Helmikuun hippuset 2012

Ultrassa käyty ja yllätys oli suuren suuri kun kaikki olikin hyvin, pienen pieni sydän hakkasi tuhatta ja sataa. :heart:

Lääkäri ei osannut sanoa vuodolle syytä, mutta epäili "menkoiksi" koska vuoto tuli suunilleen menkkojen aikaan (4+4 - 5+4).

Laskettu aika siirtyi viikolla eteenpäin, mutta tämä oli ihan odotettavissa koska olen koko ajan ollutkin sitä mieltä että ovis myöhästyi viikolla (oireet tuli viikon myöhässä). Olen siis saanut ekan haamun rv 3+2 ja plussannut rv 3+4!!! :O

Uusi LA on 19.2.

Eewokki 6+1
 
Hienoa Eewokki! Minulla myös ovulaatio oli vasta kp 20 -kp 21, joten tuo 11.2. on n. 6 päivää edellä. Eivät välttämättä vaihda, jos viikon sisään osuu uusi la. Nyt sitten vain nauttimaan :heart:

Loma alkaa olla lopuillaan ja työt kutsuvat... Tänään oli eka neuvola, paljon paperia ja labralähetteitä. Hemppa oli 159, joten ainakaan siitä väsymykseni ei johdu. Ultra olisi sitten elokuun ekalla viikolla. Lähden pihakeinuun lukemaan saamiani opuksia :wave:
 
kn071: sullahan on ajoissa tuo minuun verrattuna. Mulla on ensimmäinen terveydenhoitajankäynti 26.7 ja ensimmäinen ultra 8.8!! Otti niin paljon päähän, että varasin itselleni ajan gynelle yksityiselle 6.7 ;) Saapahan jotain varmuutta, että onko siellä masussa elämää vai ei.

Line ja Nano 5+5 :)
 
hei! viimeviikolla oli eka neuvola ja ultrassa näkyi pienokainen ja sydän sykki. LA laskurin mukaan olisi 22.1 mutta ultraaja sanoi että ei ole vielä niin pitkällä, että menee helmikuulle niinkuin olen itsekkin ajatellut. tarkka LA ja viikot varmistuu muutaman viikonpäästä kun saan kutsun äitipolille ultraan. Ihmetyttää ettei neuvolassa osattu tarkemmin viikkoja katsoa.. noh kyllä se vielä selviää. Ikäni on 23 pian 24 ja synnäri SeKS, ekaa odotellaan.
 
Viimeksi muokattu:
Soitin neuvolaan ja eka aika on 2.8 eli sit viikkoja jotain 10+. Pyysi jo, että varaisin aikaa np-ultraan, joka olis aika pian nla-käynnin jälkeen. Luulen, että la siirtyy helmikuun lopulle eli taitaa olla 27.2, mut ehtiipä tuota päivitellä myöhemminkin.

mamma-73 5+0
 
Tervetuloa kaikki uudet plussanneet!! :wave:
Täällä olen joka päivä käynyt lukemassa viestejä, mutta ei vain ole saanut aikaiseksi kirjoitella.
Järkyttävän väsynyt olo lähes jatkuvasti ja välillä oksettaa tosi paljon. Muutamasti on pitänyt pyttyäkin halailla taas... :x
Maha on ihan mielettämästi turvonnut/kasvanut samoin kuin rinnat... Kyllä tän jo kaikki huomaa!! :O
Miehen kanssa olikin jo puhe, että kai pitää jo vanhemmille ainakin kertoa, vaikka aluksi meinattiin odotella ultraan asti. Mutta ultra on vasta 20.7., siihen mennnessä mä olen jo varmaan valtava pallo... :D Ja kun olen ens viikolla palaamassa takaisin töihin, niin kai ne sielläkin sen huomaa. Olen kuitenkin naisvaltaisella alalla töissä. Saas nähdä miten töissä jaksaa... Nyt olen lomalla ja on rauhassa saanu syödä pieniä välipaloja niin usein kuin tahoo ja nukkua päikkäritkin! ;) Tänään jo tuli shoppailu olo ja olisin halunnut ostaa vauvalle vaatetta, mutta pitää nyt kuitenkin vielä hillitä itseni! :p

Undine ja pikkuinen 8+0
 
Hei taas :wave:
Paljon uusia tulokkaita ja hienoja ultra-kuulumisia, onnittelut!!! =)

Täällä takana rauhallinen juhannus, vanhemmille ja sisaruksille kerrottu. Jos tulee
suru-uutisia niin onpa tukijoita. Vastaanotto yllättävän innostunutta ja positiivista,
tuntui että kolmosta kauhisteltiin enemmän :D Rikkaushan ne lapset on :heart:

Ruskea vuoto jatkuu edelleen vaan, niukkaa onneksi mutta kuitenkin. Selkä meni eilen, ei paljon tarvinnut kävellä, ihanaa tää raskauksien aikainen selkäsärky, mähän oon JO viikolla 6 :D Ultraan 3 yötä, sinne pitäis jaksaa...

db ja pöpö 6+2 tai 6+0
 
Tervetuloa uusille!

Täällä ollaan lähdössä miehen siskojen kanssa uimaan ja mies jää esikon kanssa nukkumaan. Saa nähdä mitä rinnat tykkää uimisesta kun monta päivää kutitellut hirveesti (venyiskö nahka?)

Mut nyt lähdetään.
 
Voi miten tuskallista tää onkin...vaikka raskaus tulikin yllätyksenä ja uutista vielä sulatellaan en silti tiiä miten jaksan odottaa kaks viikkoo verikokeisiin menoa...eikä siihen auta yhtään se että lukee hcg arvoista netistä...:(
Mulla siis arvot aikas matalat,mutta triplaantuivat vajaassa vuorokaudessa...eli nyt vaan toivotaan parasta:heart:
Oon vielä alottamassa uudessa työpaikassa heinäkuun alussa...hienoa aloittaa kertomalla jäävänsä pois alkuvuodesta...:O

Ihana lueskella teidän esikko odottelioiden juttuja ja muistella millaista se sillon oli :heart:

raskaustesteistä mun mielestä sillä ei ole merkitystä tummeneeko viiva juuri,kunhan se siihen selkeästi piirtyy...ja varsinkaan jos viiva alkaa heti piirtyyn...eli en usko että siitä voi päätellä onko tuulimuna tai normaali raskaus...

varhaisultra aattelin etten mee nyt vaikka tytöistä oon käynyt (ja viikon ennen ultraa on ollut piitkät :) ) mut kyllä mä nyt sittenkin taidan haluta varmistuksen että voi sitten alkaa ajatella tulevaa jo vähän varmemmin...nyt tuntuu kurjalta se että rupee "kasvattaan" itseään tulevaan ja jos sitten tuleekin jotain... :(

Hyvät yöt kaikille toivottelee Cristiina |O ja apollo 4+4 :heart:
 
Ihania ultra kuulumisia tänne tullut, onnittelut!

Ruttuinen Rusina jospa se vuoto ois ohimenevä vain. Aika yleisiä noi vuodot tuntuu olevan. Tarrasukkia sinne pikkuiselle!

Täällä vaatii älytöntä miettimistä mitä ruokaa pystyy valmistamaan, kun esim.jauhelihaa en voi edes ajatella(sama oli esikon odotus aikana), myös kana ja lihaki oksettaa tajuttomasti. Ei oikein nyt ruoka aineita tunnu löytyvän mistä ruokaa tekisi. Ja vaikka valmistaisi vaan miehelle ja pojalle, niin todella hankalaa, kun oksettaa niin tajuna, että ei meinaa tulla ruuan teosta mitään. Saa yökkiä koko ajan.
Riikkunen, poika 11/09 ja maha-asukki 7+4
 
Pahoinvointi on rantautunut tänne aivan yllättäen. Mökillä siis juhannus mennyt minne milloinkin oksennellessa :x Niin ja varhaisultra varattu reilun viikon päähän, niin toivon että kaikki olisi hyvin, vaikka välillä epätoivo iskee ja sitä on ihan varma että ei siellä kuitenkaan ketään ole...
Oireita kyllä on edelleen, tosin vatsan juilinta ja menkkamaiset jomotuksen lähes loppuneet. : / Väsymystä ja pahoinvointia tosin senkin edestä. Syömisistä sen verran että lähinnä kaikkea raikasta ja viileää/kylmää tekee mieli. Pirteöä, jäätelöä ja hedelmiä meillä siis kuluu. :rolleyes: Turvotustakaan ei ole ollut moneen päivään.

Skooby ja Nuppunen 7+1 :)
 
Niin ja unohdin vielä sanoa noista oireista että tissit ovat kasvaneet ihan mahdottomasti, pääsee kohta alusvaateostoksille! Myös hormoninäppylät vaivaavat oikein kunnolla. Kasvot,kaula,olkapäät, selkä ja rinnukset ovat aivan punaisien ja KUTIAVIEN(!?) näppylöiden peitossa.:ashamed: Yöllä monesti herännyt siihen kun raapii hampaat irvessä jokapaikkaa ja melkein veri lentää..:mad:
 
Heippa taas ja onnea uusille plussanneille!

Lukaisin pikaisesti uusia juttuja, ja Ruttuinen Rusina toivon kovasti, että vuoto olis harmitonta. Voima:hug:

Tulin jännittämään omaa napaani ja sen takaisia asioita. Huomenna aamulla labrassa hCG-määritys, ja keskipäivän aikaan sit lääkäri. Sitten selviää tän raskauden kohtalo. Mulla on ihan kaksjakoiset tunnelmat. Oireita on kyllä edelleen, mutta kai niitä voi olla vaikka homma olis kesken mennytkin... Varmaan tulee vähä uni silmään ens yönä. Onneks labra aukee jo 7:30, voi sit aamulla samoilla silmillä raahautua sinne... Mää en ala, en tahtois enää odotella tietoa. Mun mahakin on tainnu vähän kasvaa, eikä näyttäis olevan syömällä aikaansaatua. :confused: :confused: :confused:

Ai niin, viikot tosiaan olis nyt omien laskujen mukaan 8+5 ja neuvolan mukaan 7+6 tai 8+0.
 
Viimeksi muokattu:
Huhhuh, olipa työpäivä; Aamulla tuli töissä ensin huono-olo ja sitten meinas vintti pimentyä.. En ikinä ole pyörtynyt eikä juuri koskaan oo pyörryttänyt niin tänään oli kyllä niin lähellä että jalat ois lähteny alta. Työkaverikin oli huolissaan ja kyseli et onko kaikki ok.. Onko muilla ollut moista?? Taas tulee esiin oma peruspositiivisuus, että jotain on vialla :(
 
Kyllä huippaa!! Huomenna alkaa työt, ja luulenpa että on pomolle kerrottava, ettei ihmettele jos oon ihan poissa pelistä.. Kävi sitten kuinka kävi, niin ei tätä peitelläkään voi ultraan asti, mikä on vasta joskus elokuun ekalla viikolla.
 
Onnea Tengu lääkärille! Toivotaan että edelliset olisivat olleet vääriä hälytyksiä.

Pahoittelut Ruttuinen Rusina, nuo vuodot kai usein kuuluvat onneksi asiaan?

ON:
Mun testit ne ei vaan vahvistu, ihan soma plussa tuli tänä aamuna Apteekin omalla, mutta ei yhtään voimakkaampi kuin viikko sitten. Ehkä varmuudeksi soitan huomenna neuvolaan ja kysyn onko normaalia... Muutenkin tekisi mieli kysyä noista vatsakivuista (niistä alempana).

Huippaus kai kuuluu asiaan (useissa oirelistoissa se tuntuu olevan) ja mua ainakin on pyörryttänyt joka päivä viikon ajan ylös noustessa. Tosin alhaisesta verenpaineesta aina kärsineenä olen tottunut pyörtyjä ja osaan pysähtyä ja ottaa seinistä kiinni. Nyt tuntuu olevan verenpaineet sitten tosi alhaalla kun aina sohvalta noustessa joutuu hetken kokoilemaan itseään. Ja nyt kun on kuuma niin ei ihme jos pyörryttääkin. Muistakaa tytöt juoda!

Oireista muutenkin: Tissit eivät olleet alussa näin kipeät, nyt kipeytyneet. Menkkamaisia juilintoja edelleen vatsassa ja selässä (jopa enemmän, välillä pelästyn et nytkö ne alkaakin, mun mielestä jopa "supistelua" - oon kerran supistellut kun kierukka laitettiin ja tuli hyvä käsitys niistä) ja nivusissa vihloo. Yleensä oireet voimistuvat iltaa kohden. Onko muilla tätä? Yleensä aamusta ihmettelen olenko raskaana ollenkaan ja iltaisin ei olotilan perusteella kysymystäkään asiasta.

Oksetusta ei ole ollut kuin muutaman kerran hieman aiemmin, mutta toisaalta olen välttänyt ruokia jotka tuntuu jo ajatuksena epäilyttäviltä (rasvaiset ja raskaat ruuat... salaattia ja jätskiä - sehän ei ole rasvaista ja raskasta??? :) - kuluis!). Nälkä on usein mutta annoskoon on voinut puolittaa... ei mahtuisi paljon mitään sisään. Kamala jano!

Ennen olen raskastanut auringonottoa ja lämpöä, mikään ei ole voinut olla liikaa, mutta tänään oli pakko luovuttaa kesken rannalla makoilun.

Niin ja.. Pierettää ja röyhtäyttää pirusti. :whistle:

Väsymys on vähän hellittänyt, katsotaan tuleeko takaisin.

Otan kyllä kaikki oireet ilolla vastaan, se kun on merkki et raskaus jatkuu...

t. Avocado ja tyyppi 5+1
 
Tervetuloa vaan kaikki uudet minunkin puolestani! :wave:

Tengu, tsemppiä huomiseen, toivotaan hyviä uutisia! =)

Ruttuinen rusina toivotaan että sullakin olisi ihan harmitonta vuotoa!! Mulla myös yksi keskenmeno takana ja olin ihan varma että km tuli (olisin voinut lyödä vaikka vetoa asian puolesta!) nyt kun vuoto alkoi tässäkin raskaudessa. Mutta toistaiseksi ainakin kaikki on vielä hyvin! Tsemppiä tosi paljon! :hug:

kn071 Täällä huimaa myös, usein niin kovaa että tahtois vaan päästä makaamaan silmät kiinni. On kuulemma normaalia ja johtuu mulla ainakin tosi matalasta verenpaineesta.

Avocado, mulla oli ihan selviä supistuksia viime viikolla, ja muutenkin, tälläkin hetkellä mahassa koko ajan pientä "eloa". Olen erittäin "tietoinen" kohdustani koko ajan, ja kaiken maailman vihlasuja, kihelmöintejä, pieniä kipuiluja ja lieviä menkkakipuja tuntuu. Ja koska eilen ultrassa näkyi elävä alkio, olen aika huoleton ja varma että kaikki tämä kuuluu asiaan. :)

Erittäin huonovointinen Eewokki :x 6+2.
 
Viimeksi muokattu:
Tervehdys!

Täällä toista odotellaan, laskettua aika tämänhetkisten tietojen nojalla 23.2
Tänään kävin varhaisultrassa jossa nökötti pieni papu viikkoja 5+5
Kolmen viikon päästä uudelleen katselemaan kuinka masussa jaksellaan ja sitten joskus lähempänä 12 viikkoa np-ultraan...

Pahoinvointi on aamupahoinvoinnin sijaan iltapahoinvointia. Hellettä en sietäisi ollenkaan, heti tulee paha olo. Nyt olisi hyvä kun olisi jo syksy =)

Eli Toinen tulossa, laskettu aika 23.2 äiteellä ikää 29 ja paikkana TAYS
 
Voi ei,

ruoanlaitto ei todellakaan ole mitään unelmahommaa tässä tilassa. Yritän parhaani mukaan delegoida hommia isommille lapsille- onneksi ovat toistaiseksi olleen suostuvaisia =)

Minulle kelpaisi ruoaksi jogurtti ja ruisleipä. Liha kaikissa muodoissaan on aika nou-nou!

Päänsärky on rantautunut tännekin. Tämä on ihan selvästi hormonaalista, kuuluu asiaan, mutta tuntuu kaamealle, eikä mitkään lääkkeetkään taida tähän tehota. Panadolia on ollut pakko ottaa :(

Mulla on ensi viikolla verikokeita ja lääkärineuvola. Hurjaa, huomenna on jo 9 viikkoa!!!

Raskaudesta ei olla kerrottu, kun muutamalle ystävälle ja miehen veljelle. Mun vanhempiin on tosi läheiset välit, koskahan ne huomaavat? :D -ei olla ajateltu kertoa, vaikka mieli tekisi :)

luputupuna ja heppuli 8+6
 
Voi v...

Noni. Kirjoitin tuon viestin, hyppäsin pyörän selkään ja tunsin saman tien kuinka jotain lorahti... Ja vertahan se.

Pientä rusehtavaa vuotoa, toistaiseksi... Toivottavasti nyt pysyykin pienenä. Ihan menkkamaiset olot vatsassakin, että nyt kyllä nousee pahat aavistukset täälläkin.

Soitin päivystykseen (tiesin etteivät ne ota, mutta halusin tietoa muualtakin kuin netistä) ja sanoivat, että voi olla normaalia, jos sattuu paljon tai on runsasta sitten vasta päivystykseen. Muussa tapauksessa huomenna pitää soittaa äitiyspolille (? vaikka sanoi etteivät ne ota sinnekään ennen viikkoa 21) tai neuvolaan... jonne soittoaika on 12-13! Hitto vie, soitan sit terveysasemalle aamulla.

Piti mennä ulos pelaamaan tänään, mutta terveyssisar kielsi rasituksen, joten joudun kai sitten jäämään sisälle. Aamulla kyllä urheilin yli tunnin verran, mikä on mulle harvinaista ja nyt pelkään että se vaikutti asiaan... Vaikka ei kai tähän asiaan voi kauheasti vaikuttaa.
 
Avocao Tsemppiä sinne! Toivotaan et vuoto ei jatku / lisäänny! Liimaa hirveenä sinne pikkuselle alulle et pysyy siellä!!! :heart:

ON: Täälläkin aamut oireettomia, niinkuin jollakin muulla...Muutenkaan ei silleen hirveenä mitään oireita ainakaan vielä... tissit tosi kipeet illalla ja mahaa välillä juimii... Oon ihan ihmeissäni , mut kylhän niitä oireita vielä kerkee tulla kuhan viikkoja kertyy... Niin ja väsyttäää.... Mut se nyt on normaalia mun kohalla... kun joutuu kuuelta heräämään töihin.. :S

ja joku puhui primoluteista Mulle määräättiin niitä kans sillon , kun kävin kaikissa tutkimuksissa ja valkittamassa kun lasta ei näkynyt vaikka vuos oltiin yritetty, et kyl ne jotenkin sitä auttaaa! :D en kyl syöny niitä kun kaks kiertoo...

Mä haluisin jo kertoo koko maailmalle , mut vielä toistaiseks ollaan ihan hys,kun ei vielä oikeen itekkään usko tätä todeksi! :)))

Ippe ja pikkutaateli 6+0
 

Yhteistyössä