** Helmikuun Helmet** tammikuu

Kiva kuulla kuulumiset, Nalle-Puh =) Nyt ei kun onnea matkaan!!

Täällä flunssa jatkuu, vatsalihakset on ihan kipeät yskimisestä :( Kun ei vähään aikaan oo tosiaan noita mahan seudun lihaksia tullut käytettyä, niin tuntuu ihan oudolta. Onneks sain kuitenkin jotenkin nukuttua.
 
Kamala hilari toi sun kaatumisesi, onneksi kuiteski voit ihan hyvin ja mustelmilla selvisit, vaikka kipeitähän nekin ovat ja vauva voi onneksi hyvin kanssa :hug:
Mulla on sellanen karsee paineen tunne tullut jalkoväliin, ihan kuin ois joku jalkapallo jalkovälissä.... pakko olla aina makuullaan kaksi jättityynyä jalkovälissä.
Pissakaan ei meinaa tulla välillä, kun paine niin kova, silti mulle ei ole kiinnittymisestä mitään sanottu.
Mies vain nauro, että eikös tunnu mukavalle, kun on kokoajan kuin ois iso halko alapäässä. :ashamed: :D
No joo, taas mun miehen outoa huumoria.
Piipille toivon kovasti, että yskä helpottas ja Nalle-Puh kiva kun tulit moikkaamaan ja saa nähä koska saat nyytin kainaloon
=)
 
Voi vitsit.

Repesin :LOL: kevytmelankolia Hupaisa heitto mieheltäsi.

Omanikin eilen heitti peittojen heilutuksen jälkeen kun mulla alkoi nivunen ja iskias särkemään yhtäaikaa niin en pystynyt astumaan sen jalan päälle ja pyysin miestäni auttamaan. Siihen hän tokaisi että ompas hän mahtava kun melkein joka kerran jälkeen menee muijalta jalat alta. :LOL: :LOL: :LOL:

Ohhoijaa..

Olisin jo niin valmis lähtemään. Neuvolassa valitin väsymystäni niin neuvolan täti siihen että yritä nyt hiukan nukkua ei se tosin onnistu kun sulla jo maitoa tullut niin uni muuttuu silloin koiranuneksi että osaan sitten reagoida heti vauvan itkuun. On tää keho aika kumma kapistus. :LOL: Eli ei toivoakaan että vaipuisin syvään uneen. :/

Niisku-neiti& rinsessa 36+2
 
Mulla on ihan sikahirveitä menkkajomotuksia SELÄSSÄ...ja supistelee ja joka kerran repii tonne kohdusuulle (?). En oo kellotellu supistksii, just kotio tultii ja meinasin heittää soffalle kattelee...
On iha sellasii, et pitää pysähtyy hengittää :whistle: Tuntuu eniten alamahassa ja selässä...katsellaan...eiköhän nää taas lopu :whistle:
 
Jahvetti Tsemppiä. Sullahan on viikkoja kasassa aika hyvin! :hug:

Itsellä on samanlaisia tuntemuksia. Eniten jomottaa alaselässä ja äsken kun sohvalle menin kyljelleni supisti oikein kipeästi. Mieskin jo hätääntys et mul tuli joku kohtaus. Nyt vasta sain vaatteet päälle. Kyllä teki kipeetä laittaa housuja ja sitten kun alushousut sain jalkaan kovan työn jälkeen huomasin niiden olevan VÄÄRINPÄIN :headwall: Ja taas pois ja uudestaan sama tuska. :LOL:

On tää kyl yhtä sanonko mitä. Ihan pää jumissa ettei osaa edes enää pukea. :LOL:

Olikos täällä joku joka tappeli elisan liittymän kanssa vai muistanko väärin. :whistle:

Oma kokemus elisasta on tällä hetkellä tosi tosi syvältä. Otin 2 viikkoo ennen joulua kytkypuhelimen ja siihen elisan liittymän. Ja se hemmetin liittymä ei ole vieläkään auennut! 2 kertaa olen soittanut elisan asiakaspalveluun. Ja ekalla kerralla selvis et mun vanha liittymä ei ole kokonaan mun nimissä niin täytyy ekaks se vanha liittymä muuttaa omiin nimiin no se on nyt ollut 3 viikkoo mun nimissä ja soitin taas elisalle ni se ämmä edes tajunnu siel toises pääs et mikä on homman nimi. Meinas uuden kortin mulle lähettää. No sain asiani kuitenkin hänelle perille ja hän lupasi että liittymä aukee viikon sisällä. Noh siitä lupauksesta on noin 3 viikkoa. :kieh: :kieh: :kieh:

Huomenna ajattelin mennä sinne hemmetin liikkeeseen ja laittaa sen äijän ojennukseen kuka mulle ton sopimuksen väsäs. Niil on muutenkin laskutuksien kans ollu ongelmia. Ihme säätöä.

Ja sit kun on vielä nämä hormoonit. Ni huhhu.

Jatketaan.

Niisku-neiti & rinsessa 36+2
 
Hyvä Jahvetti, lupaavalta kuullostaa nuo poltot!! Nyt vaa peukut pystyyn, josko ne ei loppuskaan ;) . Pidähän ajan tasalla. Meinasko tää pino alkaa rysäyksellä jakautumaan :eek: ?

Tämä täällä repäs!!! Nelinkontin kuunasin ja hinkkasin juuriharjalla kylpyhuoneen lattian ja siinä samassa sit saunakin. Ainut oli, että polvet meinas pamahtaa |O . Sit en malttanu lopettaa..imuroin ala -ja yläkerran. no ennen sitä menee aina tovi näitä kamoja noukkiessa. Ruoanlaittoon pitäs kohta ja tytöille lupasin, että lähetään koko perheen voimin tohon koulun kentän mäkiin viel pulkkailee :whistle: :/ .. Noo, katellaan saako isäntä lähtee ihan keskenään lasten kaa, mite vetää paikat kipeeks. Nyt just ei kauheita tunnu, toi tukivyö on hyvä, mut sen ku riisuu, ei mee kauaa ku alkaa kolottaa. Jep, ja illasta saunaan vielä =) . On se ihanaa, ku voi siivota ihan kunnolla.mikää inoilija en ole, mutta on ottanu luontelle, ku ei oo saanu imuroida, ,luututa jne..
 
Niisku-neiti Sä voisit siinä ovella varottaa, että hormoonihirmuinen tulee, että aletaanko sovintoon saman tien vaan vieläkö haluut alkaa vääntämään :LOL: :LOL: :LOL: . Ja voit antaa vinkin vielä, että omalla vastuulla, jos valikoi viimesen vaihtoehdon :LOL:
 
Jahvetti ja jepsu Se verokortti tais tulla voimaan 1.2. eli jos ei ennen helmikuun ekaa palkanlaskentaa vie ni joutuvat pidättämään oliskohan ollu 60% palkasta, mut onhan täs nyt vielä aikaa, varsinkin jos palkka tulee vasta loppukuusta.

Tyksissä käyty ja virtaukset ym. OK. Painoarvio 2700g, tiedä sit millä käyrillä se menee ku ens lääkäri sanoi et ison kokoinen näyttää olevan mut sit sanoi et jaa ei se nyt niin iso olekaan... Ja pyysin et kattoo ton kohdun suun ja se lupas mut sit unohdin sen otekin ku siel oli joku sairaanhoitaja-harjottelija joka kirjas niit tietoja ylös ja anto uuden ajan, siin oli sellasta häslinkiä ja sit viel parkkimittaris alko aika loppumaan. Piti jättää auto sellaselle paikalle et sai aikaa maksettua vaan tunnin eteenpäin. Noi sairaalan parkkipaikat on kyl kehnot ku siel tehdään jotain remppaa ja just se parkkialue mikä liki äitiyspolia on suljettu...

Kävin Baby-Ozissa piruuttani ku sain yksin liikkeellä olla ja sielt tarttui mukaan alennuksesta ruskea Name-It toppahaalari. 20euroa. Onpahan nyt sit vauvalle kunnon puku ku miettisin et ostanko lainkaan, isommilta on sellainen ohuempi haalari jäänyt mihin olis pitäny pukea aika paljon vaatetta alle. Ovat syntyneet huhti- ja elokuussa ni ei oo tarvinnut paksua vauvahaalaria.

Aikamoista painetta tuolla alhaalla jo tuntuu ja kävellessä hiukan jomottelee. Vauvan pääkin oli niin alhaalla et ei meinannu saada ultrattua kunnolla. Vasta-aineiden takia pitää mitata aivoista jonkun suonen virtauksia ja näytti ensin et ei löydy mut sit vauva hiukan nousu ylöspäin ku aikansa paineli vatsaa.

Mitäs tässä nyt sen kummempia.

Victoria 34+2
 
Tsemppiä Nalle-Puhille koitokseen!

Että voi ihmislasta väsyttää.. Eikä mua ole selkeästikään tarkoitettu ostamaan kaupasta valmiita harsoliinoja. Mä aattelin olla laiska ja menin Anttilaan koska siellä on 12kpl harsoja johonkin 12 euroon. Tai pitäis olla, mut hylly oli tyhjä. Ja lastentarvikeliikkeistäkään ei sellaisia löytynyt.. Että joko mun pitää mennä sinne Eurokankaaseen tai sit pitää surffailla nettikaupoissa..
Nyt pääsin kotiin ja laitoin pesukoneen päälle. Sit voiskin mennä päikkäreille sohvalle.
 
Sanoinko mie, että ne loppuu |O 3 supistusta tuli 7min välillä sohvalla, sit ei mitään...mut edelleen ihan ku olis menkat alkamassa |O
Katsellaan...mutta lepo vaan...kyllä täällä aika moni ennen minua laitokselle lähtee :D :kieh:

Verokortista vielä eli tosiaan nyt saan palkan tammikuun lopussa ja se kai menee viel vanhalla kortilla...seuraava tili helmikuun lopussa...eli periaatteessa jos ennen esim. helmikuun puoltavälii vie ni pitäs kai kerkee :whistle: Mut meinasin kyl huomenna hoidella asian pois ainaki verotoimiston osalta...jos sit ens viikolla pääsis töissä käymään...en ookkaan siellä syyskuun jälkeen käyny :whistle: Voi olla vähä outoo :kieh: Mut kun tästä on sellai 10km matkaa eikä koskaa sinnepäin mitään muuta asiaa, ni mitäs mie siellä :kieh: Niit'ä vanhoja käpyjä kattelee.. :LOL: :LOL:

cruella tuolla on sika liukas :whistle: :eek: Meinasin 2 kertaa pyllähtää jo tos omalla pihalla äske ku läksin kuopusta hakee...mitäs tehään? :wave:

Että näillä etiäppäin...jos menis laittaa ruuan, miehet kotiutuu hallilta vähä ennen kuutta ja jos saunan laittas...tosin eipä se oo koskaa ennenkää saanu yhtää enempää supparia aikaseks :kieh:

Jahvetti 37+0
 
Neuvolan täti sano että APUA täällähän tukka näkyy!! :eek: Kuulema korkeintaan viikko ja nyytti on kainalossa :eek: :eek: Veikkas tätyli, paino on pudonnu melkein kilon, sf-mitta usammalla sentillä ja paineet oli taas nousussa... napakoita supistuksia tullut pitkin päivää ja neuvolassakin nipisteli :whistle: Päällisin puolin teki painoarvion ja veikkas että siinä 2800-3000g ois nyt... Saas nähdä miten käy.. en kyllä ite usko että vielä laitokselle lähetään muutamaan päivään.. ;)
 
Meillevauva mä kävin hakeen niitä Anttilan harsoja Sellosta viikko sitten, ja ainakin sillon niitä vielä oli siellä (2. kerroksessa, kannattaa kysäistä myyjältä jos ei heti löydä)... eli jos sulla ei oo sinne kohtuuton matka, ni vois olla helpointa :)
 
Oho, Tarpalla alkaa tosi jänskät paikat olla! Muistahan siekin sitte ilmotella hetivaan kun jotain tapahtuu! :D Mun mies on todennut, että on se hyvä ku hällä on netti puhelimessa, voi sitte ihan sairaalassaki käydä täällä lukemassa ja kirjottamassa (kerron sille aina uusimmat juorut täältä).

Rintapumpuista on puhetta. Meikäläinen sellaisen hankkii, kuulema saa sairaalasta lainata/vuokrata tms. Mun on hiukka pakko, kun en kuitenkaan voi imettää tuota pikkuista vielä pitkähköön aikaan.

Munkin pitäis kai verokortti viedä tohon muutaman sadan metrin päähän työpaikalle, mutta ei jotenkin saa aikaseks. Myöskin mun pitäis varmaan palauttaa työavain, mulla kun sopimus loppuu 31.5 ni enpä sitä enää tarvinne.. Toiseen työhön vois kans viedä kortin, tosin siellä ne kynii melkeen kaikki mun palkasta muutenkin veroihin, perkules.

Tavastialla eilen oli muuten ihan hirmusen paljon odottavia mammoja, ei täältä ketään muuta ollut? Tosiaan joka toinen naispuolinen näytti olevan raskaana. :)

(.) Meikäläinen innostui imuroimaan ja vaihtamaan melkeen lakanatkin (tartten niihin vähän apua ku on niin iso sänky et ne ei muuten mene hyvin.. Vanhat pois kuitenkin) ja pöllytin vuodevaatteet ja yhen pienehkön matonkin.. Kiltisti tossa parvekkeella.. :D Mies ihmetteli että mähän innostuin, ja varotteli että mun pitäis levätä. Tänään ei kuitenkaan oo mitään muuta tekemistä, joten ei sillai mua haittaa jos toi kylki kipeytyy. Voin levätä sit illalla..

Tutustumiskäynnille pitäis sairaalaan varata aika, mutta en oikein tiedä mihin numeroon siellä pitäis soittaa. Tai no, varmaan ajanvaraus- numero vois olla oikea. Oon vaan tosi huono soitteleen tollasiin (yritin värvätä jo miestä mutta kuulema se on mun homma). Ens maanantaina olis ultra, kiva nähdä miten iso mollukka tuo jo on, viimeks 33+2 oli 1.8kg.

Kuultiin just, että kaverin vaimoke joutuu olemaan sairaalassa, niin että pääsee vaan "lomille" kotiin. Sairaala kun vielä on heiltä melko pitkällä, asuvat maalla.. Raskausmyrkytys, jonka takia lapsikin syntyy etuajassa. Yrittävät vielä kuukauden sinnitellä..
Mites muuten, tiedättekös jos on raskausmyrkytys, niin tuleeko silloin automaattisesti sektio? Vai käynnistetäänkö synnytys etuajassa ja kokeillaan normisti alakautta?

valkovuodosta muuten joku on joskus jo aiemmin puhunut. Mullakin tulee tosi vetistä, ja ihmettelin myös yks aamu että oiskohan tihkuvaa lapsivettä.. Meinaan kun lakanat kastui kun sitä sillai hulahteli (ei nyt litroittain mutta mun mielestä suht paljon). Päädyin kuitenkin siihen tulokseen, että tuskinpa on lapsvettä, mutta kuinka herkästi kannattaa lähteä testaamaan tuota jos jatkuu?
 
Hilari kiva kun olet vielä yhdessä koossa ja kaikki kunnossa.
Nalle-puhille tsemppiä ja onnea matkaan kuin myös Torpalle muistakaa ilmoitella kuulumisia :hug: :hug: molemmille !
Suonikohjuista: minulla ei ole ollut vielä missään.onneksi!
Mulla oli tänään neuvola lääkäri
kuulumiset:
raskausviikot 36+6
paino 87.5
painon muutos -250
turvotus +
Rr 129/91
Hb136
kohdunpohjan korkeus 31
lapsiveden määrä normaali
sikiön paino arvio 3.1kg
tarjonta rt
sikiön sydän 140
liikkeet ++
kohdunsuu pehmeä mutta kiinni
pituus 3
Lääkäri arvioi että lapsi syntyy normaalisti alateitse.

Äippä70 ja Vili-Iita
 
Tarppa :eek: :eek: Tsemppiä matkaan!!!! :heart:

civindal tuo oliskin kätevää...ite vois tän kannettavan ottaa mukaan...oliskohan sairaalassa langaton verkkoyhteys :whistle: :kieh: :kieh:

(.) Supistaa, ei supista, supistaa, ei supista, no supistaapas...tää on ny tällästä :whistle: Mutta toisaalta ihan kivakin...JEE, mulla on OMIA suppareita!!!!! :attn:
Tuskimpa tästä mihkään päässään aikoihin...maanantaina neuvola, saa ähä onko ees laskeutunu saatikka kiinnittyny...niistäkään kun se lääkäri ei mitään sanonu :snotty:

Huomenna cruellankaa taas rehvit...pääsee pois kotoonta :D :D

Supisteleva-Jahvetti 37+0
 
Noh, Sellon Anttilassahan mä kävin. On vissiin useat muutkin käyneet kun ei siellä harsoja ollu.. Otin reilut päikkärit ja äsken heräsin. On kyllä törkeän pimeetä taas, pitäis koiratkin ulkoiluttaa. Onneksi nekään ei tällaisista vesikeleistä tykkää joten ehkä mä pääsen helpolla..

Kauheeta, Tarppakin on jo jakautumassa! Tsemppiä!

Mulla on huomenna nlalääkäri, saas nähä mitä sanoo. Nyt on hyvä olo. Mua supistaa aika harvakseltaan, iltaisin ehkä eniten.

 
Liirah, kyllä sä varmasti tietäisit jos sulla olis alakerrassa kohjuja, on meinaan kipeitä ja ihan selviä kohoumia jotka varmasti tuntee ;) :whistle:

Tarpalle ja Nalle-Puhille tsemppiä, siinä taitaa olla seuraavat nyytinlunastajat :hug: :D Paljonko Nalle-Puhilla oli kohdunsuu jo auki?

äitsy ja pieni 34+5 edelleen :heart:
 
Hei vaan

Jahvetti, mietin tänään että kylläpä on naamassa jotakin outoa nyt, mutta sitten tajusin, että turvotusta sen on pakko olla, kun silmät alkaa poruatua pään sisään. Sormukset jo vähän kertoo turvotuksesta, ei enää pyöri tuossa miten sattuu. Kai ne on munkin pois otettava...

Koirille hajurätti, joku kirjoitteli siitä, että meinaa ottaa sairaalaan mukaan, hyvä idea. Tai en tiedä, jos me viedään koirat appivanhemmille hoitoon, niin ei niitä rättejä sinne jaksa viedä haisteltavaksi, mutta tilanteesta riippuen jos koirat onkin miehen kanssa kotona synnytyksen ympärillä olevat päivät, niin juttu on eri. Tällä hetkellä kumpikaan koirista ei millään tavalla kunnioita meikäläisen "siunattua tilaa", vaan saattavat esim. hypätä sänkyyn suoraan mun mahan päälle :eek:

Supistukset ei ole edelleenkään tehneet tasan mitään. Niitä on kymmeniä päivässä, kohdun kaulaa jäljellä 39mm edelleen. Oltiin nimittäin eilen ultrassa, yksi syy oli tämä Kiinille sattunut juttu =) Tyttö se oli edelleen kuulemma... Oli meillä muitakin syitä käydä siellä, mutta tulipahan tuo siinä samassa katsottua! Vauva oli 2600g ja syntymäpainoksi arveltiin noin 3400g. Tosin lääkäri sanoi, että tämä voi syntyä siinä noin viikolla 39.

Kela lähetti mulle tiedustelun tulonhankkimiskuluista. Mitähän nekin mahtaa olla. Eivät kuulemma tee päätöksiä ennen kun ilmotan niistä, ä-loma alkoi mulla jo 7.1. Jos ilmoitan vaikka km-korvaukset autolla töihin ajamisesta, niin huonontaako vai parantaako se mun rahaani?

Nelli, älä Tolulla ainakaan pese. Se on liuotin, joka tuhoaa aivosoluja, myös vauvan. Faktatietoa, älä kysy mistä tulee :| Eikä muitakaan aineita, joissa on liuottimia, saisi käyttää. Meillä on taloyhtiön saunansiivousvuoro tammikuussa, meinaan itse hoitaa sen, saunoa päälle ja lähteä sieltä synnyttämään. Meniskö se noin... :)

Kipsu 35+3
 
Civindal ei tuu raskausmyrkytyksestä automaattisesti sektio. Jos sulla lievä toksemia niin ei sulle välttämättä tehdä mittän niinku mulle kävi. Venytettiin vaan mutta onneks tytöllä oli kaikki hyvin syntyessään. Jos paha myrkytys niin ensin yritetään normaali käynnistyksellä ja jos oikein pahaksi menee niin kaippa ne sitten leikkaa. Eivät aina silloinkaan.

Tarpalle ja Nalle-Puhille tsemppiä! Synnytys lähtestyy teillä uhkaavasti.

Mites Jahvetin suppailut ja olikos jollain muullakin?
Täällä tulee tekstiä niin paljon et perässä ei pysy...

(.) tontilla kävin lumien työnnössä mutta yhtään supistusta en saanu aikaseksi. Kotiin tulin niin aloin imuroida ja varastossa tongin vanhoja leffoja ja könysin, niin ei yhtä ainokaista supsitusta.
Selkä on jotenkin vaan kipeä ja maha toimii oikein mallikkaasti jopa päivittäin. Joka on mulle uutta. Välillä ollu jopa 3päivää ilman kakkosella käyntiä. Huominen poli jännittää...jotenkin tuntuu et mulla ei oo tuol alapääs tapahtunu yhtään mitään edistystä. Mä oon nyt ihan malttamaton tän vauvan syntymän kanssa.

Passitin miehen parran leikkuuseen kun oli leikannu miten sattuun. Ihan järkyt pulisongit jättäny. Yäk. toivottavasti tuolta vessasta astelee mun "trinssi" kohta komeempana ku äsken. :D :LOL:

Nyt mennään löhöömään sänkyyn ja kattoon leffoja kun kaksistaan ollaan....

Tuun illalla vielä vilaseen tilanteen jos vaikka joku on joutunu lähdölle. Täällä sitä pelkoa ei ole. :wave:

jepsu ja Martti 35+2 :heart:
 
Tulin vain katsomaan vieläkö ootte kaikki kasassa vai tekeekö joku jo lähtöä synnärille :D
Mies lupas lihakeiton tehä ja mä lupauduin perunat kuorimaan.
Menee vähän myöhäseksi ruoan laitto, mutta kun on ollut pyykinpesua ja mies vasta tunti sitten heräsi, kun yötöissä oli ja kasin jälkeen lähtee taas yötöihin.
Onneksi lauantaina alkaa vapaat! Saan itsekkin sitten vähän hengähdystaukoa.
Supistelee tasaseen tahtiin, mutta kun eivät hullun kivuliaita ole, niin supistelkoon.
Huomenna kuiteski se neuvola.
Nyt 36+3 :wave:
 

Yhteistyössä