Helmikuun helmiäiset 2016 *syyskuussa*

IMN
Mulla ainakin on närästystä ollut joka raskaudessa alusta asti, esikoisesta pahimpana. Itseasiassa se olikin tuolloin ensimmäinen raskausoire. Osittain just ton närästyksen takia on suklaat, rasvaiset ja maisteiset ruuat ja hapokkaat juomat jääneet vähemmälle.
Loppuraskaudessa närästys on aina muuttunut erilaiseksi. Nyt se juurikin johtuu noista tietyistä ruuista, mutta loppuajasta sitten siitä kun maha ahdistaa vatsalaukkua. Eli ei mitään väliä mitä syö, tai vaikkei mitään söisikään.

3 yötä rakenneultraan! :p en jaksa oottaa!
 
Tähkä sulla on aika saman kokonen maha kun mullakin just ruuan jälkeen :D Mulla taitaa olla nyt 18+5 viikkoja. Närästystä ollu kans vaihtelevasti, tosin mulla on ollu sitä myös ennen raskautta ja tarvittaessa lääkityskin. Noita lääkkeitä kuulemma vois turvallisesti syödä raskaudenkin aikana, niin oon sit tarvittaessa ottanu. Kun mulla se närästys aiheutti joskus kurkkuun tulehdusta ja koviakin mahakipuja, niin mieluummin sit otan lääkkeen vaikkei mitään ylimääräsiä haluiskaan raskausaikana popsia :/

En tajua miks eilen googlettelin jotain kertomuksia rakenneultrista ja tietty siellä oli kärjessä sellaset, missä onki menny jotain pieleen ja löytyny poikkeavuuksia. Alko pelottaa, kun jotenkin sinisilmäsesti olettanu koko ajan et tervehän sen oman vauvan täytyy olla. Mutta turhaa miettiä, ei auta kun yrittää rauhassa ootella vielä se reilu viikko :D
 
onneksi ne vauvat enemmistöltään kuitenkin on terveitä :) ja eihän kaikki näy rakenneultrassakaan.ja synnytyksessä voi tulla hapenpuute ja kätkytkuolemiakin tapahtuu jne jne.lista on loputon.pitää vaan toivoa parasta :)
 
Fiona, hyvä et muillaki on aika onnettoman kokoinen. Vaikka ehtii se nyt vielä kasvaa :D. Ja tosiaan ruokaa ennen sitä hädin tuskin voi edes vauvamasuks sanoa:whistle:.

Mä kans aloin yks päivä miettiä että mitä jos rakenneultras huomattais jotain poikkeavaa. Mut eipä sitä etukäteen kannata murehtia:).
 
IMN
Fiona Minäkin ekassa raskaudessa aattelin vaan että tottakai lapsi on terve, todennäköisyydet on kuitenkin niin pienet. Ja terve poikahan sieltä tulikin :) paria päivää ennen ultraa/ultria aloin kuitenkin aina miettiä että entä jos jotain onkin pielessä.
Tokaa oottaessa mietin sitten enempi että jos on jo yks näinkin terve lapsi niin voiko seuraavakin olla. Tässä raskaudessa taas että jos on jo kaksi tervettä niin voiko kolmaskin olla terve. Kai se niin menee että mitä enempi lapsia niin sitä enemmän miettii todennäköisyyttä saada taas terve lapsi.
Tosin mulla on jo raskausaikoina ollut niin paljon ongelmia että enköhän oo "syntini kuitannu" jo niillä :whistle:

Tuntuu kauhean epätodelliselta aatella että maanantaina (toivottavasti) saadaan tietää sukupuoli. Jotenkin se tekee aina koko vauvasta todellisemman ja "ihan oikean vauvan". Jospa sitten innostuisin hankinnoistakin enemmän..

Mun toukkapussin kutominen tyssäsi heti alkuunsa; en osannu käyttää pyöröpuikkoja :D kävin tänään äitillä pyöröpuikkojen pikakurssin ja unohin tietenki koko puikot sinne :whistle: onneks nyt on järjestetty tuo hyväntekeväisyystempaus jossa ihmiset kutoo toukkapusseja ja ne viedään jouluksi OYSiin, niin ehkä saa meidänkin vauva sellaisen jos mun kädentaidot ei riitä :D
 
Äh... mie se olen katellu kalenteria ihan miten sattuu ja rakenneultraan on vielä melkein kolme viikoa, vaikka luulin että vain 2 enää. Huoh! Ihan käsittämätöntä, kun tuntuu koko ajan, että töissä viikot vain vilahtaa ohi, mutta nämä raskausviikot ei etene yhtään. Ai miekö kärsimätön :D No, ei sitä ainakaan helpota tuo pikkuneidin kysely, että koska vauva syntyy.

Mutta unet on kyllä yhä oudompia. Enpä nyt enää muista mitä näin, mutta se jäi mieleen, että jotenkin hurjan voimakkaita tunteita niihin liittyy. Niin hyvässä kuin pahassa. Ja vaikka ennenkin näin unia, niin nyt ne on jotenkin tunnerikkaampia siitäkin huolimatta, että nukkuu tosi kevyttä unta.
 
Ss, nyt kun sanoit, nii kyllä tissejä kutisee, ajoittain. Samoin kuin masua. Mustakin tuntuu, että tissit on kyllä aika mahtavan kokoiset :D

Maalis, täällä sama ettei heikotus enää iske ja ruokahalu on ns. Normalisoitunut.

Suppareista, mulle on neuvolasta sanottu ja lääkäri myös, että kun teen niin raskasta työtä, nii jos yhtään tuntuu, että alkaa enempi supisteleen, nii pitää huilata. Tosiaan ne kivuttomat on yleensä vaarattomia, mutta voicat huonolla tuurilla äityä kivuliaiksi tai aukaista kohdunsuuta. Ite ooon jotenkin tosi varovainen noiden kans ja jos yhtään enempi suppailee, nii yritän ottaa kevyemmin.

Rintatulehduksista on kovinkin kokemusta.. Äärettömän kauhea vaiva. Kaveri on saanu tulehduksen jo raskausaikana, joten varovainen saa kyl olla imetyksen aikaan. Tosin eihän se kaikille tuu, vaikka kävis avannossa.

Närästys on ainakin hetkellisesti hävinny. Sitä ei oo ollu pariin viikkoon, saiskin pysyä poissa.

Meidän nuorimmaiselle nousi tänään kuume, saa nähä kuin rikkonainen yö on tulossa... Toivottavasti menee pikaseen ohi eikä tartu muihin.

Alisa & Hippu 21+0 :love:
 
Heip.
Vieläkö mukaan sopisi yksi tuleva mamma? Tässä jo jonkin aikaa olenkin ketjuja seurannut mutta en ole saanut aikaiseksi itse kirjoittaa mitään.. Vielä uusi näissä asioissa..
Helmikuussa 2pv olisi esikoisen LA.
Maanantaina käväisin rakenneultrassa ja kaikki näyttäisi olevan hyvin, sukupuolta ei haluttu selvittää etukäteen. Viikkoja nyt jo kasassa 21+3.

On ollut opettavaista lukea muiden kokemuksista odotuksien aikana, saanut itsekin sitä käsitystä ettei näiden asioiden kanssa todellakaan ole yksin, kiitos siitä teille!
 
IMN
miratytta Tervetuloa mukaan! :)

Täällä on aamu aloitettu kirkkaalla verenvuodolla :cautious: no, liikkeet tuntuu ja koitan ottaa tän päivän rauhassa.. perheen miehetkin lähti kalastamaan ja marjaan, joten me vietetään neidin kans täällä "prinsessapäivää" kynsiä lakaten ja hiuksia laittaen :)
 
  • Tykkää
Reactions: Wendys
IMN, tosi kurjaa, toivottavasti lepäily auttaa, eikä vuoto kestä pitkään.

Mulla näitä uusia vaivoja näyttää ilmaantuvan joka päivä :ROFLMAO:
Toissayönä heräsin kauheaan vatsakramppiin ja kohtukin oli ihan kovana, kiputuntemus kuitenkin mielestäni lähinnä omassa suolistossa ja mahalaukussa. Eipä sitten tullut sen jälkeen enää nukuttua koko yönä, kun ei helpottanut kokonaan, vaikka suurin kipu hellitti. Päivän oli vatsalaukku sellainen aran oloinen, vaikka kaikkea pystyi syömään. Ja sitten viimeyönä taas samaan kellonaikaan heräsin kipuiluun, nyt ei kohtu sentään reagoinut ja vähän sain nukuttuakin aamusta.
Pahaa ummetusta on ollut jo vähän aikaa ja myös kohtu on kasvanut nopeaa ja tuntuu jo reilusti navan yläpuolella, joten sekin varmaan painaa jo vatsalaukkua. Tuskin siis mitään vakavaa, mutta inhottavaa kun menee yöunet eikä päivälläkään mitää loisto olo ole (n) Mutta tällä viikolla vaan yks päänsärkypäivä (y)

Tässä olis pari mahakuvaa:
Eka töistä, viikkoja 18+5. Täytyy varustevyötä pitää jo mahan alapuolella, työhousut vaihtu jo aikoja sitten isompiin, mutta näidenkin vyötärö on rullattava myös mahan alle ettei ahista :D
http://aijaa.com/GfK7wQ

Toinen tältä aamulta, 19+4.
http://aijaa.com/QzRXkf
 
  • Tykkää
Reactions: IMN
IMN
Vuoto jatkuu vieläkin, tosi niukkana kyllä.. Koko ajan oon tökkimässä masua ja varmistelemassa että liikkeet tuntuu vielä. Kipuja ei kuitenkaan oo normaalia enempää, mutta olo tuntuu tosi väsyneeltä. Otinkin tossa heti aamusta tunnin päikkärit. Eli meidän prinsessapäivä jäi kyllä suunnittelun tasolle; tyttö katselee elokuvaa ja viettää karkkipäivää, eikä kumpikaan oo jaksettu ees hiuksia harjata :LOL:

Hui! Kaksi yötä rakenneultraan :eek: Toisaalta tää aika np-ultrasta on mennyt tosi nopeaa, mutta nää viimeiset päivät kyllä matelee.. Ens viikolla sitten pääseekin jo kunnolla aloittelemaan hankintoja :love: Mulla on tässä koneella kauhea kansiollinen kirjanmerkkejä sittereistä, reunapehmusteista ynnä muista :D Vielä kun pääsisi kunnolla valkkailemaan..
 
IMN, niinhän se on aina kun jotain kivaa oottaa, että aika tuntuu matelevan ihan extra-hitaasti.. Mutta lähellä sulla jo on! Hui!

Vitsit mulla tuli äsken sellanen kiitollisuuden puuska tästä palstasta. Tai siis ihanaa et on paikka jossa voi puhua kaikesta raskauteen liittyvästä ja oikeesti on ihmisiä, jotka on just siinä samassa elämäntilanteessa. Ja kaikkea voi kysyä. Välillä kun tuntuu, ettei "oikeessa elämässä" oo tarpeeks ihmisiä joille puhua näistä jutuista. Vaikken aina täällä ookaan kovin aktiivinen (ja tekstin tunnelataus menee varmaan osittain hormonihöyryjen piikkiin), niin kaikille kiitos ja ihanaa toista odotusajan puoliskoa meille :) Meen purkaa loput höyryt vaikka mieheen :D
 
  • Tykkää
Reactions: effemia harmeil
taas on 2 päivänä tullut vedettyä salmiakkikarkkeja ja tietty piti googlettaa heti miksi ne olikaan kielettyjä :p noh mun verenpaineet on liiankin alhaiset ollut, et ei nyt varmaan sillä saralla haittaa oo, oon vain aina tykännyt salmiakista, hedelmäkarkit ei vain nappaa :D
 
Voi IMN. Inhottavia tuollaiset vuodot. :(

Niin se taas yks viikko vierähti. 21+0 alkoi tänään. Jeee. Enää 19+0 jäljellä :D hui.

Raskauden suhteen ei ole mitään raportoitavaa. Tämä vaan lipuu ohi, kun ei ole sukupuoli selvillä. Ei jotenkin ole sellaista sidettä vauvaan, mikä oli edikoisesta. No jops se sieltä tulee vielä.
 
IMN
Vuoto loppui iltaan mennessä tai ainakin muuttui ruskeaksi tuhruksi. Uskon että tuli limakalvoilta..

Apua! 25h rakenneultraan. Toivottavasti saadaan se sukupuoli selville.. mulla on vähän tuo sama kuin NassuRessulla, että en osaa luoda sidettä vauvaan kun en saa muovattua minkäänlaista mielikuvaa vauvasta. Vähän huono omatuntokin tällasesta turhamaisuudesta.. :(

Ja voihan iskias! On taas persaus kipeänä ja toinen jalka niin turvonnut että meinaa pettää alta.
 
Toivon kovasti, että 6 viikon päästä selviäisi sukupuoli. Vaikka olin aluksi eilen sitä mieltä, ettei ees selvitetä sukupuolta. Pääasiahan se on, että lapsi on näillä näkymin terve. :) Mutta jotenkin henkinen puoli ja sidoksen luominen olisi helpompaa, kun sukupuoli olisi selvillä.
 
Monta asiaa oli mielessä mistä kirjottaa, mutta nyt ei päässä raksuta:D
Suonenvetoa on ollut täälläkin, siis yöllä. Muutenkin nukkuminen mennyt hankalaksi. Selällään ei voi olla kun alkaa keuhkoista happi loppumaan ja sydän hakkaa lujaa. Mulla tuli sellanen vaiva, että pulssi tuntuu oikeassa korvassa heti kun tekee jotain ( muuta kuin makaa) kauhea jumpsutus. Kumartuessa varsinkin...
Ja peräpukamat tuli kuvioon myös:( äääääk, en kestä..

Rintsikat painaa ihan älyttömästi. Istuessa kaarituet painaa palleaa/mahaa vasten. Täytyy hankkia jotkut kaarituettomat liivit, vaikka imetysmallia niin on sitten jatkokäyttöä.

Närästys vaivaa silloin tällöin ihan tosissaan. Yks ilta 8 rennietä piti ottaa ennenku helpotti! En vain pysty yhdistämään sitä mihinkään ruokaan tms. Rennie maistuu jo pahalle, ostin apteekista eri merkkistä ja se vasta pahaa olikin:eek: suolaista, muovailuvahamaista, vaahtosi suussa:censored:

Selkävaiva piinaa vieläkin. Onneksi saan olla saikulla, ei pystyis töissä olemaan. Pakara yhtä kipee ku olis puukolla isketty..kävellessä ei voi jalkaa nostaa..taidan käydä vielä osteopaatilla hoidettavana jos auttaisi.

Täytyy sanoa taas kerran, että en ihan hirveästi tästä raskausajasta ole päässyt nauttimaan. Joka päivä jotakin kolotusta ja pakotusta. Vaikka elämä muuten on juuri sellaista mitä toivonkin ja tämä toukka on niin rakas jo nyt:love:

Ultran jälkeen ei ole ollut enää merkitystä millä viikolla mennään, tuntuu että aika menee nopeasti. Hyvä niin! Anteeksi tämä vaivojen valitus, koitan alkaa postiivisemmaksi!!
 
Itsellä ei oikein ennen eilistä (kun saatiin ystäväpariskunnalta vähän tarvikkeita, sänky, vaunut ja hoitopöytä kotiin asti, muuta ei oikein olekkaan vielä hankittu..) vielä ollut kolahtanut ajatus että tää on ihan totisinta totta mitä on tapahtumassa.. Vaikka sitä onkin kärsitty pahoinvoinnista, niin ei se jotenkaan ole ajatusta tuonut lapsesta.. Onhan sitä tietysti ultrassa katsellut että siellä se oikeasti on mun sisällä.. mutta kuitenkin.. Ehkä se ajatus tästä vielä vahvistuu =)

Huomenna pitäisi mennä takaisin töihin kesäloman jäljiltä, tiedä sitten kuinka se sujuu kun hypätään suoraan takaisin yövuoroihin eikä saa nukkua silloin kun alkaa väsyttämään :D
 
IMN
Munkin pitäis painella liiviostoksille.. koko on kasvanut jo 75C:stä 75DD:hen, joten eiköhän nuo 80H imetysliivit tuu taas olemaan sopivat :cautious: olo on jo kuin lypsylehmällä kun maitoakin meinaa jo herua..

Enää reilut pari tuntia ultraan! Tää jännitys on jo aivan naurettavaa :D tsekkasin vanhoista neuvolakorteista rakenneultran painoarviot siltä varalta jos lääkäri kysyy aiemmista IUGR-raskauksista. Vedin taikauskoisena kans vaaleanpunaiset sukat jalkaan koska tajusin viimeyönä hautovani salaista tyttöhaavetta :D näin myös unta jossa olin ostelemassa pikkumekkoja :rolleyes:
 
IMN, äääk! Paljonpaljon tsemppiä! Sitten tänne heti kertoo kuin kävi :D Mä oon huomannu hautovani poikahaavetta, mut niinku sanottu, ihan sama se lopulta on. Viikko vielä jännitettävää ja sekoon varmaan ennen sitä.

Mullakin jo imetysliivit käytössä, ollu ihan korvaamattomat. Ei paina tai purista mistään. Alusta asti ollu rinnat sen verran arat ja turvonneet. Voin vaan suositella! :)

Yllätyin kun kävin vaa'alla ja vaan pari kiloa tullu lisää painoa. Ehkä se syömishimo on sit ollu osittain sitä, että oikeesti ruokaa tarvinnukin lisää. Pitää vaan nyt oikeesti opetella hyväksymään se, että raskaudessa painon kuuluu nousta.
 
Tsemppiä ultraan Imn:)!

Mulla kans imetysliivit ollu käytössä esikoisen imetyksestä asti, eli hänen syntymästään raskauden alkuun:D. Hm'llä oli hyvännäköisiä imetysliivejä "pehmeät imetysliivit", samaa mallia mitä ostin esikoisen aikana. Tiedä sit onko yhtä hyvät, noilla mitkä mulla on niin ei purista ja niiden kans pystyy nukkumaan, tuntu niinku ei olisi liivejä päällä ollenkaan.
Olikohan hinta hm joku 25e/2kpl. Nuo mitkä silloin ostin niin tais olla yks kpl 35.

Tänään olis kummitytön 3vuotis synttärit:). Ja lahja hankkimatta:ROFLMAO:.
 
IMN
Pulssi puolta tuntia ennen ultraa oli 98, nyt siis paljon rauhallisempi olo :D
Rakenteet oli kunnossa. Pieni "istui" kyykyssä kohdun sivuseinämää vasten, toiset sormet suussa maiskuteltavana ja toiset pitämässä varpaista kiinni <3 ja mikä yllättävintä; painoarvio oli 411g eli täysin normaali muihin mittoihin nähden. Täh, siis ihan stressitön loppuraskausko?! Kasvukontrolleihin ei siis jouduta mikäli sf-mitan perusteella ei tule huolta :)
Istukka etuseinämässä kuten arvelinkin. Oli kuitenkin riittävän etäällä kohdunsuulta.

Ainiin, tilaan tänään sen Pikku Piian fuksian värisen sitterin ;) eli mulle voi päivittää tyttölupauksen :love:
 
  • Tykkää
Reactions: effemia harmeil

Yhteistyössä