**Helmikuun Helmet** lokakuu

äitsy80, Piipi79 ja evaellen kiitos kommenteistanne 4d-ultrasta :flower: Tuli hyvä mieli.
Kitalakihalkiosta oli kommentteja... en toki voi olla asiasta aivan varma, että mitä näkyy ja missä sekä miten tutkitaan mutta... Ystäväni synnytti keväällä huuli-kitalakihalkioisen pojan ja siinä ei kyllä kätilön tarvinnut kitalakea kokeilla, oli kyllä poika heti synnyttyään niin hurjan näköinen.
 
Tervetuloa Anna! Olipas söpö masu profiilissa =)

Katariina: mulla on tuntunut liikkeet mahan päältä (ei kaikki, mutta isoimmat voltit) pari viikkoa, eli rv20->. Aina ei vaan isi ehdi laittaa kättä oikean kohtaan.

Meillä on pienelle hankittuna jo sitteri, yhdistelmävaunut ja pinnasänky. Kaikki hyväkuntoisia käytettyjä tuttujen kautta. Ja vaatteita tietysti kerääntynyt, en malta käydä kaupassa ostamatta jotain :ashamed:

Painoa tullut noin 3kg.

rv 22+3
 
Tyttiliini
virkisti juu! Ja ehkä eniten virkisti se, että olit kanssani ärtynyt noihin äitiyspolin pahanilmanlintuihin B) Kun tosiaankin ollaanhan tässä yli puolenvälin ja periaatteessa pitäis saada olla jo helpottunut!

Joo ja Cruella, ihana toi sun tuhnujuttus, mulla ei ole vielä noi ongelmat iskeny mutta jos vanhat merkit pitää paikkansa, meidänkin makuuhuone alkaa kohta olla kemiallisen sodankäynnin näyttämö...

Ja sitä painoa on mulla tullu jo 12 kiloa, hihhei repikääpä siitä :kieh:
 
Tervetuloa Anna!

Kiitos kaikille mahakipu kommenteista! Kiva tietää ettei tarvii turhaan stressata vaan kuuluu asiaan noi kivut. Jotenkin vaan niin vaappumista tää mun kävely nykyään et kauhistuttaa. Pikku matkoja jaksaa vaan kävellä.

Anna Kyseli painon kertymisestä. Mulle on kai tullu se 3-4 kg. En varmaa tiiä ja neuvola on 23.10 vasta.

Nellillä oli ankea lääkärikäynti. :hug: Tollaset lekurit on just kuvottavia. Mitenkähän ne saa edes virassaan olla.



Pojulle ei hirveästi olla vielä osteltu mitään jos kirppis kamoja ei lasketa. :D Muutamia bodeja ja puolipotkareita oon oastanu sieltä. Tytön jäljiltä tosiaan on noita tavaroita niin hyvin et hirveesti ei tarttekkaan ostaa.
Toppahaalari pitäs kyl hommaa ja ne sisarrattaat.

Nyt meen tekemään ruokaa. Italianpata päivä tänään...helppoa ruokaa.

Jepsu ja Poju 22+1 :heart:
 
Pitääkin alkaa vissiin taktikoida toi vuoden vaihde ja joulun välipäivät.. Näyttäiskin yhtäkkiä siltä että mulla ei olekaan tälle vuodelle enää lomia kuin kaksi jotka menee opiskelujen lähipäivillä. Ja kun mä muutenkin olin suunnitellut aloittavani ä-loman heti 2.1. Mutta jos noi lomatiedot tosiaan pitää paikkansa, taidankin aloittaa mammalomani jo joulun välipäivinä ;)

Mä en ole vieläkään löytänyt sellaisia haalaripotkupukuja jotka siis on kärjelliset ja ne napitetaan olkapäistä. Musta ne on jotenkin niin liikkikset että haluan omalle muksulleni sellaiset.. Nettikaupoissa taisin löytää mutta että livenä sellaiset löytäisin..

Ensi kuussa alkaa meillä jo perhevalmennukset! Kivasti vaan aikataulut on sellaiset että pakosta mun on lähdettävä töistä tuntia aiemmin jotta ehdin Espoon perukoille. Onneksi neuvola on ihan kodin vieressä niin koiratkaan ei joudu olemaan yksikseen yhtään normaalia kauemmin.

 
Terve taas!

Ihanaa kun ootte niin aktiivisia kirjottamaan, mutta tää lahopää ei kyllä sitten yhtään muista mitä kukakin on kirjottanu :ashamed:

Anna
taisi olla ainakin uusi, tervetuloa! Sinä taisit myös kysellä tota painoasiaa, mulla on tullut suunnilleen 3,5kg, että ihan sopivasti taitaa olla tullu.

Jollain oli ollut tosi tylsä lääkäri :hug: pois tommoset hommista!

Meillevauva mä oon kanssa tota vuodenvaihdetta kattellu kun ä-loma alkaa vissiin vasta tammikuun lopulla (kelan laskurin mukaan 21.1) ja jos mulla reilu viikko on lomia pitämättä niin sinne jää muutama viikko millon pitää mennä töihin. Ja mä kun oon tottunu olemaan joulun ja uudenvuoden välipäivät aina kotona niin voi olla että nyt täytyy mennä töihin sillon. No, ne on yleensä kyllä ainakin rauhallisempia päiviä kun lapsia on paljon lomilla sillon että sikäli kyllä helpompia päiviä!

Mä oon taas tänään ollu tosi väsyny, kauheesti vaihtelee vaikkakin kyllä tuntuu että ma-ti on helpoimpia, sitten ke-pe pahimipia. Kai sitä töissä senverta kuitenkin väsyy.

Tässä pikasesti!
 
Pikainen kyssäri ennen kuin alan lukemaan edellisiä viestejä.. kertokaa viisaammat mikä se huulihalkio on..? Oon kuullut kyllä monta kertaa tuosta puhuttavan mutta ei mitään hajua mitä se käytännössä tarkottaa, ilmeisesti omassa suvussa ei sitä ole kun en oo asiasta tietoinen.. :ashamed:
 
tere,

nyt on sitten hulluteltu. :whistle: Helmieemeli sai vihreän veluuripuvun (paita ja housut), valkoiset sammarihaalarit ja mobilen sänkynsä yläpuolelle killumaan. =) Tuleva mamma sai pusuja, niitä entisiä neekerin sellaisia :p ja kosmetiikkaa.

Cruella, Nelli, Jepsu, Jahvetti jne... alamahakivuista/ilmavaivoista kertoilleet: Hulluilla päivillä sattuikin yks alamahakipuihin liittyvä juttu. Mulla siis koski ihan pirusti alamassuun, tohon vasemmalle ja olin jo aivan paniikissa. Käväisin sit vessassa tsekkaamassa, onko vuotoja tms. ja kävin samalla peellä, :whistle: niin johan loppu massukipu. Olipa vaan kiva käydä Stockalla hullareitten aikaan isolla hädällä, kun jono veskiin oli karsee ja oven avatessani löyhähti varmaan kivasti... B) B) No, minkäs mahdat, niinkun joku tossa toteskin... =) Eli arvelen nyt samaa kuin Tyttiliini ja tuttemui, eli että kivut ovat suolistoperäisiä. Toivottavasti ette häiriintyny tämmösestä öllö-tarinasta... =)

Tervetuloa Anna86! :wave:

eipä muuta nyt, kuin hyvvee yötä ja toivottavasti ens yönä nukutaan paremmin,

evaellen & helmieemeli 23+0

ps. Joku (Pessi?) kertoi nähneensä unta neuvolaan murtautumisesta. Meikku näkee seksiunia edelleen lähes joka yö... :whistle:
 
morgon alli huuppa :wave:

taas vähän huonommin nukuttu yö takana |O poika nukahti vasta liki kymmentä ja meinas jo kuuden pintaan kammeta ylös :| onneks nukahti uudelleen, muuten ois tipahtanu jo aamupäivällä rattaisiin. ollaan menossa markkinoille ja siellä vierähtää aikaa B)

evaellen: eipä noi öllötarinat ainakaan mua hätkäytä kun itelläkin niitä on :whistle: ja hienoa että tänne voi kaikesta kirjottaa, myös intiimijutuista. ai vitsi, itekki oisin tonne hulluille päiville halunnu mut vähän on liikkaa kilometrejä :/ no, ehkä joskus.

siruko: tossa jotain tietoa:

http://www.tohtori.fi/?page=6625671&search=huulihalkio

painonnoususta kyseltiin, mulla noussu nyt oman vaa'an mukaan n. 7 kg ja oon ihan tyytyväinen. 3-4 kg:n painon lisäys on tosi vähän. mennään kuiteski jo puoltaväliä suunnilleen ja mä aattelen sen niin että kun paino nousee tasasesti kaikki on ainakin hyvin. koska jos paino ei nouse se voi viitata johonkin häiriöihin esim napavirtauksessa. neuvolassa sano että ihan hyvä ja tasanen painonnousu ja että tosiaan pitää noustakki kun raskaana ollaan B) tietty ihmiset on erilaisia ja ja hoikille sitä painoa saa tulla reilummin kun ylipainosille. ja tulee minkä tulee, itehän me ne kilot kannetaan B) joten ei huolta tyttiliini.

unista, mä näin viime yönä ekan kerran seksiunta, vissiin alkaa olee jo puutteen puolta :whistle: :snotty: mut ku ei jaksa illalla valvoo |O :ashamed:

oma (.) että mä oon tyytyväinen eiliseen, tuli syötyä oikein eikä ollu pahaa oloa koko päivänä ja ulkona oltiin ap melkeen 3 tuntia ja ip sitte vielä jonkun aikaa. tuli tehtyä kunnon lenkki ja illalla vielä kevyt jumppa käsipainojen kera. ja vkl uimaan, ihanaa, en oo aikoihin uinu.

cruella ja ötö 23+3
 
Pöhinä ehkä tähän "siedettävyyteen" on osasyynä tuo mun ammatti. No yks hyvä syy on et olen Pohjosessa ollessano tottunu liikkuun paljon luonnossa ja retkeilemään, ja olen täällä sitä KAIVANNU! toinen on et on mukava tehä yhdessä jotain, on nuo yhteiset harrastukset aika vähissä. Ja kolmas et olen nyt ajatellu ottaa osaa kaikkeen mikä tuntuu kiinnostavalta ja mukavalta, sit ku lapsi syntyy ei tuollainen sponttaani lähteminen yhdessä ole niin helppoa!
musta on tullu taas ihan hysteerinen autokuski. Eilen ja tänään täällä ollu aamulla lumimaassa ja tiet jäisiä. Onnistuin viimetarvena polanteisella tiellä saamaan oman autoni ympäri...onneks ei käyny kuinkaan. Pelti vauriot on pieniä vaurioita, vaikka rankasti tympäsiki
 
Tyttiliini
Pakko kertoa kun Evaellen ansiokkaasti avas keskustelun tästä eriteasiasta, että eilen valittelin miehelle että taidan olla tulossa hulluksi kun en enää erota supistusta paskahädästä :LOL: On meinaan samantyyppisiä kokemuksia ollu viime päivinä, hirveä kipu ja paniikissa menee vessaan ja sitte osottautuu, että helpotus tulee aika helposti...
 
Tyttiliini
Niin ja kiitos Cruella tsemppauksesta painoasiassa. Eihän se oikeasti ole mikään ongelma ja on ne kilot ennenkin pois saatu. Vähän vaan kirpasee kuitenkin kun olin niin päättänyt, että tässä raskaudessa en leviä ku pullataikina. Mutta joo, se nyt on ihan toisarvoista ellei tule verensokerin kanssa ongelmia. Ainakaan viimeks mulla ei ollu, pitääkin koputtaa puuta!

Ja muuten hei, oliko joku täällä paksuna vuonna 2005? Sillon odotin esikoista ja luin Hesarista sellasesta tieteellisestä tutkimuksesta, jonka mukaan suklaan syönti odotusaikana saa aikaan iloisia lapsia ;) Humpuukia luultavasti, mutta hauskaa sellaista! Ja on tuo meidän esikoinen ainakin kovasti iloinen poika B)
 
Tyttiliini :kieh: Pitääkin kokeilla tuota ;) :whistle:

Evaellen :whistle: :whistle: Tuo sun veskikäynti olis mun painajainen B) Kunnon kaasut löyhähtäis vuoroa odottavien silmille B) Mut tosiaan, minkäs teet :D

Tänään tulikin nukuttua toosi pitkään. Tai ensin 7 jälkeen pistin esikoisen koulumatkalle ja sitten tulikin nukuttua yli 9, kun välimalli meni vasta kymppiin =) No jos nyt jaksais :D
Oon ollu viimepäivinä taas NIIN väsyny, eilenkin 2h päikkärit piti ottaa :ashamed: Rautaa aloin "omin nokkineni" syömään 2 tabua/pvä, kuten tästä eespäin muissakin raskauksissa oon syöny, kun ei tuo hemppari millään nouse ja sekin kai osaltaan väsyttää :/
Ainoo vaan, että nuo rautatabut pistää ummettamaa urakalla |O melkeen sitten kerta viikkoon se kunnon tyhjennyspäivä :LOL: :LOL:

Kohta meinasin lähtä kaupoille, kirpparin kautta toki :kieh: jos vaukille jotain vielä löytys, jotain oloasua tms pitäs viel löytää, kun ei nää tammi-helmivauvat ihan pelkällä bodyllä pärjää :/ Ja uutena ei jotenki raaski ostaa...viimoselle :ashamed: :D
Sit kävis kattoon mitä Intersportti tarjoisi noille 9v ja 7v pojille...tuulipukuja mainosti jopa -50%...löytäski nyt jo kevääksi valmiiks =)

Mutta semmosta, ihanan kirpakkaa aurinkoista päivää kaikille :D

Jahvetti 24+0 25. viikko aluillaan :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja babygirl:
äitsy80, Piipi79 ja evaellen kiitos kommenteistanne 4d-ultrasta :flower: Tuli hyvä mieli.
Kitalakihalkiosta oli kommentteja... en toki voi olla asiasta aivan varma, että mitä näkyy ja missä sekä miten tutkitaan mutta... Ystäväni synnytti keväällä huuli-kitalakihalkioisen pojan ja siinä ei kyllä kätilön tarvinnut kitalakea kokeilla, oli kyllä poika heti synnyttyään niin hurjan näköinen.
Vielä tästä, eli
huulisuulakihalkiohan todellakin näkyy selvästi päällepäin, mutta jos lapsella on pelkkä suulakihalkio, ei sitä voi nähdä vaan täytyy kokeilla. Kätilö kokeilee jokaisen syntyvän lapsen kitalaen. Tosin äidilläni synnytyssalissa kätilö ei huomannut :eek: halkiota vaan vasta osastolla alettiin tutkia lapsen syömättömyyttä! Leikkaukseen asti elämä vauvan kanssa oli hurjaa, limaisuutta, syömättömyyttä, pelkoa tukehtumisesta jne. Mutta nyt on reipas koululainen, eikä ulospäin ole havaittavissa mitään. Tosin hampaiden oikomista mm. taitaa olla edessä.
 
Nonii, olipa hyvä tietää et muillakin maha toimii "supistuksen" jälkeen. Eli mullekin välillä tulee kauhea suppari fiilis ja sitten meen vessaan. Nooh, kakkonenhan sieltä aika helposti tulee ja antaa helpotuksen kipuun. Eli varmaankin ovat osa niitä suolistoperäisiä kipuja. Alkaa tuo tila vähentyä tuol massus niin eihän se ihme vaik sielläkin kipuilee. Kiva kuitenkin tietää et ei oo yksin.

Cruella oli kirjotellu näkevänsä seksiunia... :wave: niin minäkin. Puutteessahan sitä eletään kun ukko töissä paljon ja sitte ku olis aikaa on niin tajutsin väsy. ja tietty tuo meitin pikkunen vielä rajoittaa näitä harrastuksia. :D

Kirpparilta olin saanu kivasti voittoa niillä pikkuhinnoilla joita laitoin. Hain kamat pois aamulla. Kiva kun saa vähän tavaraa pois kuleksimasta. =)

Nyt mamma lähtee suihkuun...

Jepsu ja poju 22+2
 
Eilen oli neuvola. Verenpaineet huiteli taas ihan omissa arvoissaan, ensi mittauksella 145/85, toinen mittaus näytti sit 135/82. Sf mitta oli 22. Verensokerikin pyynnöstä mitattiin, oli kuitenkin 4,3 ja syönnistä oli 3 tuntia.
Epäili et tulee liian pitkä väli olla syömättä kun aamulla tekee niin heikkoa. Nyt sit syön jotain pientä juuri ennen nukkumaan menoa eikä tänä aamuna ollut läheskään niin heikko olo.
Kuopuksen neuvolakin oli samaan aikaan eilen ja mittaa poika sai 80,2cm ja 10505g. 1-vuotis neuvola siis oli. Terävä poika.. terkka testas osaako pinsetti otteen ja laitto riisimuron pöydälle. Poika imas etusormee ja paino sormen muroon kiinni :D Kyllä nauratti :LOL:
Onko kellään issias kipuja? Vai onko se iskias :whistle: Nää kivut tekee mut hulluks, Kävely näyttää siltä ku olis tavarat housussa kun tekee niin kipeetä :headwall:
 
Hello! :wave: Ja pahoinvointi jatkuu :x Muuten olo ihan ok taitaa vaan tuo flunssa tehdä tuloaan :snotty: Kävin eilen *kaupunnissa* :whistle: piti Vauvattareen mennä kattelemaan ihan huvikseen ja mukaan tarttui hoitolaukku ja pari ihanaa tuttia :ashamed: Vaikka olin päättänyt etten ennen joulukuuta hommaa mitään kun ei tiedä tästä raskaudesta miten pitkään tämä jatkuu :/ . Illalla sitten kostautu kaupunki reissu kunnolla supisteli nukkumaan mennessä jo aloin laskea että millon pitäs soittaa synnärille kun neljästi tunnissa ihan kunnolla nipisti! :eek: :headwall: :headwall: mutta onneksi ne loppui siihen joten tänään pitänee ottaa sitten levon kannalta! ;)

Tarppa ja tyttötoukka 23+2
 
Kirpparilta tarttui mukaan kuin uusi pinnasängyn reunapehmuke, 2e :D Muuten siellä oli aika tyhjää...jos sunnuntaina tai tiistaina tekis uuden kierroksen =)
Intersporttiin pitää mennä poikain kanssa uudelleen, että kelpaako niille mitä siellä on, minusta oli ihan kivoja, mut nuo on niin ronkeleita ;)
Anttilasta koitin kattoo jotain sukkiksia tms välihousuja, kun alkaa kylmä olla, mut ei mitään :/ Siis sellasia jotka päälle menis :kieh: Robbarista sit otin mukaani yhet xxxxxxl-kokoset tavalliset...josko ne venyis :D :D Ei tuonne pihalle muuten ole kohta mitään asiaa :whistle: *vilukissa*

Kohta se äitiyspakkauskin pitäs tulla...onhan siitä ilmotuksesta jo viikko ja siinä luvattiin, että kahessa viikossa...toivon mukaan jos ei huomenna, niin heti alkuviikosta :D *malttamaton*
Lähinnä nyt oottelen, että konkreettisesti näkis sen toppapuvun koon, että tietäs lähteekö pienempää ostaa turhaan vai ei =)

oon miettiny, että turvakaukaloakin pitäs kohta alkaa katselemaan...rahanmenoa taas :whistle:
Tuolla kakkosella ja kolmosella meillä oli sellainen Safety Baby-kaukalo, ihan ok, vähän vaan ison kokoinen...nyt jos vähän siromman löytäisi :whistle: Ja sellaisen, joka toimisi myös sitterinä, ettei erikseen tarvis sitteriä ostaa kulkemaan...alkaa olla joka paikka täys tavaraa jo :kieh: Vaunutkin täytyy laittaa olkkarin nurkkaan seisomaan, kun pinnari todaan sisälle...nooh, siin takapihan oven vieressä on sopiva kolo :kieh:

Taidampa laittaa takkaan tulet, kun palelee!!

Jahvetti 24+0
 
Joo... oksu tuli taas aamulla. Ja olin juonut vaan yhden lasin vettä! Ylös sekin siis tulee :/ . Pää on kipeä, jopa takaraivossa painaa ja väsymys on valtava :(. Oisko tässä kaikki valituksen aiheet..

Mä aloin kans miettiä sitä vaihtoehtoa että olisinkin töissä joulun välipäivät ja sit vuoden alusta jäisin pois. Täytyy varmistaa palkanlaskijalta vielä asia, meille kun tulee keväisin myös konsernista tulospalkkaus lisänä enkä mä sen takia haluaisi sitä menettää että olen ollut jonain tiettynä hetkenä jo äippälomalla.

Mutta on se kyllä kiva jäädä kotiin! Tai ehkä mä pyörrän sanani kun tositoimet vauvan kanssa alkaa :whistle:

 
Meillevauva ja joku muu mietti miten tehdä joulun välipäivien kanssa...ottakaa saikkua...? :whistle:
En tosin tiedä mitä työtä teette, mutta silloin ei tarvitse aloittaa vielä äippälomaa, eikä töissäkään tarvi olla, jos sille tuntuu ;)
Sanoo tyyppi joka aloitti sairasloman jo viikolla 23. :LOL: :LOL:
 
Heipsistä

Alkuun suklaasta: Kyllä mä uskon 100% siihen tutkimukseen, että raskaana ollessa äiti, joka on syönyt suklaata, saa tyytyväisiä lapsia. Mulla kaksi todistuskappaletta olemassa ja kolmannessakaan en poikkeusta asian suhteen tee :D . Tytöt oli koliikkiajan jälkeen tosi helppoja, ja vieläkin mun mielestä suht helppoja tapauksia..ottaen huomioon vielä rankan alkuelämänvaiheen.

Painonnoususta oon Cruellan kanssa samaa mieltä asiasta. Yksilöllistä se myös toki on, mutta tasainen painonnousu on vaan hyvästä. Ja toki asiaan vaikuttaa niin moni tekjä, kuten mulla nyt tää rajoitus liikkumisessa. MUTTA, koska olen perusruumiinrakeenteltani ollut aina hoikka/normaali, niin nämäkin kilot lähtee kyllä ilman suurempia ponnisteluja, olen asiasta hyvin itsevarma ja luottavainen. Aiunut mikä itteeni härkkii, on se, että jonkin aikaa näytin aika hyvältä, olin kiinteä ja sutjakka, ni nää löllöt ym kauhistuttaa yhtäkkiä. Kaikkeen tottuu.. =)

(.): Mulla on tänään jopa suht hyvä olo, josko toi antibiootin jatkaminen kuiteskin auttaa. Yönkin sain nukuttua ilman suonenvetoja ja yskimisiä, nostin sängynpäätyä ja nukuin selällään, vaikka ei vissiin enää pitäs. Mutta eipä koskenu issiakseenkaan, ku e kyljellään röhöttänyt. Joten, elämä voittaa!

:heart: nelli&pulla-pojun-pallero 23+0
 
Mulla on palstailu ollut vähissä viime aikoina, kun esikoinen on ollut kipeänä. Vauvarokko kävi kylässä, kuume nousi yli 40:n... onneksi nyt on tervehtymässä, vaikkakin niin kiukkuisena että epäilen vähän korvatulehduksen tulleen jälkiterveisinä. Saapa nähdä :/

Neuvola oli tiistaina, kaikki hyvin siellä =) Hb 118 eli ihan ok vielä, sf-mitta 20. Keskikäyrillä. Painoa tullut omasta mielestä ihan liikaa, vaikkei th mitään sanonut. 9 kiloa, argh! |O No, sitähän sitten taas ensi kesänä laihdutellaan... :whistle:

Nyt ei ehdi enempiä, jos tyttö ei ihan juuri kohta herää niin koitan ottaa vähän kiinni teidän kuulumisia. =)

Hissukka rv23+3
 
c81
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Anttilasta koitin kattoo jotain sukkiksia tms välihousuja, kun alkaa kylmä olla, mut ei mitään :/ Siis sellasia jotka päälle menis :kieh: Robbarista sit otin mukaani yhet xxxxxxl-kokoset tavalliset...josko ne venyis :D :D Ei tuonne pihalle muuten ole kohta mitään asiaa :whistle: *vilukissa*
Jahvetti, mie ostin Lindexistä kahdet sukkikset ja yhdet legginsit viime viikolla, oli kolmet kahden hinnalla - ja nimenomaan 'mammamallia'. Sukkiksia jo kokeilin, ja tuntui tosi hyvälle - siis sellaiset vähän paksummat (oisko ollu 40den). Jos sinne päin satut, niin käy kurkkaamassa. Pasaatin Lindexissä ne oli ovesta katsottuna (2.krs) siellä oik reunassa. Myyjä ne minullekin kyllä etsi.. Eikä maksanut mahdottomasti, jonkun n. 7?/kpl tms.

 
pitänee munkin sitte sinne pasaatiin vissiin suunnata :whistle: mulla nyt tavalliset pitkät kalsarit ja nää on ihan kauheet |O valahtaa koko ajan alas ja vie kalsaritki mukanaan :kieh:

tyttiliini: mä olin -05 raskaana, poika synty syyskuussa. loppuraskaudessa en enää pystyny herkuttelemaan mut alussa ja keskivaiheilla kyllä söin kaikee makeeta ja varmaan meni suklaataki kiitettävästi :whistle: ja oikeen on ilonen poika :D

hyvä että nelli jo voit paremmin =)

tuli käytyä markkinoilla ja pakko oli ostaa neekerin pusuja :p ja kirpparilla käväsin kattomassa josko löytys vauvelille vielä jotain mut aika tyhjää oli ni ostin sitte itelleni markkinoilta sellasen paksun hupparin :whistle: :ashamed:
 

Yhteistyössä