**Helmikuun Helmet** lokakuu

Kiin onnea synden johdota ja jaksuja tautiin.
Pöhinä aikamoinen meininki :whistle: , mut onneks kaek nyt on hyvin.

(.): Eilinen, se se helvettiä vasta olikin |O . LÄhdin illasta päivystykseen heti viiden jälkee, ku mies tuli kotia. Kävin labrat eka ja odotttelin. Seiskan pintää isäntä soittaa, että nuorempi porannu tunnin verran ja nyt tää 4vee alotti kans ja nukkumaan pitäs.. Noo, mä kävin luukulla kysyy tilanteen ja jonoa oli, joten lähdin kotia, että nukutampa tytöt ja meen pikaseen takas. 4vee nukahti justiinsa, mut entä tää paniikkihäiriöinen-eroahditus lapsonen :kieh: . Lauloin reilun tunnin, kunnes ei enää meinannu ilma kiertää, ku keuhkoihin sattuu. Meni hermo, kaappasin tytön kainalaoon, puin päälle ja otin sen sinne lekuriin matkaan..tooooooooooooodella fiksua! Sellä sit hirmu kieppiä yliväsyneenä veteli. Vaille kymmenen pääsin vasta lääkärille. Oli sellanen juro keskiikänen kaljamahanen ukko, joka puhu niin hiljaa, että ei kuullu sit yhtää mitään. Neiti ajeli sellasella tuolilla, joka pyörii ja on renkaat, huonetta eestakas ja huuteli kaikenmoista minkä ehti, desipelit läheteli varmaa 100. Lääkäri yritti mahansa, minä omani, kanssa liikkua ja tutkia. Voi jessus, ku meinas pamahtaa mulla.
No mitään lisälääkitystä ei voi antaa, rtg kuvia ei voi ottaa, jatko sit antibioottia kolmella päivällä. Itkusilmässä sanoin sille, että jos en nyt parane, tuun osastolle makaamaan, nii kauaks aikaa, että olen terve ja saan todella levätä. KU se sano, että 2-3 pvää kunnon lepoa, jos meinaan parantua..aika helppoo juu :kieh: . En saa tänne papasta tai mummosta apuja, mies ei voi olla kotona, jotenka ei auta itkut markkinoilla.
Ehkä mulla nyt iha hitusen parempi olo, ku en ulos lähteny tänää olleskaan..töpöteltii sisuksissa hela dagen. Toivottavasti alkaa helpottaa,ei jaksa enää!

Huomenna on neuvolan eka lääkärikäynti heti aamulla. Kuulin, että lääkäri, jonka pitäs siinä olla, on saikulla, ylläripylläri. Se on jokseenkin alkoholisoitunut 150kg pahalle haiseva nainen, jonka kädet vispaa nii, että vispilä kädessä tulis kermavaahdot viiteen minsaan. JOTEN EI HAITTAA vaik saikulla oiskin viel huomenna! Myös yksi hänen tapansa on jättää potilas pöydälle toosa levällee sihe telineeseen makaamaan, poistua paikalta, jättää ovi auki.. ja näin :eek: . Juu, on se vissii potkut kerran saanu jonkun kunnan tk:sta, ja sen just ton tautta moni tuttu käy esim kierukan otattaa yksityisellä, ku sillä.

Huomiseen, :heart: nelli&pulla 22+5
 
varhaista huomenta,

Onkos muilla ollut tämmöisiä aamuyöheräilyä, ettei sit enää uni tulekaan? Kävin eilen hyvissä ajoin nukkumaan, ja seurauksena on nyt sitten, että herään melkein kaks tuntia ennen kellon soittoa, enkä saa enää unta. Pyöriskelin puolisen tuntia ja nousin ylös. Ilmeisesti tää on nyt nukkunu sit tarpeeks... :/ Vaavikaan ei vielä potki niin, että siihen ois heränny... :/

Ihana 4d sulla babygirl! =) =) Meillä on 4d ensi viikolla ja kyllä kieltämäti jänskättää vähän... Lähinnä siis se, että onkohan kaikki kunnossa. :|

Kukas se olikaan keikoilla käyny ja siten vaavia musa-aivopessy? Mä oon kans käyny aika ahkerasti (niin kuin yleensäkin) keikoilla ja konserteissa tässä raskausaikana. Hynttyrää on totutettu monenlaisen rockin lisäks iskelmään ja oopperaan. =) Lauantaina mennään Svenska Teateriin kattomaan (ja kuuntelemaan) Sound of Musicia, :) ihanaa, ja ens viikolla ois vuorossa Tavastialla joko Scandinavian Music Group tai Irina. Tai ehkä jopa molemmat. :whistle: Me ollaan sen verran musaihmisiä isännän kanssa, että ens kesälle on varmaankin hankittava Baby Peltorit, jos aiotaan jossain pikkufestareilla tai konsertissa pyörähtää. Mutta eihän sitä tiedä, voi olla ettei ens kesänä tuu mihinkään lähettyä... :/

Neulomisista: Oltiin viikonloppuna anoppilassa ja anoppi oli pykässy aivan ihanat vermeet helmieemelille: villatakki ja -housut, kaks myssyä sekä kahet tossut ja lapaset. :whistle: Ne on luonnonvalkoisia ja tulossa ois kuulemma lisää eri värisiä. Sovittiin, että mie toimittelen sille lankoja, kun ei sieltä pikkupaikkakunnalta oikein saa kuin baby-värisiä ja valkoista, niin pistää sitten puikot heilumaan. Lakanoita jne. on myös tuloillaan... :whistle:

Ootteko edelleen jaksanu liikkua samaan tahtiin kuin aiemmin? Mä huomaan pudottavani painoja salilla koko ajan, kun ei jaksa/tunnu hyvältä tehdä samoilla kuin aiemmin. Moni liike on jäänyt jo aikaa sitten ja joitain nyt ohjelmassa olevia teen tosi pienillä painoilla. Joitain taas pystyy edelleen tekemään samoilla kuin aiemmin. Sen oon huomannu, että nautin tosi paljon venyttelystä, kun se on aiemmin ollut lähinnä pakkopullaa... :whistle: Odottelenkin joogan alkamista kovasti! :) Metsään ei oo päässy aikoihin, ja se vähän harmittaa. Täytyy yrittää, jos ens viikolla menis. On nimittäin varmaankin jo ihania värejä luonnossa.

Raskausarvista: Onkos teillä tullu jo arpia? Mie oon rasvaillu ahkerasti sillä Body Shopin kaakaopuikolla, puikko alkaa kohta olla jo lopuillaan... :whistle: Pari pientä juovaa on tullu massuun, muualle ei mitään. Mulla on kyllä ollu esim. kyljissä niitä jo aiemmin, ne on tosin ihan valkosia jo, kun ovat tulleet joskus vuosia vuosia sitten. eipähän tuo puikko niitä täysin ehkäise, mutta onpahan iho ihanan pehmeä ja kimmoisa. ;)

Onkos täällä muita Hulluille Päiville menijöitä? Mä aattelin tänään kävästä Itiksessä, ihan vaan kattomassa... :whistle: :LOL: :LOL: :LOL: Kummipojalle vois ostaa jotain tuliaista marraskuuta varten ja pikkusiskolla ois tulossa synttärit. Ja saattaahan sitä helmieemelikin jotain haluta... :whistle:

Ainiin, paranemisia kovasti ja myöhästyneet synttärionnittelut sulle Kiin! Mitäs sait lahjaksi? Käytiin muuten su-aamuna pikaisesti siellä teillä päin, kun oltiin viikonloppuna Savossa käymässä. Nuo meidän savonmuan reissut on kesää lukuunottamatta pääsääntöisesti semmosia pe-su-reissuja, niin sitä joutuu tukka putkella juoksemaan kaikki paikat, missä "pitää" käydä eli lähisukulaiset. Joskus ne on jopa ressaavia reissuja sen juoksemisen vuoksi... :/

Nyt aamupuuron keittoon ja sitten töihin,
:wave:

evaellen ja helmieemeli 23+0 :heart:
 
c81
Alkuperäinen kirjoittaja evaellen:
Kukas se olikaan keikoilla käyny ja siten vaavia musa-aivopessy? Mä oon kans käyny aika ahkerasti (niin kuin yleensäkin) keikoilla ja konserteissa tässä raskausaikana. Hynttyrää on totutettu monenlaisen rockin lisäks iskelmään ja oopperaan. =) Lauantaina mennään Svenska Teateriin kattomaan (ja kuuntelemaan) Sound of Musicia, :) ihanaa, ja ens viikolla ois vuorossa Tavastialla joko Scandinavian Music Group tai Irina. Tai ehkä jopa molemmat. :whistle: Me ollaan sen verran musaihmisiä isännän kanssa, että ens kesälle on varmaankin hankittava Baby Peltorit, jos aiotaan jossain pikkufestareilla tai konsertissa pyörähtää. Mutta eihän sitä tiedä, voi olla ettei ens kesänä tuu mihinkään lähettyä... :/
Mie pesin ihan telkkarista tulleella keikalla :D ja olen menossa mm. Rajattomia katsomaan viikon päästä, eli mahd monenlaista musiikkia pikkuinen kuulee. Vielä kun itse harrastan laulua ihan aktiivisesti (käyn laulutunneilla, laulan keikoilla jne.) pääsee pikkuinen tottumaan monenlaiseen musiikkiin. Mutta kyllä se vaan sydäntä lämmittää, että äitin musiikki maku miellytti,ja Pelle Miljoona sai pikkuisenkin pogoamaan :) !!!! Ja ensi kesänä on paikakkunnalla musiikkifestarit jossa soitetaan kaikenmoista musiikkia. Haaveissa olisi babypeltoreiden ja kantoliinan kanssa kiertää puistossa ja muissa ulkoilma konserteissa.

p.s. sain ekaa kertaa laitettua masukuvankin profiiliin.. sekin kyllä alkaa olla jo viikon vanha. Tuntuu että se kasvaa silmissä, etenkin iltaisin on ihan järkyttävän iso, en enää taivu noukkimaan mitään lattialta.. Ehkäpä se vaikuttaa myös että olen niin pätkä muuten.

 
hooment :wave:

evaellen: mulla oli yhessä vaiheessa noita aamuyöherrämisiä ja kyllä otti koteloon |O ties että poika herää tossa seiskan maissa viimeistään ni on se kiva ite pyöriä jostain neljästä tai viidestä ja sit ku alkas taas väsyttää ni pakko nousta ylös. nyt oon tehny sen et laitan vikalla vessareissulla yöllä tulpat korviin ni en kuule mitään häiriöääniä mitkä herättäis ni saan nukuttua paremmin. toi heräily on kai vaan joku vaihe koska mulla se nyt on loppunu. hyvä niin koska muuten vois polla hajoo :snotty:
noista raskausarvista, mulla niitä tuli vasta ihan viimisillä vkoilla, luulin selviäväni ilman mutta toisin kävi. onneks tuli vaan ihan tonne alas et jää esim bikinihousujenki peittoon.
ja liikuntaa oon harrastanu samaan tahtiin, tosin salille en oo kerinny/jaksanu. sunnuntaisin käydään siellä kuntojudo/pilateksessa ja se on ihan hyvää liikuntaa. tietty multa jää liikkeitä tekemättä mut teen sitte itekseen jotain sallittuja. pääasia on et tulee se 1,5 tuntia aktiivisesti liikuttua. pitkillä rataslenkeillä käydään myös pojan kanssa ja uimaan olis hinku. vkl pitää yritellä.

nellille pikaista paranemista :hug: sulla on kyllä ollu rankka raskaus, kaikkia vaivoja ja sitte vielä noi sairastelut :/

nyt aamupalalle :wave:
 
Täälläkin heräillään joka yö. Välillä saan uudelleen unen päästä kiinni, välillä taas en. Pieni tykkää möyrytä yöllä, ja sitten nuo pissareissut.. :D
Yllättävän hyvin olen kuitenkin jaksanut töissä, vaikka olisikin valvottu yö takana.

Tänään pitkästä aikaa arkivapaa :) Sitä kun tuppaa olemaan niin ahne, että hamstraa joka päivälle töitä.

Mullakin on ollut jo kuukausia käytössä se Body Shopin kaakaopuikko. Vielä ei ole arpia näkynyt, ehtiihän niitä tosin vielä tulla.

Samaan tahtiin jaksaa vielä liikkua, kun ei tuo maha nyt niiin iso ole.
 
Huomenta!

Joh, täällä sama onkelma, pissareissuja vähintään se yksi kipale yössä... kurjasti katkaisee unet kun alkaa tuntumaan että rakko halkeaa. Toisinaan saan hyvin reissun jälkeen unen päästä kiinni, toisinaan en - ja sekös sitten kismittää.

Olen nyt muutamana yönä nähnyt (juuri tuon pissareissun jälkeen) aamuyöstä imetysunia :LOL: mistä lie nekin johtuu? Itseasiassa minä jännitän sitä imettämistä tällähetkellä kyllä enempi, kuin synnytystä... kaipa ajatukset kumpuaa siis uniin. Osaako sitä, onnistuuko, mille tuntuupi, entä jos ei tunnukaan sille että siihen kykenee jne jne. Kolmannen sektorin järjestämälle imetystukiryhmän luennoille olen menossa ihan mielenkiinnolla ensiviikolla, jospa sieltä tulisi varmuutta ainakin tiedon muodossa.

Pessi kirjoitteli tuossa yläpuolella just rasvailusta. Minä käyn edelleen taistoa sen kanssa että aloittaako ollenkaan vai ei. En ole ikinä ollut mikään himorasvaajatyyppi vaikka atooppinen iho osakseen onkin. Jotenkin ympäriinsä rasvailun jälkeen mua alkaa hiostamaan :D. Toivon että olen perinyt mutsin superjousto-ihon, johon ei tule arven arpea raskausaikana ja meidän äiti oli ISO!

Liikkuminen tapahtuu suunnilleen samaa tahtia kuin ennenkin. Tosin juokseminen ja kiituripyöräily on jäänyt pois kun eivät tunnu hyvälle nyt. Koirien kanssa lenkkeilen edelleen päivittäin kunnon reissuja, vetovyön olen tosin siitä hommasta jättänyt nyttemmin jo kotia ettei pikkulikka masussa vallan litisty ;). Ens viikonloppuna alkaa vihdoin kauan odotettu mama-bailatino ja sitä odotan innolla!!

Piiju ja pikku-A tänään rv22+0 :heart:
 
Tässä yksi yö näin hassua unta:
mulla kun oli eilen neuvola, niin sitä varmaan alitajuntaisesti jännitin.

Unessa terkkari sanoi, että sori vaan, nyt ei ole aikaa kuunnella sydänääniä dopplerilla. Minä kovasti yritin inttää, että haluan kuulla ne. Ei kuunneltu.
No, siinä sitten kavereideni kanssa murtauduin neuvolaan illalla sydänääniä kuuntelemaan :whistle:
Että vähän näköjään pyörii päässä tää masu koko ajan..
 
Moornink

Aamulenkki käyty typykän kanssa tuolla hyisessä ilmassa. 3 Astetta näyttää nyt mittari täälläpäin. Iltapäivästä olis markkinoille menoa et toivottavasti lämpenis edes hitusen ilma et siellä vois rauhassa kattella mitä löytyy...vaik aina siel ne samat myyjät kuitenkin on. Mattoja, lakuja, tyrniä, hunajaa..
Ja mummot leveästi käytävillä et ei pääse kulkemaan rattaiden kanssa mut silti sinne aina pitää mennä kattelemaan. :p

Alamahakipu on todella äityny "pahaks". Lenkille ku äsken lähdettiin niin eipä kauaa voinu kävellä ku sattu. Varmaan niitä kohdun kasvukipuja tms. en tiiä. Tosiaan kävely on aika tukalaa tällähetkellä ja ylösnousut sohvalta tai sängystä. lenkit jää todella lyhyiksi ja niistä ei oo mitään hyötyä kuntoilun kannalta ku pitää lyllertää...Se ottaa aivoon.

Painokin on noussu aika tavalla viime neuvolasta. Mulle nyt oman puntarin mukaan olis tullu yht. n.3-4kg alusta. Kääk. Johtuen mun suklaan ja herkkujen yllättävästä himosta. :headwall: Eilenkin kävin ostaa suklaata ennen kuin mies lähti töihin. HimoHIMOhimo.

Onko teil muilla toi alamaha kipeä? kun aattelin vaan et ei mul tosta tytöstä tällaista ollu.en ainakaan muista. voikohan tää poju jo painaa tonne alas niin et se sattuu kokoajan? Tytön kantaminenkin on melko hankalaa...
Helpottakaa mun vilkasta mieltäni.. :/
Aina tulee ajateltua et no niin nyt joudun lepoon loppuajaksi ja sit mulle on kauheana pelkona tullu se et iskee raskausmyrkytys. Ekassa oli lievänä ja neuvolakäynnit aina pelottaa et miten verenpaineet heittää... Kuitenkin tähän asti menny loppujen lopuksi aika hyvin. Paineet ollu kohdallaan, ainoana miinuksena tuo hb 109 vain.

Nyt kiireellä pissalle....ja aamukahveelle.

Päivänjatkoja ja sorry taas mun valituksista. :ashamed:

Jepsu ja Poju 22+1 :heart:
 
Hello! Ompas kurja ilma tuolla ulkona ei viitti nokkaansa ulos laittaa... :/ Kirpparille tosin tekis mieli :whistle: jos vaikka jotain löytäis. Tää saikulla olo on aika rankkaa :eek: ei jaksa kotona maata kokoajan... Eilisestä pyörtymisestä ei onneksi tullu kuhmuja tai mustelmia mutta vieläkin koskee päähän :( ja mulle on tullut pahoinvointi takasin :x empä ois uskonu että raskaus voi olla näin *kamalaa* kun aikasemmat on ollu tavallaan helppoja... :/ No sitä alkaa olla jo vanhakin ei voi samallalailla jaksa ;) Vauva potkiskelee aika kovasti, kylet on ihan arkana mietin että onkohan se neiti kääntynyt poikittain kun mahakin on oudon muotonen :LOL: ja nyt sitä komistaa vielä kirkkaan punanen vauhti viiva eilisestä kattilan reunasta! Onneksi ei rakoille palanu... :whistle: Tämmöstä tähän aamupäivään :wave:

Tarppa ja tyttötoukka 23+1 :heart:
 
Pikaisesti Jepsulle kommentoin, että mulla on myös alavatsa toisinaan TOSI kipeä. Kävellessä joutuu välillä pysähtymään ja pitämään vatsasta kiinni, kun sattuu NIIN kovin, että hengittäminenkin on vaikeaa :snotty: pahin kipu on tuossa alavatsan sivuilla, useimmin oikeella puolella, tuntuu kuin joku tylsää puukkoa koittaisi tunkea vatsasta läpi!!! |O Todella, todella kamalaa!!!
Mullakaan tällaista ei koskaa aiemmilla kerroilla ole ollut...ja tämä on kuitenkin jo neljäs, joten sikäli outoa :/ |O Menee kyllä levolla sitten ohitse...

Jahvetti 23+6
 
Jepsun kyselyyn alavatsakivuista: samma här :( Kävelyvauhti on tippunut hirmusesti ja siltikin vaan sattuu. Ja kuten Jahvetilla, mulla myös pahin kohta on tuo alavatsan oikea puoli, auts! Mutta kiva kuulla, että sekin kolotus kuuluu (ilmeisesti) asiaan :LOL:
 
Tyttiliini
Jepsulle vielä, tuttu juttu täälläkin. Esikoista odottaessa mulla oli sama juttu, tosin se alko vähän myöhemmin, ehkä tossa 26-27 viikoilla. Kauppaankin kun käveli, piti siinä parin korttelin matkalla pysähtyä ainaki kerran ja pitää mahasta oikeen kiinni, kun sattu niin. Mulla se ei ollut erityisesti kummallakaan puolella se kipu vaan enemmänkin tossa ihan alavatsassa aika tasaisesti. Tällä kertaa kipu tuntuu alkavan aiemmin, jo viime viikolla yhtenä päivänä kun hain töiden jälkeen esikoista päiväkodista, jouduin pysähtelemään matkalla useita kertoja.

Tukivyö auttaa ainakin mulla vähän, mutta olen alkanut miettiä, että onkohan siinä oikeastaan pohjimmiltaan kyse jostain suolistokivuista. Kun kohtuhan alkaa viedä sillä lailla tilaa, että sisäelimet joutuu järjestymään uudelleen (supertieteellinen selitys...), joten ehkä se ei ole ihme, jos vähän kipristelee.

Ekassa raskaudessa luulin, että se oli jotain tosi outoa kipua, lääkäritkään ei osannu sanoa siihen mitään. Mutta mä olinkin ensimmäisiä lapsen saaneita meidän kaveripiirissä, ollaan vähän myöhäisheränneitä :LOL: Nyt tiedän jo ihan läheisistä ystävistä ainakin kolme, joilla on ollut raskausaikana sama oire. Vaikka olenkin siis huolissani lähes kaikesta, tästä en ole!
 
jepsu ja muut Täälläkin samaa kipua alamahalla, mulla taas vasemmalla alhaalla. tyttiliini Koen myös nämä kivut jotenkin suolistoperäisiksi, ja ajattelin ihan samaa, että voikos jotenkin suoliston painuminen aiheuttaa tätä kipua.

Toinen uus oire on ihan tajuton ihon kuivuminen kasvoilta. Välillä ovat aivan punaiset ja "tulehtuneen" oloiset posket, ja ei oikein kärsi mitään puhdistusaineita käyttää, joten ei sitten puuteriakaan pahimpina päivinä :/

Pessi Haen myös YEL- tulojen perusteella äippärahaa, ja kovasti tekis mieli jostain tarkistaa, että onko tuo Kelan laskuri luotettava. Eli voiko jokin olla esteenä sille, ettei saakaan korotetun YELin mukaan... Korotin heinäkuussa parempien tulojen toivossa ;)

c81 Aivan mahtavan iso maha jo sulla. Pitäisköhän laittaa omani profiiliin, huomaatte, miks oon kade :ashamed:

Tarppa Eihän sulla vain alkanut ne pääkivut ja huonovointisuus sen pyörtymisen jälkeen? Toivottavasti et ole lyönyt päätäsi, ja johtuisi siitä...

Liikkumisesta Aika samaan tahtiin voin liikkua, nyt kun ei niin supistelekaan joka askeleella. Jooga on aivan ihana liikuntamuoto, ja kaikkea voi tehdä paitsi vatsallaan tehtäviä asanoita. Uinti myös sopii hyvin. Ymmärrän kyllä, jos salilla pitää painoja vähentää. Niinhän kuuluukin jossain vaiheessa tehdä :)
 
Hei taas kaikki!

Voi sua Nelli -raasu :hug: Voimia ja jaksamista tosi paljon!

Evaellen, minä kanssa heräilen aamuyöstä milloin mistäkin syystä ja välillä saan unen päästä jälleen kiinni ja välillä ei... Erityisen rasittavaa se on silloin, kun olisi aamulla aikainen herätys... :/ Tosin tässä täytyy vähän kehuskella, että viime yönä nukuin ihanasti kuin tukki... Olisikohan sillä edellisen yön hölmöllä "rähjäämisellä ja riekkumisella" ollut jotain tekemistä asian kanssa... :D

Täytyy kyllä nostaa sulle Zuku hattua, kun pystyt olemaan noin aktiivisesti mukana miehen metsästysharrastuksessa. =) Meillä kanssa mies metsästää, mutta minä en suostu edes keittiöön menemään silloin kun se on leikkaamassa ja paloittelemassa "saalistaan"... Olen aina ollut niin hassun "hentomielinen", että rapujuhlissakaan en saa itse kuorittua niitä "elävänä keitettyjä ressukoita", kun päällimmäinen ajatukseni olisi mennä ulos pitämään niille hautajaisia... :LOL: :LOL: Tekopyhähän tämä mun asenteeni on, varsinkin nyt kun syön taas lihaa... Mies nimittäin sai mut ottamaan sen takaisin ruokavalioon perustelemalla sitä pitkään ja hartaasti vauvan hyvinvoinnilla...

Voi että kun olen kateellinen teille aktiivisille liikkujille... mulla tuo liikkuminen on lähinnä jäänyt koiran ulkoiluttamiseen, vaikka kovin olen kko ajan suunnitellut meneväni erilaisiin jumppiin... :ashamed:

Pöhinä 23+1
 
Mun yöunet on palanneet. En välttämättä edes pissalle herää vaan käyn sit aamulla. Aamiaista ei silti kannata syödä liian aikaisin, koska paha olo voi iskeä kesken bussimatkan..

Tänään neuvolassa sain Kela-paperit. Täytyy niitäkin täytellä illalla ja tuoda töihin. Tällä kertaa neuvolan täti oli jopa kiltti! Hb oli hyvä, huijasin vähän tätiä kun sanoin että syön päivittäin Multitabs raskaus-tabuja. Flunssan jälkeen se on vähän jäänyt, ehkä mä täs kohta aloitan taas. Eikä ole turvotustakaan, painoa oli tullut 169 grammaa= ei ole enää koko aikaa pahoinvointia. Sokerirasitukseen meen marraskuun alussa ja samoin myös lääkäritarkastukseen, joka onkin eka jos ei niitä alkuraskauden vaikeuksien takia käydyt lekurikerrat..

Sf-mitta oli 20cm ja vauvan sydänäänet kuuluivat normaalisti, kova se on liikkumaan. Mä tunnen useasti sellaisia muljahteluja kun tyyppi varmaan heittää volttia..

Ukolta vähän tiedustelin että pitäiskö ostaa sitä ihmeoöljyä, koska ainakin ite tunnen olevani hiukan kuiva sänkyhommissa. Totesi että hänestä se ei ole tarpeen =) , tosin ehkä mä ostan sitä ainetta varastoon. Voihan sitä tarvita myöhemminkin!

 
Tyttiliini
tämä on nyt uudelleensynnyttäjältä ihan naurettava kysymys, mutta sanokaahan te, joilla on nyt jo supistellut, että miltä se tuntuu? Mulla kun oli niin ekassa raskaudessa, etten tuntenu ainakaan omasta mielestäni minkäänlaisia supistuksia ennen ku rv 41+1 ku synnytys (viimein) spontaanisti alkoi. Silloin ei erehtymisen varaa ollut.

Mutta siis nämä supistukset, jotka johtuvat esim. rasituksesta, millaisia ne ovat? Onko se sellaista painontunnetta vatsalla vai sellaisia, että maha kiristyy vähäks aikaa ja sitten taas helpottaa? Mä ihmettelen kun rasituksessa tulee sellainen kiristävä olo alavatsaan mutta se ei tule jaksottain niinku supistukset mun kokemuksen mukaan. Siis niin, että ensin supistais, sitte hellittäis ja taas supistais, vaan tavallaan "supistaa" tyyliin puol tuntia putkeen.

Mä en tajua, miks menen näin neuroottiseksi taas, just äsken tossa mainostin, miten mahakivut ei mua ollenkaan pelota |O
 
Tyttiliini
Ja vielä äskeiseen... Koska nyt taas heittäydyin neuroottiseksi, soitin saman tien sairaalaan ja kysyin, miten tämän supistussysteemin kanssa oikein on. No, sieltä sanottiin, että jos supistukset tulevat levossa säännöllisin väliajoin, on paha merrassa, mutta muutoin ei liene syytä huoleen. Ihan jees siis. Se, mikä taas sai mielen vähän pahaksi oli se, kun ne aina sanovat sieltä, että kun viikkoja on noin vähän niin eipä sille sitten mitään voi jos nyt lähtee syntymään... Että vasta kun on 24 viikkoa täynnä, jotain yritetään tehdä.

No, niinhän se sitten on ja uskottava on kun niin sanotaan. En vaan oikeen ymmärrä, miks se pitää aina sanoa. Tulee sellanen ihan lannistunu olo. Mulla kun on kuitenkin vielä kolme viikkoa matkaa siihen maagiseen 24 viikon rajaan. Äh. Ihan turhasta tuli nyt kurja olo. Simpura kun ei osaa kaikelta pelolta nauttia raskaudesta yhtään. Voi kakka.

Kertokaa joku jotain virkistävää, mä alan taas olla tosi rasittavaa seuraa itselleni ja muille!
 
c81
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttiliini:
Kertokaa joku jotain virkistävää, mä alan taas olla tosi rasittavaa seuraa itselleni ja muille!
Hitsi, mie oon kyllä kiukkuuntunu äippäpolin jne juuri tuon takia. No, mutta virkistävää piti kertoa.. (mulla on tylsää töissä, mie voin yrittää keksiä kaikkea kivaa ;) ) No, eikös se ole ainakin virkistävää, että ollaan jo yli puolenvälin ! Ja helmikuu lähenee :) Ja alkaa nyt oikea sykys, kun voi vaan kömpiä sohvalle viltin alle takkatulen ääreen, tai/ja laittaa kynttilöitä palamaan, ja nauttia. :)

Virkistikö? :)

 
Liikumisesta mä en todellakaan pysty liikkumaan enää kun pakolliset. Halua ois, mutta jaksamista ja vointia ei.--> läskiä tiedossa taas :( .

(.): kiitti kaikille jaksuista!
Kävin siel neuvolassa ja lääkärissä..ja olihan se alkkis-lekuri siellä. Menin huoneeseen ni ikkunat ihan selällee (ulkona sato räntää ja pirun kylmä ) ja radio täysillä. Pyysin alkuun laittaa kkunan kiinni ja heti perään radion, ku en ees omia ajatuksia kuullut. Iha krapulassa oli, hiki virtas ja dopleri just ja just pysy kädessä, ku täris, siis oikeesti :eek: |O |O . No anyway, kaikki kunnossa, kohdunsuu kiinni tiukasti ja kanava normaali. Sf oli 23 :whistle: :D . Painoa tullut jo 7kg. Verenpaineet 120/70, alkulukemissa ja niissä se on pysynyt kahdessa aikasemmassakin raskaudessa. Kelan paprut sain ja saikkua ois kirjottanu, jos vaan siihen mahkut ois..mut ku ei ole. Kotiapua neuvolan tätsy mulle ehdotti, mutta täällä resurssit niin olemattomat, niin pyydän stä vasta, kun menee todella hankalaksi. Neuvolasta kuulemma ihan soittaavat ja ilmottaavat tarpeen, mikä onki aika jees juttu.

Viime yö oli hankala, mulla ärtyny yskä niin pahaksi, että yskin putkeen reilun tunnin, joka yskäsyllä koski kurkkuun, issiasta kisko ja lopulta alko alavatsastakin vihlomaan. TUSKAA! Siitä ku selvisin, sain nukuttua juu, mutta heräsin ihan törkeeseen suoenenvetoon, huusin vaa isäntää kiskomaan jalasta vastaan että helpottas. On muute tehny jo nyt suonikohjuja pohkeisiin, näytin lekurille. :( :( .

C81 kyseli musiikkijuttuja. Kyllä mä oon käyny baarissa kuskin ominaisuudessa pyörii, viime vkl oli Suurlähettiläät..en kyl tykkää, mut menihän tuo. Ja iha Lauri Tähkän tautta lähetään hotelli vkl viettämään parin viikon päästä, jotenka kyllä mä kans aivopesen poitsua musiikin suhteen :D . Ja jammailee se ku soittaa sellasta, mitä usein kuuntelee, alkaa jytke masussakin.

:heart: nelli&pulla 22+6
 
alamahakipuja täällä myös ja eilen ja tänään kävellessä vähän reippaammin sattu ylämahaankin :/ ja tonne oikeelle alas kans viiltää, niinku jahvetti osuvasti sano et tylsällä puukolla yritettäs porata |O ihan normaaleja noi taitaa olla, varsinki uudelleen synnyttäjillä kun täälläkin tosi paljon kipuilijoita. kyllä on hyvä että on vertaistukea =) ei tarvi yksinään pähkäillä tai olla aina soittelemassa neuvolaan :whistle:

haluutteko kuulla hauskan jutun? tai no, ketä naurattaa ketä ei... tää on sit vähän epämiellyttävä mut koittakaa kestää. herkät voi sivuuttaa suoraan :whistle: :D
eli toissailtana mulla oli maha kauheen kipee, ilmaa täys ja olo tosi epämiellyttävä. yleensä mä käyn aikasemmin nukkumaan kun mies ja meillä on kissan retaleen takia makkarin ovi kiinni. ukko ku tuli nukkumaan se meinas pyörtyy ovella ku hais niin hirveesti p*ska. eka se aatteli et pojalla on kakka housussa mut haistamisen jälkeen huomas et ei oo se syyllinen. ja sänkyyn ku tuli ni minä sitte olin latassu oikee kunnon tuhnun :whistle: :ashamed: hiukka hävetti ku ukko kerto ja nauro mut minkäs sille teet jos unissaan pieree B) :D
 
Cruella mulla on toi piereskely kausittaista :whistle: . Viime pieru-viikoilla isäntä sano, että on sit ensimmäinen ja viimenen kerta, kun sinut haluun tossa tilassa nähdä :LOL: . Sit mun ummetuksen laukasu illat on toinen asia, millo se varmaa haluis vaihtaa maisemaa hyvinkin mielellään. Mut hitto, minkäs teet! Tytöillekin aina sanonu, että pieru on aina hyvästä, ei ala mahaan koskemaan. Jääny ehkä koliikki ajoilta mieleen, ku molemmat oli koliikkeja. Että ihan ovat äitiinsä tulleet "ilmanpäästö" asioissa :LOL: :LOL:
Ja tietty isännän pierut ei haise pahalle, juu eiiii (pä vissiiiiiin! )

Että sellasta, don't worry, you're not alone B) B)
 
Heipähei! =)

Raskauteni alusta asti olen lueskellut juttujanne ahkerasti, ja nyt vihdoinkin päätin minäkin osallistua keskusteluun jos huolitte mukaanne!? :)

Meille odotetaan esikoista jonka laskettuaika on 3.2.2008 ja synnytyssairaala kätilöopisto. Ultran mukaan tyttö olisi tulossa. :) :heart:

Vointini on ollut alusta asti hyvä ja sama meno jatkuu edelleen. Vauvakin voi hyvin, kaikki sormet ja varmaat ja elimet on näkynyt ultrassa. Suu-ja kitalakihalkiokin poissuljettiin rakenneultrassa.
Kovin on liikkuvaista sorttia tuo pieni tyttönen, potkii jo kunnon potkuja jotka isäkin jo tuntee. :)

Ainiin, nyt kyllä valehtelin.. Nimittäin ei se vointi niin kauhean hyvä tällähetkellä ole... :/ Inhottava flunssa vaivaa taas jälleen, ja sairaslomaa olen pitänyt maanantaista asti. Huomenna pitäisi palata töihin...apua. :( Olen nyt 1,5 kk:n aikana ollut kolmesti kunnon flussassa! Taitaa tuo vastustuskyky olla nyt aika nollissa! Ja asiaahan ei yhtään helpota se että työskentelen päiväkodissa jossa pöpöt jylläävät jatkuvasti... Nyt jo odottelen äitiyslomaa että pääsisi tästä jatkuvasta voimia vievästä sairastelusta! ;)

Nyt en muista onko tätä kysytty aikaisemmin, mutta paljonko teille on tullut painoa lisää lähtöpainosta? Itselleni painoa on tullut jo n. 8kg! :whistle: Tuntuu aika paljolta... Maha kyllä kasvaa viikko viikolta ja tuntuu että jo nyt se rupeaa olemaan tiellä... :D (Profiilissa kuva parin viikon takaa)

Mitäs ostoksia vauvalle olette jo tehneet?
Meille on ostettu sitteri, emmaljungan duo edget, pinnasänky, leluja ja hyppykiikku sekä paaaljon vaatteita. :) Hoitopöytää huudan parhaillaan huutiksesta, ja toivottavasti voitan sen niin voin jo aloittaa vauvan vaatteiden pesun ja hyllyihin asettelun... ;)
Rottinkinen ensisänky saatiin äidiltäni, ja siinä on mm. minun ja siskosteni lisäksi nukkunut myös äitini... Perintökamaa sukupolvelta toiselle... :)

Anna rv 23+4
 
kiitos nelli vertaistuesta :D :LOL:
hyvä että kaikki ok vauvalla mut toi lääkäri kuulosti kyllä kauheelle :eek: :x :x toivottavasti saat apua kodinhoitoon, mä tiedän mitä se on yksinään ja sairaana, siinä meinaa kyllä itku tulla mut minkäs teet. toivotaan että tauti hellittäis pian ja pääsisit kunnolla nauttimaan raskaudesta.
 
heipä hei kaikille tasapuolisesti!

Onnea Anna vauvan johdosta!

me emme ole vielä ostaneet yhtään mitään vauvalle. Ehkä sit hiukan myöhemmin. Siskoltani olen saanut paljon tavaraa mm. sitterin, turvakaukalon ja sit myöhemmin vaatteita. Omasta takaa on jo sänky ha syöttötuoli. Vaunuja ollaan katseltu, saatetaan tilata saksasta (ovat niin paljon halvempia siellä ku suomessa).

Sellasta kyselisin, että millä viikolla olette tunteneet vauvanne liikkeet masun päältä? Muutama päivä sitten mieheni kanssa kuulosteltiin auvaa, kun se oli riehakkaalla päällä ja tunsin vauvan liikkeen masun päältä! Ja miehenikin tunsi sen! kyllähän se lääkäri sanoi perjantaina ultrassa meille, että tämän vauvan liikkeet alkaa kohta puoliin jo tuntemaan masun päältä, sillä niin kovasti liikuskeli siellä! :)

Sitten muuta juttua...ootteko tuntenu erilaisia tuntemuksia? sillä tavalla mielialan vaihteluita? olen vähän sellainen "liikaa" ajatteleva ihminen. En ole tällä hetkellä töissä missään ja se "masentaa" minua. Aika paljon. Ei nyt joka päivä, mutta välillä. Varsinkin kun olen yksin kotona niin silloin tulee ajateltua kaikkea "tyhmää".. Välillä ihan ärsytän itse itseäni. Kunpa voisin vain olla ja antaa asioiden tapahtua omalla painollaan..

Mutta onneksi mieheni on niin ihana ja sanoo et minulla on tärkeämpää tekemistä nyt: raskaana oleminen. Hän on niin onnnellinen vauvasta. Ja se on ihanaa on, kun hän sanoo minulle kuinka kauniilta näytän (viimeeksi tänä aamuna :) ). Se tuntuu ihanalta. Ja silloin tunnenkin itseni todella kauniiksi...

Katariina84 rv 20+3
 

Yhteistyössä