** Helmikuun Helmet** tammikuu

Heissan!

Hyvä, että Hilarilla kaikki ok ja vauvakin vielä kyydissä! Puhin kuulumisia odotellessa...

Tekstiä oli taas niin kerpeleesti, etten muista mittään, noh, eipä oo uutta...

Mäkin olin tosiaan tänään parturissa ja pistinkin "vähän" paremmaksi...pönötin siinä tuolissa nimittäin 4 tuntia!!! Hiukan oli tuskaa. Parturi oli joku nuori tyttö ja mulla kun on pitkät ja tosi hankalat hiukset, niin neljä tuntia meni. Ja lopputulos oli...noh, ihan ok kai, mutta ei kyllä sellanen mitä lähdin hakemaan. Mä kun haluaisin takasin vaaleahkon värini ja tää on edelleen ihan tumma parilla vaaleella raidalla :/ .
Kidutin äsken vielä itseäni katselemalla vanhoja kuvia ja ai, että alko harmittamaan :( . Ja kyllä tuli sellanen olo, että voishan tästä pötsistäkin jo luopua, jotta näyttäs (toivottavasti!) taas joltain muultakin ku ryhävalaalta. Kyllä tämä 10 kiloakin vaan NÄKYY!

Kiitos muuten teille, jotka noita liikunta/vatsalihasjuttuja laitoitte!!!

Huah, muutenkin ollut tänään vähän mieli maassa, noh, onneks mahassa on ainakin viihdytty ja vedetty aikamoista rallia, meinas kyllä raukka jo hermostua ihan tosissaan siellä parturissa :)

Tillukas...kuulostipas tutulta tuo synnärikäynti :| . Olikos se kätilö sellanen nuorehko lyhythiuksinen ja silmälasipäinen. Siellä tais muuten olla tositoimissa just silloin ainakin yks tuolta tammikuisten pinosta (olen vähän vakoillut... :whistle: )...

Mietin tässä vielä, että pitäiskö hommata ennakkoon se imetystyyny ja rintapumppu vielä...hmmm...kaippa tuo mieskin silti ne voi sitten hakea, jos tarve tulee, ku toisaalta ei viittis turhaankaan ostaa. Jos pärjäis vaikka tavallisilla tyynyillä.

Sairaalakassiakin aloin tossa pakkailemaan, mitähän sitä sinnekin mukaan laittas? Kertokaas jos teillä on jotain vinkkejä antaa (on tästä varmaan ollut jo puhettakin, mutta en muista milloin, enkä jaksais kahlata kaikkea läpi... :ashamed: )

 
Zuku Ei siin Novitassa mun mielestä erikoisemmin lasten tai vauvan vaatteita ollu, yks huppari/housut ohje, alkaen 62cm ja yks jakku/myssy alkaen 56cm. Aika perinteiset ohjeet, et ei niiden takia kannata ostaa. Isommille lapsille oli 8 paitaohjetta, yks tyttöjen paidan ohje oli mun mielestä kiva mut aikä vähälle käytölle taitaa tämä lehti jäädä. Takasivulla mainostettiin et maaliskuussa ilmestyy lehtti jossa vauva ja leikki-ikäisille ohjeita ja kastemekko bambu-langasta.
Suosittelen tota tammikuun Suuri käsityölehteä, siinä enemmän mun mielestä sellaisia mitä vois toteuttaa ja pieniä kokojakin ohjeissa reilusti.

Rintapumppu mulla oli kahdessa aikaisemmassa mut mult ei tullu maitoa pumppaamalla, käsin kun paineli tuli suihkuamalla niin et ihan pullollisenkin sai yhdellä kertaa. Möin se pumpun jo ennen tätä raskautta, tuskinpa sille nytkään käyttöä on. Imetin 10kk molempia tyttöjä ja tais pari kertaa olla sellainen tilanne et piti käsin tyhjentää. Tosin aamuisin välil oli sänky märkä...

Kotiutumisvaatteet Sukkia ja alusvaatteet otan puhtaita mukaan mut muuten samoilla vaatteilla meinasin kotiin tulla. Näin aikaisemminkin, äitiyshousut ihan ehdottomat synnytyksen jälkeenkin jonkun aikaa, varsinkin jos sektio joudutaan tekemään.

Vauvan turvakaukalon ja vaatteet laitin jo valmiiksi et mies saa sit vaan ottaa ne mukaan, hiukan pakkailin jo tytöille kassia et ei tarvi sit pakata jos synnytys alkaa ennen käynnistystä kuitenkin ja omaan kassiin laitin imetysliivit, liivisuojia, sukkia ja pikkareita ja minipullot shampoota ja kasvojenpesuainetta, hammasharja ja meikkipussi heitetään sit lähtiessä matkaan. Ja ehkä kutimet jos käynnistyksellä aloitetaan.

evaellen Mä kävi kans parturissa tänään. Anopilla tosin, kivat luontaisedut kun on parturin minä... Värjättiin eli tuohon eteen laitettiin punaista ku oli haalistunut ja takatukkaa blondattiin sieltä sun täältä, aika piristävä kokemus taas kun sai hiukan uutta näköä tukkaan.
Ja en kyl kauan joutunut pesupenkissä istumaan mut ihan OK olotila oli, ei mitenkään ahdistanut. Mut tuskin se tyyny pahitteeks ainakaan on.

Hilarille tsemppiä et kaikki menee hyvin.
 
Voi hitsin vitsi, kirjottelin vaikka kuin ja sitten tuli tuplat ja kun toista poistin niin katos kaikki..tos ärsyä :|
Mutta siis nopsaan; Maalismassujen etusivulle oli koottuna muistaakseni synnäri listaa, liekkö sallittua kopiointi vai voisko oman väsätä?
Kättärillä kätilö vinkkas että käsitumput heiltä katoaa..että omia voisi mukaan ottaa.
Itellä kassissa tällä hetkellä;


  • liivin suojia
    imetysliivit
    vaatekerrasto
    silmälaput (joskos nukkumattia ees laitoksella näkee)
    oma tynnyliina
    trippimehuja
    hygienia tarvikkeet
    vauvanlelu vauvan sänkyyn maamerkiksi
    harso koirille nuuhkittavaksi

Mietinnässä vielä korvatulpat?? Ja lukemista pitänee keksiä. Ja tietty kamera ja laturi, ettei vaan unohu :headwall: . Täyttelen aina kun jotain juolahtaa mieleen, kohta on jo varmaan tavaraa liikaakin :whistle:
 
zuku: Jos ei ole todettu sokerien olevan koholla rasituksessa, niin tuosta raskausdiabeteksen ruokavaliosta / sokerin välttämisestä vauvan kokoa ajatellen ei ole mitään hyötyä. Tietenkin ainahan kannattaa syödä järkevästi, mutta turha itseään on vartavasten kiusata. Voithan pyytää terveydenhoitajalta verensokerimittaria ja liuskoja lainaan niin "varmistut" asiasta. Paastoarvon (eli ennen aamupalaa) pitäisi olla alle 5.5 ja tunnin kuluttua ruokailun lopettamisesta alle 7.8.

Peittojen heiluttelusta: Molempien tekisi mieli, mutta niistä ekoista olikohan viikon 26 suppailuista asti olemme pidättäytyneet, sillä minulla petipuuhat ovat aiemmissa raskauksissa aiheuttaneet suppailuja ja pehmittäneet paikkoja...

Kotiutumisvaatteista: Puhtaat alkkarit, rinsikat ja sukat otan mukaan. Kotiin laitan kasaan paidan ja housut, jos synnyttämään mennessä päällä olevat vaatteet sattuvat likaantumaan, niin ukko voi tuoda puhtaat mukanaan.

Meillevauva: Aarg, vihainen sinun puolesta. Meillä onneksi ukko tietää, että jos tosipaikka iskee niin osaan jättää oman auton vaikka tienvarteen (maaseudulla) tai pysäköintialueelle (kaupungissa) ja jatkaa siitä matkaa tarvittaessa pirssillä tai lanssilla.

mamitre: Niinhän se on, että ne supparit on tullakseen, jos ovat. Tänään täytin pyykinpesukoneen, okei tyhjäsin ja täytin myös kuivausrummun ja sain siitä kivuliaat supparit aikaiseksi. :(

Rintapumppu: Kuuluu mulla ehdottoman tarpeellisiin varusteisiin. Mä yritän just miettiä, että onko mun toinen Aventin pumppu täällä kotona vai Hesassa voisin nimittäin lainata tuota toista jolle kullle varalle postimaksuja vastaan. Omaksi en siis antaisi vaan, että näkisi tarviiko vai ei... Ja tuo sairaalan sähköpumppu on ihan luxusta, tälläkin kertaa olisi tarkoitus luovuttaa maitoa, jos vain tarvitsevat. Kahdesta aikaisemmasta maitoa on nimittäin tullut ihan "yli äyräiden".

Hilari: Toivottavasti sinä ja vauva olette kunnossa!

Nipsuli: Mulle kätilö just eilen sanoi, että nuo alavatsasupparit ovat tehokkaampia paikkojen avaajia kuin ylävatsallakin tuntuvat supparit (näin siis ennenaikojaan). Tokassa synnytyksessäkin mulla oli supparit kipuili pelkästään alavatsalla (+sisäreisillä).

Niisku-neiti: :LOL: :LOL: :LOL: Nauran kippurassa tuolle "kävelytys-saunotukselle". :LOL: :LOL: :LOL: Päivän pelastus!

(.): Oli käynti tuolla "omalla" äitipolilla. Kyllä siellä vaan on mukava ja rento meininki verrattuna synnärin äitipoliin. =) Sain toista supistustenestolääkettä (vastaavaa, jota sairaalassakin annetaan). Tällä kertaa lupasin mennä reseptin kanssa toiseen apteekkiin, edellisellä kerralla "nihilisti" proviisori ei suostunut ko. lääkettä luovuttamaan koska lääkeyhtiö oli kieltänyt käytön supistusten estoon... Toisessa apteekissa farmaseutti luovutti lääkkeen iloisena ja muisti opastaa vielä asiaankuuluvasti. Onneksi tuolla lääkkeellä supistukset tuntuvat rauhoittuvan. Muuten päivä on tullut vietettyä enimmäkseen vaakatasossa.
 
no heippa taas kaikki!

tosta mun hemoglobiinista, oon neuvolassa joka kerta sanonut ja soittanut noin miljoona kertaa, mut p*skat se mitään sano! siis neuvolatäti. sanoo vaan että no eihän se nyt vois niin kamalan korkee ollakaan.. ja miksei??
tänään soitin sitten (ja okei, eilenkin) äippäpolille ja sieltä sanottiin ettei pahemmin mihinkään ryhdytä, kuha ei tosta enää mee alaspäin. synntyksen jälkeen sitten varmaan punasolutankkaukseen, mutta siis kun mulla on NYT paha olla! ja tuskin vauvakaan riemusta hyppii. ota niin päähän. ainoa minkä se sanoi sitten sieltä äippäpolilta että joskus voidaan käynnistää jollei lähde nousuun..

täällä aika moni alkaa jo jakaantumaan, vaikka ollaankin vasta näin tammikuun alussa. ite mä vedän varmaan helmikuun loppupuolelle. :D

mä en mitään kassia oo edes vielä alkanut miettimään, kun ei tässä kuitenkaan lähtöä tule vielä aikoihin, ja äkkiäkös sitä sitten ottaa mukaan hammasharjan ja dödön!!! :LOL: mies saa tuoda muut myöhemmin, mutta tuskin me koskaan joudutaan lähtee niin nopeesti että tavarat jäis kotiin.

pitäiskö alkaa jo nukkuu? ei tosin väsytä.
 
aamuyötä vaan kaikille! tämän siitä saa ku kerranki menee aikoinaan nukkumaan, nukahdin joskus 11 jälkeen illalla ja heräsin tuossa neljältä.. :/

eilen ai jaksanu koneella istua ku paikat ärty selvästi eilen ku siellä synnärillä kätilö ja lääkäri kokeili paikkoja niin pikku supisteluja pitkin iltaa ja tosi ilkeitä vihlasuja mahassa ja nivusissa..hitto mulle tarttu ukosta tämä flunssa, tosi kiva taas nokka tukossa pyöriä ku vasta ennen joulua oli tauti.. |O

minäkään en aio pakata matkaan itelleni muuta ku puhtaat alusvaatteet ku aion kotiutua samoissa vaatteissa sairaalasta ku missä sinne menenki.

onneksi hilari on vielä yhtenä kappaleena ja toivottavasti saa mahd. pitkään vielä ollakki.

tuosta holhouksesta jotku noitu, minä en oo kyllä joutunu siitä kärsimään, voin melkeinpä sanoa että päinvastoin, ku tuntuu että ukon mielestä kaikki on niinku ennenki ja ei se rupea auttamaan missään kantamuksissakaan tms. vaikka kuin pyytäisi, mut sitte yks kaveri ku kävi pitkästä aikaa kylässä niin juoksi suurinpiirtein tyynyn kans minun perässä ja aina ku jonnekki istuin niin oli sitä tyynyä työntämässä selän taakse jne niin sille jo sanoin että onneks ukko nyt ei oo tollanen hysteerikko, ku hermot menis alle vuorokaudessa =)

piipero86 & piipertäjä 33+0 :D
 
Huomenta |O

Voi viddu sanon nyt heti suoraan. Koko yön särkenyt paikat. Vauveli eilisen kävelytys-saunomisen vuoksi laskeutunut hyvinkin alas. Kädet on niin turvonneet että puutuvat jatkuvasti ja kutisee. Sama tielanne jaloissa ja kun tää tankki rupee itteäs raapimaan niin tulos on se että MIES ajoi mut äsken sängystä pois. Et hän saa nukkua :kieh: :kieh: :headwall: :headwall: Olen kuulemma niin levoton. :whistle:

Kyl mä sil viel levottomat näytän.

Niisku-neiti & rinsessa 36+2 :heart:
 
:wave:

Hemmetti sentään... Väsyttää ihan sikana mut tää särky on jotain niin kauheeta. Ei supista vaan kauhee paino haarojen välissä. Häpyluu on niin kipeä että kävellessä itkua saa vääntää. :ashamed:

Pakko kai kokeilla vielä tyynyjen kanssa mutta tuskimpa auttaa.

Nyt on kyllä sillanen olo et sais jo tulla. toivottavasti tää särky hellittäis ni vois nauttia viel viimisistä viikoista.

Vauveli on kyl siinä mitoissa jo että pärjäisi hyvin jos ulos haluaisi tällä tai ens viikolla. Tuskimpa pidemmälle päästään kun hänen päänkoko vastaa jo rv 38+3 ultran mukaan. muut mitat rv 36 :/ Vautsi isopää. :LOL: :heart:

Niisku-neiti & rinsessa 36+2
 
Niisku-neiti
Hemmetti sentään... Väsyttää ihan sikana mut tää särky on jotain niin kauheeta. Ei supista vaan kauhee paino haarojen välissä. Häpyluu on niin kipeä että kävellessä itkua saa vääntää.
:hug: Sama meininki, ollu pari viikkoa jo ja pahenee vaan :snotty: .

Hyvä, kun hilarilla ja vauvalla kaikki hyvin =)

(.) Sain illasta tuon isännän lämpiämään :eek: . Hellästi sit yritettiin sekstailla.. No, se lopetti kesken ja sano, että kunto loppuu, ei jaksa |O . On kuulemma niin pehmeetä tuolla mun alapäässä, että ei kauheesti tuo tyydytystä.. No, tulipahan sekin selväks, ei tartte ainakaan ehdotella enää mitää. Kyllähän tuo pahoillaan oli ja ehdotti, että yritetään vielä toiste uusiks, mut jos se sellasta lölleröä on, ni eihän se nyt miltään tunnu.
Yöllä vihlo vähän joka paikkaan, lonkatkin kieptynyt :eek: . Monella ollu sitä, mut ei mulla. Noi nivuset edelleen juilii ja aamu alko aika napakoilla menkkaoireilla, mut tätä kai se on nyt synnytykseen asti on. Paikat kypsyy, lölleröt lisääntyy alapäässä ja sillee :D .
Tarttee tässä antaa Muumien jälkeen aamupalaa neideille ja lähteä ulos puistoilemaan.

Mukavaa päivää,palataan tuonnempana :)

:heart: nelli&pulla 36+0 :eek: :eek: , aika hyvin jo :D
 
cruella kiitos infoamisesta :) :hug: tää on ihana palsta kyllä ,kaikki tuetaaan ja tsempataan toinen toisiamme!vauva tosiaan voi hyvin ainaki sydän äänten perusteella,vaikka massulleni eilen kaaduin :ashamed: ja kuuman teen sain päälleni,,,tänään tosiaan ultra ni kattovat tarkemmin ja nyt meen ensin kuvauttaan polven ja ranteen kun neki meni siin rytäkässä :ashamed: ,on sitä kömpelö norsu :LOL: ensin itketti illal ja sit nauratti,kun aattelin asiaa,,,mulla on kyynärvarresta ja varpaasta nahka lähteny,polvi on musta ja turvonnu ,ranne turvonnu ja kipee,palohaava persiessä ja nilkassa,,,hmm olo on kuin ois katujyrän alle jääny,,,,pääasia ettei massuun sattunu eikä vauvaan...nyt meen taas sinne lekuriin,oonki jo vakio asiakas! mukavaa päivää ja kommentoin myöhemmin kirjoituksianne,olettekin ahkeria kirjottaan =)
 
huohmenta

taas meni osittain valvomiseks yö ku poika yski ja sitä piti lääkitä niin piristyyhän siinä. ja sit ukko yritti tunkee mun puolelle, pikku hiljaa hivutti. yrittäs perkele päivälläki |O :whistle: loppujen lopuks sit työnsin koko mun "pikku" painolla sen omalle puolelle. kyl se sit siellä pysy B)
tänään nettitapaaminen kotkassa, jahvetti muutes, jos kerkeet ni tuu pasaatii kaheltatoista. voitas tänää nähä kun se huominen on varmaan aika hurjaa keliä :headwall: vähän myöhään tääki nyt tuli mut enhän mä mitään tajua :kieh: laitan sulle viel viestinki jos et koneelle kerkee. ainii, mut sullahan oli vissii menoja. no kokeilen kuiteski.

mirtsu: aikun söpö pieni masu =)

nelli: aika reilu isäntä sulla :whistle: oisin varmaan ite kilahtanu ja ruvennu sadan vuoden selibaattiin :kieh: ja voihan sitä muutenki sekstailla, ei aina tartte sitä yhdyntää. paras mäki neuvomaan kun hiljasta on meillä tolla saralla :whistle:

nyt valmistautumaan lähtöön että keritään. hauskaa päivää ja älkää liukastelko :attn:
 
Hello!
Supistusten valvottama yö takana :eek: ja aamu yöstä kun kävin vessassa pönttöön LÖMPSÄHTI ISO LIMA LÖTTERÖ rusehtavan kelta kirjava jossa oli verta seassa! :x Liekö oli limatulppa en tiedä... :whistle: Pitää mainita asiasta neuvolassa tänään.

Tarppa ja toukka 36+2!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
jahvetti: ei tossa oo merkkiä tai en ainakaan löydä mut sellanen emman tyylinen. en kyllä uskalla koneeseen laittaa jos vaikka posahtaa :/ käsin vaan jynssäämään :kieh: |O
katotaa sitä perjantaita, on meinaan luvattu 4 astetta lämmintä ja vesisadetta |O jos kauheesti sataa ni me ei viititä lähtee kävelemään. ja liukastaki tulee ni parempi pysyä sisätiloissa tai vaan pihalla. mut sen näkee perjantaina sit.
Aijaa...en ookkaan säätiedotuksia katellu...tosin nyt olis +2 mut ei taija sataa :whistle:
Mutta ehkä parempi juu pysytellä kotona, jos kovin liukkaaksi vetää...ja vetäähän se, jos satamaan alkaa...
Mut jos onnaa, niin varmaan tossa 11 pintaan`? :wave:
Et jos tossa 9-10 aikoissa sit ilmotellaan puolin jos toisin, et mennäänkö...? :wave: =)
 
Huomenna ois neuvola ja en sitten millään enää jaksaisi siellä juosta.
Saa nähä saanko sinne vielä yhden ajan, kun se äitiyspoli on kuiteski jo 28.1.
Tarppa kyllähän tuo limatulpalta vaikuttas.
Tänään pidän pyykkipäivän ja pesukone on laulanut jo klo 5 asti.
Ihan kivasti supistelee ja sattuu jokapaikkaan, kun pyykkiä vien kuivumaan kuivaushuoneeseen, rappusia ylös ja alas.
Pitäs varmaan vähän tahtia hillitä, ettei vauva innostus syntymään, kun äitiyspolilla viimeksi varoittelivat, että vaikka vauva on jo 3500g, niin keuhkot ei silti välttämättä ole vielä tarpeeksi kypsät.
Nyt 36+3 :wave:
 
Tosta holhoamisesta vielä.. ONNEKSI mun miehellä on sen verran järki päässä ettei ihan aina ole paapomassa. Tokihan se auttaa jos mä alan raahaamaan jotain järjettömän painavaa lastia (kuten syksymmällä auton renkaita), vähintäänkin pyörittelee päätä kun mulla on valikoiva kuulo. Ja odottelee mua kun köpöttelen sen perässä ulkona (mä voin nimittäin muksahtaa kumoon tosi helposti..). Noi tulevat isovanhemmat vaan on rasittavia. Miehen vanhemmat on hössöttävää laatua muutenkin ja nyt tää vauvan tulo on vaan lisännyt kaahottamista. Luojan kiitos asuvat Pohjanmaalla.. Mukavia kyllä ovat mutta hössötys vaan menee potenssiin sata. Oikeesti miehen kanssa kauhulla odotetaan mm tulevia synttäreitä ja jouluja, koska silloin homma räjähtää käsistä.. Mun äiti on hiukan rauhallisempi, sille mä voin ihan reilusti sanoa milloin menee hermot.
Ja tosta autoilusta.. Mähän toki voisin vallan mainiosti ajella ite laitokselle mutta veikkaanpa että mies mut hakee tai meen taksilla jos on töissä. Onneksi Jorvissa on tilavat parkkialueet, mä oon onneton parkkeeraamaan :whistle:. Tosin mun äidin mielestä edes mun mies ei sais ajaa meitä sairaalaan koska on kuitenkin niin paniikissa. Tulevien isovanhempien mielestä pitää lähteä lanssilla jos vedet menee, näin kun oli ehdoton sääntö 70-luvulla.. Just eilen kätilö totesi että jos ei erityistä syytä, niin vesien menon jälkeenkin voi tulla ihan rauhassa.

 
tarppa vaikuttaa kyllä kuvailujesi perusteella limatulpalta. Liekö sinä seuraavaksi lähdössä?!

Hilari hyvä että oot kunnossa ja vauvallakin kaikki ok. Kovasti oot rymähtäny ku noin oot ittes telonu. :hug: koitahan ottaa rauhallisemmin! :hug:

heltu meillä nuo sokerien raja-arvot on paasto alle 5,2 ja esim. aamupalan jälkeen alle 6,7. Todellakin heittää aika hyvin nuo joka puolella. Jännä homma.

Nelli luulenpa että meillä voi olla sama homma tänä iltana...voi homma loppua kesken löllöyden takia. :LOL: Tyttö viedään yökylään isovanhemmille niin josko sitä taas koittas heilutella nuita peittoja. Tuntuu vaan niin tuhannen turvonneelta tuolta alapäästä. :whistle:

Niisku-neiti mulla kans eilisestä asti ollu todella hankalaa tää liikkuminen. Nyt on jotenkin alkanu tuntuu et epeli on laskeutumassa uomiinsa. painaa niin penteleesti tonne alas.
*Katotaan vaan niin huomenna ultrassa poju on poikittain vieläkin* :eek:
Ja meillä kans kysellään jokojokojoko..oon lohdutellu et tulee pitkä aika kysellä kun varmaan menee sen 2vkoa yli taaskin.

Flunssa jatkuu täälläkin. Tuntuu ettei tää lopu koskaan....on kyllä niin tuhannen kauan kestäny jo.

Kotiutumisvaatteet aion lähteä pois samoilla joilla sinne sisään meenkin. Puhtaat alusvaatteet otan mukaan. Sitten on kiva käyttää omia alkkareita kun vuoto vähän niukentuu mutta alkuun niitten jättisiteiden kanssa on ihan jees olla sairaalan jumboissa. Muutenkin aion sairaalan vaatteita käyttää.

Liirahillakos se veri oli 90 :ssä....kyllä on ihme jos mitään ei tehdä. Nyt kovalla kovaa vasten ja sanot että sulla on huono olo etkä jaksa mittään niin pakkohan niitten on jotain alkaa tekemään. Mulla on laskenu 105 ja yhes vaihees ja silloin jo olivat aika kauhuissaan.

Nyt meen kattomaan josko pyykkikone olis tehny tehtävänsä et vois vaihtaa toisen koneellisen.

Jepsu ja Martti 35+2 :heart:
 
cruella keitäs teitä sinne tuleepi? :whistle: Yks vaihtoehto tosiaan olis ollu Pasaatikii :kieh:
Juu mie en kyllä tänään pääse...esikko kun tulee jo 12 koulusta ja yritän aina olla kotona kun kotiutuuvat =) Lähtee sit kuitenki melko pian hallille siitä jne.

(.) Mä oon turvoksissa kun syöttöporsas :'( :'( :'( Sormukset on jumissa (meen kohta liottaa kylmään veteen!!!), polvillaan/kyykyssä on turkasen tuskallista olla, tuntuu kun jalkapohjissa olis selalset keinutuolin jalakset :'( :'( |O Nyt se iski...puntarilla en oo käyny, mut jos vanhat merkit paikkasa pitää, niin loppuviikot tulee 2kg/vko!!!! :'( :'( :'(
Ja kun mä niin oon yrittäny tätä turvotusta välttää...naamakin on ihan hirvee :'( :'( :'(

Tarppa, kyllä tuo limatulpalta kuulostaa vaikken oo koskaan moista iteltäni bongannu :wave:
Mut siitähän voi synnytys lähtee nopeestiki käyntiin tai voi mennä viikkoja =) Onko vielä mitään "oireita"? :D

Että sellasta...tänään alkokin sitte 38. viikko ja vauva olis täysaikanen =)

Jahvetti 37+0
 
Käytiin eilen tutustumassa sairaalassa. Hurjaa, kun kätilö sanoi että neuvolakortti on tästä eteenpäin pidettävä aina mukana missä liikkuukin, sillä lähtö voi tulla milloin vain :eek: Jänskää!

Mäkin olen jo sairaalakassia pakkaillut. Pikkuhousuja, imetysliivit, sukat, liivinsuojuksia, lukemista+hygieniatarvikkeet sieltä jo löytyvät. Takaisin kotiin meinasin myös tulla menovaatteissa, elleivät ole likaiset. Jotain eväspuolta kannattaisi kuulemma ottaa mukaan. Hankala vaan etukäteen mitään laittaa, voipihan tässä kuitenkin vielä jopa 6 viikkoa mennä :D Niin ja lukemista.

35+4
 
tarppa: limatulppaa mäkin veikkaan mut tosiaan voi vielä kestää tovi ennenku synnytys alkaa =)

jahvetti: sitä helistimen porukkaa. pitää tänää kattoo et minkälaiset tiet nytte et jos jo liukkanlaiset ni huomenna ei kyllä mihinkään. meiltä tohon leiakrille kuiteski yli 2 kilsaa ni en uskalla lähtee liukastelemaan. tietty voisin kysyy äiskältä autoa. mut katotaa sitä huomenna sit =)
 
c81
Miepä ehdin käydä jo neuvolassakin.. pikkuinen pelotteli äitiään liikkumattomuudella! En saanut hereille sitten millään, ja kun soitin neuvolaan niin neuvolan täti sai meien unikeon hereille, ja onneksi lopulta löysi sydänäänetkin.. Ei saisi äiti tuollalailla pelotella :( En mie muuten huolestuisikaan niin helposti, mutta kun ei mihinkään tönimiseen tai syötävään reagoinu. Niistä yleensä alkaa kovatkin bileet mahassa!
Mutta miepä lähden valmistautumaan ulos lähtöön.. jos selkä kestäisi yhden kauppakeskus+kavereiden tapaamisreissun vielä!

t. C81 33+3 (yritin jo eilen huijata että ois noin paljon viikkoja.. ei toimi matikka enää..)
 
c81
Ai niin, ja Tarppa, meilel sanoi neuvolassa, että se limatulppa voi tulla vielä takaisinkin vaikka jossain vaiheessa lähtisi.. outoa kun mihinkään merkkeihin ei voi luottaa 100% :)
Mutta sullapa on viikot jo hyvällä mallilla vaikka lähtö tulisikin! :heart:
 
Huomenia :wave:

Huiii..Tarpalla rupeekin olemaan jännät paikat, liekkö olet sitten seuraavana jonossa =)

Hurjalta kuulostaa Hilarin kaatuminen :( , no onneks kaikki vaikuttaisi kuitenkin vauvalla olevan kunnossa, äipälle sitten vaan pikaista toipumista vammoista!

Oliko teillä, joilla tuota paineentunnetta alhaalla, niin vauva jo kiinnittynyt. Tällä kun on terkan mukaan majailtu rt:ssa ja melko alhaalla jo ikuisuuksia, mutta silti mulla ei ole juuri muita tuntemuksia alakerrassa ku, että ajoittain painaa virtsarakkoon. Mutta täällä ei olla siis vielä kiinnitytty, että liekkö nuo vaivat tulevat sitten...? Tai sitten mulla on vaan ihan hehtaarilantio, että ei tunnu missään :whistle: :D

Mirtsu 36+5
 

Yhteistyössä