Helmikuun hippuset 2012

Aivan älyttömästi voimia epätietoisuudessa eläville ja menetyksen kokeneille! :hug:

Nyt tulee sitten vain ja ainoastaan omaa napaa... mulla on ollut kamala päivä. Kävin tänään kolposkopiassa, missä samalla lääkäri suoritti mulle ultrauksen. Kaiken sen stressin lisäksi mitä liittyy tuohon operaatioon ja siitä saataviin tuloksiin sitten tulevaisuudessa odotin ja toivoin, että ultralöydökset olisivat kannustavia. Noh, ruskuaispussi löytyi, mutta ei kaikua alkiosta tai sykkeestä. Viikot on 7+ noin.. Tuli tyhjä ja luovuttanut olo siinä pöydällä maatessa ja myöhemmin lääkärin mietteitä kuunnellessa. Toivoa on, että noin viikon päästä kaveri löytyisi ja sykkeet myös.. mutta samaan aikaan aivan yhtä mahdollista on, että ruskuaispussi on tyhjä.:'( Kaivoin esikoisen varhaisultran muistiinpanot esiin ja silloin olin käynyt ultrassa viikoilla 8+2, mutta ultrauksen mukaan viikot vastasivat 7+3.. tämä antaisi myös toivoa siitä, että mulla vaan kehittyy tuo alkio jotenkin vähän hitaasti. Mut en mä tiedä mitä ajatella ja mitä toivoa. :( Kun jos psyykkaa itsensä siihen, että viikon päästä siellä näkyy jotain ja ei sit näykään, niin pettymys on valtava. Varasin äsken ensi viikon perjantaiksi ajan yksityiselle, josko tää homma selviäis silloin.
 
Voi että, hirmuisesti tsemppiä ja voimia huonoja uutisia saaneille! :hug:

Täällä uudet oireet nostaa päätään oikestaan joka päivä... Viime yönä "menkkakivut" valvotti tunnin ajan mutta sitten ei mitään. Turvotusta on ihan älyttömästi. Tuntuu että maha on jo nyt saanut pyöreää muotoa vaikka viikkoja on näin vähän! :O

Toivotaan että kaikki menis nyt täällä päässä hyvin...On jo niin ehtinyt tottua tähän ihanaan ajatukseen että vaikea olis "nakerosta" luopua. : /

Aurinkoisia ajatuksia kaikille, kaikesta huolimatta! :)

Lilu + "nakero" 5+3
 
Tengulle, Talvikille, riikkuselle ja muille epäietoisuudessa eläville isosti tsemppiä! :hug:

Lääkäri soitti tänään, ultra-aika on maanantaina klo 12, joudun siis kärvistellä juhannuksen yli epätietoisena ja vuodoista kärsien. :( Olo on tosi ristiriitainen, rinnat kipeytyneet entisestään ja tänään iski ensimmäistä kertaa pahoinvointi, mutta silti vuotaa ja tuntuu ettei tälläisen viikon kestäneen tuhruttelun jälkeen yksinkertaisesti voi olla "kaikki hyvin".
 
Mä tässä mietin et onko noi pahoinvointi jne sen merkki et kaikki on hyvin. eli voiko olla raskaus keskeytynyt jollekin viikolle vaikka oireet jatkuu. eli siis jos vaikka myöhemmin selviäisi ultrassa et raskaus on keskeytynyt rv 5+ ja silti oireet jatkuu esim np ultraa asti??

Meille tulee huomenna illalla miehen sisko remppa ja kummipojan hoito avuksi. Ihanaa mut heti miehelle sanoin et pitää vissiin raskaudesta kertoa. Mähän oon kun zombie täällä suurimman osan päivästä. Onneksi esikko on alannut nukkua pitkiä päikkäriä (aamullakin veti 2.5h) ja siis meidän muksuhan oli vaativa vauva. ei hetkeäkään yksin ja max 30min päikkyjä tunnin välein. Sai olla siis usein nukuttamassa ja siinä meni äitin voimat kyl ihan loppuun. Osaan siis nauttia nyt joka minuutista minkä poika nukkuu tuon puolentunnin jälkeen :)

Meillä esikko juo vieläkin yöllä maitoa ja pahinpina öinä jopa 5kertaa. Viime yö oli perus 1 syötön yö. Esikko nukkuu omas huoneessa ja konttaa, kävelee tukien jne. Haastetta riittää mut onneks tietää jo mihin on ryhtymäs. ens vuonna tää sama alusta. Olisipa tää kakkonen vaan vähän helpompi.

ai että kun oli ihanaa. Käytiin äsken valitsees wc:n ja eteisen kaakelit. Nyt mies sit laittaa yhden makkarin seinän kuntoon ja noita lattioita. Alkaa meidän talo valmistua. Pakko olis muuttaa ennen helmikuuta. Tosin nykyseen vuokra kämppään muutettiin marraskuussa rv 40+2. Muuttokuormaa purkasin seuraavana päivänä ja yöllä alkoi synnytys. Muuttaminen olis siis ihan kätevä keino saada lapsi syntymään :)

Noo mut näiltä höpinöiltä mä meen nauttimaan koiran kanssa vapaa ajasta kun poika nukkuu.
 
pahoittelut kaikille jotka ovat nyt tässä huonoja uutisia saaneet :hug: ja älyttömät tsemppaukset niille keillä vielä kuitenkin toivoa on :heart:

omaa napaa: kävin tänään yksityisellä ultrassa ja siis ekan gynenpolin alkuraskauden ultran mukaan olisi tänään ollu 7+0 mihin itse en ole hetkeäkään uskonut :LOL: Lääkäri sai ultran mukaan tulokset 8+0 ja 8+1 =) nyt menen siis tuon 8+0 mukaan (saan vielä juuri ja juuri pysyä helmikuisissa) ja sit vielä np-ultrassa tarkennetaan =) ja sykekin näkyi selvästi :heart: 150 euroa maksoi mielellään tästä mielenrauhasta ja muutamasta kuvasta =)

La:n voisikin nyt vaihtaa siis 1.2.12

maria & möhkis 8+0
 
Eveny: Minulla on molemmissa keskeyteneissä keskenmenoissa oireet loppuneet suht siinä kohdin kuin kehityskin lakannut, eli oireet eivät ole jatkuneet sinne np ultraan asti. Eka KK todettiin np-ultrassa rv12 tietämillä, koko vastasi n. rv9+. Vielä rv 7+4 ultrassa näkyi syke ja koko vastasi viikkoja. Toinen KK alkoi tuhrutteluvuodolla rv 9+0 tietämillä ja siinäkin oireet olivat hiipuneet pois, vuoto alkoi sitten muutaman päivän päästä kaavintapäivän aamuna. Kaavinta tehtiin kuitenkin, että saatiin kromosomitutkimukset tehtyä..

Näiden kokemusten perusteella pidän pahoinvointia ja muita raskausoireita sen merkkinä, että raskaus etenee normaalisti ja kaikki on hyvin. Sen kyllä jotenkin vaistoaa ja huomaa oireiden loppumisesta että kaikki ei ole hyvin.. Mutta voihan tämäkin olla yksilöllistä. Minuakin kiinnostaisi tietää onko jollakulla kokemuksia päinvastaisesta, eli että oireet olisivat jatkuneet vaikka olisikin tullut keskeytynyt keskenmeno?

Bebel ja Helmi 7+3
 
Moikka Ajattelin liittyä seuraanne! ikää minulla 21 ensimmäinen tulossa näiden laskujen mukaan LA 22.2.2012 ja synnytys sairaala keski suomen keskusairaala

Tsemppiä kaikille jotka elää epätietoisuuden hetkiä! :flower:

Sitten vähän ON: Elikkä meillä oli yritystä takana 1,5 vuotta ja vihdoin Mieheni syntymäpäivänä 16.06 tein testin jossa kurkisteli ihan ihan ihan haalea haamu, no haamu on vahvistunut ja tänään viimeksi tein aivan vahvan plussan!

No nythän mä sit elän täällä aivan sekavissa tunnelmissa ja kumpikaan ei usko tätä vielä todeksi, mahanippailua mulla on ollu paljon ja tissit kipeet.. Palelua iltasin ja ja kaikki epäterveellinen on maistunut :/ mä niin toivoin et raskaana himoitsisin jotain terveellistä... no kerkeehän tässä vielä.. :D

Missä päin suomea on noin kalliita noi varhaisultrat Mitä mä täällä jyväskylästä oon kattonu ni lukenu et maksaa 60-80 e... Haluisin kovasti mennä sinne ja varmistaa et oikeesti oon raskaana! Neuvolakin pitäis huomenna varata mutta menee varmaan aika pitkälle ku niillä kai lomia ym nyt heinäkuussa... saa nähä...



Ippe ja pikkutaateli 5+0
 
ippe89 vihdoin joku kohtalotoveri joka kanssa himoitsee kaikkea epäterveellistä :LOL: pelkkä salaatin ajattelukin saa huonon olon :LOL: ja itä-suomessa tämmöisiä hintoja ultrauksesta joutuu yksityisellä maksamaan, tai itse ultraus ei olisi tietty kallis ollut, mutta kun päälle tulee erikoislääkärin vastaanottoaika ja toimistokulut, joten hinta pompsahtaa heti...

maria & möhkis 8+0
 
maria-08 No juu ei niin, yks päivä söin pelkkää pitsaa ja eilen tein iltapalaks ranskalaisia ja lihapullia.. ei kohta naurata kun kiloja alkaa satelemaan.. just mietin et mitä alkaisin leipomaan..mut ehkä vaihdan leipomisen koirien kans lenkkeilyyn ni saa jotain muutakin ajateltavaa ku ruoka. :D

Nii joo siihen tulee kaikki noi vielä lisäks, hmm.. täytyypä soitella vähän ja kysellä et missä hinnoissa noi täälläpäin on... uskon kyl et menen vaikka maksais mitä. :D
 
Mäkin himoitsin pojan aikana aluksi vaan roskaruokaa ja etenkin lidlin pitsoja. Nyt tekis mieli vaan ranskiksia ja paneroitua kalaa. Kaupas vaan miettii mikä ois oikeen suolasta ja rasvasta. Mulla on vieläkin 10 kiloa esikon odotus kiloja ja ei kyl sais enää yhtään tulla.

Meillä pieksämäellä saa onneksi varhais ultran 7-8 viikolla ilmaseksi.
 
Kiitos peukutuksista, jotenkin mä vaan jaksan uskoa vaikkei ne kovasti toivoa antaneetkaan. Tulee pitkä viikko! Onneks osaa kuitenkin varautua hengessään jo niihin huonoihinkin uutisiin.

Bebel : Mun tilanne nyt ei tosiaan varma ole, mutta ne vähät oireet mitä on ollu on jatkuneet ihan tähän päivään asti. Tosiaan eilinen ultrasetä sanoi, että alkion koko vastais viikkoja 5+1, ja mä menen omien laskujeni mukaan tänään 7+6 onnellisen tietämättömänä masun mahdollisista ongelmista. Rinnat aristaa edelleen, kuten alusta asti, hengästyttää, uutena on tullut jonkinlainen henkinen herkistyminenkin vielä. Mutta tosiaan, jos ens viikolla masusta ei elämää löydy, niin oireet on sitten mulla jatkuneet vaikka niiden aiheuttaja oliskin jäänyt matkalle.
 
:hug: kaikille vaikeuksia kohdanneille...

Oltiin tänää esikon kanssa neuvolassa ja varattiin aika sitten äitiysneuvolalle, ensi viikon keskiviikkona olisi sitten sellainen. Ah, saan melkein koko tulevan raskauden käydä pääterveysaseman neuvolassa eikä tarvitse käydä tuossa pienessä alueneuvolassa. Se kun on kiinni heinäkuusta marraskuuhun... Ei tarvitse sitten lähteä töistä ajelemaan tänne 20km päähän kun pääterveysasema on 2km päässä työpaikasta. Niin joku täällä kyseli töistä, niin tosiaan olen töissä äitini mainostoimistossa. Ollut siellä nyt parisen vuotta vakituisesti, palkka ei ole päätä huimaava mutta saapahan "mennä miten huvittaa" :D Ei ole ihan niin tarkkaa...

Paha olo jatkuu ja pahenee. Ne vaipat ne vaipat :x En ymmärrä miten voitte himoita rasvaisia ruokia?? Tämä etsii mahdollisimman vähärasvaista. Pikaruoka oksettaa jo ajatuksenakin :x Hedelmät on ihan parhaita, omenat varsinkin. Väsymys on hieman helpottanut, saattanee toki johtua esikon unikoulun helpottamista öistä.

Hohto ja :heart: 7+4
 
Jes, en siis ole yksin näiden roskaruoka- ja karkkihimojeni kanssa!!! :LOL:

Pehmeyttä ja runsautta on jo muutenkin silleen ihan kiitettävästi joten ei passais kamalasti lisäkiloja tämän "operaation" aikana tulla... Miten hitossa niistä pääsee sitten eroon?!? :kieh:

Tänään juuri juttelin naisen kanssa joka on neljä lasta tähän maailmaan jo pyöräyttänyt ja sanoi tuota samaa mitä joku tuossa yllä jo kirjotteli että hyvä vaan on jos ne oireet kaikkine ihanuuksineen ja kauheuksineen jatkuu...että se ois merkki siitä että kaikki on ok masuasukilla ja kehitys jatkuu. Mutta sanoppa näistä nyt sitten..aika yksilöllistähän se on. :confused:
 
Oon kateellinen niille joita himottaa terveellinen ruoka... Mä olen vähän aikaa sitten laihuttanu 20 kiloo ja rajottanu iteltäni aikapaljon hekkuja ym, ni kai tää nyt karkaa kokonaan käsistä.. Yritän epätoivosesti hillitä itteni, mut en pysty, mieskin sano et huomenna ei kyl herkutella. :DD

Eveny Lueskelinkin noita sun kirjottamia juttuja, siellä Pieksämäellä on kyllä tosi hyvät palvelut raskaana olevalle! Harmi et täällä ei... :S


ippe ja pikkutaateli 5+0
 
ippe89 joo onhan tääl ihan jees. Kamalinta oli vaan kun kaikki "isot" ultrat eli np ja rakenne oli mikkelissä. Sinne myös synnyttämään ja jos on jotain akuuttia niin eikun ajat 75kilsaa ees takas. Mulla oli esikoisen aikaan lapsiveden väsyys ongelmaa ja raskaus myrkytys epäilyä ja liikkeiden vähyyttä. Monta ylimääräistä ihanaa ultraa mut myöskin monta "turhaa" ajelua. Onneks matkoista saa vähän kelalta. Mistä tulikin mieleen et jos jollakulla on pitkä matka synnärille muistakaa laittaa jokainen käynti ylös ja lähettää kelalle matkakulu lomakkeella kerran puolessavuodessa. Tätä ei moni ainakaan marraskuisissa tiennyt niin muistuttelen tässä nyt jo.

Meille tulee tosiaan tänään miehen sisko kylään. Ja on koko juhannuksen kummipoikansa kanssa niin me saadaan remontoida. En tiedä pitäiskö kertoa masuasukista jo. Varmaan katson vointini mukaan. Tänään on ollut suht oireetonta. Toisaalta toivon et olis ihan kenkku olo kun noita edelisiä tekstejä lukee.
 
ippe89 taidetaan olla näköjään muutenkin suht samassa tilanteessa, koska itsekkin pojan syntymän jälkeen tässä olen 20kg tiputtanut painoa ja nyt sitten viimeiset 7 kk olen ollut tyytyväinen painooni..mutta nyt tuntuu että mopo karkaa käsistä ihan täysin, kun koko ajan tekee mieli syödä jotakin ja urheiluakaan ei jaksa kun max ½-tuntia päivässä ja sekin hampaat irvessä :kieh:

maria & möhkis 8+1
 
Ultrassa käyty ja sieltä löytyi viikkoja vastaava alku ja sykkivä sydän :heart: Aivan uskomatonta, viimeinkin! Itku tuli, mutta kerrankin sai itkeä ilosta! Nyt vain toivotaan että jatkuu myös hyvin, riskiviikoilla kuitenkin vielä mennään. Kyllä mielellään pulitti sen 150e ja siitä voi laittaa kelaa lapun että saa osan takaisin.
Mullahan suuri osa alun oireista on kadonnut mutta nyt on tullut päänsärkyä..liittyneekö raskauteen tai sitten tähän jännitykseen? Uskalsin varata nyt ensimmäisen neuvola-ajankin, on sitten heinäkuussa.

RR & 7+1
 
maria Samalta kuullostaa! :D Mäkin väkisin koirien kanssa koitan tuol pitkää lenkkiä heittää. :D Kiva kun alotin just kesätyön joka on siivousta 8h päivässä, en tiiä miten jaksan. :D pakko yrittää.. Sit heti elokuussa jatkuu opiskelut ja viimenen rutistus pitäis jaksaa, joulukuussa valmistun..
Pakko jaksaa ku aina oon halunnu et sitkun tulee lapsi niin mulla on ammatti. :D

Millon te muut muuten olette aikoneet kertoa läheisille? mä ajattelin et jos sinne varhaisultraan menen ja siel kaikki ok, niin äitille ainakin haluisin kertoa..mutta sit vasta joskus viikolla 12 muille ...

niin ja pitäis ihan just soittaa neukkuun ja varata aika....jänää...

ippe ja pikkutaateli 5+1
 
Täälläki ultrassa käyty. Aluksi näytti pahalle, ei meinannut löytää sikiötä ja kutsui kokeneemman lääkärin, joka löysi oikean kuvakulman ja sikiön ja vielä sydämen sykkeenkin. Sikiö ei vastannut viikkoja oli n.viikon nuoremman näköinen, silti ei vielä vaihdettu laskettua aikaa, vasta sitten nt-ultrassa jos tarvis.
Riikkunen, poika 11/09 ja maha-asukki 6+6
 
riikkunen onneks löyty pikkunen sieltä.. Missä päin suomea oot? Ja minkä hintanen oli?? Mä ajattelin jos varailisin ens viikolla aikaa... mulla nyt viikkoja n.5+2 ni ajattelin jonnekkin viikolle 7+ jtn varata et varmasti sit näkyis siel.. :)) eka neukku ois 11.7
 
Kiitos tsemppaajille! Onnittelut Ruttuiselle Rusinalle ja riikkuselle iloisista uutisista! :flower:

Luin vinon pinon kirjoituksia tuulimunaepäilyistä ja mitä sen jälkeen on tapahtunut. On siis aivan hyvin mahdollista, että viikon päästä siellä pikkuinen näkyy. Ja tuli myös kauhean paha olla, kun kirjoituksista sai sen käsityksen, että joskus lääkäri on vauhdilla antamassa jo lääkkeitä raskauden keskeytykseen, kun voitaisiin vielä odotella ja tarkistaa ultralla viikon-kahden päästä. Mm. niinkin lähellä kuin mun siskolla aikanaan kävi niin, että sai tuomion tuulimunasta ja sovittiin kaavinta-aika viikon päähän. Kaavintapäivänä siskoni vielä vaati, että ultrataan ja sieltähän löytyi kuin löytyikin alkio ja sykkeet ja kaikki... tänä päivänä kun katsoo sitä pikkutyttöä niin kylmää, että olis vaan kaavittu pois tuulimunana. Eli liian hätäinen ei kannata olla näiden asioiden kanssa ja lääkäri ei todellakaan aina ole oikeassa. Mutta oli miten oli, nyt täytyy vaan odottaa.

Mukavaa juhannusta kaikille! :) Me lähdetään mökkeileen. :wave:
 
Ihanaa, et on tullut hyviäkin uutisia tähän pinoon. Pidetään nyt peukut pystyssä kaikille et menis kaikki hyvin. Täällä on pahoinvointi lievittynyt, samoin vatsakivut. Kylmä välillä vielä on. Näin se meni esikostakin. Mulla ei ole mitään himojakaan (ei ollut esikostakaan). Ruoka maittaa kuten ennenkin.

Läheisille kertomisesta Me ollaan kerrottu meidän molempien perheille (vanhemmille ja sisaruksille) ja mun parille hyvälle ystävälle. Esikosta kerrottiin vanhemmille ja mun kahdele ystävälle heti plussa uutisen jälkeen ja sisaruksille NT-ultran jälkeen. Nyt sitten hieman lipsahti, mut kaikille olen sanonut et testi näyttää plussaa ja jos kaikki menee hyvin niin tulee toinen vauva. Jos kaikki ei mene hyvin niin sitten ilmoitan et kesken meni. Mä kun olen luonteeltani niin tyly, et olen sitä mieltä et luonto hoitaa omansa. Ja mielummin menee kesken kuin syntyisi elinkelvottomana. Ja tämä ei tarkoita et väheksyisin keskenmenon kohdanneiden surua, tottakai menetettyä saa surra.

Hyvää Juhannusta kaikille!

Terp+kirppu 7+0
 
Onnea ja tervetuloa uusille! :wave:

Täällä tämä kanssa kävi ultrassa ja yksi pikkuinen ja sydämensyke sieltä löytyi. Vastasi viikkojaan niin, että olisikin pidemmällä, mutta ei kovin montaa päivää joka tapauksessa, joten vielä ei la:ta vaihdeta. Muillakin täällä oli ihania uutisia, onnittelut niistä!
ja pahoittelut keskenmenosta (en muista nimimerkkiä kuka tämän surun kohtasi)

Mulle ei meinaa sopia mitkään vaatteet, kiloja ei ole tullut (ylipainoa muutenkin) mutta turvottaa ihan järkysti!! Mammahousuissa näytän sitten jo joltain 6 kuulla olevalta.. : /
Huono olo vaivaa helposti, jos ei muista koko ajan jotain napsia. Mua himottaa kaurapuuro voisilmällä, kirpeät namit, lihaleikkeleet :)D) ja viilit. Heh..

Ihanaista juhannusta kaikille, toivottavasti ehtisin kirjoitellakin jotain, vaan miehellä alkoi loma niin reissuun suunnataan ja poikien kanssa keksitään kaikkea.

RM & Vilpuri 7+4
 
Heipparallaa!

Otatteko mukaan erittäin tuoreen plussan saaneen? :) Eli tuolta lapsettomuus puolelta tänne tulossa ja siis vasta tänään testiin saatu kaksi punaista viivaa :heart: Varovaisesti vois täälläkin alkaa jo kurkkia juttuja.. Minä siis 22v, mies 26v. 1.IVF hoidon 1.PASsista saatiin plussa. Ensimmäinen mahdollinen lapsi meikäläisille :) Vielä ei passaa katossa hyppiä, mutta katsotaan kuinka käy. Jonkun laskurin mukaan la ois 25.2, mutta ehkä täytyy vielä hitunen odotella ja saada lisätietoa massussa tapahtuvista asioista :)
 

Yhteistyössä