** Helmikuun Helmet** tammikuu

No niin olihan taas kirjoiteltu....

[/b]suurperheenäitylille ja piiperolle jaksamista :hug:

Vaunuista oli ollut puhetta. Meillä onneksi palautuivat siskoltani meidän poikien vanhat Emmaljungan vaunut kovalla kopalla ja erillisellä ratasosalla. Ostin ne silloin -98 oisko ollu merkiltään Colorado värinä sininen, olen kyllä edelleen niihin todella tyytyväinen...ei voi tietenkään kymmenen vuotta vanhoista sanoa, että ihankuin uudet, mutta sanon, että hyvät. Siskoni osti niihin isot mustat kumipyörät, joka paransi ominaisuuksia kummasti. Ainut mieni vika on, että työntökahvan alapuolella oleva jousitus on hieman löystynyt, johtuen kun kuljin meidän poikien kanssa niillä kaksi päällä talvella, toinen rattaissa ja toinen jalkaritsalla istuen (ikäeroa 1v 4kk). Ostin silloin kaksosten matkarattaat, joita ei hangessa työnnetty. Saisikohan tommoiseen vikaan jotain varaosia? hmmm. täytyypi kysellä..

Liikkeistä Vauvan liikkeet on ainakin mulla muuttuneet, jotenkin isommiksi ja ehkä niitä ei tule niin usein ja paljon kuin aiemmin. Olen itsekin huomannut, että nukkuu paljon...onnéksi silloin kuin minäkin :) .

Nukkuminen Mulla on yöt loppua kohden helpottunut. Vessassa täytyy käydä kerran, jos olen käynyt puolenyön aikaan nukkumaan. Jaloista ei vedä enää suonta. Kääntyminen herättää yleensä, mutta saan unen päästä hyvin kiinni. Aamulla herään yleensä klo 8, jollei jollain pojista aikaisempi herätys kouluuun.

Synnytystapa arviosta Mulla oli vaan perus loppuraskauden lääkärintarkastus...lääkärillä oli käytössä ultra. Lantion koosta ei puhunut mitään, eikä sitä mitenkään tarkastellut mielestänne. Kaipa se katsoo noita aikaisempia synnytyksiä ja arvioi niiden perusteella. Itse olen ihan luottavaisin mielin menossa synnyttämään. Luueln, että aikaa menee siihen koitokseen vielä viisi viikkoa, ajattelen näin niin yllätyn jos syntyykin aikaisemmin ajallaan :LOL: .

Nyt selviytyjiä katsomaan....

Lumianna 37+0
 
Aaaaaaaargh! Minnuu ärsyttää tuo toinen puolisko :kieh: :kieh: . Kattoo tossa töllöä, omaa ohjelmaansa, istun koneella ja luen toisen sivuston ketjua, missä miesten kommentteja synnytystilanteessa. Höröttelen ääneen, aika piristävää meinaan :D . Sit kerron mitä luen, ni yks hapannaama vaa tokasee, että oisko sielketjua, mitä naiset sanoo synnytystilanteessa :kieh: :kieh: . Sillä ei ole mitää huumorintajua ja muutenki on nii poissaoleva tän raskauden suhteen..ei siis oikeen ole läsnä, mua vituttaaaaaaaaaaaaaaaaa |O . Sori avautuminen. Mut ei mua ees huvitakkaan enää muuta, ku istuu täs koneella, ku ei tuota kiinnosta mikää |O . Mulla ois tarve puhua kaikesta tulevasta, ja luulis, että itekki ekakertalaisena kelaa kaikkee..ja varmasti kelaakin, mut on just tollanen tuppisuu!

Vähä helpotti.. huono omatunto vaa purkaa tuntojaan ukosta tänne.. mut en jaksa sillekkää just nyt (taas ), ku ei jaksa riidellä.
 
Pitkästä aikaa kaikille heipps!

Olen kyllä lukenut ahkerasti kaikkien kirjoittelua, mutta jotenkin en ole itse jaksanut kirjoittaa, kun koko ajan on vain väsyttänyt. Musta jotenkin tuntuu, että olen ollut nyt äippäloman alusta saakka suorastaan masentunut... Täällä ihmiset tuntuvat saavan niin paljon päivisin aikaan ja mulle kaikki tekeminen on niin vaivan takana, kun mitään ei jaksaisi tehdä.

Lukemassa on kuitenkin täytynyt käydä päivittäin, sillä olen kovin jännännyt supistelijoiden kanssa sitä, että kuka teistä synnyttää seuraavaksi! Itsellä ei ole ollut pahemmin mitään kipuja tai kivuliaita supistuksia, joten helmikuulle taidetaan mennä ihan reippaasti :)

Piiperolle ja Vinjalla voimia parisuhteeseen :hug: Itsekin alan olla mieheen aika väysynyt. Tiedän, että hänellä on vaikeaa ja suruaika äitinsä poismenon takia, mutta en tiedä kuinka kauan enää jaksan olla se henkilö joka hoitaa kaiken ja kantaa vastuun myös hänen hyvinvoinnistaan samalla kun toimii hänen hlökohtaisena "roskiksena" jolle voi ilman mitään rajoituksia raivota huutaa ja purkaa muutenkin pahaa oloaan ihan miten haluaa. :(

Herkkujen syönnistä on kanssa ollut puhe. Musta on kanssa joulun jälkeen tullut aivan mahdoton makean perään. Suklaata, ja muita herkkuja voisi syödä vaikka kuinka paljon. Suolastakin tekisi mieli, mutta jo muutama popcprnin lisää turvotusta niin tavattomasti, että ne kyllä olisi syytä ohittaa ihan suosilla... tai ainakin silloin kun pystyy... :D

Liirah (ja pari muutakin) tuossa taisi mainita mörkösanan "kohtukuolema". Itse myös pelkään sitä tosissaan, sillä hyvä ystäväni menetti ensimmäisen lapsensa päivää ennen la:ta ja sama kävi yhdelle lapsuuden kaverille vuosi sitten... Mutta ei siinä pelkääminen auta, täytyy vain ahkerasti suorittaa niitä liikelaskentoja, vai mitä? :/ Mua lääkäri käski laskea 10 liikettä tunnissa kolme kertaa päivässä. Olen yrittänyt tehdä sitä, mutta aina en ole muistanut, jos olen tuntenut kaverin liikkeitä pitkin päivää. Mulla ei muuten mehun juonti tai töniminen aina välttämättä aiheuta vauvassa mitään liikettä. Lääkäri neuvoi esim. paukuttelemaan kattilan kansia, jolloin vauva herää meteliin. Yhden kerran olenkin pitänyt koiran teräksistä juomakuppia mahaa vasten ja paukutellut sitä lusikalla... Siitä muuten sitten ensin suuttui mies, että "miten mä voin kiusata pientä tuolla lailla" ja heti sen jälkeen mahakaverikin alkoi sellaisen rumban, että taisi sekin suuttua kunnolla... Mutta heräsipä ainakin heti :D. Osaako muuten kukaan kertoa, miksi hikkaa ei lasketa liikkeisiin?

Pöhinä 36+4
 
Lumianna, meillä oli kanssa kolmella ekalla pojalla vuonna -98 ostetut Coronette-kuomurattaat, pehmeellä kopalla ja voi vitsi että ne oli hyvät!!! Tykkäsin niistä ihan simona!! =)
Tuon kolmosen jälkeen myin ne pois...ihan itku silmässä oli :D Ja vielä ne oli kun uudet...niin uudet, mitä sillon 7v vanhoista voi sanoa...täysin ehjät ja siistit =)

Jahvetti 37+2
 
Ai niin, piti vielä tuosta synnytystapa-arviosta kommentoida...

Mulla olisi maanantaina lääkäri jossa paikat tarkistetaan vielä kertaalleen. Rv 32 kävin lääkärissä, joka alustavasti tsekkas paikat ja komentti oli, että mikäli täysaikaisena syntyy (kokoarvio yli 4 kg), niin ei mahdu tulemaan alakautta, koska ei edes nyrkki mahtunut sinne murtuneen häntäluun ja jyrkkäkulmaisen (muistaakseni) häpyluun takia. Lantiosta hän ei sanonut vielä mitään. Nyt maanantaina sitten tehtäisiin tarkempi tutkimus, eli saa nähdä mikä tuomio sitten on.
 
iltoja :wave:

hyvä elokuva se sooloilua, teatterissa oli vaan tuskasen kuuma kun niin paljo porukkaa. onneks ei hirveen pitkä pätkä. olipas kiva käydä vähän ihmisten ilmoilla välillä, tää tais olla sit viimonen kerta ennen vauvan syntymää.

pöhinä: en oo varma tosta hikasta et miks ei lasketa liikkeisiin mut olettaisin et on refleksinomainen ja siitä sais äkkiä ne 10 liikettä täyteen. eihän se hikka varsinaista liikkumista ole. liikkeisiin lasketaan siis tönäsyt, potkut, pepun nostot yms.

toi kohtukuolema hirvittää täälläki kun serkun lapsi kuoli kohtuun joksus vkolla 26 tms :( kyllä sitä aina havahtuu jos liikeitä väjempi et onko kaikki kunnossa. mut oon huomannu saman kun moni muu et vauvalla saattaa olla pariki huilipäivää vkossa millon liikkeitä vähempi. ja nukkuuhan masuvauvakin toki =)
 
Iltoja.

Nyt taitaa tulla pelkästään omaa napaa.

Olen niin hemmetin väsynyt tähän... ajatukset pyörii koko ajan synnytyksessä, mitään muuta en ajattelekaan. :D

Samoin minuakin pelottaa tuo kohtukuolema. Ja välillä näen unta siitä kuinka kaikki itkevät ja mieheni kantaa pientä arkkua. :'( Se on tosi ahdistavaa herätä siihen ja sit toivoisi tuntevansa heti hiukan liikettä ettei tarvitsisi saada paniikkikohtausta.

Sen takia ehkä toivonkin hänen syntyvän kun vielä hyvin tunnen liikehdintää ja sitten kun hän on syntynyt näen kuinka hän voi ja häntä pystytään paremmin auttamaan kuin että hän kituisi mahassa. Siis jos nyt vaikka istukka pettäisi. :/

Ei näin saisi varmaan ajatella mutta minkäs voin. 2 km takana en haluaisi enää menettää yhtään. Pelko on niin suuri välillä että itken vaan vaikka kaikki olisi hyvin.

Nyt taidan mennä nukkumaan.

Niisku-neiti & rinsessa 36+4
 
Täällä on ollut kolme s:ää käytössä :D Ihan tahattomasti kyllä, jälkikäteen vasta tulin ajatelleeksi. :LOL: Eilen sain oikein siivousinspiraation, mitä tapahtuu harvoin, ja siivosin kunnes mies jo käski lopettamaan. :LOL: Aamulla sitten vähän pöllyteltiin peittoja ja ilallla saunottiin. Eipä pahemmin mitään tulosta kyllä ole tullut noista keinoista. :D Supistelee ja vihloo, mutta ei mitenkään erityisen paljon.

Tänään iltapäivällä tuli vähän veristä vuotoa... pitäisiköhän tuosta huolestua? :/ Tosi vähän tuli, ja oletan johtuneen siitä aamuisesta vilttijumpasta...

Veli ilmoitti että heille on tulossa vauva syksyllä. Olin ihan :eek: mutta kivaahan se on, että meidän lapset saa lisää serkkuja. Tuli vaan aika yllättäen :D Kestää vähän aikaa sulatella tää juttu! :LOL:

Alan lukea nyt teidän juttuja, paljon on taas tekstiä tullut sitten viime lukeman! =)

Hissukka rv36+5

Muoks. niin joo ja maanantaina sitten se neljäs s, eli synnytystapa-arvio! :LOL:
 
No niin, kuulumiset on taas päivitetty... yllätyin vähän, ettei ole vielä tullut vauvauutisia lisää :whistle: kun niin monella tuntuu olevan jo tosi lähellä. Positiivistahan se tietty vaan on, kun vasta muutamalla on täydet viikot kasassa (siis se 37). No, jään odottamaan... :whistle:
 
Jepsu Soitin vesien mentyä synnärille ja kysyin pitääkö tulla ambulanssilla, kun en tiedä onko pää kiinnittynyt. Kätilö kysyi olenko ensisynnyttäjä ja kun kerroin olevani niin sanoi, että voi tulla omalla autolla, jos ei kerran supista. Minnuuhan rupes supistaamaan kunnolla vasta autossa istuessa. En kyllä ymmärtäny, mitä tekemistä sillä on, onko ensi- vai uudelleensynnyttäjä, että pitää tulla lanssilla :/

piipero ja nelli Miulla on kans atooppinen iho, talvella onneks vaan ärtyy ja sitten kemikaaleista. Tänä talvena olen vasta huomannu, että mandariinit tekee ihottumaa käsivarsiin, jos syö päivittäin. Tomaatista rohtuu huulet, jos monta päivää peräkkäin syö esim. leivän päällä ja kastikkeissa tms. Pojalla taitaa olla kans herkkä iho :( Sairaalassa jo huomasin, että peppu ei kestä joka vaipanvaihdolla vesipesua. Peppu rohtuu ja siihen nousee vesikelloja. Oon nyt rajottanu vesipesun aamuun ja muuten pyyhin kakkapyllynkin kosteuspyyhkeillä. Perusrasvaa sipasen, jos näyttää punottavan/tuntuu karheelta.

Pöhinä Älä sie huoltan kanna toisten touhuumisesta :hug: Jokainen tekee sen mitä jaksaa. Toisilla riittää virtaa raskauden loppumetreille, toiset ottaa rennommin ;) Jos mieli tuntuu masentuneelta niin siun pitää puhua siitä jollekkin: miehelle, terveydenhoitajalle, lääkärille, ystävälle... Ja sitten itket oikein pitkät, sydäntä särkevät itkut, se helpottaa :)

Hissukka Tuo verinen vuoto saattaa olla kohdunkaulan kypsymistä, sillonhan se vuodattaa. Tai sitten peittojen heiluttelusta, niinkun totesitkin :) Joku pien pintasuoni ripsahtanut taistelun tuoksinnassa ;)

Miulla on alapää edelleen niin kipeä, ettei ole tule mieleenkään laittaa sinne mitään ylimäärästä |O Pöntöllä istuminen on ihan tuskaa, pitää toisella kankulla istua, kun jotenki se tekee painetta tuonne alapäähän ja alkaa särkeä kauheesti :'( Peräpukamatkin on kipeet :ashamed:

Se valittamisesta... Toista yötä ollaan pojan kanssa kotosalla ja ihanasti on menny :heart: Poika herää 3-4h välein syömän ja nukkuu syöttövälit. Tänään iltapäivällä jonkun aikaa piti silmiä auki ja ihmetteli :heart: Sööttiläinen =) Kauhee se on piereskelemään :D Äskenkin kuulu pinniksestä ähinää ja äänekäs törähdys perään. Maitoa tulee ihan kivasti, noin 100ml per lypsy, mutta Tuttelia joudutaan antamaan lisäksi, kun poika syö 60-90ml kerralla ja kerran päivään sillä on joku ihme tankkaussessio, että herää tunnin-parin välein ja haluu taas satsin maitoa.
Miusta tuntuu ettei Arthur oikeesti saa tissistä irti mitään :( Vaikka ½h imetän niin pullosta menee em. määriä vielä sen jälkeen. Rintakumissa näkyy kyllä maitoa ja suupielestä valuu, mutta ei kai se söis pullosta noin paljoa, jos tissistä sais tarpeeksi :( Vai onko se vaan suursyömäri? :D

Taas Arthur tillittelee tuolla silmät auki :) Taidan ottaa sen sänkyyn viereen nukkumaan. Öitä :wave:

Kiin ja Arthur 1vko 5pv
 
Huomenta. |O

Nyt alkaa jo kiukku nousemaan. Mies vaan nukkuu ja nukkuu. Tekis mieli heittää sen päälle kylmää vettä. Vidun idiootti kun ei s*tana voi tajuta kuinka mua ahdistaa jo tää olotila. Eikä hän suostu yhtään edes kokeilemaan mahtaisko se viiminen s tepsiä sittenkin. Voi luoja niitä joilla on mennyt yli. Hatun nosto niille.

Eihän tässä nyt mikään hengenhätä sentään ole. Mut kun mitään ei tapahdu suuntaan eikä toiseen ja kaikki jo ahdistelee soitoilla. En mä jaksa.

Kauhee nälkäkin mut ei ole taaskaan ruokaa yhtään missään. Voi viddu sentään hyvin on taas ajateltu. Taidan laittaa vaatteet päälle ja kun mies siihen herää ja panikoi mihin olen lähdös ni vastaan et synnyttää... Jos olis ilkee. Ees tän yhden kerran. :LOL:

Eli neste kutsuu. :D

Kiin Kivaa kun teillä jo vauveli siellä tuhisee ja piereskelee. Ja kaikki kuitenkin nyt hyvin vaikka kiireellä halusikin maailmaan. :heart: :hug:

Väsynyt Niisku-neiti & rinsessa 36+5
 
huomenta :wave:

ihan hyvin nukuttu yö takana vaikka eilen illalla taas lipsahti toi nukkumaan käyminen :whistle: onneks poika vielä nukkuu kun lipsahti senkin nukkumaan käynti sen leffan takia eikä herra ollu nukkunu ees päikkäreitä :/ toivottavasti nyt tovin tuolla vielä tuhisee.

kiin: oisko siinä se et uudelleensynnyttäjällä paikat aukee nopeemmin kun ensisynnyttäjällä ja siks sitte mieluummin ambulla vaakatasossa. mene ja tiedä. kiva että teillä on vauva-arki alkanu sujumaan =) kyllä sulta varmaan tarpeeksi maitoa tulee mut oisko siinä se että ei oo niin täyttävää se maito? joillain on kermaa ja joillain sitte litkumpaa. mulla oli ainaki itellä ihan lirua yhessä vaiheessa :( tai sitten hän vaan on suursyömäri ;)

sitä vielä ihmettelen et ku joillaki sukulaiset yms alkanu pommittamisen et joko joko, eihän täällä oo ku muutamalla vasta ees se 37 vkoo täynnä ja monella laskettuun vielä yli kk.

1,5 tunnin päästä alkais kuntojudo, mein tarkotus mennä ku se vetäjä haluaa nähä mut vielä ennen synnytystä. maha kiinnostaa :whistle: aattelin et ois voinu olla ulkona noitten treenien ajan mut epäilyttävästi näyttää/kuulostaa siltä et kunnon vesikelit taas |O ihanaa tää suomen talvi :kieh:
 
Alku yön supisteli tosi railakkaasti ja nyt taas aamu alkoi kipeillä supistuksilla.... Siltikään en usko, että ne mitään merkkaa, kunhan vaan supistelee.
Mä toisaalta ymmärrän, että miehet ei jaksa kuunnella tai ottaa osaa raskauteen varsinkaan enää tässä vaiheessa.
Voi olla tosi tylsää 9kk kuunnella näitä juttuja, kun tavallaan mies ei fyysisesti voi mitenkään kokea näitä juttuja.
Huono vertaus, mutta en minäkään jaksaisi kuunnella joka päivä yksityiskohtasta selostusta jalkapallosta tai autoista yms... 9kk ajan.
Tottakai voisi olla kiinnostunut, kun yhteisestä asiasta kyse ja uudesta perheenjäsenestä, mutta toisaalta mulle riittää ainaski se, että kun vauva syntyy, niin sitten mies täysillä panostaa vauvan hoitoon ja on mukana tilanteessa.
Mutta tosiaan voin kuvitella miten vaikeaa on miehillä innostua asiasta mitä ei itse voi sisällään tuntea vaan kuunnella miltä se tuntuu ja sitten pitää turvautua mielikuvitukseen.
Ei mun lapsettomat naisystävänikään jaksa kuunnella mun raskaus juttujani, huokailevat vaan kyllästyneenä.
Mutta tämä nyt oli vaan mun omaa pohdintaa asiasta =)
Nyt 36+6 :wave:
 
Hurrrrja määrä taas juttua kun en eilen ehtinyt koneelle :D

Piiperolla kurja tilanne miehen kanssa, toivottavasti saatte jotenkin asiat ratkottua niin että miehesi ymmärtää kantaa vastuuta muustakin kun töistä ja rahasta. Hienoja asioitahan nekin ovat kun miehesi ne hoitaa mutta ei se riitä, kotona teilläkin kohta kahden lapsen edestä elämää :hug: Oletko koskaan ehdottanut esim. yhteistä terapiaa missä saisitte ehkä asioihin apua?

Suurperheen äitylille myös :hug: ja voimia exäsi kanssa! Ikäviä tilanteita just noi missä lapset joutuu kärsijöiksi viinan vuoksi eikä aikuinen mies sitä tajua.

Ihana kuulla Kiinin vauva-arjesta pieruineen ja tuhinoineen =) Omaa selaista odottaessa ;)

Sain vähän esimakua vauvanhoidosta kun ystävä oli pikkasen reilu kuukauden ikäisen pojan kanssa tuossa käymässä. Sain vaihtaa vaipan ja johan se oli erilaista kun tolle omalle junnulle 1v7kk :D Ystävällä muutaman viikon vanhempi tyttö kun meidän kakkonen ja hienosti on kyllä pikkuveikan ottanut vastaan, reipas kummityttö meillä :D Toivotaan että meilläkin kakkonen ottaa asian yhtä hienosti =)

Vauvan liikkeistä oli juttua, täällä liikutaan edelleen todella aktiivisesti ja iltasella alkaa todella pitkä muksimis-sessio, kestää tunnista kahteen. Toki ovathan liikkeet jo erilaisia kun tila alkaa käydä vähiin.

Nelli, noi miehet vaan on tuollaisia juntturoita tän raskauden suhteen, kyllä meillä kuunnellaan kun jotan höpötän asiaan liittyvää mutta saisipa siihen enemmänkin vaikka mies kommentoidakkin niin tuntuisi että toinen on oikeasti kiinnostunut. Kyllä toki synnytykseen liittyvissä keskusteluissa mies on kertoillut omia näkemyksiään ja ollut kiinnostunut kun olen alkanut haaveilla vesisynnytyksestä. Mutta paljonhan sitä itellä alkaa ajatukset pyöriä synnytyksessä joten eipä toinen kai osaa joka asiaan mitään rakentavaa heittää =)

Meillä olisi tarkoitus lähteä ens viikonloppuna Tampereelle (parin tunnin ajomatka) kylpylään koko porukka yhdeksi yöksi, saa vähän rentotua tosin toivoen ettei ainakaan siellä synnytys alkaisi :whistle:

Nyt meen lasten aamutoimia tekemään ukon kanssa :wave:

äitsy ja pieni 35+1 :heart:
 
Ompas tullu tekstiä! Liikkeistä, minä olen huomannut että ovat vähentyneet paljon ei ole enää kun sellasia tönäisyjä.. mutta kaipa siellä alkaa olla ahdasta ettei paljoa mahdu heilumaan ja pääkin on jo kiinnittynyt ettei siitäkään tunnu enää kun hieraisuja häpyluussa :eek: ne tuntuu pahalle! Nyt kun neuvolassa sanoivat että syntyy millon vaan ARVATKAAS MITÄ? Supistukset ovat loppuneet ei yhtään ainutta eilen tai viimeyönä vaikka peitotkin heilu ja käytiin lenkillä ja saunassa! :headwall: :headwall:

Tarppa ja toukka 36+5!
 
Huomenta

kevytmelankolia kirjotti ihan asiaa, onhan se noinkin..välillä vaa tuntuu näiden olojensa kaa vähä yksinäiseltä, mut eipä tuo niille mitää mahda. Hieromaanki alko vasta, ku vau kirjasessa luki, että nyt sinua tulisi kohdella kun prinsessaa..joo, saan sillon tällön jalkahieronnan ja olo ei oikein ole keijumainen. No tonnikeijumainen :LOL:

Cruella ei mullakaan kukaan ole vielä kyselly, että joko on lähtö lähellä. Enkä usko, että kukaan edes kyselee missää vaiheessa.

Niisku-Neiti Ymmärrän kyllä sua :hug: . Nää hormoonitki härkkii aika hyvin täs vaiheessa, alkaa tuo henkinen tasapaino järkkyä, ku kypsyttää olotila. Ja nuo miehen reppanat ei voi tietty tajuta meitä, vaikka niin ajatellaankin :headwall: .

(.) Tytöt läks isälleen äske, ois päivä vaa olemista. Ulkona sellanen luistelu keli, että ei vissii parane mennä, vaikka tekee mieli iha älyttömästi käveleen joka päivä. Mua ärsyttää nää sunnuntait, joka toine su ovat isällää aamusta iltaan..ihan peestä, ei mitää tekemistä ja otn ukon kaa ei vaa viimeaikoina olla tehty mitään. Tää vaa junnaa tää homma nyt..odottava olo. Mun fyysiset vaivat vaihtuu henkisiin näköjään..aargh!

Valivali ja sori siskot :ashamed: . Tarttee tästä skarpata nyt :headwall:

:heart: nelli&pulla 36+3
 
Huomenia!

Aamupala syöty ja kinkkupiirakkakin laivottu jo. iski leivontakärpänen. kovasti tekis jotain muutakin väsätä, mut mitä...

eilen illalla tosiaan oli menkkajomotusta vaikka kuinka kauan ja sitten nukkumaan mentäessä supisteli pariin otteeseen ihan napakasti. Yöllä heräsin supistukseen ja tuli vain se yksi ja ainoa ja taas unta palloon. Kaippa tää mullakin tästä alkaa etenemään...pikkuhiljaa...eihän tässä vielä kiirusta ole.

Onneks mulla ei oo vielä nuo soittelut alkanu. Ne on niin ylirasittavia...jokojokojoko..vieläkö oot kotona???! huh huh...kauhulla oottaa niitä.

Kiitos muuten komenteista tohon kohdunsuu tilanteeseen jne. Mul oli tosiaan sinne 42+1 asti viimeks kohdunsuu tiukasti kiinni niin ei mitää hajua noista hommeloista. Kävin sitten illalla googlettelemassa niin löysin ihan ok vastauksia myös sieltä kautta eli ulkosuu mulla on sen sormelle auki ja sisäsuu siis kiinni, niinku lääkäri oli siihen korttiin laittanukin. Tollo minä! :ashamed:

Nyt taidan mennä kattomaan world trade center ohjelmaa ku laitettiin eilen nauhalla....

Kohta mennään taas tontille hommiin josko sais suppareita aikaseks...

Jepsu ja Mara 35+5 :heart:
 
HIOTTAAKO teitä muita?? |O |O Mulla eilisestä asti hiottanut. Hiki ja ahdistaa ja kestovitutus päällä, vaikka syytä ei oikeesti ois :eek: :headwall: :kieh: . Nyt aamusta jomottanut alamahaa, sellanen jomtus/paine, ei ees tuolla häpyluussa vaan alamahalla, alaselkä kans kipee. mulla törkeen kipeet menkat aina, otta tonne alaselän puolelle, että itku tulee.. Sellasta juilimista nytkin. Mutta ei sit supista.. no harvakseltaan sillon tällön.

Jepsu
ootpas sinä ahkera ollu, nam, kuullostaa hyvälle :p . Mäkin mietin, tekiskö ruokaa valmiiks pakkaseen, lihapullia yms.. mut ei inspaa.
 
Aamupäivää!
5x 2h yöunet takana, en ymmärrä mikä ihmeen nukkumismaksimi mulla tuo 2h on. Nukahdan ihan helposti, mut nukun tosiaan 2h putkeen, sit vessaan ja taas 2h ja tämä siis toistuu läpi yön ja yöstä toiseen. Vähän on niukasti...
Tarpalla taitaa olla tyyntä myrskyn edellä ;) tsemppiä!

Kiin: Onnea pojan kotiutumisesta ja ole onnellinen ku pikkumies pärisee, eipä taida häntä sitten masukivut (ainakaan vielä ) vaivata =) Hyvä ku ilma löytää tiensä ulos =)

Mua kuten jo niin monia muitakin alkaa jo TODELLA ahdistaa tämä olo :ashamed: Ens viikon lauantaina olis sitten 37 viikkoa täynnä, mutta vauvelilla ei ole lupaa syntyä ennen ku aikaisintaan ma, jolloin on rv 37+2. Isäntä nimittäin on ens viikonlopun Englannissa... Voikohan käydä niin älyttömän huono tuuri, että synnytys on just tuona viikonloppuna :| No sitä kun ei voi tietää.

vaunuista täällä oli kans kovasti keskusteltu. Meillä on vauvalle Emmaljungan smart duot, saas nähdä sitten miten pelittävät. Eilen ostettiin vielä Ideaparkin Bobosta kevyet matka/sateenvarjorattaat reissuja varten. Olivat puoleen hintaan ja hinnaksi jäi kokonaista 49,5e! Eli eipä juuri mitään. VINKKI! Jos kiinnostaa, niin sinne jäi vielä kahdet ;)

Pää on taas kipee ja tarvis päästä happihyppelylle ulos, mut ilma on ihan pe**iistä |O Mee sinne nyt sitten iloisin mielin reippailemaan :(

babygirl 36+1
 
täällä aamulla kans supisteli, kuuma suihku helpotti hetkeksi. nivuset on niin kans välillä niin pirun kipeät ja ite värkki on kans kyllä sellasen vihlonnan uhri, että en tiiä mitä se tuolla mahasa touhuaa tuo jätkä..

nelHM tuosta hikoilusta kyselit, mulla on tämän aamun hikoiluttanu silleen että 10-15 minuutin välein nousee yhtä äkkiä tuskan hiki pintaan.

piipero86 & piipertäjä 33+3
 
Onko muilla sormien nivelet kipeät? Mä jouduin ottamaan sormuksenkin pois koska sormet on hiukan turvonneet ja niveletkin kipeät :(. Sormuksen otin pois vain ja ainoastaan sen takia ettei sitä pahimmassa tapauksessa tarvi leikata pois. Vähänkö tuntuu oudolta olla ilman sitä..

Jotain muutakin mulla oli..ku vaan muistais mitä!

Kauhean monella tuntui olevan mieli maassa parisuhteen kanssa. Halauksia ja jaksamisia siis jokaiselle!
Meillä mies on oma itsensä. Ei se erityisesti huomioi mua, paitsi kysyttäessä, heh.. Se huomioi mua omalla tavallaan, onneksi sen käytös ei ole muuttunut raskauden myötä. Mä taidan enemmän jännittää miten parisuhde muuttuu vauvan myötä. Seksiäkin se mielellään harrastaa mutta ei silti vonkaa, koska olettaa että mä en jaksa. Iloinen mä olen siitä että se tulee vieläkin päälle vaikka alkuraskaudessa oli sitä mieltä että vauva häiriintyy siitä.
Mutta kyllä mä ootan että saisin tän mahan pois ja kutistuisin pienempiin mittoihin. Oikeen haaveilen kahdenkeskisestä hotellilomasta jolloin voisin vietellä mieheni :p

 
Huomenta,

pitkät yöunet ilman kyöpelöintiä takana! =) Eilinen päivä oli aika v*ddumainen kipuilujen suhteen, kun melkeistä koko päivän juili jonnekkin: alamassuun, selkään, toosaan ja nivusiin. Selkäkipu on muuten kiivenny ylemmäs ja laskeutunu myös reippaasti häntäluulle, joten selkää juilii nyt aina isommalta alueelta. |O No, toivottavasti tänään ois parempi päivä... :/

Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Jepsu Soitin vesien mentyä synnärille ja kysyin pitääkö tulla ambulanssilla, kun en tiedä onko pää kiinnittynyt. Kätilö kysyi olenko ensisynnyttäjä ja kun kerroin olevani niin sanoi, että voi tulla omalla autolla, jos ei kerran supista. Minnuuhan rupes supistaamaan kunnolla vasta autossa istuessa. En kyllä ymmärtäny, mitä tekemistä sillä on, onko ensi- vai uudelleensynnyttäjä, että pitää tulla lanssilla :/
Mä mietin muuten tota samaa, kun Jepsu... Sillä, onko ekaa kertaa vai toistamiseen toimissa on väliä, koska ensisynnyttäjillä homma etenee yleensä hitaammin ja kerkeää helpommin myös omalla autolla. Meille neuvottiin tulemaan lihavankkureilla, jos lapsivesi on mennyt ja vauva on perätilassa tai pää ei ole kiinnittynyt tai lapsivesi oudon väristä, jos on runsasta verenvuotoa tai kovia kipuja.

Cruella: Mä ihmettelen kans vähän ihmisiä, jotka pommittaa tässä vaiheessa, kun vauva ei oo vielä täysaikainenkaan... :/ Meillä ei oo onneks ihmiset pommitellu; vointia kysellään toki, muttei sen enempää.

Miehen mukana olosta raskausasioissa: Täällä mies on kyllä niin paljon mukana kuin toinen ihminen vaan voi olla, niin keskusteluissa, kotihommissa, hankinnoissa kuin mun kipujen lievityksessäkin. :heart: Olen siinä mielessä kyllä tosi onnellisessa asemassa, ja sit on tietysti vähän paska fiilis, kun monilla tuntuu olevan niin, ettei mies jaksa innostua juuri lainkaan... :( Mä en kyllä ois jaksanu yksin tätä hommaa... :hug: kaikille tuen tarvitsijoille!

*muoks* Vaunuista mun piti sanoa, että meilläkin ne nököttää tossa sisällä partsin oven eessä ja ohimennessä on aina vähän pakko hipelöidä niitä... =) Olikos jollain muulla Teutoniat?

Jos menis kahvia hakemaan ja kattomaan vähän tölsää, kun sieltä kerrankin jotain tulee... =)

eva & hynttyrä 36+4 :heart:
 
Nyt tuli luisteltuu tän päivän osalta. Oli pakko lähtee ulos, ku pukkaa sellasta tuskanhikee ja ahdistaa |O . Aikamoista oli kävellä, mutta vetelin tuolla kinoksissa, ni ei liukastunut. Häpyluu tuntu, että räjähtää sirpaleiks joka askeleella, auts |O . Supisti pari kertaa niiiiin pirun kipeesti, mutta en hidastanu tahtia. Tosiaan en edes lyllertäny, vaan menin nii reippasti, ku vaan uskalti ton kelin puolesta. Ehkä hitusen parempi mieli, Tähkän levyllisen verran kävelin, n. 2.5-3km.
Kotona taas ja alkaa tää tuskanhiki hiipimään. Onneks on huomenna neuvola, voin siellä valittaa oikein olan takaa!

Mitähän sitä nyt tekis..ei oikeen pysty olee paikallaankaan.. rasittavaa |O
 

Yhteistyössä