**Helmikuun Helmet** marraskuu

Kuulin erään kahden lapsen äidin kommetin. Lapset 5 ja 3v. Et "jos hän vielä odottaisi, niin hän ei söisi yhtään lääkekuuria eikä lääkettä odotusaikana"..on tainu odotuksen "vaivat" jo unohtua! Ja kivasti syyllisti kommenteillaan niitä ketkä ovat jutuneet jotain lääkettä ottamaan. Oli niiiin varma että hänen syömänsä yksi ainut ab-kuuri oli aiheuttanut nuoremmalle koliikin! Ja haistakoon pitkä p....
 
Mulla on niin kamala olo nyt :'( Mä en halua että tää pieni tulis maailmaan ainakaan ennen vuoden vaihdetta, on niin pieni vielä |O Nyt sen tutkimuksen jälkeen koko illan pienesti supistellu ja vihlonu kohdunsuulle...teki kyl aika rajun tutkimuksen, ihan kun lopussa |O :/
Hitsin hitsi...rv 28 ja enää 1,5cm kaulaa jälellä, kohdunsuu 1cm auki ja pehmee...ei hyvältä kuulosta ei :'(
Ja vielä kun kaikki 3 edellistä on savustettu ulos käynnistämällä, kun ei paikat itelleen tajuu aukee...pelottaa :'( :'(

Jahvetti 27+6
 
c81
Jahvetti :hug: . Ota rauhallisesti, ja oa yhteyttä heti äippäpoliin jos alkaa epäilyttää. Ottavathan en sisään, ja tekevät kaikkensa että pikkuinen pysyy vielä sisuksissa vaikak olisikin liian innokas tulemaan ulos. Ja onhan 28vkoakin jo ihan 'voiton puolella' verrattuna vkoon 24 esimerkiksi (teitysti aina parempi pitä kauemmin on sisällä). Ystävällä on 28lla viikolla syntynyt poika, joka on nyt 1v. reipas vesseli.
 
Tsempitystä ja haleja VanamoBr, Jahvetti ja olikos joku muukin... mulla on vähän samat fiilikset. Mieli on alakantissa kun en voi kunnolla liikkua(minun henkireikäni ollut aina) tai muutenkaan touhuilla kun alkaa hetimiten kiristämään alavatsassa, vähänväliä supistelee jne... TYMPÄSEE! :( Jotenkin kuvittelin olevani raskauden loppuun saakka sellainen super-tyyppi, joka liikkuu ja touhottaa, mutta ei mene suunnitelmien mukaan näemmä mikään. Supistelut pelottaa vaikka sanoivat tosiaan viimeksi lääkärissä, että ei pehmentymää, eikä avautumista. Miten lie nopeaan tollainen tilanne voi edes muuttua?

Uimista olisi kiva kokeilla, jos vaikka se liikuntamuoto EDES sopisi, mutta pelkään että jos kuitenkin on paikat avautunu tms. niin tulee vielä joku tulehdus tai jotain. Pysyisi nyt vaan pikkulikka suosiolla matkassa loppuun saakka, pelottaa että mihin tämä johtaa kun nyt jo tällälailla on alkanut tökkimään. Neuvolassa kehottavat ottamaan rennosti, mutta mitähän muutakaan minä tässä olen edes tehnytkään... paskat.

Tulipas avauduttua nyt sitten... no, jospa huomenna olisi parempi päivä.

Piiju 26+0
 
Piiju Näinhän tää tuntuis menevän... rentoutumisen maailman ennätystä mäkin täällä kasaan. Lieneekö nää alakanttiin menevät fiilikset kuuluvat tähän päivään ja hetkeen tässä raskaudessa. Laskettuaikakin meillä sama, jos vaikka siks samat fiilaritkin. B) Kohdun kaulaan vaikuttavat supparit kait tuntuvat jotenkin siellä myös. En kyllä tiedä, samojen juttujen kanssa painiskelen ajatuksissa myös niin että mies varmaan kohta jo kypsyy.

Voi Jahvetti :hug: Hirmuisen paljon voimia ja jaksamista sinulle. Pelottaa varmasti kun noin kertoivat tilanteen olevan. Toivotaan että vielä vauveli kestäisi kyydissä hetken aikaa edes. Viikon kaksi kuukauden...
Päivä kerrallaanhan sitä on varmasti mentävä, eikä se tosiaan ole helppoa. Rauhallisuutta vaaditaan, mut sitä ei aina itsestään löydä. Se on varma että äitiyspolilla keksivät keinot ja lääkärit osaavat auttaa jos tarve tulee. Soita tosiaan ihmeessä heti sinne, jos alkaa kotona pelottaa. Ei se soitto mitään haittaa tee.
 
c81
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
c81, kiva kuulla =) Oliko tää poika minkä kokoinen ? Ja miten se alku meni?Mulle lääkäri vielä sanoi, ettei osaa oikein kokoa arvioida, mutta hyvin siroksi kuvaili :/

Eiköhän tämä tästä =)
Voi kääk.. enhän mie muista kun ollaan vastikään tutustuttu. Joutuu sitä jonkin aikaa sairaalassa olemaan tietysti, ja on omat riskinsä. Muttaymmärsin että noilal viikoilla on jo oikein hyvät mahdollisuudet siihen että akikki menee ihan hyvin :heart:
 
Iltaa

Paskapäiviä monella, voi kökkö, :hug:

Jahvetille: nyt vaa huilia oikein kunnolla, etkä rehki enää kotihommia tai muutakaan. Isukki ja lapsukaiset hommiin. Onhan se niin, että uudelleen synnyttäjillä nuo paikta voi olla hvyinkin aikasessa vaiheessa auki ym, mutta ei edistä tilannetta synnytykseen asti.
Mullahan nuo tytöt on kans loppupeleissä käynnitetty. Supistelua siis oli pitkin raskautta, mutta ei onneksi editänyt tilannetta. Ja sitten kun synnytys käynnistyi, piti tilannetta vieläkin auttaa lääkkeellisesti, että alkais aukomaan..varsinkin ekan kaa. JOten sillä mä nyt itseäni lohdutan..ja sullakin tosiaan "käynnistys" historia..ja mulle sano nyt KYSillä lääkäri, siis sillo ku siel olin, että kaksi täysiaikaista synnytystä on niin hyvä ennuste, että ei usko ennenaikasuuteen.
Lohduttiko edes iha pikkuriikkisen? Hope so! :hug:

Nyt on pakko keskittyä omaan napaani ja huoleen!
Mä olen ihan huolissani tästä mahan kasvusta. Ihan arkisista asioista huomannu parin päivän aikana, että kasvu on aikamoista. Esim. viikko sit mahtu takki päälle, nyt ei mee vetoketjukaan kiinni ohuesta alupaidasta huolimatta :eek: .Mun kaikki paidat kiristää, jopa sellane ylisuuri tunika mallinen, johon tää vatsa hukkui vielä pari viikkoa sit. Puhumattakaan hankaluuksista pukemisessa, kyykistyessä jne..
MIttasin tuossa äsken ite sitä sf-mittaa..viimeks heitti n. sentillä terkan mittauksesta..ihan vaa jos jotain suuntaa sais. Ni voi viddu, 32cm sain |O |O |O . Toivon todella pahaa mittausvirhettä, mutta en usko ku korkeintaa 1-2sentin heittoon kuiteskaan. Ajattelin huomenna heti aamusta soittaa neuvolaan ja kysyä, mite normaalia tää on. Olen saanut kokea ison mahan tytöistäkin, yläkatkoviivalla sf-mitassa loppuun asti, enkä siloo huolehtinu mistään, mutta tää menee jo todellakin kirjaimellisesti yli! HUolestuttaa, jo, että kasvaako vauva liian nopeeta. Voiks se? Siis sokerivauvat kuulemma,mut mite kauheeta vauhtia nekään? Nyt tarttee tietoa/kokemusta. En kyl usko sokereiden nousuun, ku ei pissakaan ole mitää neuvolassa näyttäny plussaa..vai voiks se olla koholla, vaikka ei näytä siellä mitään?
Pyydän varmasti tänne ultraan kokoarvioon, sen nyt kätilö voi tehdä ja pitäs siis pystyä täällä ä.polilla tekeen ja sen sokerirasituksen vois kans pyytää..en tiiä. hirvittää vaan, paljon :'( . Siis jo ihan oma oleminen, vaikka vauva oiskin ok.

Sori vuodatus..pakko oli..oon koko päivän kelannu tätä..

:heart: nelli&pulla 26+6
 
Mulle taisi selvitä ainakin osasyy viime aikaiseen huonoon olotilaani, mitä olen täälläkin valittanut jatkuvasti. Mies makaa nyt toista päivää sängyssä ihan reporankana :/ Ja ihan samat oireet kun mulla, eikä ole edes raskaana :D Toisin sanoen, mulla oli pitkään kestänyt mahatauti mitä en tunnistanut, kun ajattelin sen olevan raskauspahoinvointia. Mutta oireet on miehellä samat: kova väsymys, ei pysty oikein sängystä nousemaan kun tekee pahaa niin kovin, maha sekaisin, päänsärkyä ja joka paikkaa särkee. Lisäksi kuumetta, mitä en tullut itseltäni edes mitanneeksi. Ja itse asiassa mun oloni on tänään ollut selvästi parempi, joten olen varmaan paranemaan päin joten ehkä mulla on jotain toivoa selvitä hengissä ja täysjärkisenä tästä raskaudesta :D Mieli oli välissä tosi maassa, kun kuvittelin kaiken johtuvan raskaudesta ja että joudun kärsimään samaa tai pahempaa helmikuuhun asti. En vaan tajunnut ennenkuin mies sairastui, että kaikki vaivat ei liitykään raskauteen. :whistle:

Kuinka nuo miehet voi olla niin ressukoita :D Mä sairastin tuon saman, vieläpä raskausvaivojen lisäksi, ja silti siivosin, leivoin ja laitoin koko viikonlopun tytön synttäreiden vuoksi sekä kahvitin vieraat ja hoidin tyttöä. Ja ihan normaalit hommani hoidin koko pitkään kestäneen (varmaan pari viikkoa ainakin kaikkineen) taudin ajan. Kun taas mies töistä tultuaan on maannut sängyssä koko illan ja tekee kuulemma kuolemaa :D Ei saisi olla julma, mutta :LOL: Miesrukka ei vaan haluaisi millään sairaslomalle jäädä, kun on ekaa viikkoa töissä uudessa työpaikassa, mutta joutuu ehkä huomenna jäämään jos ei olo helpotu.

Jahvetti jaksamista :hug: Koita vaan lepäillä ja ottaa rennosti, ja käy herkästi näytillä jos alkaa siltä tuntua. Onneksi viikkoja on sulla kuitenkin jo tuonkin verran, ennusteet on jo aika hyvät... ja monilla uudelleensynnyttäjillähän voi olla paikat auki pitkäänkin ennen synnytystä, eli älä vaivu epätoivoon. =)

NelHM tuo sf-mitta voi venähtää muutenkin kuin vauvan koon vuoksi, esimerkiksi lapsivettä voi olla normaalia enemmän. Varmaan kannattaa neuvolasta kysellä jos vaikka pääsisit ylimääräiseen ultraan.

Täytyy kai mennä suihkuun ja nukkumaan...

Hissukka rv27+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
Kuulin erään kahden lapsen äidin kommetin. Lapset 5 ja 3v. Et "jos hän vielä odottaisi, niin hän ei söisi yhtään lääkekuuria eikä lääkettä odotusaikana"..on tainu odotuksen "vaivat" jo unohtua! Ja kivasti syyllisti kommenteillaan niitä ketkä ovat jutuneet jotain lääkettä ottamaan. Oli niiiin varma että hänen syömänsä yksi ainut ab-kuuri oli aiheuttanut nuoremmalle koliikin! Ja haistakoon pitkä p....
Peesailen sua... ei niitä lääkityksiä tietenkään turhaan kannata syödä, on raskaana tai ei, mutta kyllähän sairaudet on hoidettava. Ei se vauvalle hyvää tee sekään, jos vaikka jokin antibiooteilla helposti hoidettava poskiontelotulehdus/angiina/mikä tahansa jätetään hurskaana hoitamatta ja sitten onkin äkkiä aivokalvontulehdus tai muuta vastaavaa... :kieh:
 
mooi,
viikkoon en oo pyörähtäny, ja oli niiiiin paljon juttua, etten kaikkea lukenut...
:hug: kaikille sitä tarvitseville! Sokerirasituksesta joku (Jepsu?) ainakin oli saanu huonoja uutisia. Mutta joku hyviäkin (Cruella?), onneksi. =) Ittellä oli rasitus tänään, enkä vielä tiedä tuloksia. Paastoarvo oli 5,1, mikä taitaa olla vähän koholla... Vai? Huomenna on neuvola, joten saan silloin kuulla lopulliset tulokset. Testi oli ihan persiistä: jouduin juomaan kaks mukia litkua, vaikka olin aiemmin kuullut, et sitä ryyppästään pikkunen lääkepikarillinen vaan. |O Hyi olkoon, kun se oli pahaa! :x :x

Jahvetille :hug: ja voimia: täällä pidetään peukkuja pystyssä, että lapsi ei ihan vielä syntyis. Muista kuitenkin, että näillä viikoilla syntyneillä lapsilla on jo todella hyvät mahdollisuudet aloittaa elämä mallikkaasti! No, eipähän varmaan lohduta, mutta kuitenkin...

hyvää yötä kaikille,

eva & helmi 27+0 :heart:
 
:wave:

Saanko liittyä tänne teidän seuraanne, kun tuolla monikko puolella on niin tosi hiljaista. Olen lukenut teidän juttujanne jo kauan aikaa ja elänyt murheissa ja iloissa mukana täysin rinnoin. Itkeä tirauttanut :'( ja nauraa hekottanut :LOL: .

Eli odottelen kaksosia viikolla 27 ja täällä ulkomailla vielä tällä hetkellä. Tarkoitus olisi muuttaa takaisin Suomeen noin parin viikon päästä. LA on 12.2, mutta taitavat putkahtaa maailmaan jo aikaisemmin?

Ihanaa ajatella pääsevänsä jälleen takaisin kotimaahan. Eihän me olla oltu täällä vasta kuin noin 2 vuotta, mutta niin se vain on, että muu maa mustikka ja oma maa mansikka.

Kaikki on mennyt suht koht hyvin ja kateellisena luen kuinka usein te käytte seurannassa ja neuvolassa. No pääsempä minäkin varmaan nauttimaan (tai kärsimään) vielä noista neuvola & lääkärikäynneistä ja tarkasta huolenpidosta "loppuajaksi". Minä olen käynyt vasta 3 kertaa yhteensä tämän raskauden aikana lääkärillä/seurannassa. Eka kerran kävin Suomessa loman aikana, jolloin löytyi mahasta kaksoset ja sitten 2:lla kerralla täällä ulkomailla, jolloin ottivat monenlaisia testejä (verikoe ym.) ja sitten viime kuun lopussa kävin sitten vielä rakenneultrassa sekä siinä sokeri jutussa. Mutta esim. pissa on katsottu joskus elokuulla viimeksi ja kertaakaan ei ole tehty sisä tutkimusta, että onko paikat vielä kiinni. Eli tämä on menty kyllä sellaisella mututuntumalla ja vielä kun on kaksoset kysymyksessä ja Suomesta lähtiessäni lääkäri kyllä osasi tosi hyvin pelotella kuinka tarkassa seurannassa pitää olla ym.
Nyt on menty kyllä yläkertaan luottaen.

Olo alkaa olla kyllä todella iso. Tuntuu, että olen jo tällä hetkellä yhtä iso kuin viimeisilläni ykkösiä odottaessani (2 lasta aikaisemmin). Iskias vaivaa ja väsyttää, yöllä ei saa oikein nukuttua aina jne. vali...vali....

Olen yrittänyt vielä pusertaa työmaallakin, mutta kyllä nyt alkaa jo olemaan aika finaalissa. Pari viikkoa vielä kun jaksaisi niin se olis sitten ohi. Jään lomalle ja sen päälle sitten äippä lomalle.

Vielä olisi muutto hoidettava täältä ja paluu kotimaahan, jossa odottavat kaikki tavarat vanhempien autotallissa toista muuttoa varten ja vielä kun teitäisi mihin muuttais. Koti on etsittävä, auto hankittava ym. ennen kuin lapset putkahtavat maailmaan. Mutta eipähän ainakaan tule aika pitkäksi uskoisin. Kunhan vaan kaikki menis hyvin loppuun asti...

No mutta odottelempa teitä muita kun heräilette ja lähden itse nyt syömään lounasta.

Kiinamama ja "mukelot" 26+1
 
Pikaseen tulin tänne aamusumpin kanssa vielä käymään ja sitten kouluun.Täällä suurimmalle osalle porukkaa kuuluuu onnkeksi hyvää.
Itellä pieniä harjotus suppareita tuli muutaman päivän mutta nyt jo helpannu.Neukku oli viime viikolla ja kaikki oli kaverilla hyvin.Nyt pääsen jos sitten 2viikon päästä uudelleen =)
Viikonloppuna pitäis mennä kattelemaan vaunuja...Luulis että rupee jo olemaan tarjouksia kun vuosikin jo kohta vaihtuu.Käytettynä vielä etin tässä muutaman päivän mutta jos en löydä ni sitten uutena ostan osarilla.Mutta Emmaljungat jää kyllä näillä tuloilla sitten vain haaveeksi että jotkut muut sitten pitää ostaa.

Ja nyt meen kiskoo mukelot ylös ja pitää rientää päiväkotiin.Päivän jatkot teille mammat ja voikaa paksusti :D
Ja tervetuloa Kiinamama :wave:
 
Ja saikulle jäi tämäkin. Noin neljä viikkoa on nyt supistellut, mutta tällä viikolla ovat muuttuneet kipuileviksi ja tulevat tosi herkkään. Jo vartin verkkainen kävely välituntivalvonnassa sai aikaan hyvin napakoita tuntemuksia. Liikuntatunteja en voi ajatellakaan, tunnin seisominen ei vaan onnistu. Varsinkin kun liikuntatuntiin liittyy aina muutama sylitys, kun tulee yhteentörmäys ja sattuu ja itkettää ja open syli auttaa. Mutta nyt olen sairaslomalla seuraavaan neuvolakäyntiin (lääkärikerta) eli parisen viikkoa.

Nyt koitan ihmetellä, miten sitä aikaansa kuluttaisi, kun ei oikein mitään voi tehdä. Pitänee lähteä kangaskaupoille ja aloittaa lakanoiden ja pikkuvaatteiden teko. Joulukortit ja hääkutsutkin voisi vaikka väsätä aikansa kuluksi... Kaipa nuo riittävän rauhallista tekemistä ovat.
 
Kiitos kaikille tuesta :hug:
Toki normaaliahan se on, että uudelleensynnyttäjillä aukeaa monasti paikat jo varhain, mutta mulla tosiaan mietityttää se, kun kertaakaan aiemmin ei ole paikat alkanu kypsymään ilman lääketieteellistä apua :whistle: :/ Että kuis nyt sitte |O Pitää nyt yrittää ottaa rauhallisesti ja lopettaa rehkimiset ja etenkin ne tuskalla tehdyt kilometrin vaappumislenkit :LOL: :LOL:
Mutta, me ollaan huomenna lähdössä Tallinnaan :whistle: :wave: Kai mä uskallan? :kieh: Ei tää tullu mieleen siellä lääkärillä siinä paniikissa :LOL:
Mutta toisaalta, ei se multa mitään kieltänykään. Eikö useesti kielletä seksi, liikumiset, rehkimiset, uimiset yms, jos kohdunsuu on auki jo näillä viikoilla??? :wave: :wave:
Mutta nyt, yöni nukuttuani, olo on paljon huojentuneempi =) Ja tosiaan, onhan 28 viikoa jo ihan hyvin...parin viikon päästä on jo 30!! :D :hug: :attn:

Jahvetti tänään tasan 28+0

Raskausviikko 29 alkoi...
 
:snotty: :snotty: :snotty: :snotty: huomenta

yö oli aika karsee, kurkkuun koski niin paljon et ei tosikaan :'( valvoskelin useemman tunnin ku mitenkään ei ollu hyvä :/ valitus jatkuu, anteeksi :ashamed: joku tossa toteski et kuuluu ilmeisesti tähän raskauden vaiheeseen :whistle: toivottavasti tää ei kestä kauan, muuten menee kyllä voimat totaalisesti :/

jahvetille jaksuja :hug:

kiin: mulla on pysyny hemppari ihan ok lukemissa ilman rautaakin ja katoin että noissa multi-tabsin raskausvitskuissa mitä syön, on kanssa rautaa, syötkö niitä? kannattaa kokeilla jos riittäis se rauta.

nelli: mulla ei ollu ku kerran sokerit plussalla pissassa edellisessä raskaudessa missä mulla oli gestaatiodiabetes. kannattaa kysyä jos varmuuden vuoksi pääsisit rasitukseen ni helpottais ainaki sen osalta huoli. joku jo sanoki että sf-mittaan vaikuttaa moni muukin kun vauvan koko mut uskon että huolestuttaa jos mahan kasvu noinki selkeetä mitä kerroit.

evaellen: kyllä se on mun mielestä aina ollu se kaljapullollinen mikä hörppästään siinä rasituksessa, nam nam :D

tervetuloa kiinamama ja onnea kaksosten odotukseen :flower: =)
 
Olen aktiivinen taustailija täällä helmikuisissa. Helmimamma olen itsekin (la 4.2.), mutta olen hirveän huono näille palstoille kirjoittelemaan. Mutta nyt haluaisin lähettää Jahvetille pari lohdutuksen sanaa. Mulla on nimittäin aika lailla sama tilanne ku sulla. Eli tuosa pari viikkoa sitten (silloin rv 25+) neuvolalääkäri mittas, että kohdunkaulaa oli jäljellä enää vajaa pari senttiä (aiemmin reilu 3), kaula pehmentynyt ja ulkosuu sormelle auki. No, pari viikkoa tuli sairaslomaa, ja eilen oli sitten kontrolli äitiyspolilla. Siellä oli erittäin kokenut mieslääkäri, joka mut tutki. Kävi ilmi, että ultralla mitaten kohdunkaulla oli melkein 4 cm jäljellä. Ulkosuu on auki, mutta se ihan tavallista uudelleen synnyttäjillä. Sisäsuu oli kiinni. Sitten kysyin tuosta kohdunkaulan pehmenemisestä, ja hän sanoi, että näillä viikoilla (nyt siis 27+) on uudelleensynnyttäjillä täysin normaalia, että paikat on pehmenneet. Tärkeämpää kuulemma on, että kohdunkaula on vielä ylhäällä ja takana (muistaakseni meni näin) ja mittaa ultralla mitaten vähintään 2 cm. Eli mun kohdalla se näki, että tilanne on ihan normaali. Sairaslomaa ei ole syytä jatkaa, eikä yhtään mitään rajoituksia tai uusia kontrollikäyntejä tarvita. Eli voisiko Sinunkin kohdalla olla niin, että kaikki olisi kuitenkin hyvin? Sanoiko lääkäri, onko sulla nimenomaan tuo kohdun ulkosuu auki? Jos on sisäsuu, sitten asia lienee vakavampi, mutta ulkosuu saa kuulemma "repsottaa" (lääkärin sanoin) miten paljon hyvänsä. Ja miten sulla mitattiin tuo kohdunkaulan pituus?

En nyt tiedä, lohduttiko tämä sepustus ollenkaan, mutta näin siis minulla. Niin, ja niitä supistuksia on mullakin tullu jo aikaisilta viikoilta ja tulee edelleen - niin levossa kuin liikkuessakin. Ovat aina kuitenkin olleet täysin kivuttomia, ja jos sellaisina pysyvät, ei pitäisi olla syytä huoleen.

Terv. Eppu
 
Eppu75 kiitos lohdutuksesta :D
Tuo kohdunkaula mitattiin tosiaan käsikopelolla, pari kertaa kokeili, kun ei ensin meinannu uskoa :kieh: Ja sai sen 1,5cm...mutta sama lääkäri sai viimeksi reilun 3 cm :/
Tuota en kyllä tosiaan muista, puhuiko ulko- vai sisäsuusta :/ Minusta puhui vain kohdunsuusta :whistle: :kieh: Voi toki olla, että on mennyt vain ohi...
Ehkei tilanne sit kuitenkaan mikään kovin paha ole, kun lääkärikään ei mitään kieltoja tms asettanut...Täytyy ainakin kai sen mukaan nyt elellä. Toki rehkimisiä voisin välttää vielä entisestään, jos ei tuon kohdunsuun takia, niin ainakin selän takia muutenkin =)
Se tosiaan laittaa kylä miettimään, kun edelliset 3 raskautta on alkanu kypsymään vain ja ainostaan lääketieteellisesti :whistle: Puhuttiin kyllä myös siitä lääkärin kanssa ja siitä, että mulla vihloo kamalasti tuonne kohdunsuulle koko ajan :/
No 2 viikon päästä on neuvola, niin katsotaan mitä terkka sanoo, että pitäskö ottaa kontrolli :whistle:
 
Huomenta

Ihan paska yö takana |O , väsyttää!! Toi nuorempi neiti ei ikinä herää öisin, kertaakaan, jos sen tekee, on kipeenä. NO viime yönä valvo 02-3.30 ja sit heräs kuudelta :headwall: . Räkänenhän tuo on. Kiva, ja huomenna ois se infulenssa rokotus..toiv. ei mee yhtää räkäsemmäks tai kuume nouse!

Soitin äsken neuvolaan. Meen tänään klo13.15. Pitää pyytää sitä ultraa ja kaipa siihe sokerirasitukseenkin kannattas mennä. No kattoo mitä täti sanoo ja mihin täällä resurssit riittää. En millää haluis odottaa sinne KYSin käynnille asti, kuiteskin 2vkoa vielä ja jos tää tässä kasvaa tällasta vauhtia, niin olen sillon saman kokonen, kun tytöistä viimesilläni.
Mies ei yleensä kommentoi mahaani, mut eilen se sano, että on aikamoinen.
NO palaampa sit iltapäivästä, mitä sano.

Ja Eppu75 tervetuloa ja onnea tuplaodotukeen :flower: :flower: .

Cruellalle jaksuhalit :hug:

Jahvetti hyvä jos mieli parempi. Tosiaan toi 34 viikkoa jos tässä sinnittelet, sitten synnytystä ei edes esteltäs..eikä siihen ole enää kauaa :eek: . Iisisti vaan!

Me lähetään päikkäreille NYT. Onki jo kolme tuntia valvottu..ja yöllä.. |O

:heart: nelli&pulla 27+0
 
Jahvetti :hug: Nyt vaan rauhallisesti ei mitään ylimääräsiä hommeleita! Mulla ollut sama tilanne kun sulla jo kohta 2 kk :/ Kovasti itse odotan että pääsis edes viikolle 30, vauvateholla työskentelevä kaverini sanoi että sillon on jo niin hyvät viikot ettei mitään hirveetä pitäisi enää tapahtua jos vauva on vaan "perus" terve. :heart: Jee, nukuin KOKO YÖN YHTEEN PUTKEEN! (7 tuntia):eek: :D Ei vissiin supistellu koska en heränny kertaakaan, aamulla kyllä oli semmonen vessa hätä että huh huh! :ashamed: Varmaan tuli kaks litraa *****! Tai ainakin siltä tuntu! Nyt on ihan ylienerginen olo! :LOL: :LOL: Ajattelin jos uskaltas lähtee vaikka ruoka kauppaan :whistle: näkis vähän ihmisiä!!! :whistle: Pienet ilot meikäläisellä...

Tarppa ja toukka 27+2
 
Huomenia,
valitettavasti täältäkään ei kovin pirteitä terveisiä lähde... :kieh: Yöllä pakotti ja särki niiiin paljon taas jalkoja ja lonkkia, että nukkumisesta ei meinannu tulla mitään. Eilen oli mulla myös masiskohtaus. Itkeskelin miehelle, kun en jaksa työpäivän jälkeen tehdä kotona yhtään mitään, oon niin puhki ja välillä tuntuu supistelevan. Mies oli kyllä niin ihana, sanoi ettei mun tarttekaan, et kyllä hän raskaimmat kotityöt hoitaa :heart: Tulee itelle vaan niin hyödytön olo...

No, vissiin tää masiskausi liittyy tähän vaiheeseen raskautta, kun ennenaikainen synnytys pelottaa ja on vielä pimeää ja synkkää ulkona jne. Eli jaksuhaleja tasapuolisesti meille kaikille :hug:
 
c81
Huomenia.. yksi flunssainen huonosti nukkuja täällä lisää.. :snotty:
Voi kun saisi nukuttua yhden yön edes niinkuin ennen. 9h unet jolloin vaikka talo saisi räjähtää ympäriltä. Se olisi ihanaa...

Tervetuloa Kiinamama! Ihana saada lisää kirjoittelijoita!

Tsemppiä muillekin huonon olon kanssa kärvistelijöille.. :hug:
 
Tervetuloa Kiinamama ja mukelot! :D Tuplaonnea! Kuulostaa aika hurjalta toi systeemi siellä verrattuna Suomen neuvolavouhotukseen. Tosin täällä kasvaa vainoharhaiseksi, kun on niin pajlon mutu-tietoa omasta tilastaan. Itse syyllistyn tähän vainoharhaisuuteen aina silloin tällöin. Nyt tosin on helpottanut kun vauva on jo isompi eikä synnytys enää olisi niin suuri riski. Mullakin oli kaksoset aluksi, mutta toinen sikiö meni kesken vkolla 13. Kohta pääset Suomen valvovan neuvolatädin silmän alle. Riesa se on toisaalta välillä sekin. :) Minkä ikäisiä vanhemmat lapsukaisesi ovat?

melon Ootko katsellut Huuto.netistä vaunuja? Sieltä vois löytyä jotain. Me löydettiin sieltä 2 kk vanhat Emmaljungan City Crossit ja hintaa tuli 350 euroa suunnilleen. Ja mukana saatiin vielä samaa väriä lämpöpussi. Ostetaan todennäköisesti siihen vielä City-koppa uutena. Säästöä tulee silti aika rutkasti.

Cruella DeVille toi kurkku kipu on kuin olis raastin rauta nielussa, varsinkin aamuisin. Iltaa myöten ainakin mulla helpotti. Nyt tilalla siis kauhee nuha ja pientä lämpöä. Todella tähän vaiheeseen tän kaiken muun valituksen on pakko kuulua, muuten ei jaksa käsittää mikä riivaa, kun koko ajan naama mutrulla. Mieskään ei varmaan kohta jaksa kuunnella. Mutta eipä sillä ole tällaista mahaakaan. :ashamed: Voimia!

Eppu75 tervetuloa piipahdukselle!


Niin ja hei.. Olin ihan unohtaa! Mennään tänään Cacciatorelle 4d ultraan!! Jipijipi!


Vanamo ja Viltsu 26+1
 
Tyttiliini
Tervetuloa Kiinamama ja Eppu!

Ja Jahvetti, mulle sanottiin ihan samaa kohdunkaulan mittaamisesta, kun olin ultrassa rv 24. Eli että tärkeää on se, paljon kohdunkaulaa on ultraamalla katsottuna jäljellä. Ja että uudelleensynnyttäjillä on ihan normaalia, että kohdunsuu pehmenee jo aika aikasin (mulla on myös, ei kuulemma mitenkään hälyttävää). Tietysti sun on varmasti hyvä ottaa rauhallisesti, mutta paniikkiin ei takuulla oli mitään aihetta.

Nelli, pelkkä sf-mitta ei kerro juuri mitään. Mun siskolla mittailtiin joskus rv 30 ihan hillittömiä mittoja ja se oli ihan kauhun vallassa, sokerit kun oli silläkin koholla. Mutta kun sitten toinen terveydenhoitaja ja vielä lääkäri mittasi, niin kaikki sai ihan eri tuloksen. Ja loppujen lopulta kun lapsi syntyi, se oli ihan keskikokoinen. Enpä usko, että niihin mittoihin kannattaa kamalasti takertua. Eikä sitä paitsi ultralla tehdyt painoarviotkaan välttämättä ole luotettavia. Meidän esikoista ultrattiin joskus viikoilla 37-40 mun kohonneiden verenpaineiden takia. Välillä tuli sit sellasia tuloksia että se olis muka kutistunu monta sataa grammaa ja sit taas tarkistettiin että ei vaiskaan...Ja meidän poika oli myös ihan reilun kokoinen vauva, joten eipä ollu kutistunu B)
 

Yhteistyössä