Helmikuun Helmiäiset 2016 lokakuussa

Vaatteista vielä: Me saatiin lahjana esikolle tota 62-> kokoa ja niitä on myös pakkauksen vaatteissa eniten, niille jotka sen ottaa. Eli tällä meidän uudella tulokkaalla varmaan 20 asukokonaisuutta. Mut koko 50-56 olikin pakkauksessa 2xbody ja 2xpotkarit. Eli ostakaa esikon oottajat ehottomasti lisää! Ja se syntymäpituus ei merkkaa yhtään mitää! Meidän oli 53cm ja kasvanut alusta asti +2 käyrällä pituudessa mut kyllä oli ainakin ekan kuukauden ehdottomia noi pienimmät koot! Vauva hukku niihin isompiin ja käsittely oli hankalaa/ärsyttävää. Eli älkää odotelko niinkun minä tein ekan kanssa. Nyt on varastossa kaikkea. Vaikka vähän turhaankin mutta varoiksi! ;)

Me saatiin oran seisontalauta. Hienosti sopi emmaljungiin. Ostoksille haluisin nyt jo kun vielä puuttuu harsot, pinnasuojat, pissa-alustat, vauva-kirja, hoitoalusta ja pieniä desin purkkeja maidon säilömiseen pakkaseen. :)
 
Vaatteista vielä: Me saatiin lahjana esikolle tota 62-> kokoa ja niitä on myös pakkauksen vaatteissa eniten, niille jotka sen ottaa. Eli tällä meidän uudella tulokkaalla varmaan 20 asukokonaisuutta. Mut koko 50-56 olikin pakkauksessa 2xbody ja 2xpotkarit. Eli ostakaa esikon oottajat ehottomasti lisää! Ja se syntymäpituus ei merkkaa yhtään mitää! Meidän oli 53cm ja kasvanut alusta asti +2 käyrällä pituudessa mut kyllä oli ainakin ekan kuukauden ehdottomia noi pienimmät koot! Vauva hukku niihin isompiin ja käsittely oli hankalaa/ärsyttävää. Eli älkää odotelko niinkun minä tein ekan kanssa. Nyt on varastossa kaikkea. Vaikka vähän turhaankin mutta varoiksi! ;)

Me saatiin oran seisontalauta. Hienosti sopi emmaljungiin. Ostoksille haluisin nyt jo kun vielä puuttuu harsot, pinnasuojat, pissa-alustat, vauva-kirja, hoitoalusta ja pieniä desin purkkeja maidon säilömiseen pakkaseen. :)
 
IMN
Nuo äp:n vaatteet muuten (kuten Tutta-merkkiset yleensäkin) on melko reilua mitoitusta. 50 ja 56 senttiset vastaa ennemminkin 60-62 senttisiä. Eli niiden varaan en hirveästi laskisi :)

Meillekin on aina tullut lahjaksi enemmän noita isompia kokoja. Sillon ku minäkin oon syntynyt, on 60 ollut pienin koko mitä on myyty. Ehkä siksi nuo mummelit ei pienempiä hoksaa ostaakaan :)

Ai tosiaan! Tänään poksuu jo 25+0! Aletaan olla jo lähempänä viimeistä kymmenystä :love:
 
Viimeksi muokattu:
Etsin 56 ja 62 senttimetriset vaatteet... Pojilta jääneet "paremmat" ja nyt hankitut. Ja niitä on kyllä ihan tolkuton määrä. Ainoastaan sukkia ja muutaman puseron vois hankkia. Lopetin bodyjen laskemisen kahdenkymmenen jälkeen :D Mutta kyllä niitä saa ollakin jos ei koko ajan halua pyykätä.

Uutta ultraa pukannee muutaman viikon päästä tuon raskausdiabeteksen takia. Jospa sitten ei ois jalat ristissä :whistle:

Syysloma on kyllä tullut tarpeeseen. Empä tiiä miten sitä jaksaa taas jouluun asti pinnistää. :sleep:

Jotenkin kauheen kaukaiselta tuntuu helmikuu. Aika matelee. ..
 
Taidan ottaa Keijunkaisen vinkistä vaarin ja käydä ostamassa vielä parit 56 senttiset nyt ainakin :D

Mites muuten sukkien määrä? Meillä hankitut housut on pääosin ilman niitä jalkaosia, eli ihan tavallisia housuja ja legginsejä niin paljonko sukkia kannattaa varata? Kun eikös niitä alussa tarvitse käyttää tumppuinakin? o_O
 
IMN
Sukat meneekin pidempään joten niitä voi mun mielestä ostaa ihan huoletta vaikka kymmenetkin parit. Se pieninkin koko kun on vastasyntyneelle auttamatta iso. Eipä ne kyllä pienellä oikeestaan edes likaannu. Meillä on vauvoilla ollu kylmillä ilmoilla sukkikset housujen alla ja sillonhan ei välttämättä sukkia tarvi.
Sukkia ei oo tumppuina käytetty, ei noiden käsissä ois semmoset pysyny :) ihan villatumput on laitettu käsiin jos on tuntuneet kylmiltä, mutta peiton allahan ne kädet suurimman osan aikaa on.
 
Voi mikä pettymys. Näin tänään livenä sen mun netistä valkkaaman reunapehmusteen ja lakanasetin ja olipa ero verrattuna valokuvaan väreissä sitten livenä. Eli en todellakaan uskalla tilata mitään netistä näkemättä tuotetta, voi nähtävästi olla ihan mitä sattuu. Eli uusintakierros näiden osalta. Huoh! :(
 
Jee, kohta saa mennä nukkumaan ja sitte on aamu ja ultra :D

Sellanen vinkki sukista et minusta parhaita on ne semmoiset vähän paksummat sukat, eli ei mitään perus puuvillasukkia vaan sellasia mitkä taitaa tulla äitiyspakkauksessakin. ja villasukkia kutomaan kaikki!

Edit ai niin ja sukkahousuja en suosittele vaan niitä puolipotkareita niiden virkaa suorittamaan.ihan tuskaa minusta laittaa sukkahousuja niin pienelle :D
 
Viimeksi muokattu:
IMN
Surusilmät Mulla kävi samalla lailla reunapehmusteen kanssa.. näytti kuvassa hiekan väriseltä ja totesin sen sitten postista haettuani ripulin väriseksi :cautious: luovutin sitten ja tilasin samanlaisen kuin kuopuksellakin oli, tiesinpähän ainakin että on mieluinen. Mutta joo, näitä sattuu. Onneksi aina voi palauttaa :)

Maalikselle tsempit vihdoinkin lähestyvään ultraan! :) mulla on sun puolesta ihan tyttöfiilis kun noita poikalupauksia on jo niin paljon ;)
 
IMN onneksi oli liikkeessä tuo mistä olisin ostanut, tympäisi vaan kun oli vielä poistolaarissa kyseinen tuote :D Oon selannu ihan kaiken läpi enkä tykkää mistään, milloinhan vaihtuu mallistot, jos alkuvuodesta katsois uudestaan..
 
"Kiva" kuulla, että muillakin on runsasta valkovuotoo. Ärsyttävä vaiva ja toivon todella, että tämä menee ohi viimeistään synnytyksen jälkeen. Tosi tokan jälkeen tämä vaiva jäi päälle, mutta ei kyllä näin pahana o_O

Vauvan sukista, eikös henkka maukan sukat, jos ovat niitä kolmen pakkauksia, oo kaikki eri kokoa? Mietin, että mistä löytyis parhaiten kaikista pienentä kokoa?

Jotenkin kauhistuttaa tämä viikkojen vieriminen. Kohta on rv 25 täynnä ja 30 viikkoa lähestyy. Toisaalta taas tuntuu, että helmikuuhun on vielä piiiiitkä ikuisuus, mutta eihän tässä kauaa mee kuin ensimmäiset jää äippälomalle. Toisaalta myös mietin, että kukahan saa ensimmäisenä helmikuisen syliin. Toivottavasti ei ainakaan tuu kovin ennenaikaisia synnytyksiä, varsinkaan vielä näillä alle 30 viikoilla.:rolleyes:
 
IMN
Kyllä henkkamaukan paketeissa (mitä ite oon ostanu) on aina yhessä paketissa kaikki samaa kokoa :) Ja näytti ainaki verkkokauppaan tulleen uusia, vähän edellisiä kivempia kuoseja! H&M:n liikkeistä en ikinä löydä mitään..
Kärkkäiseltä oon löytäny niitä kaikista pienimpiä 10/12 koon sukkia! Ne on niiiin pieniä, näyttää ihan nuken sukilta :D

Määki tänään hoksasin että meillehän saattaa ihan hyvin tulla tammikuun vauva! La kun on jo 3.2. Oon jotenki niin asennoitunu helmivauvaan etten oo tammikuista osannu aatellakaan :D Ennen on lasketut ajat olleet 13. ja 14. päivä, niin ei oo ollu kovin todennäköistä että ois syntyny eri kuulle.
 
IMN
Nyt alko eteneen :D Oon kitissy täälläki sitä kun en löydä lipastoa vauvan vaatteille, mutta nyt sitten otin ja raivasin vaatehuoneesta tilaa. Tajusin että turhaan nuo mun "normivaatteet" tuolla on mammavaatteiden kans tilaa viemässä, ja tadaa! Sieltähän tyhjeni kokonainen hylly :LOL: Nyt sain sitten vihdoinki nuo vaatteet tuolta pahvilaatikosta viikattua nätisti oikeelle paikalleen, vaikka pestähän nuo kyllä vielä pitää. Mutta tulipahan ees sellanen olo että asia edistyy. Tajusin kyllä että noita vaatteita on aivan liian vähän (n) Paperille listattuna näytti niin paljolta, mutta kyllä tässä taitaa taas joutua ostoksille..
 
Ite en oo kauheen ehdoton noiden 50 senttisten vaatteiden kanssa, se riippuu niin vauvasta. Enkä turhaan halua ostaa paljoa sellaista, mitä ei välttämättä tarvitse ollenkaan. Meillä kävi niin, että olin ottanut synnärille mukaan 50 senttisen bodyn, eikä se edes mahtunut meidän pojalle :s poika oli kuitenkin syntyessään 4,4 kg ja 55 cm. Että ihan vauvakohtaista on, tarviiko niitä ollenkaan :D

Tää raskaus taas hujahtelee ohi... Eilen poksu jo 23, ja voi jestas kun 30 viikko on jo lähellä :O Mitään hankintoja en oo tehnyt vielä, ei oo käynyt edes mielessä. Onneksi kahden lapsen myötä suurin osa tarpeellisista tavaroista löytyy jo kotoa. Ehdottomasti pitää kuitenkin hankkia vielä ainakin autokoppa ja rintapumppu. :) niin ja kuopukselle varmaan uusi sänky, niin sitten jää pinnasänky vauvalle. :)

Sataisi pian jo lunta, että pääsis fiilistelemään joulua... :p ei haittaa vaikka ois kylmä, kunhan vaan sitä lunta tulis :)
 
hei mää voin suositella joulufiilistelyyn joulunaikaan sijoittuvia leffoja.ite katoin eilen jonku hömpän ja kudoin joululahjajuttuja niin oikein tuli jouluinen olo :)

puuh,onpa ollu levoton yö!vauvaki jumpannu ihan hulluna :)
 
Täällä puikot viuhuaa kovaa vauhtia ja valmiina on tumput ja villikset pikkaselle. Seuraavaksi lähtee superhelppo myssy tulemaan. On tosi nopeita tehdä, ja helppoja! :) Netistä löytyy esim. marttojen hyviä ja helppoja ohjeita, kannattaa kokeilla!

Kaveri sai juuri semmoisen 2,6 kiloa painavan ja 46 senttiä lyhyen pikku herran, ja oli tykästynyt nimenomaan sukkiksia käyttämään, pysyvät päällä paremmin kuin potkuhousut. Toki pieni koko vaikuttaa tässä, joten saa nähdä millaisen mötkäleen sitten aikanaan saa ja millaset housut sille laitetaan.

Näin viime yönä sellaista unta, etten enää tuntenut vauvan liikkeitä ja sairaalassakaan ei liikkeitä löydetty. Ei kuitenkaan selvinnyt, että oliko vauva kuollut, mutta hirmu surulliseksi se unessa veti. Onneksi sitten aamulla alkoi tyyppi jumppaamaan, niin ei tarvinnut kauaa kauhistella. Kaameeta alkaa jo nyt stressaamaan liikkeistä!:eek:

Onkohan tämä seuraava tyypillistä raskaanaoleville? Kävin miehen kanssa ajankuluksi pyörimässä Prismassa, ja ehdotin vaippojen ostoa varastoon. Noh, mies oli sitä mieltä, että eihän niitä vielä kannata ostaa, vauvahan tulee vasta joskus puolen vuoden päästä!:alien: Ärähdin sitten, että haloo, se syntyy jo 4 kuukauden kuluttua, mahdollisesti jo aiemmin, ja toisekseen, ei vaipat miksikään mene, ja niitä kyllä kuluu. Ihan hyvin olisi voinut ostaa.:mad: Hetken siinä käytävällä sitten seisottuamme passitin herran hakemaan maitoa ja jäin itse rauhottumaan vaippahyllylle.:LOL: Mies palasi ja sanoi, että ostetaan vaan jos haluat, kaikki käy. Nyt oli kuitenkin ihan liian myöhäistä joten tokasin, että en mä enää halua..:LOL: Sinne jäi vaipat odottamaan...:D

Alisa_84, valkovuotoa todellakin on. Joka päivä ja tulee ihan omia aikojaan, tarvitse kuin kävellä vähän matkaa niin johan hulahtaa. Todella ärsyttävää!

Hammaslääkärissäkin kävin kun pahoinvoinnit ovat varmasti takana päin, ja kaksi reikää ja miljoona alkavaa sieltä löytyi, lisäksi tietenkin kunnon ientulehdus. Langata täytyisi ahkerasti että tulehdus helpottaisi. Kunnallisen paikkausajat venyy pitkälle marraskuulle, ja jo nyt 20min istuminen piinapenkissä oli inhottavaa, niin kokeilen ainakin toista paikkausta yksityisellä. Sieltä ajan sai heti ens viikolle. Kiva "pieni" lisäkustannus näiden vauvahankintojen lisäksi.:confused: Selvästi on raskausaika kuluttanut hampaita, enkä kyllä ihmettele sen kahden kk:n oksentelun jälkeen.
 
Mullakin huomenna hammaslääkäri, kun kaks reikää ja tosiaa miljoona alkavaa ja ientulehdus. Pahoinvointi jyllää edelleen että tulee mahtava kokemus varmasti :D sain kyl tosi nopeeta ajat ku viime viikolla keskiviikkona oli hoitajan ilmainen tarkistus, seuraavana päivänä lääkärin tarkastus ja nyt tosiaa huomenna paikkausaika. Olis muuten menny joulukuulle mutta raskauden viimeisen kolmanneksen aikana ei suositella toimenpiteitä niin ne tyrkkäs mut johki väliin. :) että hyödyllinen tää raskaus, ei tarvi pahemmin jonotella ;D
 
IMN
Mullakin on ollu tosi rauhattomia öitä nyt. Yks yö näin unta että olin Anneli Auerin kanssa samassa synnytyssalissa ja molempien vauvat kuoli heti synnyttyään o_O Oli kyllä tosi vaikea saada enää sen jälkeen unta.
Viime yönä taas heräsin ensin pissahätään ja nälkään ja tuntia myöhemmin vauvan aamujumppaan.. Haukotellessa taitaa siis mennä tääkin päivä.

Mulla ei muuten oo hampaat kärsiny raskaudesta, mutta hemmetti että niitä vihloo. Mulle on kans kesän aikana puhjennut eka viisuri ja kaikki hampaat samalta rivistöltä on tosi herkkiä kylmälle. Toivottavasti tää nyt kestää vaan raskauden ajan..

sitruunapippurina Mua ärsytti viime raskaudessa aivan kauheasti kun mies ei tajunnut että laskettu aika lähestyy koko ajan ja itse taas aivan paniikissa tein kaikkia hankintoja. La oli lokakuussa ja vasta loppukesästä ukkokin tajusi että tavaroiden pitäis pikkuhiljaa alkaa olla kasassa.. En tiiä oisko tajunnu ilman ennenaikaisuuden uhkaa. Mutta niinhän se meinaa itsellänikin olla että laskettu aika tuntuu aina kauhean kaukaiselta..
Nyt tässä raskaudessa oon osannu ottaa jotenki rennommin asian kans. Mies on tehny joitain isompia hankintoja, kuten telakan, turvakaukalon ja itkuhälyttimen. Eilen illalla mulle iski vaatekriisi kun tajusin miten vähän noita kuopuksen vanhoja vaatteita olikaan jäljellä ja mies sanoi ne maagiset sanat; "Onhan tässä vielä aikaa". Ekan kerran tälle raskaudelle sai verenpaineeni nousemaan sanomalla tuon :ROFLMAO: Mua stressaa kans se kun joulukin on tulossa ja sillon kyllä menee sen verran rahaa lasten joululahjoihin, että vauvahankinnat saa jäädä vähäks aikaa jäihin. Joulun jälkeen onkin jo rv 35-36, eli ei sinnekään paljoa voi jättää.. Meille pitäis saada ostettua uus sänkykin mielellään ennen joulua, koska oon varma että tuo vanha on homeessa tai jotain.

Onko muilla seuraavanlaista ongelmaa? Kaupoista ei yksinkertaisesti löydy kivoja vauvan vaatteita! Kaikissa on jotain ihme krumeluureja ja rumia kuvia.. Missä on ne ihan perus vauvanvaatteet hillityissä väreissä tähti-, raita- ja pallokuoseineen?! Mistään ei löydy.. H&M verkkokauppa on ainoa, mutta nettishoppailussa ei saa sitä hypistelyn iloa :ROFLMAO:

Liikkeistähän mun piti vielä avautua.. Nää tuntuu etuseinäistukan kanssa aivan eriltä kuin edellisissä raskauksissa! Outoa että taaksepäin kohdistuvat liikkeet tuntuu niin voimakkaina, oikeestaan jopa kipeinä. Eteenpäin tuntuivat paljon mukavammilta :cautious:
 
Maalis, onnea!! :) Ja tervetuloa tyttökerhoon :D

Mulla oli kans hammaslääkäri ja samat kuviot: kaks reikää, monta alkavaa ja ientulehdus. Että jee, ens viikolla paikataan. Tollasta osasin jo arvata just oksentelun jälkeen, lisäks hammaspesu ollu onnetonta ja sit nää puolen tunnin syömisvälit :D

Musta tuntuu, että vauvan liikkeitä tuntuu tosi vähän! :( Varsinki ku täällä monet puhuu potkuista ja jumppailusta, niin mulla tulee sillon tällön pieniä muljahduksia tms, mut nekin ihan yksittäisiä ja ehkä kerran päivässä. Plääh. Kai siellä sit asuu rauhallinen tyyppi tai jotain..
 
IMN
KappAhl ja Lindex on olleetkin mun lemppareita, ihan siksikin kun ovat niin pehmoisia :) Meillä ei tossa lähikauppakeskuksessa KappAhlia ole ja Lindexinkään valikoima ei ollut kovin kummoinen. Tuntuu kaikissa ton Ideaparkin liikkeissä olevan sama ongelma, että valikoima on huono ja pieni (ja minä olen nirso) :cautious: Pitäisi kai lähtä keskustaan tai naapurikylän ostoskeskukseen katsomaan jos sieltä löytyisi tuota Newbie-mallistoakin :)
 

Yhteistyössä