helmijenni Hirveän helposti ei kyllä aleta käynnistämään ilman lääketieteellistä syytä.. Enkä kyllä voi sitä suositellakaan kenellekään "vapaaehtoiseksi vaihtoehdoksi", varsinkaan ensisynnyttäjälle. Mulla eka (kuten toinenkin) synnytys käynnistettiin ja voi luoja sitä odottelua.. Päivän ajan ajettiin osastolla käyrää, seuraavan päivän iltana sain
pyydettyäni cytotecin, josta ei kuitenkaan ollu mitään apua. Siksi siis omasta pyynnöstäni sain sen, koska mieluummin oisivat alkaneet aamulla käynnistämään, että oisin saanu kunnolla levättyä yön. Minä kuitenkin aattelin tulevaa sairaalalaskua enkä siksi halunnu olla osastolla yhtään ylimääräistä päivää
No, aamuun mennessä ei kahden cytotecin voimalla tapahtunut mitään ja sain vielä kolmannen. Sitten parin tunnin päästä -
pyynnöstäni - pääsin saliin kalvojen puhkaisuun. Kalvojen puhkaisu voi olla monelle ensisynnyttäjälle (ja muillekin) melko radikaali keino, koska synnytys voi alkaa tosi kivuliaasti ja silti kestää pitkään. Mulla ei onneksi kestänyt kuin 6h kalvojen puhkaisun jälkeen, mutta olin kyllä heti alusta asti kaikkia mahdollisia kipulääkkeitä vailla. Luonnollinen synnytyksen käynnistyminen ois varmasti ollu helpompi ja "kevyempi" vaihtoehto.
Tokasta sitten käynnistettiinkin heti kalvojen puhkaisulla eikä synnytys kestäny kuin sen 3h. Nyt oon ikionnellinen jos saan kokea sen ihan normaalin synnytyksen, jota toivoin viimeiseen asti jo viimeksikin.
Niin ja miehen sisko on siis edelleen osastolla käynnisteltävänä, nyt jo toista vuorokautta, eikä vielä ees kunnolla supistele. Voin kuvitella sen turhautumisen.. Ensisynnyttäjä siis hänkin.
Maalis Kaveri värjäsi harsoja sinisiksi
Hyvin näytti onnistuneen kun sinisiä ovat edelleen
Muutaman kerran ne piti värjäyksen jälkeen pestä ennen kuin väriä ei enää irronnut.
Ja voihan hormonit! Huutoitkuhan siinä pääsi kun mies lähti saunailtaan
Enkä ees tiiä miksi, kyllähän tuo muutenkin käy paljon kalassa, kavereilla, talvisin luistelemassa jne. ja viihteelläkin pari kertaa vuodessa, eikä oo mikään koti-ihminen. Tuli vaan jotenkin heitteillejätetty olo
Nyt uhmaankin miehen kieltoa ja lähden
yksin saunaan, vaikkei takeita lauteilta pois pääsemisestä ole
Pitää ikkunasta huudella apuja jos jään jumiin..