Helmikuun helmiäiset 2016 *syyskuussa*

Eilen olis siis se virallinen ultra, josta jo aiemmin kirjoitin.
Kaikki oli hyvin ja ei näyttäisi olevan huulihalkiota tms.
Ja mikä ihaninta, meille olisi pikku prinsessa tulossa:barefoot::love:
No, ihan en täysin luota tuohon arvioon joten pysytään hankinnoissa vielä neutraalilla linjalla!
Olen ihan super onnellinen:p

Selän takia nyt sitten sairaslomaa lokakuun loppupuolelle asti..

(y) teillekin jotka omaa aikaanne odotatte!
 
Mulla oli tänään vaan tavallinen neuvola, mutta hälvensi vähän epäluuloja. Pikkuinen siellä hyöri ja pyöri, kovin liikkuvainen kaveri! Neuvolan tätikin on niin kultainen ku lupas ultrata vaikka joka päivä jos se auttaa mua pääsemään tästä epävarmuudesta eroon, että onko se nyt elossa vai ei. Ihanaa tietää että jos on huono päivä niin voi ottaa yhteyttä sinne niin asiat selviää. Toki en nyt koko ajan sinne soittele mutta on kiva tietää että on joku paikka mihin voi mennä jos siltä tuntuu. Ja sitten ku se yritti kattoo ainaki puol tuntia kumpi tulee mutta oli haarat kiinni niinku äitinsä :D

Viikko ja kuusi päivää rakenneultraan.

19+1. Pian puoliväli!
 
Maalis, juurikin näin. Monesti olen miettinyt samaa, että kuinka paljon se muokkaa ihmisen persoonaa missä järjestyksessä on syntynyt.

Heba, hyviä ultrakuulumisia sielläkin (y) jännää, te saattekin sit jännittää vielä toiset 20vkoa :D

Laurelii, eikö oo ihana onnen tunne nyt. Jotenkin tää ultra vielä entisestään valaisi asiaa, että on se vauva siellä oikeesti :love:

Helmijenni, ihanaa kun on noin ymmärtäväinen neukkutäti :)
 
Onnea hyvistä ultrakullumisista kaikille! :)

Itsellä vielä 10pv. Hitsi vieköön, kulu aika kulu! :D

Mitäs tänne..liikkeet tuntuu jo kivasti, mieskin tuntee ne melkosen hyvin. Huomenna poksuu puoliväli 20+0.

Kohdunkannattimet löystyy ja repäisykipuja tulee, muutenkin sivustat masussa kipuilee ties milloin. Masu on tällä hetkellä pienempi entä esikkoa odottaessa, luulin sen vain aina kasvavan lapsiluvun mukana yleensä..Noh, en valita on tässä vielä aikaa. Viimeksi tosiaan paukuteltiin sellasia lukemia käyrien kanssa että ei hyvä heilunu. :D

Rintojen kutina nämä ne sitten kasvaa. ja kasvaa ja kasvaa. Voi luoja. ja kutisee. Kutina on jotain ihan järkyttävää. Onko muilla samanlaista ongelmaa? :cry:
 
Voih, tulee niin onnelliseks kun kuulee, että ultrissa kaikilla menny hyvin! Itekin kun välillä höpöttelee vaan jostain sukupuolijutuista, mutta tärkeintähän se on että siellä ois kaikki kunnossa. Sekin on alkanu jännittää ja vielä 1,5vko aikaa. Miten ajan sais kulumaan nopeemmin??! :D

Maalis, muuten totta tuo syntymäjärjesys. Ei omista lapsista kokemusta, mutta tiedän niin monia tapauksia itteni mukaan lukien, joissa esikoinen on se rauhallisempi tapaus ja kuopus taas vähän rämäpäisempi :)

Helmijenni, ehkä epävarmuus helpottaa, kun alkaa enemmän tuntee vauvan liikkeitä? Mut on pelastanu ehkä se kotidoppler, jonka vähän skeptisesti ja ittelleni naureskellen hankin joskus alkuraskaudesta. Aina kun on epäilyttäny niin oon sykkeet kuunnellu ja sillä ne löytänykin. Onhan tosta tietty varoteltu, ettei ne aina kuulu ja siks lisänny vaan ihmisten huolta. Mutta toistaiseksi mulla toiminu :)
 
Nyt on sitten iskenyt flunssa tännekin :unsure:
Heräsin nenä ihan tukossa ja päässä kauhee flunssajomotus (kivaa vaihtelua migreenille) Yö oli yhtä pyörimistä ja ekaa kertaa raskauden aikana veti jalasta suonta, niin että piti ponkasta sängystä ylös, mieskin heräs ihmettelemään mitä tapahtuu.
Mietinkin että millastahan se on sitten kun masu on niin iso, että vauhdilla ei sängystä nousta :ROFLMAO:
Onneks tänään sattuu oleen vapaapäivä, niin voin vaan kääriytyä sohvalle vilttii, juoda litrakaupalla teetä ja torkkua :sleep:

Nimistä oon ehkä kertonutkin että miehellä on valmiiksi jo neljälle pojalle nimet. Minä saan kuulemma päättää sitten toiset nimet ja ne tulee varmaan olemaan suvussa kiertäneitä miesten etu- ja toisia nimiä.
Tytölle olen myös maistellut suvussa kulkevia nimiä. Mies on sanonut että jos sattuu tyttö tulemaan, niin sen nimen pitäisi alkaa samalla kirjaimella kun poikien (joku pakkomielle että lapsilla on samat nimikirjaimet kaikilla)

Wendys & booris 19+2
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista Heba. Sielläkin siis odotelleen vauvaa ilman sukupuolta. Mulla jotenkin tuli omasga ultrasta fiilis tytöstä, mutta ei passaa vielä intoilla. Molemmat sukupuolet on tervetulleita, pojalle olisi vaan täysin vaatteet jo esikon jäljiltä. :)

Tytölle on nimi jotenkuten mulla päässä, mutta ei oo vielä keskusteltu asiasta. :)
 
heh,mun perheessä lasten nimet alkaa samoilla kirjaimilla ja just sen takia oon päättäny että omilla lapsilla nimet alkaa ihan eri kirjaimilla eikä oo niin samankuuloisia keskenään. Mut monilla tosiaan taitaa olla tuo tapa.

meillä on ollu tapana antaa lapsille toiset nimet niin että ne tulee suvusta ja itsekin oon tätä mukavaa perinnettä noudattanut.koen että siinä lapsi tulee jotenkin vielä tiiviimmin osaksi sukua.ja hauskaa ajatella että ehkä joskus joku lapsenlapsenlapsenlapsi antaa omalle lapselleen minun valitseman nimen :)
 
Mä oon nyt karttanu vaakaa ku kissa kuumaa puuroa :D Ruoka maistuu liiankin hyvin ja tunnen itteni ihan elefantiks. Vaikka kai näillä viikoilla kuuluu mahan muutenkin kasvaa ja olon muuttua raskaammaks. Silti ahistaa, kun ekaa kertaa tässä tilanteessa eikä (näköjään) oikein osaa suhtautua muutoksiin.
 
mulle olis ihan ok tuon aamupainon mukainen painonnousu ku sit Se olis vaan 4kg mun matalaan alkupainoon.mutta 6kg on liikaa tässä vaiheessa :D olis kyllä hyvä olla kotona puntari jo senkin vuoksi että ei tulis puntarikohtaisia eroja ja pysyis paremmin kärryillä ite.ruokahalu on selvästi itellä nyt tullu normaalimmaksi,ei murise maha jatkuvasti ja mikä parasta,ei enää Tuu ällötysolo jos ei ruokaa saa heti
 
Hei auttakaa te kokeneemmat, kun neuvolastakin tuli niin ympäripyöreitä vastauksia. Kun mulla on liikuntaa harrastaessa tullu nyt ilmeisesti niitä kivuttomia supistuksia. Tuntuu silleen kun joku puristus kävis mahassa, niinku lihaskramppi sisäisesti. Ei kipeitä, mut tietty oudon/epämiellyttävän tuntusia. Onko nää niitä supistuksia mitkä on ihan ok? Jostain vaan luin, että harjoitussupparit ois vaan se kovettuminen eikä varsinaisesti mitään tuntemusta. Yhden kerran tuli nimittäin ihan kivuliaitakin, sellasia polttoja mitkä meinas viedä jalat alta. Ne tulkitsin sit sellasiks kipeiks ja vääränlaisiks, enkä jatkanu enää vaan menin kotia lepäämään. Mut noista lievemmistä en oo niin välittäny.
 
IMN
Sitä on hirveen vaikea arvioida että mitkä supistukset on ok, mutta pääsääntöisesti kivuttomista ei oo mitään vaaraa. Tietenkin kivuttomatkin tuntuu kiristyksenä. Sitten jos ihan kipeää alkaa käydä niin pitää höllätä.
Ei ne kipeätkään supistukset aina mitään merkkaa. Mullahan on ollut niitä jo rv14 saakka eikä ole aiheuttaneet muutoksia kohdunsuulla, eikä lääkärikään ollut huolissaan vaikka onkin jo edellisessä raskaudessa ollut ennenaikaisuuden uhka. Tuolloin taas ei ollut minkäänlaisia supistuksia ja silti alle viikossa kohdunkaula lyheni 3cm>1cm ja kohdunsuu aukesi 1,5cm.

Painoa on tullut nyt vajaat 4kg, edellisessä raskaudessa oli tullut tähän mennessä jo 6kg. Eli oon kyllä tyytyväinen tuohon.. aamu- ja iltapainossa on eroa joku pari kiloa, mutta niin on kyllä ollut ennen raskauttakin. Ruokahalu on kyllä hellittänyt nyt jonkin verran, mutta aamuisin on edelleen jatkuva nälkä. Lounaan jälkeen sitten helpottaa.

Meillä on myös suvun tytöillä/naisilla kiertävä toinen nimi. Mulla tää nimi on osa etunimeä, eli ***-***** ja meidän tytöllä myös. Pojalla taas on mieheni toinen nimi ja edesmenneen veljeni toinen nimi kolmantena nimenä. Tälle kolmannelle ei oikein mitään perintönimeä löydy.. yksi vaihtoehto olisi kyllä mutta se on myös eksäni nimi, joten ei kiitos.

Nyt alan kutomaan toukkapussia, saas nähä :D
 
Heippa! Pahoittelut pitkästä hiljaisuudesta! Onnittelut kaikille hyvistä uutisista!

Mulla on vihdoin puoliväli tänään! Jes! Tiistaina ultraan! Liikkeet kyllä tuntuvat hyvin, joten sillätavalla oon malttanut hyvillä mielin odotella. Edellisen kerran neuvolassa kun oli käynti viikolla 14+. Ultran jälkeenkin vielä varsinaista neuvolakäyntiä saa odotella yli pari viikkoa.

Itsellä on myös nyt noin viikon ajan tullut supistuksia lähinnä liikuntaan/stressitilanteeseen liittyen. Ei kivuliaita, mutta epämiellyttäviä. Itse oon ollut siinä käsityksessä, että mikäli supistuksia tulee, pitäisi liikuntaa siinä kohtaa keventää. Ei kai satunnainen kivuton supistus ole vaarallinen, mutta että se on merkki siitä, että kannattaisi hieman keventää? Oletteko muut viisaampia, mullahan ei kokemusta ole...?

Paino on nyt viimeisen kahden 3 viikon aikana noussut 2kg, sitä ennen paino kyllä pysyi tasaisena, joten tuo 2kg on ihan tervetullutta. Nyt vaan toivon, että vauhti ei pysy ihan näin hurjana. Pitäisi ehkä vähän vähentää tuota suklaata. Sitä kun on mennyt paljon tavallista enemmän, kun on tuota itkuisuutta ja hormonihuuruja vähän väliä.

Maha on nyt pömpsähtänyt esiin oikein kunnolla. Jopa täysin vieraat ihmiset mun väljien työvaatteiden alta saattaa kysyä, että ootko raskaana. Outoa.
 
Ai niin, rinnoista oli myös puhe. Mulla myös ollut kutinaa, se jo hieman helpompaa, mutta älyttömän arat ne on. Etenkin pienikin viima (jota ei edes muuten huomaisi) ärsyttää. Mitenköhän talvella?!?
 
IMN
Jossakin myytiin rinnoille sellaisia pyöreitä geelilämpötyynyjä jotka tulee silleensä nännin ympärille :D ite aattelin hommata semmoset kun talvella on kuitenkin isompi riski rintatulehduksellekin.
 
myös jos löytyy sellasia fleecestä tehtyjä suojia rinnoille niin ne on hyviä.helmikuussa pitää muistaa olla ehdottoman tarkka rintojen suojaamisen kanssa.imettävän äidin rinnat ei vaadi ku pikkusen kylmää niin rintatulehdus on taattu
 
IMN
Joo, kaverikin taisi jääkaapilta napata rintatulehduksen :rolleyes: ulkolämpötila oli tuolloin +30°C kieppeillä. Eihän se tietenkään aina kylmää vaadi, mutta hyvä olla kuitenkin tarkkana. Äitini sai mut vuodenvaihteessa paukkupakkasilla ja rintatulehdus tuli jo sairaalassaoloaikana.

Voi luoja että aivastaminen ottaa kipeää alamahalle! Eihän se pissan lirahtelu housuihin ollutkaan vielä tarpeeksi..
 
mä käväisin maanantaina pururadalla reippaasti kiertämäs ja sielä jo alko tuntua tympeältä ja koko yön supisteli, nyt sit taidan välttää raskaampaa lenkkeilyä, teen lyhempiä ja rauhallisemmin, ehtii sitä sit taas :) mulla on ollu kauheita mahakramppeja ylämahassa, eilen alko, liekö sit rautatabletista ku välillä tuntuu sietävän ihan hyvin ja sit taas tulee moneksi päiväksi maha kipeeksi.
 
Joo siis mullaki oli Se järkky flunssa niin hitsi että ottiki kipeetä Se jatkuva aivastelu! lantionpohjalihakset on onneksi ainaki vielä toistaiseksi kunnossa.pitäis varmaan taas tehostaa treeniä ku yleensä treenaan niitä vaan säännöllisen epäsäännöllisesti eli aina kun muistan niin hetken :)
 
IMN
Minä en muuten oo voinu syödä noita raskausajan vitamiineja sitten rv9 jälkeen (n) ensin iskivät kauhean ummetuksen päälle ja nyttemmin tulevat samantien oksennuksena ulos. Sillon tällön otan yhden mutta aina tulee ulos.. no, enpä oo noita edellisissäkään raskauksissa syöny.

Lantionpohjalihaksia oon treenannu minäki jo monet vuodet ja toosa onkin selvinny synnytyksistä kunnialla (too much information? :D). Nyt vauva vaan tuntuu oleilevan niin matalalla että pissa lirahtaa housuun yskiessä, niistäessä, aivastaessa jne.

Mies yrittää houkutella pitämään tulokkaan sukupuolen yllätyksenä :rolleyes: joo, ei tuu tapahtumaan :D tänään taas pengoin kaupoissa unisex-vaatteita enkä löytäny mitään. Kaks pikkututtia ostin :love:
 
:confused::confused::confused:Heipparallaa :)

Onpas tullut tekstiä sitten viime kirjoituksen :eek:

Oltiin viikon etelänreissulla ja nyt on rentouduttu. Rakenneultra oli keskiviikkona ja siellä oli kaikki hyvin, tosin ultraaminen oli hieman hankalaa juuri samalla olleen supistuksen vuoksi, jota en itse tuntenut mutta koko ultrauksen ajan näkyi supistuspiikki. Vauva venkoili ja oli jalat ristissä ja milloin mitenkin niin teki hieman haasteellisen ultrauksesta, sydän jäi ultraamatta kun näkyvyys oli niin huono joten sain kahden viikon päähän uuden ajan, eipä tuo haittaa :D

La siirtyi kaksi päivää, joka on nyt sitten 5.2 (tätäkö se mun enneuni tiesi) ja viikkoja tänään tasan 21 :love: En ymmärrä miksi siirtyi mutta kone ei suostunut antamaan muuta päivää. Sukupuolta ei kysytty edes mutta kovin koitin tiirailla jospa jotain näkyy mutta eipä siitä selvää saanut.

Soitin neuvolaankin kun ultraaja käski herkästi ottaa yhteyttä supistusten vuoksi. Yleensä kun nousee niin vatta menee aivan kivikovaksi mutta ei ole kipeä. Muutaman kerran on tullut kipeä, kuukautisjuilintaa muistuttava supistus.

Sain tiistaiksi neuvolalääkäri ajan kun ei ole kertaakaan tehty vielä sisätutkimusta niin tarkistetaan nyt tässä välissä tilanne. Seuraava lääkärineuvola olisi muuten vasta rv 35 :confused: Sanoin neuvolantätillekkin että sehän syntyykin jo tollon jos täytyy niin kauan odottaa :D

Ja nyt kun rakenneultrassa on käyty niin saanpahan hakea ne tilaamani vaunutkin viikonloppuna :p Sieltä tulikin jo aikoja sitten viesti että ovat saapuneet myymälään.

Ja suonenveto, se kamala ensimmäinen suonenveto tuli toiseen pohkeeseen edellisyönä :confused: Tästä sekin ilo alkaa..

Mutta hyviä vointeja kaikille :love:
 

Yhteistyössä