Helmikuun helmiäiset 2016 *heinäkuussa*

Ihana maha IMN!!! :love::love::love::love:



Meidän suvussa ei ole sukurasitteena synnynnäisi kehityshäiriöitä tai -vammoja. Ja vaikka aeulonnoissa ei olisikaan mitään, niin synnytyksessäkin vielä voi sattua jotain ja elinvuosina. Joten en sen takia näistä stressaile. :) Täytyy vaan yrittää luottaa että terveenä syntyisi. :love:
 
IMN, sun masu(y)
Täällä kutakuinkin yhtä muhkea, äitiyshousut käytössä:)
Tänään oli oikea onnenpäivä!! Nt-ultrassa näkyi ihana pieni ihmisen alku. Heilutteli käsiä ja pitkiä jalkoja!! Turvotus oli 0,8, eli vallan hyvä lukema.
Olen vain hymyillyt koko päivän, meille tulee vauva:LOL:

Pahoinvointi on alkanut häviämään ja olo ollut paljon energisempi.
Minä en vielä jaksa vaunuja miettiä sen isommin, kunhan niissä on vain tilava koppa nukkumista varten. Turvakaukalo ja seuraavan koon istuin saatiin ystäväperheeltä. Anoppi aikoi hankkia rottinkisen kehtosängyn, sellaisesta olen aina haaveilut!

Mukavaa viikonalkua!!
 
  • Tykkää
Reactions: Alisa_84 ja IMN
Meillä poikaystävä sai sanottua mitä olen ajatellutkin; pelkää tilannetta. Mutta ei ole kuitenkaan mitenkään pahalla puhunut vauvasta, muuta kuin ne pari kertaa kun on sanonut ettei me sitä voida pitää. Alkaapa hänkin toivottavasti tottua pikkuhiljaa ajatukseen.

Pitäisi soittaa LKS:aan äitiyspolille tuota nt-ultraa varten, vaikka ajanvaraus sinne hoidettiin jo neuvolakäynnillä mutta silti jotenkin stressaa kun se ajanvaraus paperi tulee postissa ja täältä Rovaniemelle on kuitenkin 300km matkaa yhteen suuntaan... :sleep:

Minä en ole vielä edes uskaltanu miettiä mitään hankintoja vauvalle (äiti osti tuttavaltansa sängyn) kun täytyy tosiaan stressata uuden asunnon kanssa ja sittenhän täytyy muuttaa kun sellaisen saa. Toivottavasti ennen kuin vauva on talossa.

pirittt ja "tyyppi" 11+6
 
Ihana masu IMN :love:.

Pirittt, kyllä se poikaystävä siitä ajatukseen tottuu pikkuhiljaa, tsemppiä sinne. Viimeistään sit synnytyksessä, kun saa oman käärön syliin, siinä ne pelot myös unohtuu :). Ja muistaa sen että ei kukaan ole valmis vanhemmaksi, lapsi opettaa ja kasvattaa :)..

Oma napa; reilu viikko vielä nt- ultraan, kamalaa tämä odottaminen.. Pahoinvointi on onneksi jo väistynyt, välillä etoo mut ei kovin usein. Väsymystä on vielä vähän, mut ehkä sekin tästä pikkuhiljaa :sleep:.

Tähkä94 ja papu 9+5
 
IMN
Laurelii Minäki oon aina haaveillu korikehdosta :love: ne vaan on niin hintavia etten oo raaskinu hommata.

Mutta nyt VIHDOINKIN rohkaistuin ja tilasin ihanan Wallaboon turvakaukalon lämpöpussin! <3 oisin tahtonut tuon jo kuopukselle mutta jostain syystä silloin päädyin eisbärscheniin.
 
********************************

Hei vaan helmikuisille ja lämpimät onnittelut kaikille!!
Tulin tuolta tammikuisista tänne mainostamaan perustamaani faceryhmää
KYSissä synnyttäville talvivauvojen odottajille ja ajattelin mainoksen laittaa tännekin, jos täältä KYSsiläisiä löytyy!

Jos kiinnostaa siis paikallinen vertaistuki (Kuopio ja lähiympäristö), niin laittakaa minulle täällä yksityisviestiä tai sitten sähköpostia suoraan koirani @ gmail. com

***************************

ja jos teillä on faceryhmä ja siellä tieto kulkisi, niin tätä mainosta saa jakaa sielläkin :) Sähköpostini kautta saa sitten vaikka kutsun liittyä ryhmään.

p.s toivottavasti ette pahastu mainostuksesta.
 
Onko teillä kenelläkään kokemuksia streptokokki b:n vaikutuksista raskauteen/ synnytykseen? Itseltäni tuo löytyi ja nyt eilisen aiheesta googleteltuani huoli alkaa olla aika kova.
Pelottaa todella paljon ennenaikainen synnytys tai että vauva saa tuon bakteerin synnytyksessä eivätkä lääkkeet tehoa :cry:

Juurikun aloin iloita ja nauttia kunnolla tästä raskaudesta, vaihtui se nyt pelkoon ja huoleen.
 
IMN
karhukopla Mullakin on streptokokki b. En oo ikinä kuullut että aiheuttaisi ennenaikaisuutta mutta voihan se olla o_O Streptokokki on aika yleinen eikä mulle ainakaan oo sen takia mitään ihmeempiä tutkimuksia tehty. Ainoa asia miten on mulla vaikuttanut raskauksiin, on se antibioottitippa synnytyksessä. Eli sen pitäisi ehtiä tippua n. 4h ennen ponnistusvaihetta. Mulla ehti viimeksi tippua vain 3h koska synnytyskään ei sen kauempaa kestänyt, ja nyt oonkin miettinyt että entä jos tää tuleekin vielä nopeampaa..

Älähän liikaa mieti asiaa :) todella monilla on tuo bakteeri. Onneksi on olemassa tuo antibioottitippa joka estää bakteerin tarttumisen. Syntymän jälkeen vauvasta otetaan vielä verikoe jolla selvitetään onko saanut tartuntaa :) kannattaa muistaa vielä synnärillä mainita asiasta, koska esikoista synnyttäessäni kätilöllä ei ollut tietoakaan että mulla on tuo GBS+ enkä sitten saanut antibioottiakaan. Itse en tietenkään muistanut koko asiaa..
 
Viimeksi muokattu:
IMN Ehkä lopetan nyt tuon googlettelun ja turhan panikoimisen.
Synnärillä sitten vain täytyy tosiaan muistaa mainita tuosta ajoissa, mutta siitä nyt ei kannata vielä stressata.
Kiitos tsempistä. :)

Onko teillä muuten olo helpottanut pikkuhiljaa? Mulla on tämä viikko ollut nyt ensimmäinen, kun ei ole oksentamassa tavinnut käydä vaikka ällö-olo usein iltaisin onkin. Myös tissit on tosi kipeät mutta vieläkään ei ole tarvinnut sännätä rintsikka ostoksille. Väsymyskin alkaa pikkuhiljaa väistyä, jes!

karhukopla + jyvä 12+2
 
Mulla on kans strebto. Aamuyöllä kun soittelin ennen lähtöö synnyttää, niin kysyin siitä antibioottitipasta, kun tsekin googlettelin ja panikoin. Kötilö sanoi vaan, ettei huolta ja se laitetaan heti kun menen paikan päälle.
 
IMN
Mulla on oireet vaihtuneet ihan uusiin tässä oarin viikon aikana :) huomenna siis poksuu rv13. Väsymys ja pahoinvointi on enimmäkseen kadonneet, paitsi heti nälän tullessa iskee kyllä etova olo. Nyt taas kuvioihin on tullut finnien reviirinlaajennus, vanha akillesjännevamma on alkanut oireilla ja iltaisin särkee lähes poikkeuksetta päätä. En tiedä voiko tuo akillesjänne olla raskauden aiheuttamaa oireilua, mutta lääkäreiltä oon saanu semmosen kuvan että kaiken voi laittaa raskauden piikkiin :rolleyes: mulla on siis kireät akillesjänteet ja siitä johtuva jalkojen asentovirhe. Nyt on toi parempi jalka alkanut särkeä o_O

Minä jo täällä ihan innolla kuulostelen liikkeitä! :D Yks ilta tunsin jo sellaisen ihan selvän hipaisun, mutta en sen koommin joten tais olla jotain muuta.. esikoisesta tunsin ekat liikkeet pieninä potkuina rv18 ja toisesta ihanina hentoina hipaisuina rv13 :love:
Milloin muut on tunteneet liikkeitä ja onko jokaisen raskauden kohdalla tuntunut aikaisemmin?
 
Tuli pidettyä pieni palstatauko. Vietettiin miehen kanssa pieni miniloma kahdestaan viikonloppuna ja muuten on ollut kaikenlaisia työkiireitä. Sinällään kiva, kun aika kuluu nopeaa, kun huomenna on jo nt-ultra! Aiemmissa raskauksissa siihen on tuntunut olevan tosi pitkä aika, mutta nyt en ole tuota ehtinyt edes odottelemaan. :eek:

Liikkeitä tunsin esikoisesta joskus rv18->. Nuorimmasta en muista tarkkaan, milloin liikkeet tuntui, mutta aiemmin kuitenkin. Nyt olen jo välillä kuulostellut, tuntuisiko jotain, mutta vielä ei hipaisuja tunnu.

Täälläkin alkaa väsymys helpottamaan, vaikka aamuisin ei siltä tunnukaan. Mutta päivällä ei enää kaipaa päikkäreitä, jos yöunet on olleet normaalit. (y)

Mä en ole vielä tehnyt yhtään vauvahankintaa. Ensimmäisenä on listassa raskaushousut, mutta vielä niilläkään ei ole kiire. Vaikka maha on kyllä jo alkanut turvota, mutta ei tuo vielä oikea vauvamaha ole, kun sen saa vedettyä vielä sisään. :D

Kiehinen 13+0 *poks*
 
Onnea kaikille, jotka saaneet ultrasta hyviä uutisia ja tervetuloa uusille! Ihanaa, että pirittt sun tilanne alkaa selviämään.

Mulla ei enää kaikki farkut tunnu mukavilta jalassa, varsinkin istuessa tuntuvat painavan ikävästi. Viime viikolla ostin uudet kollarit jotka on ah-niin-löysät-ja-pehmeät :LOL:

Vauvahankintoja olisi kiva jo tehdä, mutta en vielä taida uskaltaa. Voi olla että saadaan miehen veljen perheeltä turvakaukalo, siinä säästäisi mukavasti. En kyllä edes muista minkä merkkinen se turvakaukalo on, mutta telakka siihen on olemassa (y)

Koko raskaus tuntuu välillä tosi epätodelliselta asialta, kun ei vielä näy eikä juuri tunnukaan. Perjantaina olisi nt-ultra, ja se taitaa alitajuisesti jännittää enemmän kuin ymmärränkään. Viime yönä heräsin kahdesti painajaiseen, joista ensimmäisessä sikiö ei elänyt ja toisessa oli muita ongelmia :( Lisäksi heräsin kolme kertaa vessaan ja kerran juomaan, eli kovin hyvin yö ei mennyt muutenkaan. Noin monesti en ole ennen joutunut yöllä käymään vessassa, viime viikkoina on riittänyt yleensä kerran yössä. Uutena oireena on nyt tullut alaselän kipuilu. Oon ilmeiseti joskus nuorena sen loukannut (olin kaupassa töissä ja nosteltiin kaikkea raskasta) ja on vihoitellut aina silloin tällöin. Nyt tuntuu olevan jokapäiväistä. Pitäisi kai vaan jaksaa jumpata alaselän lihaksia, mutta tämöisillä yöunilla jaksaminen on vähän niin ja näin..

Toivon, että saataisiin ultrassa hyviä uutisia, josko se helpottaisi tätä murehtimista.

helmijännäri 12+2
 
Mulla on myöskin melko muhkea masu, töissä asiakkaat eivät ole kehdanneet kysyä mutta ovat keskenään arvailleet :D

Ja terveisiä eilisestä ultrasta, vilkas pikkuinen siellä kovin heilui ja kaikki oli hyvin :) Nyt saan hieman hengähtää ja nauttia :love:

Pahoinvointi on helpannut, rinnat on vielä kipeät ja lievää päänsärkyä ollut mutta muuten olo on hyvä, joskin raskas tuon suurenevan vatsan vuoksi :D

Esikoisesta tunsin liikkeet joskus rv16 selvästi ja tuplista varmaan rv 14, en ihan tarkkaan muista. Tästä en ole vielä ainakaan havainnut sen kummempia.
 
Mammahousut: Oma tyylini on vartalonmyötäistä ja tiukkaa joten kolmet mammafarkut on jo hankittuna. Töissä saankin kulkea onneks verkkareissa.

Maha: Näkyy turvotuksena mutta hyvässä ryhdissä ei kukaan arvais. Esikoisesta jäin kiinni vasta pitkälti 20 vk jälkeen. Nyt selvästi aiemmin.

Oireet: Mullakin hävinny pahin väsy ja kun syö niin ei niin kuvota. Tissit ja jopa minullakin lehahtaneet finnit on rauhoittumaan päin.

Liikkeistä: Esikoisen tunsin rv 16. Nyt olen aavistellut mutta luulen suolen murinoiksi tms. Välillä kyllä niin kummasti tuntuu pieni poksahdus että olen epäillyt itseäni.
 
Heips!

Liitynpä tänne heinäkuuhun, kun vielä ehdin....

Tässä esittely lyhykäisyydessään: Mulla on la 23.2.2016, lapsi on 3., ikää mulla on 28 ja olen mannamuu, synnytän Kättärillä (KOS).

Mulla on poika 4/12 ja tyttö 3/14, joten sarjaan sopis vauva 2/16. :D Hömpänpömppää kun on jo tullu kokeiltua, niin kiinalainen kalenteri povailis tyttöä tulevaks ja sen mukaan 2 edellistä osu oikeaan. ;)

Olot on vaihtelevat, välillä kuvottaa ihan huolella, toisinaan pärjää hyvinki. Väsymystä on myös, mut rautalisä tuntu ainakin vähän helppaavan.

Jään kuulolle ja kirjoittelen ja lueskelen teijän juttuja jossain kohtaa. :)
 
Viimeksi muokattu:
Onko muilla jo helpottanut raskausoireet? Mulla oksentelu on luojan kiitos jäänyt vähemmälle, enää vain kerran päivässä silloin tällöin. Pahoinvointi sen sijaan vielä jyllää. En tiiä olisko parempi että vois koko ajan huonosti, ku alkaa mielikuvitus jylläämään ku olo on suht normaali... mulla helpotti oikeastaan silloin kun siirryin kymppiviikolle. Kävinkin tosiaan neuvolas tarkistamassa tilanteen ku aloin huolestumaan, mutta kaikki oli hyvin. Siellä sanottiin että oireet voi ihan hyvin lieventyä aikaisemmin, varsinkin jos oireet on ollu rajuja. Vielä olis nt-ultraan reilu viikko, odottavan aika on pitkä.. :)

10+6 (11+2 kierron mukaan)
 
mää oon tuntenu molemmissa aiemmissa selviä liikkeitä rv 14 eteenpäin.kamala ku seki tulee jo pian.

mulla ei edelleenkään kummempia oloja,keksimällä tässä saa keksiä oireita... Tai novälillä äkkinäisissä liikkeissä ottaa inhotravasti nivusiin ja enemmän pitää syödä ku yleensä.närästys on vähän vaivannut,tuttu vaiva kuopuksen odotusajalta mutta siinäpä ne.edelleen vähän epäilen koko hommaa :D

mulla meni muuten Eka raskaus täysin ilman raskausvaatteita..oli sellasia housuja mitä jäi tuohon vatsan alle sopivasti.jotain vastaavaa voisin nytkin etsiä niin olisi pidempi käyttöikä.. haaveilen lähinnä näteistä imetysvaatteista..käytän paljon hameita ja mekkoja niin pari nättiä imetysmekkoa voisin hankkia.kotona menee toppi-t-paita yhdistelmällä (ekaa odottaville tiedoksi: paitaa vedetään ylöspäin ja toppia alaspäin :) ei tarvi vatsa paljaana imettää..tähän kannattaa säästää nyt kaikki vanhat topit joita saa huoleti venytellä :D).enkä halua edes miettiä millaisiin ulkovaatteisiin meinaan ahtautua tammikuun pakkasilla...
 
Huih, onko täällä muita jotka stressaa. Mua pelottaa jotenki ihan hulluna että npultrassa paljastuukin että on mennyt kesken ja kehitys on pysähtynyt. 3 viikkoa on väliä siitä kun viimeksi elonmerkkejä saatiin..nyt ous vielä 9pv ultraan. Hirvittää!
 
mää en ees tiiä vielä millon mulla sit on Se ultra.vieläkö ne nykyisin tekee neuvolasta sen lähetteen ja tulee sit postissa?oulussa siis.. Oon ihan tyytyväinen et otin neuvolan noin myöhäselle (10+3) koska sen jälkeen kuitenki alan ootteleen sitä ultraa :D ja jotenki nyt tykkäisin että Se ultraki olis mahd.myöhään niin olis paremmat todennäköisyydet ipanalla pysyä siitä eteenpäin hengissä tai jotain :D ihan omaa logiikkaa taas...
 
IMN
Maalis Neuvolassa tekevät lähetteen ja Maikkulasta sitten soitellaan aikaa :) näin ainakin jos aika pitää saada seuraavien parin viikon sisään.

Mulla ei ois puhettakaan pärjätä ilman mammavaatteita :D tykkään kans tyköistuvista vaatteista ja käytän farkkuja päivittäin. Farkkujen kans sitten joku toppi tai t-paita. Onneks on kaapit täynnä pitempiä paitoja niin ei tarvi yläosia alkaa ostella. Farkkuja oon nyt hamstrannu valkoiset, harmaat, siniset ja mustat, joten eiköhän sillä kokoonpanolla pärjää seuraavat puoli vuotta :D joitakin vanhoja mammapaitoja on tallella mutta ne on aina jotenkin oudon mallisia..
 
IMN
Minäki oon muuten miettiny tuota että mihin sitä sitten talvella ahtautuisi. Oon muutaman vuoden jo pärjännyt pahimmatkin pakkaset villakangastakilla, mutta nyt on tullut sellainen olo että pitäähän sillä vauvalla olla takin alla lämmin :LOL: oonkin muutamasta nettikaupasta löytänyt alesta mammatoppatakkeja ja vieläpä ihan kivan näköisiäkin :) voisin kyllä investoida sellaiseen, kun tulee se kylmin kausi kuitenkin liikuttua ison mahan kanssa.
 
Eipä ole mullakaan tietoa ultra-ajasta, nyt tosin vasta 9+2. Vähän jännittää, ei pahasti. Kerran kun on jo kirjattu, että joku siellä on, niin nyt jännätään vaan sitä, onko edelleen ja missä kunnossa.

En edes tajunnut, että tosiaan muutaman viikon päästä jo tuntuu liikkeet! En muista millä viikolla viimeksi alkoivat tuntua, mutta on se ollut aika pian np-ultran jälkeen.

Missä vaiheessa aiotte kertoa vauvan sisaruksille? Meillä lapset nyt 4 ja 6, kerrotaan aikaisintaan ultran jälkeen. Ja kun niille kertoo, kertoo samalla koko suvulle... Millaisia reaktioita noilta mahtaa tulla, en osaa yhtään sanoa.

Mä tilasin Zalandon alesta talvitakin mahalle. Muuten pärjään ehkä normikaupoista ostettavilla venyvillä vaatteilla. Viime raskaus meni ilman mammahousuja, hyvin pärjäs, kun farkut on nykyään kun leggareita... Voi olla että täytyy pari siistimpää mammamekkoa ostaa töihin. Neulemekkoja on tosin niin paljon varastossa, että sieltä joutaa jonkun venyttää pilalle.
 
IMN
Ainiina Jahas, sinäkös se ostit zalandolta sen viimeisen kappaleen mamaliciousin talvitakkeja mitä himoitsin? :D

Me kerrottiin lapsille jo rv7-8. Tuli sellainen sopiva tilanne kertoa, ja oltiin ultrassakin jo käyty. Kuopus (2v) meillä ei oikein vielä edes ymmärrä innostua ja tuo eskarilainen taas on jo sen verran iso että pystyin selittämään "lapsen kielellä" että vauvoista ei ikinä oikein tiedä mitä tapahtuu, mutta jos kaikki menee hyvin niin hänestä tulee taas isoveli. Nyt oonkin kertonut että jos perjantaina ultrassa kaikki on hyvin niin eiköhän se vauva oo tulossa :)
Mulla ois muutenkin ollut vaikea olla kertomatta, koska oon lasten kans kotona ja joudun monesti ottamaan heidät mukaan neuvolaan ja muualle.. mieskin tahtoo olla mukana aina kun työvuorojen puolesta on mahdollista, joten en voi jättää lapsia hänellekään. Isovanhemmatkin kun on vielä työelämässä..

Enemmän mua pelottaa lasten puolesta jos jotain käy synnytyksessä tai synnytyksen jälkeen. Siihen saakka olisi kuitenkin vaikeaa olla kertomatta vauvasta ja asia olisi paljon vaikeampi selittää lapsille. Mutta pois tommoset ajatukset, ei se murehtimalla miksikäön muutu! :)
 

Yhteistyössä