** Helmikuun Helmet** tammikuu

Niisku-neiti voihan se olla limatulppaa hyvinkin..yleensä siinä on jotain väriä mukana, vaaleenpunasta, vihreetä, rusehtavaa..Mut limasta se selkeesti on ja mä en ainakaan voi sitä valkovuodoksi sekottaa. Mulla meni tokasta vasta laitoksella, just ku olin sinne menny ja kätilö tutki kohdunsuuntilanteen, sit tuli. Esikosta tais mennä kotona useempana päivänä. Mutta tuo sisätutkimus kyllä ärsyttää noita paikkoja, joten voi olla ihan sitäkin. Sullahan oli tosi hyvän kokonen vauva ja viikot jo hyvät, että eipäs hätää, jos alkas tulemaan. Tosin limatulpasta voi kestää pitkäänki enne ku syntyy.

Nalle-Puh
ja kukas toine :ashamed: ( hitto en saa pähäni nikkiä ), taitaavat olla hommissa, tai jo urakka ohi. Kiinnostas kuulumiset :whistle:
 
Victoria Crown luin jostain et uudessa novita lehdessä olisi lapsille/vauvoille paljon ohjetia. Onko? Ku meidän kauppaan sitä ei ollut vielä tullu, ku alku viikosta kattelin..
mul tli tänään uus otobre lehti (ei kannata ostaa irtonumerona, musta ei ainakaan ollu mitään kovin hyviä malleja tällä kertaa).
Onko kukaan muu joutunut raskaus aikana syömään vatsasuoja lääkkeitä? minkä nimisiä. Mul tuota vatsa (närästys) ongelmaa on ollu jo ennen raskautta (olen syönyt pari kuuria + tähystetty). Nyt alkanut etenkin iltaisin ja öisin ylämahaa polttelemaan. Nytkin on niinkuin housun reuna painaisi koko ajan, vaik housun vyötärön olen laskenu alas. nauvolassa tänään kävin ja mainittin asiasta, ni meinas et on varmaan vatsalaukku ärtynyt. Aikoi neuvola lääkäriltä kysyä asiasta..jos sais jonkun resepti lääkkeen. Gefilus-piimää juon melkein litran päivässä + gefilus kapseleita käytän (ainako muistan) mut alkaa tuo taplettien määrä jo muutoinkin hirvittää...onneksi pissa estolääkkeen olen saanu jättää pois.
Muutoin neuvola käynnillä kaikki ok.
RR 127(76,
pissa puhdas,
hb 126
painoa tullu 400g/vk yht. 4kg
vauva rt ja antoi painoarvioksi 2300g, tosin meinas et voi olla hiukkasen yläkanttiin..pää + reisimitta menee edelleen hyvästi yläkäyrillä ja vatsan ympärys keskiyläkäyrällä (th-mittaili). Meinas et jos näin kasvaa ni olis liki 4g syntyissään krrr...hyvin näytti hengitys harjotuksia tekevän..on laskeutunut, mutta ei vielä kiinnittynyt. mä alan nyt kiinnittään entistä enempi huomiota ruokavalioon..jos sillä vois vähän hillitä tuota vauvan kasvua.
oon kyl moneen otteeseen neuvolassa sanonu, et mua hirvittää synnytyksessä kaikkein eniten tuo vauvan koko. jospa se syntys hyvissä ajoin..
ruokavaliosta mul ei ole isommin mitään mielihalu juttuja tullut. sitrushedelmiä ja marjoja söisin enemmältikki, mut ku alkavat ihan hirveesti närästään. yleensä ottaen olen syönyt hedelmiä niin että kohta tulee korvista ulos
joku mainitti herne-maissi-paprpika yhdistelmästä, mä olen ennen raskautta tukkinu sitä yhdistelmää joka paikkaan...aivan ehdoton makaroni laatikossa/makaronipadassa + riisin kanssa.. mut nyt olen jättäny vähemmälle, ku isännän mielestä "rehut" ei kuulu makaronilaatikkoon...toki mua aina himottas laittaa sekaan etes vähän porkkanaa :D
pitäs jostain kaivaa tarkemmin esille tuota raskausajan diapetes ohjetta, jos vaik sitä alkas nyt loppuajasta noudattamaan.
tekemisestä mä olen nyt pää osin vain nautiskellu kotona olosta..en muista edes millon olisin ollut viimeksi 2pv peräkkäin kotona etten olisi käynyt missään..1pv kin on ollut jo saavutus :snotty: nyt olen oleskellu...nukkunu...ja ommellu ja jotain pientä kutonu. odottelen et se siivous vimma tarttus minuunkin. Toissa yön tääl oli pikkusiskon 3 ja 4v pojat yökylässä..soittivat et saavatko tulla, ni eihän se täti raaski kieltää..mukavahan se vain on ku tulevat ja ku vielä on mahdollisuus ottaa!!
vaatteista neuvolan jälkeen mietiskelin et enpä taija ostaa vauvalle 50cm vaatteita. yks podi ja potkupuku tuolta kaapin perältä löytyy..
kotiin tulo vaatteet on vielä kattelematta.. on täs viel aikaa, ku tusin tuo on viel aikoihin syntymässä... ja jos pääsee yllättään ni saa pikkusisko auttaa isäntää..
zuku ja pieni 32+6
 
rintapumpusta hyvyydestä/huonoudesta en tiedä, mut varmasti hyvä olla varulta olemassa, jos maito alkaa kovin pakkautumaan rintoihin eikä vauva saa imettyä.. tulee helposti sit rintatulehdus.. tosin en ole sitä itekkään vielä hommannu (niin ku en paljon muutakaan) :ashamed:
 
tillukas ; ole hyvä vaan, toivottavasti ei ole sitä pahinta laatua. Ystäväni söi kortisonia ihan tabletteina ja vauvaa tottakai tarkkailivat loppuaikoina suhteellisen usein. Ja siis tuo ystävänihän sai poikalapsen :) .

Seksistä.....meilläkin sitä harrastellaan säännöllisen epäsäännölliseti, lähinnä epäsäännöllisesti. Sinänsä tuo puuhastelu ei aiheuta kipuja tms. mutta jotenkin on syyllinen olo varsinkin jos vauveli on hereillä, toinen pukkii takaa päin ja toinen jyskää mahaan :x , jotenkin en koe olevani oikein läsnä tuolloin..mutta unet...niissä sitten on menoa ja melskettä, aamusella saapi herätä aina posket punasena :ashamed: :xmas: , muutoinkin oon kova näkeen unia, ja nyt varsinkin.

Tylsyys mietityttää tääläkin, joulun välipäivinäkin oli jo välillä tylsää, ja ainakaan vielä ei oo mikään pesärakennusvietti jysähtänyt päälle. Vaatteet on pestynä ja kaikki muu oleelliinen hoidossa, tokihan sitä pikkupuuhastelua varmasti riittää jos vaan jaksaa tehdä. Huonojen yöunien myötä (varsinkin kun ei osaa mennä nukkumaan aikasin sit millään :/ ) on kyllä huomannu että uni maittaa tuolloin aamupäivällä, eli rytmit saan varmasti hyvin sekoitettua. Muutaman kyläreissun oon luvannu tehä mutta siinäpä sit. Varmaan tän koneen kanssa tulee luotua aika tiivis suhde :eek: . Ehkäpä sitä jaksas noitten koirien kanssa puuhastella tuosa pihamaalla vaikkapas tokoa, tokikin tuo maha rupee olemaan jo jonniin verran edessä.

(.)ma napa; tänään oli ensimmäinen työpäivä kun supisteli kipeesti, liekkö johtu huonoista yöunista tai sitten eilisen lääkärin tutkimuksen aikaansannoksia, "alakerran"tyyppi piti aika melskettä kun lääkäri kopli ja kuunteli sydäntä. Supparit loppu oikeestaan kun kotio pääsin, sitä sitten innostuneena lähdin tuon nuorimman koiran kanssa hiukkasen treenailemaan (agility), tokikin treenit on jo aika mitättömiä, mutta saapahan koira hiukka purkaa energiaa kun lenkit ovat jo aika lyhkäisiä ja hitaita..Nyt taas ihan ok. Hassuja nuo supistukset, vau'kirjan mukaan joteskin alkaa ylhäältä mutta ei mulla ainkaan, enemmän tuonne alavattaan juilii, jos ne sitten suppareita ovat??!?

Huomenna sit ois vimppa työpäivä, onneks kestoltaan vaan 5 ja puol h, se nyt menee vaikka päällään seisten :LOL:

-n-
 
:wave: mie oon vielä täällä!en oo kauheena jaksanu istua tässä,,,yö meni hiukan rauhallisemmin,huomenna taas lääkäri ultraa tilannetta,,,on tämä kyllä jännäämistä,tuntuu ettei sitäkää vähää uskalla nukkua!mulla on rintapumppu,en oo paljoa ikinä käyttäny,lähinnä silloin kun maito tosiaanki pakkaa rintoihin ja on ikävä olla,,,että on se hyvä olla olemassa!mutta sähköstä en ostais jos ei ole tarkotus aivan pulloruokintaan asti maitoa varastoida,,,en jaksanu kaikkea luke mitä ootte puhuneet,nalle-puhia eioo näkyny,,ja jollain oli hemppa tosi alhainen!!pian rautaa nassuun :) tekemistä riittää neljän lapsen kans aivan tarpeeksi,,,pitäs keksiä jotain omaaki tekemistä,mutta nyt ei jaksa liikkua missään edes...vauvan vaatteet on laukussa ja omiaki kamoja jo laitellu,pakkohan tässä jo on valmistautua,tiiä mikä yö se syntyy!(mun tuurilla vk 40 vasta)...mutta kuitenkin,ihme kyllä jos laskettuun aikaan tässä sitkutan,,,
 
Kiitti yskänhillitsemisvinkeistä! Äsken join teetä hunajan kera ja Resilaria hain apteekista. Jos sit ainakin yöks ottais sitä, jos vähän auttais.

Seksigallupiin: mun sairaslomalle jäämiseen asti harrasteltiin suht säännöllisesti, nyt vaan muutamaan otteeseen, kun on lääkärin "kielto" päällä. Pitää nyt vielä harrastella, kun ei sit tiiä, millaseen kuntoon alapää synnytyksessä menee ;) Ja jos lähelle laskettua aikaa mennään eikä vaavia ala kuulumaan, niin taatusti rymistellään, oli siitä sit hyötyä tai ei :LOL:

Tää päivä on menny lepäillessä, on niin vetämätön olo ton flunssan takia. Vuokrasin pari leffaa ja niitä sit tuijotellu.

Synnärikuulumisia hilarilta ja Nalle-Puhilta odotellaan...

Muoks. Ai Hilari olikin linjoilla just samaan aikaan =) Hyvä, että oot vielä yhdessä kasassa!!!
 
Terkkuja perhevalmennuksesta :wave:

oli ensimmäinen kerta tänään ja aiheena säännöllinen synnytys. Mitään uutta tietoa en saanu... :/ Ilmeisen aktiivisesti on tullut tietoa hankittua muualta; kiitos teidän, mammajoogan, vauvalehtien ja tiedonhaluisen luonteeni. B) Myöskään mies ei saanut mitään uutta tietoa... :whistle: Ensi viikolla on aiheena epäsäännöllinen synnytys ja katotaan synnytysvideo, josko sillon oppiskin jotain... :whistle: Ai juu, tuli siellä semmonen juttu uutta, että kannattais ottaa omat tossut mukaan. Olin ajatellu, etten ottais, mut päätinkin, et otan nuo mun Crocsit. =)

Civindal: Valitin Fasulle kerran Kettu-karkeista, tai itse asiassa siitä uudesta pussista, niin sain "kiitokseksi palautteesta" pussillisen Kettu-karkkeja. :p Oli kyllä paskin hyvitys, mitä oon saanu... Ja oon saanu monista firmoista lahjuksia... :whistle: B) Juu, aiheesta reklamointi on kivaa... B)

Hui, miten alhainen hembba sulla liirah! :eek: Nousuun ja äkkiä!

Maitohappobakteereista: Mulla on ollu nuo mielessä jo pidemmän aikaa, mutten oo muistanu... Kiitos sille, kuka otti puheeks. :flower: Ostin kaupasta Gefilus-mehua ja Rela-piimää, joten nyt alkoi hapotus täälläkin. :D Ja vauvalle aion hankkia myös noita happojuttuja. Tippoinako ne muuten annetaan?

Rintapumppu on hankittuna, Aventin käsikäyttöinen. Sain duunikavereilta vauvalomalleläksiäislahjaks Stockan lahjakortin ja sijoitin sen tohon pumppuun. Helppokäyttöiseltä vaikuttaa. =)

Vauvan kotiutumisvaatteet on pakattuna; laitettiinkin jo joskus aiemmin kuvia tänne niistä... Ainakin Jahvetti ja Kiin tais laittaa mun lisäks... Omat vaatteet pitäis vissiin miettiä... Tai no, eipä niissä kai sen enempää miettimistä oo: t-paita, neule/huppari, lökäpöksyt (varmaan kivemmat kuin farkut) ja aluvaatteet... Tai niin mä ainakin ajattelin, että jotkut rennot perusvaatteet ottais.

Kukas se olikaan käyny kampaajalla tänään? Vai oliko ees kukaan? Mitäs laitoit ja oliko tuskallista istua siinä pesupenkissä? Mä aattelin mennä ens ma tai ti ja mietin, et pitäisköhän sitä ottaa omat tyyny mukaan selän taakse... :/

kohta saunaan, jiihaa... En ookkaan saunonu tällä viikolla kun joka päivä... :D
 
Ihan pakko nyt kommentoida, että kaikkiko te otatte jotkut kotiutumisvaatteet itsellenne synnärille??
Minä olen kaikista kolmesta pukenut ne vaatteet lähtiessä päälle, mitkä oli tullessakin ja näin aion myös tehdä, tässä neljännessäkin.
Olenkohan sitten jotenkin outo :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja kevytmelankolia:
Ihan pakko nyt kommentoida, että kaikkiko te otatte jotkut kotiutumisvaatteet itsellenne synnärille??
Minä olen kaikista kolmesta pukenut ne vaatteet lähtiessä päälle, mitkä oli tullessakin ja näin aion myös tehdä, tässä neljännessäkin.
Olenkohan sitten jotenkin outo :eek:
Jeps, samoilla housuilla ja collarilla/neuleella aion minäkin palata, mikäli siis normimeno sinne, mutta aattelin kyllä puhtaat t-paidat, aluvaatteet jne. ottaa...
 
Käytiin Jorvissa tutustumassa. Ihan kiva paikka, kyllä siellä muutaman yön viettää. Toivotaan että mieskin saa olla ettei ole liikaa tunkua perhehuoneisiin. Edelleenkin mä aion ilmoittaa sinne mennessäni että epiduraalipuudutus on sit se viimeisin mitä mulle laitetaan. Paitsi jos mä toisin sanon :whistle:

Hippasen väsy olo. Just ennen kun piti lähteä tutustumaan, otin torkut. Mieskin soitti mutta enhän mä mitään kuullu kun oli luuri äänettömällä :ashamed:
Mutta onneksi tuli sit kodin kautta niin ei tarvinnu mennä bussilla. Sillä on ollu nyt joka päivä auto töissä niin mä olen sit liikkunut bussilla. Ei siinä mitään, julkiset on ihan kivoja. Lyhyitä matkoja mä kyllä mieluusti posottaisin autolla, ajaisin vaikka p***urallia korttelin ympäri jos en muuta. Sitäkin ihan vaan sen takia että mun äiti muka kielsi autoilun multa. |O

Huomenna vois vihdoin mennä sinne Eurokankaaseen. Niitä harsoja ostamaan.

 
kevytmelankolia
Ihan pakko nyt kommentoida, että kaikkiko te otatte jotkut kotiutumisvaatteet itsellenne synnärille??
Minä olen kaikista kolmesta pukenut ne vaatteet lähtiessä päälle, mitkä oli tullessakin ja näin aion myös tehdä, tässä neljännessäkin.
Olenkohan sitten jotenkin outo
No ei mullakaan mitään muuta siel kassissa ole ku puhtaat alusvaatteet kotialähtöön. Muute samoissa, missä tuleekin..muihinkaan ei mahdu, ni on tutut äippäkuteet matkassa =)

(.) Aika lailla suppaillu tän iltaa. Kävin sen neidin kävellen kerhosta, varmaa ärty siitä. Painettakin löytyy taas mukavasti, koko ajan saa kusella juosta. Ja oon sit varmaa tulossa mahatautiin :eek: . Vatsa ihan ripulilla ollu nyt illasta, ei normaalia, vaikka hyvin toiminutkin jo jonkii aikaa :x |O . Ruoka meni alas ja paha olo ei ole, ainakaa vielä :/ .
Onko muilla kipuilua nivusissa? Sellasta vihlonnan omasta.. Sellasta ollu tässä illasta ja on kyllä ihan uusi vaiva mulla, mutta eiköhän sitä täältä joltain löydy :LOL: .. nii vaivasia kaikki (melkein ) ollaan!!
 
pinnaa kiristää täällä..vaikka pojat oli yökylässä viime yön ja sain tän pvän vaan "olla" niin jo alkoi hermoihin ottaan kun ne kotiutu. Miehellä "flunssaa" eli ei pahaa sellaista ja vali vali olotilaansa. Oon tänään pessy 3 koneellista pyykkiä,imuroinu,pessy lattiat,tampannu olkkarin maton,tehny ruuan ja jopa nukkunu päikyt ja pinonnu puita kellarissa ja tekemättä jäi olkkarin verhojen vaihto ennen kun noi ukot kotiutui..no sanoin miehelle et ottaa pojat siks aikaa pois mun jaloista kun vaihdan verhot,pah..se sano et hän voi vaihtaa ne ja mä tokasin et miks kun minä ne vaihdan..sen mielestä muka yritän touhuta paljon et synnytys käynnistyis..vitja palo hermo tohon lauseeseen. Sanoin etten mä mitään yritä,mulla vasta viikkojakin 33+1 ja et saan tehdä mitä huvittaa oman oloni mukaan ja kun mulla ei mikään tekeminen ala ees supistaan niin ei oo huolta. Kyllä lopetan touhut jos siltä alkaa tuntuun.

Sit oon tänää soittanu luuri laskustani elisalle kun se on ihan sekanen ja siä sanottiin et on joulukuun alussa ollu eräpäivä jossain laskussa ja mun 2 edellisessä laskussa ei näkyny ees kyseistä summaa ja se sano et ei voi antaa maksuaikaa ja nyt illalla oli liittymä suljettu..maksoin sen kyl ja oottelen et se aukee..ne kun on laskutustaan uudistanu jo ainakin puoli vuotta ja sählänny ties mitä ja mainitsin et teiän laskut on niin sekavia niin ukko vaan sano et jaa. :kieh:

Vaihdan ihan tasan tarkkaan liittymän kohta kun elisa on ihan pyllystä.Jonottaa sain 30min sinne ja jos laittaa meilillä niin vastausta saa oottaa viikonkin..

No poistun nyt kireen pinnani kanssa alakertaan,josko yön aikana helpottaa tää vitutus.

Mamitre 33+1(joka jo niiin kovasti yrittää käynnistää synnytystä tekemällä kotihommia...just joo) :headwall:
 
hilari telo itteesä ja lähti lääkäriin. ilmottelee varmaan kun tietää enempi. toivottavasti ei vielä synnytä :|

itellä ollu tänään aika tuskanen päivä, en tiiä onko supistuksia vai jotaa muuta ku alamahaa välillä vihloo ja selkä vähä kipee (joo ei uskois et teen toista :whistle: ) ihan ku lieviä menkkakipuja mahassa. pojasta tuli suoraan selkeet supparit. niin ja sit niinku muka paskattas mut mitää ei tuu :ashamed: vauva painaa alaspäin ilmeisesti?

nelli: mun serkulla alko synnytys noilla nivusten vihlonnalla, ei vaan tajunnu sitä. synnärille ku meni tarkistuttamaan tilanteen ni oli 7 senttiä auki...

mä taidan mennä vähä pakkailee jotain johonki kassiin, ihan vaan varmuuden vuoksi...
 
ainiin, evaellen: jahvetti tänään kävi mut mä kävin maanantaina ja pesupenkki ei ollu tuskaa mut se muu istuminen välillä oli. mitenkään ei meinannu saada hyvää asentoa. puudutti yms. mulla kyllä kestiki siellä, ainaki pari tuntia meni.
 
evaellen mie kävin tänään parturissa :D Ihan vaan leikkuutin, kun oli liian pitkäksi päässy...nyt on ihan lyhyt taas, jos kelpais synnyttään mennä =)
Värejä tai pesuja en ookkaan nyt raskausaikana ottanu, juuri siitä syystä, että se max 45 min on IHAN ehoton maksimi siellä istuu |O Jos sitten rsitiäisiin sais väriä päähän myös =)

cruella minkä merkkinen se sitteri on?? Mie oon joskus pessy sitterin TAI sit se oli rattaiden päällisen niin, että siellä oli yksi levy, jota en saanu pois....ei se kyllä miksikään menny (sellasta tosi kovaa jotai vaneria tms)...mut uskaltaako ottaa riskiä :kieh: Tästä nykysestä sitteristä (emma) lähti kaikki ihan hyvin ja selkeesti =) ja sain jopa kaikki takasin :LOL:

Hilari ihanaa oot viel kasassa :hug:

Kevytmelankolia, kyllä mulla on kaikista ollu aina kotiutumisvaatteet mukana, en todellakaan laita äitiyshousuja enää sit jalkaan :D Yleensä verkkarit ollu.Ja tietty alusvaatteet yms.

cruella rehvataanko me sit Hesessä perjantaina vai miten?? :wave: :wave:

Jahvetti 36+6 Huomenna alkaa 38. viikko :eek: :eek: :eek:
 
Liirah tosi alhainen hemppa, kyllä se pitäisi ylös saada. :/ Olet varmaan nämä vinkit jo kuullutkin, mutta rauta pitäisi ottaa c-vitamiinin kanssa, esim. appelsiinimehun, eikä kahteen tuntiin ennen tai jälkeen saisi nauttia kahvia, teetä tai maitotuotteita... lisäksi kuulemma se "rautamehu" (en muista nimeä) imeytyy paremmin, kun rauta on nestemäisessä muodossa. Ja lisäksi tietty rautapitoiset ruoat, pinaattia yms... kannattaa kysyä kyllä jo lääkäristä, jos jollain konstilla saisi nopeammin hb:n nousuun.

Hilari kiva kuulla että olet vielä yhdessä koossa =)

Mamitre vähän samanlaiset olotilat täällä... yrittää mahansa kanssa tehdä kotihommia ja sitten kun pyytää miestä hetken vahtimaan lasta että saisi rauhassa tehdä jotain, niin sen maha on niiiiiiin kipeä... kipu kyllä katoaa heti kun mä saan hommani hoidettua ja mies pääsee livahtamaan autotalliin :kieh:

Kotiutumisvaatteista en mäkään ajatellut kuin puhtaat alusvaatteet ja sukat ottaa mukaan itselle... no jotkut housut voisi etsiä valmiiksi miehelle mukaan otettavaksi, jos sattuu vaikka tulemaan vedet matkalla, niin ei tarvi samoissa housuissa kotiin lähteä :LOL:

Rintapumpusta sitä on vaikea etukäteen sanoa onko tarpeellinen, mutta omalla kohdalla todellakin oli enkä tiedä miten olisin ilman pärjännyt. Toiset taas pärjää ihan hyvin ilman, käsinkin voi liikoja lypsää tarpeen vaatiessa mutta mä en ikinä oppinut sitä tekniikkaa.

Muoks. toivottavasti Hilarilla kaikki hyvin... :(
 
Saunasta tultu, ihanaa... :D

Toivottavasti hilarilla ois kaikki hyvin ja vauveli pysyttelis hetken vielä koperossaan. :/

Nelli ja Cruella: Mulla on ollu tota menkkamaista juilintaa selässä ja vatsassa ehkä syyskuusta lähtien silloin tällöin, samoin kuin nivusten vihlontaa. Selän ja vatsan juilimiseen on auttanu aina lepo ja kaurapussi sekä miehen antama selkähieronta, mutta pisimmillään on saanu levätä useita tunteja, ennen kuin on helpottanu. Nivusia vihloo yleensä pitkälleen käydessä, ja silloinkin oon joskus kaurapussia vilautellu sinne ja on helpottanu. Toinen mikä on nivusiin auttanu, niin monta tyynyä jakoväliin "paineeks". Sulla kyllä Nelli vois viitata vähän synnytyksen käynnistymiseenkin :eek: , kun eiks sillon just monilla vatsa tyhjene tolleen... :/ Ja jos sulla on poltellukkin koko päivän kerta... :eek:
 
jahvetti: ei tossa oo merkkiä tai en ainakaan löydä mut sellanen emman tyylinen. en kyllä uskalla koneeseen laittaa jos vaikka posahtaa :/ käsin vaan jynssäämään :kieh: |O
katotaa sitä perjantaita, on meinaan luvattu 4 astetta lämmintä ja vesisadetta |O jos kauheesti sataa ni me ei viititä lähtee kävelemään. ja liukastaki tulee ni parempi pysyä sisätiloissa tai vaan pihalla. mut sen näkee perjantaina sit.
 
Siis muahan holhotaan äitini ja anoppikokelaani toimesta ihan kybällä! ja koska mä en ole ennenkään sietänyt sellaista niin siksi mä teen mitä haluan. Jouluna nää tädit yhteen ääneen kielsivät autolla ajelun "koska vauva voi syntyä!". Samaa sarjaa oli kielto kokeilla sellaista tasapainolautaa joka saatiin joululahjaksi. Just joo.. Mies meni kans jouluna "kieltämään" multa pikkupalan kylmäsavulohta ja mähän loukkaannuin sille syvästi. Tajus tilanteen heti.. Kun oltiin taas kahdestaan, totesin ukolle että mähän sit ajan p***urallia ihan vaan siksi että se "kiellettiin". Mullehan soitetaan säännöllisen väliajoin että oonko yhä yhdessä koossa. Sellaista rasittavaa holhousta. Mies jo tietää että turha mua on kieltää.

 
Iltoja :wave:

Meillevauva
Koita kestää. Ei ole sullakaan helppoa :hug:

Itselläni on taas seuraavanlaisesti asiat et iskä käski saunomaan just tänään vaikka maanantaina just heillä oltiin saunassa. Varmaan perjantaina tulee uus käsky. Ja äiti ja sisko raahasi mut ennen saunaa kävelylle. Ja sen jälkeiset katseet et joko jo joko jo supistaa. :kieh:

Lähinnä pohkeet vetää suonta. Ei muuta :LOL:

Hyvä että hilari on yhdessä kasassa vielä ainakin ollut. Miten on nyt? :hug:

Vetäydyn sohvalle.

Niisku-neiti & rinsessa 36+1 :heart:
 
Nelli mulla vihlo nivusia ja alavatsaa ja alaselkää täs yks päivä, kun olin pidempään touhuillut pystyasennossa. Mun pitäis koko ajan käyttää sitä tukivyötä, jos pidempään seisoskelee. Ei siis ainakaan mulla tarkoittanut kuitenkaan synnytyksen käynnistymistä =)

Meillevauva: tuli noista sun "holhouspuheluista" mieleen, että mitähän mahtaa olla meno sit, kun oikeesti ollaan lähellä laskettua aikaa tai jopa sen yli :eek: Varmaan koko suku soittelee ja kysyy "jokojoko" ainakin meillä...
 
Huomenna siis ollaan menossa TAYSiin siihen synnytysvalmennukseen ja se esitietolomake pitäis palauttaa siinä samalla.. Ei ole vieläkään mitään nimiehdotuksia siinä paperissa, mutta löysin tälläsen jutun hätäkasteesta netistä:
'Hätäkasteen yhteydessä annettu nimi voidaan muuttaa vahvistamisen yhteydessä. Jos hätäkasteessa ei ole annettu lapselle nimeä, se annetaan vahvistamisen yhteydessä.'

Tarkoittaako tuo nyt sitä että hätäkasteessa ei aina edes anneta nimeä, vain siunataan? En tiedä, yritetään nyt sitten ilman niitä nimiä...
 

Yhteistyössä