Helmimasut 2009 ~Heinäkuussa~

Hellurei plikat!

jennuli Saako udella tai haluatko kertoa lyhykäisesti millainen prosessisi oli kun sitä miestä ei ole kuviossa?
Mä nostan sulle hattua. Mulla on pari likkaystävää joille ei ole vaan koskaan löytynyt sitä oikeaa, ja ikää alkaa olla jo liki 40 v. eli taitaa lapsen hankinta jäädä pian heidän kohdaltaan, jolleivat uskalla tehdä jotain radikaalia.

labello Mies on kiva olla matkassa, mutta pärjää sitä tosinainen ilmankin ;)

iitukka Kiitti vinkistä, mutta ehkä mä maltan siihen kunnalliseen, ajat oli tosiaan niin kortilla Hemossa ( yksityinen)että olisi mennyt samoihin aikoihin kuitenkin.

Nyt on eka neuvola takana ja oikein positiivinen kokemus liki kaikin puolin. Sessio kesti liki puolitoista tuntia. Tätsky oli kuulevinaan sydänääniä 2 x ihan pienen pätkän ja kuulin mäkin ( ...jos se oli se tiheä kopsahtelu minkä kuulin ). Silmäkulma siinä vaiheessa kostui kyllä..
Verinäytettä minulta ei saatu otettua vaikka yritti 2 x ja kipeetä teki. Huomenna sitten labraan antamaan näyte kaupungin sairaalan labraan. Verenpaine 107/55 ja hemog 126.
Seur. lääkäri 17.7. ja 2. neuvola 28.7.
Nyt vaan odottelen lähetettä ultraan =)

Tänään oli aivan ihku päivä likkakavereitten kanssa, syömistä, shoppailua, hyvää seuraa ja vielä vähän syömistä. Ystävät on elämän suola :)

HUomenna kutsuu taas mökkiraksa joten paussia pukkaa palstailuun.

Voikaa paksusti ;)

RV 8+6
 
haavemamma juu saa udella..
no mulla siis kymmenen vuoden suhde takana (tällainen varhaisteinistä aikuiseksi juttu, nyt olen 28 vuotta) nyt ollut itsekseen muutamia vuosia ja sen aikana kaikki suhteet olleet sellaisia ettei niissä perheen perustamisesta ole ollut edes puhetta, eli se mister oikea vaan puuttuu.
mä uskon siihen että sopiva kumppani voi löytyä vaikka sitten kun olen 35, 40 tai 55 vuotta.. sitten ei ehkä kuitenkaan lapsia enää tehdä. Niinpä mä päätin toimia vähän erilailla, kaikilla on oikeus mielipiteeseen sen suhteen että lapsi tehdään niin että sillä ei ole isää, mutta tämä on kuitenkin minun ratkaisu, lapsella tulee olemaan todella paljon läheisiä ihmisiä, mun vanhemmat, siskot, niiden perheet ja tulevat kummit jne. eli rakkautta se saa takuulla aivan valtavasti. ja niin vaikka se isä olisi olemassa siinä kohdin kun lasta tehdään, eihän se välttämättä tarkoita että se isä olisi aina sen lapsen elämässä läsnä (niinkuin tiedätte moni eroaa tai elämä vie muuten sen isän pois) no siihenhän kukaan ei tieten tahtoen tähtää. itse koin oikeammaksi hankkia lapsen hoidoilla kuin jostakin satunnaisesta suhteesta, mutta ne ketkä niin valitsee se taas on heidän elämänsä.
eli mie olen/olin asiakkaana yksityisellä lapsettomuusklinikalla Helsingissä, ensin tarvitsee käydä läpi lääkärin kanssa keskustelut, tavata psykologi jne. ennenkuin hoitoja voidaan edes alkaa tehdä, multa tarkistettiin myös munajohtimien aukiolo ja otettiin joukko verikokeita. kun läpäisin nämä kaikki, jäätiin odottamaan ovulaatiota, kp10 aikoihin katsottiin ultralla miltä johtofolli näyttää ja kun sain ovistikkuun plussan mulle tehtiin inseminaatio. mä en käyttänyt mitään hormoneita, eli luomulla mentiin ja tosiaan munhoitoja ei tehty koeputkessa vaan inseminaatiossa simpat laitetaan katetrilla suoraan kohtuonteloon, sitten vain odotellaan.
mulle tulosta tuli toisesta inseminaatiosta. yleensä niitä tehdään 3-4 kertaan.
luovuttajat ovat kaikki tanskalaisia, tarkkaan valikoituja miehiä.
mitään kelakorvauksia en saanut eli maksoin kaiken itse, elikkä useampi tuhat euroa meni hoitoihin kaikkine mahdollisene kustannuksineen( palkattomat vapaat, juna ja taksimatkat, itse hoidot, lääkäreiden palkkiot jne. ), mutta sen suuren haaveen toteutuminen että saan vauvan syliini, niin ei sitä rahalla voi mitata. lapsi saa halutessaan tietää luovuttajan henkilöllisyyden kun täyttää 18 vuotta.
sellaista, tulipa pitkä pätkä, ja jos joku tosiaan tuollaisiin hoitoihin lähtee niin tarkkaan kysyvät miksi, ja millaista elämää elää, mitä, milloin jne, ja taloudellisesti hoitokustannuksiin tarvitsee myös olla rahaa, senkin ne kysyy. mutta mulla oli ihan maailman ihanan klinikka missä kävin, eli tosi positiivinen mieli jäi.

tiedän että teistä moni voi olla vaikka mitä mieltä mun ratkaisusta, itsekin luulin että sen rakkaan kanssa toteutan nämä haaveet, elämä ei aina mene niinkuin suunnittelee, toivon kuitenkin että saan olla tässä ketjussa yksi teistä innokkaista odottajista vaikka lähtökohdat onkin erilaiset..
niin innokas odottaja mutta niin pahoinvoiva... :x :D

jk. niin osittain taisi kuulostaa aika helpolta tuo vauvan hankkiminen yksin, mutta siis välillä jonot hoitoihin voi olla vuodenkin, inseminaatiot ei kaikilla tuo tulosta eli sitten tehdään "rankempia" hoitoja ja jos ovulaatio sattuu lauantaille niin hoitoa ei pysty tekemään ollenkaan kun klinikka on kiinni, joten sitten joutui suoraan odottamaan kuukauden, ja se kuukausi on pitkä aika siinä kohdin. mä olin vaan onnekas kun hakeuduin hoitoon jonoa ei ollut,eka inssi ei tuottanut tulosta mutta onneksi toisella kertaa ovulaatio tuli sunnuntaina ei lauantaina joten hoito onnistuttiin tekemään..mutta siis kyllä se hermoja vaatii.. peittoja kun ei voi helutella silloin kun h-hetki on käsillä.. myös korkea ikä ja merkittävä ylipaino voivat olla este ettei sinua hoideta...sellaisia..
 
jennuli mä ainakin nostan sulle hattua. :hug: yksinkin pärjää ja lapsi saa varmasti yhtäpaljon rakkautta kun "tavallisessa" perheessä.

Tämä samperin pahaolo tuli takasin!!! |O Iltapäivästä alko olla kumma heikotus taas ja nyt on semmonen etova olo koko ajan. Mä niin olin jo onnessani et selvisin siitä. Hmph. Mun tekee koko ajan mieli jotain "raikasta" viinirypäleitä,greippiä,sitruunaa,kiiwiä... Tai tekee mieli ja sit taas ei tee yhtään mieli. On tää nyt kans.

labello 9+1 ainakin leikisti
 
jennuli Hattua nostan minäkin. =) Ihanaa kun toteutat unelmaasi! Ei tulis mieleenkään tuomita sun ratkaisua tai muutenkaan ajatella negatiivisesti. Jokainen me ollaan parhaita asiantuntijoita omassa elämässämme ja toimitaan sen mukaan. :hug:

Mullakin alko tänään pahoinvointi, aamulla yökkäilin ja autossa teki tosi tiukkaa matkustaa. Päivän mittaan olo kuitenkin helpotti, joskin muutama pahempi aalto tuli. Ihan siedettäviä oloja vielä, eli en valita! :) Olo on kuitenkin päivän jäljiltä niin väsynyt, et nyt on jo kömmittävä pehkuihin!! Hyvää yötä!
 
Jennuli Joskus on vaan permpi tosiaan toteuttaa unelmansa yksin kun elää huonossa parisuhteessa. Se kun on nykypäivänä mahdollistakin! Hatun nosto sinulle ja onnea ratkaisullesi! :flower:
-Kyrsä rv 6+4
 
jennuli Kiitos että kerroit tarinasi. Hieno valinta :hug:
Valitettavan monella ei vain taida olla 'munaa' moiseen ratkaisuun yksin. Odottavat sitä prinssi uljasta kuin kuuta nousevaa ja aika kulkee ohi.
Itse tein samoin ja olen vain onnekas että olen löytänyt Mr OIKEAN, yhtä hyvin mulla voisi olla myös huonommat kortit. Kukaan ei mielestäni voi tuomita ratkaisuasi, päinvastoin. Pilkkis tiivisti tuon aika mukavasti "Jokainen me ollaan parhaita asiantuntijoita omassa elämässämme ja toimitaan sen mukaan"
Wau!

8+6 ( huomenna alkaa 9+, hui :p )
 
Abu
Voi itku, taas niitä uutisia mitä ei toivoisi kenellekään.. Dada, :hug:

Tänään mennään tytön neuvolaan, eipä oikeastaan muuta. Olo ei ole edellenkään raskautunut, ainoastaan raskas.. |O . Taistelin tänään tytön kanssa että olisi vielä nukahtanut (heräsi 6.50) mutta tuloksetta. Nyt on äiskä taas vähän väsynyt!! Mutta onneksi kahvi vielä maistuu eikä päikkäreihinkään ole enää kuin 3,5 tuntia :/

Mulla on pyörinyt kovasti synnytysasiat mielessä (toooosi ajankohtaista :LOL: ). Miten teidän (jo synnyttäneet) aiemmat synnytykset on menneet? Onko jotain mitä haluaisitte tehdä toisin?
Mun synnytys jouduttiin käynnistämään, pari päivää siinä meni. Oikeastaan ainoat muutokset mitä itse haluaisin on että ei tartteis käynnistää, saisin kokeilla ammetta ja jotain toista ponnistusasentoa kuin puoli-istuva (ponnistamisen tarve hävisi..)

Jokohan siinä olisi tarinaa tälle päivälle...

-Abu 6+1
 
voi ei Dada!! :hug: :'( Näitä uutisia en tähän ketjuun halua enää yhtään,tulee niin kamalan paha mieli :hug:

Abu Mulle jäi ekasta synnytyksestä tosi positiivinen mieli, 4pv meni yli lasketun ja sitten tuli aika nopeesti,kesti n.6h35min muistaakseni. Epiduraalin nimeen vannon kyllä, nyt yritän taas avoimin mielin lähteä mut epin kyllä tahon jos vaan mitenkään mahdollista! Ilokaasu pisti oksentelemaan,joten sitä ei kiitos. KYS:sillä ei ole (ei ainakaan 2006 ollut) mahdollisuutta ammeeseen, mutta suihkussa olin pitkään. Ja mulle tuo puoli istuva oli ihan hyvä asento. Ainut kun eka pyllistelin takapuoli pystyssä kun odottelin ponnistusta ja siitä kun piti sit kääntyä selälleen ni se oli aika kamalaa ei ois tehny mieli enää liikkua.. Mut tosiaan ainut on tuo et ilokaasua en nää taho,muuten sais mennä samaan malliin ni hyvä ois :)

aika matelee...ultraan edelleen melki 3vk :D

labello 9+2
 
Jennuli: En usko, että edes tarvitset muiden hyväksyntää, mutta mun mielestä olet todella rohkea ja mitä se oikeasti haittaa, ettei isää ole. Niin moni lapsi kasvaa lopulta yhden vanhemman kanssa ja hyvin niilläkin menee. Mun mielestä on aika putkikatseista porukkaa, jos on mielestään oikeus arvostella toisten valintoja. Toivottavasti sulle ei kukaan tule asiasta avautumaan. Sulla on ainakin todella toivottu lapsi tulossa, se on pääasia! Onnea paljon ja muista tukeutua muihin läheisiin, kun heitä kerran on :hug:

Dada: :hug:

Mutkin voi poistaa listalta, vuoto muistuttaa kuukautisia. Nyt vaan toivon, että kohtu tyhjenee itsestään ja kivut pysyvät poissa. Jos en olisi tiennyt olevani raskaana, niin olisin luullut, että menkat on vaan ollut myöhässä, niin samanlaiselta vaikuttaa. Lääkäri soittaa tänään testistä ja todellakin toivon, että on negatiivinen. Nyt on katse jo tulevaan eli odotan innolla, että saadaan laittaa uusi vauvatilaus tulemaan =) Pysykää te loput nyt sitkeästi listalla, että Helmivauvoja tulee sitten paljon!
 
dada ja mimona :'( :hug:
..tuskan hiki hiipii ohimolleni, kuka on seuraava. Apua!!!! |O |O |O

..mä lähden nyt labraan antaa sen verinäytteen mitä eivät neuvolassa saaneet musta ulos..

Kaikille :hug:

Pelokas haavemamma 8+0

..häipyy samalla mökille ajattelemaan ihan muita...
 
DADA: :hug: :'( Olen tosi pahoillani!

MIMONA: :hug: Harmi, että siinä kävi noin huonosti. Niin kovasti pidin peukkuja, et kaikki olis kuitenkin hyvin!!! :'(

Itseänikin alkoi nyt todenteolla pelottamaan, että meneeköhän kunnialla loppuun...

-Kyrsä rv 6+5
 
Mimona ja Dada: :hug: voimia teille!

Abu:Mulla on sellanen toive että saisin synnyttää alakautta! Eli poika synty suunnitellulla sektiolla,koska oli sitkeesti väärinpäin!Paikat ei antaneet periksi synnyttää normaalisti(kuvattiin)vaikka en mikään pieni ihminen olekkaan! Mulla on välillä sellanen olo että en ole äiti ollenkaan kun en oo normaalisti synnyttänyt!Ja sit saisin sellasta kommenttia ihan lähipiiristäkin että onpa sulla helppoa kun vauva vaan leikataan pois!Olisin antanut mitä vaan jos ei ois tarvinnu leikata,mutta se oli paras ratkasu!

Sit yleistä valitusta! :LOL: Yö meni taas valvoessa kun ol sellanen päänsärky että!! :whistle: Pahoinvointi on vähän helpannu,kunhan vaan muistaa välillä syödä jotain!Tulis jo se ultra että tietää onko siel joku!!(takaraivossa on sellanen ajatus että ei siel ketään oo tai kesken on menny!!)

Ai niin...Jennuli:Mun mielestä jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkee,ei ole muiden asia sitä paheksua tai kritisoida!! Oot mielestäni rohkea nainen ja lapsesi saa hyvän äidin ja perheen,vaikka hänellä ei olekkaan niin sanottua perinteistä isää!Voisin ajatella että oisin itekkin päätynyt samaan ratkasuun jos tilanne ois samanlainen!! :hug:
 
Abu
mimona; harmi ettei lopulta niitä hyviä uutisia saatu.. :( Toivon sulle kuitenkin kaikkea hyvää, toivottavasti pääset pian takaisin odottajien puolelle!!

tyypin äippä; Ymmärrän kyllä täysin mitä toivot synnyttämiseltä! Olisi se ollut kova paikka jos ei olisi päässyt alakautta synnyttämään. Mutta loppujen lopuksi samapa tuo on mitä kautta tulee kunhan tulee :D. Toivottavasti tämä tapaus ei ole sulla niin itsepäinen vaan köllii loppuun asti mahassa oikeinpäin!

Hei toivottavasti ette enää kerro mihin kaikkeen teillä on himo, se on nimittäin tarttuvaa :LOL: ... ostin kaupasta suolakeksejä ja puoli pakettia on hävinnyt hetekessä :ashamed:
(lisäksi ostin ison kasan vesimelonia, nektariineja ja tupla-patukoita..)
 
Heips vaan kaikille palstailijoille. Onpa kiva huomata että samoja pahoinvointi jne oireita on monella muullakin :x . välillä tuntuu ettei tolpillaan pysy ja työnteko on silkkaa kidutusta. Esikoisesta oli myös sama juttu, en vaan enää muistanut kuinka ällö olo voikaan olla,kun poika on jo 10v...
neuvolassa kävin ekan kerran 1.7,kun jussin jälkeen testi näytti plussaa. vähän ylläri,mutta silti tervetullut uutinen =) eka uä on 30.7 eli rv11, nyt siis menossa rv 7+2 ja la olisi tällä tietoa 17.2. sairaala tulee olemaan TAYS ja jo nyt 95% varmasti edessä on toinen sektio, kun ei noi lantion mitat ole alatiesynnytykseen tehtyjä...
tsemppiä kaikille odottajille, ja leppoisaa kesää!
t.tatuka :heart:
 
mimona ja dada :hug: suuret pahoittelut :'(

Monet on jo käyneet varhaisultrassa ja neuvolaankin osa jo kerenneet :) Onnittelut kaikille hyvistä uutisista :flower:

Palsta taukoa tuli pidettyä muutama päivä kun ei kertakaikkiaan oo kerenny koneelle :/
Nyt sitten alko itseänikin jännittämään että onko kaikki hyvin..
Oireita on niin vähäsen, mahassa tuntuu, mutta hyvin hyvin harvakseltaan ja heikotuskin on poissa jo toista päivää.. nälkää löytyy, ja toisaalta pahoinvoiti alkoi viimeksikin vasta rv9 että voihan se tässäkin ottaa aikansa ennenkuin alkaa, väsymystä on 24/7.

Varhaisultraa ollaan mietitty, mutta päädytty siihen ettei mennä.. Kuitenkaan se ei anna takeita että sitten np-ultrassa olisi kaikki kunnossa, joten ootellaan rauhassa rv12 asti, jos silloin kaikki ok, niin sitten iloitaan :)

Toissapäivänä tuli kerran veren sekaista valkovuotoa pyyhittäessä, mutta sen jälkeen ei oo näkynyt, joten toivon ettei oo mitään vakavaa, silti laittoi mielen alakuloiseksi ja varautuneeksi.

hyvin sekavain fiiliksin kuupas ja the thing 6+5
 
Voi ei Dada ja mimona :'( voimia nyt teille :hug:

Abu eka synnytys kesti 18 tuntia ja se on ainut mitä
haluaisin muuttaa, vähän nopeammin toinen kerta, kiitos!
Muuten siis kaikki sujui hyvin. Sain epiduuraalin ja
lisäannoksenkin. Ponnistin puoli-istuen ja se sopi mulle
mainiosti. Vauva oli ulkona 10 minuutissa.
Kaikenkaikkiaan synnytyksestä jäi hyvät muistot.

jennuli :hug: hienon valinnan olet tehnyt!

Jokohan ens viikolla "uskaltais" soittaa neuvolaan..
täti tietty just lomalla niin mitäs sitten.
Himolistaan voisin lisätä mansikat, nam :p
Ultraan vielä kaksi viikkoa.. odottavan aika on pitkä..

-iitukka ja helmi rv6+3-
 

Yhteistyössä