** Helmikuun Helmet** tammikuu

Otin tossa torkut, kävin koirien kanssa ulkona ja nyt vaan möllötän. Mies imuroi ja teki jo aiemmin ruokaakin. Mä mietin eilen sille että pitäiskö alkaa jo tekemään pakkaseen ruokaa, niin se totesi että hän on vauvan syntymän jälkeen heti kaksi viikkoa kotona, jolloin hän kyllä huolehtii ruoanlaitosta. Sit kun menee takas töihin, mun pitää muistaa syödä. Toki ostaa mulle vaikka joka päivä jotain.. Mutta ehkä mä vaika alan laittamaan ylös mitä vois pakastaa, kun mulle tulee vaan mieleen makaroonilaatikko :ashamed: :whistle:. Lihapullat..lasagne.. ehdotuksia?

Hassua olla ilman sormusta mutta ehkä se on fiksumpaa. Ei mun sormet mitkään kauhean paksut ole mutta turha kai itteään kiusata (ja rikkoa pahimmassa tapauksessa kallis sormus..).

Saatiin peitotkin heilumaan oikein urakalla, ihmekös nyt väsyttääkin :D

Mulla on alkanut toinen rinta olla kipeä. Kaiken lisäksi sama jossa oli useamman kuukauden ajan rintatulehdus.. Tiiä sit onko maito nousemassa vai taas tulehdus..
 
Heips taas. Täällä roikun..tai käyn aina välillä kattoo tilanteen =) .

Käytiin vetäsee ukon kaa rosson pannupizzat, nam :p . Hetken oli ähky, mut nyt taas vois syödä :eek: . Juuri ei tee mieli, mut ku eteen tuodaan, ni meneehän tuo näköjään.

Mulla on kyllä nyt nuo hormoonit erikoisen pinnalla |O . Sanoin jo ukolle, et josei kestä, ni vaihtaa maisemaan, tai ees huonetta. Mua vituttaa, tiedä sit mikä, ja en jaksa yrittää väkisen hymyillä. Oompahan kerranki hiljaa..ois tyytyväinen! Sanonuki oon sata kertaa, että kaikki ei johdu siitä, oon vaa nii kypsä etc.. :headwall: . Onneks tytöt isällään, ku tällanen päivä mulla. Ei oo kyl aikasemmin ollu.

Taidan mennä laittelee pyykkejä ja jos vaikka pesis vielä sanuan lauteet, kaikki muu onki jo hinkattu. Pölyjen pyyhkiminen on iha arsesta, tylsää. Ei tuu ees hiki. Kaipaan koko ajan jotain, ulos tekee mieli, käppäillä vaan, mutta sataa sellasia rättejä, että ei tartte ees yrittää.

Cruella sä lähinnä mieleen tulitkin, että meillä vois olla puhumista aiheesta, sillai, että toinen ymmärtäs. Kun vaikee se on muiden ymmärtää, jos ei vastaavanlaisia kokemuksia ole.
 
civindal Mä petsailin raskauden alussa miehen kanssa kaappeja ja ei kyllä tullut mieleenkään, että siitä mitään haittaa olis.
Tosin tehtiin se tuossa ulkona silloin, mutta tulihan siitä hajua silti ja sitten kuumailma puhallettiin vanhaa maalia pois ja sekin haisi.
Jos hyvin saatte tuuletettua, niin ei kait siitä nyt mitään vaaraa aiheudu, vaikka ei kait ne mitkään käryt hyväksi ole.


Vieläkin näitä supistuksia tulee säännöllisen epäsäännöllisesti. Lähen kuumaan suihkuun, jos auttas tai sitten pahentaa. :wave:
 
kevytmelankolia ei taida sulla mennä sinne käynnistykseen asti :whistle: . Kuullostaa lupaavalle.

Mä odotan kans jotain säännöllisyyttä. Mua akyllä supistaa ja ne tekee oikeesti kipeetä, vihloo, juilii ja aaltoilee, mut tulee nii harvakseltaan. Tossa sen lenkin jälkeen kävinki pitkälleen ja pari säännöllistä tuli, mut sit olin nukahtanu, joten se siitä :headwall: .
Mulla on oikeesti joku ahdistuskohtaus tmv. Mulla on kauhee tuskanhiki ollu koko päivän ja ahdistaa kaikki :snotty: . En ole kyllä tällanen.. edelleen hyvä, ku se neuvola huomen jo klo 8.00!
 
Kevytmelankolia ; petsihän ei sinällään kai mitenkään haitallista oliskaan, mutta kun tuo on lakkapetsiä, niin en oikein tiedä uskallanko.

Mulla ei mitään supistuksia vieläkään ole näkynyt eikä kuulunut. Särkee kyllä aina välillä ja vihloo. Mies ihmettelee että miten mää voin olla ainoa jota ei supista, vaikka puuhaiskin jotain. Kieltämättä mietin vähän samaa.. Mutta sit en tiiä voisko olla niinkin etten vaan tunnista niitä..
 
Civindal: Minä en myöskään tuntenut ekassa raskaudessa supistuksia aikaisemmin kuin vasta silloin, kun tosi oli kyseessä. Toisessa raskaudessa tunsin viimeisten viikkojen aikana saunoessa ja nyt tässä kolmannessa olenkin tuntenut supistuksia sitten jo noin viikolta 20 alkaen ja rasituksen jälkeen tai sitten ihan muuten vaan ja missä vaan.

Ekassa raskaudessa käväisin viikolla 37 sairaalassa käyrillä ja silloin supistusanturi mittasi kyllä jonkinlaisia suppareita, mutta vain yhden, jolla supistuskäyrä nousi huomattavan korkealle, tunnistin - nipin napin. Jos en olis ollut siinä käyrällä ja tiennyt, että nyt supistaa, niin tuskinpa olisin sitäkään tajunnut supistukseksi.

Laa Laa rv 33+3
 
Heips!

Tänne ei mitään kummallista, rauhallista kotiviikonloppua vietelty...tosin eilen käytiin myöskin leffassa katsomassa se Sooloilua ja täytyy kyllä sanoa että hyvä ja hauska oli :)

:hug: Haleja kaikille parisuhteensa kanssa tuskasteleville. Täällä onneks mies ihan kivasti mukana odotuksessa ja varmasti siitä hyvä isukki tulee. Parisuhteenkin suhteen olen kyllä luottavaisin mielin. Mutta kokemusta on kyllä toisenlaisestakin suhteesta ja se on kyllä kuluttavaa. Ei tuo mies kyllä täälläkään ole sieltä puheliaimmasta päästä omien tuntemustensa suhteen, mutta kylläsiltä vastauksia saa kun ahdistelee :D ... ja muuten kyllä osoittaa hienosti tukensa.

Täällä on kanssa vaivana nuo kädet ja jalat (ollut jo useita viikkoja), ilmeisesti myös turvotuksesta johtuvia nuo kaameat nivelkivut sormissa/kämmenissä ja varpaissa, lisäks kädet puutuu tosi helposti, yölläkin heräilen usein siihen. Ja aamuisin on vaikea saada edes käsiä nyrkkiin. Noh, tähän on jo tottunut ja on onneks hiukan helpottunutkin sen jälkeen kun jäin töistä pois. Ja sormuksia en ole tosiaan enää kuukauteen uskaltanut pitää.

Maha tuntuu myös välillä niin ahtaalta, että tosissaan a-h-i-s-t-a-a. Kyljenkääntäminen sattuu mahaan ja muutenkin selällään ollessa sattuu mahaan ihan todella. Ja vauvan luukkeetkin tuntuu jo välillä aika tukalilta.

Kiininvauva-arki kuulostaa kyllä iiiihanalta :heart: . Hienoa, että koko perhe voi hyvin! Voi kun saisikin jo oman tuhisijan syliin :heart: . Noh, eihän tässä ole enää kuin max. 5 vkoa =)

Taidan kans tekaista vielä kinkkupiirakan iltasyömiseksi...

Mirtsu ja sintti 37+1

 
nelHM mua kans pelottaa se että miten tuo minun ukko suhtautuu sitte tulevaisuudessa tuohon minun esikoiseen ku tämä tulokas on nyt meidän eka yhteinen. minä kyllä sanoin sille jo sillon ku yritettiin tätä muksua ja alkuraskaudessaki monta kertaa sanoin että et saa tuota poikaa sitte jättää ku nallin kalliolle, että siinä vaiheessa minä nostan elämän! :kieh:

ja minäki olin yksinhuoltaja ekat 1,5v ku tuon pojan palleron pyöräytin niin se tulee kyllä itellekki opetteluna että pitää antaa toisenki siihen vauvaan koskea ( jos se nyt töiltään kerkeää.. ) ja sitten vielä sellainen pelon aihe että toivottavasti muistan huomioida tuota esikoistaki tarpeeksi, että ei aina vaan sen tarviis kuunnella että "ei äiti nyt ehdi ku pitää hoitaa vauvaa" tms.. :/

nimiasiaa oli käyty taas läpi, meillä on nimien suhteen selvät sävelet ja esitietolomakkeeseenki laitettiin hätäkaste nimiksi ne mitkä tulee olemaanki.

hyvä ku sanoin tuossa joku aika sitten miehelle että ajattele jos sieltä tuleeki tyttö? no mies siinä oikein ylpeänä sitte että no eipä sieltä voi tyttö enää tulla ku se ultra näytti poikaa. minä sille sitten että ei nuo ultra-arvailut mitä 100% varmoja oo, erehdyksen mahdollisuus on AINA olemassa. niin ukko ihan paniikissa puoli huutoo kyseli että OOTKO TOSISSAS? :eek: hitto minä sain hyvät naurut ku se sitte mietiskeli sitä että entä jos tuleeki tyttö, vaikka sillekki sukupuoli on ihan sama kunhan olis terve, mut se sen ilme oli kyllä taas tuhannen taalan arvonen :LOL:

Civindal mulla kans sama homma ku Laa Laa:lla että ei ekassa raskaudessa ollu mitään supisteluja/vaivoja/kipuja ennen ku synnytyssalissa viikoin 40+3, mutta nyt sitte on ollu esikoisenki edestä kipua ja vaivaa |O
 
Tarppa
Tänään on tämmönen päivä/ilta kaikki ÄRSYTTÄÄ VOIS HUUTAA JA TEKIS MIELI VEDELLÄ TURPAAN JOTAIN!!!!
Mulla ihan sama |O |O . Ja päälle vielä sellanen tuskanhiki-ahdistus, PRKL, hermo menee!! Käytiin abc:llä pannupizzalla, näky varmaa kilsan päähän naamasta, että ton eukon lähelle ei kannata :kieh: . Mua ahdistaa tääki, ku ei tiedä, mistä tää olo tuli.Kotona ei periaattees mitää veetutuksen aihetta edes ole..eilen heilu peitotki ja kaikkee.. KAIKKI VAA ÄRSYTTÄÄ ja tuo vitun tuskanhiki |O |O :kieh: .
Alavatsalla edelleen se jomotus ja perseessä painetta. Veskissä saanu rampata, mut ei tuu enää mitää..seistessä tuntuu että molemmat röörit hajoooooooooo |O .Mutta ei supista.. tosi harvoin.
ETTÄ MITÄ TÄÄ ON? Loppuraskauden iloja :headwall: :snotty: |O

sori omanapasuus..mut en jaksa tuolle ukolle ja pakko päästää "huutamaan" välillä |O
 
ärripurri päivää viettäville ISO :hug: Kenelleppä sitä pahaa oloaan purkaisi jos ei omille lähimmilleen ja netiystäville :hug:

Meillevauva mulle tuli mieleen pakastettavia mm. ruskistettu jauheliha, perunasipuli sekoitus pusseja + kinkkusuikaleita, maksalaatikko ja muut kaupan "valmiit" laatikot. kalapuikot, kalakuutiot, LEIPÄÄ. pihvejä jne. niin ja jos jaksatusta riittää ni kahvileipää, et on jotain tarjota kun tulevat vauvaa kattomaan...tai sit vieraille tuliaistoiveiksi :D
Ite aattelin tässä ens viikolla vähän rieskaa leipoa, et ei tarvi heti vauvan kans alkaa leipoon..voinnin mukaan sit leipasee lissää ennen synnytystä. muutaman kääretortun ja pullaa aattelin myös lepasta. sekä jonku piirakan.

vaunuista: Meil on Brion uudet rattaat. Ostettiin kaikki uutena, ni sit menee seuraavillakin, jos ei saada muita kuin tämä, niin saa kuitenki hyvin myytyä pois. Navettaan saatiin isännän veljenperheestä "vanhat" kopparattaat. Pitää sit kattoa myöhemmin pitäneekö sinne hommata istumarattaat tms. aateltiin kyllä et sit ku lapsi isompi ja jos on hereillä, ni kiinnitetään kattoon sellanen lasten istumakeinu, ni saa siittä katella (jos suinki suostuu), kantoliinassa tms. en uskalla kuitenkaan pittkää.
Mä olen muutamana yönä pyöriny/heränny ku ylämaha on TOSI kipeä pitäny särkylääkettä ottaa. Todennäköisesti vattalaukku ärtyny ja se kivun aiheuttaa. Rennietä oon syöny laatikko tolkulla ja piimä alkaa tulla kohta korvista ulos, maitohappopakteeri kapseleita syön sen sallitun 3-4tpl päivässä. kohta ei tiedä mitä tuonne mahaan laittas ettei tulis kippeeksi. :kieh: Päivällä tuo kipu ei niinkään haittaa..mul olis tuola omeprazol nimistä vatsauoja lääkettä, mut en uskalla ominpäin ottaa..ja taitaa sielä olla muutama nexiumkin. Aamulla oli sellasta ihmeellistä kutinaaki kyljissä, ikäänkuin muurahaiset ois juossu iholla..liekkö vauvalla imavaivoja.
Mä ratkaisin tuon lenkkeily ongelman sillä et kävin ostaan ne kengänpohjiin laitettavat liukuesteet..isäntä ei ymmärtäny kyl ekaks et miks en olis kehannu laittaa niitä. ne on vain niin mummumaiset. Mut tänään taas totesin tosi hyviksi tuolla liukkaalla..
Sainsitten tuonne wc:n sen käsisuihkunkin :D mies kyl jurnutti vähän vastaan ku onhan se yks reilu 100E investointi lisää...mut :ashamed:
 
Ei pystyny oleen sängyssäkään, nukuttaa, mutta ei vaa voi nukkua. Ihmeen väsynyt olo, mut kai se on tää stressi.
Mä tässä vielä pari tuntia härkin teitä ja sit tulee tytöt kotia.
Isäntä huus mulle äsken..ja iha turhasta. Vois sekin viddu ees yrittää lievittää mun oloa jotenki. Se on PELANNU HELA DAGEN tietokoneella |O . Enkä mä ees sille huutelee, että ois aihetta suuttua. Koitan olla ja kärvistellä, koska se ei tajua tätä mun oloa, eikä näköjään ees halua tajuta.
Puol pakolla laitoin sen lukemaan synnytysasiaa, hirmu hyvän linkin löysin. Ku ei olla päästy valmennukseen sen töiden takia ja yhessäkään neuvolassa ei oleollut ja kiinnosta ei, jos mä alkasin kertoon. Mä en mitää iha uunoo sinne halua! Ees jonku peruskäsityksen sais, ku lukis jotain.
Kadena niille, kenen mies aktiivinen odottaja..edes huomioiva. Tää tällanen odotus on mullekin uutta, vaikka kolmas onki.

 
nelli: meillä myös ukko pelannu koko vitun päivän tietokoneella |O eiku käytiinhän me ap siellä kuntojudossa ja sit se raasto porkkanat :kieh: minä oon pessy 3 koneellista pyykkiä, ripustanu ne, silittäny kasan vauvanvaatteita, tehny ruuan, ok se oli helppo nakki mut silti. ja sit vielä keittiön raikonnu, tyhjentäny ja täyttäny astianpesukoneen. ja samalla tietty hoitanu ton 2 veen :snotty: ja osallistuin myös kuntojudoon sen minkä pystyin et saattaa huomenna olla paikat jumissa :| ja tietty etoo koko ajan ja jalat on taas ku tukit |O ei oo helppoo meillä |O ja monella muulla :/
 
Nalle-puh: Mulla on ollut sellasta 140/91-94, sain vko sitten verenpainelääkkeet. Perjantaina neuvolassa lukemat olivat jo paremmat.
Meen vauvan sydänäänikäyrälle keskiviikkona varmuudeks viel ja sit seuraavana keskiviikkona viel lääkärintarkastukseen.

Marie82 ja vauveli 35+3
 
täällä on isännät jo unten mailla, oisin varmaan itekki saanu unen jos oisin vielä malttanu makoilla, mut ylös piti silti kammeta..huomenna olis taas 9 herätys ku on puol 11 neuvola, toivottavasti kaikki olis ok..

minä sain anopilta verenpainemittarin lainaan niin pystyn ite seurailemaan, mut tänäänki ku mittasin niin oli 76/119 niin ihan ok, alapaine ei ehkä ollu ihan kohillaan ku yleensä se on semmosta 60, mut ei tuo 76 paha oo, varsinkaan ku vertaa teihin jotka painitte tuolla 90 sarjassa..

mulla on kyllä tänään supistellu ihmeen paljo, ei oo tämmöstä päivää vielä tähän mennessä ollu, jospa tälläsia päiviä ei enää tuliskaan paitsi sitte tietenki ku kaveri on ulos pyrkimässä tosissaan. välillä varmasti poitsu työntää oikein sitä päätään tuota värkkiä kohti ku vihloo tosi ilkeesti :kieh:

eipä taas tämän kummempia tällä kertaa..

piipero86 & piipertäjä 33+3
 
Iltoja :wave:

nelHM
Tääl on ihan samat fiilikset. Ahdistaa kaikki. Alapää räjähtää kohta on niin pirun kipee. Painetta molemmissa rööreissä ja istuin äskenkin 30 min "isolla" hädällä ja tulos yks vitun papana :LOL:

Sit mies viel kysyy et mikä sua vaivaa. Ja voitko jo tulla pois kun hänel on hätä. Ekan kerran elämässäni olen kateellinen hyvin paskovalle ihmiselle. Ei jessus. Kyl tää raskaus tekee hulluks.

Ja tosiaan missäs se jahvetti on???

Nyt sohvalle. Kohta kuitenkin takas. :LOL:

Niisku-neiti & rinsessa 36+5
 
Jep laiskotellut meilkein koko viikonlopun.

Tänään sain lopulta aikaiseksi ommella koneella sideharsoliinat valmiiksi, jes hyvä minä :) .
Alkuviikosta pitäisi ruveta järjestämään esikoisen synttäreitä; pojan tarjoilu toiveita olivat: suolakeksit, pakaste tuulihatut (ne missä on kermaa/jädeä sisällä), jääkiekko aiheinen kakku...joten enköhän mä selviä noista :whistle: .

Öitä kaikille....toivottavasti Jahvetilla kaikki ok.

Lumianna 37+1
 
Iltaa vielä

Mulla kaikkos hetkeksi/osakseen omat ahdistukset, ku n tyttöjen isä soitti, että sen auto levis moottoritien varteen ja siellä tossa paskakelissä oli sit tyttöjen kaa keskenään. Tuli aika äkkilähtö Kuopioon. Olivat onneks saaneet hinattua auton ja päässeet turvallisesti sieltä m.tien varresta pois. Nosteli vähä äitin paineita :/ .

Nyt just tytöt vasta pääs nukkuu, ku oltii äske vasta kotona, rankka ilta, varsinki tytöille..kylmässä autossa ja tienposkessa ym kurjaa :( . Nyt murut uinuu omissa sängyissään :heart: .

Onneks on huomenna se neuvola. On tää olo jotenki erilainen. Hiukan se tuskanhiki hellitti ja ahdistus, mutta kyllä edelleen kuumottelee sillai, että liekkö saan unesta kiinni. Pisti tuo autoilu supistelemaan, äsken tuli jo mojova/kipee suppari. Mulla meinaa perse haleta |O |O .
Ukon kaa iha ok nyt. Varmaa oottaa kovasti, että vauva ulkona, ni ei tartte sietää näitä.. HEH, tosin sit alkaa väsymyksen ja imetyksen aiheuttamat kivat hormoonikiekurat. Oon kyllä tosin ollu rauhallinen ja sellanen seesteinen vauvan synnyttyä, vauvasta saan niin paljo voimia ja nää fyysiset oireet häviää.

:hug: kaikille, keitä veetuttaa, sattuu etc :hug:

Juu, missä JAHVETTI???????????
Onko Cruella ilmotellu mitää?
 

Yhteistyössä