Helmikuun helmiäiset 2016 *syyskuussa*

Täytyypä itekin laittaa parin viikon päästä pinkit sukat ultraan, jos se noin hyvin tepsii. ;) Meillä kaikki (jopa pojanmukelot) toivoisi tyttöä.

Toki järki sanoo, että luultavammin sieltä löytyypi poika. Ja ihanaan nuo on pojatkin. :) Ei malttaisi oottaa.
 
Oii onnea IMN tyttölupauksesta! :) Hitto kun en puhelimella osaa muita hymiöitä laittaa. Ois sopinu toi sydänjuttu :D Tais teillä se asuntoasiakin sitten ratketa?

Miten ootteko minkä kokosia vaatteita hankkinu vauvalle valmiiks? Mä oon jotenki aatellu et tyyliin 56-kokosia ei kannata monia ostaa, koska kasvaa niin nopeesti. Jos oon uutena jonku tosi kivan löytäny, ni oon hommannu melkeinpä 62 tai 68.. En tiiä onko ihan höpö logiikka :D Meiän suvussa ei ainakaan mitään pieniä vauvoja oo ollu tapana syntyä.
 
Meillä ovat olleet 52-54cm syntyessään, mutta 56cm silti käytetty aika paljon. Tokihan nuo kootkin keskenään paljon vaihtelee ja jotkut 62cm on ihan jättisuuria.

Vielä en oo tulokkaalle shoppaillu, sitten vasta jos tietäisi sukupuolen.
 
Onnea tyttölupauksesta!!!

Meillä esikoinen oli 53cm ja 3980g ja jopa 50cm vaatteet on ollu kovassa käytössä ainakin ekan kuukauden. 56cm vaattet oli isoja ja vasta joskus 3-4kk iässä sitten 62-68 vaatteet tuli käyttöön. Toki riippuu vaatteiden valmistajasta, mutta 50-56cm vaatteet menee ainaki pari eka kuukautta huoletta :)
 
IMN
Kiitos onnitteluista! :)

Raparperimehu Eikös se oo ennemminkin niin että mitä enemmän poikia niin sitä suuremmalla todennäköisyydellä nyt on jo tultava tyttö? :D Joo, tää on vaan mun logiikka :rolleyes:

Fiona Joo, asuntoasia ainakin helpottui! :) Tyttö saa pitää mansikkajäätelön värisen huoneensa ja huoneen jakaminenkin onnistuu pidempään :) Vaikka pienihän tuo soppi on, mutta onhan täällä muuten lääniä temmeltää..

Meillä on ainakin edellisillä (syntymämitat 48cm ja 2795g&3035&) nuo 50cm vaatteet olleet sopivia pitkään. Tietenkin merkistä riippuen, mutta ainakin pari-kolmekin kuukautta käytössä. 56-senttiset sitten suunnilleen saman ajan. 50 senttiset vaatteet on kyllä hankintalistalla nyt vähän kiikunkaakun jos tämä tulokas kerran ei ookkaan välttämättä niin hoikkanen. Mutta kyllä 56 on yleensä sellainen hyvä "aloituskoko", jota voi jo hommata ihan tarpeeksi asti, ellei ihan norsunpoikasta tiedä odottavansa :) 62cm on kuitenkin jo vastasyntyneelle melko reilu ja sopiva ehkä vasta 4-6kk iässä. Riippuu niin paljon lapsesta, eikä ees syntymämitoista vaan siitä että kuinka lähtee kasvamaan :)

Just tossa kerkesin penkaista tytön vanhat vaatteet läpi ja meillä näyttäis 50 senttisenä olevan 4 pitkähihaista bodya, 3 lyhythihaista bodya (joilla tämä vauva ei tee mitään), viisi pitkähihaista paitaa ja viidet housut. Sitten vielä potkarit ja muutama yökkäri päälle. Jotain saatan vielä hankkia lisää, koska tykkään että vaatteet on kuitenkin istuvia. Varsinkin talvella oikean kokoiset vaatteet lämmittääkin paremmin ja mun mielestä vauvaa on helpompi "käsitellä" kun vaatteet ei pyöri päällä :) En kuitenkaan usko että mitään jättiläisvauvaa odotan kun äidin suvussa on viimeiset neljä sukupolvea olleet nipinnapin kolmikiloisia rääpäleitä, suurin osa lähempänä 2,5 kiloa. Tuskin minä ja mun lapsi oltais nyt se ensimmäinen poikkeus :D

Noissa kokoasioissa kannattaa myös muistaa että ihan vastasyntyneelläkin pyykkiä tulee yllättävän paljon. Päivän aikana voi olla useammat puklit rinnuksilla tai kakat selkää myöten housuissa. Esimerkiksi nää meidän 4 bodya saattais helpostikin loppua kesken jo parissa päivässä.
Mutta ehtiihän niitä vaatteita hommata vielä lisää sitten kun vauva on syntynytkin :) Lahjaksi ei kannata noita ihan pienimpiä odottaa, koska monet "pelkää" ostaa niitä lahjaksi jos ei sitten mahdukaan.

Hui kun tuli pitkä saarna, anteeksi taas :LOL: No, toivottavasti oli apua.. :rolleyes:
 
Selkävaiva on ottanu täälläkin ylivallan. Pakara on kipeä ja si-nivelessä puukko koko ajan. Töissä oon sitkutellu, kun ei se istuminen/makaaminenkaan helpota. Varmaan osittain issiastakin. Pitäis mennä ont-fyssarille ku sais vain aikaseks.

Tissit on täälläkin paisunu ihan kiitettävästi. Mitähän ne on sit maidon noustua..

Imn, superisti onnea hyvin menneestä ultrasta ja tyttölupauksesta! :love:

Nyt nukkumaan, että jaksaa ennen kuutta ylös! :)
 
imn Se ilmoitus oli jo poistettu eli ilmeisesti mennyt.
Voi ei,mun ainoat värilliset sukat on sinisiä!! Pitänee käydä ostoksilla ennen ultraa!!

mää sain ostettua itelle sen eisbärchenin (ei edelleenkään muistikuvaa oikeunkirjoityksesta) lämpömakuupussin ihanan punaisena.en paljon köyhtynyt kun 10€ maksoin :D

mää oon yleensä pitäny ekan kuukauden suunnilleen niitä 56cm vaatteita.tai housuja ehkä pidempäänkin mut bodyt on tainnu aina tuossa vaiheessa vaihtua kokoon 62. Eli oon ostanu 56cm nytkin muutamia.varmaan just joku 5 bodya vois olla passeli määrä. Ja Se on tosiaan totta että sitä kokoa ei lahjaksi Tuu..kaikki on joko 62 tai 68 cm. Mutta sit taas 68cm vaatteet meneekin jo huomattavasti pidemmän aikaa. Mää en ostele mitään valtavia määriä vaatteita valmiiksi,noita 3 ekaa kokoa oon hankkinut.muutamia housuja,puolipotkareita,potkareita ja sen viitisen bodyä per koko. Se toppapuku Pitäis vielä löytää.haluan edelleen sen koon 56cm koska Se on lähinnä sen ekan kk päällä..

muoks.katoin tuossa lasten neuvolakortteja niin esim poika kun on syntyessään ollut 50cm niin on 2kk iässä ollut 59cm.. Tyttö ollut syntyessä 49.5cm ja 2kk iässä 57cm..
 
Viimeksi muokattu:
IMN
Maalis Voi harmi, pitää jatkaa torin selailua jos sieltä vielä joskus löytyisi :)
Zalandolta löysin Gapin toppapukuja olikohan 34,90e ja koot 56cm ylöspäin. Noita löytyy kauhean huonosti käytettynä.. :/

Erehdyin ekaa kertaa pitkään aikaan syömään suklaata ja voihan närästys!

Täällä oli muutamia muitakin jotka meinas sijoittaa hoitoalustan kylppärin/khh:n tasolle. Ootteko löytäneet sopivan kokoista alustaa? Meillä ainakin tasot on 60cm syviä ja hoitoalustat tuntuu olevan siitä 63cm:stä eteenpäin.. löysin nyt tuon yhden irroitettavalla päällisellä, joten vaahtomuoviosaa olisi kai helppo lyhentää. Jäi vaan nyt vaivaamaan että olikohan sittenkin virheostos (n)
 
Onnea IMN ja muutkin joilla ollut jo ultra(y)
Ja onnea myös tyttölupauksesta:love:

Minun tietojen perään voisi lisätä sen tyttölupauksen.
Saa nähdä ollaanko IMN samaan aikaan synnärillä, oulussako sinäkin synnytät? Ultrassa vastasi kokoa 20+5 eli 4 päivää enemmän kuin laskennallisesti on..
Hankintoja olen tehnyt aika paljon jo valmiiksi ( ihana shoppailla:LOL:) itselle ei tarvi nyt oikeastaan mitään niin onneksi on vauva jolle hankkia!
Saan lainaan ensisängyksi ihanan rottikisängyn, johon ompelen itse rimpsut ja verhon. Mutta en taida vaaleanpunaisia uskaltaa tehdä, pysytään edelleen neutraaleissa väreissä. Vaatteet on enimmäkseen kokoa 56, jokunen hyvä kirpparilöytö kokoa 62. ja tosiaankin ihan "yöhaalaraeita" enimmäkseen joissa mukava nukkua je helppo pukea..Muutamia settejä on body+housut+pipo. Mekkoja saatan pari hankkia varalta:p ainakin hypisteltäväksi! Harsoja ostin Pikku Pingviinistä, oli ihania vaalpun/harmaakuviolllisia. Ihastuin!
En ota äippäpakkausta, joten hankin tarvittavat yksitellen..

Onko teillä miehet arastelleet seksiä? ( suora kysymys:D) mieheni ei oikein uskalla edes ehdottaa moista. Olen kaiketi nyt odottava äiti jota ei voi lähestyä "pahat mielessä". Kun sanoo kuitenkin että olen edelleen haluttava. hmm.
 
IMN
Jäin tossa pohtimaan tuota toppapuvun kokoakin uudestaan ja selailin helmi-maalis-huhtikuun keskilämpötiloja Oulussa viimevuosina. Tulin nyt sittenkin siihen tulokseen että ostan käytetyn toppapuvun kokoa 50 (tai 50/56) :) Tsiikailin kans kuopuksen kuvia vauva-ajoilta ja hänelläkin 50 senttinen puku vaihtui 56 senttiseen vasta parin kuukauden iässä, ja näiden helmikuisten kohdallahan tuolloin on jo välikausi-/karvapukukelit.. Toivottavasti en nyt hirveetä virhettä tehnyt, mutta eipä tuo kymppi niin iso raha ole etteikö sitä sais takaisin :D
 
Viimeksi muokattu:
IMN
Laurelii Jep, OYSissa synnytän :) Toivottavasti, enkä kotona eteisessä kuten unet kertoo :ROFLMAO:
Oih, harsoja :love: Ne(kin) on mun heikkous :LOL:

Mies ei arastele seksiä, mutta on selkeesti jo kyllästynyt ees yrittämään :rolleyes: Multa ei nyt oikeen irtoo :D Välissä jo tuntui että halut palailis, mutta väsymys vaan ottaa vallan.
 
Laurelii mä olin etukäteen varma että meillä loppuu seksi siihen positiiviseen raskaustestiin :D ihan sen perusteella mitä mies oli kertonu siitä ajasta kun odotti esikoista eksänsä kanssa.
Meillä ollut aika aktiivista kuitenkin (onneksi) koko raskauden ajan, tosin tossa oli pieni verenvuoto, joka selkeesti säikäytti miestä, mutta sain houkuteltua uudelleen puuhiin parin päivän vakuttelulla. Nyt se kyllä on niin varovainen, että melkein meinaa hermo mennä :LOL:

Ollaan nyt miehen kanssa pohdittu miten miehen kannattaisi isyysloma pitää, lasketusta ajasta ei vissiin ainakaan suoraan, jos vauva menee yliaikaiseksi, niin sittenhän ei mies saa niiltä päiviltä rahaa?
Mites jo aijemmin lapsia saaneet, olisiko se mies turha kotona ekoina viikkoina kun vauva vaan roikkuu tississä ja nukkuu? Vai oliko välttämätön apu esim. sektion jälkeen jos ite on kovin kipeenä?
Me ollaan alustavasti ajateltu että mies pitäisi isyyslomaa vasta ehkä kuukauden päästä synnytyksestä, mutta olis kiva kuulla miten teillä on ajatuksena tai jo testattuna edellis kerroista :)

Sain tänään kuulla yhdeltä työkaverilta, että vois olla mahdollista jäädä jo pois töistä sen perusteella, että joudun työskentelemään yksin ja vaikka oonkin siirtynyt "rauhallisempiin" kohteisiin, niin väkivallan ja onnettomuuden vaara on olemassa. Kysymys ei ilmeisesti ole erityisäitiysvapaasta, vaan jostain muusta. Olisi kyllä huojentavaa, näin ensikertalaisena kun ei oikein tiedä miten kaikkiin kipuihin ja muihin pitäisi suhtautua ja jos tarvitsee lähteä lääkäriin niin toista vartijaa joka tulee tilalle voi joutua odottamaan parikin tuntia. Joudun myös työskentelemään myöhään illalla, mm. kulkemaan pimeissä tehdashalleissa, joissa on paljon lattiakuiluja ja rappuja, niin sitäkin oon meittiny että jos siellä kaadun niin kukaan ei osaa moneen tuntiin kaivata.
Tuönantaja ei myöskään pysty tarjoamaan tällähetkellä mulle alle 10h työvuoroja, toki viikossa on sitten vähemmän työpäiviä, mutta huomaa kyllä ettei näitä jaksa ihan samalla lailla kun ennen raskautta :unsure: Täytyy ottaa tästä selvää.

Wendys & booris 20+0 :love:
 
IMN
Kirjotin ekana todella sekavan saarnan aiheesta isyysloma, mutta koitan nyt saada asiani esitettyä selkeemmin :D

Eli meillä on mies tuossa muutama viikko sitten kertonut töissä tulevasta perheenlisäyksestä. Mennään saman kaavan mukaan kuin aiemminkin, eli synnytykseen tottakai pääsee lähtemään vaikka kesken päivän. Aikaisemmilla kerroilla tää on ollut just se käynnistyksen positiivinen puoli; tiedettiin päivä etukäteen. Mun ja vauvan sairaalassaoloajan mies on kuitenkin ollut töissä, koska meidän mielestä niitä isyyslomapäiviä valuu hukkaan jos sairaalassaoloaika vaikka venähtäisi. Sitten kun oon saanut tietoon (edeltävänä päivänä) kotiinpääsypäivän, niin oon heti ilmottanut miehelle ja mies esimiehelleen. Tuo kotiinpääsy päivä - miehen työvuorosta riippuen - on sitten ollut eka isyyslomapäivä. Jos on aamuvuorossa ollut niin sitten ei oo ollut tarvetta pitää tuotakaan lomapäivänä.
Nyt ois tarkoitus että mies pitäisi isyyslomaa ensin kaksi viikkoa. Sitten onkin pian jo talviloman aika (vko 10 tai 11) ja kesälomakin sijoittuu ensi vuonna jo toukokuulle. Viimeisen isyyslomaviikon mies pitää sitten elokuussa kun esikoinen astelee ekaluokalle :)

Hassua kun mulla ei oo käynyt mielessäkään että isyysloman aloittaisi myöhemmin. Koitan nyt lyhyesti listata niitä asioita joiden puolesta isyysloman aloittaminen heti sairaalasta päästyämme on ollut tarpeellista:
  • Jälkisupparit oli viimeksi aivan kauheita. Itkin kippurassa kylppärin lattialla housut veressä, enkä ois mitenkään ollut kykenevä huolehtimaan lapsista tuona aikana. Näitä supisteluja kesti pisimmillään reilun tunninkin. Sitten tietenkin synnytyksestä toipuminen yleensäkin, joka on tosi yksilöllistä. Jotkut ei pysty istumaan kunnolla muutamaan viikkoon, kun taas jotkut (minä) istahtaa heti synnytyksen jälkeen puiseen kiikkustuoliin :D
  • Uusi arki vaatii aina totuttelua ja varsinkin kotiäitinä. Oli hyvä että mies oli mukana valvomassa öitä, niin en itse ollut niin väsynyt. Tottakai jos esikoista odottaa niin silloinhan vauvan kanssa voi, saa ja pitää nukkua päivät pitkät, mutta kun lapsia on jo ennestään niin päivät on vaan haahuiltava pystyssä. Helpottaa kun on joku päästämässä päikkäreille. Parissa viikossa tuohon uuteen rytmiin sitten tottui, eikä yöheräilyt tuntuneet enää niin puuduttavilta. Esikoiselle myös tunsin tuon helpottavaksi seikaksi; kotona oli alussa aina aikuinen jolta sai huomion, eikä heti joutunut luopumaan äidistään 90%:sti vauvalle. Semmonen "kevennetty" muutos :)
  • Kaupassa käynnit ym. Vauvan kanssa kotoa poistumista saa aina odotella ainakin viikon verran. Talvella ilmoista riippuen vieläkin pidempään. Silloin on hyvä että on joku muu joka hoitaa juoksevat asiat ja meidän tapauksessa erityisesti esikoisen eskariin kuskaamiset.
  • Vieraat Me otetaan ihan mielellään vieraita jo ekoina kotipäivinä. Isovanhemmat on tulleet käymään jo heti ekana tai tokana kotipäivänä ja mun mielestä on ollut tosi mukavaa että ovat heti saaneet tutustua pieneen :) Tuolloin on kiva että mieskin on paikalla kun mummot ja papat tapaa uuden lellipentunsa ekaa kertaa. Äidilläni kyllä on tapana vierailla jo sairaalassakin.
  • Ja lisäksi mulle on erityisen tärkeää myös se, että isä myös saa rauhassa tutustua lapseensa tämän ensipäivät. Ne on kuitenkin sitä "maagisinta" aikaa, kun tuo pieni ihminen on vielä aivan uusi :) Varsinkin miehille, joilla ei muodostu samanlaista sidettä lapseen jo raskausaikana kuin naisilla.
Isyysloman alkamispäiväähän ei tarvitse etukäteen mihinkään ilmoittaa, mutta tottakai työnantajalle pitää kertoa olikos viimeistään 2kk ennen laskettua aikaa. Isyysraha haetaan jälkikäteen isyysloman päätyttyä.

Mutta näähän on tietenkin ihan perhekohtaisia juttuja ja tunnen muutamia perheitä joissa isyyslomaa ei edes olla pidetty. Meille kuitenkin se on tärkeä juttu ja nää on vaan meidän "perinteitä". Jokainen tavallaan tässäkin :)

Huh, taisin saada ajatukseni selkeemmin ulos :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Toppapuku. Hommasin tänään henkka maukalta 30€:n toppapuvun kokoa 50-56cm. On sen verran reilu, että uskon sen menevän niin kauan kuin kylmiä kelejä riittää. :D Ehkä siitäkin saa sitten myydessä osan rahoista pois, niin ei se kalliiksi tullut.

Isyyslomasta, meilläkin mietinnässä miten se pidetään ja pystyykö mies sitä heti edes pitämään. Kahden aikaisemman kohdalla se on pidetty heti ja ollu ihan hyvä, mutta en pistäisi pahitteeksi, vaikka sn pitäisi vasta vauvan ollessa esim. Kuukauden ikäinen. Kuitenkin ekat viikot menee vauvalla suurimmaksi osaksi nukkuessa. Tytöt meillä ei oo ollu tissin lussuttajia, vaan ovat syöneet parissa minuutissa ja se on riittänyt eli tissillä roikkujista ei oo kokemusta :D

Hoitoalusta onostettu ihan prismasta ja on ns. standardi kokoa. Se sijoitetaan kodarin tasolle, joka on sellanen perus syvä. Alusta saattaa tulla jopa pari senttiä tason yli tai jäädä just siihen reinalle, mut ei olla koettu sitä ongelmaksi :)
 
Eikai me oo edes noin pitkälle mietitty, kun isyyslomaa. Viimeks mies oli sen viikon töissä vielä ku päästiin kotiin. Päästiin keskiviikko iltana vasta joskus klo 20 aikaan lähtemään sairaalalta. Poika synty kuitenki perjantaina.
Ja oli sen seuraavan viikon ja sit kävi taas töissä ja sit loput myöhemmin talviloman kieppeillä... Tai jotain. Nyt varmaan joutuu jäämään kotiin sillon jo ku ollaan sairaalassa ja olla esikoisen kans kotona.

Nuista jälkisupistuksista mulla ei oo mitään kokemusta, mut oon vaan kuullu et mitä useempi synnytys, sen pahemmat jälkimenot. Uuhuu...
 
mää haluan nimenomaan siihen ekoille päiville apua toisten lasten kanssa.muuten kyllä pärjää.ja muutenki ne pari ekaa päivää jos saa vaan maata OMASSA sängyssä niin sitten kyllä jaksaa.vauva nyt nukkuu niin paljon että sen hoitamisen suhteen ei oo ongelmaa.ei sekään hirveesti valita siitä makuuhuoneessa hengailusta ;)

mehän ei asuta virallisesti yhdessä niin mies ei saa isyyslomaa ja kun ei ole toisten lasten isä niin mää toivon et vauva syntyis niin kätevästi et lapset olis silloin isällään käymässä ja tulisivat takas kotiin niiden yhden-kahden palautumispäivän jälkeen :D toisaalta olis kyllä ihanaa et lasten kanssa yhdessä tuotaisiin vauva kotiin. No,on meillä onneksi mummoapuakin saatavilla ja esikoinen päivät koulussa.lisäksi on mietitty et mies pitäis pari jemmassa olevaa lomapäiväänsä siinä vaihressa.että eiköhän siitä alusta jollain keinoin selvitä :D

niin ja kaupassa ym voi käydä töistä tullessa.ruokia oon tehny valmiiksi pakkaseen kans aina helpottamaan alkua.
 
Viimeksi muokattu:
Onnea ultrakuulumisista!

Ensimmäinen hankinta Ostin nyt sen ihanan toppapuvun talveksi 2016-17. Vitsit että se olikin ihana. Koko 80 luulisi riittävän, meillä oli kookas poika tuo esikkokin joten hänen neuvolakortin mittojen mukaan ostin..eipähän ainakaan ole pieni. Lokakuussa käydään ostamassa pinnis ja hoitopöytä (löysin ikeasta sellasen monitoimipöydän joka muuttuu koulupöydäksi lapsen kasvaessa. Lisäksi siinä on säilytystilaa, me jodututaan myymään yksi lelulipasto vauvan kalusteiden tieltä joten säilytystilaa on pakko saada jossain muodossa lisää..Nämä kuitenkin kootaan vasta joulupyhinä..:)

Masukarvat siis kärsiikö joku muu näistä raskausaikana? :geek: Aivan ärsyttäviä ihan tummia karvoja kasvaa aina navan ympärille odottaessani. Kokoajan saa olla sheivaamassa.:X3:

Kovat repäisy ja kasvukivut Vissiin paikat natisee ja paukkuu, välillä saattaa mennä kauankin ennekuin kipukohtaus menee ohi.
Supisteluja ei onneksi tässä raskaudessa ole ollut vielä riesana! Siitä iso kiitos.

Masunkoko mielestäni on pienempi entä esikkoa odottaessa (n) Eikö tämän kuuluisi mennä juuri toisinpäin?

RU, enää 4 päivää, vitsit en jaksa odottaa, onneksi pääsen heti maanantaina aamusta, ei tartte maanantaipäivää enää kärvistellä :D

Isyysloma Mulla on koulu mikä määrittää milloin mies pitää isyyslomansa, sitä on 4 pv kuussa (olen aikuislinjalla), loput on etää ja työharjoittelua, joten täytyy pitää lomat silloin kun mulla on kouluviikko edessä..Näytötki pitäs vetästä johonki vaiheeseen..

Seuraavan kerran tulenkin toivottavasti kertomaan kumpi masussa majailee...:LOL::p:D
 
IMN
Surusilmät Mullakin on kasvanut mahakarvoja joka raskaudessa! :LOL: ihan suorana viivana kasvavat siihen missä joillakin näkyy linea negra (sehän tästä vielä puuttuis..). Sheivata en oo uskaltanut kun en sänkeä kuitenkaan masuuni halua.. :rolleyes: sitten raskauden jälkeen ne on itekseen tipahdelleet pois.

Mulla tuli eilen totaalikyllästyminen raskauteen. Joka paikkaan sattuu, närästää, oksettaa, astma on pahentunut ja maha painaa kauheasti. Itkin ja huusin miehelle että jos vielä lapsia haluaa niin ensi kerralla on hänen vuoronsa olla raskaana :cautious:

Tänään ois neuvola ja kauhulla ootan ekaa sf-mittaa.. oon oikeesti valtava..
 
Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! :)

IMN: miten tuo sf- mitta oikein mitataan? mittanauhalla? Mustakin tuntuu, että maha on valtava, koska kasvaa ihan suoraan eteenpäin.
En myöskään osaa yhtään varoa tätä uutta pulleaa olemustani, vaan törmäilen mahallani joka paikkaan :LOL:

Lämpöpussista: joku teistä suositteli silloin aikojen alussa Babynest Dauni- läpmöpussia? Mittahan siinä taisi olla 82cm niin minkä ikäiseksi tuo on teillä vauvalla mahtunut?
 
Isyysloma on mun mielestä kans tosi tärkeä asia, jona aikana tuore isä saa tutustua vauvaan ja oppii ymmärtämään sen, että ei odota että ruoka on automaattisesti valmis kun hän tulee töistä:LOL: eli vauva vie aikaa, varsinkin jos on tissillänukkuja...ja jos on niitä yöheräilyjä. Vaikka niihinkin tottuu nyt jo, koska mulla ainaki yöunet on niin pätkittäisiä.

Hahaa, sain seksiä:p eikä miehenkään mielestä ollut yhtään huonompi homma...taisi pari kuukautta vierähtää ed kerrastao_O

Wendys, kannattaa kyllä kysyä josko voisit jäädä aiemmin töistä pois. Sulla on selkeästi olemassa hyvät syyt siihen!! Jos kerta normi työstä kaupassakin voi jäädä pois sen takia, että ei voi nostella tavaroita. Ystäväni ollut pois töistä jo 2kk, LA marraskuussa..Neuvolassa varmasti osaavat auttaa!

Mulla kasvaa pitkiä karvahaituvia nännien ympärille! Nypin pois niin ei tule sänki:oops:

Jälkisuppareita mulla on ollut muutamana päivänä synnytyksen jälkeen, johon särkylääkettä ottanut. Rengastyyny pehvan alla myös muutaman päivän, istuminen aika tuskaa.. Jälkivuotokin onneksi loppunut 4-5vk kuluessa ja sittempä onkin jo kohta alkanut menkat. Hitto ja minkähän ehkäisyn sitä sitten hankkii kun hormonit ei käy:unsure: Imettäminen ei kyllä ole pitänyt menkkoja pois..Siksipä nuorimmaisten ikäero onkin vain 1v4kk:D Onneksi ovat jo 9v ja 10v..

Nyt jotain järjellistä touhuamaan(y)
 
IMN
Karhukopla Mittanauhalla mitataan selinmakuulla, häpyluusta kohdun korkeimpaan kohtaan :) eli selkokielellä mitataan kohdun koko pituussuunnassa.

Laurelii Onnittelut seksistä! :D

Mulla ei onneksi jälkivuoto oo kestänyt paljoa normimenkkoja pidempään; esikoisesta 9pv ja tokastakin muistaakseni korkeintaan 14pv. Menkatkin on alkaneet heti 28pv kierrolla.
 
Kivasti ootte vastaillu, kiitos! :)

Meillä tosiaan sellainen tilanne, että vauvan tuleva isoveli on meillä vain joka toisen viikon ja tälläkin hetkellä päivät tarhassa. Se että saako hänet viedä tarhaan äitiyslomani aikana, on vielä vähän epäselvää. (Ei niin kauheen helppoja nämä kahden talouden kuviot)
Mutta todennäköisesti oltaisiin sitten aluksi kaksin vauvan kanssa kotona, jos mies ei pidä isyyslimiaan heti. Mies tekee töitä 6-14 lihatiskillä, niin en ole kovin huolissani noista kaupassa käymisistä :D ja koiran lenkitys hoituu kyllä myös iltapäivisin, ihan niinkun nytkin.

Miehen kokemus edellisestä isyyslomasta vaan oli se että makasi sohvalla katsellen netflixin läpi, koska äiti ja vauva joko nukkuivat tai vauva oli tissillä. Eli hän ei kokenut että se aika heti kotiin tulon jälkeen olisi ollut hyödyllistä hänen ja vauvan tutustumiselle, vaan vasta myöhemmin, muutaman viikon päästä pääsi olemaan kunnolla tekemisissä pikkuisen kanssa. Mutta kaikki me olemme erilaisia, joten vaikea sanoa miten minun synnytyksestä toipuminen ja vauva arkeen totuttelu lähtevät käyntiin.
Ja kai se mies haaveilee pitkästä lomapätkästä, kesälomat sillä myös toukokuussa ja pitämättömiä lomia pari viikkoa rästissä, niin jos kaikki pitäis isyysloman kanssa sit putkeen :rolleyes:

Karvoista, mullekin tulee noita pitkiä nännikarvoja, yök! pinseit viuhuu heti kun sellasen bongaa :D Ja myös tuo linea negra on ilmestyny viikkoja sitten, hassua mitä kaikkea outoa kehossa tapahtuu raskausaikana o_O

Sori romaani, paljon taas asiaa!
Wendys & booris 20+1
 
IMN
Wendys Totta, kaikki ovat erilaisia. Muistathan myös kertoa omat toiveesi miehelle, äläkä vertaa itseäsi liiaksi miehen eksään :)

Joo, eli neuvolassa siis kävin. Perus th-neuvola, mitä nyt nuo Kelan paperit sain matkaan ja täyttelin netissä hakemuksetkin nyt muistin aikana. Verenpaine ok, hemppaa ei otettu ja pissa puhdas.
Ainoa mikä jäi kalvamaan oli paino.. Tuo neuvolan vaaka näyttää ihan ihmelukemia! Viimeksi kun kävin eri th:lla ja sitä myötä myös eri puntarilla, näytti vaaka ihan uskottavaa lukua. Nyt sitten taas näytti 1,4kg enemmän kuin kotivaaka, jonka mukaan tietenkin alkupainonkin oon punninnut o_O Neuvolassa siis ollaan siinä käsityksessä että paino ois noussut yhteensä 5,5kg ja nyt viimeisen 6vkon aikana 1,6kg. Kotivaa'an mukaan taas painoa on tullut 4kg, joista kuuden viime viikon aikana vain säälittävät 500g... No, painosta en oo ennenkään ottanut ressiä, mutta ärsyttää kun neuvolassa ollaan eri käsityksessä painonnoususta kuin minä :cautious:
Pienen syke oli 142-150, eli edelleen meillä menee vanhan kansan uskomukset päälaelleen mikäi tuo tyttölupaus pitää paikkansa :rolleyes:
Sf-mitta oli yllättävän pieni! Vain 19,5cm, kun aiemmissa raskauksissa on ollut näillä viikoilla jo 22cm.. Kai tuo kohtu sitten on jo parhaat päivänsä nähnyt ja roikkuu siksi vähän edempänä :D

Seuraava käynti oiskin sitten lääkärineuvola marraskuun alussa rv26. Tämä siis se ylimääräinen keskiraskauden neuvola jota meillä ei kunta enää muuten tarjoaisi. Tuosta alkaa sitten se kohdunsuun tilanteen seurailu..

Ja nyt vielä tasaviikkojen kunniaksi teille kaikille itsetunnon nostatinta; mun jäätävä rv 22+0 pötsi.



Tästä on hyvä jatkaa jätskin syöntiin ja peilin edessä murjottamiseen.. :cautious::D
 

Yhteistyössä