Helmikuun helmiäiset 2016 *syyskuussa*

IMN
Tyynyt ja peitot onkin jo vuoden aikana uusittu :) toivotaan että sängyn vaihtaminen auttaisi, oia jo ihanaa olla terve.

Monilla miehillä (varsinkin esikoistaaan odottaessa) on vaikeaa tajuta ettei se vauva ymmärrä mitä mamma ja iskä puuhailee. Muistan vieläkin kun mies aikoinaan kysyi multa että pitääkö meidän olla 9kk selibaatissa kun olin raskaana. Luojan kiitos ei, mun mielestä seksi on yksi niistä harvoista asioista jotka vaan paranee raskausaikana :LOL:
 
Mä varmaan oonki ainoo jota ei seksi kiinnosta ollenkaa raskaana. :( Ärsyttävää, koska unia nään hyvinkin eroottis luonteisesti, muttta ei kiinnosta. Esikoisen ootus aikaan oli kans. :cry: Jospa tää tästä. Muuten kai ei mitää , mut melko aktiivsta oli noi petipuuhat raskauksien välissä.

Vielä 4h ultraan.......:X3: Räjähdän jännityksestä.
 
IMN
NassuRessu Ou mai, sulla on piinatunnit menossa! :D tsempit jo valmiiksi!
On meilläkin peiton heiluttelut vähentyneet entisestä, enkä kyllä tajua ees miksi. Kuitenkin sitä aina seksin jälkeen miettii että miksi me ei tehdä tätä useammin :ROFLMAO: jotenkin sitä vaan nukahtaa aina heti kun sänkyyn pääsee. Miehen yö- ja iltavuorot on tietenki kans vähän verottaneet..
 
NassuRessu et oo ainoa, jolla halut on vähentyneet. :(
Epäilen, että meillä mies pelkää satuttavansa vauvaa ja mulla ahdituksia kropan muuttumisen ja vatsan kasvun suhteen. Ei vaan ole pätkääkään haluttava olo, niin kyllähän se näkyy.
Mulla on myös pelko, että orgasmilla voisin aiheuttaa keskenmenon ja se jäytää taustalla kokoajan. Tiedän ettei asia ole niin, mutta en voi huolelle mitään. :(

Uskoisin, että yksi asia joka meillä lisäksi vaikuttaa on se, että vauvaa yritettiin melkein 1,5vuotta ja yritys oli aikamoista pakkopullaa loppuvaiheessa. Etenkin kun kuvioihin astuivat mukaan lääkitykset, ovulaatiotestit yms niin aika kellontarkkaa meininkiähän se siinä vaiheessa on, halutti tai ei hommiin oli ryhdyttävä.

Ultrista: Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! Kovasti tuntuu nyt poikia olevan tulossa! :)
 
Sain just tilattua rakenneultraan ajan, eli täällä ultra on 9.10, vähän vie on odotettavaa :whistle:.

Onnea hyvistä ultra kuulumisista:).

Täällä kans seksi ei jaksa napata sitte yhtään, välillä toki on niitä hetkiä ku kiinnostaa mut ei niin usein ku pitäis.. Sänkyyn ku pääsee niin mä nukahdan melkeinpä samantien :D. Mut eiköhän tää taas tästä:)
 
Te, jotka ette sukupuolta tiedä, onko oloja jompaan kumpaan suuntaan? Tai merkkejä sitten niihin uskomuksiin (ruokahimot, vauvan sykkeet ym) viitaten? Kai näistä on jo täällä puhettakin ollu. Meillä vauvan sykkeet 140, se kai sii rajoilla ettei osaa sanoo juuta eikä jaata ;) Ruokahimot enemmän suolaseen päin ja kaupoissa jotenkin hakeudun koko ajan poikien vaatteiden luo ja sininen väri houkuttaa erityisesti. En oo normaalisti mikään sinisen fani tosiaankaan. Toisaalta sellanen olo on alusta asti ollu enemmän tyttöön. Et aika fifty-fifty :D Lokakuuta odotellessa..
 
Koko kesänä ei maistunu mikään makea, ennemmin kirpeä ja suolainen ja ihan perus ruuat, ei mitään maustemössöjä tai epämääräisyyksiä :D Nyt kyllä laskee jo karkitkin vaikka niistä oppi aika hyvin kesän aikana pois..

Anoppi, mies ja kaks miehen siskontyttöä on nähny unta, että meille on synty poika :) itte ehkä toivoisin poikaa (ja poden tästä toiveesta huonoa omaatuntoa jostain syystä :D) mutta varsinaisia oloja eikä veikkauksia itellä oo... Reilu viikko on vielä aikaa ultraan mutta jotenkin mulla on sellanen fiilis, ettei me saada sukupuolta tietoon, katotaan kuinka käy :D

Karmaliini+ipana 19+6
 
Meillä näki serkkuni unta että hoisi tyttövauvaa jo ennenkun hänelle paljastin olevani raskaana. Myös itse näin tyttöunta ennen plussaa.
Ja eiks sitä sanota että tyttö vie äitinsä kauneuden, mulla on alku raskaudesta asti hiukset lähteny tuppoina ja naama kukkinu pahemmin kun teinivuosina ikinä :ROFLMAO:

Mies tosiaan toivoo poikaa, mutta sehän selviää sitten vasta synnytyssalissa. Meinaan kyllä siellä ultrassa olla silmä tarkkana jos sais itelle jotain vihiä jo sillon :D
 
Mä veikkaan meille tyttöä, koska oireet on ollu niin erilaiset mitä pojasta oli. Sykkeet on ollu neuvolassa 150 suurinpiirtein aina :).

Nyt pihalle hakeen puita ja takkaan ja pönttöuuniin valkeat, ihanaa ku on syksy ja saa katsella takkatulta:love:. Taitaa olla tosin pakko jäädä pojan kans ulos, hän on koko päivän kantanu kenkiä ja haalaria olkkariin :D. Nyt kantaa(lue; vetää perässä, niin että kaikki puu roskat putoaa lattialle) puukoppaa eteistä kohti:ROFLMAO:.

Ihanaa päivää teille muillekin!! :)

Huomenna poksuu tasan 18+0 (y)
 
IMN
Täälläki lämmitellään takkatulen ääressä :)

Mulla on ollut alusta asti vahva poikaolo, oikeestaan jo ennen odotustakin olin varma että seuraava on poika.
Ruokahimotkin on kallistuneet suolaiseen ja rasvaisiin ja ajatus karkeista ym. makeasta ei houkuta yhtään. En oo karkkia syönyt niin pitkään aikaan, etten enää ees löydä karkkihyllystä mitään mikä maistuisi :D Outoa sinänsä, kun ennen karkkikaappi pursusi kaikenlaista ja nykyään siellä on vaan sipsipussi..
Sykkeet on olleet melko tasaisesti 145-147, mutta näihin sykeuskomuksiin en kyllä lähde mukaan :rolleyes: Kuten oon tainnutkin jo kertoa, meillä pojan sykkeet oli välillä 145-171 ja tytön 121-147. Eli näihinkin verraten ihan fifty-fifty.
Sitten taas oireita jos ajattelee, niin alun pahoinvointi ja närästys viittais aiempien raskauksien perusteella poikaan, kun taas finnit, ihottuma ja hiusten rasvoittuminen tyttöön.
Eli siis ei, ei mitään hajua kumpi vois olla tulossa :D Poikaolo on kyllä edelleen päällimmäisenä ja oon kokoajan kuvitellutkin tulokkaan pojaksi, katsellut poikien vaatteita ja mieltynyt siniseen, mutta kuitenkin takaraivossa kolkuttaa ajatus tytöstäkin.
Pari kaveria on nähneet useampiakin unia että meille syntyy tyttö, toinen näki yhdenkin unen kaksostytöistä :LOL: Mutta muuten kyllä kaikki (miestä lukuunottamatta) on olevinaan varmoja että poika sieltä tulee.

Tyttö kyllä ois "helpompi" vaihtoehto, kun ei tarvisi koko vaatevarastoa uusia ja tuo meidän neidin vaaleanpunainen huonekin ois passeli ainakin parin vuoden ajan ennen kuin käy pieneksi. Poikaa varten sitä ois ehkä pakko sisustaa hieman neutraalimmaksi.
 
Joo ja meilläki on ollu noin et tytöstä sykkeet on matalat ja pojasta korkeat vaikka Se vanha uskomus meneekin just toisinpäin. Ja nyt on ollu korkeat sykkeet.
tyttö on ollu vilkkaampi mahassa ku poika ja tämäki vaikuttaa vähän laiskurilta.
tytöstä oon oksentanu,pojasta en.tässä raskaudessa ei oo ollu pahoinvointia nimeksikään..

mää toivoisin tyttöä ku miehellä ei oo tyttöä mutta kummasti mullaki on ilmestyny noita sinisävyisiä vaatteita kaappiin :D eli toivon tyttöä,epäilen että on poika ;) otan vastaan kumman vaan :D
 
Noooniiin... Rakenteellisesti terve vauva saapuu kyllä. Sukupuoli jäi arvoitukseksi. :) Niin visusti piteli jalat supussa ja kädenki laitto vielä eteen. Vastasi viikkoja 20+1 (tänään 20+2). No mutta pääasia että muuten kaikki hyvin. :)
 
NassuRessulle onnea hyvistä ultrakuulumisista! :)

Mä en kestä jos en sais mitään vihiä sukupuolesta. Ihan lapsellista.. Ei kai siinä jää vaihtoehtoja, kun mennä yksityiselle tai pysytellä epätietoisuudessa? :D No eihän se 100% varmaa oo kuitenkaan, mutta en tiedä miks toi tuntuu itelle niin tärkeeltä. Kokee, että se asian konkretisoituminen ja valmistautuminen olis niin paljon helpompaa. Vaikka kumpikin on ihan yhtä tervetullut!
 
IMN
NassuRessu Ihanaa että kaikki oli hyvin, vaikka jalkoväli jäikin toistaiseksi salaisuudeksi :) onnea! meinaatteko kuitenkin selvittää sukupuolen yksityisellä tms?

Miten muut, jos kunnallisella ei sukupuoli selviä niin suuntaatteko yksityiselle? Itsestäni en tiedä, mutta uskon olevani turhan utelias pitääkseni yllätyksenä loppuun saakka.. juuri niin kuin fionakin sanoi, vauvan tulo konkretisoituu mulle paremmin kun on edes arvaus sukupuolesta :) en uskoisi pettyväni mikäli sukupuolilupaus osoittautuisikin synnärillä vääräksi. Meri-Oulun neuvolassa ultraus on niin halpakin että enköhän sinne suuntaisi.
Mutta koska todennäköisesti kasvukontrollit on tosiaan edessä, niin ultriakin tulee sitä myötä enempi. Ehkä en siis joudu yksityisellä kukkaroani raottamaan, vaikka kalliiksihan tuo äitipolilla/keskusneuvolassa ramppaaminen joka tapauksessa tulee..
 
Mulla on 7 viikon päästä äitipolille kasvukontrolli aika radin suhteen, joten jospa siellä selviäisi. Jos ei niin vielä synnytystapa-arvio on joskus siellä 36+ viikolla. Jos sittenkään ei selviä niin ootellaan helmikuulle :D Oisin kyllä toivonu, että ees jotain vihiä olisi saanu... Koska edelleen tämä raskaus tuntuu epätodelliselta. Mutta kätilö yritti vaikka miten ja tökki ja heilutteli mahaa mutta ei siirtäny jalkoja tai kättä edestä :D
 
IMN
Heh, mun piti yskiä, käännellä kylkeä ja loppujen lopuksi hypähtää tasajalkaa edellisen raskauden rakenneultrassa että saatiin edes tarvittavat mitat otettua :D tyttö oli vähän vaikeassa asennossa.. olin varma että seuraavaks pyydetään tekemään kuperkeikkakin :LOL:

Tehdäänkö synnytystapa-arvio kaikille vai vain ensikertalaisille ja "norsunpoikasen" odottajille? En yhtään muista..
 
Ihanaa ku pääsette jo rakenneultriin! Just vähän aikaahan siitä on ku valiteltiin että sinne on niin pitkä aika :) itellä on vasta melkein ens kuun puolivälissä. Kovasti ois poika olot :rolleyes: on ollut täysin erilainen raskaus nyt kuin edellisestä kun tyttöä ootin.

Nyt on tullu itku ja parku takasin:confused: vollotan ihan joka asiasta, eilen meni koko päivä ja osa yöstä parkuessa. Kauheeta koska normaalisti pystyn hallitsemaan tunteeni ja kovin paljoa itkeskele.

Tänään tuli hetken kauhu kun aivastin ja tuli liru housuun. Heti sen jälkee lorahti kunnolla ja selvästi ei ollut pissaa. Juoksin tottakai vessaan , pissalta ei haissut mutta ei näyttänyt myöskään valkkarilta. Pelästys tuli että voiko lapsivettä tihkua jo nyt? Ei ollut eka kerta nyt, aiemmin tuli pikkasen myös kerran seksin jälkeen mutta oletin sen silloin olevan seksin jälkeisiä.

Meilläkin tuli verta seksin jälkeen ja nyt oottelenkin milloin ukko uskaltaa hommiin. Säikähdettiin molemmat mutta tais ukkeli säikähtää enemmän :barefoot:

Neuvolalääkäri ois maanantaina katotaan mitä se sanoo tuohon selkäkipuihin ja supistuksiin. Viimeks työnnettiin samointein saikulle.

Oiskohan tässä nyt taas tällä kertaa kaikki :LOL: tuun maanantaina kertoo sit tuomion:ninja:

ninami & pätkis 17+3

P.s tuntuuko teil jo säännöllisesti potkut? Mulla ei vielkään, eikä ees joka päivä (n) jos tuntuu niin ne on tuonne sivuille tai ihan alas, luulen et istukka on tuossa suoraan eessä.
 
IMN
Ninami Mullakin tuntuu potkut melko satunnaisesti ja juurikin alas ja sivuille. Alas ne lisäksi sattuu aivan kauheasti. Eilenkään en tuntenut kuin yhden potkun ja sekin tosi vaimea. Monesti kyllä kans tuntuu useampia potkuja ja koko ajan vain pitempiä aikoja kerrallaan.

Valkkari on aika-ajoin ollut melko nestemäistäkin ja oon luullut pissanneeni housuun. Voisko olla sitä? Juuri tolleen aivastaessa tai yskiessä tullut.

Ja siis joo! Mustakin tuntuu että ihan vasta ois odoteltu np-ultria. Nyt siitäkin on jo 8vkoa :eek:

Maha alkaa muuten oikeasti olla tiellä.. jos pöydän/tason/lavuaarin reunalla on vettä niin varmasti pyyhkäisen ne mahan mukaan. Monta kertaa päivässä huomaan paidassa navan korkeudella märän läntin :LOL: kaappien ovetkin oon kolautellut mahaan kun en vieläkään oo tottunut kurottamaan kauempaa.. jääkaapin oven ollessa kyseessä se ottaa vähän itsetunnollekin :rolleyes: makuuasennosta noustessa ei enää kärsi rutistaa itseään pystyyn, vaan kyljen kautta rullaan ylös kuin hylje :D kyykistyessä ja istuessa oon jo oppinut levittämään reisiä niin että maha sujahtaa siihen jalkojen väliin, tiiättehän? :D
 
Imn, innolla odotan, että minkälainen tästä lapsesta tulee. Toinen tytöistä on maailman kiltein ja herkin, toinen on taas rämäpäisempi ja paremmalla itsetunnolla varustettu. Meillä tytöt osaa jo tän kissatappelun alkeet ;)

Maalis, nosanoppa se! Olin ihan varma, että tyttö rivi jatkuu, mut oon kul iki-onnellinen poikalupauksesta. Ihana saada vähän muutakin ajatusmaailmaa kuin vain vaaleanpunainen ja prinsessat :D

Wendys, hui, kyllähän tuollanen säikäyttää, mutta varmasti normaalia tässä vaiheessa ja varsinkin, jos istukka on yhtään eessä tai limakalvot on kuivat.

Nassuressu, onea hyvistä uä kuulumisista :love:

Fiona, noin määkin ajattelin kakkosen kohdalla, että kuolen, ku en saanu sukupuolta ultrassa selville, suunnittelin jo meneväni yksityiselle, mutta piheys iski. Toisaalta se oli ihan jännä odottaa syntymään asti sen selviäminen. Nyt en kyllä malttanu olla kysymättä ja pelkäsinkin, ettei tämä näytä haarojen väliä, mutta onneks pippeli näkyi ihan selvästi. Tosin sekin vasta oikeesta kuvakulmasta ja ihan lopuksi :D

Hassua miten vieläkin löydän itseni ihmettelemästä tätä poika-lupausta. On se niin jännää ja uutta :love: nimiäkin aloin käymään läpi ja yhtään kivaa ja "vapaata" pojan nimeä ei tunnu löytyvän o_O
 
apua mää en kyllä alkais jos ei sukupuoli selviäis lokakuun lopussa.! ees suostu ajattelemaan semmoista vaihtoehtoa :D

alisa onko Se kiltti esikoinen ja villimpi kuopus.. Mää monesti mietin että syntymäjärjestys muokkaa lasta ihan järjettömästi.teen joskus sellasta ajatusleikkiä että mitä jos omat lapset oliski syntyny toisessa järjestyksessä..
 
IMN
Poikien nimet on kyllä vähän vaikeita keksiä.. Meillä (mulla) ois kaksi kelpuutettua pojan nimeä, jotka ei edes sovi yhteen :D Lisäksi haluan tällekin lapselle kolme nimeä.

Näin viime yönä unta rakenneultrasta. Unessa tajusin vasta ultraushuoneesta lähtiessäni että unohdin kysyä sukupuolen ja yritin vinkua ultraajaa katsomaan vielä sen, mutta hän käski mennä yksityiselle. Sitten kotona katsoin kuvanippua jonka sain mukaan ja siellä näkyi ihan selvä pippeli :D

Tänään 21+0 ja viisi yötä ultraan! :love:
 
  • Tykkää
Reactions: PRS
rakenneultra ohi ja kaikki kunnossa, kovasti vauveli heilui :) sukupuoli ei selvinnyt, ensin meinas et olis pippeli vilahtanut, mut tarkemmin kun katsoi ei pippeliä näkynyt, sanoi vaan et en osaa sanoa olisko sitten tyttö kun napanuora oli häjysti edessä. No se selviää sitten aikanaan, ihan oli meidän nuorimmaisen näköinen 4D ultrassa :D aiemmin oli kysymys miksi jäin erityisäitiysvapaalle, mulla ei ollut toksoplasmavasta-aineita ja se katotaan mun työssä riskiksi.
 
IMN
Monet tuntuu nähneen vauvansa ultrassa myös 4D:nä.. :) millainen on Oulussa käytäntö? Onko ne laitteet edelleen vain koristeena?
Keskusneuvolahan muuttaa ens maanantaina kaupunginsairaalalle, niin onkohan heillä siellä (taas) uudet laitteetkin.. meillä on rakenneultra just maanantaina ja oonkin varannu siihen reilusti yli tunnin aikaa, koska varmasti heillä on muuton myötä ajat myöhässä, laitteet ja niiden käyttäminen hukassa jne..
 

Yhteistyössä