** Helmikuun Helmet** tammikuu

:wave: murtuneita luita ei onneksi ollu.. vauva muuten tuntuu hyvin voivan mutta sydänäänet hidastuneet ja liikkeet kans rauhottunu aika paljo,,,joten oon nyt sitten jokapäiväses syynissä :| jokapäivä sydänäänet otetaan neuvolassa,huoh,,no hyvä tietty että seuraavat.nalle-puh taitaa olla seuraava tosiaanki,,,ja muillaki kuulostaa jo supistelevan,saa nähä kuin moni kuuluu tammikuisiin synnyttäjiin loppujenlopuksi :) tsemeä kaikille ja voimia!supistellaan porukalla! :hug:
 
:wave: murtuneita luita ei onneksi ollu.. vauva muuten tuntuu hyvin voivan mutta sydänäänet hidastuneet ja liikkeet kans rauhottunu aika paljo,,,joten oon nyt sitten jokapäiväses syynissä :| jokapäivä sydänäänet otetaan neuvolassa,huoh,,no hyvä tietty että seuraavat.nalle-puh taitaa olla seuraava tosiaanki,,,ja muillaki kuulostaa jo supistelevan,saa nähä kuin moni kuuluu tammikuisiin synnyttäjiin loppujenlopuksi :) tsemeä kaikille ja voimia!supistellaan porukalla! :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kipsu:
Koirille hajurätti, joku kirjoitteli siitä, että meinaa ottaa sairaalaan mukaan, hyvä idea. Tai en tiedä, jos me viedään koirat appivanhemmille hoitoon, niin ei niitä rättejä sinne jaksa viedä haisteltavaksi, mutta tilanteesta riippuen jos koirat onkin miehen kanssa kotona synnytyksen ympärillä olevat päivät, niin juttu on eri. Tällä hetkellä kumpikaan koirista ei millään tavalla kunnioita meikäläisen "siunattua tilaa", vaan saattavat esim. hypätä sänkyyn suoraan mun mahan päälle :eek:

Kipsu 35+3
Minähän se tuota asiaa pohdiskelin :whistle: , liekkö tuosta hyötyä mutta ei nyt niin iso vaivakaan. Meillä asuu suku kauempana joten koirat joutuu jämään kotio, ehkäpä miehen työkaveri niitä sit tarvittaessa pissittää. Kolmea koiraa josta yksi hieman haastava ei niin vaan hoitoon tuupata.
Ja sempä tiimoilta me ei perhehuonetta kärkytä, vaikka oishan se niin mukavaa.
Kyllä mustakin tuntuu että ihan entisellään nuo tuossa pomppii ja hilluu, varsinkin kotiintulot on sangen riemukkaita, ja tietenkin just se isoin on se joka pomppii eniten ja koonsa puolesta tuetty korkeimmalle.

Tuosta kohdun suusta..työkaveri kertos että hällä oli ollut viimeisellä lääkärikerralla sentin auki ja olikin sitten synnyttänyt viikon etuajassa...eli kun mulla on kiinteä ja kiinni niin tarkottaakohan sitä että yli menee :headwall: ?? Kokemuksia?

Suonikohjuja en ole havainnut, tai no jos nuo peräpukamat semmosiksi lasketaan, niin ne kyllä löytyy, onneksi ovat olleet aika kivuttomat.

(.)ma napa hiphip hurraa, tänään sit alko äippäloma, vaikka varmaan vielä ikävä tulee . Jotenkin sitä ei osannut ajatella että viimestä viiään :/ , toivottavasti rahatilanne sallis että ihan heti ei takas tarttis mennä, järkyttävää että marraskuussa jo äitiysloma on loppu...

-n-
 
Morjensta!
Täällä käy keskustelu vilkkaasti, alkaa pikkuhiljaa synnytykset lähestyyn kullakin vuorotellen. On se nii jänskää aatella, et ei oo enää montaa vkoa ja vastahan se raskaustesti näytti plussaa. Onhan täällä jo vaavin joku saanu kainaloonsakin ja toisilla se alkaa olla siinä ja siinä, et nyytti ois jo sylissä.Näin se aika menee. Tsemppiä vaan kaikille!!!

Omaa napaa: Viikko on nyt sitte verenpainelääkkeitä syöty, tuntuu olo kyllä huomattavasti paremmalta nyt, päätäkään ei oo jomottanu. Huomenna aamulla näkee sit neuvolassa miten paineet on reilassa, toivottavasti on hyvällä mallilla. Ainaki kotona mitatessa on ollu hyvät lukemat.
Ens vkol ois tarkistus sydänkäyrä vauvalta ja sit seuraavalla vielä tarkistus lääkärikäynti. Toivotaan, et kaikki silloinkin kunnossa.
Vauva on liikuskellu mahassa ihan kiitettävästi, tai enempi se on sellasta työntelyä nykyään =) Välillä työtää selkäänsä tuota toista kylkeä vasten nii ilkeesti, mut tällasta se on. Rt:ssäkin on ollu jo muutaman viikon, toivottavasti pysyykin loppuun asti oikeissa uomissa.
=)
Vauvanvaatteet on täälläkin pesty,silitetty ja laitettu hoitopöydän laatikoihin. Pinnasänkykin eilen kasattiin, mutta en oo vielä siihen vuodevaatteita vaaville valmiiks laittanu. Jotaki vaatteita oon yrittäny kattoa valmiiks, mitä synnärille vaaville mukaan, mut muuten en oo vielä omia vaatteita ja tarvikkeita miettiny.
Mutta tällasta tänne.
Voikaa hyvin! =) :heart: :heart:

Marie82 ja vauveli 35+0
 
Mä on kans miettinyt hajurättiä koiria varten. Mun äiti on lupautunut tulemaan meille kun lähtö tulee ettei koiria tarvi hoitoon lykätä. Varsinkin meitin vanhempi koira on sellainen joka varmaan sais itelleen sydänvian jos joutuisi vieraille hoitoon.. Ja sais sit vaikka äiti pikaisesti käydä laitoksella ja viedä tuliaisiksi vauvan tuoksuisen rätin..

Ihan loistavaa: mä ehdotin peittojen heiluttelua miehelle hyvin selkeästi:"meiän pitää harrastaa seksiä koska muuten joudut olemaan pitkään ilman" :whistle:. Ja sit totesin että toi olikin sitten ainoa mitä mä asian eteen teen.. Tooosi sytyttävää :LOL:
Mut eihän tän vatsan kanssa voi olla muutakaan! Mies oli siinä luulossa että seksistä tulis stressi ja vaikuttais johonkin. Juuei, se on vaan tää vatsa.

Mulla on muuten vieläkin vissiin kuivat nenän limakalvot koska joka ilta joudun laittamaan (seesam)öljyä nenään kun on ihan tukossa. Lähtispä tukkoisuus pois laitoksella...

 
Nyt muuten vasta huomasin, ettei mun viestiä näy -ainakaan mulla- minkä viimeksi kirjotin :eek: :eek:
Siinä mm. Tarpalle tsemppiä toivottelin jne..on tää "ihana" tää palsta |O |O

No...myöhemmin tulen uudelleen...nyt vaan pikakurkkaus ja ilmootus, et hengissä ollaa :kieh: :kieh:
 
Pari päivää sit olen viimeksi ehtinyt kirjoitella, ku piti järkätä eiliselle pojan 7v. lastenkutsut. Ja voi jösses mikä härdelli täällä oli |O Lapsia oli kaikkiaan 16, joten meno oli tosiaan sen mukaista. No nyt ne onneksi ohi ja koti ainakin yritetty siivota noilta jäljiltä.

Aamulla oli neuvola + neuvolalääkäri ja tässä tulokset:

painoa +200g/vko
valkuainen + (taas)
turvotus ++
RR 112/73 (alapaine noussut 10:llä omaan perustasoon nähden)

Sormelle auki, ihan pehmeä ja kanavaa 1cm jäljellä. Eli kypsymässä olis ;) Supistelee, mutta ei kovinkaan kivuliaasti saatikka säännöllisesti.

Poika valitteli äsken huonoa oloaan. Oksettaa ja on kuumeinen olo kuulemma...Mittasin kuumeen ja olikin sit vaivaiset 39,2! No niin, tämä tästä vielä puuttuu et saadaan joku kiva kuumeinen mahatauti :x Joka VARMASTI kiertää koko porukan läpi |O

cruella : Kiitos :flower: Kusti on polkenut :D Oletko tarkistanut onko tilille kilahtanut mitään?

*muoks* viikot siis 35+5
 
Joo, ei se raskausarpi mitä todennäköisimmin ole joka mun kyljessä on, niitä on ennestään jo sen verran että tiedän kyllä :) Se on vähän niinkun ikuinen mustelma, mutta niin pieni että sitä tuskin huomaa, eli eipä juuri ole ainakaan mitään esteettistä haittaa siitä...

Tultiin tunti sitten sieltä synnytysvalmennuksesta TAYSista. Vaikka sitä tietoa nyt on imenyt joka paikasta ja lähes kaikki oli tuttua asiaa, niin oli se kiva käydä kuulemassa ihan oman sairaalan työntekijältä miten heillä toimitaan. Kun tuntuu olevan kovasti erilaisia käytännöt eri sairaaloissa...
Annoin sitten sen esitietolomakkeenkin, ilman nimiehdotuksia =)

Todella törkeetä, mä en oo vielä saanut sitä verokorttia...
 
Heip!

Täällähän alkaa näköjään useammallakin jakautuminen lähestymään, tsemppiä ja enkeleitä matkaan kaikille, jos tosi toimiin joudutte :hug:

Suonikohjuista...täällä niitä on kyllä muutama ihanainen ilmestynyt, ei onneks alapäähän tai en tiedä kun en oo aikoihin uskaltanut sinne kurkkia, mutta jos kerran kipeitä ovat, niin sitten tuskin :D

Sattuiko kukaan muuten katsomaan Kuningaskuluttajaa...käsiteltiin kantoreppuja/liinoja?! Vaikka eipä tuossa nyt mitään kovin kummosta asiaa tullut...

Koittakaahan pärjätä niiden supisteluidenne kanssa :hug:
 
Alkaakin oleen jo joillakin jännät hetket käsillä. Kohta saadaan lisää vauva kuulumisia..:)

Mä oon edelleen ollut pinna kireellä kuten eilenkin..liittymä on auki ja siitäkin taas elisalle soittelin prkl kun ei ollu auennu pvällä.
Mun kiree pinna varmaan aiheutti tänään selkä ja masu särkyä,mut meni lepäämällä sit melkein ohi.Sellaista menkkamaista jomotusta oli alamasulla.
Poikien tappelut ei yhtään auta kun koko ajan saan olla korottamassa ääntä ja nostamassa ahteria milloin minkäkin syyn takia.

Ukko on niin uppoutunu johkin tietsikan sotapeliin välillä et ihan sama mitä sillekin puhuu.. Niitä parempia päiviä odotellessa.
Varmaan sit hermoja hetkeksi helpottaa kun oon synnyttäny ja oon kykenevä taas tekeen paljon erilaisia asioita. Nyt tuntuu etten jaksa ees kehittää pojille tekemistä et oisivat tovin sovussa.. :/

Mamitre 33+2
 
iltoja.

Täällähän jännäksi käy. Tsemppiä tarppa :hug: Meillähän oli sama LA :whistle: Hui kauhistus.

Mulla on klo 19 asti tullut supistuksia mutta kyllä niiden kanssa pärjää... Autoa kun ajoin niin laulelen yleensä kappaleiden mukaan ja aina kun tuli supistus niin äänikin koveni. :LOL: Alkoi jo ihan huvittamaan.

Noh kyllä nämä tästä kuitenkin häviää johonkin.

Niisku-neiti & rinsessa 36+2
 
heip :wave:

tuli tänään shopattua sekä tarpeellista että tarpeetonta. liikaa ylimäärästä aikaa pasaatissa :whistle: reippailin puolessa tunnissa 3 kilsaa bussipysäkille eikä supistuksen supistusta. tää pysyy kyllä sinne 39 vkolle ainaki, luulen ma...

pusuapina: ettei se olis vaan verisuoni mikä on siinä pinnassa tummempi? mulla ainaki noi suonet näkyy nyt tosi hyvin.

babygirl: eipä kestä =) ja juu, tilille oli tullu suoritus ;)

suonikohjuja ei oo eikä ollu ekastakaan, ei jaloissa eikä alapäässä, hyvä hyvä. arvetkaan ei oo lisääntyny, ainakaan vielä, seki huojentaa. entisetki on vaan tuolla alhaalla ja tosi vaaleita ja ne saa esim bikinihousujen alle piiloon. haluun kuiteski vielä bikineitä käyttää ni ei ois suotavaa kauhee seeprakuviointi nahkassa, mut minkäs sille voi, jos tulee ni tulee. aion myös saada vatsan taas litteeksi, onneks kesään on vielä aikaa :whistle: tietty pitäs tän mukulanki eka syntyy et vois ees treeniä suunnitella :D
ja sit vielä yks kyssäri, eihän vehnänleseet oo raskausaikana kielletty?? mun tietoon ei ja oon niitä vetäny jukustin seassa ja laittanu lettu- ja pannaritaikinoihin. ukon veljen avo sano et niissä ois muka listeriavaara mut miten ihmeessä?? kertokaa joku jos teillä on tietoa. yritän kyllä kuukkelillaki kattoo.
 
Oijoi, täällähän on muutama jo lähtökuopissa synnärille :p Onnea vaan matkaan :wave:

Raskausmyrkytyksessä voidaan synnytys käynnistää, kun olo alkaa olla äidillä ja vauvalla liian tukala. Sektio varmaan tehdään, jos näyttää siltä, että synnytys pahentaa oireita (lähinnä verenpainetta) niin, että jommankumman tila vaarantuu.

ARTHUR PÄÄSEE HUOMENNA KOTIIN!! :heart: Tää on niin ihanaa :heart: :D :heart: Aamulla kattovat vielä labrat, että bilirubiini on kunnossa (+ jotain muuta, mitä en muista) ja tämän yön seuraavat poikaa keskolassa, kun rupesi tänään nykimään käsiään :( En tiiä mitä se on. Kaverin kummallakin lapsella on ollu samanlaista symmetristä nykimistä, eikä siihen koskaan löydetty syytä. Lääkärit vaan arvailivat erilaisia teorioita :|
Arthurille alotettiin Tutteli eilen rintamaidon rinnalle ja D-vitskut tänään :) Poika tykkäs mausta, kun oikein maiskutteli tippoja :x :D
Varasin terkalta kotikäyntiajan keskiviikoksi ja vauvaperhetyöntekijä tulee torstaina.
Miun vanhemmat tulee huomenna Helsingistä kattomaan Arthuria viikonlopuksi =)

Kiin ja Arthur 1vko 3pv B)
 
Tarppa juu, ei sulla varmaa enää kauaa mene :) . Käytkös H:lla? Mä en oo käyny sillä varmaa yli kuukauteen.. Mua alko oikeesti tympimään sen välinpitämättömyys ja yhen ajan joutu antaan A:lle kommilan puolelle, ni käympä sillä loppuajan..ite sano, että tänne vaan. Eipä ole H mua kaipaillu.

Jahvetti eiks ookin ärsyttävää, ku ei saa mitää säännöllisyyttä suppreihin? :kieh: |O |O Mulla sama. Kipeetä tekee, mut ei säännöllisesti. Ja mä en kyllä mihinkää 3ässään usko, ei toimi tasan..ja jää vielä se yks ässä vajaaksi :kieh: . Siivosin tosiaan perse pystyssä kylppärin ja saunan lattiat, imuroin, raikkosin, tein ruokaa, lähdin pulkalla kiskoo ja saunoin..ja menitin hermoni pariin otteeseen, ni ei. Iha sama olo, harvakseltaan kipeesti supistaa. Joten sama meno jatkuu, ku tyttöjäki odottaessa/tehdessä..hitaasti, mutta varmasti.
Juu, mulle toi rv36 ollu sellanen raja, että sallin jopapoppaskonsteja yrittää, JOS huvittaa..uskoa niihin kyl ei ole. Mutta hyöty on suuri, kerranki alkaa paikat kiiltää :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja nelHM:
Jahvetti eiks ookin ärsyttävää, ku ei saa mitää säännöllisyyttä suppreihin? :kieh: |O |O Mulla sama. Kipeetä tekee, mut ei säännöllisesti.
No joo..mut mua lohduttaa se, kun ylipäätään supistaa :LOL: :LOL: Jotenki tuntuu, et joka 2. olis aina napakampi, mut en sit tiiä :/
Saunan jälkeen nyt taas vähä rauhottu...ihme kyllä, et tänään tällee supistellu, ku oon vaan ollu...en oo oikeesti tehny mitään tänää..koneella istunu :whistle: |O :kieh:
 
Ai niin..pitiköhän mun noista liikkeistä sanoo, et onko muut, jotka ootte "alkukuun synnyttäjiä", ni huomannu, et vauva olis hiljentyny kovasti?? :wave: :wave:

Liikettä kyllä tuntuu ja näkyy, mut ihan selvästi vähemmän ku ennen...pitää varmaan neuvolassa maanantaina sanoa :whistle: :wave:
Onhan se kai toki normaalia, et tässä vaiheessa kun ei enää oo kovasti tilaa, niin hiljentyy, mut aina sitä miettii, mikä on normaalia ja mik ei :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Niisku-neiti:
Victoria Crown En tiennytkään että asustelet turussa? Tai siis että kuulut tyksiin.

Onkos täällä mun ja liirah lisäks vielä joku muukin Tyksiläinen.
Jep! Asustelen turusta pohjoiseen päin. Tulee multa 75km matkaa kotoa TYKS:iin mut aika liki Turkua tunnen kuitenkin olevani ku lähin "ISO" kaupunki kuitenkin.

Katoin et sulla LA kaks viikkoa aiemmin ku mulla, mahdetaanko olla samaan aikaan laitoksella ku mul luvattiin hieman käynnistystä 38 viikolla. Mun mielestä Melon oli kans tulossa tyksiin synnyttämään.

 
Iltaa mammat!
Hurjasti taas juttua tullut ja hyvö että jaksoin tulla lukemaan kuulumiset. Nalle-puhkin on ilmoitellut itsestään. Kiva kuulla että olet saanut tietoa mita kipuja olivat. Ja toivotaan että vauva vielä jaksaisi pysyä yksiössään hetken. Tarppa kans jakaantumassa! Tukka näkyvissä..hurjan kuulosta! :D Voimaa kummallekin koitokseen!

Civindal KYseli tuosta raskausmyrkytyksestä.. ei välttämättä tosiaan käynnistetä mutta harvemmin kuitenkaan päästetään yliaikaiseksi varsinkaan uudelleen synnyttäjillä joilla myrkytys jo useemman kerran ollut.

(.) Eilen alkoi päänsärky illalla, stressistä johtui ilmeisesti kun sen kämpän kans hötkyiltiin. Aamulla kun heräsin niin päänsärky jatkui, armoton turvotus ja huimaus lisäksi. Tyttö kiikutti verenpainemittarin ja paineet oli jonkin verran kohonneet. Lähinnä alapaine oli noussut 68:ta 89:n, sit vein likan eskariin ja tulin huimauksineni kotiin. Mittailin paineita muutaman kerran eikä alapaine laskenut alle 85, yläpaine tietysti heitteli jonkin verran. Soiton jälkeen menin synnärille ja olin siellä aamupäivän. Diagnoosina tietysti vanha tuttu raskausmyrkytys. Nostelee päätään nyt eli ei vielä kovin vakavassa vaiheessa. Paineet voi välillä nousta korkeelle ja tulee oireet mutta eivät vielä jää ylös. Seurantaa kotona joka päiväisillä mittauksilla ja tihennetyt neuvolakäynnit. Äitipolille varattiin aika 5.2. eli raskausviikolle 39, jolloin sit katotaan mikä tilanne on ja mahdollisesti jos ei vauva itse ala tulemaan ennen laskettua-aikaa tai viimeistään LA:na niin käynnistetään, riippuen tietysti mun olosta. Poishan tää sairaus ei lähde, mutta kuin rankasti tässä raskaudessa tulee päälle niin sitä ei vielä tiedä. Turvotustahan mulla ei ole ennen tätä päivää ollut yhtään eikä myöskään korkeita paineita. Eli aika kulman takaa tuli .
 

Yhteistyössä