** Helmikuun Helmet** tammikuu

Hedukka
Mites teillä muilla jo synnyttäneillä on ollut lähestyvän synnytyksen merkkejä? Täällä on nenästä tullut verta noin viikon ajan aina öisin ja valkovuoto on runsastunut. Viime maanantaisen sisätutkimuksen jälkeen on tullut myös verensekaista vuotoa tämän viikon. No hyvähän sen vauvan olis masussa köllötellä vielä viikko tai pari, mutta sitten haluaisin jo tosi toimiin.
Mulla kans verta tulee aamulla nenästä ja valkovuotoa on, mulla paksumpaa maitomaista.. mut en kumpaakaan kyllä ole synnytystä enteileväksi merkiksi ajatellut.
Mulla sellanen tosi outo on, että eile alko maitotippoja tulee. Monille normaalia, mutta mulle ei edes laitoksella vauvan synnyttyä ole mitää tullu, kotona sit alkaa täystuotanto. Että tuota itselläni pitäisin yhetnä merkkinä. Ja sitä sukkapuikko-oopperaa kohdunsuulla. Sitä ei ole ollut koko raskauden aikana muulloin, ku nyt tällä viikolla alkanu. Ja tietty supistaa kipeemmin..en keksi muuta, mutta varmasti kypsyttää ja ennakoi tulevaa.

Mulla kävi mielessä jopa se, että kaivan kyl vaikka reiskan viikon päästä rintapumpun esiin ja alan tyhjää nyhtää, kun se saattaa käynnistää synnytystä..jos nää nykyset olot ei ala puremaan. JOku hormoonihan se oli, mitä erittyy..
 
Synntyksen lähestymisestä.. Mulla on niitä sukkapuikkovihlaisuja enemmän nykyään ja tuntuisivat tekevän jotain tulostakin. Tässä istuessani supistelee kipeämmin ja ristiselkä on kipeä. Esikoista odottaessa ei tällaisia ollut tosin ennen kuin laitoksella vasta.

Vaikka viikkoja on vasta 35+3 niin olen ihan valmis jo tästä olotilasta pääsemään. Toisaalta ristiriitaisia fiiliksiä että vauvan soisin vielä kasvavan mut mun oma olo on niin hankala välillä just nukkumisen kannalta et en kestä. Ja nyt kun lykkäs nää verenpaineet vielä. Huh, kun onkin lantio jumissa. Tuntuupa samalta kuin silloin kun lähdin synnärille mut kipeemmältä ja tiheemmin tulee. |O |O Noh, kohdunkaulaa oli silloin vielä 4,5 cm jäljellä ja sisältä kiinni joten enpä ihan heti lähde mihinkään tällä kertaa.
 
vanamoBr
Vaikka viikkoja on vasta 35+3 niin olen ihan valmis jo tästä olotilasta pääsemään. Toisaalta ristiriitaisia fiiliksiä että vauvan soisin vielä kasvavan mut mun oma olo on niin hankala välillä just nukkumisen kannalta et en kestä.
Peesaan :wave: . Ja jotenki tuntuu, että KAIKKI elo junnaa vaan paikallaan, kun odottaa vaan yhtä asiaa :kieh: . Kotonaki sellanen odottavan apattinen fiilis..ukon kaa vaa etäännytään..pitäskö olla toisinpäin? No se varmaa jännittää nii paljo, ku ei tiedä mitä tuleman pitää.
 
Maha täys Heseruokaa...kiitos Cruellalle seurasta :D Tosiaan toivottavasti seuraavalla kerralla 2 nuppia isommalla porukalla ;) :attn: :D

Isot pojat heitin hallille ja pitäs alkaa ruokaa tekee, mutkun on niiiin ähky olo itellä, ni ei paljoo hotsittas |O
Isäntä tulis kohta töistä ja sit kauppaan ja luultavasti haetaan turvakaukalo =) Vihdoin...en kyl yhtää tiiä millanen sieltä on tulossa, kun saadaa miehen työkaverilta lainaan sellanen jalustallinen istuin, joka on yhellä ollu n. 6kk käytössä =)

Jahvetti 37+1
 
Päivää :wave:

Menin takaisin maate kun olin syönyt ja heräsin puol 2 :eek: Silti väsyttää ja en ole vaatteitakaan saanut päälle. :LOL:

Kaikille kyrpiintyneille :hug: Ei se täälläkään helppoa ole.

Verta tulee vähän väliä nenästä ja nenä on kipee ja kirvelee ihan ku olisin pippuria vedelly sinne. :LOL:

Vauveli saa jotain ihme riehunta kohtauksia. Eilen pelästyin et se aikoo kääntyä ympäri. Mut painon tunne kasvaa taas niin tuskimpa. Siel on vaan se jätti pää painamassa :LOL:

Eniten mua hirvityttää tää ylenpalttinen syöminen. Eilen söin puol 1 yöl 2 karjalanpiirakkaa sit aamulla söin 3 paahtoleipää ja kahvia sit menin nukkumaan ja äsken söin jogurttia syvän lautasellisen verran + yhden sämpylän ja pistin viel ranskikset+ nugetit uuniin ja seuraavaksi käyn niiden kimppuun. :LOL:

Syönnin jälkeen ajattelin vaihtaa lakanat. Ja sitten avuttomana odotan miestä takaisin kotiin et pääsen suihkuun. Meillä kun on kylpyamme minne pitää kiivetä ja multa ku se niin hyvin onnistuukin... oikeen veikka vuorikiipeilijä. :LOL:

Niisku-neiti & rinsessa 36+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja liirah:
saanko nyt myöntää teille jotain? mä OLEN NIIN KYPSÄ tähän raskaana olemiseen!!!
Kyllä saat :D ja niin olen minäkin!!! Kylkiluiden alaosat on ihan paskana, yöt voi "nukkua" vain vasemmalla kyljellä, lenkillä käynti on sellaista samperin köpöttelyä, kokoajan supistelee ja aina kusettaa... ... ... Jos vielä sen 2 viikkoa jaksaisi kärvistellä, niin sitten saapi likka tulla mun puolesta vaikka sukkana ulos!

Piiju 35+2

 
SEE
VANAMOBR siis juu sitä vaununkoppaa tarkoitan. Siihenhän saa siihen rattaosioon myö sellaisen pehmeän kantokopan, mutta halusin sellaisen kunnon vaunukopan jota siis kutsutaan kovaksi kantokopaksi. Elikkä se rattaosio otetaan siitä kokonaan pois ja se koppa siihen tilalle ja näin ovat vaunut... Tätäkö kysyit???

T.SEE RV 35+0
 
SEE Joo, tota just kysyin.. :D Mä olin ensin ihan ehdottomasti kans sen kovan kopan kannalla mut en tiiä. Sitä käyttää kuitenkin niin vähän aikaa, mut olishan se "vauvamainen" ja söpö. Suojaa tuulelta ja tuiskulta saa sillä tietysti ehkä alkuaikana varsinkin paremmin kuin lämöpussilla, mut... Onpa hankalaa. Toisaalta, meillä ei autoon mahdu se runko ja koppa samaan aikaan konttiin, tosin ostan kuitenkin matkarattaat sihen käyttöön. Mietinpä vielä. Rahaahan noihin saa menemään kuitenkin ja sellainen duo pussi mulla on jo missä voi sit vähän isompana nukkua rattaissa. Et periaatteessa en tarvi sitä pehmeetä kantokassisysteemiä kuin hetken sellaisenaan ja sit onkin tuplana lämpöpussi kun irroittaa ne kovikkeet siitä. :D Jaa-a, onpahan hankalaa, ja Viltsua ei vois vähempää kiinnostaa missä nukkuu, kunhan on lämmin ja suojaisa. :LOL:
 
Heissan taas!

Empä oo pitkään aikaan jaksanu kirjottaa mitään, mut lukenu kyllä oon. Olitte kaikenlaisia galluppeja laittanu pystyyn, joten vastaillaampa huviks niihin.
Ruokag: Eniten tekee mieli tällä hetkellä jogurttia ja omenoita. (Omenat tuli kuvioihin, ku piti jättää satsumat/klementiinit/mandariinit pois närästyksen takia)
Seksig: Ei huvita. Eikä mieskään onneks painosta, vaikka sillä tekiski mieli.
Lehtig: Meille ei tuu mitään muita lehtiä, ku aku ankka. :) Ostan sillon tällön harvoin vauva-aiheisten lehtien irtonumeroita, etenki jos saa kaks yhden hinnalla. :)

Mulla on raskaana olo tällä hetkellä hyvin auvoisaa! :D Vissiin joku pesänrakentamis vimma päällä, ku tekee mieli tehä koko ajan hommia, puunata paikkoja jne jne jne... Joku tais kysyäki, mitä tekemistä keksii päivälle, ku on äippälomalla, nii mulla ainaski on joka päivä tekemistä! :) Siivoan paikkoja (millon saunan jynssäys, uunin jynssäys, koko talon siivous jne jne..) laitan pyykkejä, leivon (ristiäisiin lähinnä), teen ruokia pakkaseen vauva-aikaa varten, silitän, ompelen, neulon jne jne... Siis ei tässä aika tuu pitkäks kovin äkkiä! :) Joka päivä keksin aina uusia hommia. Ja mukava, ku KERRANKIN tän raskauden aikana on vähän kivuttomampi olo!! Alkuun oli rajua oksentelua yli 4 kuukautta putkeen, sit tulin tosi kipeeksi liitoksista, selästä, issiaksesta, joka paikasta! Ja nyt kerrankin vaivat on minimoitunu niihin edellisiin verrattuna, joten olo tuntuu oikeenki mukavalta. Vaikka tuo maha onki koko ajan tiellä. (ja oikeasti haluaisin jo siitä eroon, mutta ei vielä jouda sellasia aattelee, ku on vielä paljon hommaa, ennen ku vauva syntyy! :))

Lopuksi: ONNITTELUT Kiinille pojasta! Ja pojan kotiin saamisesta! Meilläki mies vasta Kiinin vauva uutisen kuultuaan tajus, että tosiaan, vauva voi syntyä koska vaan. Siihen asti se oli vaan joku möllykkä tuolla mahassa...

Tervetuloa taustailijat! Vaikka oon kyllä iteki lähes taustailija... :)

Tsemppiä kaikille, jotka oottelee (mahdollisesti piankin alkavaa) synnytystä!!

Tän enempää en jaksa turinoida. On hommia tekemättä! :D

Napsu ja nöpö 34+3
 
Katos kun ei ole käynyt ees mielessä että vois tehä pakkaseen ruokaa jo nyt! :whistle:

Mä siivosin vaatehuonessa mun puolen, tulikin kaksi pussillista vietäväksi "uffelle" ja yksi roskiin. Ja samalla totesin että hyvään paikkaan oon jemmannut toiset imetysliivit, ku itekään en muista :eek:. Onneksi eivät olleet kalliit, pitää hankkia siis uudet..

Tämmöinen ilmakin, niin jotenki nukuttaa enemmän, otin päikkäritkin tossa ja kohta pitäis vissiin käydä lenkillä.

Mä alan kans olla jo kypsä tähän olotilaan, sais ihan mieluusti tulla ulos! Tai jos tulis vaikka ens viikon jälkeen ja ihan oikeesti jos vaan on suinkin valmis tapaus niin just nyt ei haittais vaikka etuajassa tuliskin. Tietty mulla ei ole kokemusta vastasyntyneistä, niin ei voi tietää millaista härdelliä elämä on sitten..
Mua mietityttää yhä toi aamuinen neuvolalääkärikäynti. Ku oikeestaan mitään uutta en siitä saanut. Ei ees kyselly oisko mulla jotain tms. Ainoo minkä selkeästi sanoi, kun naurahdin että "ei vissiin ihan heti ole vauva syntymässä..", että kyllä ne vauvat sit yhtäkkiä pullahtavat. Mutta eipä toikaan lause kauheasti auennu mulle.. :eek:
Pitäisköhän mennä ihan gynelle, saisin ainaskin rahalle vastinetta.

 
Nyt ois sämpylät leivottu ja paistettu. Jauhelihakeitto tuolla ruplattaa ja isäntäkin tulee kohta kotia. Tytöillä hyvät leikit ollu jo pari tuntia =) .
Sovittiin isännän kaa, että ei aukasta koneita kumpikaan tänään ja koitetaan keskittyä toisiimme. Hakee 0% ciideriä ja laitellaan vähä kynttilöitä.. kuhan noi neidit nukkuu siis.

Mulla taitaa olla kuulkaas maito nousemassa :eek: ! TODELLA outoa! Nyt vasta tajusin, miksi juon sellasen puoli litraa tunnissa, koko ajan janottaa (ja sit kusetta ) ja rinnat turvahtaneet ja kipeet, ja juurikin nuo maitotipat, mitä ei aikasemmissa raskauksissa ole ollut.
Ainakin imetyksen alussa muistan, kun join sellasen fun light tiiviste mehupullon päivään/kahteen :eek: ..siis tiivistettynä, ja siitä tulee iha törkeesti. Mutta ku janotti. Joten oisko tämä nyt sitä sit. Tosi ihana ois, jos maito nousisi jo laitoksella eikä tarttis siellä pullojen kaa pelata. Toivossa on hyvä elää =) .

Jokohan Tarppa läks Kuopioon :whistle: ??
 
Olettekohan jo aiemmin puhuneet imetysliiveistä, kun en ole ihan päivittäin keskustelua seurannut. Olen viihdyttänyt itseäni enemmänkin tuola Mitäs nyt?-puolella.

Kuinka paljon isommat imetysliivit olette hankkineet kuin nykyinen kokonne on? Mulla ei oo, muutenkaan pienet, rinnat kasvaneet juurikaan nyt odotusaikana. Sovittelin kaupassa ja tuntui hölmöltä hankkia isoja liivejä, niin jätin ne vielä hankkimatta. Kuitenkin haluan, että ainakin yhdet liivit on jo valmiina. Onko kaksi kuppikokoa isommat riittävästi vai liiottelua? Vaikka tämäkin on tietysti yksilöllistä...
 
Nelli Mulla on kans hirvee jano koko ajan. En tiedä mistä johtuu. En mitenkään suolaista ole edes syönyt.

Viltsulla alkaa olemaan ahdasta tuolla. Huomaa ettei enää potkimaan mahdu, työntelee vain ja sattuu niin pirusti kun varpaat tunkee kyljestä. Esikoinen lähti just isänsä kanssa ihan tohkeissaan. Sai eilen uuden puhelimen ja saatiin hetki odotella sitä äsken kun oli kaverillaan jäänyt radiota kuuntelemaan handsfreellä. On se vaan ihanaa kun exä on hyvä isä lapselleen ja tullaan toimeen vähintään yhtä hyvin kuin ennenkin ja kummankin puolisotkin tulevat toimeen keskenään ja ristiin jne. Olen kyllä onnekas kun mietin useita muita lapsensa isän kanssa sompailevia eronneita.

Nyt hiljenee hetkeksi tää linja mulla. Meen lepäilee ja sit hakemaan miestä töistä. Jos vaikka sais houkuteltua sen tänään Petikkoon piipahtamaan. :heart: :wave:
 
piparjuuri Kommentoin vielä tota sulle. Niin mulla ainakin esikoisen kans kävi niin et kun ostin silloisiin b-kupin rintoihin c-kupin imetysliivit niin loppujen lopuksi rinnat oli dd. Että hyvin on vaikea veikata. Nyt rinnat jo c+-kuppi, vaikka alunperin olivat sen b. Eli en kyllä mee ostamaan mitään liivejä ennen kuin vasta kotiuduttuani. Ei tiiä mitkä "utareet" tuon kotiin. :LOL:
 
huh huh, kun oli taas tekstiä tullu sitte viime käynnin. kiva, kun keskustelu on niin aktiivista :)

Nalle-Puh tais kysyä tosta pahoinvoinnista, joten siihen ajattelin ihan pikaiseen kommentoida. eli mulla on kans muutamana päivänä tullu aamupalat ylös ja muutamana iltapäivänäkin oon saanu jutella henkeviä pöntön kanssa. mulla noita pahoinvointeja on edeltäny sellanen ihan törkee väsymys (evaellen tais ihmetellä väsymystä, et oo ainut!) ja sit se on muuttunu huimaukseksi ja sit loppujen lopuksi on tullu tosi kiire vessaan, ettei safkat oo tullu syliin.. maanantaina kysäisen lääkäriltä tota, etenkin toi väsymys ihmetyttää, kun hemppakin pitäis olla ihan ok. terkka käski vaan levätä, mutta ei tässä ehdi koko päivää makoilemaan... joten oon sit vaan säännöllisesti menny ajoissa nukkumaan ja noussu seiskan aikoihin uupumuksesta huolimatta, et oon ehtiny miehen kans salille.

tänään kävin spinningin jälkeen hankkimassa vielä viimesiä juttuja vauvaa varten... siis vauvan ihon- ja muuhun hoitoon tuotteita ja sit niitä kaikenmaailman rela-tippoja ja cuplatoneja ja sellasia. lista kädessä marssin apteekkiin ja prismaan, ja sain sit puolessa tunnissa kaks hunttia menemään. järkytyin suorastaan, et miten pikkujutuista voikin tulla noin paljon! ton jälkeen ei tunnu pahalta maksaa jostain söpöistä pikkuvaatteista muutamia kymppejä, kun niistä on sentään ihan konkreettista "silmäniloa".. nojoo, nyt ei haittais, vaikka vauva päättäiskin tulla, kun on varmasti kaikenlaista tököttiä ja troppia odottamassa. ahh, ja omaan sairaalakassiin ostin hyvät setit protskupatukoita ja -shakeja, gatoradeja, energiajuomaa ja muuta kivaa, et selvitään sit miehen kaa kunnialla rasituksista. ihan ku ois maratooniin valmistautumassa :D.

taidan mennä leipomaan pullaa, kun on jo pari päivää tehny mieli tuoretta.. ja sit voiskin aloittaa viikonlopun vieton miehen kanssa, hyvä leffa ja herkkuja tiedossa tälle iltaa :)

tsemppiä seuraaville lähtijöille
(täällä vaikutti useampi olevan lähdössä mahdollisesti piankin) ja jaksamista teille kovasti supisteleville! ja tietty kivaa ja rentouttavaa viikonloppua kaikille :)

shiva
 
nelHM No mä juon vartin välein lasillisen kylmää vettä siis yhdeltä istumalta ja sit muuten on kolme mukia täynnä maitoo/mehua/limpparia. Jotenkin sairaalta tuntuu tää juominen mut tekee niin pirusti mieli kylmää juotavaa.

Ja maidosta sen verran että nykyään ei tarvitse kuin olla hetki ilman liivejä niin paita on niin märkä että. Eilen ja tänään alkanut tulemaan kellertävää nestettä tähän asti tullut kirkasta/tosi haaleeta nestettä.

Nyt tarttis tonne suihkuun kömpiä... :LOL:

Niisku-neiti & rinsessa 36+3
 
nelHM Piti kysymäni, että ottaisitko vastaan mun känny numeroni, niin voin ilmotella jos laitokselle jään ja jos sattus, että oltaskin yht`aikaa siellä. :D
Jos nyt ei aikasemmin tuu lähtöö sitten, eihän sitä koskaan tiedä.
Mun käsittääkseni siellä sai kännykkää pitää, ihan varma en kyllä ole.
 
Selventäisittekö tälle uunolle ton "sukkapuikko" vihlaisun,että missä se tuntuu? Siis onko se samaa mitä mulla on nyt alkanut oleen alapäässä,ihan kun virtsarakkoo vihlois vai onko se jossain muualla? Vauva on ollu eilisestä asti tosi liikkuvainen,varmaan on punkenut itteensä alaspäin,ainakin siltä välillä tuntuu ja sit on tota vihlontaa ollut sekä ajoittain selkä ja masu särkyä.

Meille tulee illalla yökylään 8kk ikäinen tyttö.On suloinen vesseli. Jokkut pitää mua hölmönä(kuten mun äiti) kun itellä kaks pientä lasta ja maha pystyssä ja viä otan noin pienen hoitoon,mutta tällä perheellä on ollu kriisiä miehen osalta jo aikas kauan ja nyt varmaan alkaa saumat ratkeen niin ajattelin olla avuksi ettei lasten tarvitse olla läsnä kun koittavat asioita setviä. Ja saa tää kamukin huilia ja setviä ajatuksiaan. Yks yöhän se vaan on.

Mamitre 33+3
 
huh..kaupungilta kotiuduttu. pikkusiskon kans käytiin vähän alennusmyyntejä kattomassa..vaaville podyn, haalarin, lakin ja muutamat sukat löysin! Niin ja lindexistä parit imetysliivit. Ostin uhkarohkeasti 1kuppikokoa ja senttikokoa isommat. Saa nähä mahtuuko..no voipahan sit siskolle soittaa et hae mulle isommat :D meiltä ku on tuota matkaa, ni pitää vähän yrittää ennakoida. Niin ja löysinhän mä Oulun naputiinasta flaneliset imetysyöpaidan, isäntä tosin meinas et "sähän nukut jo nyt ilman peittoa, et oot ihan hikimarkä ku tuon puet päälle". No oli puoleen hintaan ni ostin..saapahan ainakin hyvät kaavat tuosta :D
Vaikea löytää neutraaleja vauvan päälyvaatteita. alus podeja jne. kyllä löytyy, mut paksumpia podeja/paitoja tai housuja ei meinaa löytyä millään, tai sit ovat ihan mielettömän hintasia.
Kangaskaupassakin taas käväsin..pitäs alkaa tuohon sänkyyn tekemään nuo reunukset ja uusia sitteriin kangas.
Onnea ja kaikkea hyvää teille jotka odotatte h-hetken lähenemistä ihan lähiaikoina! :hug: muillekkin "käpristeliöille" :hug:
 
mulish: Meille on tulossa tämä kolmas 1v3kk ikäerolla toiseen. Ikan ja tokan ikäero on 1v11kk eli ekan ja tämän kolmannen 3v2kk.

piparjuuri: Mä sain ekaa odottaessa sellaisen ohjeen, että oma kämmen pitää mahtua tuleviin imetysliiveihin niin on sopivasti tilaa. Tämäkin on tietenkin yksilöllistä... Mulla liivien koko muuttui c -> f...

Harsoista: Oli tuskailtu, että mistä löytyy... pk-seudulla esim. Ruohonjuuressa on Imse Vimsen harsoja (myös kuviollisia) ja Lastentarvikkeista löytyy Ruskovillan harsoja. Itse tykkään enemmän vaippana noista Imse Vimse harsoista (parempi imukyky kuin Ruskovillassa, joka sekin on huomattavasti parempi kuin esim. mun ostamassa metritavaraharsossa).

(.): Käytiin viemässä lannoitevalvonnan paperit TE-keskukseen. Tuo supistusten estolääke pitää kyllä tosi mainiosti supistukset poissa, huonoa on ehkä se, ettei "viitsi" sen takia maata tarpeeksi. Tänään tuli palkkakin. Ihmettelin, että miksi minulle oli maksettu 6 päivää lomarahoja (enhän ole edes töissä). Soittelin palkka-asioihin ja sanoivat, että maksavat nykyään kaikille keskitetysti 6 päivää tammikuussa ja 24 päivää toukokuussa, riippumatta loman ajankohdasta.... Mulla oli siis viime vuodesta kertynyt noita lomaoikeuksia ja luulin, että ne maksetaan normaalisti vasta vanhempainvapaan jälkeen (kuten ennenkin)...

Heltu ja Rymy 33+4
 
mamitre mää ymmärrän sua hyvin :hug: kun ystävää tarvitaan, ni sellainen on lähellä!! ja kun tietää että apu tulee "tarpeeseen".. ja niinhän sitä itsekkin toivoisi että jos/kun apua tarvii, niin auttava käsi on lähellä!!
Ite varsinkin silloin kun ei vielä oltu isännän kanssa saman katonalla ja asuin toisellapaikkakunnalla olin usein parin ystävän perheissä apuna..tiesivät myös että mulle voi soittaa vaikka yöllä jos hätä yllättää! Sanoin sit suoraan jos mulle ei passaa tai tilanne on muutoin sellainen ettei jaksa! Toiset piti itestään selvänä että tottakai minä sinkkuna joudan/kerheän kiertään vaik kaikkien tutun tuttujen lapset hoitamassa..mut en tietty suostunu tähän! Autoin "vain" niitä jotka auttoivat minua esim. muuton tms. yhteydessä..ja olivat muutoinkin Tosi ystäviä hyvinä ja pahoina päivinä :saint: ¨
Nyt kun asun sisaruksia lähempänä otan mielellään heidän + isännän sisarusten lapsia kylään.. en siksi että se olisi "velvollisuus", vaan koska meistä on MAHTAVAA että lapset haluavat tulla meille kylään!
On MAHTAVAA omistaa sinun lainen ystävä!! :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Meillevauva:
Neuvolalääkärissä käyty. Olipa aikas löysän oloinen nainen.. Siis sellainen, jolle mä mielelläni huutaisin "ryhtiä!". Mutta joo, kohdunsuu kiinni, kiinteä ja kaulaakin yhä 3 cm. Eli ei ole muksu vielä tulossa.. Eipä ole supistellutkaan. Kuinkahan nopeesti paikat voi aueta? Nyt kyllä tuntuu että tää ei ikinä tule ulos..
Kuulostaapa just meidän terkkarilääkäriltä... :whistle: Mistä päin pk-seutua olitkaan? =) Ja sit tosta synnytystapa-arviosta; mä pääsin siihen, koska istukka ollut aiemmin edessä ja alhaalla sekä nyt sitten sokerirasituksessa kohonneiden arvojen perusteella. Joku kommentoikin täällä, että oli lääkäri todennut, että "hyvä lantio", niin meille kerrottiin synnärillä, että lähes kaikilla on synnytykseen soveltuva lantio ja ongelmia voi syntyä lähinnä silloin, jos vauvan koko on epäsuhtainen suhteessa lantioon. Mutta sehän kai tavallisesti arvioidaan synnyttämään mennessä... :/

Jepsu: Ihanaa, että Mara on kääntynyt! :D

Kiin: No hyvä, ettei sentään koko garderoobi ollu pinkkiä... ;) Vaikka niin ajattelinkin, ettet taida olla semmosta tyyppiä. Juu, Kättärillä vauva on vieri-/kenguruhoidossa mahdollisimman paljon, eikä siellä ole lastenhoitajia, vaan on tarkoitus, että vauva ja äiti (ja isä ) lepäävät yhdessä vierekkäin, ellei äidillä tai lapsella ole selkeästi jotain ns. "ongelmaa". Ja onnea kotiin! :flower: Nyt se arki sitten alkaa... :D

Kyllä muakin kypsyttää tää olotila jo; kömpelöys, jatkuva kusemisen tarve, närkkiminen, univaikeudet, selkäkivut ja polttelut... toivoisin kuitenkin, että vauva ensin nyt kääntyis ja sitten vasta syntyis. Tai jos on jo kääntynyt, niin toivon, että pysyy kasvamassa ja voimistumassa koperossaan vielä pari viikkoa, sinne rv 38 saakka suunnilleen. =)

Mua kans janottaa pirusti koko ajan; vettä menee varmaan kolme-neljä litraa päivässä... :p Sit lisäks kevytlimut, gefilusmehut, kahvit, teet ja piimät... :)


 
Haettiin kaukalo kotiin :D Ihan summanmutikassa sovittiin, et lainataan miehen työkaverilta...on samaa sävyä (musta-harmaa) kun mein uudet vaunutkii :D Tosi ihana on...jalustallinen Gracon autobaby :D
No niin Tyyppi...alas tulla, kun nyt on vehkeet, millä haettas kotiinki :LOL: :LOL:
 

Yhteistyössä