Helmikuun helmiäiset 2016 *heinäkuussa*

Hei nyt tuli sellanen mieleen et mitenkä pitkään ootte nukkuneet vatsamakuulla? Lähinnä varmaan aiemmissa raskauksissa koska eihän tuo vatsa vielä tiellä ole. Minusta maailman paras asento ja harmittaa nyt jo kun siitä on luovuttava pian. En vaan itse muista miten viimeks nukuin. Tietysti nytkin jos rakko on täynnä tai tulee noita vihlasuja niin pitää olla vain puolittain vatsallaan... Se on kamalin vaihe kun maha on niin iso ettei mikään asento ole hyvä. Juu minä en lukeudu niihin joiden mielestä olotila on "elämäni kunnossa", vaikka ihana palkinto siitä onkin luvassa!
 
Kääk! Koin tänä aamuna kyllä järkytyksen, kun huomasin, että mulla on alkanu ilmeisesti tulemaan raskausarpia rintoihin?? Ne on kyllä alusta asti ollu tosi turvoksissa, lisäks en oo kotona ollessa välttämättä käyttäny rintsikoita ollenkaan, koska ne on vaan lisänny pahaa oloa tosta rinnan alta painaessaan (joo vaikka oon kokeillu kaarituettomia kevyitä urheiluliivejäkin tai siskolta saatuja imetysliivejä, jotka on periaatteessa mukavat päällä). Nyt sit vedin hätäpäissäni aamusta samantien nää imetysliivit päälle, mut heti kyllä oksetuskin lisäänty. Mutta en mä niitä arpiakaan halua. Ne on tullu siis tuohon rintojen yläpuolelle, eli just siitä alaspäin roikkumisesta luultavasti. Turhamainen minä ehkä joo, mut tää on sellanen minkä ois voinu välttääkin :|
 
Nyt kun sain järkytyksen purettua, niin vielä noista vaunuista. Onko teistä paremmat kääntyvät etupyörät vai ei? Tuntuis itelle kätevältä kun pitää bussissa liikkua jne, mut toisaalta luin että noi kääntyvät voi olla lukittunakin vähän sellaset väkkärät, eikä meno ois niin tasasta. Haluisin kuitenkin myös paljon lenkkeillä hiekkateillä jne. Noi emmaljungan vikingit näytti munkin silmään kivoilta, saa nähä millon uskaltautuu liikkeeseen asti hipelöimään :)
 
Fiona Mulla oli ekat rattaat emmaljungan perus, sitten vaihdoin 3-pyöräisiin kääntyviin ja täytyy sanoa että elämäni paras päätös. Ne kääntyvät on lenkillä ja kaupoilla ja ihan joka paikassa ihan superihanat, vaunut liikkuu kuin unelma. Suosittelen! :)
 
Mä oisin täällä reissussa kyllä kaivannu kääntyvät etupyörät rattaisiin. Meillä on nuo Emmaljungan scooter 2.0 esikoisella ja monesti miehelle sanoin et kääntyvät etupyörät ois ihan huippu keksintö. Joten ihan varmaan meille tulee nyt vaunut pienelle jossa on kääntyvät etupyörät. Jotenki noi EJ supervikingit kiehtoo täälläki, mutta hemmetti ne on kalliit. Tuplat on meillä nimittäin siinä ja siinä, tartteeko kun esikoinen kuitenkin täyttää 2v tammikuussa.,
 
IMN
Kyllä mun mielestä kääntyvät etupyörät on paremmat ku tavalliset. Ei oo mitään niin raivostuttavaa ku yrittää jossain pikku valintatalossa kammeta vaunuja kääntymään yhdellä kädellä samalla kun toinen käsi kantaa ostoskoria maitopurkkeineen. Monia tavallisilla renkailla varustettuja vaunuja on täysi mahdottomuus työntää yhdellä kädellä kun aina puoltaa suuntaan tai toiseen ja se kääntäminen ei ainakaan yhdellä kädellä onnistu.

Mahallaan saa nukkua niin kauan ku se tuntuu hyvältä :) kyllä kroppa ilmottaa jos jokin ei oo hyvä idea. Vauvakin on siellä vesipussin suojassa niin sama vaikka nukkuisi päällään. Yhdellä kaverillani oli niin pieni maha että huomasi vielä viimeisillä viikoillakin kääntyneensä yön aikana vatsalleen.
Itse nukun aina kyljellään, joten mahan kasvaessa tartten vaan tyynyn haarojen väliin. oikeestaan käytän sitä jo nyt.. :D tuntuu tuo mahan seutu jo niin ahdistavalta.
 
Noi kääntyvät etupyörät on ihan must kaupassa ja varsinkin koiraperheessä että voi tarvittaessa työntää/pyörittää vaunuja vaan yhdellä kädellä. En ole huomannut että olis kiikkerät tai tönköt työntää etupyörät lukittuna. Harvoin oon tolleen käyttänyt. Ens talveks ostan sukset tohon eteen. Noilla kärryillä oon ollut kaupassa myös niin että työnnän yhdellä kädellä kärryjä ja vedän toisella perässä ostoskärryjä. :D

Tänään POKS rv10+0. Väsymys on valtavaa. Oon nukkunut lähes koko viikonlopun. Onneksi mies on ihana ja on kiltisti hoitanut esikoista. En muista että aikaisemmin olis väsyttänyt tälleen että ei jaksa kättä nostaa.
 
IMN
Sniff Mulla kans palasi väsymys nyt viikonlopun aikana. Viikko meni ihan hyvin ja perjantai-iltana jaksoin lähteä kaverin seuraksi kaupungille katteleen festariväkeä yömyöhään saakka (okei, en ois jaksanu mutta en viittiny sanoa yheltätoista että nyt lähetään :D), mutta eilinen ja tää päivä on menny ihan torkkuessa.. meilläki onneks mies on ollu viikonlopun vapaalla ja hoitanut lapset.

Jos nyt ens viikon aikana taas vähän reipastuis nii jaksais viikonloppuna alottaa eteisen remontoinnin :) tuntuu että meillä on aina joku projekti menossa.. ostettiin tää kämppä pari vuotta sitten ja ton eteisen jälkeen ois kaikki huoneet erillisvessaa lukuunottamatta rempattu. Pitäsköhän kohta alkaa ettiä uutta projektia :rolleyes: ois kiva saada tällekin pienelle oma huone ja mikäli poika tulee niin se taitaa jossain vaiheessa olla pakollinenkin.
 
Fiona, niitä raskausarpiahan taitaa tulla vaikka käyttäiskin liivejä. Mutta jos hurjasti painavat kaikki liivit niin ovatko ne oikean kokoisia? Ympärys ja kuppi kannattaa "mittauttaa" ammattilaisella. Mun oli pakko ostaa kunnon liivit kun urheiluliivit alko painaa ja nyt ei kiristä mistään vaikka arat ovatkin nuo rinnat.
 
ootteko muut huomannu että aineenvaihdunta olis jotenki muuttunu? Mulla on yleensä suht nopee aineenvaihdunta ja varmaan osittain senki takia oon hoikka mutta nyt tuntuu että kaikki mitä syö vaan jämähtää jonnekin :/ oon yrittäny syödä puuroa joka aamu ja juoda paljon vettä mutta ei auta mikään.ja sit maha on iltaa kohti ihan järkky pallo,eikä Se vielä oo raskausmaha tosiaankaan :D

rv 9+0
 
Maalis15 mulla oli muös ihan samanlainen tilanne! Ennen aineenvaihduntani oli nopea mutta oikeastaan heti plussattuani se alkoi selvästi hidastumaan. Turvotukset oli iltaisin aivan järkkyjä etenkin joskus viikoilla 7-10 mutta nyt tilanne on edes hippasen helpottanut, toivottavasti sullakin kävisi niin. :)

Vaunuista: olen iskenyt silmäni Stokken Cruseihin ja googlaillut näistä jo hieman käyttökokemuksia. Miellyttävät omaa silmää sekä vaikuttavat kaikinpuolin meille sopivilta mutta toki tarvitsee tehdä vertailuja eri mallien välillä ihan livenä.
Osaatteko yhtään sanoa minkä pituisiin toimitusaikoihin kannattaa vaunujen kohdalla suunnilleen varautua?
 
IMN
Maalis Mullakin on aineenvaihdunta muuttunut ja yhdessä välissä oli ihan ummetustakin, mutta kun vähensin noiden vitamiinien syöntiä niin aineenvaihdunta on ennemminkin nopeutunut normaalista. Aineenvaihdunnan hidastuminenhan raskausaikana on hyvä juttu, vaikka se itselle ikävää onkin :)

karhukopla Meille tuli Ozbabylta vaunut n. viikossa.
 
Tänään kävin seulontaverikokeissa ja viemässä virtsanäytteen. Tiedättekö kauanko noissa tuloksissa kestää? Tai jos joku muu käyttää omakantaa, niin milloin tulokset sinne ilmestyvät?

Iummph & pieni 9+6
 
IMN
Iummph Mulla on virtsakokeiden tuloksissa kestänyt yleensä vain pari-kolme tuntia. Verikokeiden tuloksista osa (veriryhmä, vasta-aineet ym.) on tulleet parissa päivässä. Seulontatuloksista en tiedä tuleeko ne edes omakantaan, tai ainakaan mulle ei oo vieläkään tullut ja kokeiden ottamisesta on jo melkein kaksi viikkoa. Viime viikolla ei näkynyt vielä neuvolankaan tiedoissa.

Finnit on kyllä lähteneet nyt kunnolla kukoistamaan.. Muutama päivä sitten ilmestyi rintaan pari näppylää ja nyt on leuan allakin. Otsa, nenävarsi ja leuka on kukkineet jo monta viikkoa..

Aika matelee nyt kun np-ultra alkaa lähestyä :D Tähän asti on tuntunut että aika menee hirveän nopeaa ja viikot vaan vilisee eteenpäin, mutta nyt kun odottelee perjantaita niin tuntuu ettei kellon viisarit liiku mihinkään..

IMN 12+5
 
IMN
Voihan se olla että tulevatkin näkyviin, mutta jos tulevat niin aika kauan on mennyt :) Ja liekkö niistä tuloksista mitään edes ymmärtäisi.. :D

Voi ei, Hobbyhallissa ois kanta-asiakastarjouksena 149€ tuo meidän suunnittelema turvakaukalo ja jalusta :D Uskallanko, uskallanko..
 
  • Tykkää
Reactions: tähkä94
Noi perusverikokeet ja pissa tulee muutamassa tunnissa nähtäväksi. Ja juuri tuolla ultrassa kätilö sanoi, että seulonta tulokset tulee nyt loppu viikosta nähtävälle. Jos niisä on jotain hälyyttävää, nii tulee nopeammin ja tieto soitetaan :)
 
IMN
Eiku nyt löytyi kantapalvelusta vuodelta 2012 seulontaverikokeiden tulokset! Tai tulokset ja tulokset.. :D Tuloksen kohdalla lukee LAUSUNTO ja lausunnossa "Tulokset lähetetty tilaajalle", eli ilmeisesti neuvolalle :)
 
IMN
NassuRessu Voihan se sitten olla että meilläkin on tuo käytäntö muuttunut, kun kerran teiltäkin päin näytteet tulee Ouluun :)

Minäkään en hirveästi jaksa stressata, mutta eiköhän torstai-iltana tai viimeistään perjantaiaamuna ala jännittää onko kaikki ok..
Oma tätini oli ja mieheni sisko on kehitysvammaisia, mutta tuota ei kuitenkaan neuvolassa olla otettu huomioon sukurasitteena. Jälkeenjääneisyys (onko tälle olemassa jokin hienompi sana?) ei ilmeisesti ole perinnöllistä. Miehen puolella uskon tuon kehityshäiriön johtuvan ihan vain anopin raskaudenaikaisista elintavoista..
En siis itsekään murehdi asiasta, kun ei kerran ammattilaisetkaan :)

Ainiin, täällä ollaan jo aamusta iltaan mallia jalkapallo :D http://aijaa.com/bpiNvY Paino on laskusuunnassa, joten eiköhän toi oo jo sitä itseään.. Kauhea miten nopeaa tää kolmonen alkaa näkyä, eihän neljättä uskalla etes tehhä :LOL:
 

Yhteistyössä