** Helmikuun Helmet** tammikuu

Nyt on viimenen työpäivä takana!!! :D Ja pääsinkun pääsinkin lähtemään aikasemmin, vaan 1,5 h jäi ylitöitä sinne listaan roikkumaan...

Piipero mä oisin sinuna varmaan suoraan kieltäytyny noista vaunuista, itseasiassa meillekin lainaan tarjottiin vaunuja niin niistäkin kieltäydyin ihan sillä että eivät olleet mitä haluan ja toisekseen tuntu inhottavalta ottaa lainaan jos niille sit käykin jotain. Tosin omat matkarattaat oon antanut lainaan, niin päin mulla ei oo siinä ongelmaa ;) Ja varsinkin oisin noista emmoista kieltäytyny sillä että meillä neidillä oli ja ei kestäny kauaa kun rupes lahoomaan ja kaverilla lahos toisella käyttäjällä. Et hyvin on kyllä kestäny jos 4:llä on ollut!! Että jospa ne vielä 5:nen käyttäjän kestäis :whistle:

Nyt ei ajatus luista että kommentoisin muuta, väsyttääkin...

Vinja ja Urmi 33+4
 
Vinja minä olisin halunnukki ostaa omat vaunut, mut ukko sitte pisti hanttiin että semmosista ei makseta ku ei oo pakko. mä en olis pystyny niitä yksin maksamaan, niin sen takia oli sitte pakko luopua siitä ajatuksesta että olisin ostanu mieluisat ja sellaset jotka olis vastannu niitä meidän tarpeita, mut eipä tuo ukko sitä älyä eikä sitä kiinnosta ku se ei noita vaunuja tule käyttämään.. :ashamed: mä oon sen mielestä vaan nirppa nokka ku aloin heti listaamaan sille noista vaunuista vikoja.. :ashamed: näin mulle kävi esikoisenkin kohdalla, että piti ottaa sellaset vaunut, joiden kans sai pelätä joka päivä että jokohan ne leviää, kyllä ne just ja just sen vaunu ajan menetteli, se on näköjään tämä minun kohtalo että vaunujen kans saa aina jännätä.. :/
 
Piipero meillä kun tuo mieskin niitä vaunuja joutuu lykkimään (varsinkin just ennen ylämäkeä mä vaihdan työntäjää...) niin oli samaa mieltä että nyt hommataan kunnon vaunut. Tosin ois varmaan ollu valmis 9o-luvun loppupuolen vaunuihin kun meillä semmoset likallakin oli ekana ja ne oli paljon paremmat työntää ku noi emmat. Mut mä sain ihan vapaasti noi nyt valita, tosin uutena ostosta ois varmaan pitäny viel keskustella (noi löyty käytettynä ihan uuden veroset) mut enköhän mä ois jyränny siinäkin tahtoni läpi... :whistle:
 
heippodei :wave:

hurjast määrät tekstiä taas tullu B) menee koko ilta lukiessa :whistle: me käytiin saunassa ja jynssäsin nyt sen sitterin pehmusteen, olipahan jobi :kieh: saunan jälkeen ja jo saunassa oli aika huono olo ja tuntu sit selässä ja alamahassa et on rehkitty mut ne hävis nopeesti ku istahti hetkeks. pikkumies ei nukkunu päikkäreitä olleskaan ja oli ylienerginen ni senki kanssa sai taistella |O jalat on aika muusia, pitää kohta mennä pitkälleen, väsyttääki.
mulla ei hiukset mitenkään paremmassa kunnossa oo, oisko noilla käsittelyillä jotain tekemistä asian kanssa :whistle: mut kynnet kasvaa tosi nopeesti ja mulla sama homma ku jahvetilla et säärikarvat kasvaa hitaammin :LOL: ja ist ne on vaalentunu. onko muilla tullu muutes mahaan karvaa? sellasta pehmeetä ja vaaleeta? mulla on nyt tullu mut pojasta ei tullu. eikä myöskään linea negraa oo yhtään.

jahvetti: kiitos vaan seurasta juu =) katotaa nyt sit millo seuraavaks treffataa, jos tuntuu synnytykset venyvän ni keritää sitte vielä ennen niitäki. on kyllä eri asia minne sitä enää kykenee, mulla on autoon änkeeminen nyt jo tuskaa :kieh:

mä ostin emman vaunut uutena, hope so kestää. kestihän noi abc designitki ja neki haukuttu pataluhaks :kieh: köyhän on pakko tyytyä halvempaan vaikkei se kannattaiskaan. hyviä käytettyjä ei nyt ollu tarjolla ja lastentarvikkeesta sai osamaksulla ni mikäs siinä. ja emmaljungiin mulla ei ois ollu ikinä varaa, niissäki on pari sataa pelkkää merkkilisää B)

ai niin, jahvetti vielä: vauva liikkunu ihan hyvin nyt, liikkeet vaan on nyt enempi niitä työntöjä ja tönäsyjä =) ja sit mun piti sanoo jo aiemmin ku sanoit siitä et tein vaukki ei varmaan vähästä hätkähdä ku huudat ja meteliä on ni mä sanoin ukolle kans tossa joku aika sitte ku sen pennut oli meillä et tää vauva ei varmaan synny ollenkaan ku se aattelee et tohon perheeseen mä en kyllä halua B) meilläkin kun sitä meteliä ja huutoa on :whistle:
 
Cruella Mulla on mahaan tullut sellainen hento karvoitus, mutta ei kauheen vaaleeta ole, vaan ihan näkyvää.
Ei mitenkään kivan näköstä ainaskaan mun mielestä.
Aikaisemmissa raskauksissa ei ole tullut. Saa nähdä jääkö tuo pysyvästi mahaan :/
 
Hohhoijaa, ku on tylsää! |O No vatsa alkoi toimimaan joten oli edes hetken verran jotain tekemistä. Selkää taas särkee, mutta aion silti urhoollisesti lähteä makuuniin vuokraamaan leffaa, koska en vaan jaksa olla yksin ja netissä koko ajan (te ette kuitenkaan kirjota joka viides sekunti, ni toi pelkkä sivun päivittäminen alkaa maistua jo puulta). :|

Mulla on vatsaan tullu ohutta ja hentoa karvaa, mutta suht pitkää kuitenkin. Sellasta että kyllä mää sen huomaan. Tosi ärsyttävää.
 
cruella toivotaan et vauvat on niin fiksuja, et ne haluu seuraavalla kerralla mukaan :D :D

Karvoja mahassaJEP!! Sellasta ihan hentosta, mut aika pitkää on tossa alamahalla :kieh: En muista onko edellisistä ollu...

Linea negraa ei mullakaan oo, mut navan kohta hieman tummunu.

Vaunuista mie ostin nuo Oran Jovit nyt uutena...Emmaljungat tki olisin ottanu, jos rahaa olis ollu :kieh: Emmaljungat meillä oli noilla kolmella ekalla siis samat kaikilla ja hyvin kesti viel kiertoonki laittaa =) Noista Orista nyt ei kummempaa kokemusta ole,mut oli halvat ja niistä löytyy kaikki mitä mie halusinkii =) Eli kova koppa, säädettävä aisa, ritilätavarakori :D Muita vaatimuksia ei juuri ollukaan.
Emmojen ja näiden Orien kanssa vehtasin ja näihin päädyin (kun tosiaan emmassa se kangas tavarakori) =)

autoon tunkeutumisesta :LOL: :LOL: Jep...mulla ei oo MITÄÄN jakoo päästä tavalliseen henkilöautoon!!!! |O |O |O Tai no...pääsee sinne, mut ei kivuitta ;) Tuohon meidänki autoon on tosi hankala mennä vaikka siihen noustaan ns. ylös, ei istuta alas (chysler voyager)...onneks ei oo kauaa aikaa :kieh: :kieh:

Jahvetti 37+1
 
cruella mulla on mahaan tullut kans ihan kamalasti karvaa, just sanoin miehelle tänään että näyttää ihan vauvan tukalta toi mun mahakarva. :D ja säärikarvat täälläkin jotenkin haidastaneet kasvuaan ihan hurjan paljon, mutta sitten mies sanoi että voiskos johtua tosta mun turvotuksesta. että jäis karvat vähän niinku sen takia piiloon ku jalat on niin pölkyt.
kainalokarvat mulla kyllä kasvaa!!! :LOL: :LOL:

tänne tulee tota tekstiä ihan kamalan paljon vaikka juur kävin lukemassa. :D
 
ei sen karvan pitäs jäädä, toivottavsti ainakaan. kiva ajella sitte kainalo, sääri ja mahakarvat :LOL: ja tosiaan, mullaki noi kainalokarvat kasvaa, tuntuu et alvariinsa saa olla sheivaamassa :kieh: sama tilanne on tuolla alakerrassaki B) lottona, niinku joku sano, oon mäki nyt ajellu mut robin hoodissa jaettiin ilamseks pieniä peilejä ni ens kerralla mulla on pikku apuri :D :LOL: ukkoa mä en halua sinne sornimaan :x ja tuskin se tuliskaan B)
liirah: mulla oli toi sama teoria et turvotuksen takia karvat jää vaan enempi piiloon :D
jahvetti: mulla kanssa tummunu napa :D

tosta autoon änkeytymisestä vielä, ihan hirveen ähinän ja puhinan kanssa pääsen sisään ja sit yleensä ku oon saanu vyön kiinni ja aseteltua ni huomaan et jotain jäi :kieh: tulee ihan sellanen olo ku poliisiopistossa sillä hightowerilla ku se ei mahtunu siihen pieneen hondaan vaan joutu repimään etupenkin pois :D :LOL:
 
Cruella: hentosia masukarvoja on täälläkin :D Säärikarvat eivät rehota normaaliin tapaansa, mutta samoin ku liirahilla; kainalokarvat kasvaa :LOL:
Hiukset mulla ei rasvoitu niin nopeesti kuin normisti. Poikaa odottaessa ne näytti päivittäin siltä, ku olisin vedellyt kilon voita päähäni :$ , tytön aikana eivät rasvoittuneet ja kasvoivat hirmu hyvin. Kynnet mulla on aina kasvanut hyvin, johtuu varmaan ylettömästi käsien rasvaamisesta, jota on tullut tehtyä yli 20 vuotta.

Poikaa käytin tänään lääkärissä, ja nielutulehdushan hänellä sit on. Nyt illalla alkoi sit typy valitella kurkkua, eli kaipa oma nielu on sit tulessa just ku pitäis synnyttää.
Tossa alkuillasta kuulin äidiltäni, että serkkuni oli tänään synnyttänyt esikoistyttönsä. Rv:t hänellä oli 39+1 ja kokoa tytöllä 2815g / 47g eli pikkuruinen pikkuserkku lapsille siis tuli =)

 
Ai teilläki mahassa karvoja... :) Mulla kans ollu melkeen alusta asti ja loppua kohden lisääntyny. :) Sellasta hentoa untuvaista. Toivottavasti tosiaanki lähtee pois, ei oo kovin ilahduttavat. :D

Hiukset rasvottuu mulla ainaki paljo nopeemmin ku ennen, en oo muuta ero havainnu vielä. Kynnet kasvaa ihan hurjaa vauhtia!! Koko ajan sais olla leikkaamassa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piiju:
Hauska lukea kuinka joillakin supistukset pistää heti miettimään joko on lähtö lähellä... Mulla niitä on ollut viikosta 20 saakka ja nyt viimeinen kuukausi on mennyt lähes koko ajan supistellen, oikeasti päivittäin, lähes hetkittäin. Se on sama mitä teen, makaan vai liikun niin aina supistelee ja oon siihen jo siis suoraan sanoen täysin tottunut. Tutkittu on sen miljoona kertaa ja pehmentymää tai lyhenemistä ei ollut ainakaan viime kertaan mennessä tapahtunut.
Sama täällä, ei paljoo hetkauta supistukset enää, mulla on täysin sama tilanne kuin sulla. Lakkasin stressaamisen lopullisesti eilen, kun lääkäri sanoi olevan vielä 39mm jäljellä sitä mitä lie kaulaa. Tietty ensisynnyttäjänä jännitys voisi olla pahempikin mutta kun ei niin ei... :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nalle-Puh:
vali vali tulee taas.
Onko teillä ollut erittäin kovia alavatsa kipuja? Mulla on nyt alavatsa ihan helvetin kipee siis kokoajan sattuu ja ala selkään kans. ei supistele mut sattuu :'( :'( :'(
Jees, kuvailemiasi kipuja on ollut syys-lokakuusta lähtien ja joulukuusta lähtien lähes päivittäin kerran, parhaimpana kahesti. Pisimmillään kivut kesti 5,5 tuntia. Aina on helpottanut vähitellen levossa, sikiöasennossa tai muuten maaten. Kivut on mulla helpottanu myös sillä, että mies on hieronu selkää, just sitä kipeetä kohtaa ja lämmintä kaurapussia olen pidellyt alamassulla ja -selällä. V*ttumaisia ne kyllä on, multa ainakin vie lähes aina jalat alta... |O
 
Jano on hirmunen nyt imettäessä :p Varmasti tuo jano, mitä jotkut mainitsi, johtuu maidontuotannon käynnistymisestä. Mie just viime syötöllä join tuopillisen limpparia imettäessäni ja toisen tuopillisen vichyä heti syötön jälkeen *röyh*

Kynnet on kasvanu vahvempina raskausaikana, nyt vasta synnytyksen tienoolla alko lohkeilemaan niinkun ennenkin :/ Hiukset kuivu latvoista, mutta menivät luonnonkiharalle :D Ihan selvästi näkyy pesun jälkeen, kun vähän ovat kuivahtaneet ja ihan kuivina suoristuvat, mutta niskahiuksissa näkyy laineita :)

Jahvetti Miulla on ihan apinankarvanen alamaha :ashamed: ja navan yläpuolella näkyy tietyssä valossa tummaa untuvakarvaa. Nuita apinakarvoja nypin pinseteillä pois, on ne niin hävyttömän näkösiä.
Alapään karvat kans rehottaa B) Mies parturoi ne eilen oikein kutkulleen, kun rupes olemaan sitä pituutta, että olis saanu permanentin laitettua.

Hikoilen ihan kauheesti! :x Dödö ei pidä millään kun muutaman tunnin ja sit on kainalot märkinä. Ai tätä äitiyden ihanuutta :p

Poika viestittää tuolta pinniksestä, että kohta vois taas syöpötellä. Mie lähen asemiin. Pojalla pitää olla just eikä heti tissi suussa, kun silmänsä avaa, muuten tulee kauhee raivari |O Ennen syöttöä ei ole toivoakaan vaipanvaihdosta eikä paljoa olis järkeäkään... Meiän Arthur on niin tehokas poika, että se syö ja äkkää kakkaa samaan aikaan :D
 
Karvoista: Mä oon luonnostaan aika "karvaton", ts. käsiä ja jalkoja ei oo tarvinnu juuri ajella, mutta nyt on mullakin kasvanu tommosta valkosta untuvaa masuun ja tosiaan, nyt kun sanoitte, niin kainalokarvoja joutuu ajelemaan useammin, samoin pildekarvoja. Ja lottona vedellään tosiaan, sain haavankin kerran aikaseks... B) *muoks* Kesäisin oon ihan tavan vuoks ajellu koivet :saint:

Autoon tunkeminen onnistuu vielä ihan hyvin. Meillä on tosin korkeammalla nuo penkit kuin normiautoissa (Corolla Verso), enkä itse asiassa oo nyt vähiin aikoihin muissa autoissa istunu... :/

Mitäs muuta... Tänään on ollu tosi väsy-väsy-päivä. Oon nukkunu kolmet päikkärit. B) Arvatkaa vaan nukkuuko tää akka yöllä? :whistle: B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
heippodei :wave:

mulla sama homma ku jahvetilla et säärikarvat kasvaa hitaammin :LOL: ja ist ne on vaalentunu. onko muilla tullu muutes mahaan karvaa? sellasta pehmeetä ja vaaleeta?

Jeps, niin mullakin, ihmettelinkin justiin vähän aikaa sitten, kun en ole säärikarvoja ajellut kuin ehkä kerran kahdessa viikossa ja silti kasvusto on ihan suhteellisen inhimillinen... Ja mahassa on sellasta vaaleeta karvaa... ...vai tuleeko se vaan nyt esiin kun maha sojottaa pulleana ja sitä tulee erilailla tuijotettua :)
 
Piipero,
Minäkin "sain" vanhat vaunut (n. 7 vuotta vanhat Emmaljungat). Kovin ovat isot ja kömpelöt (valkoisilla pyörillä, voisi vaihtaa uudet mutta maksaa yhteensä n. 100 euroa) mutta toisaalta hyvin siistit ja turvallisen oloiset. Väri ei ole meidän mieleinen, mutta päätettiin/ tai minä päätin itseni suhteen, etten nyt ala nirppanokkailemaan. Hankalaa on kyllä kuvitella niitten kanssa julkisissa kulkevani... ehkä yritän tuota kantoliinaa sen sijaan.

Päätettiin miehen kanssa että hankitaan sitten sellaiset mukavammat ja mieleisemmät, kevyet rattaat, jotka on enemmän meitin mallia. Mites kauan sitä vauvelia on siinä kopassa pidettävä? Tarkoitan että milloin voi suurinpiirtein vaihtaa rattaisiin ja istuma-asentoon? heh heh eipä oo tällä äitylillä kokemusta :whistle: :whistle:

On ne nuo vaunut vaan aikamoisen kalliita sijoituksia, joten jostain on tingittävä. Tietysti sitä haluaisi omalle lapselleen vain kaikkein parasta ja mukavanoloista ja näköistä, mutta....
 
Cruella: Niinpä. B) Mulla on tommonen Gillette ja ei silläkään pitäis saada haavoja... :headwall:

piipero: Pahoittelen ehken vähän töksähtävää kommenttiani tossa aiemmin. Tyrmistyin vain hieman, kun ei ole koskaan tullut mieleenikään, että isä ei työntäisi kärryjä, jos vanhemmat yhdessä asuvat ja elävät. :( Pärjäilemisiä sulle ja :hug: ja eihän sitä tiedä, jos mies vaikka innostuu sitten kun vauva syntyy. =) Olikos tämä ensimmäinen hänelle ja minkä ikäinen hän on? Vaikka eihän se tietenkään lasten lukumäärästä tai henkilön iästä ole kiinni... :/
 
evaellen ei tule ukko vaunuja ainakaan montaa kertaa lykkimään, ku on tässä viimeiset pari kuukautta jankannu että kun hän käy töissä niin ei kerkeä hirveästi varmaan vauvan hoitoon osallistumaan |O ei se kyllä osallistu mihinkään muuhunkaan, ku siitä lähtien ku se sai työpaikan niin hänen ei kuulema tarvii muuta tehdä ku hän jo hankkii leivän pöytään ja maksaa laskut |O tässä yksi ilta vasta avauduin asiasta että on se jumalauta kumma ku minä hoidan kodin,maksan vuokran ja laskuja sen minkä pystyn niin olis kiva ku joskus ukko ottas sen huomioon ja antais joskus minunki levätä varsinki jos hällä on useamman päivän vapaa, niin tottakai hän käsitti asian miehen logiikallaan niin että minä en arvosta häntä ja hänen tekemäänsä työtä, itkuhan mulla siinä sitten pääsi :'( joka päivä ku ukko on töissä niin aina pieni pelko on kuitenki tuolla takaraivossa että minkähänlaisia hulluja se tänään näkee ja toivottavasti tulee ehjänä kotiin, mut eipä se sitä älyä.. :'( minusta tuntuu että oikeestaan viimesen 2kk aikana meidän suhde on huonontunu ja se ärsyttää jo esikoisenki takia ku mulla menee ukon kans hermot niin tulee sitte esikoisellekki syyttä suotta tiuskittua.. :ashamed: jospa se tästä helpottas..

nooh, asiasta pahvilaatikkoon..mahakarvoista kerkes cruella ruveta kyselemään, itellä kävi tänään sama mielessä että pitää täällä kysellä onko muilla sama ongelma.. =) mulla on muuten pitkää ja vaaleeta untuvamaista karvaa, paitsi tossa navan ala puolella on sellasia mustia pitkiä, mieskin aina kaikille meidän vieraille toitottaa että näkisittepä tämän akan mahan, se on varmaan karvasempi ku minun, sitte minä saan aina naama punasena selitellä että ei se nyt niin karvanen oo.. :ashamed:
 
no nyt ku alotin ton ukkoni manaamisen niin lisäilläänhän vielä.. :whistle: minusta tuntu jo ennen raskautta että se juo välillä vähä liianki usein, mut nyt se on vasta ruvennukki viina maistumaan, nytki se on viikon sisään juonu 3 päivänä, tänään sit kysyin siltä että alkaako sillä tulla joku paniikki tästä vauvan tulosta ja juoko se nyt jotenki muka niinku "varastoon" niin se sano että periaatteessa kyllä |O sitte ku yritin sille selittää, että ei se elämä siihen lopu ku se vauva syntyy ja nyt varsinki toivosin että mies VÄHENTÄIS juomista ku alkaa olla näitä viikkoja jo ihan kivasti kasassa niin entä jos mulla yhtä äkkiä lähtö tulee niin miten minä uskallan minnekkää sairaalaan lähteä ku esikoinen jäis tänne känni ääliön kans.. :'(
 
piipero: Miestäsi taitaa oikeasti vähän pelottaa isäksi tuleminen... :/ Onko sun terkkari semmonen, että voit sille kertoa näistä asioista? Ja saisitko miehes mukaan esim. neuvolakäynnille, jolla terkkari sopivasti ja ennaltasovitusti puhuisi näistä asioista? :hug:
 

Yhteistyössä