helmikuusta asti jännäilleet =)

Voi ei, kaikkee ne hormonit oikeesti saa aikaseks. Ymmärrän kyllä että on ristiriitaiset tunteet asian suhteen. Ja olisin varmaan samalla lailla valmis ottamaan riskin jos muuta keinoa ei tuntuis olevan.

Ei teille sit lääkäri ole suositellut mitään inssiä tms, ihan luonnolliseen kiertoon? Kai sekin parantaisi mahdollisuuksia.. tai sitten tohon clomiavusteiseen kiertoon? Vai kai se taitaa mennä niin että ensin pitää kokeilla näillä "lempeimmillä" keinoilla.

Niinhän se menee. Mutta sen takia on kyllä sitte siirtämässä kohtuullisen nopeella aikataululla just sinne ks:n ettei pidä puolta vuotta syödä hormoneja. Ilmeisesti sielä sitte ovat edessä nämä "rankemmat" keinot kun on mahdollisuus kunnon seurantoihin.

Voi Nanna tuota sun kokemaasi harmia noista e-pillereistä, sellasesta maksavaurioistahan aina niiden yhteydessä varotellaan, toivotaan ettei nämä clomit nyt mitään semmosta aiheuta, kuitenkin eri valmisteesta kait kyse??

Itteäniki jännittää jo se kuun lopulla oleva lääkäriaika, pitää yrittää työntää se pois mielestä ainakin hetkeksi. Jospa se unohtuis kun meilläkin reissu edessä ensi viikolla ja karistetaan tämän maan pölyt viikoksi.Siellä ollessa on sit mullakin ovisaika, joten täytyypi ahkeraan pöllytellä hotellin lakanoita... :p
Tulee viikon tauko teistä ja teidän uutisista, varmasti aiheuttaa vieroitusoireita.Mutta jospa siellä lomalla nyt keksis muutakin tekemistä! :LOL:

Moikka!

Mä en ole koskaan ees kuullut tuosta maksavaurioista. Mutta tosiaankin toivotaan että näillä clomeilla ei olis samaa vaikutusta ku e-pillereillä. Ja ennen kaikkea toivotaan ettei niitä clomeja tarvis edes alottaa vaan saisit sen plussan reissun päätteeks tikkuun =)
Samaa tottakai toivon meille ihan jokaiselle. Ollaan mun mielestä jo kärvistelty täällä ihan tarpeeks kauan!

Mulla menossa tää typerin hetki kuusta ku odotellaan että ovis aika lähestyis ja pääsis ensin bongailee tikuilla ovista ja sit toivottavasti tikuttamaan niillä raskaustikuilla :LOL:

Mä tahon kans teijän lomalaisien mukaan=) Pääseekö matka-laukkuun =) ?

Tervetuloa vain katjuska! Pitää ottaa isompi matkalaukku mukaan että mahdut kaikkien mun vaatteitten ja muiden kamojen sekaan :LOL: ...

Se kasvain löydettiin jo tuossa kolme- neljä vuotta sitten eli on jo sen kanssa oppinut elämään. Pillerit jouduin sen jälkeen lopettamaan, mutta gyne määräs sitte minipillerit kun niissä ei hänen mukaan ollu niin paljon hormoneja eikä niistä ei ilmeisesti ollutkaan haittaa (mitä nyt meni oma elimistö muuten sekaste ja tuli hullu akka).
Minne päin maailmaa Annie on menossa, jos saan kysyä??

Taitaa tulla minullekki vierotus oireita kyllä tästä palstasta! Nopeesti menny aika kun joskus puoli vuotta sitten alettiin matkaa varailemaan ja ens vkl jo lähtö!

Ja niinhän se aika nykyään menee että ensin ootetaan että loppuu vuoto, sitten että voi alkaa tikutella ovista ja sitte plussaa siihen toiseen tikkuun :D .

ainahan mukaan mahtuu, tervetuloa vaan! :wave:
Me suunnataan tuonne saapasmaahan lomailemaan viikoksi, pitsojen ja pastojen äärelle... :p Tuun sitte sieltä muutama kilo tukevampana kotio :LOL:

Mihinkäs päin Nanna teillä matka suuntautuu?
Mukavia lomapäiviä vaan meille molemmille! B)

PERJANTAI 7.9

Kevätesikko........kp3/28-32...............yk8........1.toiveissa
nanna81.............kp4/29-37...............yk10......1.Toiveissa
Katjuska-81..........kp6/26-29..............yk9.......1.toiveissa
Annie76..............kp9/32-35................yk8.......1.toiveissa
rinkinki................kp9/25-27..............yk9.......2.toiveissa
Miss Eagle..........kp10/25-33.............yk8........1.toiveissa
napsuneiti..........kp12/29-32.............yk12......1.toiveissa
Telma..................kp17/24-45...............yk8......1.toiveissa
Kryss..................kp22/28....................yk9........1.Toiveissa
whisnefka...........kp28/25-32...............yk9........1.Toiveissa
caeza..................kp38/34....................yk7......3.toiveissa
EevaRouva ........kp39/?.......................yk1........2.Toiveissa
Miinaliina.............kp73/36.....................yk4.......2.toiveissa

Plussanneet:

nuusa
H82
innokas
papana03
Nelly
Pi pa re
hätähousu
mmiilia
Lellu1
nelHM
kuumetyttö

Huomenta! Turkkiin päin meillä suuntautuu reissu. Ihanaa päästä rannalle makaamaan :D !
Missähän Miinaliina mahtaa olla kun hänestä ei aikoihin ole kuulunu??? Toivottavasti kaikki on hyvin kuiten. Täällä ollaan ihan kipeinä. Tuntuu ku joku ois raastanu porkkanaraastimella minun kurkun auki ja ääni kuulostaa pelottavasti samalta.

Tunkeudunpa tännekin, jos joukkoonne mahtuu vielä uusi naama :wave: . Olen siis 28-vuotias ensimmäistä kuumeileva, jännäily on alkanut helmikuussa ja meneillään on yk 8. Tarkat speksit on 3/28-32.

Haluaisin jo ottaa yhteyttä yksityiselle tutkimuksia varten, mutta jotenkin pelottaa. Katselin Ava-klinikan hinnastoa, ja siellä luki että ensikäynti sis. UÄ-tutkimuksen olisi maksuton. Mitä tuolla ensikäynnillä voi sitten selvitä? Ja onko se oikeasti maksuton vai tuleeko päälle kuitenkin jotain poliklinikkamaksuja? Tyhmänä kyselen. :eek: On jotenkin tosi iso kynnys ottaa puhelinta kouraan ja soittaa.

Hauskaa reissua nannalle ja Annielle ! Kyllä ne plussat sen jälkeen napsahtaa. Meijän esikko sai alkunsa häämatkalla... Pitäs varmaan lähtee taas jonnekki, ni sais sen plussan.
napsuneiti hyvä, että pystyt iloitsemaan ystäväsi mahdollisesta plussasta! Musta on hyvää vauhtia tulossa oikeen katkera akka... :'( Vituttaa suoraan sanottuna kuulla plussa uutisia, varsinki sellasia mitä ei oo ees yritetty. Itku meinaa tulla. Onneks kumminki jossain vaiheessa unohtuu harmitus ja pystyy iloitsemaankin. Enkä mä usko, että jos joku läheinen ystävä alkas odottamaan, ni harmittais. Sekavaa sepustusta taas... :ashamed:

Menkat loppu ja eilen alettiin harjotukset. =) Olipas mukavaa! Eipä taas sen kummempia tänne!

Tervetuloa kevätesikko! Noista hinnoista en sen kummemmin osaa sanoa, mutta ainaski jos varaat ajan ennen mahdollista ovulaatiota niin nehän ultralla näkee heti että onko sielä kypsymässä munasolu vai ei ja jos on jotain poikkeavaa munasarjoissa. Napsuneitihän tais saada (tai siis hänen mies =) ) myös lähetteen siittiöiden tutkimukseen?? Eikö ollu näin. Joten aika pitkälle jo varmaan sen ensi käynnin perusteella päästään perusasioissa. Itsellä oli uä:n jälkeen vuorossa verikokeet, mutta en vielä ole ollu ns. lapsettomuuspolin asiakkaana vain normaalilla gynellä, joten en sen tarkemmin osaa sanoa. Jos sinua itseä asia vaivaa niin suosittelen kyllä ottamaan jo nyt yhteyttä. Helpottaahan se omaa oloa ja varmasti vähentää myös stressiä kun "asiat on hoidossa".

Kevätesikolle tervetuloa vain mukin puolesta!

Ja tosiaan mun mies sai ekalta käynniltä sen lähetteen sinne simppatestiin joka vietiin sit yksityiseen labraan, koska meidän sairaalassa niitä ei voida tutkia. Me tosiaan ollaan ihan julkisella puolella, oon käynyt ihan naistentautien polilla tähän mennessä.

Ekalla käynnillä mä sain sen lähetteen ja tehtiin ultra ja käskettiin käymään verikokeissa loppukierrosta ja sit seuraavan kierron alussa. Ja sit tehtiin se munatorvien huuhtelu, kun selittävää vikaa ei miehestä löydetty. Nyt odottelen niitä alkukierron verikokeiden tuloksia. Lekurin pitäis soitella niistä tiistaina. Jos ei tärppää nyt niin sit ens kierrossa clomit ja seurantaultrat ja verikokeet taas.

Ota tosiaan reippaasti vaan yhteyttä, ni helpottaa varmaan omaakin oloa kuten nanna jo sanokin. Jos joku pikkuvika löytyisikin niin sen hoitaminen voidaan alottaa, ja jos vikaa ei löydy jaksaa ehkä vähän kärsivällisemmin odotella kun kuitenkin tietää että mitään maata kaatavaa ongelmaa ei ole.

Ihanaa likat, se on perjantai!!!!

Tervetuloa joukkoon Kevätesikko.
Meillä täällä tosiaan mukava porukka jotka jo tosi kuumeisesti sitä plussaa toivoo =)
Annie ja Nanna Oikein hyvää lomaa molemmille. Nauttikaa ja toivotaan että reissussa tärppäis =)
Mä en nyt sit kuitenkaan lähde matkaan mukaan :LOL:

LAUANTAI 8.9

Kevätesikko........kp4/28-32...............yk8........1.toiveissa
nanna81.............kp5/29-37...............yk10......1.Toiveissa
Katjuska-81..........kp7/26-29..............yk9.......1.toiveissa
Annie76..............kp10/32-35................yk8.......1.toiveissa
rinkinki................kp10/25-27..............yk9.......2.toiveissa
Miss Eagle..........kp11/25-33.............yk8........1.toiveissa
napsuneiti..........kp13/29-32.............yk12......1.toiveissa
Telma..................kp18/24-45...............yk8......1.toiveissa
Kryss..................kp23/28....................yk9........1.Toiveissa
whisnefka...........kp29/25-32...............yk9........1.Toiveissa
caeza..................kp39/34....................yk7......3.toiveissa
EevaRouva ........kp40/?.......................yk1........2.Toiveissa
Miinaliina.............kp74/36.....................yk4.......2.toiveissa

Plussanneet:

nuusa
H82
innokas
papana03
Nelly
Pi pa re
hätähousu
mmiilia
Lellu1
nelHM
kuumetyttö

[/quote]

Terve vaan kevätesikko!! mä kun kävin siellä yksityisellä ni ne teki
siinä samalla sen ultran, ja kelan korvausten jälkeen mulle jäi maksettavaa 96?. aikaa meni vajaa puol tuntia, mutta vastauksia ja toivoa sain sitäkin enemmän.

olin moikkaamassa siskoo ja sen kanssa höpöteltiin kaiksita asioista ja selvis että ollaan nyt sitten molemmat yrittämässä enismmäistä lasta!! siinähän se ois mummulle ilo uutinen ku molemmat raskauduttas samoihin aikoihin =) nyt kyllä vähä jännittää että tuleeko menkat vai ei (toivottavasti ei..) kun nyt otettiin ihan varman päälle ton puputtelun kaa. ukkoo jo välillä nauratti koko touhu, tuntuhan se vähä koomiselta aina välillä, mutta oli kyllä hauskaaki!

lämmittelen just tuossa takkaa, ja rupeen seuraavaks pitsan tekoon..lauantai herkkua =)
vauva kuume ei kyllä yhtään laantunu vaikka alotin nyt maanantaina päiväkodilla, hoitelen siellä 1v vauvoja, ihania.....kun tulis meilleki!!!!! :heart: :heart:

MAANANTAI 10.9

Kevätesikko........kp6/28-32...............yk8........1.toiveissa
nanna81.............kp7/29-37...............yk10......1.Toiveissa
Katjuska-81..........kp9/26-29..............yk9.......1.toiveissa
Annie76..............kp12/32-35................yk8.......1.toiveissa
rinkinki................kp12/25-27..............yk9.......2.toiveissa
Miss Eagle..........kp13/25-33.............yk8........1.toiveissa
napsuneiti..........kp15/29-32.............yk12......1.toiveissa
Telma..................kp20/24-45...............yk8......1.toiveissa
Kryss..................kp25/28....................yk9........1.Toiveissa
whisnefka...........kp31/25-32...............yk9........1.Toiveissa
caeza..................kp41/34....................yk7......3.toiveissa
EevaRouva ........kp42/?.......................yk1........2.Toiveissa
Miinaliina.............kp76/36.....................yk4.......2.toiveissa

Plussanneet:

nuusa
H82
innokas
papana03
Nelly
Pi pa re
hätähousu
mmiilia
Lellu1
nelHM
kuumetyttö

Hiljasta pitelee täällä meidän pinossa =)
Ei mullakaan mitään ihmeellistä ole kun tää aika kuukaudesta just että odotellaan sitä ovista. Toivottavasti nyt tää kierto tuottais tulosta=)

Tosiaan Miinaliinasta ei ole kuulunu pitkiin aikoihin mitään, onkohan kaikki kunnossa hällä?
Whisnefkalla alkaa olee aika jännät paikat, milloin meinaat testata?

No palaillaan ja plussatuulia :whistle:

Iltaa tytöt!

Eipä meitä täällä montaa ole! Ja puolet on jo plussanneetkin, ainakin pikasilmäyksellä lista näytti siltä. Tuizu myös takaisin listalle kun tuntuu siltä! :attn:

Mulla ei ole vieläkään menkat alkaneet! Jo 6 viikkoa ja aika ajoin mitä kummallisempia tuntemuksia niin kropassa kuin mielessä, että kaippa ne homronit edelleen on sikinsokin. Jokapuolelta kuulee vauvauutisia, en oikein jaksa kamalasti iloita niistä, vaikka pitäisi. Alkaa ahdistamaan vain ja tuntuu, että ihmiset luulevat kaiken elämässä olevan niin helppoa. Vaikka saisikin lapsia helposti, ei se todellakaan tarkoita, ettei ikinä joutuisi vastoinkäymisiä kokemaan. Tarkoitan mm. sitä, että olen esim. miettinyt muutamia tuttuja, joilla useampi lapsi, mutta lapset ovat AINA sairaina ja pahasti astmaisia ja allergisia ja jokaisesta flunssasta melkein teholle viedään. Että toisia koetellaan vaikka tuollaisin keinoin ja haluaisinko itse mielummin 2 tervettä kuin 4 sairasta lasta. Kaikkea sitä hullu kelaa... :headwall:

Toi on kyllä niin totta. Et kyllä niitä vastoinkäymisiä tulee jokaiselle, toisille vaan vähän enemmän ja isompia ja toiset sitten selviää vähemmällä!
Mut se on Eevis ihan normaalia että kelaa tollasiakin asioita mielessä. Mä teen välillä ihan samoin. Kaikkii ei vaan ees kehtaa sanoo kelleen =)

Illanjatkoja B)

Varasin nyt sitten ajan kunnalliselle puolelle. Tai siis soitin ihan terveyskeskuksen ajanvaraukseen ja kysyin että miten pitäisi edetä ja hän laittoi minulle ajan 20.9. ja sanoi että katsotaan sitten että mitä lääkäri meinaa. Ilmeisesti se nyt sitten on ihan yleislääkäri, en älynnyt siinä kysyä. Äh, se on vielä mieskin, jotenkin ei vaan nappaa mennä juttelemaan vauvan kuurupiilosta miehen kanssa, minun tuurillani se on joku vastavalmistunut punasteleva poikanen. :kieh:

No siis meinasin nyt käydä nuuskimassa, että minkälainen odotus kunnallisella olisi edessä, todennäköisesti kuitenkin varaan yksityiselle ajan ensi kierrossa jos ja kun yk9 lähtee käyntiin.

Minä kerroin alkuvuodesta hyvälle ystävälleni, että meille olisi nyt vauva tervetullut. Tällä ystävälläni on ennestään vuoden vanha tyttö. Ystäväni paljasti, että hekin aikovat kevään aikana jättää ehkäisyn pois ja toivovat pikkukakkosta. Minä ehdin jo innostua, että jospa vaikka päästään odottamaan yhtä aikaa. No, kesällä sitten hän kertoi, että heillä oli tärpännyt heti ekasta yrityksestä, mistä tietysti olin iloinen, mutta samalla kuitenkin kamalan pettynyt omaan tilanteeseen ja rehellisesti sanottuna myös kateellinen.

Minä kyllä jaksaisin odottaa esikoisen odottamista, jos tietäisin, että meillä tulee tärppäämään.

Eiköhän siinä ollut tarpeeksi tilitystä uudelta tulokkaalta... Hyvää yötä kaikille! :wave:

TIISTAI 11.9

Kevätesikko........kp7/28-32...............yk8........1.toiveissa
nanna81.............kp8/29-37...............yk10......1.Toiveissa
Katjuska-81..........kp10/26-29..............yk9.......1.toiveissa
Annie76..............kp13/32-35................yk8.......1.toiveissa
rinkinki................kp13/25-27..............yk9.......2.toiveissa
Miss Eagle..........kp14/25-33.............yk8........1.toiveissa
napsuneiti..........kp16/29-32.............yk12......1.toiveissa
Telma..................kp21/24-45...............yk8......1.toiveissa
Kryss..................kp26/28....................yk9........1.Toiveissa
whisnefka...........kp32/25-32...............yk9........1.Toiveissa
caeza..................kp42/34....................yk7......3.toiveissa
EevaRouva ........kp43/?.......................yk1........2.Toiveissa
Miinaliina.............kp77/36.....................yk4.......2.toiveissa

Plussanneet:

nuusa
H82
innokas
papana03
Nelly
Pi pa re
hätähousu
mmiilia
Lellu1
nelHM
kuumetyttö

Huomenta!
Jaahas pitäiskö sitä vähentää palstailua kun taas näin untaki :D ... Tällä kertaa oli EevaRouvan vuoro, eli siis sinulla ei menkat alkanukkaan ollenkaan vaan sielä jo pikkunen oli! Ei mitään hajua mistä siinä unesa tiesin kuka oli kukin mutta oli vain semmonen tunne :LOL: .
Kevätesikko eiköhön ne laita sieltä tk:sta teidän aika pian sitten eteenpäin semmoseen paikkaan missä noita tutkimuksia voi tehdä tarkemminki. Perustutkimukset varmasti voidaan tehdä sieläki. Ei muuta kuin puhumaan vain sille lääkärille! Kyllä ne on varmaan jo työelämänsä aikana kaikee nähny, ja jos on nuori lääkäri, niin se varmasti ottaa kans tosissaan ja jos ei jotain osaa niin ottaa selvää sitte!

Heissan. Ihanan aurinkoinen päivä ollut =) Alkoi tosin vähän nurinkurisesti kun nukuin pommiin, onneks on liukuva työaika.

Ovishetket taitaa olla käsillä, tänään tuli jo melko vahva viiva siihen kontrolliviivan viereen, joten huomenissa varmaan sitten jo tasavahva. Ollaan nyt kyllä otettu tässäkin kierrossa varman päälle ja alotettu jo viikonloppuna tää valmentautuminen tähän vaaviprojektiin. Nyt jatketaan tälleen, joka päivä meiningillä, varmuuden vuoks ihan viikonloppuun saakka. JOSPA ei tässä kuussa enää tarttis pettyä.

Eevarouva, anteeksi kenties tosi tyhmä kysymys, mutta pitääkö keskenmenon jälkeen tulla uudet menkat enneko voisi raskautua uudelleen? Jos tuo Nannan uni olikin enneuni :) ?

Oletteko BB:tä seuranneet? Meinas eilen mennä teet väärään kurkkuun kun se Satu sano että hän melkein toivois ettei lasta voisi saadakkaan. Hrrr ja mur.

Yhteistyössä