** Helmikuun Helmet** tammikuu

Aha.. No, mä kyllä ajattelin jo, että on hommissa :D . On sen verran aktiivinen tää meitin Jahvetti =) .

Mut mäkin yritän tästä painua kohta pehkuihin..toivottavasti uni tulee tältä kuumotukselta ja paineentunteelta.

Kauniita unia. Palaan huomenna neuvolan jälkeen taas :wave: . Tosin tuski tulee tätä valivalia kellää ikäväkään :LOL: :LOL:
 
Onko kellään hankittuna adapteria, jolla turvakaukalon saa klikattua kiinni vaunun runkoon? Ootteko kokenu hyödylliseks? Tilasin äsken Pingpong -nettikaupasta semmosen lähinnä kauppa- ym. autoreissuja ajatellen. :whistle: Ei tarvii vauvaa siirtää kaukalosta kaupassakäynnin ajaks, vaan nostaa kaukaloineen ulos. Joku on kehunut kovastikin, mutta mietityttää vähän, että onkohan vähän turhake... :whistle: Niin, ja nyt jos joku sanoo, että ei vauvaa saa pitää pitkiä aikoja kaukalossa, niin tiedän. :)

Mitäs muuta? Ihmisiä vituttaa vai... Koittakaahan pärjäillä; eipä varmaan yhtään lohduta, mutta ei oo meillä enää pitkää aikaa kärvisteltävänä. :xmas:
 
Suppaillut on kivasti täälläkin, maha rupes eilen taas kertaheitolla toimimaan. Olo on ihan hirveän levoton ollut ja täällä kovasti toivotaan että tämä nyt olis jo sitä! Tosin eilen supistukset loppu lämpimään suihkuun ja yö meni ihan levollisin mielin ja hyvin sain nukuttua. Keskiviikkona päästään tarkistaan kohdunsuu, viimeks oli pehmennyt.

Oliko kellekään muulle mainittu lapsiveden vähyydestä? Pahakin juttu?

36+6
 
Iltoja viel.

Mä en tiedä mitä tää on mut sattuu aivan sikana kohdunsuu :eek: Tuntuu pistävältä viiltävältä kivulta. Tulee säännöllisesti. Eli on taukonaista ei mitenkään jatkuvaa kipua. Tuntuu aika ikävältä.

Suppailuja on tullut muutama tässä tunnin sisällä ottavat eniten selkään :/

Noh kokeilen jos pystyn nukkumaan muuten menee taas yö katkonaiseksi.

Eniten olen ollut viimepäivinä kiukkuinen näistä " turhista" kivuista.

nyt tuli taas supistus. vatsa vetää pinkeeks ja kohdunsuu tuntuu halkeavan... entä jos en tunnekkaan mitään kipeitä supistuksia muutakuin kohdunsuun venymisen. Sit onkin yht´äkkiä pää haaroissa. :LOL:

No ei sais nauraa. Kaveri kun synnytti ekaansa oli kätilölle kiukkuinen kun mukula vaan tuli ja missään ei tuntunut mitään ylitsepääsemätöntä kipua. Kun aina sanotaan et sattuu aivan sikana. Entä jos ei satukkaan kestää sen kivun hmm...

Noh menen miettimään tätä tuonne sängynpohjalle. :LOL:

Niisku-neiti & rinsessa 36+5
 
Mirtsu-81: Mulla mitattu kaksi kertaa ja toisella mittauksellakin ollut nuo lukemat, myös levossa mitattu välillä, silloin joku kerta ollut alemmat lukemat. Nyt mitattiin kolmena päivänä peräkkäin ja korkeella oli paineet, siksi neuvolasta laittovat mut äitipolille, jossa lääkäri sit määräs verenpainelääkityksen. Mut tosiaan nyt viimeks neuvolassa mitattuna oli paineet 135/89. Ja kotona mitattuna oli viel alhasemmat lukemat. Kai sitä kuitenki jotenki alitajusesti tuolla neuvolassa viel jännittää sitä mittausta, et siksikin voipi olla korkeemmat lukemat, en tiedä.
Nyt nukkumaan, öitä!

Marie82 ja vauveli 35+3
 
Huomenta

Kökkö evaellen :( :hug: , ku et saanu nukuttua.

Niisku-Neiti ilmeisesti sai tai lähti hommiin :D ?

Mä heräsin kuudelta, ku joku rymisteli, ni voi vidula, meidän kuistilla on käyty hengailee, jälet jääny hyvin tuoreeltaan lumeen :eek: . HUI.

Nukuin ihan ok. Kyljen kääntö nii helvetin kipeetä ja asennot kyllä vähissä. Tuntuu, että mulla pamahtaa alapää :/ . No, tunnin päästä neuvola. Mietin, että onkohan mun paineissa nyt jotain vikaa, ku hiottaa taas niiku eilenkin? Ikinä missään raskaudessa tai muutenkaa ei ole ollut..että saapi nähdä. Ja turvotus iski sormiin..sitäkään ei tässä raskaudessa ole ollut.

Mut aamuja, palataan taas :wave:

:heart: nelli&pulla 36+4
 
huomenta!eilen oli pakko kävästä näytillä sairaalassa supistelujen takia koska yltyivät jo aika säänöllisiksi mutta näillä näkymin ei vielä pitäisi olla tulossa.kohdunsuu oli lääkärin mielestä oikealta pikkaisen auki ja paikat pehmenneet.vauva oli laskeutunut.no saa nähdä miten menee että tuleeko miten paljon aikaisemmin vai mennäänkö taas melkein käynistykseen asti :) no aika näyttää.jaksamista kaikille ja tulevaa odotellessa....
julkku 33+6
 
Huomenta!

Tarvi kestää todella ärsyttävä viikko, että sai sitten nauttia ihunasta viikonlopusta :)
Peittojakin pöllyteltiin enemmän kun mihin uskoin pystyväni, illalla sain taas unentuloapua mieheltä =)

Lauantaina käytiin sitten ostamassa ne kauan odotetut vaunut. Ihmettelen edelleenkin miten helposti päästiin miehen kanssa yksimielisyyteen :eek:
Musta-oranssit Gessleinit tuolla odottelee käyttäjäänsä... B)

Perjantaina huomasin saunassa ensimmäistä kertaa, että juma kun on nilkat turvoksissa! |O
Mulla ei oo aiemmin ollut mitään turvotuksia ja nyt ne iski sitten kunnolla, jalkoja kiristi niin että pelkäsin että ne räjähtää... En tiedä onko sillä mitään vaikutusta että kun töissä tuli tuota rajumpaa liikuntaa harrastettua vähän ahkerammin ja nyt kun on kotona ollut puolitoista viikkoa niin ei oo oikein jaksanut... :ashamed:

Hirveesti ei kyllä täällä ole mitään vakavampia vikoja havaittu... Mulla on kanssa harvakseltaan niitä ainakin Jahvetin mainitsemia sukkapuikkopistoja, supistukset on ihan normaaleja... Hengittäminen tai sen vaikeus on ehkä haittaavin juttu tällä hetkellä.
Ja pitkän istumisen jälkeen kävely tuntuu "todella ihanalta" jalkovälissä... Kuin ois ollut jollain polkupyörämaratonilla... :kieh:

Että helmikuulle mennään aika huoletta täällä... Se laskettu aika ois melko sopiva synnytyspäivä meille :D

Uhosin miehelle illalla nukkumaanmennessä, että tän päivän aikana teen kaikki keskeneräset hommani... Aika kova lupaus, pitää ruveta toteuttaan ettei illalla tarvi hävetä... =)
 
Evaellen, täällä toinen yön kukkuja. Muutamia tunteja katkounta takana... ei kiva, mutta minkäs teet.... Jospas sais vielä aamupäivästä hieman unta palloon, ennen synnytysvalmennusta.

Muuten kivut ja kolotukset- lukuunottamatta noita hereillä pitäviä lonkkakipuja- odottavat täällä vielä tuloaan.

Mulla ei muuta tällä erää. Maanantai-aamun autuutta vaan kaikille. Kyllä on karseen pimeetä- ei ihme jos mielialat heittelee yhdellä sun toisella- aurinko, tuo harvinainen valoilmiö...

:wave:
 
Huomenta!
Mittasin heti aamusta verenpainen ja oli 144\94 eli aika korkeet. parhaimmillaan ne oli viimeviikolla 150\102 et ei kiva juttu ollenkaan. Lääkäri sano et vois ajatella verenpaine lääkkeitä mut siitä voisi olla jotain haittaa mut en sit siinä olo tilassa saanut kysyttyä että mitä haittaa?

Mites teillä muilla nyt aamu paineet?
 
:wave: moikka vaan kaikille,en ole jaksanut paljoa palstailla saatikka kirjotella,,oon niin vali vali että kaikilla menee herrrrrmot mun kaa,,mutta niin täällä nkyy muillaki nyppivän =) että jos te sit kestätte mua,,,,eilen kävin TAAS polilla näytillä,kaatuilun jälkeen mulla tuli aivan järkkyjä tuskia vasemmalle mahaan ja sit se kipu siirty navan alapuolelle,ultrasivat niin istukka on oikealla ylhäällä ja ihan ok,ja vauvaki näyttäs voivan hyvin,,,mua alkaa niin tympiä tää vaikea loppuraskaus ja jatkuva huoli ja ravaaminen..niin se oli viimeksiki vaikee ja silloin sanoin etten taho ikinä olla raskaana :D ,,,että iteppähän oon osani valinnu,,,jees,,huono unisten joukossa mieki edelleen,eikä päivällä jaksas millään olla sitten noiden mukuloiden kaa,,,joku kyseli lapsiveden vähyydestä,mulla oli edellisessäki raskaudessa,viikoilla 36 sanoivat mutta ei kuulemma huolta kun viikkoja jo niin paljon,,,mutta jos kovin aikaisin on lapsivesi vähänä niin toki ne sillon seuraavat paremmin..niin minullahan oli kivuttomia supistuksia yhdestä tulokkaasta ja sitten meni vain yhtäkkiä vesi ja tyttö syntyi,että jos joku ei vielä kärsi suppareista ni voi ne OIKEESTI olla sitten kivuttomiaki,,,mukavaa päivää ja koetetaan jaksaa !!
 
HYvää huomenta :wave:

Kyllä täällä peitot heilui vaikka hiukan oli paikat kipeät. Siis eivät satu silloin yhtään kun ollaan touhussa mut jumaliste ku kaikki loppuu alkaa helvetinmoiset lonkka/nivus kivut.

Heräsin taas vessareissulle tossa puoli 5 aikaan. Ja nyt heräsin sitten kun miehen herätyskello sois puo 8 sit sanoin et noustaan syömään ni hän kävi vain vessas ja meni takasin maate. Vidun idiootti herättää mut ja menee itse nukkumaan. Olis sen kellon voinut virittää soimaan vast nyt niin olisin saanut tunnin lisää nukkua. :headwall: Oikeen mies!

Ihan outo fiilis. Jotenkin pistelee ja ahdistaa... Ja toisaalta olen pirteä/väsynyt... Ja tää pahaolo tekis mieli oksentaa mut en halua ku just söin. :kieh: Ota tästäkin selvää... :LOL:

Niisku-neiti & rinsessa 36+6 :heart:
 
Huomenta! :wave:

Olen ollut jo reipas ja soitellut tässä aamulla jo Kelaankin. Selvittelin niitä mun äitiyspäivärahajuttuja ja sen hakemuksen myöhästymistä. No mun pitää tehdä siitä se kirjallinen vapaa muotoinen selvitys, joten odottelen sitä kirjetta nyt sitten kotiin (luin sen siis netistä). Kohta soitan palkkikseen, kun ovat laittaneet väärin tulotiedot (6kk) ja niistä puuttui kokonaan vuotuinen lomaraha...että näin :kieh: . Nyt pitäisi vaan saada sellainen rauhallinen mieli, etten turhia rähisisi...ei kai ne tahallaan vääriä tietoja lähettele. :/ .

Yö meni taas nukkuessa, hyvä niin. Heräsin täydestä unesta klo 7 kellon soittoon...kuopus lähti kahdeksaksi kouluun. Nyt äsken heräsi esikko, joka menee kymmeneksi...alkoi heti katsomaan star warsia dvd:lta...huvinsa kullakin heti aamusta :) .

Mulla on ollut aikaisemmissa raskauksissa, noita sukkapuikkopistoja useasti...mutta nyt ei ole vielä näkynyt....omituista mistä lie johtuu. Tosin onhan tässä aikaa vielä se viisi viikkoa ilmestyä vaikka mitä vaivoja :LOL: .

Lumianna 37+2
 
huomenta :wave:

mä saan yöt nyt nukuttua ihan ok, tietty vähintään 3 kertaa herään vessaan mut muuten. poikaki nukunu hyvin, tänään se heräs vasta äsken :eek: mä vähä aikasemmin. eilen meni aika myöhään kun heiluteltiin vähän peittoja taas pitkästä aikaa :whistle: kyllä muutes sai aikaan aika hurjat supistukset eli nyt ainaki tiedetään mitä meillä harrastellaan parin vkon päästä jos ei vauvelia ala kuulua :whistle: :D

cruella ja ötö 37+0 (nyt ois vauva täysaikanen :heart: )
 
No, eipähän oo muillakaan ihan ykkösellä lähteny aamu käyntiin... :xmas: Mä vetelin tossa puurot ja katoin muumit :whistle: , siivosin keittiön, maksoin laskut (sinnehän se tili sit vilahti; kiva kun kerran kuussa tilillä käy rahaa :$ ), luin Hesarin (jess, ei oo taaskaan kastetuissa meidän nimeä :saint: ) ja nyt pyörii pyykit. Ja fiilikset alkaa olla taas ihan hyvät. Persi on kipiä ja närkkii, mutta muuten vointi jees. Eikä ees väsytä. :/ :D

:hug: kaikille! palaillaan. :wave:

eva & peuhaava hynttyrä 36+5 :heart:
 
Cruella DeVille
täällä kans samanlainen tunne peittojen heilumisen jälkeen ja akmalat supistelut... Tänään olis neuvola...
Onko teillä muilla ollut sellaisia et jotain tihkuu ihan tippa pari housuun eikä se ole virtsaa eikä ainakaan tavallista valkovuotoa? Mulla on nyt ollut, eilen tuli taas mut tänään en vielä ole huomennut et olis tullut mut en kauaa ole ollut hereillä...
 
Niin ja noista supisteluista piti vielä sanoa, että ei ne mullakaan (kellähän muulla ei ollu?) oo kipeitä ne supistukset, mutta niitä tulee usein kestoalamaha- & -selkäkivun kaa yhtä aikaa. Tarkoitan siis, että vatsaa ja selkää juilii 0,5-5,5 tuntia putkeen ja siinä samalla välillä aina supistaa masua, mutta ei koske just supistuksen aikaan sen enempää kuin muutenkaan... Että kuulostaako tää oudolta? :/
 

Yhteistyössä