Helmimasut 2009 ~Elokuussa~

Voisko tuota facebook ryhmää tehdä siten, että siihen kutsutaan mukaan? Tai siis niin, että se ei näkyisi kenellekkään kavereille tai yleensä muille?
Mä voisin kans liittyä sitten mukaan, mutta en taida osata tehdä ko. ryhmää...tarttiskohan opetella.
Mutta nyt tulee nälkä...(siis se on aina) joten ei muuta kuin päivän koho kohta ja syömään.
 
Heips!

Tervetuloa uusille! Kiva kun meitä on näin paljon. =)

millla: Check! :wave: Mulla on samaa vaivaa. Nyt oon pärjännyt ilman lääkkeitä kun raskaushormonit piristää, mutta pelottaa miten käy taas synnytyksen jälkeen.

Tiistaina käytiin np-ultrassa ja kaikki oli hyvin. :heart: Oli ihana kokemus taas. Onkohan ne laitteet kehittyneet esikoisen ultrauksesta kun tuntui näkyvän jotenkin tosi selvään tällä kertaa. Sormen luut ja kaikki. Ja näytti jo ihan vauvalta. Muistan että esikoisesta näin vaan sellasen suttuisen kuvan missä se näytti maapähkinältä. Tai Barbabalta. Oli ihana kun tää näkyi ihan selvästi, käänteli kylkeään ja venytteli jalkoja ja käsiä! Sanoin miehelle et ihan pojan elkeet. Esikoinen on tyttö ja np-ultrassa vilkutteli käsillään ja nakkeli niskojaan tosi tyttömäisesti. :LOL:

labello: Ultrassa varmistui sama LA kuin varhaisultrassa, joten sen voisi nyt päivittää kun tuskin enää muuttuu. Jos viitsit niin 18.2. ja TAYS.

Liikkeistä: Ultrassa sanottiin, että hyvin voi jo tuntea näillä viikoilla liikkeet, mutta ei tarvitse olla huolissaan jos ei tunnu joka päivä tai ei lainkaan. Kyllä niitä ehtii sit. Mut kai se on pakko uskoa sitten. Tuntui hipaisuja muuten siinä pöydällä maatessakin ja näytöltä näki et vauva käänsi just kylkee ja oikoi jalkojaan. ;)

Vauvalla on nyt sitten työnimi. Meidän esikoinen oli Tiitiäinen ja antoi tälle nimen Pikkiriikki. Ei paljo muusta puhukaan kuin ihnana suloinen pikkiriikki äitin mahassa. :)

Pixie ja Pikkiriikki 13+2
 
nanada: Ja muutkin ketkä jumppaa. Bodypumppia oon kuullut suositeltavan raskaana oleville. Kävin ite viimeks viikolle 32 muistaakseni ja hyvin pystyi kun siinä ei ole hyppyjä tai muitakaan hosumisia. Käytin sykemittaria ja vähensin vaan painoja sitä mukaan kun maha kasvoi ja syke nousi. Vikoilla kerroilla menin pelkällä tangolla, mut ihan hyvää sekin selälle tekee. Vähän niinkuin keppijumppaa. =) Tänään pitäs mennä taas.
 
Ultra takana ja yksi sikiö sieltä löytyi :D Mun tuplaunet oli onneksi vaan unia :p
kaikki oli tositosi hyvin. Vastasi päivälleen viikkoja ja oli erittäin touhukas tapaus. Löytyi kaikki sormet ja varpaat, nenäluu ja muutkin tarvittavat luut :) kovasti jumppasi koipiaan ylös ja alas. NT oli 0.7mm, eli hyvältä näytti silläkin saralla B) Ainoa "huonompi" puoli oli, että istukka on vielä kohdunsuun päällä ja käskivät heti ottaa yhteyttä jos alkaa verta vuotamaan YHTÄÄN tai supistelemaan paljon. Mutta levollisin mielin tässä edelleen ollaan! Laitan tähän vielä kuvan nappulan jumppahetkestä :D



Nyt sitten tuolla irc-galleriassakin paljastin kavereille salaisuuden ja huomenna (?) pitäisi äiskälle kertoa. Lapsille kerron kunhan esikoinen tulee eskarista.

Mä muuten koin PIKKASEN morkkiksen tänä aamuna. Taas oikeen huonoäiti-fiilis. Meidän neiti 4v oli hakenut mikron takaa panadol-tablettilevyn ja painellut ne pitkin huonettaan eilen illalla. En sitä illalla tajunnut yhtään. Oli sit syönyt 3kpl 500mg panadoleja tuo 13kg likka. Ollut vähän väsynyt ja valitellut mahaansa. Tietysti Myrkytyskeskukseen soitin ja he sanoivat, ettei tuo määrä ole lähelläkään riskirajaa, eli ei pitäisi olla hätää.

ja nyt oli taas niin omanapa textiä, et melkeen hävettäis vaan ei nyt, koska mä olen NIIIN ONNELLINEN, et kaikki oli hyvin ja vauva voi loistavasti :heart:

-kyrsä ja nappula 12+6
 
Kyrsä: Ihana kuva vauvasta! Pitelee polviaan pikkuinen. :heart:
Tuosta Panadol-tapauksesta piti sua lohdutella, et kyllähän noita pääsee sattumaan vähä kaikille. Ite oon tosi tarkka ja pidän kaikki myrkyt lukkojen takana, mut silti noita ikävä kyllä sattuu... Kerran soitin myrkytystietokeskuskeen kun esikoinen 2v. oli tyhjentänyt kynsilakkapullon joka unohtu multa keittön pöydälle. Ei kuulemma oo niin vaarallista et pitäis mihinkään toimiin ryhtyä kun on niin pieni määräkin. Mut ne lakat löytyi sit onneks pöydän alta ku vähä tutkittiin. Eivät sit onneks ollutkaan kurkusta alas. Ja toisella kertaa oli haukannut sellasesta etono-hyttyspuikosta. Mun käsilaukku oli auton takapenkillä enkä huomannut kun se oli matkalla kaivanut sen sieltä kun ajoin. Myrkytystietokeskuksesta sanottiin taas et ei hätää kunhan ei yli puolta puikkoo syönyt... Sit pitäis alkaa joihinkin imeytymisen esto toimiin. Hiilitablettejako tuo tarkoitti? Juu, mut myrkytystietokeskuksen numero on kännykässä nykyään valmiina seuraavaa kertaa varten ja noita hiilitabletteja pitäis hakea valmiiks lääkekaappiin.

Toivotaan tietenkin ettei seuraavaa kertaa tule, mutta on tuo niin vilkas ja utelias että...
 
Meillä on kansalaisopiston järjestämä mammajooga :) taidan osallistua...muutenkin jooga on aina kiinnostanut, mutta en ole aikaiseksi saanut mentyä ja nyt saisi sitten koulun ohelle jotain muutakin kuin koti ja koulu. Yksin on tosi vaikea rentoutua, muutenkuin nukkumalla :D

Mulla on ollu nyt muutamia viikkoja kamalaa hengästymistä, vaikka peruskunto on muutenkin huono niin tämä on jotain uutta. Aikaisemmin jaksoin sentään rappuset kävellä ylös pienellä normaalilla hengästymisellä, mutta nyt tuntuu että vintti pimenee, jalat tärisee ja happi ei kulje. Joku sanoi toisella palstalla että mulla olis hb matala, mutta eilen se oli 158, niinkuin aina. Jaa, tiedä sitten mistä johtuu... liekkö voi heitellä sit tosi paljon?

Eilen illalla jo miehelle valittelin että kurkkuun koskee, no aamulla se kipu oli 10x pahempi :/
Kuumeenkin mittasin niin oli 35,6...tyhmää, että olo on kuin olisi kipeä mutta kuumetta ei ole. Pöh, olin koulustakin poissa. No nyt voin rauhassa tänne sitten kirjoittaa, vaikkakin siivota pitäisi :p kun en kerran koulussa ole ja puhtia löytyis himpan verran, mutta laiskuus se on mikä vetää voimattomaksi. (eilen tosin koulussa oli että kukaan ihminen ei ole laiska, ihmisellä on vain väärät tavoitteet)

No mutta, jospa minä hieman laitan kotia kuntoon, niin ei tämä päivä olisi pelkästään hönöttelyä ja mieskään ei pääsisi sanomaan että olen vaan laiskotellu :) Oikein mukavaa päivän jatkoa, kuopiossa paistaa arska B)
 
pixie ja pixiedust teillä melki kaimoilla sattukin sit vielä sama LA :D

facebook minä en osaa perustaa siellä ryhmää,ku en taho osata muutenkaan käyttää koko juttua. Siihen vauva2009 olen liittynyt ja siis mielellään myös helmimasuihin :)
Onko teistä moni irc-galleriassa? entäs siellä jo helmimasuissa?minä olen sinnekin jo kerinnyt :ashamed:

taaperotx4 plussatuulia!! :heart:

Mulla onkin tänään vapaapäivä,kaverin kanssa lähden kaupunkiin pyörähtämän ja taas pitää koittaa niitä hennesin mammahousuja :kieh: Kovin paljoo en nyt viiti sitä raskautta kyllä korostaa noilla ostoksilla tänään,kun on just se kaveri joka oli niin sääliväinen kun tästä kuuli...

Miks ei täällä oo semmosta hymiöö joka pyörittelee silmiään?! hitsi mä oon monesti kaivannu :D

päänsärky tuli muuten uudestaan kaveriks. varsinkin jos taipuu laittaan vaikka kenkiä jalkaan tai kerää leluja lattialta ni hirmu sykkivä kipu ohimoilta tonne sivuille :(

labello ja mytty 14+4

 
Täällä vielä yksi helmimasu joukkoonne haluaisi. Laskettu aika on 7.2. ja synnytyspaikka TYKS. Turun seudulla asutaan miehen kanssa. Olen 28-v ja mies 31-v. Kauan toivottu ja yritetty esikoinen tulossa. Ehdittiin jo käymään inseminaatioissa ja syksyllä olisi alkaneet koeputkihoidot. Pikkuinen päätti yllättää meidät ja tulla ihan luomusti.

Kukka80 ja masuonni 14+5

Toivottavasti osaan tätä käyttää ja teksti tulee oikeeseen paikkaan...
 
Näköjään Niiksunenällä ja pixiedustilla näyytäis olevan sama sairaala kun meilläkin. :) Kiva, et on muitakin täältäpäin =)

taaperotx4: Toivottavasti tärppäis pian :flower: Plussia myös täältä puhaltelen!

saunomisesta: meillä on 1-2kertaa viikossa sauna, mutta itse olen ollut siellä koko raskauden aikana tasan 2 kertaa kun ei vaan pysty olemaan!!!! Alkaa oksettaa ja heikottaan/pyörryttään. Siks istunkin vaan suihkun lattialla suihkun alla kun mies on lasten kaa saunassa :D

Tervetuloa JeJa ja Kukka80! :flower: :flower: ja erikoisonnittelut kukalle luomutärpistä B)

Voi vitsit, et mä en saa silmiäni irti noista ultrakuvista :xmas:

-kyrsä ja nappula 12+6
 
Tervetuloa uusille! Vielä minuakin pidempään odottaneille :) Ja kiitokset kaikille, jotka toivotteli tänne tervetulleeks :D

Jospi ainakin kirjotteli, että on hieman kipeä olo. Niin on täälläkin. Onnistuin saamaan kunnon flunssan. Pitääkö siihen kiinnittää nyt jotenkin enemmän huomiota? Mies on ajamassa mua heti lääkäriin mutta ajattelin, ettei ne siellä tavalliseen flunssaan mitään tee, vaikka raskaana oliskin. Vai miten on?

Kyrsä ja muistaakseni monet muutkin on kirjotellu, että nt-ultrassa saitte tietää istukan paikan. Mä sitä silloin kysyin, mutta kätilö vastas, että ei sitä vielä voi katsoa kun se menee tässä vaiheessa siellä vielä jokapuolella :| Mulla oli sillon siis 11+4 tai sit se ultra vastas 12+2... Nyt ei ymmärrä :headwall:

-Bourriquet ja ? 13+3 (täytyykin alkaa kirjotella useammin, kun täyty tarkistaa noi päivät aydin tekaysta :LOL:
 
Kyrsä: Onpa hauska kickboxing-kuva! :)

Jumpat: Mä en oo jumpissa käynyt, kun ei aikataulut anna myöden, mutta salilla käyn ja sitä olen nyt taas jatkanut alkuraskauden totaaliuupumuksen jälkeen. Jalkaprässistä piti tosin heti ottaa 20 kg veks, ylätaljasta on lähtenyt 10 kg jne. Kohta täytyy myös miettiä, miten korvata ne liikkeet, joissa masu painautuu laitetta vasten esim. selkä ja takareisiliikkeissä. Mutta kunhan pystyis ylläpitotreeniä tekemään mahdollisimman pitkälle niin olen tyytyväinen. Saa salin äijät jotain ihmeteltävää, kun akka vaan treenaa ja treenaa ja silti maha kasvaa. :LOL: On nimittäin aika miesvoittoista meidän salin asiakaskunta.
 
Moips.
Tervetuloa uusille, joku tuli KAKS:iinkin taas :D Nyt taitaa olla meitä jo 4 kappaletta.

Asiasta viidenteen heti aluksi... Kertokaapas kokemuksia farmareista... Hyviä ja huonoja. Me oltais nyt ihan näinä viikkoina vaihtamassa autoa ja on hirveen vaikeeta valita. Hinta haarukka olis 4500-6000?. Tällä hetkellä olis mietinnässä -95-97 Volvo, mutta huolettaa bensan kulutus ja varaosien hinnat :/ Toinen vaihtoehto Hondan Accord tai Civic, vuosi -99-00... Äääh, liian vaikeeta! Auttakkee! Laitoin tuonne toiseenkin osioon jo kyselyä että jos olis jollain kokemuksia... Niin ja mielessä on käynyt myös Opel Zafira, se onkin sitten tila-auto...

Nyt lisää nettiä surffaamaan tuon auto-asian tiimoilta, palaan kun pää ei ole enää näin sekaisin :wave:

Aply rv15+2
 
Aply: Meillä oli enne tuota tila-autoa Fiat stilon multi wagon ja siihen olimme tosi tyytyväisiä. En tosin tiedä, et mitä hintaa noista nykyään pyytävät. Me maksettiin 17 000?, mutta vaihdossa hyvittivät vajaa 10 000 ja myivät sitä vuosi sitten jollain vajaa 10 000?:lla. Fiatilla on kuitenkin tosi hyvä hinta-laatu suhde. Meillä ollut 3 fiattia (kaikki 2002-2004vm) ja en kyllä haukkumaan pysty :wave:

Kössi kyllä sano hauskasti, tosiaan suvun toinen kickboxari näyttäis olevan tulossa :LOL:

-kyrsä ja nappula 12+6 (edelleen)
 
Muut on näköjää laittanu iät mukaan, joten laitampa mäki eli mä oon 30v, mun lapset tyttö 8v ja poika 6v. Miehen eka lapsi odotuksessa ja toivottavasti pysyy matkassa mukana. Viime vuonna ei pysynyt ja km siitä sitte tuli. Nyt on ainaki ultrassa kaikki kunnossa. Tänään on kyl kipuillu melko paljon nivusissa. Muiden juttuja luin ja jospa ne olis sit niitä liitoskipuja. Empä paljoo edellisist raskauksist muista =) Nii ja asutaan noin 25km pääs Turust mut Turussa käyn töissä.
12+6
 
Labello, kiitos kun päivittelet listaa :flower:
Kyrsä, aivan ihana kuva... :heart: Ite odotan kans kovasti sitä seuraavaa ultraa.

Jos toiset miettii autoo, niin meikäläinen pähkäilee ja ihailee vaunuja ja istuimia. Jostain just luin joku äiti kirjoitti lehteen, et hän käytti varmaan enemmän aikaa vaunujen hankkimisen suunnitteluun kun talonsa ostoon.... ;)

Autosta mä kattoisin ainakin sen, et sais vaunut työnnettyä suoraan takalootaan, ettei tars nostaa mitään. Markkkinoilla on tosi paljon semmosia pual tila-autoja. Niissä löytyy korkeutta ja leveyttä ja sitä säilytystilaa. Ittellä on kans ollu Fiat stilo ja se palveli kyllä hyvin, tosin silloin ei ollu lapsia, mutta muuten.

Minkälaisissa mammajumpissa olette käyneet? Mä luulen, et täällä meidän kylälle ei semmosta jumppaa löydy ollenka. Se on harmi. Sitä vastoin kyllä on hienohko uimahalli, joten sinne sitten vaan polskimaan ja rentoutumaan.

Nyt täytyy taas lähteä eteenpäin. Mukavaa iltaa leideille! Ite saan vieraita.

Pixiedust ja Onni-Irmeli 13+1

P.S Kertokaahan, mikä on teidän suhtautuminen babyshower kutsuihin?
 
moikkelista vaan ja teretulemasta uusille!
TaaperoX4; pidämme peukkuja että olisi jotain yllätyksiä kerrottavana meille kun olet testin tehnyt, tulehan kertomaan!! :heart:

joku sanoi pääkivusta saunassa??
Itse kirjoitin aiemmin myös samasta ongelmasta ja se on omituista, mulla ihan ekaa kertaa..Kumpaa vartosit kun oli moista pääkipua? Mun kamulla oli aina tyttöraskauksissa..on tää niin kivaa arvuutella kuka kumma siellä masussa on..Ensi kuussa jos saisi asiaan selvyyden B)
Kyrsällä ihana kuva vauvasta :heart: :heart:

Tukoksista oli puhetta, mulla on hyytymistekijöissä ongelmia ja sen vuoksi km, eli heti varhaisessa vaiheessa testattava ja aloitettava pistely vatsaan joka lopetetaan 5 kuulla ja sitten alkaa disperiinin rouskuttelu loppuun asti.

on; eipä kummempia, isommille lapsille kerrottu uudesta tulokkaasta ja olivat ihan onnessaan, lupasivat olla vielä hissun kissun..Kylläpä helpotti että oli mieluisia uutisia.Arvasinkin, sen verran kumpikin hoivaa pikkusisaruksia.
Mutta muille kertominen on niin hemmetin vaikeeta.Ei ole ollut sopivaa hetkeä, eikä kyllä mulla haluja kertoa. :/ No eipä tuo edes näykkään jollei osaa todellakin katsoa.Alasti on sitten jo helpompaa tietty, mutta harvemminpa tulee tepattua ihmisten edessä alasti :kieh:
Väsy alkaa helpottamaan, oksetusta on aina kun väsyn liiaksi tai ruoasta on kulunut liian kauan.

Nyt sohvalle pötkölleen ja yllättäen penkkiurheilun pariin. :whistle:

sini 15+3

niin sehän piti vielä muokata että olisin iloinen jos minulle sellaiset vauvakutsut järjestettäisiin inhimillisessä mittakaavassa, ja voisin osallistua jonkun muun odotukseen samalla innolla.Mutta en siis ameriikan malliin, mutta muuten :)
 
baby shower kutsuista: Itse olen yhdet sellaiset pienimuotoiset järjestänyt ystävälleni reilu vuosi sitten. Olisi ihanaa jos joskus itsellenikin järkättäis, mutta turha toivo :LOL:

Kerrottiin lapsillemme tänään ja ne olivat aivan innoissaan, siis noi 6v ja 4,5v. 2,5v pomppi innoissaan mukana riemua kiljuen tajuamatta, että miksi on innoissaan. Tosiaan isommat eivät aluksi uskoneet ja sitten kun kerroin, että totta sen on niin sieltä tuli melkeen yhdestä suusta "Uskomatonta, ei voi olla totta, IHANAA, meille tulee vauva!!! Ja ne pomppivat riemusta :heart: :heart: :heart:

Käytiin sit mun äitin luona ja Neiti kertoi mummulle, että "mun äitin mahassa on vauva" Mummu ei edes uskonut neitiä, mutta kun kaivoin ultrakuvat esiin niin johan alkoi uskomaan. Sanoi "no onneks olkoon nyt sit vaan, mites miehes tähän suhtautui, kai oli vahinko?" :headwall: Ei halannut ym mitä NORMAALISTI vanhemmat tekevät lapsilleen kuullessaan moisen uutisen! TIESIN, että petyn, mutta joskus se olisi ollut edessä kuitenkin. Kysyin vielä, että "mikä tässä on noin kamalaa, ettet voi olla onnellinen" niin hän vastasi, että "alkujärkytystä tää on ja miten sä sit muka jaksat 4:n pienen kanssa. |O VOI JESTAS sanon mä! Mulla kun ei ole koskaan ollut jaksamisen kanssa ongelmia, paitsi, ehkä nyt viimeset 8 viikkoa, mut siihenkin on syynsä. Kysyi vielä, et "miten aiotte mahtua kaikki tohon kämppään?" Meillä on tosiaan 4h,k,s 93m2. Kyllä me mahdumme hyvin niin kauan kunnes itse menen töihin ja ostetaan sit oma talo. Äiti itse asui 3:n lapsen kanssa 10 vuotta 75m2 3h,ks asunnossa ja siinä oli ekat 5 vuotta vielä mieskin mukana. Mitään ei kysellyt, et miten olen jaksellut ym. Lasketun ajan kysyi. Ei viikkoja ym.... Eli pettynyt oli! On mulla PASKA äiti, mut onneksi me ollaan oman perheen kesken ikionnellisia uudesta tulokkaasta :heart:

-valivali kyrsä ja nappula 12+6
 
Heipä hei!

angelmum: Aivan liikaa pahaa yhdelle perheelle... :'( Pahoitteluni! :hug:

Tervetuloa uusille helmimasuille! Kiva, kun vielä tässäkin vaiheessa joukkoon liittyy porukkaa. =)

Saunomisesta on jotakin puhetta ollut... Täällä saunotaan n. 1-2 kertaa viikossa. Itse oon huomannut, että ei kärsi enää niin kauaa istua lauteilla kuin ennen. Ja monesti suihkussa tulee tosi huono, meinaa ihan pyörryttää. :|

Tänään oli toka neuvola. Kaikki oli hyvin ja pikkuisen sydänäänet kuului tosi hyvin. :heart: Syke oli 150-160 välillä. Pissa ok, samoin verenpaine ja viime kerralla otetut verikokeet. Seuraava käynti onkin vasta sitten lokakuun alussa, kun rakenne uä osuu tuohon syyskuun puoleenväliin niin ei kuulema kannata syyskuussa sitten enää neuvolassa käydä.

Tinttu rv 15+0 :heart:
 
KYRSÄ: No olipa ikävästi äidiltäsi :( Mun sisko asuu kolmiossa miehen ja neljän kakrun kera ja hyvin ne viel mahtuu ku pieniä vielä eli 6-,5-,3-vuotiaat ja kohta 5kk:n ikäinen. Perus kolmio, ei iso. Toinen siskoni sanoi tästä 5kk:sta et ei ole vielä samanlaisia tunteita sitä kohtaan kuten edellisistä lapsista, eli siis ei tunne mitään suoraan sanottuna...
Mut jospa ne siitä ajan kanssa tunteet muuttuu!

absa ja natunen 12+2
 
Kyrsä Täällä löytyy yksi samanlainen äiti lisää... Tosin veikkaan et meidän vetää vielä paremmaksi, tai pahemmaksi ;) Meillä ei ole mitään yhteyttä, en muista koska olisi soittanut ja kysynyt kuulumisia. Melkein enemmän olen aina jutellut poikakavereiden äitien kuin omani kanssa! Joidenkin ei vaan pitäisi hankkia lapsia!!! Nykyään ei haittaa ja hänelle en aio edes kertoa raskaudesta. Isälle olen kertonut ja "äitipuolelle". Onneksi on myös appivanhemmat jotka hukuttaa pienen jo masussa ollessaan halauksiin joihin ei taas minun perheessä ole totuttu...
Pitää ajatella, että perhettään ei voi valita mutta siihen voi vaikuttaa millaisen perheen antaa sitten omille lapsilleen =) :heart: =) Musta se on se tärkein ja jos joku ei voi suvussa olla iloinen toisen puolesta arvostelematta niin sellainen ihminen pitää jättää huomioimatta tai olla vaan välittämättä. Vaikka kipeää tekisikin.

Ultrasta...Meillä oli tänään se np-ultra. Turvotus oli 1,2 ja kokoa asukilla oli 76mm. Istukka oli takaseinällä ja kaikki ok mun peloista huolimatta. Kovin oli eläväinen ja jalat sekä kädet viuhtoi kamalasti. Mies sanoi kun vauva ei suostunut pitkään aikaan kääntymään siihen oikeaan asentoon et tulee äitiinsä. Ei tee mitään mitä käsketään ja sitten perään et kun se liikkuu noin sujuvasti jo nyt "nestessä" niin kyllä siitä sukeltaja tulee niin kuin isänsä :LOL: :LOL:
Oli ihana että kaikki oli tänään hyvin kun tässä on taas tullut suruakin elämään. Rakas 14-vuotta juuri täyttänyt koiramme (mummolassa) piti päästää sateenkaarisillalle ja vaikka sitä oli tavallaan osannut odottaa se tuli niin äkkiä. Hän oli ollut sairas jo jonkin aikaa ja meni nyt hetkessä huonoksi. Olisi ollut itsekästä lääkkeillä pitkittää väistämätöntä. Tuntuu vaan että tämä tuli liian äkkiä kun edellisestä perheenjäsenen (koira) äkillisestä menetyksestä ei ole siitäkään vielä vuotta. Ainoa ero näillä oli, että toinen oli nuori ja kaikki tapahtui yllättäen ja tässä taas tavallaan oli osattu odottaa asiaa. Ei se silti paljoa helpota ja tavallaan tämä tuo taas nuo viime syksynkin asiat niin elävästi mieleen.
Elämää se on ja väistämätöntä jokaisen kohdalla. Onneksi voin olla iloinen siitä, että hän oli vielä pari päivää sitten uimassa ja seikkailemassa mökin metsissä tehden juuri sitä mitä rakasti. Sinne hän pääsee myöskin sitten tullessaan takaisin kotiin tuhkauksesta, missä eniten rakasti olla :heart: :heart: :heart:

Mammajumpasta
Mä yllätyin kovin vaikka isossa kaupungissa asun etten löytänyt mistään mammajumppaa, mammajoogaa tms. Tuli joku työväenopiston mainos ja siellä ei ollut eikä missään kuntosalillakaan ole. Paitsi ehkä elixiassa mutta siellähän on pakkojäsenyys. Urheiluliitolla varmasti alkaa jossakin vaiheessa syksyllä et täytyy sitten seurata kun heidän ohjelma ilmestyy. Tosin mun liikunta on jäänyt muutenkin nyt lähinnä jääkaapin ja sohvan välille :LOL: :LOL: :LOL:
 
kyrsä ja caro kurjaa ja nurjaa tuollainen suhtautuminen, mutta raskaudesta kannattaa todella iloita niiden kanssa jotka aidosti iloitsevat mukana..
mun koti on päälle 50 neliöinen kaksio, ihan hyvällä pohjaratkaisulla, tähän ajattelin vauvan kanssa mahtua..ehkä sitten kun lapsi on isompi niin uusi koti on paikallaan, mutta multakin kysyttiin muutanko, mutta jotenkin aika tovi mennään samaan makkariin ja voihan äippis sitten siirtyä olohuoneeseen nukkumaan.. mutta huoneet tilavia ja toimivia joten =)

mammajumppa/jooga missä kohtaa noihin jumppiin voi.saa.kuuluu mennä.. täällä on mammajoogaa mut se on arkiaamuisin ja mä oon aina töissä 8-16.. hö
tammikuun alusta helmikuulle olisi yksi ryhmä, mutta onkohan se sitten viimeisillään ihan kannattavaa??? kokemuksia???

mukavaa perjantaita kaikille helmimammoille
 
Huomenia!

Kyrsä ja Caro. Todella nuivaa suhtautumista.

Tiedän miltä tuntuu. Olen törmännyt kans niihin ihmisiin, jotka eivät osaa iloita toisen puolesta. Osa ei ole pystynyt edes onnittelemaan.Mutta niinkuin jennuli kirjoitti, niin olen myös oppinut sen, että mä saan ja mun pitääkin olla iloinen raskaudesta ja iloitsen ja puhun raskaudesta niitten ihmisten kans, jotka ovat vilpittömästi onnellisia asiasta.

Olen ite niin vihree, joten sillä kysyin näistä babyshower kutsuista. Mä olen nimittäin itse ollut tasan yksissä, mutta siellä oli kutsujana äiti itse.... ja se tuntu niinku olis menny synttäreille. Siinä ei ollu mitään yllätyksellistä.

Caro, ny teki taas herkkyyshormonit tehtävänsä. Kirjotit niin nätisti karvaisesta perheenjäsenestänne. Kunpa kaikki ajattelis noin, ei olis kotieläimillä mitään hätää.

B) Iloista ja rentouttavaa alkavaa viikonloppua kaikille!
 
Huomenta kanssaodottajat =)

Mä olen ollu kuoleman väsynyt ja nostin rautaannosta 2/ pvä. Eilenkin nukuin päikkärit reilun tunnin ja illalla nukkumaan jälkeen 21. Halleluuja! :eek: Olen aina ollu kova nukkuu mutta että tähän vuoden aikaan ja tää on jo vähän liikaa. Kävin myös eilen ekaa kertaa tällä viikolla jumpassa ja se piristi kummasti, vaikka ensin meinasin etten sinnekkään jaksaisi..
Jumpista Mä olen jumppaillut kaikkea mahdollista, pumppia, spinningiä, steppiä, keppiä, aerobickiä.. ikäni ja käyn edelleen kaikissa paitsi spinning ei kesällä koskaan huvita kun sitä voi tehdä taivasallakin. Mutta vinkiksi jumppaan haluaville että melkein kaikissa jumppaloissa on niitä ns aloittelevien tai kevyitä jumppia, niinkuin esim tuolla meidän Fiiliksessä Keppijumppa ja syksyllä alkaa Easy ym. Kannattaa kysellä oman kaupungin paikoista eri mahdollisuuksia, niin varmasti löytyy joitain kivoja tunteja, vaikka nyt eivät mamma-nimellä kulkisikaan :) Liikunta on ihanaa!

babyshower En ole koskaan ollut yksissäkään, mutta mikä ettei jos kaverit järkkäisi, olisihan se kivaa. Olenkin jo aiemmin kertonut että meistä kolmesta lapsuudenystävättärestä( sama ikä 34v kaikilla) minä olen nyt sitten eka joka on raskaana..niin eihän sitä tiedä mitä likat keksii..

Kyrsä ja Caro oi miten ikäviä äitejä ja mulle pisti ihan kyyneleet taas silmiin. Oma äiti kun kuoli äkillisesti jo -94 ja kyseli jo silloin että milloinkas hänestä tulee mummi, eli toivon että jossain.. tähdissä kai.. hän hykertelee kanssani nyt, vaikka liki 15 vuotta ehti kulua.

Facebook Mä en kanssa osaa perustaa siellä mitään ryhmiä kun vasta viime su aloitin koko mnaamailun, mutta jos joku ryhmän perustaa niin ohjeita tänne sitten meille muille, kuinka toimia ja onhan siellä vaikka mitä asetuksia että saa näkyvyyttä kaiketi estettyä jos halutaan.

Meillä on pihatalkoot, tänään viralliset eli myös olutta ja makkaraa. Sitten lähdetään illemmalla vielä huristelee mökille ( meikä yllättäen kuskina), koska siellä odottaa n. 20 marjapensasta poimijaansa. Siinä se vkl meneekin.

Mukavaa viikonloppua!

haavemamma ja nökerö 15+1 ( hui hai... =) )
 
Perskules kun koko ajan pitää käydä jotain ikävää! Tiistaina käytiin verisen vuodon takia ultrassa, kaikki onneksi hyvin.

Nyt sitten tuoli hajosi alta ja lensin perseelleni lattiaan!! Siis ei oo totta! Onko jollain jotain tietoa, voiko tosta olla haittaa vauvalle?? Selkään kyllä sattui kun siellä on muutenkin välilevy pullistunut, mutta vatsassa ei tuntunut mitään normaalia kummempia tuntemuksia. Eikä siis nyt satu, paitsi toi kohdunkasvusta johtuva venyminen... Pelästyin tietenkin aikalailla...

Ei kai tarvi huolestua??

Hitto että pitikin mennä siihen huonolle tuolille keikkumaan... Ja vika työpäivä vielä! :/

Anteeksi omanapaisuus. :ashamed:
 

Yhteistyössä