Helmikuusta -07 jännäilleet vol.3 :)

Huomenta!

Se on sitten kp 1 ja yk jotain, en ees tiiä enää. Kyllä taas vi...taa. Miks ei vaan voi täti tajuta pysyä poissa. No kyllä tää parin päivän päästä taas helpottaa. Outoo on se että mulla ei oo minkäänlaisii menkkajomotuksii.

Ei mee kyllä sullakaan Napsu kovin hyvin jos nyt vielä todetaan sokeritauti...koitetaan jaksaa =)
 
Katjuska :hug: ... En kyllä muuten osaa lohduttaa kuin sanomalla, että onneksi teillä on nyt kuitenki asiat menossa eteenpäin! Älä nyt palstailusta luovu :| ...

Napsullekki :hug: noiden sokereiden takia. Joudutko seurailemaan niitä nyt vai miten?

Ruokavaliollahan niihin kannattaa yrittää ensin vaikuttaa eli ne hiilarit vähentää. Just tällä viikolla puhuin sokerihoitajan kanssa ruuista ja olin aika yllättyny kun hän sanoi, että korkeintaan yksi peruna aterialla ja jos sen syö niin leipää ei samalle kerralle. Lisäksi maitoa korkeintaan kolme lasia päivässä ja hedelmiä vain vähän. Liha, kasvikset ja kananmunat on hyviä energianlähteitä. Toivottavasti säästyt noilta jutuilta. Tämä ei tosiaankaan mitään kivaa puuhaa ole. Lisäksi nyt vielä minulla harkitaan että alotetaanko insuliini :/ .
 
huomenta,

Iso iso hali, jälleen kerran, Katjuskalle :hug: . On tää niin väärin. Mut älä nyt tosiaan palstailusta luovu!! Kyllä me tästä vielä noustaan ja onneks teilläkin lähtee nyt asiat rullaan eteenpäin.

En mä jaksa uskoa etät mulla mitään sokeritautia on, mut kai se pitää siihen sokerirasitukseen mennä ja katsoa miltä arvot näyttää. Onkohan se pahaa se litku joka pitää juoda?

Omasta navasta sen verran, että vielä pitäis n. viikko jaksaa jännätä. Inssistä, jos se pv lasketaan mukaan, on tänään dpo8. Kyllä aika sitten matelee... Ei tosin poikkeavia oireita, tisut alkaa pikkuhiljaa kipeytyä, kuten aina.. ja sitä rataa. Ei auta ku ootella.
 
Napsuneiti: Se litku maistuu kuulemma hapottomalle kokikselle. Itse en sitä joutunu onneksi juomaan kun täällä ei kuulemma enää tehdä niitä rasituskokeita. Parempihan se tosiaan on tarkistaa missä mennään.

 
Iltaa,

Mulla taitaa olla se kp 1 oikeesti vasta tänää. Tuli eilen vielä sen verran vähän vuotoa ja tänää on koskenu selkää ja mahaa ihan jumalattomasti!
En mä varmaan pysty pysymään pois palstailemasta vaikka niin uhkailinkin =) Mutta jos Napsu sä plussaat tässä kierrossa ni sit voidaan vaik tää pino lopettaa ja mä sit käyn kertomas kuulumisii siel toisella puolella aina välillä.

Tuskasta on ootella sulla vielä vähän aikaa, ennen ku saa tietää miten on hoidot tehonnu. Toivotaan että tää olis se oikee!
Ja mäkin olen jostain kuullu että se litku on tosi pahaa mitä siinä testissä pitää juoda. Tsemppiä!

Mä katoin tänää telkkarista sellasta ohjelmaa mikä kerto raskauden eri vaihesta jne.. oli mielenkiintonen vaikka samalla pyöri ajatus päässä että näinköhän sitä koskaan saa kokea tuota ihanuutta kun vauva masussa kasvaa ja kehittyy.

Jotain mukavaakin tähän ikuiseen valittamiseen, pettymiseen jne.
Tilattiin tällä viikolla 2 viikon matka Thaimaaseen helmikuulle. Se jos joku tekee meille kyllä hyvää. Aikoihin ei olla missään käyty ja nää omat ympyrät alkaa pikkuhiljaa ahistamaan.

Mutta illanjatkoja =)

 
Perjantai 22.8.2008


napsuneiti..........kp25/30-32................yk23......1.toiveissa (eka inssi tässä kierrossa)
Katjuska-81......kp1/26-29....................yk22......1.toiveissa

Plussanneet:

nuusa
H82
innokas
papana03
Nelly
Pi pa re
hätähousu
mmiilia
Lellu1
nelHM
kuumetyttö
rinkinki
EevaRouva
Miss Eagle
Annie76
nanna81
Telma
Tuizu
Kryss
 
vautsi Katjuska, ihanaa kun on jotain mitä oikein odottaa... mäkin niin haluaisin johonkin lämpimään ja pois tästä samasta arjesta.. Mut mies ei puutu enää ku se että saisin miehen suostuteltua. Ootteko ennen käyneet Thaimaassa? Mä en o koskaan..

Joo, on tää odottaminen melko tylsää puuhaa. Mut jotenkin oon ihan vakuuttunut siitä että ne menkat alkaa enivei. Ei mitään poikkeavaa tunnu, samalla kaavalla mennään kun aina aiemminkin, joten mitä muuta sitä voiskaan odottaa ku menkkoja. Tilasin herkkiä testejä 2kpl,mut koitan malttaa vielä, koska eihän se välttämättä näkyis vielä missään testissä ees. Enkä oikeesti tiiä kumpi on pahempi, se että pissaa negan tikkuun vai se että ne moonikset alkaa..? Noh, on vielä aikaa pohtia, tänään vasta dpo9, jos inssipäivästä lasketaan.

Ihanaa kun paistaa aurinko pitkästä aikaa. Mies on eilisen illan istutellut nurmikon siemeniä. Pitäis viel laittaa loput ja lähtee käymään vanhanajan markkinoilla. JA samal kattomas isoja ruukkuja tonne ovensuuhun, tuijat niihin ostin jo kun aamulla kävin puutarhassa =). Kiva laittaa omaa pihaa ku se pikkuhiljaa alkaa valmistumaankin jo.

Jaksuja Katjuskalle, meidän pitää vaan uskoa että kyllä mekin päästään niistä raskauspahoinvoinneista nauttimaan. Mut ehkä me tosiaan niistä sitten nautitaankin ku niitä ollaan NIIN kauan jo odotettu. Ja varmaan sullakin vähän helpottaa se että on se simppatesti tehty ja muutenkin hommaa jo viety eteenpäin.
 
Iltaa,

Kyllä joo on tosi ihana päästä sinne lämpöseen ja että on jotain mitä odottaa. En oo ennen thaikuissa käyny joten mielenkiinnolla lomaa odotan =)

Äläs nyt Napsu, kyllä se voi vielä muuttua tää kierto iloksi. Sulla vasta kuitenkin niin vähän aikaa siitä toimenpiteestä! Peukut pystyssä täällä sun puolesta.

Mutta illanjatkoja...
 
Sunnuntai 24.8.2008


napsuneiti..........kp27/30-32................yk23......1.toiveissa (eka inssi tässä kierrossa)
Katjuska-81......kp3/26-29....................yk22......1.toiveissa

Plussanneet:

nuusa
H82
innokas
papana03
Nelly
Pi pa re
hätähousu
mmiilia
Lellu1
nelHM
kuumetyttö
rinkinki
EevaRouva
Miss Eagle
Annie76
nanna81
Telma
Tuizu
Kryss
 
huomenta,

Ei oo mikään hyvä huomen täällä päässä. Olo on ihan ryytynyt, illalla join vajaa 4 lasillista viiniä ja alko jo puolelta öin tuleen paha olo. No en oksunnut onneks kuitenkaan ja jossain vaiheesa tuli uni. Mut sit heräsin puol 4 siihen samaan huonoon oloon. Onneks e oksunnut vieläkään. Kävin syömässä jotain pientä ja vähän juomassa ja kattelin torstaisen Hausen siinä keskellä yötä. Ja heräsin jälleen puol 8 aikaan huonoon oloon.

Nyt on aamupala kuitenkin syöty ja kuulostelen että tuleeko huono olo vaiko eikö. On vaan IHAN väsy olo. Mut ei hemmetti, miten voi noin pienestä määrästä tulla paha olo? Tai sit tää on vaan jotain ökätautia =(. Onneks on tänään vapaata vielä, töihin en kyllä olis kyennyt...
jees, palataan myöhemmin..
 
Maanantai 25.8.2008


napsuneiti..........kp28/30-32................yk23......1.toiveissa (eka inssi tässä kierrossa)
Katjuska-81......kp4/26-29....................yk22......1.toiveissa

Plussanneet:

nuusa
H82
innokas
papana03
Nelly
Pi pa re
hätähousu
mmiilia
Lellu1
nelHM
kuumetyttö
rinkinki
EevaRouva
Miss Eagle
Annie76
nanna81
Telma
Tuizu
Kryss
 
moikka,

On parempi olo. Otin eilen tunnin päiväunet ja ruoka maistui ihan normaalisti. Ei kai se näin aikasin vois vielä pahoinvointia olla..? Jos inssipäivä on pp0 niin lauantai olis ollut pp8.. Ei kai se niin nopeesti alkais? Ja muutenkin mennään ihan samoilla kun ennen. Tissit on äärettömän kipeet ja välillä vähän niinkun särkyilee. Eikä o yhtä huono olo tullut kun lauantaina. Kai se oli joku pöpö vaan..

Testata en kyl uskalla..

mitenkäs sun vointi nanna, onko lepo auttanut vai vieläkö supistelee? Saatko öisin nukuttua?
 
Tuo väsymys alko mulla aika ajoissa. En muista enää millä päivillä mutta ennen testin tekoa kuitenki. Sen takia sillon uskalsin sen tehdä niin aikaste kun tein. Muistaakseni oli dpo11?? Ihan varmaan en nyt muista...

Lepo autto jonku verran mutta nyt on taas supistelut alkaneet pahentua. Iltaste tahtoo olla pahoinvointia ja muutaman kerran on ihan oksentamassaki tarvinu käydä, eli varmaan alkaa olla synnytys lähellä. Öisin pitää yleensä pari kertaa käydä vessassa, mutta muuten kyllä saan nukuttua ja heti saan unen päästä kiinni kun takas sänkyyn pääsee. Ihan ok olo tässä muuten. Kovasti jo vauvaa odotellaan syntyväksi vaikka vielä vähän aikaa sais masussa pysyäkki.
 
niin mä muistelinkin, että sulla alko aika aikasessa vaiheessa jo tuntuun oireita. Väsyttänyt se on muakin, mut varmaan siitä inssistä lähtien, lienee henkistä =). Ja tänään varsinkin on silmät ristissä ku illalla viimetteeks vielä otettiin miehen kans yhteen. Meni myöhäseks ennenko tuli uni.

En jotenkaan kuitenkaan uskalla testata.. pelottaa nähdä se yks viiva siinä testissä. Sitä kaipais jotain konkreettista oiretta, jotta vois edes uskoa et plussan voisi saada. Muttakun mennään samoilla ku aina ennenkin. Kai sitä koittaa säästellä itteensä pettymykseltä niin pitkään ku mahollista.. no perjantai on sit luultavimmin tuomiopäivä..

Kurjaa jos sulla on pahaolo tullut oikeen sellaseks että saa oksentaa =(. Minkäs kokoinen vauva sulla jo masussa onkaan? Kaverilta joka on samoilla viikoilla suunnilleen ku sä koitin udella perjantaina, mut ei hällä ollut mitään käsitystäkään siitä. heh.
 
Viime viikolla kun käytiin kontrollissa niin oli painoa reilut 2300g. Eli varmaan on 2,5kg paikkeilla nyt =) . Ihan hyvän kokonen alkaa jo poju olla.

On sinulla kyllä pitkä pinna... Kuten oon jo aiemminki sanonu ja tuli nähtyä niiden testausten kanssa niin olisin varmaan jo testannu montaki kertaa :D .
 
joo, mulla OLI pitkä pinna... tulin töistä kotiin tos puol 8 aikaan ja mietin että pidättelen pisua vielä tunnin ja testaan kun testaankin. Jep, niin tein ja yllättäen tulos on nega. Ei mitään viivanpaikkaan edes viittaavaa ja kyseessä pitäis olla herkkä testi.

Et se siitä, tod. näk, kuten aina ennenkin. Mut onhan meistä sit Katjuskan kans seuraa toisillemme. Tokihan voi olla vielä liian aikasta koska tänään on joko pp10 tai pp11, riippuu lasketaanko se inssipäivä mukaan. Mut jokseenkin arvasin tän kuitenkin.
 
Löysin tän pinon tai oikeastaan koko haaveilu jutun pitkästä aikaa. Meillä Poitsu on tänään jo 8kk vanha... tai voiko tuota vanhaksi sanoa. Hikeä pukkaa kovasti välillä kun on tuo Isovelikin (2v) melkoinen menijä. No kuitenkin täällä on sitten viime käynnin jälkeen nannakin plussannut ja jo aikaa sitten... milloinhan olen edes lukemassa käynyt. Siellä alkaa jo viime metrit olla käsillä...ihanaa ja tsemppiä kovasti viime metreille!!! Napsuneidille pidän peukkuja jotta inssi olis onnistunut ja katjuskalle myös peukut pystyssä tähän kiertoon.

Itellä vauvakuume on kroonista, mutta melko rankan alkuvuoden jälkeen totean, että nyt kolmas olisi kyllä melkoinen katastrofi, mutta kyllä kolmas on tervetullut sitten joskus myöhemmin.

Pitää mennä maate. Palaillaan asiaan.

Lellu
 
moro...

Kiva kuulla Lellun kuulumisia.. kyllä aika menee nopsaan ku vauvakin on jo 8kk ikäinen.. Aika kauan on tää meitin pino ollut pystyssä kyllä.

Joo, en mä vielä ihan kirvestä heitä kaivoon, mut pikkuhiljaa kyllä. ku nää pms-oireet on ihan samat ku aina ennenkin. Ei olis pitänyt testata eilen.
Mut sen mä vaan sanon että jos taas tulee menkat ni mä hajoon... niin pal toivoin kuitenkin että tää olis jo auttanut, jotain konkreettista tehtiin kuitenkin.
 
Keskiviikko 27.8.2008


napsuneiti..........kp30/30-32................yk23......1.toiveissa (eka inssi tässä kierrossa)
Katjuska-81......kp6/26-29....................yk22......1.toiveissa

Plussanneet:

nuusa
H82
innokas
papana03
Nelly
Pi pa re
hätähousu
mmiilia
Lellu1
nelHM
kuumetyttö
rinkinki
EevaRouva
Miss Eagle
Annie76
nanna81
Telma
Tuizu
Kryss
 
moikka,

tulin nosteleen meitä tuolta 2 sivulta =). Mitäs Katjuskalle kuuluu? Kaikki hyvin?

).( ei ihmeempiä. Menkkoja odottelen huomiselle tai perjantaille. jotenkin se maanantainen iltapisunega vielä kummittelee ja olen melko varma että täti tulee.. Tissi on kyllä tosi kipeet ja välillä särkee, mut muuten ei mitään erikoista.

Siellä sokerirasituksessa kävin tänään, tulokset saapi huomenna.. niitä odotellessa.

nyt töiden kimppuun...
 
Hello!

En ole Napsua tai muita hylänny vaikka onkin ollu muutaman päivän palstailutauko =)
Jotenkin vaan on ollu kaikkea muuta ni ei oo sitten ehtiny kommentoimaan vaikka nopeesti olen lukemassa kerinny käymään.

Voi elämän kevät Napsu ton sun negan kanssa...Vielä ei kuitenkaan menetetä toivoa sun suhteen koska tätiä ei näy.
Mun usko sun plussaan oli / on tässä kierrossa niin suuri ton inssin johdosta. Uskon kyllä että tulee iso iso pudotus jos nyt tiput. Mutta sitten ollaan edelleen molemmat täällä, jos jotain positiivista pitää siitä repii!
Ai sulla huomenna sit tulosten jännäily. toivotaan että olis hyvät tulokset!

Lellu moi...kiva että tulit piristämään meitä tänne. Täällä me napsun kans edelleen sitä plussaa metsästetään. Sulla jo oma taapero siellä kotona ilona...Onnea vielä kerran siitä!

Jokos meitin Nanna on lähteny synnärille?
Entäpäs Annie?

Jeps mutta kyllä me tästä selvitään taas!!
 
en mä katjuska aatellut että oot meikkistä hylännytkään. se on vaan hyvä että oikeesti on sitä "oikeetakin elämää", eikä niin tautisen paljon aina jutut pyöri näiden vauva-asioiden ympärillä =). Jos mä en sitä plussaa saa, ni voi olla että mullakin on muutaman päivän palstatauko sit.

Huomen saan tietää sokerikokeiden tulokset joo.. en mä usko että niissä mitään on. Litku ei ollut pahaa, maistu ihan kokikselta, joten ei paha nakki ollenkaan. Ainoo kurja oli se että sen pari tuntia joutu siellä Mehiläisessä hengaileen. Mut mul oli kirja mukana ja aamutelkkaria kattelin.

Ja en oikeen tiiä mikä pv sitä tätiä pitäis odottaa... perjantaina on tasan 2vko toimenpiteestä.. jos se pv lasketaan mukaan ni dpo14 on huomenna. Mut lasketaanko sitä? Kai se sit näyttäis hyvältä jos lauantainakaan ei tätiä vielä näy. Miten ihmeessä sitä jaksaa odotella siihen saakka???
 

Yhteistyössä