Helmikuusta -07 jännäilleet vol.3 :)

Moikka!

Ollu taas monta päivää taukoa mun kirjottelussa. Lomailla tää oleminen on vähän sitä ja tätä.

Ai on Nanna jo joutunut sairaalaan lepäilemään. Milloinkas Nannalle se LA on? Aika lähellä taitaa olla jo? Eikä mene kyllä sullakaan Annie enää kauaa...HUI! Kyllä aika vaan menee nopeesti ei muuta voi sanoa.

Mulla joo nyt aika hyvä mieli kun päästiin taas asioissa eteenpäin. Nyt tosiaan jännäillään niitä tuloksia =) Huomaa kyllä että isäntäkin on jotenkin helpottunu kun testi on tehty, vaikka taitaa sekin aika tavalla vielä tuloksia jännittää!
Tässä kierrossa en tikuttanu ollenkaan vaan mentiin ihan fiiliksen mukaan. Tuli kyllä käytettyä oletetut ovispäivät aika hyvin hyödyksi ;)

Tosi mahtava kuulla että Napsulle ei tullu allergisia oireita ja kaikki etenee hienosti.
Mitäs kontrolli ultrassa näkyi? milloin sulla on toimenpide?

Sateiset maanantai päivän jatkot!

 
Maanantai 11.8.2008


napsuneiti..........kp14/30-32................yk23......1.toiveissa
Katjuska-81......kp18/26-29....................yk21......1.toiveissa

Plussanneet:

nuusa
H82
innokas
papana03
Nelly
Pi pa re
hätähousu
mmiilia
Lellu1
nelHM
kuumetyttö
rinkinki
EevaRouva
Miss Eagle
Annie76
nanna81
Telma
Tuizu
Kryss
 
Jaahas just Katjuskan kanssa samoihin aikoihin tänne eksyttiin :D ...

Juu olin sairaalassa viime viikon ja lauantaina viimein kotiuduin. Supistelut alkoivat olla turhan säännöllisinä ja oli kohdun suu jo avautunu joten makuupakko ja supistuksen estolääkitykset alkoivat sitte osastolla.
Vieläki levossa joudun olemaan, mutta onneks jo tosiaan kotiin pääsin. Vielä jos muutaman viikon sais sinniteltyä pojan kanssa niin oltais jo paljon turvallisemmilla vesillä.

Osaatkos katjuska sanoa mihin aikoihin tuo ovis oli? Eli millon voit alkaa kuulostelemaan oireita =) ? Millon saatte tulokset niistä kokeista? Joko teille muuten jatkoja sovittiin?

Entäpäs tosiaan Napsu? Joko teillä on inssi menny vai vieläkö edessä? Hienoa tosiaan että ne piikittelyt eivät nyt aiheuttaneet sitä ihottumaa!

Nanna + poju 32+5
 
Hyvä että pääsit Nanna kotiin lepäilemään koska ei se sairaalassa ole herkkua ole!

Mä en oikee osaa tarkkaa oviksesta sanoa mutta kyllä se varmaan perjantaina tai lauantaina oli. Ei mulla vielä ainakaan mitää oireita tunnu olevan mutta ei kai vielä tarvikkaan! Ens viikon alussa pitäis tulla tulokset. Tän viikon lopussa tilaan gynelle ajan ja hän on luvannu tsekata myös tulokset ja laittaa sit asioita eteenpäin...joten hiljaa hyvä tulee :D

 
Onnea Nannalle kotiinpääsystä!!!!!!!!!!! Joudutko oleen ihan täys levossa kotonakin? Kivempaa se kotona on kuitenkin kun sairaalassa.. toivottavasti vaavi jaksaapi sinnitellä yksiössään vielä jokusen viikon!

Mä oon nyt kaks kertaa käynyt kontrolliultrassa ja huomenna on kolmas. Toimenpide koko ajan siirtyy eteenpäin vaan. Nyt näillä näkymin se EHKÄ on perjantaina. Jos ei näy keskiviikkona vielä sopivan kokoista munarakkulaa ni sitten vaan ajoitetut yhdynnät viikonlopulle, ihan kun 22 krt ennen tätäkin. Eli ei o mieli kovin korkeella tällä hetkellä.. Vaste munasarjoissa ei siis piikeille ole kovin hyvä ollut, en tiedä miksi ei sitten annosta ole nostettu.

Mut huomenna olen taas viisaampi kun käyn ultrassa. Toivon että toimenpide on perjantaina. Mutta jännittää sekin, en tiedä tekeekö kipeetä jne...

Anteeks omanapa...

Napsu
 
Voi Napsu sua. Mitenköhän se nyt noin on menny? Luulis että olis tosiaa annostusta nostettu jos ei huomattavaa tuloksen paranemista ole tapahtunu. No ei vielä menetetä toivoa, voihan se olla että pääsetkin sinne toimenpiteeseen perjantaina..sitä todella toivon sulle!

 
Huomenta!

No höh Napsu! Onpa kyllä ikävä juttu tuo hidas kasvaminen. Toivottavasti tänään saat hyviä uutisia sieltä... Kumma tosiaan ettei ole annoksia kasvatettu! Tulehan kertomaan uutisia kun pääset sieltä. Toivon mukaan sulla on ajanvarauslappu perjantaille kourassa =) .

Juu levossa pitäis vielä viikko malttaa olla. Ens viikolla on vielä yksi kontrolli äitipolilla ja sen jälkeen sitte ilmeisesti saapi alkaa toimimaan normaalisti. Jos vauva sitten syntyy niin sitä ei enää yritetä hidastella. Tietenki olishan se parempi että pysyis vielä muutaman viikon masussa, mutta kun nuo kortisonipiikitki oon jo saanut niin vauvalla pitäis alkaa olemaan jo kaikki valmiina. 2kg epeli sielä eilen leikki napanuoralla kun käytiin polilla =) .

Nanna + poju 33+0
 
Napsulle :hug: , jospa se nyt vielä alkaisi aurinko paistamaan sinne teillekin tuon asian suhteen. Tsemppiä perjantaille, että onnistuisi kuitenkin!

Sulla Nanna kiva juttu että oot päässy vielä ultrasta kattelee pikkusta, mua vähän harmittaa kun ei oo päästy ultralla kurkkimaan aikoihin, yksityiselle pitäisi mennä jos sinne tahtoisi. :/
Mutta eihän tässä nyt enää paljoa jäljellä, jotenkin vaan tuntuu että ois kiva nähhä pikkanen, vaikkakii sitte vaan monitoorilta. Mulla oli vika lääkäri maanantaina ja sanoi että sairaalakassia vaan pakkaamaan, on kuulemma paikat sen verran pehmentyneet. Kokoarvioksi kertoi 2.8 kiloa tällä hetkellä. että ei sentää mikää jättiläinen kuitenkaan.
=)

Annie ja tyttönen rv 36+0
 
tosi pikaisesti töistä...

perjantaina on toimenpide 13.30.. ollaan miehen kans vapaalla sit koko päivä, ku pitää kuitenkin aamulla toimittaa "vauvasiemenet" naikkarille.. jännittää.. Tänään pitäis pistää irrotuspiikki, on sen verta iso ja lihakseen pitäis pistää että kaveri joka on kätilö tulee onneks sen pistään...

palaan paremmalla ajalla!!!
 
Moikka!

Mahtavia uutisia sulla Napsu. Hyvä juttu että se toimenpide on perjantaina. Mä pidän kovasti peukut pystyssä että se nyt tuottaa tulosta =)

Tosi jännää Anniella kun oot jo noin lähellä sitä h-hetkeä. Kyllä se pikkunen sieltä kohta maailmaan putkahtaa..Ihanaa!

Nyt leipomispuuhiin. Täytyy nauttia vielä muutaman päivän ajan lomailusta kun maanantaina täytyy töihin mennä :'(
 
Täältä myös tsempitykset Napsulle huomiselle, onpa ihana juttu että pääsette eteenpäin! Tuuthan kertoilemaan miten meni!

Katjuskalle leivontailoa; olisipa sitä ittelläkin virtaa että jaksais vaikka korvapuustit pyöräyttää. Vastaleivotun pullan tuoksu on niiin ihana. :p

Mä täällä kattelen olympialaisia ja ootan josko tuo pikkukaveri ilmoittelis enempi jo tulostaan...ehkä ei nyt vielä kuiteskaan...
 
moikka,

Kaikki meni eilen hyvin. Mä tosin jännitin ihan hirmuisesti, jo sitä että kai niitä vauvasiemeniä oli tarpeeksi siinä purkissa joka vietiin. Oli kuulemma oikein hyvin 18miljoonaa hyvin liikkuvaa ja hyvinmuodostunutta millilitrassa.. okei. No jospa, oi JOSPA joku niistä nyt löytäis sen munasolun ja pääsis sisälle...

Toimenpide teki vaan vähän kipeetä. Mulla joutuu ilm aina tälläsissa toimenpiteissä jotenkin pihdeillä "oikasemaan" kohdunsuuta ja se tietty vähän tekee kipeetä. Samoin se katetrin laitto pikkusen, mut ei pahasti ottanut kipeetä. Hiki kyllä valu jännityksestä =). Toimenpiteen jälkeen mentiin kaupungille syömään ja illalla tultiin takasin kotiin. Nyt jos olisi tärppi käynyt olisi vauva tehty isin synttärinä, joka oli siis eilen, ja syntyis mun synttäreiden lähettyvillä =). Mikäs sen parempi.

Lääkärin kanssa juteltiin että jos ei onnaa niin ens kierto on välikierto ja sit lokakuussa olis uus inssi. Meille niitä ei tehdä kun kaks ja sit päästäis siihen koeputki-jonoon.. hoitotakuun puitteissa pitäis sit päästä 6kk sisällä siihen. Mut voi mies parkaa jos sinne saakka joudutaan kun mä oli nyt jo melko kiukkunen.. mitä se oliskaan sitten.. ou mai kaad. Noh, ei pidä ajatella vielä niin pitkälle.

Keskiviikkona otettiin kyl varaslähtö täällä kotona ja tänään pitäis vielä varmistella. Eli pitäis puputtelujen olla kohdallaan ti, ke, inssi pe ja vielä la.. luulis että sieltä nyt vois jo joku onnekas päästä perille...?

Tänään on olo jotenkin ihan hirmu väsy ja poikki... sitä jotenkin kai latas kaikkensa tähän eiliseen ja nyt kun se on ohi ni kaikki stressi laukee, tai jotain =). Pitäis siivoilla ja vähän leipoo ku huomen tulee vieraita. Ei onneks sen kummempaa tekemistä o.

Mitäs teille muille? Mitä Katjuskalle kuuluu? Loma loppuu...? Se on aina tylsää, mut sit taas palaa tietty rytmi elämään. Saatteko ens viikolla ne tulokset? Jännittääkö kovin? Mikä sulla nyt on olo? Alkaa olla jo päivät pitkällä...

Miten Nannan lepo on onnannut? Supisteleeko vielä?

Entäs Annie? Joko on alkanut supistelemaan? Mikäs päivä sulla olikaan la...? Tuntuuko sun olo jo tukalalta vai jaksaisitko helposti vielä reilu 3vko odotella..?
 
Moikka! Hienoa hienoa Napsu, että tuo eka inssi nyt onnellisesti teillä takana. Jospa ei enempiä tartteiskaan vaan pikkuinen lähtisi elämän alkuun sen saman tien! Pidän peukut ja varpaat ristissä teijän puolesta! :) :heart:
Mulla olo suht normaali; ei tuskastunut vielä pahemmin eikä oikein supistelekaan paitsi muutamana yönä pari tuntia mutta ne oli tosi mietoja. Mulla tuo LA on sillo 10.9., saa nähhä meneekö sinne asti. Neuvolalääkärihän se veikkaili, ettei ainaskaan yli menisi, mutta mistäs sitä tuon pienen suunnitelmia tietää... :D
 
Moro moro naiset!

Mulla tosiaan loma loppuu ja huomenna pitäis töihin lähteä...tylsää!

Meille tuli isännän simppatestin tulokset perjantaina mutta en oo viel ehtiny kirjottelemaan. En tiiä mitä johtopäätöksiä niistä pitäis vetää mut ei ne nyt ihan huonoimmastakaan päästä ollu. eli diagnoosi on: Astenoteratozoospermia levis ja lausunto: siittiöiden määrä hyvä. Niiden liikkuvuus hieman alentunut, samoin kuin normaalimuotoisten siittiöiden osuus. nämä seikat voivat jonkun verran heikentää hedelmöityskykyä.
Et tällästä. no Gyne on varattu 17.9 joten tehköön hän sitten johtopäätökset tuosta ja laittakoon meidät eteenpäin.

Mulla ei oo mitään oireita jotta olisin tässäkään kierrossa raskautunu joten eiköhän se täti taas yllätä viikon päästä viimeistään...voi kakka sentään!

Napsulla sentään kuulostaa lupaavalle ja toivon todella että teillä nyt tällä kertaa nappaa!!! Peukut pystyssä sulle koko sydämmen pohjasta B)

Mutta palaillaan taasen!
 
moikka,

hyvää työpäivää Katjuskalle. Meillä oli kans tota samaa diagnoosia, mut sit aattelin että määrä korvaa laadun ku simppojen määrä meni paljon yli viitearvojen. Onneks ei kuitenkaan tullut "tuomiota" sieltä tuloksesta. Jospa se oireettomuus sulla onkin nyt oire =).

Mä en tiiä miten kestän tän 1.5 viikkoo mikä pitäis jaksaa ootella. Ens torstaiks odottelen menkkoja, joten vielä on pitkä matka sinne. Ei auta ku kärvistellä.

Hyvällä kaverilla oli la lauantaina, jännittyneenä oottelen koska tulee vauvauutisia. Harmi vaan etten pääse katsomaan pientä kun asuvat Rovaniemellä saakka.

Nyt töiden pariin, palataan paremmalla ajalla...
 
Heips taasen,

Toivotaan tosiaan että tää oireettomus oliskin nyt sit vaik oire mutta täytyy kyllä myöntää että en kauheesti jaksa uskoa tähän.
Nii meilläkin oli kyllä simppoja reilusti yli viitearvojen. meillä: n.240 milj ja viitearvo: >40 milj.

On sulla kyllä tosi piinalliset 1,5 viikkoo eessä....toivotaan että sulla nyt sitten pärähtää se plussa viimenään.

Joko olet vauvauutisia kuullu? On se aika huikee hetki saada niitä hyviä uutisia!!

Nyt nukkumaan.
 
Maanantai 18.8.2008


napsuneiti..........kp21/30-32................yk23......1.toiveissa (eka inssi tässä kierrossa)
Katjuska-81......kp25/26-29....................yk21......1.toiveissa

Plussanneet:

nuusa
H82
innokas
papana03
Nelly
Pi pa re
hätähousu
mmiilia
Lellu1
nelHM
kuumetyttö
rinkinki
EevaRouva
Miss Eagle
Annie76
nanna81
Telma
Tuizu
Kryss
 
herra isä sun kiertopäivät onkin jo pitkällä... tässähän saa kuitenkin alkaa jo jännäileen sun puolesta. Mut tiedän NIIN tarkkaan ton tunteen ettei sitä vaan jaksa uskoa että olis voinut onni käydä. Mut joskushan se on meilläin niin että se plussa vaan saadaan.. miks ei siis just NYT.. heh.

Ei o vielä vauvauutisia tullut, ei o kuulemma vielä viitteitäkään et lähtis syntymään, joten pitää vaan odotella kaikessa rauhassa...

mä meen kans nyt unten maille, järkky väsymys. öitä!
 
Huomenta!

Mites Katjuskan tilanne??

Napsuneiti oli käynytki kyselemässä tuolla =) ... Mites tänään? Ihan jännittää sinun puolesta!! Meinaatko malttaa odottaa ettö kiertopäivät on täynnä vai otatko pienen varaslähdön :D ? Minä varmaan olisin jo herkillä testaamassa :D ...

Äippäpolin käynnillä saatiin hyviä uutisia. Vauva oli nyt noin 2300g. Sain varovaisen liikkumisluvan ja ens viikolta saapi jo ihan normaalisti touhuta. Vielä Jos ens keskiviikkoon pysyis vauva sisällä niin sen jälkeen sais jo melkeen syntyä. Tietenki jokainen päivä on tärkeä minkä tuolla masussa viettää, mutta sitte ei enää mitään hätää pitäis olla. Saas nähdä kuin tässä käy. Nyt oon alkanu nimittäin kovin huonovointiseksi tulla, eilenki oli pakko jopa oksentaa illalla, mitä en normaalisti ikinä tee, eikä ole tarvinnu edes raskausaikana aiemmin. Vielä sais ens maanantaihin ainaki minun puolesta pysyä kun sillo vasta puhutaan perhevalmennuksessa synnytyksestä :D !

Nanna + poju 34+0
 
Huomenii! Kiva kun Napsu kävit tuolla toisessakin pinossa moikkailemassa. =) Nyt jännätään porukalla sun puolesta, ja toivotaan että tää on nyt SE kierto, joka tuo sen toivotun tuloksen. Jännittää sun puolesta melkein yhtälailla kuin tää mun LA!! :D

Onpas Nannalla jo hyvänkokonen lapsukainen, johan tuo varmaan jos syntyy niin pärjää oikein hyvin kokonsa puolesta tälläkin puolella maailmaa. Jospas saataiskin nyyttimme suht samoina päivinä! ;)

Mulla ei edelleenkään supistele, mutta masu tuntuu valuneen tooosi alas...Viime yön muksu piti elämää, kun mulla särki päätä ihan sikana ja nukuin varmaan vaa muutaman tunnin. Noh, onneksi on tää äippisloma.

Mitenkäs Katjuskan tilanne, kohta saat jo testaillakin, jos vaan tätsy pysyis poissa! =)

Annie ja tytteli 37+0
 
joo, mä kävin salaa kurkkimassa siellä odottajissa =). Fiilistelemässä vähäsen, heh.

Kyllä mä varmaan maltan vielä mieleni ainakin viikon verran, koska nyt on vasta dpo6, jos inssipäiväkin lasketaan mukaan. Kätilökaveri eilen melkein nauro mut pihalle ku sanoin että kyttäilen onko mitään tunteita missäänpäin. Sano että hän ei o ikuna kuullut että niitä olis näin aikasin... eli pitää kai vaan koittaa jaksaa olla kun ei oliskaan. Hankalaahan tuo on.

Nannalla tosiaan on jo hyvän kokoinen pieni.. varmasti jokainen pv tosiaan on aina kotiinpäin, mut mulla jossain on ajatus siitä että jos vauva syntyy vähän pienempänä (ku esim mun mies on ollut melkein 5kg), ni olisko se synnytys sit vähän helpompi. Sulla on kuitenkin pojulle onneks ehditty antaan se keuhkojakypysyttävä piikki ja viikkojakin alkaa olla jo ihan hyvin... Mut toki toivotaan että sun olo kohenee ja että pieni vielä vähän aikaa malttais olla yksiössä.

Kyllä mulla jännittää teidän molempien puolesta!!! JA on niin kiva että ootte jaksaneet koko tän ajan käydä täällä meidän pinossa, ollaan saatu pidettyä tää pino hengissä.

Koska meinaat tosiaan Katjuska testata? Onko mitään oloja mihinkään suuntaan...?
 
Keskiviikko 20.8.2008


napsuneiti..........kp23/30-32................yk23......1.toiveissa (eka inssi tässä kierrossa)
Katjuska-81......kp27/26-29....................yk21......1.toiveissa

Plussanneet:

nuusa
H82
innokas
papana03
Nelly
Pi pa re
hätähousu
mmiilia
Lellu1
nelHM
kuumetyttö
rinkinki
EevaRouva
Miss Eagle
Annie76
nanna81
Telma
Tuizu
Kryss
 
Heips!

Pikaseen taas töistä kirjotan ku ilta on täynnä hulinaa!

Luulen että menkat alkaa huomenna. Vähän jo tiputtelee ja sellanen tunne et huomenna rävähtää :(

Ihanan lähellä teillä Nanna ja Annie synnytys. Jännäilään vauvauutisia ;)

Toivotaan että sulla Napsu tärppää tässä kierrossa. Mä jään sitten tänne yksin oireitani tutkimaan...voi hitsi! Tai lopetan palstailun!

Mutta palataan taas paremmalla ajalla
 
voi katjuska pidän kuitenkin vielä peukkuja, että JOSPA ei kuitenkaan alkais... mut toi on niin tuttua kyl.. aina ne tulee vaikka ei haluaiskaan.
Jotenkin mullakin on vähän pessimistinen asenne, et luulenpa että pidellään ens kiertokin pinoa pystyssä sun kanssa.

Oikein kiva homma. Mulla oli työhöntulotarkastus (vähän jälkijunassa), ja joudun siihen sokerirasituskokeeseen. On kuulemma erittäin iso riski sairastua sokeritautiin ja sokerikin oli jo viitearvojen yli. Jes.. mitähän vielä?
 

Yhteistyössä