Kiitos onnitteluista!
Raparperimehu Eikös se oo ennemminkin niin että mitä enemmän poikia niin sitä suuremmalla todennäköisyydellä nyt on jo tultava tyttö?
Joo, tää on vaan mun logiikka
Fiona Joo, asuntoasia ainakin helpottui!
Tyttö saa pitää mansikkajäätelön värisen huoneensa ja huoneen jakaminenkin onnistuu pidempään
Vaikka pienihän tuo soppi on, mutta onhan täällä muuten lääniä temmeltää..
Meillä on ainakin edellisillä (syntymämitat 48cm ja 2795g&3035&) nuo 50cm vaatteet olleet sopivia
pitkään. Tietenkin merkistä riippuen, mutta ainakin pari-kolmekin kuukautta käytössä. 56-senttiset sitten suunnilleen saman ajan. 50 senttiset vaatteet on kyllä hankintalistalla nyt vähän kiikunkaakun jos tämä tulokas kerran ei ookkaan välttämättä niin hoikkanen. Mutta kyllä 56 on yleensä sellainen hyvä "aloituskoko", jota voi jo hommata ihan tarpeeksi asti, ellei ihan norsunpoikasta tiedä odottavansa
62cm on kuitenkin jo vastasyntyneelle melko reilu ja sopiva
ehkä vasta 4-6kk iässä. Riippuu niin paljon lapsesta, eikä ees syntymämitoista vaan siitä että kuinka lähtee kasvamaan
Just tossa kerkesin penkaista tytön vanhat vaatteet läpi ja meillä näyttäis 50 senttisenä olevan 4 pitkähihaista bodya, 3 lyhythihaista bodya (joilla tämä vauva ei tee mitään), viisi pitkähihaista paitaa ja viidet housut. Sitten vielä potkarit ja muutama yökkäri päälle. Jotain saatan vielä hankkia lisää, koska tykkään että vaatteet on kuitenkin istuvia. Varsinkin talvella oikean kokoiset vaatteet lämmittääkin paremmin ja mun mielestä vauvaa on helpompi "käsitellä" kun vaatteet ei pyöri päällä
En kuitenkaan usko että mitään jättiläisvauvaa odotan kun äidin suvussa on viimeiset neljä sukupolvea olleet nipinnapin kolmikiloisia rääpäleitä, suurin osa lähempänä 2,5 kiloa. Tuskin minä ja mun lapsi oltais nyt se ensimmäinen poikkeus
Noissa kokoasioissa kannattaa myös muistaa että ihan vastasyntyneelläkin pyykkiä tulee yllättävän paljon. Päivän aikana voi olla useammat puklit rinnuksilla tai kakat selkää myöten housuissa. Esimerkiksi nää meidän 4 bodya saattais helpostikin loppua kesken jo parissa päivässä.
Mutta ehtiihän niitä vaatteita hommata vielä lisää sitten kun vauva on syntynytkin
Lahjaksi ei kannata noita ihan pienimpiä odottaa, koska monet "pelkää" ostaa niitä lahjaksi jos ei sitten mahdukaan.
Hui kun tuli pitkä saarna, anteeksi taas
No, toivottavasti oli apua..