** Helmikuun Helmet** tammikuu

Meillevauva Mä en ole sormuksia voinut pitää enää moneen kuukauteen, kun tosiaan sormet turpoo ja sitten on nivelet kipeät ja nyt on varpaidenkin nivelet kipeytynyt, johtuskohan vaan nesteen kertymisestä, en tiedä :/

Meille ei mies kyllä enää jaksa olla innolla odotuksessa mukana, kun tämä on jo kolmas raskaus ja minulle neljäs ja vielä näiden lisäksi on neljä keskenmenoa ollut, niin tavallaan tämä raskaus tulee miehellä korvista ulos ja minulla myös.
Raskaus on vaan mulle ja taitaa olla miehellekkin välttämätön paha, että saa uuden rakkaan perheenjäsenen tähän maailmaan.
Ja kun työnsäkkin puolesta on saanut elämänsä aikana kuunnella niin paljon raskaana olevien juttuja...

Taidan mennä lepäilemään, kun supistukset eivät nyt rauhoitu millään.
Sämpylätaikinan tein ja mies lupas ne pyöritellä lasten kanssa, kun ei tule nyt mitään mistään näiden suppailujen kanssa.
Aattelin jos rauhottus, kun istun tässä koneella vähän aikaa, mutta ei auta :|
 
MOi
meillä täällä kaikilla hyvin... Taas kysyisin teiltä, kun käytte rauhallisella kävelyllä rupeeko teitä sattumaan ja supistelemaan aivan kamalasti kävelyn aikana ja sit kun pysähtyy niin jonkun aikaa kipu on niin kova et tekis mieli itkeä....??

Olin meinaan äsken pikku koirani kanssa pienellä erittäin rauhallisella kävelyllä kun rupes sattumaan ja supistelemaan aivan kamalasti, olis tehnyt mieli itkeä ja huutaa kun kipu oli niin kamala :'(
 
evaellen Mie olen ymmärtäny, että lanssilla pitää lähteä vesien mentyä sen takia, että napanuora voi luiskahtaa ulos, jos vauvan pää ei ole kiinnittyneenä. Siksi vähän ihmettelin tuota kätilön kysymystä.

Yhen sormen tekniikalla kirjottelen tässä poika sylissä :D Poitsu oli rauhaton ja kitisi vaan sängyssään niin kietasin kapaloon.

 
Hei taas mammat!

Onneton yö takana..heräsin varmaan 10 kertaa vessaan ja tukkoiseen oloon ja käsien puutumiseen. Sit unikaan ei aina heti tullut. No, päikkärit auttaa. =)

Meillevauva kyselit nivelkivuista..minulla ollut tosi kovat kivut molemmissa käsissä ja neuvolasta sanoivat, että se on vaan tuo turvotus mikä painaa hermoja ja voi tuntua ihan reuma-kipuna. Panadolia olen siihen ottanut. Mut siis TODELLA kipeet kädet välillä. :(

Evaellen juuh...neljäs ässä todellakin stocka tai shoppailu. B) Tulee kalliiksi kun alkaa pahasti yliaikaa mennä. :LOL:

Nalle-Puh minulla sattuu myös kipeesti kun hiukankin nopeemmin yritän kävellä. Oikein kateudella kuuntelen kun täällä osa porukkaa voi vielä käydä kävelylenkillä tms. En voi itse kuvitellakaan. Heti supistaa ja vihloo kun edes Alepaan 150 metrin päähän yritän "vauhdilla" mennä. Eli ei auta kuin ottaa iisisiti. Kyllä sitä taas sit pian pääsee..oikein kyllä odotan vaunujen kans päivittäisiä lenkkejä. =)

Hiukan gallupia taas...miten teillä sujuu yöllä kyljen kääntäminen sängyssä??? Meinaan et itselleni ihan onnetonta. :/ Heti kun hiukankin liikahdan niin alavatsaan vihloo niin pirusti. Kaikkia tyynyviritelmiä olen kokeillut, mut ei kyllä tuota tulosta. Mies aina herää ja kysyy et joko lähdetään synnyttää vai käännytkö vaan! :LOL: Onneksi sillä riittää huumori vaikka raukka ei varmaan nuku paljoakaan kun minä siinä valaana kääntyilen kaikki yöt. :ashamed:

Parisuhteesta täällä kovasti kirjoiteltu. Onhan se selvää, et kaikki reagoi tavallaan uuteen tilanteeseen.Ja varmasti pientä ramppikuumetta ja ärsytystä pukkaa monessa kohtaa. Itse olen kyllä onnellisessa asemassa...mies on tosi kiinnostunut ja auttaa kaikessa..tosin hän tekee niin yleensäkin. Ja mekään ei olla enää mitään nuoria ja ekaa vasta odotellaan, niin sekin varmaan vaikuttaa asiaan. Itse huomaan, et mietin kovasti sitä, miten pieni vaikuttaa sit synnyttyään parisuhteeseen?? Et millaiseksi suhde siitä muotoutuu ja pelottaa jotenkin se, että kamalaa jos etäännytään toisistamme miehen kanssa. No, kai noi on ihan tavallista miettiä ja totuushan se varmasti on, että suhde muuttuu jokatapauksessa johonkin suuntaan. Mut niinhän sen pitääkin, koska sit ollaan perhe, ei enää vaan me kaksi. :heart:

Ja vettä sataa taas...ankeeta. Ryhdynpäs katsoo Hesarin ja HBL:n kastetut. Onko "meidän" nimeä jollain. ;)

äippäHki ja pikkuinen 36+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja evaellen:
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Muoks. niin joo ja maanantaina sitten se neljäs s, eli synnytystapa-arvio! :LOL:
Meillä päin se neljäs ässä on Stockmann tai shoppailu. :LOL:
No sitäkin vähän luvassa huomenna... joten peräti viisi s:ää käytössä tämän viikonvaihteen aikana :LOL:

Hui kun alkaa jännittää se synnytystapa-arvio, olisi nyt vaan hyvässä tarjonnassa ja sopivankokoinen... en tosiaan haluaisi enää sektioon. Huomiseen pitää vielä jännätä...

Kiitos tiedosta Kiin tuon verisen vuodon suhteen =) Se loppui kokonaan, joten ihan vaan muutama tippa tuli. Varmaan oli siitä peittojen heiluttelusta, tai sitten tosiaan kohdunkaulan kypsymisestä. Toivottavasti jälkimmäisestä. :D

Kyljen kääntäminen on tosiaan oma operaationsa :LOL: mutta kyllä sentään jotenkin sujuu. Alkaa vaan aina yskittää kamalasti kun vaihtaa asentoa, kun ei tämä yskä tahdo vaan loppua.

Huomenna on sitten ne maagiset 37 viikkoa täynnä... B)

Hissukka rv36+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
evaellen Mie olen ymmärtäny, että lanssilla pitää lähteä vesien mentyä sen takia, että napanuora voi luiskahtaa ulos, jos vauvan pää ei ole kiinnittyneenä. Siksi vähän ihmettelin tuota kätilön kysymystä.
Näinpä. Mutta sähän et tienny, onko kiinnittyny vai ei? Eikse näin ollu? Ehkä se arvioi, että jos on pää alaspäin kuitenkin, eikä suppaile vielä, niin aikaa on hyvin. Ja onhan se napanuoran ulosluiskahdus tosi harvinaista, etenkin ensisynnyttäjillä... :/ Mä vaan täällä toivon, ettei vedet vaan mene... Perjantaina on neuvola ja reilun viikon päästä tarjonnan tarkistus. Järkkyä ajatella, että jos vauveli ei käänny, niin meikä on reilun parin viikon päästä sektiossa. :eek: Mutta toisaalta, meikulla on sit reilun parin viikon päästä vauva sylkyssä! :heart:

 
Mun per*e hajoo...pukamat on ihan sairaan kipeät ollu ku kakkosella kävin. :'(

Nelli mä oon aatellu tehä makaroonilaatikkoa ja lihapullat vois ollakkin toinen hyvä idea. Kiitos! Lasagnea mietin mutta taidan sen jättää...

Tontilta tultiin tosiaan ja hyi hitto mikä keli tuolla on. räntää siis vesilunta sataa ihan törkeästi ja kaikki kamat on ihan maärkiä ja kuivumaan sai ripustella. Tyttö ottikin kivasti päikkärit rattaissa tuolla ulkona(onneks oli sadesuoja mukana) niin saatiin vähän tehtyä hommeloita. Enhän mä kyllä mihinkään enää kunnolla taivu mutta muutamia pöllejä kävin viskomassa. :whistle:

pitäsköhän mun leipsauttaa nyt tiikerikakkua....tekis kovasti mieli.

Jepsu ja Mara 35+5 :heart:
 
tuohon ambulanssilla menoon pitkikin kommentoida...kysyin sitä siellä synnytyssalitutustumisella Naistenklinikalla ja siellä sanottiiin, että jos vesi menee kotona ja tietää että lapsi on pää alaspäin, mut ei tiedä onko kiinnittynyt, niin pitää mennä makaamaan n.15 minuutiksi ja soittaa samalla heille ja kysellä lisäohjeita. Kuulema se pää laskeutuu silloin viimeistään tulpaksi, ja saman tekee myös perätilaisen vauvelin peppu, eli ei pitäis olla vaaraa luiskahduksesta. Mut kai se pääperiaate on ainakin täällä, että lähteä ei pidä ennekuin on soittanut ja varmistanut synnäriltä ohjeet ja veden menon jälkeen tosiaan hetkeksi makuuasentoon.
 
äippäHki: Sun kirjoitus oli melkein kun mun näppäimiltä. =) ainoo vaan, et turvotusta eikä nivelkipuja oo lainkaan. :) Mutta kyljen kääntäminen... |O Teen sen ainoastaan vessareissun yhteydessä, kun en muuten jaksa. :xmas: Ja käveleminen; pakolliset kyllä, mutta mitään ylimääräistä: nou thanks, alkaa sen verran ramppaamaan mahaa ja supistelemaan. |O Sen takia tuo neljäs ässä eli shoppailukin on rajoittunu nettikauppoihin pitkälti... B) Huomenna ajattelin tosin vähän pyörähtää kaupoilla... :whistle:

Meikku kattoo kans aina Hesarista, onko kastetuilla meidän nimeä. Tänä vuonna ei oo ollu vielä yhtään! :D B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja äippäHki:
tuohon ambulanssilla menoon pitkikin kommentoida...kysyin sitä siellä synnytyssalitutustumisella Naistenklinikalla ja siellä sanottiiin, että jos vesi menee kotona ja tietää että lapsi on pää alaspäin, mut ei tiedä onko kiinnittynyt, niin pitää mennä makaamaan n.15 minuutiksi ja soittaa samalla heille ja kysellä lisäohjeita. Kuulema se pää laskeutuu silloin viimeistään tulpaksi, ja saman tekee myös perätilaisen vauvelin peppu, eli ei pitäis olla vaaraa luiskahduksesta. Mut kai se pääperiaate on ainakin täällä, että lähteä ei pidä ennekuin on soittanut ja varmistanut synnäriltä ohjeet ja veden menon jälkeen tosiaan hetkeksi makuuasentoon.
Jeps, meille sanottiin kans Kättärillä, että ehdottomasti pitää soittaa sinne kun on tulossa, että osaavat varautua tuloon. muutaman kerran vuodessa on kuulemma semmonen tilanne, että joutuvat ohjaamaan Naistenklinikalle tai Jorviin. Toivottavasti ei oo silloin kun mä meen... :saint:
 
mulla kanssa tota hikoilua, rasittavaa |O tai ei nyt hiki virtaa mut tuskanhikee pukkaa. ja autossa on hirvee olla ku ukko laittaa aina lämmöt täysille ja ku valitan ni sanoo ettei lämpö luita riko |O mitäs on sellanen pakkasen raiskaama pulkannaru, pukis päälleen |O
eilen oli leffassa kanssa tosi tuskallista kun oli niin kuuma :/ ja sit vielä se etominen siihen ni avot :x

evaellen: mullakin vaan vointia kyselty, ei mitään et joko oot lähteny.

nelli: en usko et multakaan hirveesti kysellään et joko joko. ainakaan pojan kanssa en muista et ois ollu sellasta. ja nytteki anoppi oli sanonu miehelle vaa et ilmota sit heti jos jotain tapahtuu. niinku se nyt unohtuis B)
 
evaellen samassa veneessä ollaan siis :LOL: Ei auta kuin kärvistellä. Minäkin olen tuota nettishoppailua harrastanut jonkin verran. :whistle: Pitäähän sitä pikkuiselle ostaa..eikös joo. :D

Te olette hyvän nimen löytäneet! =) Meillä on yhtenä vaihtoehtona sellainen nimi, jota oli kastettu näköjään vain 1 vuonna 07. Mut meidän tällähetkellä ykkösenä oleva nimivahtoehto on sellainen jota oli kastettu viime vuonna 78. Me halutaan nimi joka toimii sekä suomeksi että ruotsiksi hyvin. Mies on ruotsinkielinen. Pitää sit katsoa minkä nimiseltä neitimme näyttää..tai siis jos hän nyt sit neiti edes on???? :/ No kunhan tulee ulos terveenä ja tyytyväisenä..oli sit kumpi tahansa. :heart:
 
Huomenta.

Ai ahdistaako? Tunnetko olevasi uupunut ja kiukkuinen? Ainainen vitutus päällä. Ja tuntuu kuin repeäisit joka kohdasta?
Ei hätää sillä tämä kuuluu asiaan. Olet raskaana iloitse siitä. :LOL: :LOL: :LOL:

Kyl tää on kans yhtä sanonko mitä. Aamulla 6-8 hereillä en saanut ruokaa mistään. Auton avaimet olen hukannut mallikkaasti johonkin. Arvatkaa ottiko päähän :headwall:

Äsken sit heräsin ja rupesin jostain mököttää miehelle niin hän huutaa pää punasena et mikä viddu sul ämmä on ja ei tartte hänel heti aamusta ruveta.

Kysyin sit kiltisti et no koskas haluat sit tietää mikä mua pännii. Luulis sitäkin jo ottavan tää tilanne päähän. Suurin osa niistä joko-jo soittajista on hänen sukulaisia ja kavereita. :LOL:

Ilmotan kyl sil tänään et jos ei peitot rupee heilumaan niin se on seuraavat 2 kk sit omaa vasenta kättä. :LOL: :LOL: :LOL:

Siis se on niin perseestä ku joku vaan voi olla. Yrittää kaikkensa että toinenkin innostuis mut hän kääntää kylkeä sanomatta edes syytä tai käskee mut koneelle kirjottelee teille. Kappas kun en aikasemmin tajunnu et netissäkin voi harrastaa muiden odottavien äitien kanssa seksiä. :LOL: :LOL: :LOL:

Kyl täällä on selvästi paniikkia ilmassa siis miehellä! Hän luulee et jos hän siivoo ja tiskaa ja pyykkää niin saa jotenkin lisäaikaa kun itse en joudu rasittamaan itseäni. Voi jonkun tarttis tiputtaa se tuolta korkeelta. Kun ei vielä tähän päivään mennessä ole yksikään vauva sisälle jäänyt. Väistämätön asia. :LOL:

Ei muhun voi edes koskea. Pelkää jo pitää kiinni kädestä kun luulee vesien menevän tai muuta vastaavaa.

TAidan itsekkin tänään vaan mennä kävelee jos tapahtuis jotain...

Mutta tuskimpa. Meidän vauveli tyytyy olemaan yksiössään varmaan vielä yli LA:n :LOL:

Niisku-neiti & rinsessa 36+5
 
Huomenta :wave: ,
Niinkuin arvelinkin rytmit ovat pyllyllään, illalla myöhään nukkuun ja aamulla myöhään ylös, tänään herättiin puol kakstoista :ashamed: ja jotenkin tuntuu että päivä jo ohi...

Parisuhteesta.. kovasti olen saanut varoitteluja että sitten se muuttuu ja tulee kriisiä jne.... ja näin varmaan osittain onkin, varmasti kaikilla on ensi vuosi aika myllerrystä, ja uskosin että kriisiä voi tulla siinä vaiheessa kun sitä suhdetta pitää uudelleen sytytellä, tai tiä häntä, vaikee sanoo kun omaa kokemusta ei ole ?! Oma mies on sitä mieltä että ei tietenkään tuu, puitää vaan muistaa hoitaa parisuhdetta, raukalla kun ei oo mitään realististä kokemusta vauva-perheen arjesta :) . Itellä on kanssa vähän samoilla linjoilla tuo parisuhde kuin äippäHki kirjotteli, että mies on täysillä mukana ja pitää kyllä huolen että voin hyvin, mikä on ihanaa :heart:, varmaan osin siitä syystä että esikoista odotellaan ja mies on ollut valmis isäksi jo 18 vuotiaasta saakka (nyt 33v). Alkuraskaudessa käytiin kädenvääntöä kaljottelusta, ite en juurikaan alkoholia käytä, enkä tykkää että lapsen tarvii ihmetellä että miks isi/äiti on noin kumma. Olen sitä mieltä että pystyn ja haluan tarjota lapselle raittiin lapsuuden, ja toivon että myös lapsen isä näin toimisi. Kuitenkin ollaan saatu elää tätä "aikuisuutta" jo sen verran että nyt on lapsen vuoro. Varmaan osansa tuohon suhtautumiseeni tekee omat epämielyttävät kokemukset isän juomisesta. Ja kyllä tuo mies sen sitten ymmärsi, missään vaiheessa en painostanut, annoin vain mahdollisuuden valita :eek: . Ei tuo mies nyt mikään alkkis ole koskaan ollut, mutta vaikka onkin iso mies niin ei montakaan kaljaa tarvi kun rupee humalatila tutumaan varsinkin puheessa.

No se siitä paasaamisesta :whistle:. Lenkkeily tääläkin koitetaan hoitaa päivittäin, ja toisinaan se ihan hyvin meneekin ja toisinaan taas ei. Eilen kun tuolla liukastelin niin ei supistellut, mutta vihloi ikävästi tuolla alakerrassa (saan aina lenkeillä nauraa ihan kippurassa kun mies keskittyy vahtaamaan että mä en kaadu, niin johan se siellä ite spagaateja meinaa vedellä harva se lenkki :LOL: ).
Karvankasvu on ihan käsittämävöntä, ikinä ennen ei oo ollu ongelmia kainalokarvojen kanssa, hyvä että kerran kuussa on tarvinu ajella ja nyt ihan hirveet puskat, samoten alakerrassa, sheivata en taija viittiä kun sänkii on varmaan kauhia --->kutina, joten joskos saksilla uskaltasin hiukka siistiä..mahassa myös karvoja löytyy vaaleita semmosia.

(.)ma napa; ittellä on tässä menny pari päivää siskon asioita murehtiessa, Sisko joutu lähtä perjantaina päivystykseen kun supisteli ja huimas ja ei oikein jalat kantanut ( rv 26 ja rapiat). Ylläripylläri äippäpolilla kiirettä ei päässyt sinne, joten ensiapuun jonottelemaan. Sielä sitten oli kandi joka oli sanonut että varmaan vaan virtsatulehdus, mutta että haluaako siskoni että tehdään sisätutkimus :eek: ..no tietty!!! No oli sitten sitä mieltä että liian auki, äkkiä eteenpäin. Niinpä sitten siskoani vietiin ampparilla lähimpään sairalaan, ja nyt pari päivää siellä maattuaan tuloksena oireeton virtsatulehdus joka mennyt munuaisiin, viime tiistaina oli viimeksi neuvolassa käynyt. Ja ilmeisesti kohdunkaula on lyhkäsempi kuin pitäisi joten joutuu käydä loppuraskauden ajan kerran viikossa kontrollissa. Noh, tällä hetkellä kaikki ok. Kurjinta tietty on että siskoni odottaa yksin, joten voin vaan kuvitella miten rankkaa välillä voi olla. Itelllä kun on kaksi huolta kantamassa, onhan siskolla toki äiti ja minä apuan, mutta meilläkin välimatkaa 600km niin ei sit ihan nopsasti hätiin saavuta.

G; kuinka monella rupee olemaan nimi asiat mietittynä? Kovasti oon koittanu nimikirjaa selailla mutta aina vaan samoihin palannu
Eli jos on tyttö niin Lilja Inkeri (Ellen, Ella, Menni, Mila, Alma, Meeri, Helmi) ja jos taasen poika niin Lenni Juhani (Luukas, Leo, Elias, Miko)
Päiväkoti alalla kun on töissä niin hiukka meinaa rajoittaa tuota nimiasiaa, aina tulee joku mieleen :) . Oon jo sukulaisillekkin kertonut mahdollisen nimet, ai miten niin malttamaton ;)

Hyviä vointeja :hug: , Nipsuli, joka myös tänään joutu luopumaan sormuksista :/
 
Kävelemisestä: mulla alkaa melkein heti supistella ja sattumaan mahaan kun
kävelen kuinka hitaasti ja ristiselän selän seutu aina sen jälkeen todella kipeä. :'( .Nyt on kaamea nuha johtuu varmaan raskaudesta tai muusta. :snotty:
Korva kipeä että oikeen sattuu. :'( Ulkona vaan sataa vettä kaatamalla.yäk !
 
Niisku-neiti tsemppiä sinne v***tutukseen, mut kyllä sait mut ainakin nauramaan!!
:LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

"omaa vasenta kättä" ja "kas kun en o tajunnut harrastaa nettiseksii muiden mammojen kans" :LOL:

kyllä se siitä...sinne se ramppikuume sit katoaa kun nyytti tulee kotiin. ihan varmasti! :hug:
 
niisku-neiti

Äsken sit heräsin ja rupesin jostain mököttää miehelle niin hän huutaa pää punasena et mikä viddu sul ämmä on ja ei tartte hänel heti aamusta ruveta.
Meillä iha sama meininki aamusta alkaen. Ukko puuduttanut persettään tietokoneella jo 5tuntia, no suihkus kävi äske. Suuttu, ku ei mun kelvannu lähtee huonekalukauppaan jotain vitun keittiötasoa kattoo, joka tehtäs ehkä ens kesänä. Sorry, ei nyt jaksa..ja viel toiselle paikkakunnalle. Veti herneet nenää, ku ei rouvalle kelpaa mikään, mitä ehdottaa, ku nyt kerran kaksin ollaan. Mä kävin käppäileen siis, söin ja vetäsin 1.5h tirsat, tuossa tuo edelleen istuu.
Puhua ei kuulemma kannata, ei kannata murehtia tulevaa.kun mua pakostakin mietityttää, mite se alkaa oman lapsen synnyttyä kohtelee tyttöjä, on nii hyvä niille ollu. Ym aiheeseen liittyvää..Palottaa myös, alanko omimaan vauvaa, koska en ole jakanut lapsiani kenenkään kanssa vauvasta asti. Siis kellään muulla, ku mulla, ei ole heistä vastuuta..osaanko nyt sit yhden kohdalla tehdä poikkeuksen? Pitäs ainakin..sit tulee epis oloja toisia kohtaa jne. Plajon on asioita, mitkä alkaa hiipumaan vahvemmin mieleen, mut juu, ei noita kannata miettiä tai puhua etukäteen..vidun jurpo! En tiiä jännittääkö sitä tuleva vai mikä? KU EI SE PUHU! Ei oo mikää puhelia, mutta kun ei tunteistaan ja tuntemuksistaan voi ees keskustella. Mä taas tartten sitä paljon.Mitehän kestäsin ilman teitä?? :hug: kaikille tasapuolisesti!
Ootko Cruella kelaillu samoja fiiliksiä? Ku sähän oot kans yh ja hoitanu poikas aina yksin. Onks muita? Mielellään jutustelisin asiasta..vaikka yv:nä, jos ei haluu tässä :)

 
Huomenia!
(tulipas taas nukuttua myöhään..) Liikkeistä on puhuttu. Mä aina jostain syystä kuvittelen, että tämä kovin vähän liikkuis, mutta kun rupian tarkkailemaan ni huomaan että siellä se möyrii. Ei vaan sillai riehu enää.
vaunuja me ei olla vielä hankittu. Ei oikein ole rahaa. Ja mä tahtoisin ehdottomasti brion happyt.. :D Eiköhän me jotkut ainakin saada, kun vähän säästetään. Ja sisko lupas, että maksaa 100e jos ostetaan happyt. Mutta eipä noilla niin kovin kiirekään ole vielä, kun tämä kuitenkin jää sairaalaan majailemaan.
Herkkujen syönnistä ja ruuasta ylipäänsä on ollut puhetta. Mä söin eilen vähän namia, ja heti olikin sitte koko päivän huono olo.. :headwall: Ei oikein nykyään tee mieli, eikä tee kyllä mieli mitään ruokaakaan kauheasti. Sitä kumminkin ihmettelen, että paino ei putoa/ nousee vaan, vaikken kovasti saa mitään syötyä. Nyt mies tekee ohrapuuroa, joten jos vaikka sais nälän jostain aiheutetuks..
Sormusta en oo pitänyt moneen viikkoon. Ei mun sormet nyt NIIN turvonneet oo, mutta sillai et sen poisottaminen alkaa jo hankalaa olla. Varuiks ajattelin etten nyt pidä sitä enää. Laitan vaikka kaulaan sit ku muistan.

(.) Mulla edelleen valkovuotoa tulee ihan hirveästi. Juonkin tosi paljon, että kai se siihen vaikuttaa. Ajattelin huomenna kysyä (kun mennään ultraan), että pitäiskö huolestua. Ettei vaan oo lapsvettä mikä sieltä lorahtelee.. Joka tapauksessa se on äärimmäisen ärsyttävää, herään öisinkin siihen.
Unirytmi mulla muutenkin ihan ylösalas. Normaalisti ollaan nyt menty nukkumaan joskus neljän aikaan yöllä, ja herätty sit joskus kahdelta.. Eilen menin kuitenkin nukkuun jo puol 11 illalla, ku oli niin huono olo, mutta silti heräsin vasta nyt puoli kolme... Onneks huominen ultra on puolenpäivän aikoihin, eli on hiukka pakko herätä ajoissa.
Tänään aamulla tuli kanssa pitkästä aikaa verta nenästä hiukan niistäessä.. Mitälie sekin meinaa. Onneks ei kuitenkaan kovin paljon tullut.

Nellille ja muille kestämistä miehien kanssa! :hug:
 
evaellen meillä on teutonian vaunut! Mitkäs teutoniat sulla on? meil on Mistralit.

Heh, toihan on ku jostain 12v. kirjeestä kirjekaverille :LOL:

Täällä ollaan taas suht väleissä, vähän mua kyllä edelleen hiertää, mutta eiköhän se taas tästä.

Saa nähdä kuinka pääsen koneelle, meillä on jotain vikaa tässä ja pistää ton virustorjunnan aina välillä mäkeen ja sit se pitää uudelleen asentaa :/ Aattelin että josko joku virus tollasta tekis mutta skannaus väitti että puhdas on, tiedä sitten missä mättää :headwall:
 
Niisku-neidille kiitos nauruista! :LOL: :LOL: :LOL:

Meille tuleekohta vieraita; yks kaveripariskunta, joilla la nyt tammikuussa. Mies kävi ostamassa mansikkajädeä, ja mä himoan sitä kieli pitkällä... :p Karseeta, kun tekee nykyään niin hitosti kaikenlaisia herkkuja mieli, eikä sit voi juuri niitä syödä. |O Sit joskus, kun syö jotain, niin se on aina mieletön juhlahetki! :p

nipsuli kyseli nimiasioista: Nimi on mietittynä. Tytölle siis. Mutta jos Bruno C. on erehtynyt niin, pitää miettiä vielä... :/ Noista teidän nimistä meilläkin ollut vaihtoehtona Ella, Ellen, Helmi ja Meeri, ja noita nimiä löytyy suvustakin, että ois myös perinteitä. En nyt kuitenkaan paljasta vielä, onko valittuna joku noista... :whistle:
 

Yhteistyössä