**Helmikuun Helmet** lokakuu

Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Cruella Mie en pystyis pitämään näppejäni erossa pakkauksesta :D Miestäkö odottelet kotiin kaveriksi?
Mie jo pengoin miehelle ostamani isyyspakkauksen :ashamed: Saapi sen joululahjaksi.
kävin jo penkaamassa vähän :D ootan iltaa siks että kaik pennut on sitte jo nukkumassa, en haluu et ne tulee sornimaan noita vaatteita B)
Arvasin B) Kiinni jäit! :D

Profiilissa uus mahakuva :wave: Tänään eli rv. 23+4. Mie olen norsu :eek:
 
Mulla vähän veny toi pakkauksen saaminen kun soittivat sieltä että pitää laittaa parempi palkkatodistus, ja sitten vasta käsittelevät koko hakemuksen.. eli pakkaustakaan ei ihan vielä saa. Noh, eiköhän sieltä ens viikolla kerkeä päätös tulla. Sainpa kuitenkin hyviäkin uutisia kelalta, nimittäin opintotuki nousi 150 eurolla =)

Me haettiin isälle se isyysraha 18 arkipäivälle, katotaan sitten lähempänä että minkä verran pitää ja perutaan sitten vaan liiat päivärahat jos tarvis tulee.. Mutta luulenpa että ainakin sen 2 viikkoa pitää.
 
Cruella oi sä oot saanu pakkauksen jo :D Meillä posti on tiety hukannu mun lappusen |O Mää oon tosi luottavainen työkavereitani kohtaan ;)
Vai on toppis iso...noh, katsotaan kun tulee =) Mää en oo kuitenkaan ihan hirmu ronkeli ton suhteen, kun ei yhtä varten raaskis kaikkee ostaa ;) :kieh:
Lastenvaatekaapissa kävin kuolaamassa vaatteita, sielä oli aika ihania unisex-vaatteitaki :D Myös sellain valkonen toppapuku :D :whistle:

Kiin iha nrmaalille tuo masu näyttääpi...ei ollenkaan mikään norsu :LOL: Lopussa sitte ;) :kieh:

Muuten tänne ei mitään ihmeempiä...töissä kun ei enää käy, niin alkaa päivät sekottua ja on ihan sekasin koko ajan :ashamed:

Jahvetti 24+1
 
Siruko: haitteko te isyysrahaa jo ennakkoon? En oo ajattellutkaan että noinkin päin vois tehdä. Meillä pari vuotta sitten kun esikoinen syntyi, mies piti ensin lomat ja sitten vast laitettiin isyysrahapaperit Kelaan. Tietty makuasia kummin tekee, molempi parempi...

Kylläpä masuasukki jytää iltaisin, täytyy aina hetkeksi istahtaa alas ja antaa juniorin jumpata...kun meen nukkumaan, on sitten jo hiukan väsähtänyt touhuihinsa =) .

Kaamee flunssa...2½ viikkoa tässä on kärvistelty. Hiukan helpottamaan päin...sitkeetä tuntuu olevan nää flunssat joita liikkeellä.

Te joilla on jo masuasukin lisäksi lapsosia...mitä ajattelette tuosta ilmaisesta influenssarokotuksesta? Aiotteko rokotuttaa lapsenne? Mä en vielä tiedä kun tyttö on mun kanssa kotosalla...tosin voihan se tarttua harrastuksissa käydessä tai vaik kauppareissullakin.

Hyvää odotusaikaa teille äitsykät. Pysytään linjoilla.

pilvipouta 23+4
 
huomenia :wave:

jahvetti: mulle muutes kävi viime raskaudessa niin että posti tosiaan hukkas sen mun äitiyspakkausilmotus-lapun :whistle: |O sain sen pakkauksen sit vasta joskus liki vkoo 30 :kieh:
mäki oon käyny siel lasten vaatekaapis kuolaamas niitä pieniä vaatteita ja niit toppapukuja, se ruskeeki ois ihan kiva :whistle: :D
mun mielestä se pakkauksen puku on samaa kokoo ku edellistenki pakkausten tai sit silmä huijaa. en käyny mittaamassa B) eri mallinenhan se on ja musta paljo kivempi ja väri on tosi jees =) mut makuasioitahan nääki on.
pitäskö ens vkolla kattoo jos treffais kotkassa?

oma (.) ei mitään ihmeellistä, miehen lapset tuli eilen ja hulinaa taas riittää B) no mun poika tykkää kun on seuraa. ja huomenna pääsen uimaan =)
vauveli on tosi aktiivinen ja kickboxeeraa niin että mahanahka paukkuu B)

mua on vaivannu sellanen että mites toi istukan irtoamis-juttu et onks se riski suurempi kun on etuseinäistukka? voi olla ihan hölmö kysymys mut on vaan mietityttäny. kun sehän on sitte tossa ihan eessä jos joku isku tms tulee.
 
Voi, toiset jo saannet pakkauksen! Minä odottelen vielä päätöstä :whistle: Ois niin kiva päästä hiplailemaan niitä nuttuja, ja mitä pesemiseen tulee minä olen pessyt aina ne mitkä tulee suoraan ihoa vasten elikkä bodyt, potkarit jne...

Tarppa ja tyttötoukka 23+4
 
Hui jui ku jännittää toi iltapäivä. Muutto alkaa nääs illanpäälle ku avaimet asuntoon saadaan. Mulle on jo kantokiellot asetettu et saapa nähä mihin saan koskea. Kaippa sitä rauhallisesti täytyy ottaa ku supistelee aina niin kivasti touhujen jälkeen ja aikana...

Cruella oi äippäpakkauksen jo saanu. Kade oon ihan. Mä aion pestä vaatteet kyllä, vaikka aika tuntuu juoksevan tytön kanssa niin lujaa et mitään ei ehdi. Nyt mies on n. kuukauden verran saikulla niin josko sillä aikaa tulis ja sais sen laitettua. Hyvä alkaa muuttamaan kun on "rampa" mies. :(

Kiin ihana massu. Etkä sä mikään norsu oo. Ja lopussa voidaan kaikki yhdessä todeta vaikka yhteen ääneen et nyt ollaan norsuja. Viimevkolla just vanhoja kuvia kattelin ja manasin et mikä valas oon ollu viime raskauden lopussa. Menihän se raskaus sinne 42+1 asti ja nytkin oon aatellu et kyl se varmaan sillo karkauspäivänä syntyy. :D

oma(.) : Toukka potkii tosi paljon ja varsinkin yöllä. Aamuyöstä valvoin vaiks kuinka kauan ja kattelin massua kun poju rymysi. =) Maha siirtyi puolelta toiselle ja oli sellasia korkeita möykkyjä välillä ja toinen varmaan pyllyään tunki ulos. :D Ja ne potkut...auts. tajuttomia jytkyjä tule jo.

Jokos te mammat mietitte joulua?ja sen valmisteluja? Mä ootan niin innolla joulua. :xmas: typy täyttää joulukuus vuoden ja muutenkin ihanaa kun saa KINKKUA. :ashamed: oon sanonu et ostan 10kg kinkun ja syön vaikka yksin. Ja uskokaan tai älkää, varmaan onnistuu. Mä oon niin himo kinkun syöjä. Kaikki aina nauraa mulle siitä. :ashamed: :whistle:


No mutta nyt käymään kaupungilla viimehetken muuttokuumetta poistamaan ja sit loppu rytistys ennen kantojuttuja.

Voipi olla pienimuotoinen tauko riippuen miten ovat uuteen osoitteeseen saaneet liittymän auki, mutta palaan kertoileen kuulumisia heti kun kerkeen.

Syssyn jatkoja mammat!

Jepsu ja Marttipoju 22+4 :heart:
 
Jepsu Mä luulen et tuo 4cm on täysin normaali! oli edellisellä kerralla 4.5cm ,mut voi vaihdella ihan mittaus kulmastakin riippuen. Tärkeintä on se et kohdun suu ei aukea ponnistaessa ja et tuota napukkamittaa on mukavasti jälkellä! Mututuntumalla voisin ajatella et jos alkaa lähentyä 2cm ni sit jo todella huolestuvat. Ja tietty riippuu pitkälle mitkä viikot on menossa!
Mä aattelin hakea tuon äippärahan viimevuoden tulojen perusteella, oli sen verran paremmat! Isukin loma meidän pitää vielä jostain selvittää, et miten se käytännössä onnistuu, ku on maatalousyrittäjä!
 
cruella, hmm..ens viikolla mulle kävis kyllä melkeen mikä päivä vaan, paitti maanantai ja tiistai. Maanantaina olis tarhalla palaveri ja tiistain aion pyhittää toppatakin metsästykseen :LOL: Mihin aikaan sulle sattuis parhaiten? Mulle toki aamupäivällä, 10 jälkeen, ku pojat on koulussa :D

Pakkausksen vaatteiden peseminen on mullaki ollu mielessä, aina ne oon pessy kaikki, paitsi toppavehkeet ja varmaan kyllä pesen nytkin, ainakin tosiaan ne, jotka tulee ihoa vasten, kuten joku muukin sanoi. Ja niissä kun on sellainen oma teollinen hajukin :ashamed: Saa sitten omat hajut niihin :kieh: Melkeempä ne taitaa ainakin mulla (7kg kone) mahtua yhteen koneelliseen kaikki, niin ei hirveesti ees vaivaa silleen oo =)

Pilvipuota ei oo kyllä koskaan käyny mielessä, että rokotuttaisin lapset :whistle: Mut nää ny on aika isoja, et eikös sitä suositella vähän pienemmille... =)

Jepsu mä ootan innolla joulua!!! Viimeset 3 joulua on menny ihan hujahtamalla ohi, kun oon työelämässä ollu, ja vieläpä Postilla ;) E oo paljon joulua kerinny/jaksanu laittaa...nyt oon suunnitellu, et heti tuossa marraskuun alusta alan jo lahjoja suunnittelee, niin ei tarvii sit ruuhkassa masun kanssa pyöriä :kieh: ja nytkun pystyy päivälläkin hommailee kaikkea, niin ei jää iltaan :D Meillä on jo monena vuonna ostettu n. 8-10kg kinkku, ja aina se on jo tapanina loppu :ashamed: Ja sitä meillä syö ainoostaan minä ja mies :kieh: Tosin nyt pakko vähän hillitä, koska meinaa tuota turvotusta taas tulla ihan muutenkin :ashamed:

Niin cruella joo en todellakaan ihmetelis, vaikka se kortti hukkuisikin :kieh: Viime keväänä (siis keväällä -07) löydettiin yhestä hyllyn välistä jouluna -05 postitettu joulukortti muun muassa |O :attn: Muutami kertoja laatikoiden pohjiin on tarttunut ohuita pakettikorttilupuskoja, jotka sitten useempia kuukausia on ollu jo myöhässä :kieh: Että näin luotettavaa toimintaa Postissa ;) :whistle: :attn:

Mutta nyt pitäs alkaa akvaariota siivoileen. Sit vois pienen kävelylenkin tekassa ennenkun miehet tulee ajelemasta, lähti taas koko konkkaronkka crossiradalle ajelemaan. Illalla koko perheen voimin lätkämatsia kattomaan :D

Jahvetti 24+2
 
Tuosta kohdunkaulasta tuli mieleen, että ekassa lekurineuvolassa rv 13 lääkäri mittas, että olis ollu 2cm...sitten viikolla 16 kun kävin ylimääräsessä ultrassa, niin ultralla sai sen pituudeks 4cm :kieh: Oli sitte niinku kasvanu muutamassa viikossa :LOL:
 
Pitkästä aikaa taas kerkeän kirjoitella kuulumisia. Päivittäin kyllä luen teidän muiden juttuja, mut tää kirjottaminen on jotenkin kauhee urakka aina.
Me käyty myös rakenneultrassa ja hyvin näytti vauvalla kaikki olevan. Kysyttiin sukupuolta ja lääkäri sanoi, että suurella varmuudella poika tulossa. Antoi kuvankin jossa näkyy pippeli ja kivespussit tosi selvästi eli ihme pitää tapahtua että sieltä tyttö tulisi. Mies tietysti onnellinen ja suunnitteli jo jotain autorataa ostavansa. Tärkeintä tietty et vauva on terve. Veljen vaimolta sain just kassikaupalla vaatteita joita olen nyt pessyt ja laittanut laatikkoon valmiiksi. Ihanaa saada hypistellä niitä kun ne on niin pieniä. Kiva ettei kaikkea tarvi ostaa valmiina.

Jepsu kyseli joulusta jo. Mulla avokki töissä tänä vuonna 6 iltavuoroa putkeen joulun aikoihin eli yhteiset joulunvietot voi unohtaa. Ensi vuonna se tietysti on sitten vasta tärkeempää kun on vauvan eka joulu eli mieluummin olis sit enemmän kotona ku nyt. Meillä vielä muutto edessä ens kuussa niin ei oikein osaa ajatella vielä noita joulunlaittoja. Tosin verhot sun muut voi laittaa melkein suoraan sit jouluaiheisia niin ei tartte heti vaihtaa.

Mä olen miettiny tota toppahaalaria kun pitäis vauvalle ostaa. Olen katsellut ja miettiny et saa olla aika paksu se haalari, mut sit äitini sanoi viisaasti että eihän siinä kyllä sitä talvea niin hirveesti jää jäljelle helmikuun jälkeen. Kun ei ekaan pariin viikkoon saa mennä ulkoilemaan ja sitten onkin jo maaliskuu ja silloinkin ulkoilut tapahtuu kuitenkin vaunuissa makuupussissa tai kaukalossa matka autoon eli haalarin ei mikään superpaksu tartte olla. Esim. Kappahlissa oli kiva haalari, ei mikään superpaksu mut varmasti ajais kyllä asiansa tuon pienen ajan. Kun ei viittis mitään 50-60? maksaa kun käyttö niin lyhytaikaista. Mitäs mieltä muut olette? Oletteko hankkineet pienen haalarin? Ja mistä?

Mulla on myös alkanut vauva myngertään masussa oikein kunnolla. Ensin tuntu vaan niitä pieniä potkuja ja hipaisuja mut nyt tuntuu välillä että sieltä yritetään tulla vatsan läpi ja varsinkin iltasin on tosi aktiivista liikettä. Nukuttua ei kyllä saa ennenku rauhottuu.

Olivia ja masuasukki rv 22+0 (uskomatonta mitä vauhtia aika kiitää eteenpäin, justhan sitä vasta sai plussan testiin)
 
Moi Hlemikuiset!

En tiedä, muistatteko enää mua, mutta olin kans helmikuisissa vielä kesällä ennen kuin mun "raskaus" osoittautuikin tuulimunaksi :(.
Noh, kuulumisia sen verran, että yritys on ollut kova alkusyksyn ajan, ja tällä hetkellä odottelen menkkoja alkavaksi millä hetkellä hyvänsä. Kuitenkin on tullut testattua, malttamaton kun oon, ja haamujen haamu pärähti eilen ja tänään... Kuitenkin eilen tuli myös vähän verta alkkareihin, joten sekavissa tunnelmissa mennään..
No, aika näyttää, onko mulla toistamiseen huono tuuri, vai onko meille sittenkin tulossa pieni, kovin toivottu ihmisen alku :).
 
Täältä tämä auttamaton taustailija ilimottelee ittestään.. siis päivittäin melkeimpä lueskelen mutta kirjotus on sitte aina vaan jäänyt. Todella nopeasti menny tää aika!!
Rakenneultrassa kaikki oli kai ok, vaikka huono maku jäi kun opiskelija sen teki, eikä oikein osannu mulle kertoo mitään ja sähläs kokoajan. sain vaan yhden tosi epäselvän kuvan mukaankin. Noh ymmärrän toki että opettelemalla oppii mutta kun sitä niin kovasti odottaa että sais tietoa ja näkis kunnolla niin sit se vähän harmitttaa jos ei. :/ La olis nyt siis 16.2.08 :heart:

Mulla sama tilanne kun jahvetilla. Selkä ei kestäny töitä ja nyt oon sit jo viikkoja ollu saikulla, enkä enää meekkän ennen äippälomaa. Nyt on sitte aikaa vähän reissailla ym. enneku pikkunen syntyy. =) Vaikka kyllä mua harmitti kauheesti että jouduin töistä pois, mut siihen nyt vaan oli pakko sopeutua ja ehkä siitä jotenkin osaa jo nauttiakkin! Ainakin on ollu aikaa hommailla vauvalle kaikki valmiiksi ja kämppä näyttääkin siltä kuin la ois ensviikolla! :D

Joku kyseli pikkuisista vauvan toppahaalareista.. mie ainakin ostin kappahlista sen vaaleen toppiksen. Oli edullinen, söpö ja aivan riittävän paksu! Kerrospukeutuminen on pop! ja vaunuissahan on kopat japussit ja viltit ym. :)

4D olis kahen viikon päästä!! :p ja joulun odotus on ihanaaaaa!! :xmas:

Terkuin pikkuveikka 22+0!! (tuo 22vk jotenkin keventää mieltä..kaikki voi siis mennä hyvin!)
 
Heippa vaan kaikille pitkästä aikaa...

En ole tosiaan minäkään pitkiin aikoihin kirjoitellut vaikka lukemassa oon aina aika ajoin käynyt.
Eli rakenneultrassa on pari viikkoa sitten käyty. Kaikki oli loistavasti ja täytyy kyllä sanoaettä todella mukava ihminen oli ultraamassa. Selitti todella tarkkaan kaikki ja hän meni ihan sekaisin kun alkoi sydäntä tarkemmin tutkimaan. Suunnilleen hihku onnesta kuinka ihana elin sydän on :D . La muuttui päivällä eteenpäin eli nyt on 21.2.02. Tiistaina olisi taas th neuvola. Saas nähä onko hemoglobiini yhtään noussu ku mullahan oli laskenut melko reippaasti.

Töissä olen jaksanut olla vielä oikein hyvin, vaikka pitää käyttää tukivyötä ja istua aina välillä. Nyt pomo hankki myymälän puolelle mulle baarijakkarankin ettei tarvitse koko aikaa seisoa. =)

Muutamat oli jo saaneet äityispakkauksen. Mulla on vielä hiukan harkinnassa otanko ollenkaan, sillä anoppi on jo kerännyt kaksi pahvilaatikollista vaatteita vauvalle ja yhdeltä tutta tulisi ainakin suurin osa tämän vuotisesta pakkauksesta tavaraa kun ovat muuttamassa kuukauden päästä ulkomaille helteeseen.

Mitenkäs muilla; ootteko ottanut vakuutusta vauvalle jo? Meidän pitäisi käydä kyselessä tarjouksia vakuutusyhtiöistä.

Ciba 21+2
 
mouse Onnea... Toivottvasti käy tärppi :wave:

Mie kovasti haluisin jouluksi äidin luo, mutta voi olla etten enää sillon jaksa istua autossa neljää tuntia :/ Ollaan jokatapauksessa aatto kotosalla, kun miehen siskon tytölle tää on ensimmäinen joulu niin mies haluu olla täällä sillon. Lähettäis, jos lähetään, ajamaan Helsinkiin sitten 25. päivä.
Miun ehdoton jouluherkku on piparit ja valkohomejuusto :p :p :p Kinkusta en oikeestaan tykkää, kalkkunaa oon yleensä syöny. Parasta joulussa on se tunnelma ja se kun saa antaa ja saada lahjoja :D Miulla on työn alla appiukolle villasukat, siskolle kynsikkäät ja kälylle lapaset lahjaksi. Miehelle oon jo ostanu 2 lahjaa (Isyyspakkauksen ja Isä syntymässä- kirjan) ja kuvakirjan miehen siskon tytölle. Niin ja lankomiehelle James Bond 007- pelikortit, kun se harrastaa pokeria :D

Tänään My on jo liikuskellu ihan normaalisti. Mukelteli kauheesti tuossa päivällä, kun pötköteltiin päikkäreitä miehen kanssa. Venytteli vissiin, kun punkas ensin kauheesti ja sitte levähti, ja sama uudestaan :D Rupes pikkasen supistamaankin se typyn jumppaaminen.

Maha on ollu ummella vähän aikaa ja ostin eilen vehnäleseitä sitä helpottamaan. Aamulla sekotin lusikallisen riisifruttiin niin arvatkaa toimiiko vatsa nyt!? :eek: :ashamed:

Kiin ja My 23+5
 
mouselle plussaonnea :flower:

kiin: mä syön joka päivä noita vehnäleseitä eikä mitään vaikutusta :/ nyt on kyllä maha toiminukki ihan ok ku jätin raudat pois. jos hemppa laskee ni sit pitää taas alottaa. luumuja ja luumusosetta oon vetäny, niistä saa jotain apua jos saa. laksatiiveja ei oo vielä tarvinnu onneks käyttää.

jahvetti: loppuvkosta vois sitte vaikka katella jos rehvataan. aamupäivä meillekki käy ja ku tuo poju nukkuu vaunuissa ni voi nukkua vaikka oltais reissussaki.

eihän noi pienet toppahaalarit maksa ku 20-30 eeroo, riippuen mistä ostaa. kai jostain merkkiliikkeestä saa huippukalliillaki mut eihän sinne tarvihe mennä B) lasten vaatekaapissa oli 30 euroo sellanen pieni haalari, ylisöpö :heart:

ja pakkauksen vaatteitten peseminenki ratkes meillä ihan kivuttomasti, mies oli sitä mieltä että pestään B) eihän siinä sitte mitään :whistle:
 
Mä bongasin tällaisen ja ajattelin vastata.

Mä otin kanssa sen vauvavakuutuksen Tapiolasta, siinä lomakkeessa kyseltiin että onko mitään erityistä ja ruksailin kaikkiin vaan ei... sitten vasta jälkikäteen tuli mieleen, että olisikohan pitänyt mainita että edellinen synnytys oli sektio (perätilan takia)? En tullut sitä edes ajatelleeksi, synnytystapahan se on muiden joukossa, mutta voivatkohan evätä vakuutuksen sen takia myöhemmin? :/
Tosiaan siinä lomakkeessahan ei kysytä mitään edellisen synnytksen kulusta, joten eivät voi sen perusteella sitä myöhemmin evätäkään. Raskausmyrkytyksestä siinä kysytään ja sihen on laittava jos on sellaisen epäilykin ollut. Jotenkin mua harmittaa ihan sikan, kun ei ollut miään ongelmia synnytksessä ja kaikki meni hyvin raskaudenkin aikana. Muita vaivoja oli tietysti, jotak eivät liittyneet raskausmyrkytyksen epäilyyn mitenkään. Eivät saa henkilökuntalaisetkaan vakuutusyhtiöistä yhtään armoa. :saint:

Taustalle taas, kun on niin väsy olo. Käytiin ukon kans ostoksilla. Ostettiin ensimmäiset pienet potkarit ja body sekä nallemainen puku pikkuiselle. Ja kohta saadaan vaunutkin varmasti kotiin. Pistin tuulemaan.

Voimia ja jaksamisia kaikille, olen hengessä mukana. :flower:
 
No niin! Eilen sit mies ekan kerran tunsi vauvan potkun kättä vasten :D
Oli lähinnä ihmeissään, totesi vaan että "en oo ennen tuntenutkaan"..

Loppuuko muilla kunto/puhti kun kävelee? Käytiin silakkamarkkinoilla ja mä olin tosi nopeesti ihan sippi. Kotimatkalla bussissa otin jo päikkärit.

Mä päätinkin etten mee neuvolalääkärille vaan omalle gynelle. Enhän mä muutenkaan käy arvauskeskuksissa niin miksi nytkään.. Ja ehkäpä sillä reissulla saatais erikoistoivomuksesta selville se sukupuoli ;).

Joku kyseli isyyslomista.. Meillä mies on ilmoittanut ottavansa isyysloman. Synnytyksen aikoihin ja sen jälkeen on ehdottomasti kotona; hoitamassa mua (näin asian ilmaisi). Sillä on muutenkin paljon lomia säästössä, niin varsinaisen isyysloman ajankohtaa ei vielä tiedä.

Jospa ens viikolla täyttäisi sen kelan paprut. Pakko varmistaa palkanlaskennasta miten on oltava töissä jottei menetä sitä bonuspalkkaa. Miehen mielestä ei ole haittaa vaikka tammikuussa menisinkin töihin, ei se kuitenkaan ois kun muutama päivä. Mä ite epäilen omaa jaksamistani.. Tosin mulla on istumatyö ja enimmän osan työajasta olen puhelimen päässä. Ei kai saikkua saa vaan väsymyksen takia?
 
Nyt on pakko jonnekin avautua kohtalotoverit!

Onko kenelläkään muulla masussa pinkeä olo? Mulla on jotenkin tosi ahdistava olo ollut sellaisen viikon verran, ihan kuin vatsa olisi ottamassa kasvuspurttia ja tila ei riittäisi, tai jotain... :/

Ja kävelylenkit on tehny nyt parina päivänä tuskaa, tai no ehkä tuska on liian voimakas sana.. hankalan olon on saanut aikaan, joko alavatsaa alkaa kiristämään tai jotenkin pakottamaan tai mitä lie ja eihän siitä lenkkeilystä sitten mitään tule :| . Supistusta se tuskin on, sillä ne mitä olen niitä tähän mennessä kokenut ovat olleet erilaisia, sellaista masun kovettumista. Eilenkin tuli ihan itku palatessa koirien kanssa lenkiltä, masensi niin kovin kun aiemmin aina nautintoja ollut nuo lenkkeily ja nyt ei onnistunut alkuunkaan.

Tympäsee!!! :'(

Onko kenelläkään muulla ollut tällaista ja tietoa josko olisi mahiksia että olisi joku ohimenevä vaihe??? Pitänee ottaa maanantaina neukkutätiin yhteyttä ja kysyä hieman olisiko tähän apuja jostain...

Tullut tottakai jo mieleen sekin että onko kaikki edelleen ok. Toisaalta pikku-likka :heart: muistuttelee päivittäin ainakin hetken verran aina itsestään ja mitään vuotoja tms kovia kipuja ei ole. Pari viikkoa sitten siellä ultrassakin oli kuitenkin kohdun kaula vielä normaali mitoissa ja paikat kiinni.

Kokemuksia??? Tietoa??? Googlettanut olen kovin, mutta mitään järkevää ei löydy mieltä huojentamaan :ashamed: Jelppa!

Piiju ja pikkulikka 22+3
 
Saipas taas päivittää kaikkien kuulumiset kun ei pariin päivään ole koneelle ehtinyt! Omaan mahaan ei mitään erityistä, rauhallisesti pikkutyyppi liikuskelee edelleen, nyt on kuitenkin tullut selkeästi enempi napakoita potkuja joita edessä oleva istukkakaan ei enää vaimenna. Sen verran uskallettiin luottaa ultran arvioon tytöstä, että myin ison kasan esikon vaatteita kaverille, ovat niin poikamaisia ettei niitä tytölle viitsi laittaa! Ja jos osoittautuukin pojaksi, niin sitten vaan vaateostoksille! :D Sitä toppahaalaria olen minäkin katsellut, mutta vielä ei ole sattunut silmään mitään itseä miellyttävää unisex-mallia-onneksi tässä on ehtii vielä katsella!

pilvipouta: influenssarokotteesta kyselit, pojalla on kohta 2-vuotisneuvola ja tarjosivat sitä pistettäväksi silloin kun aikaa soitin. Miehen kanssa asiasta juteltiin ja todettiin ettei oteta, ollaan sitä mieltä ettei ihan joka tautia vastaan tarvitse rokottaa, varsinkin kun meidänkin poika kotihoidossa ja perusterve. Normaalit rokotusohjelmaan kuuluvat ollaan kyllä annettu pistää, mutta influenssastakaan ei edes tiedä, onko maahan tuleva virustyyppi juuri se mitä vastaan rokote tehoaa...

Isyyslomastakin on ollut puhetta. Mies pitää heti vauvan synnyttyä sen kolme viikkoa ja sitten myöhemmin pitää myös sen ylimääräisen isäkuukauden. Näin tehtiin esikoisenkin kanssa ja todettiin että sopii meille. Kyllähän siinä tietty rahallisesti vähän häviää, mut ajateltiin ettei kaikkea voi rahassa mitata-mies kuitenkin haluaa viettää mahdollisimman paljon aikaa lasten kanssa ja onhan se lomaa töistäkin! :LOL: Ollaan mietitty tämän kuopuksen kanssa sitäkin, että palaan itse jossain vaiheessa töihin ja mies jää toviksi lasten kanssa kotiin, on itse valmis siihen. Me kun ollaan molemmat samoissa hommissakin, niin ei sen mukaan tarvitse valita kotona olevaa kumpi tienaa enempi.

Taitaa olla turha kysellä syntymättömälle vakuutusta, epäilinkin että edellisen raskauden raskausmyrkytys estää sen. No, eihän siinä mitään, täytyy ottaa sitten syntymän jälkeen ja toivoa ettei sitä ennen satu mitään...

hilunen & kuukkeli 21+5
 

Yhteistyössä