Helmikuun hippuset 2012 *elokuussa*

Helmikuun hippuset

PÄIVITYKSET PUNAISELLA TAI YV:LLÄ!



NIMI * IKÄ * MONES * SAIRAALA

Meitä on 62 odottajaa:

31.1

maria-08 - 23 - toinen - SKS

1.2

luputupuna - 35 - kuudes - KYS
juvileven - ? - viides - ?
Miisu11 - 23 - ensimmäinen - SeKs

2.2

Bonemine - ? - toinen - ?

3.2

hohto - 22 - toinen - SAS poikaolo
ilutiak - 25 - ensimmäinen - TAYS tyttöolo
Ellu81 - 29 - ensimmäinen - TYKS
Abrakadabra - 25 - ensimmäinen - LKS


4.2

Nicola81 - 30 - toinen - TYKS
s-atu - 25 - ensimmäinen - SATKS

5.2

Hudjuke - ? - neljäs - ?
rockamama - 28 - kolmas - KYS
Undine - 25 - ensimmäinen - TYKS tyttöolo
-Kääk- - 38 - ensimmäinen - MKS

6.2

miita1969 - 41 - neljäs - TYKS/SAS
mursumarsu - ? - toinen - NKL

7.2
8.2

Ruttuinen Rusina - 29 - kolmas - KOKS
Lili80 - ? - toinen - ?

9.2

Terp - 27 - toinen - TYKS
Ruisleipä - ? - toinen - ?
Jutska - 29 - toinen - KPKS
E-V-A - ? - neljäs - ?

10.2

Riikkunen - 25 - toinen - PKKS tyttöolo
Vennie - 32 - toinen - HYS
SinunKaveri - ? - neljäs - ?

11.2

Giggles - 25 - ensimmäinen - K-SKS
eva-maria - 29 - kolmas - JS

12.2

Ninni-Ilona - ? - ? - ?
tinzu83 - 28 - kolmas - TYKS
Suffeli-81 - 30 - neljäs - ?

13.2

Skooby - 18 - ensimmäinen - HYS

14.2

Jepulisko - 28 - kuudes - K-SKS
lilja86 - 25 - ensimmäinen - TAYS
jema - 23 - ensimmäinen - pkks

15.2
16.2

öttiskä - 22 - ensimmäinen - OYS

17.2

tuplis2 - 36 - kolmas - PHKS
Lilu - 26 - ensimmäinen - KYS
Eewokki - 26 - ensimmäinen - KOKS
PoxPox - ? - toinen - ?

18.2

Katinka - 20 - toinen - SATKS
millanen - 24 - toinen - HYS
nuusa - 30 - toinen - KYS
Syksyn lapsi - 26 - toinen - SEKS

19.2

Eveny - 22 - toinen - MKS tyttöolo



20.2

Bismil - 39 - kuudes - KOS
MöhköMyy - 29 - neljäs - TAYS
Tuulikka - 24 - ensimmäinen - SEKS

21.2

Pepe10 - ? - toinen - PHKS

22.2

Line - 30 - ensimmäinen - ?

23.2

ÄiteeX - 29 - toinen - TAYStyttöolo
Amilèe - 28 - ensimmäinen - ?
Hemuliini77 - 34 - ensimmäinen - ?

24.2

mwoana - 27 - kolmas - KOS
ippe89 - 21 - ensimmäinen - K-SKS tyttöolo
Modesti - 31 - ensimmäinen - KOS

25.2

Laretzki - 21 - ensimmäinen - K-PKS
NeitiCora - 25 - ensimmäinen - OYS
mamma-73 - 37 - kolmas - ?

26.2

27.2
28.2
29.2

Cristiina 28 - kolmas - k-hks

LA?

Liljakko
Eevia
evis


Synnytys-sairaaloita ja niiden lyhenteet:

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus

Surun kohdanneet :hug:

Tengu
Nappi1984
Audrina
Avocado
dibitassu
Talvikki 76
alexsandria
Bebel
Whisky Peat
Muikea Mustikka
heinis1
kilu09


Vanhat pinot:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1984027-helmikuun-hippuset-2012-a/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1975964-helmikuiset-2012-a/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1992256-helmikuun-hippuset-2012-heinakuussa/
 
Viimeksi muokattu:
uusi pinokin tullut, kiitoksia paljon eveny =)

täällä ollaan ihan täpinöissään kun viimein kelit viileni :D rakastan kun pääsee kunnon hölkkälenkille eikä tarvia läkähtyä helteessä , miehen ja pojan kanssa piti jo äsken käydä :D
muuten taas aika tasasen ajanjakso meneillään kun ei oikein mitään "tapahdu", neuvolakin vasta 1½-viikon päästä eli sitä odotellessa =)

maria & möhkis 14+0 POKS!
 
Laretzki
Mä pääsenkin availemaan tätä pinoo hyvillä uutisilla. Koettiin meinaa ylläri, kun neuvolassa lääkäri kysyi, että haluttaisiinko me että hän ultraa terkan puolella (oltiin työpäivän viimeset) kun ei näillä viikoilla sydänäänet kuulu niin hyvin kuin voisi. Äänetkin saatiin hetkeksi kuulumaan, mutta kyllä toi ultraus oli niin mahtava ylläri! (vaikkei siihen np:hen olekaan kuin viikko).

Meidän pikkuinen on täysin oikeassa paikassa ja vastaa täysin tämän hetkisiä viikkojan. Toinen oli niin mahdottoman pirteä, heilutteli käsiään ja liikkui niin paljon että lääkärinkin jo sitä kommentoi. Tervehtikö kenties vanhempiaan. :)



Ihan päivällä meinasi itkettää ihan pelkästi ilosta ja helpotuksesta!

Lare ja Spyro 10+2
 
Kiitokset Eveny uudesta pinosta.

Ja taas tämä pino kohtaa vastoinkäymisiä, :hug: teille surun kohdanneille. Saa sitä olla itse tyytyväinen että on jo ns. turvallisilla vesillä viikkojen suhteen. Vaikka mistäpä sitä tietää...

Larezkille onnea ultra yllätyksestä, olin jo melkein varma kun aloin lukemaan tekstiäsi että nyt saatiin kaksostenodottaja tähänkin pinoon. Mutta ei nyt sentään :whistle: Mukavaa saada tänne hyviäkin uutisia ja parempaa mielialaa ;)

Päänsäryt vaivaavat täällä osoitteessa, mistä lienee johtuvaa. Ja on niin ihanaa kun ilmat ovat viilenneet, esikkokin nukkuu taas paaaljon paremmin kun ei ole niin tuskastuttavan kuuma. Sääliksi käy kaikkia odottajia kenellä mahalla on jo painoa. Taitaa kyllä täälläkin mennä siihen että on pakko ostaa joku nätti talvitakki, en kehtaa liikkua ulkosalla "rumissa" vaatteissa. Kotona voin oleilla missä tahansa vaatetuksessa, mutta ihmisten ilmoilla täytyy mielestäni edes yrittää näyttää ihmiseltä :p Niin hyvin kuin siinä onnistuu :D

Kun keskustelua täällä on ollut noista kotidoplereista on pakko paasata taas siitä kamalasta lääkäristäni. Hänhän oli kerrassaan kauhuissaan kun hänellä oli käynyt asiakkaana äiti joka oli tälläisen vekkottimen ostanut ja hänen mielestään se oli kerrassaan kamalaa. "Eihän siitä tiedä mitä se sellainen kone tekee sikiölle. Sehän on kuitenkin ultraääni. Ei minusta saisi sellaisia käyttää yhtään ylimääräistä riskeeraamaan vauvaa, miten sellaisia edes voidaan myydä". Huoh... joo saahan kaikilla olla omat mielipiteensä, mutta eiköhän tällainenkin asia ole mahtaa tutkittu muutamaan otteeseen onko se vaarallista vai ei. Mielestäni turhaa hysterian lietsomista jo valmiiksi hormonihuuruissa oleville mammoille.

Hohto ja :heart: 13 + 3
 
Np-ultra tänään takana kaikki hyvin:) Yksi kappale rääpäleitä roikkuu nyt mukana ja kovin siellä venytteli ja rimpuili;) LA pysyy samana tänään 11+2 mutta mitat vasta 11+5 eli ei muuteta papereihin:) Aiemmin kirjotin jo tänään pitkät pätkät ja netti meni jumii joten kaikki meni hukkaan en siis ala uudelleen romaania kirjoittamaan:D

Huomenna neuvola lääkäri ja sitten taas lisää infoa:)

Millanen ja ei vielläkään nimeään löytänyt maha-asukas 11+2
 
  • Tykkää
Reactions: luputupuna
Kiitos uudesta pinosta Eveny:)

Päänsärky vaivaa täälläkin, kyselin neuvolalääkäriltä että onko se nyt ihan ok syödä sitä panadolia montakertaa viikossa ja joskus jopa kaksi kerrallaan. Sanoi vaan että parempi sekin kun migreenikohtaus. Viime raskaudessa sain luvan syödä jopa buranaa kun panadol ei auttanut ja ihan terve vauva syntyi, oli kyllä muistaakseni niin että viimeisellä kolmanneksella ei buranaa saanyt syödä. Yritän myös juoda paljon, mutta luulen että levon puute myös vaikuttaa päänsäryn alkamiseen.

Kyllä meitä helmikuisia on kohdannut monta surullista uutista. Heinis :hug:

Hohto olen kuullut noista kotidoplereista ihan samaa mitä sinäkin. Mutta itselläni ei asiaan kantaa ole, tosin en kyllä moista omistakkaan.

Laretzki Olipas ihana ylläri neuvolakäynnillä :) Luulin myös että kaksoset ne siellä ois ollut, mutta ei vielä tähän pinoon tullut.

Millanen Ihana kuulla hyvia ultra uutisia :flower: Kyllä se vaan joka kerta on yhtä ihmeellistä nähdä se pieni, raskaudesta tulee todellisempi.

Tosin nyt kun pahoinvointi on helpottanut ja liikkeitä ei tunnu, ni ajoittain olo on kun ei raskaana olisikaan. Odotan kovasti liikkeiden tuntemista.


E-V-A ja vauva rv12+5
 
Kiitos evenylle uudesta pinosta =)

Ihana kuva Laretzkilla, on se mukava että joskus noinkin päin lekurit yllättää :D

Olen ihan puulla päähän lyöty koska mulla ei ole ollut yhtään pahoinvointia, ainoastaan jomotuksia siellä täällä. Niin nyt aamuyön olen halaillut arabiaa.. mitä ihmettä?? Yhtäkkiä heräsin siihen että huh mikä olo :x Toivottavasti tämä nyt helpottas vielä..kohta ois se lääkäriaikakin.

RR & PikkuKengu 12+6
 
Tuosta päänsärystä niin kyllä voi varmaan rauhallisin mielen syödä panadolia, itselläni migreeni ja käytän sumatriptaania siihen mikä on kolmiolääke. Lekurin mielestä ok ottaa sitä vaikkaa on raskaana. Inhottavaa on kyllä ku pää särkee! tosiaan kannattaa juoda paljon ja lepoa nytkun ollut muutenkin niin tukalaa.
Me lähdetään tänään veneilemään kunhan pienempi herää päikkäreiltä, torstaina tuun taas lukasemaan juttuja =)

tinzu83 & toukka 12+2
 
Onnittelut hyviä uutisia saaneille =) pahoittelut huonoja uutisia kohdanneille :(
Tänään oli eka neuvola. Lippua ja lappua tuli mukaan. Hb oli mahtavat 150, joten ei ainakaan ihan hetkeen tartte rautaa popsia. Olin jo etukäteen miettinyt, että haluan kuunnella s.ääniä ja pyysin th:aa kuuntelemaan. Ilme oli aika epäileväinen, mut sanoin tietäväni, ettei välttämättä kuulu, mut kun on se toinenkin mahis, että kuuluu. Suostui lopulta kuuntelemaan ja pienen etsimisen jälkeen sieltä kuului jumputus =) 10 viikkoa takana ja nyt eka fakta todiste, että mahassa on jotain elämää. Ens viikolla np-ultra. Kahden viikon päästä lääkäri-neuvola, jolloin keskustelen sterilisaatiosta. Nyt voisin mennä vaaka-asentoon...
 
Kiitos uudesta pinosta!!

Ihanuutta, eka ultrakuva helmikuisissa Laretzkilta!! Onnea! Olipa lääkäri kiva kun ultran katto :) Ja mamma-73, hienoa että sydänäänet on saatu jo kuuluviin! :heart: Mites millasen lääkärireissu on mennyt?

Nukuin taas useamman tunnin päikyt tänään... Melkein harmittaa kun Tampereella on nyt ranskalainen ruokatori ja siellä on myynnissä kaikkia ihania juustoja ja kaikkee... En uskalla syödä niitä. : / Aion mennä loppuviikosta käymään, onhan siellä muitakin "paikallisherkkuja" :)

ilutiak ja 13+4
 
Onnea, onnea kaikille hyvistä ultra kuulumisista! :flower: Jospa ne huonot uutiset alkaisi kohta vähetä meidän laihassa pinossa, suuret pahoittelut kaikille sen kohdanneille :hug:

Kotidopplerin puolustaja ilmoittautuu :) Käytin sitä esikoisen aikana muutaman kerran viikossa rv 10-16 kun ei liikkeitä vielä tuntunut ja sen jälkeen aina jos iski epävarmuus. Minulla on takana keskeytynyt keskenmeno rv 21, joten uskon vakaasti, että se mahdollinen säteily mikä pienelle tulee tuosta ei ole suurempi harmi kuin se stressi mitä koen jos epäilys hiipii mieleen. Esikoisen raskausaikana puhuin dopplerista neuvolassa ja lääkärissä lähes joka kerta, eikä kertaakaan kukaan sanonut mitään negatiivista. Aijon siis nytkin hyvin mielin käyttää sitä niin pitkään, että liikkeet tuntuu =)

Omaa napulia vielä vähän lisää.. :) Eilen aamusta mulla tuli taas rusehtavan punaista vuotoa ja soitin neuvolaan hädissäni, lääkärinaikoja oisi vasta torstaille ja silloin on se nt-ultra, niin kehotti koittamaan olla rennosti ja uskoi, ettei olisi keskenmenoon viittaavaa kun ei ole kovia kipuja eikä vuoto lisäänny. Se, että miten tässä nyt sitten ollaan rennosti on vähän eriasia. Onneksi kotidoppler paljasti pienen kyytiläisen ainakin vielä olevan hengissä :heart: Huomisaamupäivää siis odotellessa!

Pepe :heart: Papana 11+1
 
Neuvolalääkärissä käyty, kaikki vaikuttaa ok. Verenpaineet vaan heittelee mikä ei ole mun kohdalla mitään uutta..joten ei ihme jos välillä pyörryttää jne.

Yöt on kamalan levottomia, en tajua miten heräilen vähän väliä. Kaipa tämäkin kuuluu tähän vaiheeseen :D Mutta päänsärky ei tunnu helpottavan ei levolla eikä juomisella : / Ilmeisesti vanhuus ei tuu yksin kun en muista aikaisemmista raskauksista tällaista :D

Itsekin mietin jossain vaiheessa kotidopplerin hommaamista mutta nyt olen haudannut sen ajatuksen koska mullahan ne äänet ei helposti kuulu vieläkään mahan päältä. Tulisi vain turhaa hermoilua. En ole kyllä kuullut että siitä voisi haittaa olla sikiölle :O

Nyt aamupalalle :)

RR & PikkuKengu 13+0 POKS!
 
Huomenta :)

Meillä meni lääkäri reissu ihan hyvin:) Eilen illalla vaan sivut taas yllättäen jumissa joten ei pääsy kertoo kuulumisisa:D
Lääkäri oli tosi mukava ja pääsi taas nälemään ultralla pikkusen:) Jo 2.päivää peräkkäin,ihan luksusta:D Oma paino oli noussu 1,3kg mutta niistä se 1kg on näissä mun kuiduissa joita mulla on päähän tullu sitten viime neuvolan:D verenpaine oli matala edelleen 103/68 mutta pikkunen siellä köllötteli ja vääntyili, syke löytyi ja se oli tasan 160.
Seuraava neuvola aika on 2.9 ja saman kuun lopulla onkin jo rakenneultra,aika menee nopeaan,hui:D Tuntuu että yllättäen alkaa lähipiiristä löytymään muitakin kenellä on myös "pullat uunissa":D 2 kaverilla on myös LA helmikuussa ja yhdellä tammikuussa:D

Eilen illalla tein mansikka pirtelöä,oman maan mansikoita ja vanilijajäätelöä ja olisin voinu lyödä vetoa että sen jälkeen olis tuntunu mukamas pitkän aikaa potkuja,mutta ei se kuitenka varmaan mahdollista ole kun ultratessa ei liikkeitä tuntenu vaikka np-ultrassa rääpäle puski ittensä ihan suoraksi,ja kohtu meni ihan ovaaliks:D Kai siellä alkaa pian olemaan tilan puutetta:D

Mutta nyt aamutoimiin mukavaa päivän jatkoa! :wave:
 
larezkilla Ihana kuva ja ihana yllätys tollanen lääkäriltä!!!

kilu09 Pahoittelut keskenmenosta:hug:

Tuli nyt mieleen kun vihdoinkin löysin ne oikeet sydänäänet tolla kotidoplerilla (viimeks hehkuttelin tänne omieni kuulumista) :DD Niin että Onko teillä kokemusta/oletteko kuulleet tällaista väitettä että: jos sydänäänet kuullostaa veturilta tai junalta niin ois poika tulossa ja jos hevosen laukalta niin tyttö... Mun kaveri tämmösestä joskus kerto ja sano et sillä pitäny paikkansa.. :D Tuli vaan mieleen kun mun masusta ainakin kuului ihan selvä junan jyskytys :heart:

RR Täälläkin todella levottomia öitä... heräilen kolmekin kertaa yöllä ja sen jälkeen en saa nukuttua vaan kaikki asiat rupee laukkaamaan päässä... sit aamulla nukunkin vaikka kuinka myöhään.. niin rasittavaaa... :/

Ens viikolla ois sitten meilläkin np-ultra vihdoin ja viimein! Sitä ennen lähetään vähän reissuun tonne viron maalle , ihanaa päästä hetkek pois kotoa. :))

Ippe ja pikkutaateli 11+2
 
Voimia kaikille surun kohdanneille.:flower:
Huomista lääkäriä täällä ootellaan. Mulla ollut viikon verran vasemman puolen kylki ihan tosi kipee. Levossa vain rauhottuu. Ja maha senkuin pömpöttää, töissä jo saanut vähän sellaisia katseita, että selän takna taitavat kovasti arvuutella. Paino on pysynyt aivan samoissa lukemissa, vaikka maha huomattavasti kasvanut. Päänsärkyäkin on ilmennyt, mutta toistaiseksi on levolla aika hyvin selvinnyt.

11+6
 
Heippa!

On ollut mukava lueskella teidän muiden juttuja vaikka itse en olekaan ilmoittautumisen jälkeen kirjoitellut! Hauska nähdä kuinka pino kasvaa jatkuvasti :heart: Paljon voimia heille jotka ovat joutuneet surun kohtaamaan :hug:

Meidän tietoja voi muutttaa lasketun ajan osalta ja lisätä synnärin, eli
Ellu81: LA 3.2., synnäri TYKS.

Ihana lukea muiden tuntemuksia ja kokemuksia ultrasta! Meillä Np-ultra oli jo jokusen viikko sitten, enkä ole kyllä toista moista kokemusta kokenut elämässäni :heart: Viimeisetkin epäilykset siitä, onko mahassa joku, häipyi viimein! Kyllikki nukkui niin sikeästi että edes kohdun ravistelu ei meinannut saada hereille (vanhempiinsa tullut).. Yhdennäköisyys isäänsä oli ilmiselvä kun Kyllikki esitteli sulosäärensä ja ison päänsä :D



Täällä pahoinvointi on alusta lähtien ollut aika lievää, ja se lieväkin on nyt onneksi kaikonnut. Väsymys ei tunnu lähtevän millään, saatan nukkua kymmenen tunnin yöunet, parin tunnin päikkärit ja silti illlalla luomia painaa :O Hemoglobiini oli ainakin kesäkuun lopulla ihan normaali (yli 150), mutta saas nähdä miten on laita kun ensi viikolla mennään lääkäriin.

millanen: mainitsit matalasta verenpaineesta. Sanoiko lääkäri sulle voiko sitä nostaa jotenkin? Mulla on kans ollut koko ajan tosi matala verenpaine, yksi yö laski jopa 78/43:een. Silloin jouduin jo konttaamaan sänkyyn kun ei ylös voinut nousta :whistle: Salmiakkia olen yrittänyt syödä, mutta eipä siitä tunnu juuri apua olevan kun en paljoa pysty kerralla syödä. Noh, mieluummin tietenkin matala kuin korkea verenpaine.. Pitää jutella asiasta siellä ensi viikon lääkärissä.

Mukavaa alkusyksyä kaikille, nautitaan näistä viileämmistä mutta aurinkoisista säistä :)

Ellu81 ja Kyllikki 13+6
 
Ensiksi pahoittelut keskeytyneille :(

Viikko oltiin miehen kanssa reissussa, pitkästä aikaa pääsee tänne kirjoittelemaan :) Tänään oli sitten NT-ultra..

Siellä se pikkuinen venytteli ja jalkoja sekä käsiä heilutteli <3 Aivan ihana yksilö oli, nyt sitä voi jo hieman uskoa että sitä on raskaana ja että lapsi on tulossa.. Todella hyvin oli kehittynyt eikä kromosomipoikkeavuuksia ollut eikä turvotustakaan ollut kuin se 1,3mm :) Eli kaikki hyvin, kovasti kätilö kehui pikkuista <3 Viikot siis on 12+5 ja laskettuaika on siis 11.2 Sydäntä kuunneltiin myös niin se kuulosti ihan hevosen laukalta.. :D

Kuvaa en jostain syystä saa laitettua tähän kun ei miltään web-sivulta ole..


Giggles & Pikkuinen 12+5
 
Viimeksi muokattu:
Ellu mulla on kanssa ollu matalat paineet ja on kyselty, että juonhan riittävästi. Ilmeisesti siis nestevaje aiheuttaa matalaa painetta ja tänään kätilö sanoi, että 2l oisi minimi varsinkin näillä keleillä.

Mie kotiuduin juuri nt-ultrasta. Ensin lääkäri aloitti ultraamisen, mutta mitään ei meinannut näkyä kun rakko oli niin täynnä (ultrasi sisäkautta), sitten kävin pissalla ja taas kokeiltiin. Tarkenteli pitkän aikaa ja minä jo säikähdin kun mitään liikettä ei näkynyt, että onko pikkuinen hengissäkään. Viimenään kuitenkin alkoi näkymään, sielä se köllötteli, mutta oli unten mailla vaikka kuinka tuupittiin niin ei suostunut kuin vähän korjaamaan parempaa asentoa :D Kokeili vielä mahan päältä ja sai jonkinlaiset mittaustuloksen. Muuten kaikki oli ok ja seulatulos negatiivinen, mutta löysi kohdunsuulta hematooman joka vuotelee ja sitä pitääpi mennä uudelleen syynäämään 4 vk päästä. Olen erittäin huojentunut, että vauva on kunnossa ja että vuodollekkin löytyi jokin selitys.

Pepe10 :heart: uninen Papana 11+2
 
Täälläkin niskaturvotus ultrassa tänään käyty ja kaikki oli pikkuisella hyvin. Niskaturvotusta 1,2mm. Pikkuisen pääperä mitta oli 6cm:) Voi miten pieni se vielä onkaan. Myös laskettuaika pysyi samana, pikkuinen vastasi vain paria päivää nuorempaa nii ei vaihdeta la. Onpas muut saanut tosi tarkkoja ultra kuvia pikkuisista, meidän kuvista ei kyllä erota mitenkää missä pää ja missä peppu:D Kaksi kuvaa saatiin ja kyllä aika heikko laatuisia. Näytti se ultraaja sieltä ruudulta, että tässä kädet, jalat, pää jne.. mut esim.sydämen sykkeenki ku näytti, niin en kyl huomannut edes missä se sykki:) Aika nopeata toimintaa oli. Mut pääasia, että rakenteet ok ja että ultraaja näki pikkuisen sydämen sykkivän.
Nyt oli omaa napaa vain, mut palailen kommentoimaan paremmalla ajalla muiden juttuja. Nyt vieraita tulossa.
Riikkunen, poika ja pikkuinen 12+6
 
Ellu81 loistava ultrakuva, kävi ihan naurattamaan kun toinen on pitkä koipi pystyssä. :D

Tervetuloa Abrakadabra! :)

Tänne ei ihmeempää, hyvin on oireetonta elo just tällä hetkellä. Kävin toissapäivänä ystävän mukana lastentarvikeliikkeessä ja voi hyvänen aika, en malta odottaa että pääsen itse shoppailemaan vaunuja ja turvakaukaloa jne! Sopivasti ehtii tulla veronpalautukset ja joulualet ennen laskettua aikaa, jos sinne asti malttaisi odotella. :D Huomenna pääsen pahimpaan himoon onneksi ostelemaan vauvatavaraa, kun siskontyttö saa sunnuntaina nimen ja lahja pitäisi pienelle löytää. :)

Tupakoinnista, onko täällä muita jotka ovat polttaneet ennen raskautta? Miten on savuttomuus sujunut? Vai polttaako joku kenties edelleen? Itse lopetin vkolla 5 alkuraskauden ultran jälkeen, ja huomaan vähän väliä ajattelevani tupakkaa ja kuinka tekisi mieli milloin missäkin tilanteessa polttaa, silti on ollut kuitenkin yllättävän helppoa olla polttamatta. 7 viikkoa savuttomuutta takana, hyvä minä! :flower: Nyt varsinkin kun vauvan on jo nähnyt ultrassa niin en voisi kuvitellakaan sytyttäväni tupakkaa. Silti nykyään tuntuu olevan yllättävän yleistä että tupakoitsijat polttavat läpi raskaus- ja imetysajan, vai enkö ennen ole vaan kiinnittänyt niin paljon huomiota asiaan... Jokainen tyylillään, toivotaan että tupakoitsijoiden vauvat syntyvät terveinä.

Nyt jatkan lekottelua, eilen puunattiin koko talo niin perusteellisesti ettei ikinä ennen, jopa patterit nosteltiin paikoiltaan että pääsi takaa imuroimaan, nyt on ihanaa nauttia totaalisen puhtaasta kodista ja olla vaan... =)

Eewokki ja pikku-Heppuli 11+6
 
Hei Abrakadabra, tervetuloa!
Ihana ultrakuva Ellu81! :D Meillä vauva heilutteli kättä, missä näkyy sormetkin :D

Minä olin oikein himotupakoitsija, enkä luopunut tupakoinnista mistään hinnasta. En halunnut, koska ei olut mitään estettä polttamiselle. Tiesin, että sitten joskus tulevaisuudessa raskaana ollessani en kuitenkaan tupakoisi. Aloin kuitenkin tympääntyä pahaan hajuun ja mielettömään rahan menoon, mutta löysin itseni aina kuitenkin sätkä hampaista. Plussatestin jälkeen, oisko ollu kans rv 5, lopetin tupakoinnin seinään. Taisin käydä plussatestin jälkeen vielä heti hermosavuilla, mutta sen jälkeen päätin että tupakointi loppuu. No, yhden-kaksi tai kolmekin olen saattanut tässä polttaa työstresseissä, mutta hyvin satunnaisesti ja nekin röökit maistu pahalta ja oli ihan turhia. Pientä vauvaani en halua savustaa, enkä aio aloittaa enää tupakointia lapsen syntymän jälkeenkään. joskus tekee mieli tupakkaa tosi paljon, mutta monesti se on tilanteeseen liittyvä reaktio.

Hyvä Eewokki, savuttomuudesta sietääkin olla ylpeä! :wave: Pidetään tiukka linja jatkossa :flower: Moni tutuistani on polttanut läpi koko raskausajan entiseen tapaansa, se on jokaisen oma valinta. Niksat ja ahistus voi olla kyllä joskus pahempi tekijä raskaudessa kun tupakoinnin jatkaminen..

Eveny, huomasin että miun ikä on ihan vähän pieleen tuolla etusivulla, ikäni on 25. Ei oo pakko korjata jos on vaivaksi, vuosi sinne tai tänne! :p :D

ilutiak ja "kuplis" 13+6
 
eewokki Täälläkin yksi joka poltti ennen raskautta, tosin olin vähentäny aika paljon kun mies lopetti polttamisen vuosi sitten niin ei tullu poltettua muutakun hermosavut ja sit jos oli vieraita tai ite olin jossain ni sillon palo enemmän.. Lopetin kans rv 5 eikä oo oikeestaan tehny edes mieli... välillä vähän jos joku toinen polttaa vieressä... Onko teillä moni tupakoinninlopettamisen jälkeen epäilly et ootte raskaana?? Multa on muutama kysyny mut oon vielä kieltäny kaiken. :D

eipä tänään sit muuta...Huomenna reissuun ja tänään mun karvaset vauvat lähtee hoitoon ekaa kertaa:( itku varmaan tulee, vaikka se on huippu paikka mihin ne vien... :)

Ippe ja taateli 11+3
 
  • Tykkää
Reactions: ilutiak
Eewokki täälläkin ilmoittautuu yksi "entinen tupakoitsija" :whistle: ennen esikoista poltin vajaan 10-vuotta ja se toppa meni päivään, sain kuitenkin yhdessä mieheni kanssa lopetettua np-ultran jälkeen kun viimein sai ns levollisen mielen raskauden suhteen =) oltiin molemmat polttamatta koko raskausaika ja ja imetin poikaani 1v8kk ikäiseks, jonka jälkeen sitten pikkuhiljaa sorruttiinkin takaisin polttamaan mutta ei onneksi mennyt kuin max puol toppaa päivässä =)
nyt sitten alkuraskauden ultran jälkeen molemmat taas yhdessä lopetettiin sauhuttelu ja nyt jo huimat 6-7 viikkoa oltu ilman tupakkaa :D
ja välillä -etenkin töissä!- tekee aivan hulluna mieli tupakkaa , mutta itsetunto ei anna periksi edes harkita semmoista, koska kyse on pienen lapsenalun terveydesta ei omasta :heart: ketään syyllistämättä tai kenenkään mieltä pahoittamatta, en itse voi ymmärtää niitä jotka polttavat läpi raskauden tai imetyksen.. meillä minä sekä mies molemmat olemme nyt molemmilla kerroilla lopettaneet yhdessä =)

maria & möhkis 14+3
 
  • Tykkää
Reactions: ilutiak
Tervehdys kaikille!!Täällä viikkoja 13+3!!Joko sitä uskaltais hengähtää suurimmasta keskenmenovaarasta??Päänsärkyjä täälläkin on.!!Mulla on parina päivänä tuntunut terävä pistos selässä!!Onko kellään muulla vastavaa??Kerrottakoon että mulla on jo viikon verran ummetusta ja mulla on paljon ilmaa vatsassa!!Sekö voi aiheuttaa kivun??Vuotoa ei ole eikä muita oireita!!Dopplerilla kuunnellut sydänääniä ja siellä on ihan tasaset 145!!Kuullostaa enemmän hevosen laukalta,että tyttököhän sieltä on tällä kertaa tulossa:)Mulla poika synt.09/10!!Ellu,ollaankohan me samaan aikaan Tyksissä??Mulla laskettu aika 6.2.2012 :) :)

Miita1969 & Lilliputti 13+3
 

Yhteistyössä