** Helmikuun Helmet** tammikuu

Huomenta :wave:

onpas täällä jännittäviä tunnelmia heti aamusta. :/ :) :hug: kaikille ja jaksuja!

Vointi on ihan jees, paitsi että närkkii ihan pirusti. |O |O Karsee aamupalanälkä, mutta mitään en uskalla suuhuni panna... |O :x Piimää ryyppäsin äsken lasillisen, josko se auttais... :p Mies läks täälläkin duuniin, ja ikävä on jo nyt. Taidanpa mennä löhöilemään tohon soffalle vähäks aikaa, josko tää närkintä laantuis... :/
 
Huomenta.

Sain unta vasta klo 1 mutta sain nukuttua puoli 8 asti. Sitten herätin mieheni kanssani aamupalalle kun alkaa olemaan tylsiä nämä yksin vietetyt aamut.

Paine on edelleen aika kova, mutta suppailuja ei ole enää tullut. :whistle:

Nalle-puhille tsemppiä. Yleensä synnytyksen käynnistyessä alkaa tulemaan molemmista päistä. Ainakin mitä minä tiedän.

Niisku-neiti & rinsessa 36+3 :heart:
 
huoment :wave:

evaellen: mullaki tota närkkimistä on nyt tullu taas enempi, ei pahana mut kuiteski. luulis et ei pahemmin närkkis ku maha roikkuu polvissa :kieh:

kiin: ihanaa että arthur pääsee kotiin, saatte vauva-arjen käyntiin :heart: tsemppiä :flower:

vauva on liikkunu mun mielestä nyt eilen illala ja tänään vähempi kun normaalisti. millonkohan pitäs huolestua :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piiju:
moni oksentaa synnýtyksen aikanakin. Ja itselläni jännittäessä aina myös oksettaa, joten voipi olla aikalailla varma että laatta lentää hela ajan


Jep, mie oksensin kolmosesta...olin sillon 7cm auki ja kätilö sanoi, että "jaahas, 7 sentin oksennus"...että tosi useesti, siinä 7-8cm kohdalla alkaa oksettaa, että on tosi yleistä =)
 
Mun maha on ihan pallo supistusten aikana. Pallo se tuntuu kyllä muutenkin olevan :LOL:
Kovaa painetta tuntuu lantiossa, ihan kuin joku painaisi noita luita päältä päin alemmas.
Olen myös kuullut, että synnytyksen aikana oksentaminen on aika yleistä.

Tylsä päivä edessä.. edes kauppaan en viitsi lähteä räntäsateessa tarpomaan, vaikka jukurtti onkin loppu. Illemmalla kaverin luona käväisemään, heillä on marraskuussa syntynyt poitsu :heart:

35+5
 
Huomenta!

Hyvin nukuttu yö takana, siltikin väsyttää... Peiton heiluttelut jäi taas kerran pois laskuista... :( katottiin vaan leffoja, syöttiin ja löhöttiin.

lähtökuumetta näkyy täällä olevan. Hui...kukakohan on seuraava??!!

omassa navassani ei mitään uutta. Ei supistele ei. Luulen kuitenkin et poju on nyt asemissa pääalaspäin. peukut pystyyn etteivät ala kääntelemään. Jännittää niin pirusti tuonne polille lähtö. 11.00 olis aika.

Nyt suihkuun ja aamupalalle niin kerkeää lähölle...

Jepsu ja Martti 35+3 :heart:
 
Nalle-Puh. Paljonko sulla oli jo paikat auki? Nyt vaan tsemppiä ja onnea koko ajan lähenevään koitokseen!

evaellen: mua kans närästää yllättävän paljon, Rennietä ja Gavisconia kuluu :| Ja sama juttu, mitään ei oikein uskalla suuhunsa laittaa ku närästää ja sit tulee vielä ihan oksuolo :x Eilisen neuvolan perusteella painoa oli tullut 200g viime viikosta ja uskon et tuo on kyllä ihan vaan nestettä, jää nimittäin NIIN ISOT kuopat sääriin jo aamulla niitä painellessa. Eli oikeasti tämä vähäinen syöminen on tainnut jo vaikuttaa painoon, no onneksi ainakin sanotaan niin että kyllä vauva omansa ottaa. Mun tekis niin mieli kahvia, mut en uskalla!!!

Mulla alkaa mennä hermot ihan totaalisesti nukkumattomuuteen. En ole kohta kolmeen kuukauteen nukkunut yli 4h putkeen, ja noita 4 tunnin putkiakin on varmaan tuona aikana ollut 4-5 kertaa. Mä herään ihan tunnin kahden välein ja alan olla ihan zombie!

babygirl 35+6
 
Huomenia!

Täällä on joka kerta nykyään jotain jännitettävää, kun tulee lukemaan :D Eli ainakin Tarpalla ja Nalle-Puhilla taitaa olla lähtö lähellä, tsemppiä!

Niisku-neiti: mä olen kans turkulainen ja tyksissä tietty synnyttämässä sit jossain vaiheessa :wave: Aina välillä sinne turkulaisiin odottajiin kirjoittelen, mutta aika harvakseltaan...

Kiinille: aivan ihanaa, että Arthur pääsee kotiin. Nauttikaahan vauva-arjesta :D

Mun mahasta tulee supistaessa ihan suippo, vauvan selkä ja peppu piirtyy selkeästi näkyviin ja lihakset vetää ikäänkuin keskelle kimppuun kaiken.

Nelli: mä ymmärrän sun siivoushimon, mäkin oikein odotan, että pääsisin noiden kylppärin kaakeleiden kimppuun juuriharjan kanssa! Ehkä viikon viel odotan ennenku otan "järeämmät" keinot käyttöön.

(.) Räkätauti ja yskä jatkuu, mistä sitä limaa riittääkin |O Kuumetta ei oo vahingossakaan, kun yleensähän kuume tappaa viruksen paljon nopeammin. Yöllä sain kyllä ihan hyvin nukuttua, onneks.

Seuraavia uutisia odotellessa,

Piipi + typykkä 35+0 (taas uusi viikko, jee)
 
Alkuperäinen kirjoittaja babygirl:
Mulla alkaa mennä hermot ihan totaalisesti nukkumattomuuteen. En ole kohta kolmeen kuukauteen nukkunut yli 4h putkeen, ja noita 4 tunnin putkiakin on varmaan tuona aikana ollut 4-5 kertaa. Mä herään ihan tunnin kahden välein ja alan olla ihan zombie!
Tiedän tunteen :$ Miksi sä et saa nukuttua? Mä olen kai jo niin tottunut tähän heräilyyn, etten enää edes odotakaan kunnon unia.
Nyt on kyllä ihanaa, kun voi nukkua päivälläkin jos vaan pystyy.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piiju:
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Voiko vauvan liikkeet aiheuttaa supistuksia?
Mulla on ainakin niin supistusherkkä kohtu, että juurikin vauvan liikehdintä myös saa supistuksen päälle. Välillä liikkeiden tunteminenkin on ollut niin ja näin just sen takia että peittyvät hetkessä supistusten alle (tai näin ainakin olen asian tulkinnut ja äitipolillakin siitä maininnut).
Kiitos tiedosta =) En ole ennen huomannut moista, mutta kaipa tässä loppua kohden alkaa supistella herkemmin. Ohihan se meni kun suihkussa kävin, eli eiköhän tässä maanantain synnytystapa-arvioon selvitä yhdessä koossa. :D

Alkaa jännittää tuo synnytystapa-arvio... kyllä se varmaan pää alaspäin on, toivottavasti on vaan "hyvä" tarjonta eikä hirveän iso, että pääsisi alakautta yrittämään! Ei halua sektioon ei...

Hissukka rv36+4
 
Vauva oli eilen neuvolassa päällään, on nyt tiistaista saakka ollut omien tuntojen mukaan. Kun nyt pysyisikin. Joulukiloista oli tipahtanut 500 grammaa viikossa ja kovasti maltillisena koitan nousun nyt pitää, kun loppu on pelkkää vauvan lisäsyntymäpainoa ja läskiä minulle. Sf-mitta oli noussut sentin viikossa 34 senttiin, paineet edelleen ok. Viikkoja eilen 35+1.
 
Pessi. Joo, ja keräähän vauva painoa. Mutta kun meillä tuppaa suvussa kulkemaan syntymäpainot ilman loppuraskauden hurjia painonnousujakin reippaasti yli 4000 gramman. Ovat siis olleet jo kolme sukupolvea näin ja molemmin puolin. Miehen sukukin on syntymäisoa... Tämä oli jo 28. viikon neuvolassa painoltaan kaksi viikkoa edellä muita mittojaan, kauhunsekaisin tuntein odottelen ensiviikon painoarvioneuvolaa.
 
Hauska lukea kuinka joillakin supistukset pistää heti miettimään joko on lähtö lähellä... Mulla niitä on ollut viikosta 20 saakka ja nyt viimeinen kuukausi on mennyt lähes koko ajan supistellen, oikeasti päivittäin, lähes hetkittäin. Se on sama mitä teen, makaan vai liikun niin aina supistelee ja oon siihen jo siis suoraan sanoen täysin tottunut. Tutkittu on sen miljoona kertaa ja pehmentymää tai lyhenemistä ei ollut ainakaan viime kertaan mennessä tapahtunut.
 
Pessi: mä en tiedä miks en saa nukuttua :/ Tai no suurimmat syyt lienevät siinä etten saa hyvää asentoa. "Paras" on nukkua vasemmalla kyljellä, mutta yleensä ku herään, niin olen selälläni ja mulla on huono olo, eli ilmeisesti tulee jokin verenkiertohäiriö, joka sit aiheuttaa pahan olon. Ja kääntyminen sängyssä onkin sit oma taitolajinsa... Sit ku välillä käännyn oikealle kyljelle, niin hetken aikaa masu sattuu ihan kamalasti, ku vauva yrittää saada itsensä "asetettua" uudelleen masussa. Musta tuntuu et hän ikäänkuin "tipahtais" aina sille kyljelle kummalla nukun :|
Ei silti olen aiemmissakin raskauksissa ollut samanlainen kukkuja, mutta tällä kertaa tämä vain alkoi n 1,5kk aiemmin |O TOOOSI fiksua kerätä tässä vaiheessa univelkaa, mutta minkäs teet, ku ei saa nukuttua niin ei vaan saa. Suunnattoman ärsyttävää |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piiju:
Hauska lukea kuinka joillakin supistukset pistää heti miettimään joko on lähtö lähellä... Mulla niitä on ollut viikosta 20 saakka ja nyt viimeinen kuukausi on mennyt lähes koko ajan supistellen, oikeasti päivittäin, lähes hetkittäin. Se on sama mitä teen, makaan vai liikun niin aina supistelee ja oon siihen jo siis suoraan sanoen täysin tottunut. Tutkittu on sen miljoona kertaa ja pehmentymää tai lyhenemistä ei ollut ainakaan viime kertaan mennessä tapahtunut.
Joillakin supistukset tosiaan "tehneet tuhojaan" :xmas:
 
Neuvolassa käyty ja kaikki ihan okei, eipä sitä paljoo mitään uutta viikossa tulekkaan.
Seuraava neuvola ois 17.1 ja se onkin sitten viimenen neuvola :D
Väsyttää ihan älyttömästi!!!
Supistelut jatkuu, mutta niinkuin Piiju sanoi, niin niitä on mullakin tullut jo tosi pitkän aikaa joten en usko, että mitään synnytystä enteilee, kuhan nyt vaan supistelee ajan kuluksi :D
Nyt 36+4 :wave:
 
Heippa taas pitkästä aikaa!!

Mitenköhän mä oon näin laiska ite kirjoittamaan... roikun kyllä päivät pitkät palstalla mut en vaan saa aikaseks kirjottaa mitään.

Mulla siis kaikki hyvin ei mitään ongelmia,ei kipuja ei supisteluja ja saan nukuttuakin oikeen hyvin josko tämän takia en viitsi kamalasti kirjoitella ja hehkuttaa omaa hyvää oloa kun monilla muilla on jos jonkilaista vaivaa.

Mullakin kuitenkin oli molemmissa edellisissä vaivoja ,liitoskipuja,suonenvetoja
yms. ja nyt vaan oikeestaan närästää.. ja pissittää...

Meillä peitot heiluu vähintään kerta viikkoon eli sama tahti kun ennen raskauttakin.

Kiinille paljon onnea pojusta ja kaikkea hyvää. :flower:

Mä en jaksais millään enää odottaa..tää on kaikista tyhmintä aikaa kun on jo näin pitkällä mutta ei ihan vielä kuitenkaan tarttis syntyä mut kaikki melkein jo valmiina ja haluais nasun jo sylkkyyn!!!


T:Hanni & Helmer 33+2
 

Yhteistyössä