Helmikuun lapsettomuushoidot

Hei taas!

Nefeli: Tosi on että lääkitystä on aina hyvä syyttää. Onneksi on ollut viime aikoina selkä kipeä niin voin vedota vahvoihin särkylääkkeisiin, miksi ei ota snapseja. Maljapuheen joudun pitämään ja siksi kyllä varmaankin lasillisen joudun ottamaan. Raskauden aikana olisi toinen juttu, silloin on ehdoton kielto. Hauskoja juhlia sinullekin! Mukava olla muuta ajateltavaa välillä. Rentous on hyvä yrittää säilyttää.

Rentouttavaa viikonloppua kaikille!

t. Saara
 
Pikkusen epäselvää...menkat anto varotuksia tossa vessareissulla pienellä tuhrulla. Varmaankin siis huominen on kp1. Sen mukaan laskettuna inssi ois hyvällä tuurilla 12.2, jos huonosti käy niin ovis osuu sitten siihen viikonloppuun. Kamalaa laskemista tämä koko elämä. :( Mutta siis alkuviikosta aln popsii sitten Clomeja. Katotaan miten sitä taas nukutaan. Viimeks ainkin tuli vaan pyörittyä, kun ei saanut unta. Johtuukohan noista Clomeista, et kiertokin on pidentynyt? Nyt siis kp30, kun ennen ollu 24-29.
 
Robotti Ruttuselle iso voima :hug: !

Clomeista, eli sillon kun mä säin clomeja, niin mun kiertoni oli 33-38pv. Mä en ovuloi lainkaan itsekseni (tai todella harvoin). Enkä tiedä ovuloinko tuolloinkaan, mutta esim. tero kiertoihin verrattuna kierto piteni lähes viikolla. Mutta näin siis oli mulla.

Omaan napaan ei kuulu mitään erikoista. En tiedä johtuuko nyt sit noista hormooneista, mutta huomaan olevani herkempi ja varsinkin mieheni suhteen. Ärsyynnyn todella helposti ja suutun ja alan sitten itkeä tihuuttamaan. Ei ole minun tapaistani näin herkästi ottaa itseeni. Mutta en sitten tiedä. Maanantaina sitten taas ultraan katseleen mitä muniksille kuuluu. Että onko Gonalit tepsinyt. Hieman jännittää, kun en aiemmin sitä ole käyttänyt.

Kaikille mukavaa viikonloppua! :wave:
 
Nefelille tervetuloa!Ja kysymykseesi s-lomasta niin mä sain ekassa IVF:ssä 3pvää s-lomaa (punktio pvä kuulu näihin 3 pvään).Ja todistuksessa luki koodi jonka myöhemmin selvitin ja se tarkoitti jotakin tyyliin ovuloimattomuus jne.Et varsinaisesti siinä ei lukenu mitään lapsettomuushoidoista mut kuka saa s-lomaa sen takia että ei ovuloi... :LOL: Johan mä olisin joka kuukausi sairaslomalla :LOL: Mutta voithan pyytää jos lääkäri suostuisi siihen jonkin muun koodin laittamaan?Ymmärrän kyllä ettet halua työnantajan saavan tietää sama juttu täällä.

Saara:Kyllä mä luulisin että muutama lasi viiniä on ihan sallittu juttu hoitojen aikana.Jossakin ketjussa juteltiin että se EHKÄ auttaisi alkion kiinnittymistä...Tiedä sitten....
 
Hauska diagnoosi tuo ovuloimattomuus! Helpolla tulisi saikkua mullekin joka kuukausi kun on nuo "laiskat munasarjat". :LOL:
Täytyy kysäistä josko voisivat laittaa jotain epäselvää täsmällisen koodin sijasta. Vaikeaa jo muutenkin irrottautua töistä hoitoja varten, olisi tosi hankala juttu jos tieto näistä hoidoista pääsisi kaiken lisäksi vielä leviämään.

Tuskinpa pari lasillista tätä hoitoa kaataa. Täytyy toivoa että pieni rentoutuminen vain auttaisi asiaa. Elämä muutenkin kietoutuu tällä hetkellä pistoksien ja hoitojen ympärille eli parempi vaan ottaa ilo irti siitä mistä se löytyy! =)
 
toppis
Hellou!
Ilmoittaudun ketjuun mukaan. Mulla on tulossa pas luonnolliseen kiertoon tod. näk. helmikuun loppupuolella.

Lähinnä huvittaa :LOL: tuo "luonnollinen kierto", koska meidän lapsettomuuden taustalla on mm. ovuloimattomuus. Lääkäri kuitenkin päätti, että koska kierron pituus on melko säännöllinen, niin tehdään ilman lääkkeitä, koska tilastollisesti onnistuu paremmin ilman lääkkeitä. Syytä tähän he eivät kuulemma tiedä. Onko kukaan kuullut vastaavaa?

Vähän vaan epäilyttää koko onnistuminen, kun pas tehdään vasta ovulaation jälkeen ja kun en ole ovulaatiota kahden vuoden yrityksen aikana bongannut kuin kerran. Saa nähdä päästäänkö siirtoon ollenkaan. :\|
 
Hellureijaa!

Olisi kysyttävää: Onko kukaan saanut Lugesteroneja inssiin ilman, että on keltarauhasongelmia? Meillä siis toinen inssi selittämättömään tilanteeseen avuksi huomenna. Lekuri tyrkkäs Luge-reseptin käteen mahdollista kiinnittymistä auttamaan. Ei ole kuulemma tieteellistä varmuutta toimivuudesta, mutta ei varmasti haittaakaan.

Pelottaa se huominen aika paljon. Viimeksi sattui sen verran, että muistan miettineeni, että pitäsikö pyytää tainnutusta seuraavaa kertaa varten.

Alkoholista ja hoidoista vielä: Olen ajatellut, että en voi elää vain näille hoidoille. Kysyin perjantaina lääkäriltä, että mitenkäs tuo juomapuoli kun olisi harvinaislaatuista biletystä tiedossa irroituspiikin aikaan. Vastaus oli, että kunhan et ole humalassa. Ihanaiselta sairaanhoitajaystävältä kului noin 2min kun ampullit oli rikottu ja tavara mun vatsamakkarassa yökerhon vessassa . :whistle: Kiva, että palvelu pelaa.

Sairasloma pohdintaan; kävisköhän joku alavatsakipu koodi, jos eivät voi valehdella siihen paperiin.


 
Alavatsakipu kuulostaa munkin mielestä hyvältä s-loma koodiksi mutta kaippa niillä lääkäreillä on jonkinmoiset säädökset siitä mitä sinne laitetaan...

Toppis pohti lääkkeettömän ja lääkkeellisen PAS:n onnistumismahdollisuuksia. Varsinaista tietoa mulla ei ole siitä kumpi onnistuu varmemmin.Mutta mulle on tehty yksi lääkkeellinen PAS ja se ei onnistunu.Silloin oli sellanen olokin että ei tästä mitään voi tulla.Tiedä häntä...

Huomenna lääkärille!Jänskättää...mikä sinänsä on outoa kun siellä on tullu viime vuodet ravattua aikasta usein ja silti mua aina jännittää siellä odotustilassa on kyse sitten mikä tahansa asia miksi siellä ollaan...(raskaustesti,uä,sairaanhoitaja tms.)
 
Lääkärissä käyty ja piikitykset olis tarkoitus aloittaa ylihuomenna.Puregon ja annos on 100KY niin kuin viime kerrallakin.Aikataulu pysy siinä viikossa 7.Punktio on ma,ti tai ke mutta sen tietää sitten vasta lähempänä.Riippuu ihan siitä miten munasolut kasvaa.

Kaikille hyvää pakkaspäivää! :D Täällä -20 :snotty:
 
heippa!!!
itse en tälle palstalle kuulu enää,mutta halusin tulla sanomaan nampulalle moi!!!!
oon lukenut sun kirjotusia ja nyt oli vaan aivan pakko tulla sanomaan että voimia ja uskoa sulle,myös teille kaikille muille tietysti....
iso hali!!!
-minttu- :heart:
 
Noniin nyt sit tuun ihan virallisesti tänne. Menkat alko eilen eli kp2/24-29 mennään. Clomeja aloittelen huomenna popsimaan. Saa nähdä, että onnistuuko tässä kuussa edes inssi kun ovis osuu viikonlopulle. Harmittaa jo se valmiiksi.

Mutta siis näin lähdetään helmikuulle.
 
Hei!

Mulla huono päivä tänään. Munikset lakkaneet kasvamasta tai ainakin eivät kasva niin kuin pitäisi. Saattaa mennä tämä hoitokerta mönkään, jollei nyt lisälääkitys auta. Hassua että olen pettynyt tällaisesta asiasta kun olen ollut henkisesti valmistautunut siihen että ensimmäisestä kerrasta todennäköisesti ei tule mitään. Epäreilua kun ei edes pääse lähtöviivalle! :( No kaikki mikä ei tapa, se kasvattaa, sano entinen mies. Pitäkää peukkuja tällä viikolla! :'(

Saara
 
Terkkuja täältäkin! Mintulle iso kiitos! :hug: Kyllähän tämä aina välillä turhalta tuntuu. Mutta kyllä sitä aina uskoa tai edes toivoa jostain löytää.

Tänään oli sitten kontrolli ultra. Oli molemmille puolille tulossa ihan hyvä kokoset munikset. Perjantaina sitten olisi inssi edessä. Vaikka kuulemma lauantai ois parempi, mutta kun se pitää kuitenkin tehdä niin tehdään pe.
No se nyt sitten aiheuttaa meille pient päänvaivaa, kun mies on koulutuksessa tämän viikon. Pitäisi koittaa saada sille sitten pe aamuksi tosi aikaseen aika, että pääsee koulutuksen päätöspäivään ajoissa vielä paikalle. Hankalaa... mutta yrittämisen arvoista toivottavasti.

Mutta eipä tänne nyt sitten kummempia. Kuin mukavaa viikkoa kaikille! :wave:
 
Saaralle :hug: Koska seuraava lääkäri jotta tietää kuinka kävi?Toivottavasti pääsette siirtoon!Tähän asti ootte päässeet ni olis se kurja jos se nyt keskeytyis. :flower:

Oma napa: Puregonia alotin tänään pistelemään ja Synarelan annos puolittui.Innoissani olen! :)
 
Saaralle :hug: Toivottavasti munikset vielä lähtevät kasvamaan!

Täälläkin eletään jännityksessä, eilisessä ultrassa vasen munasarja oli näyttänyt lähteneen toimimaan melko hyvin ja neljä kohtalaisen kokoista munarakkulaa löytyi. Oikea munasarja taas oli erittäin vaisu. Lisättiin lääkeannostusta ja perjantaina ultrataan uudestaan. Toivottavasti siellä nyt jotain kehittyisi että päästäisiin ensi viikolla punktioon. Jännittää...
 
Täältäkin Saaralle :hug: Toivotaan että ne nyt sieltä kasvuun lähtis!

Itsellä tänään edessä Pregnylin laitto ja sitten vaan ootellaan perjantain inssiä. Vaikka tämä nyt vain on mulle nyt tällainen välivaihe. Että päästään kohti IVF:ää. Eli suurempia en vieläkään odota. Mutta tehään nyt kun on alettu. :)
 
Lullukka
Niin vähän väliaika kuulumisia... eli eilen oli punktio ja talteen saatiin 12 munasolua, tänään soitin labraan ja niistä oli hedelmöitynyt 7 kappaletta. Huomenna siis edessä siirto ja lopullinen tieto moniko niistä seitsemästä on jaksanu rimpuilla mukana ja minkä laatuisia ne ovat. Mutta huomenna kirjoittelen kuulumisia kun saan tietää päästäänkö loppujen lopuksi siirtoon ja saadaanko pakkaseen yhtään "ötökkää" :ashamed:
 
Lullukalle ja Nampulalle hirmuisesti tsemppiä ja onnea! :hug:

Lullukka:toivottavasti mahdollisimman moni 7:stä on sen laatuisia että pääsette siirtoon ja saatte vielä pakkaseenkin jotakin!Innolla odotan huomisia uutisiasi :heart: Onnea siirtoon!<br><br>
 
:wave: Täältä kanssa tullaan tähän pinoon! Hätäpäissäni en löytänyt helmikuulle ketjua aluksi ja ehdin jo sellaisen aloituksen tehdä, mutta sitten osuikin silmään tämä ketju...suonette anteeksi aamupäiväisen huolimattomuuteni :ashamed:
Mutta siis meillä esissä lääkkeellinen PAS, päivämäärä näillä näkymin 9.2. mutta varmistuu ensi maanantaina ultran myötä. Laastareita(Estradot) täällä lätkitään siis ja luget kehiin 2pv ennen siirtoa...<br><br>
 
Lullukka
Kaksi on nyt laitettu kyytiin ja pakkaseen saatiin kaksi paria.. eli seitsemästä kuusi sitten selvitti tiensä jatkoon. Nyt #&%?$!*ä piinailua kaks viikkoa :ashamed:
Maha tosi turpaana ja kipeänä, lääkäri komensi vuodelepoon ja kunnon nesteytykseen että menis ohi. Eli elokuvia tämä päivä!
-Lullukka
 
Nennuliini
Ilmottaudun myös mukaan tähän ketjuun. Olin tammikuun ketjussa, mutta hoidot siirtyivätkin helmikuulle monen mutkan takia. Tänään kuitenkin alkaa pistokset Gonal-F:llä. Ensimmäinen IVF-hoito siis menossa pitkän kaavan mukaan.

Tsemppiä kaikille! :heart:
 
Uusille tervetuloa! :D

Lullukka hienoa että pääsitte siirtoon ja että pakkaseenkin saitte vielä pari! :heart: Jaksamista piinailuun!Tiedän että päivät matelee silloin...

Itse en jaksais odotella enää punktiota ja siirtoa siihen on vielä kaksi viikkoa ja sen jälkeen vielä 2 viikkoa piinailua... :kieh: Odottavan aika on pitkä...Ja ymmärrän sananlaskun sarkasmin... :LOL:
 
Minäkin haluan tähän ketjuun :) Täällä on monia suht samassa aikataulussa eteneviä. Meillä on menossa 1.IVF pitkällä kaavalla. Procren -pistos on pistetty pari viikkoa sitten ja tänään kävin nollaultrassa. Gonal -pistokset aloitetaan tänään ja arvioitu punktio on viikolla 7.

Taustaa sen verran, että vauvaa olemme yrittäneet 2,5 vuotta ja syytä lapsettomuuteen ei ole löydetty. Tsemppiä kaikille =)

P.S. Tuli mieleen tuosta sairaslomankoodista, että kysyin asiaa tänään lääkäriltä ja hän sanoi, että siihen ei tarvitse laittaa mitään diagnoosia, koska sairaslomaa annetaan vain 3 pvä.
 
Hei!

Kiitos teille kaikista haleista ja onnen toivotuksista. En ole hetkeen ehtinyt täällä käväistä ja ihan sydäntä lämmittää huomata että olette hengessä mukana. Huomenna selviää onko peukkujen pitämisellä ja lisäpiikityksellä ollut vaikutusta... Vatsa on ainakin kovin turvoksissa eli jotain pitäisi olla tekeillä. Lykkyä pyttyyn teille kaikille muille myös! Tässä tarvitaan onnen kantamoinen jokaiselle!

Eilen muuten olin niissä juhlissa ja onnistuin esiintymään viinilasi kädessä niin että näyttäisin varsin juhlivalta vaikka itseasiassa pariin lasilliseen jäi. Vielä on illallinen ja toiset juhlat missä pitäisi näyttää "normaalilta".

Kaikkea hyvää!

Saara
 
Olen varmaan aiemminkin paljastanut salaisen aseeni hoitojen aikaisen biletykseen, jolloin ei voi ottaa kuin drinksun tai max 2.
Tilailen ginger alea tuopissa jäillä. Näyttää aivan siideriltä. Ja läpi menee kuin väärä raha.
 

Yhteistyössä