** Helmikuun Helmet** tammikuu

mulla on se terkka just sellanen yli ilonen, vaikka sinänsä tosi mukava naikkonen, mut voin kuvitella jos alkaisin sille jotain parisuhde ongelmiani setvimään niin sillä olis just sellanen tosi säälivä ilme jne ja semmosta en halua..ukko on parilla edellis kerralla sanonu että vois tulla mukaan nauvolaan ku on vapaata, mut ku otan aina neuvola ajan aamu päivälle 10 ja 11 välille niin se on herralle kuulema liian aikaisin niin ei jaksa nousta. ekalla kerralla ku se teki oharit niin tuntu tosi pahalta ja tuntu että räjähdän itkuun ja piti vielä neuvolassaki nieleskellä, mutta sen jälkeen oon aina vaan käyny makkarin ovella tuntia tai puolta tuntia ennen neuvolaan lähtöä kysymässä että tuutko vai etkö jaksa? ja aina se on sama vastaus, en jaksa vielä nousta.
 
Piipero tuo viinan maistuminen ei vaan kuulosta hyvälle..ei sinällään kyllä nuo muutkaan mitä kerroit..aika omanapainen mies on.

Mie sain taas kokea tämän viinan maistumisen tuon exxän toiminnan kautta. Tänään ois pitäny vanhimman pojan palata takas isälleen, mie päivällä puhelimessa jo exxälle sanoin että tulen jopa ihan nenäkkäin tarkastamaan tilanteen ennenku tuon pojan (13v) sinne jätän. No, iltasella kuuden jälkeen mentiin exxälle..menin sisälle asti..makuuhuoneen ovelta katoin kun poika yritti saada isäänsä hereille jalasta nykimällä mutta turhaan..oli ukko siihen sitten reteesti sammunu..öris vaan ja kuola valu suusta. :headwall: |O tultiin pojan kanssa sit takas ja sanoin että katotaan huomenna tilannetta uudestaan..tosin en usko et se mihkään muuttuu ku herralla just alko noi 6 plon vapaat..niinku ne Storalla sanoovat :kieh:
Arvatkaapa vaan kuka soittaa sossuun lastenvalvojalle taas ens maanantaina..
 
suurperheen äityli tollanen on tosi harmillista varsinki sun poikas kannalta, tuli ihan itku ku ajattelin että se on yrittäny sitä isäänsä herätellä ja se on vaan örissy :'( oon itekki joutunu alkoholisti isää kattomaan elämäni ekat 17 vuotta ja olisin joutunu kauemminki jos ei luonto olis korjannu asiaa..

kyllä nyt tuntuu siltä että MIEHET JA VIINA ON PERS*ESTÄ!!!
 
tosta omasta ukosta vielä sen verran että ajattelin seurailla tota sen juomista ja käyttäytymistä yleensäkin vielä jonku aikaa ja takoa sinne sen päähän vähä järkeä, jos ei viinan juonti vähene ja jos ei ala tasa-arvoa tulemaan niin painukoon sanonko minne...ukko ei todellakaan lähtis minnekkää perhe neuvolaan ja minäki menetin niihin uskoni sillon ku isä vielä eli ja jouduin sen takia siellä kulkemaan ku se väkivalta oli viinan lisäksi kuvioissa niin ei niistä ikinä mitään apua ollu, pahensivat vaan tilannetta..

joo, tuli taas kunnon tilitystä, koittakaa kestää.. :ashamed:
 
Voi, ei, ikävä lukea piipero ja suurperheen äityli teidän miesten (jälkimmäisessä exän) tavoista! Ite tuntuu tosi tyhmältä, ku mua nyt jo ärsyttää se, kun ukko on ulkona. Vaikka kyllä ymmärrän tosi hyvin, et se ei halua 24/7 kotona nyhjätä (kiltisti se on sitäkin tehnyt).
 
Huomenta!!! |O

Tunti jo valvottu..kauheen katkonainen yö :kieh: . Esikko näki painajaisia ja ramppas pissalla..ja just sillo, ku mäolin vasta käyny. Itekki piti käydä varmaa 10 kertaa |O . Sit neiti valvotti 4.30-5.30 ja sit tää toinen einari heräs jos puol seiska..hohhoijaa siis |O .
Cruella
säärikarvat kasvaa hitaammin ja ist ne on vaalentunu. onko muilla tullu muutes mahaan karvaa? sellasta pehmeetä ja vaaleeta? mulla on nyt tullu mut pojasta ei tullu. eikä myöskään linea negraa oo yhtään.
Mulla on ollu joka raskaudessa toi mahauntuvan kasvu. Hävinny onneks myöhemmin. Linea negra oli tytöistä napaan asti, nyt ei viivan viivaa! Säärikarvat ei meinaa kasvaa, jesh! Normaalisti saan ajaa päivittäin. Alapäässä kyllä kasvaa normaaliin tahtiin..ja mä en voi sitää jalkovälissä karvoja! Joten niiden leikkuu aika vaikeeta..eipä tuo bikinirajakaan enää ole näkyvyysaluella, maha roikkuu hienosti siinä päällä :headwall: .

Vaunuista Mä löysin käytettynä 2004 vuoden Emmaljungat, oon tosi tyytyväinen. Työnnelly nyt tota pienempää neitiä sillä istuinosalla. Koppa on siis kova. Ja uskon, että sille on käyttöä ihan ensisänkynäkin. On nii kiva. Ainakin kamujen pikkuvauvat uinuneet siinä hyvin. Mulla oli aikasemmin pehmee koppa ja en kauheesti tykänny, joten vaihtelua on tämänkin =) .

piiperolle :hug: . Minnuu kyllä ärsyttää nuo ukot :kieh: . Sori vaa, ovat nii itsekeskeisiä mulkeroita jotkut. Jonniin sortin kokemusta löytyy multakin kaikenmoisesta.. Toivotaan että skarppaa ja saatte puhuttua. Viinan juonti ei ainakaan sovi vauvaperheeseen, mutta musta ei mihinkään. Jaksuja..josko tuo siitä viisastus!

suurperheen äityli Soskuun vaan ja lastensuojelun puolelle. Kuullostaa nii kauheelle, että mun kersoilla ei ois mitään asiaa tollasen isän luo, oisivatpa minkä ikäsii tahansa! Ja mä oon kans noiden soskujen kaa vääntänyt kaikesta mahdollisesta..hidasta ja rankkaa henkisesti, mutta koita jaksaa :hug:

(.) Kiva ilta oli eilen =) !! Ja saatiimpas me ne peitotkin heilumaan, vihdoin, ja hyvällä menestyksellä!! Piti vähä asentoja miettiä ja käyttää luovuutta, ni johan toimi :p B) . Mieskää ei valittanu yhtää löllerö alapäästä :LOL:
Supistellu ei yhtään sen aikana tai jälkeen. Yöllä paristi ja nyt aamusta vähä juilii siihen normaaliin tapaan. Mutta nyt ei olossa mitään uutta.

Mukavaa päivää kaikille!

:heart: nelli&pulla 36+2
 
piipero, toivottavasti miehesi älyää vielä tulla järkiinsä.... kovastihan tuo vaikuttaa siltä, että yrittäs pakoilla vastuuta ja pelottaa se vauvan tulo.
Se ei auta kuin toivoa, että mies muuttuu parempaan suuntaan, kun vauva tulee.
Pahinta on, että tilanne vain pahenee kun vauva tulee, niinkin voi käydä.
Mutta tärkeintäon, ettet murehtisi asiaa yksinäsi vaan tosiaan kerrot ja puhut asiasta ja pyydät apua/neuvoa. :hug:

Vaunuista kirjoittelitte, niin mullakin on tuommoset vanhemmat emmaljungat, eikä mitään ilmakumipyöriä, mutta minä taas varta vasten etsin tuollaisia, kun nykyajan vaunut on niin matalia ja melkein useimmat yhdistelmiä.
MInä halusin kovalla kantokopalla, korkeammat vaunut ja ilman ilmakumeja, ei yhdistelmiä, kun rattaat jo on ja onneksi sattui löytymään käytettynä edulliset.
Tarkoitus oli ystävältä saada vaunut, mutta ne oli just sellaset matalat, mistä en tykkää.
Nyt 36+5 :wave:
 
huomenta :wave:

vähän rikkonainen yö täälläki pojan yskän takia mut yllättävän hyvin sain unen kukkumisen jälkeen, ei menny varmaan ku tunnin verran B)
jees, me mennään tänään leffaan miehen veljen avon kanssa. sekin raskaana. yllättäen mennään kattomaan sooloilua :D ennen sitä isommalla porukalla syömään. kivaa vähän päästä ulos =) ukon oli tarkotus mennä kans kattomaa se alienkökkö mut aikataulut kusi ni lupas et mä saan mennä ja se kattoo sen sitte vaikka levyltä myöhemmin. mä en kuiteskaan kohta enää pääse aikoihin minnee pitemmäks ajaks ku vauva tulee ni ihan kiva et pääsen nyt =)

piipero: sulla kyllä veemäinen tilanne, tuntuu tosiaan et miestäs pelottaa isäks tuleminen ja siks on tommonen. onhan se iso muutos mut tollanen käytös on kyllä peestä :/ mäkin oon sitä mieltä et juttelet asiasta neuvolassa tms etkä yksikses haudo. voimia :hug:

suurperheen äityli: sun exäs se ei opi :kieh: mut niinhän sitä sanotaan että viina on viisasten juoma ja totta tosiaan. ettei sen verran voi olla selvinpäin että poikansa tapais. jos kerran rötkö päällä ni luulis siinä keretä juomaan myöhemminki :kieh: sun tilanne kyllä kanssa aika veemäinen, stressiä varmasti riittää :/ jaksamista myös sinulle :hug:
 
olipas kyllä suoraan sanottuna helv*tillinen ilta/yö, niinku tuolta henkiseltä kantilta katsottuna, ei oo kyllä pitkään aikaan tollasta ollukkaa..onko teillä ikinä sellasta että tuntuu että yhtä äkkiä tuntuu että kaikki kaatuu päälle? eilen taas mielessä möyrysi vanhat ja uudet asiat ja huoletti jo nuo tulevatki ja näytti että itkulle ei loppua näy, sitten ukko ja eskoinen heräsi yöllä vessaan niin sitten sain sen itkunikin loppumaan (en itke muiden nähden) eikä ukko onneksi huomannu minusta mitään ku kuljin koko ajan pää kumarassa, ei ois kiinnostanu ruveta keskellä yötä puhumaan sen kans yhtään mistään ja seki oli sen verran unenpöpperössä että ei olis kyllä varmaan mitään älynnykkään...

mutta onneksi tuommosten iltojen jälkeen olo on taas paljon kevyempi. kyllä tuossa minun ukossa on muuten niitä hyviäki puolia, ku tuli eilen vaan listattua niitä huonoimpia ja kyllä minä sitä kovasti rakastan, mut kyllä minä kuitenki lasten hyvinvoinnin laitan etusijalle ja sen oon ukollekki joskus sanonu että jos minusta alkaa tuntua että lapsen/lapsien hyvinvointi kärsii, niin on valmis lähtemään semmosesta suhteesta,niin kävi exänki kanssa ja oon valmis tekemään sen uudelleen, mut pitää alottaa tässä semmonen ukon "valmennus" kurssi, niin jospa meillä olis vielä paljon yhteisiä vuosia edessä päin :)
 
Ihanaa, kun miehellä alkoi vihdoin vapaat viikon yötyö putken jälkeen.
Kunhan kohta heräilee, niin lähetään pulkkamäkeen, laitetaan sen jälkeen yhdessä ruokaa ja sitten illempana saunaan.
Ja illalla tuleekin sitten ystävä pariskunta vierailulle ja heillekkin vauva tulossa helmikuussa.
Kiva päivä tiedossa :)
Mukavaa päivänjatkoa teille muillekkin :wave:
 
Jihaa!!! Minä nukuin 4 tuntia yhteen putkeen viimeyönä! :D :D Nyt on pirtee olo! Häpyluu vaan edelleen ihan jumalattoman kipee... :/ Ja on vähän surullinen olo, tytön eskari kaverin äidillä oli laskettu aika nyt keväällä ja se vauva oli kuollu mahaan :'( niillä on muistotilaisuus pienelle tyttö enkelille ens viikon loppuna! Epäreilua on elämä! :headwall:
Maha karvoja täälläkin kasvaa ja autoon istuminen vaatii aikaa ja mitä oudoimpia kääntelyitä.. entäs sitte ulostulo autosta... mahtaa ihmiset kattoo että mikähän hurja tuokin on...


Tarppa ja toukka 36+4!
 
Tarppa minun kaverille kävi myös niin että vauva kuoli mahaan, sillä ei tosin ollu vielä noin pitkällä ku olis just parin päivän päästä ollu se 12 viikkoo täynnä ja sillä oli vielä aluksi niin että oli tekemässä aborttia ja sit se tuliki toisiin aatoksiin ja iloitsi jo uudesta tulokkaasta, niin ultrassa ei pieni sydän enää lyönykkään :'(

autoon menosta/tulosta sen verran että ei se autoon meneminen hirveitä vaikeuksia tuota, mutta just se sieltä nouseminen, kyllä pitää aina semmosta ähkettä pitää että kaupanki pihassa porukka varmaan kuuntelee että niinku olis vihanen sonni jossain puhisemassa :whistle:
 
Heipparallaa!!

En tiedä muistaako kukaan minua, olin tässä pinossa joskus kesäkuun alussa, mutta minulla oli kohdunulkoinen raskaus, joten poistuin joukosta. Tulin vaan katsomaan joko tänne on vauvoja tullut, ei vielä, mutta ei teillä pitkään enää mene! Että tzemppiä ja voimia vaan kaikille.
Itse oon nyt ollut tossa maalismasuissa, sillä onneksemme tärppi kävi heti perään ja tipahdin vain 8vk, niin maaliskuun lopulla sitten odotellaan neitokaista tähän sakkiin.
 
Huomenia! :wave: VIhdoin ehdin taas kirjoittaa. Hyvinhän se alkoikin...ensin hiljaa seurailua 8kk ja siut yksi kommentti. B)

Hei alkuun siis..Onnea Kiin ja perhe vauvelin kotiin saamisesta! Ihanaa varmasti! Ja kiitti Jahvetti ja Kiin villavaatekommenteista. Alkaa se tämäkin mamma oppia ja kyllä se lionto pian koulii. ;)

Piipero sulle kovasti voimahaleja! Kuulostaa hiukan kurjalle toi tilanne, mut toivotaan että mies vaan panikoi viime mertreillä ja otta sit itseään niskasta kiinni. Mut älä ihmeessä yksin tai salassa itse. Sun pitää näyttää miehelles kuinka pahalle susta toi tialnne tuntuu. Itket vaan kuule niin että tuntuu ja kuuluu.


:hug:

Täällä oli puhuttu karvagallupia ja nyt kun otitte puheeksi, niin tosiaan säärikarvat kasvaa hitaammin. Tajuun sen nyt. Alavatsa minullakin sellaisen pienen untuvan peitossa..tosi sexyä. :p

Vaunuasiaa..me tosiaan ostettiin, tai itseasissa mun vanhemmat halusi ostaa meille vaunut ja päädyttiin Gesslein-merkkisiin. Kauhean kalliithan ne oli, mutta jospas ne sit vois vaikka antaa eteenpäin joskus jollekin joka tarvii kipeesti tms. Tai eihän sitä tiedä vaikka meillekin toinen vielä tulee. Nyt tosin tuntuu, et ihan heti en itseeni tähän tilaan enää hommaa. Turvotus ja tää käsin puutuminen ja kipu on kamalaa!! Herään siihen tosi monesti yössä.

Sellaista täällä olen miettinyt, tosin siitä on täällä varmaan jo ollutkin puhetta, mut onko teidän vauvojen liikkeet vähentyneet tässä viime viikkoina? Musta tuntuu, et hän ei ole enää ihan yhtä aktiivinen, tosin sit kun liikkuu niin kyllä tuntuu!! :eek: HUomaan vaan välillä hiukan hermostuvani siitä, että onkohan kaikki sit kuitenkaan kunnossa???

:( Neuvolassa tosian sanoivat, et tilaa alkaa olla nyt niin vähäsen et se vaikuttaa.

Ensi viikolla synnytystapaarvioon.Pääsin sit kuitenkin kun valitin et pelottaa kuin iso möykky sieltä on tulossa. :whistle: Ja tutustumassa on nyt käyty naistenklinikalla, sekä salissa että perheosastolla. Hyvä fiilis jäi ja tosi luottavainen olo kaikkinensa.

Piti kyllä kommentoida muutakin, mut tässä unohtaa kun tekstiä niin paljon. Kiva kun porukka kirjoitta! Ja tää on niin hassua, et vaikka oon itse ollut vaan tasutalla, niin tuntuu et olette kaikki ihan tuttuja kun näitä juttuja tässä jo hetken lukenut. =)

Yritänpäs olla aktiivisempi tästä eteenpäin.

Ja voi tätä ankeaa Helsigin talvea..niin kovin kuin tätä kaupunkia rakastan, niin tää talvi on kyllä Per***stä!

Mukavaa lauantaita kaikki...suruista ja kivuista huolimatta! :heart:

ÄippäHki ja pikkuinen 36+2
 
Vauvan liikkeistä: aamulla jo tuhersin itkua, kun luulin että möyksä on kuollut.
Aamuisin aina toivottelen masulle hyvät huomenet ja vähän paijaan, ja sieltä tulee potkua takaisin.
Tänään ei tapahtunut mitään, kova möykky siellä vaan tuntui. Herätin miehen, ja kävin hörppäämässä tuoremehua.
Aika "kovastikin" painelin masua, johan pieni heräsi.
:'( Ei saa äitiä säikytellä noin :'( Isäänsä taitaa tulla, aamu-unisia molemmat...

Mun äiti on miehensä kanssa tulossa tänään käymään :) Asutaan noin 120km päässä, joten ei ihan hirveän useasti nähdä.

Yöllä valvoin 3 asti, ja sitten heräsin taas 5 kun supisteli+maha sekaisin. Johtui ehkä illalla napsituista viinirypäleistä?

Mahakarvoja en ole havainnut. Hiukset on alkaneet taipuilemaan. Jos pesen tukan, ja annan itsestään kuivua ilman fööniä, se on kuin joku kasaripermis :D

35+6
 

Yhteistyössä