit virallisesti pyytäisin päästä mukaan... :snotty: :saint: Ai mitennii taikauskoinen?

Mulla siis nyt 5+2 ja la näillä näkymin 28.2, joskin tällä hetkellä "suren" oireettomuuttani.. :snotty:

Mutta samalla reissulla mimonalle iso :hug: Sulla kuulostaa olevan menossa samat ajat kuin mulla muutama kuukausi sitten, tuntui turhan tutulta koko juttu. Toivotaan, ettei tulos vastaa omaani. :)

...luin tuota aikaisempaa ketjua hiukan, tosin pikaisesti, joten kerron sulle muutamia vastauksia kysymyksiisi, jotka sieltä jäi mieleen. Mulla oli siis tm 03/08. Todettiin ekan kerran varhaisultrassa 6+3 ja ainoina varotuksina siitä oli minimaalisen pienet ruskeat tuhruvuodot 5+ ja 6+ viikkojen alussa. Sen koommin ei mitään ja se kaavittiin lopulta pois 9+4. Tuo aika ultrien ja kaavinnan välissä oli piinaavaa, toivon, että sulla olisi siitä palkintona paremmat uutiset kuin mulla. :(

Mutta ei kaavinnan/tm:n jälkeen tarvitse odottaa pitkään uutta raskautumista (tai siis sitä, että saa alkaa yrittää ). Yhdet menkat suositellaan kaavinnasta odottamaan ja mulla palasi kierto heti normaaliksi. Meillä oli ehkäisy kahden kierron ajan (en vaan ollut valmis uuteen raskauteen), mutta jo kolmannesta tulin uudestaan raskaaksi ja nyt 5+2. :)

Muilta osin sun tarina kuulosti valitettavan samalle kuin omani, joten sitä lienee turha toistaa... Gyne oli tosi toiveikas munkin kohdalla, sillä mulla oli aika voimakkaat oireet vielä tolloin 6+ viikolla. Mutta valitettavasti mäkin tiesin ja tiedän tosi tarkkaan oman ovulaationi ja sillä tiesin, ettei raskaus ollut viikkoa myöhässä, kuten se veikkas. Ja vieläkin valitettavammin mä olin oikeassa. :( Mun kierto heittää normaalisti neljällä päivällä, mutta kun olin tuon 6+3 jo laskenut pisimmän kaavan mukaan ja tosiaan sen ovulaation olin bongannut...
 
Mimona: Mä en oikein tiedä onko mulla epäsäännöllinen kierto, kun olin 7,5 v syönyt e-pillereitä putkeen niin niillä kierto oli 28 päivää kun nakutettu. Ja tämä raskaus alkoi ekasta pillerittömästä kierrosta, niin en osannut aluksi sanoa, millon esim ovulaatio ois ollut. Loppujen lopuksi sitten kierto olikin pitempi kun luulin, varmaan jotain 35 vrk sillon kun hedelmöitys tapahtui. Mutta olin kanssa alussa aivan vakuuttunut ettei MILLÄÄN voi olla vähemmän viikkoja, mietittiin miehen kanssa ettei hedelmöityksetkään osu jos pitäs olla varhemmilla viikolla mutta niin vaan oltiin kummiskin...Anything is possible.....:) Ei muuta kun tsemppiä ja kärsivällisyyttä ja tarrasukkia, toivon täällä hengessä mukana että kaikki on hyvin ja siellä masussasi kasvaa sitkeä pikkuinen! :hug:
 
Kassu, toivotaan kovasti, että saat hyviä uutisia jatkossakin! :heart:
Tyypin äippä: Hui, voiko tuollainen nuha olla listerian oire?! Täytyykin vähän googlettaa noista oireista, kun olen ollut niistä autuaan tietämätön. Jotain muita oireita, joista pitäis olla huolestunut?

Mä täällä jännittelen tän päivän ekaa ultraa. Jännittää ihan hirmuisesti! Mies ei pääse tulemaan mukaan :/ Mites teillä, oletteko käyneet yksin vai tulevan isän kanssa? Ai joo, eilen sitten tuli jo ihan oksenneltuakin töissä :snotty:
 
niiskunenä-78:toivottavasti en saannu mitään hysteriaa aikaseksi!Taidan itekkin vaan panikoida ihan turhaan!Listeriahan on aika harvinainen!Kaikkea vaan tulee mietittyä,varsinkin kun tiiän että olen alkuraskaudessa syönny tietämättäni esim.homejuustoa.Ja myllänny mullassa!! Noh,kai kaikki selviää aikanaan ja kaikella on tarkoituksensa!
 
tyypin äippä: Joo, mä olen itsekin vähän sellainen, et jos luen lääkärikirjaa ja olen sen jälkeen täysin varma, että mulla on vähintään 10 tappavaa tautia :LOL: :LOL: Toki näiden kanssa varovainen täytyy olla, mut pitää silti yrittää pitää pää kylmänä ja olla stressaamatta. Luin jostain äsken, että muutamia yksittäisiä listeritapauksia oli havaittu Suomessa odottavilla äideillä vuosina 95-2000. Eli harvinaista on, mutta varovaisuus kannattaa muistaa :)
 
niiskunenä onnea ultraan, mä kävin eilen ja mulla oli sisko mukana, oli se tosi ihanaa kun näki sen pienen sydämen sykkivän siellä, mua ei ihan hirveesti ees jännittänyt, lienee väsymys ja pahaolo sitä luokkaa ettei jaksanut edes jännätä.. =)
toivotaan hyviä tuloksia ja nyt hävitätte ne lääkärikirjat sekä sie että tyypin äippä :D
kaikki on varmasti ihan hyvin
 
Tosta ultrissa ym. mukana olemisesta; Meillä isukki haluaa olla mukana kaikessa missä vaan mahdollista. Musta se on aika liikkistä... Oli ekassa neuvolassa ja ultrassa mukana. Oli se ultrakin vaan semmonen kokemus että olisin ehdottomasti halunnutkin että nähdään pikkukaveri eka kertaa yhdessä. Oltiin siellä sitten molemmat ihan silmät kiiltävinä.. Jotenkin sain semmosen käsityksen neuvolan tädiltäkin että taitaa olla aika yleistä että isukit on mukana. Ja mikä ettei, saahan siellä olla.
 
Kiitokset Jennuli tsemppauksesta. Kiva, että sait siskosi matkaan mukaan ja kaikki oli hyvin. :heart:
Rosinante: Kyllä mäkin olisin tosissani toivonut, että mun mies olisi tullut tänään mukaan, olisin tosiaan tarvinnu tukea paikalle, ja tietysti olisi hänellekin ollut varmasti kokemus. En tiedä olisiko hän saanut jotenkin järjesteltyä menonsa niin, että olisi päässyt, mutta lopputulos on huono. Mä ihan itkua vääntäen tuossa äsken mietin (kun olin jutellut hänen kanssaan puhelimessa), että miks mun mies ei voi olla täysillä tässä mukana... Olis ihanaa, jos jaettaisiin tämä kokemus yhdessä. Mutta näköjään kaikkea ei voi saada ja täytyy vaan toivoa, että jossain vaiheessa sekin alkaa OIKEASTI kiinnostua tästä asiasta. :(
 
Abu
Huomenia!

Mun mies lähtee varmasti ultriin mukaan jos vaan saadan ajat niin että mummo on kotona ja saadaan lapsenvahti! Mun käsittääkseni ultriin ei saa sisaruksia ottaa mukaan?

Tänään kävin ostamassa itselleni taas taskukalenterin jota voi kuljettaa mukana neuvolassa.. Ensimmäinen konkreettinen asia siis hankittu! Vaikka kyllä tässä vieläkin on tosi skeptinen olo koko raskauden kanssa :/

Huoh.. vielä tunti päikkäreihin... |O |O

-Abu 5+6
 

Yhteistyössä