**Helmikuun Helmet** lokakuu

tere,

onnea ultratuille ja poikakuulumisista hannipupulle ja kuukunalle! :flower:

Jollain muullakin oli ollunna tota huippausta. Mua kans välillä huimaa ihan törkeesti ja tulee älytön näläntunne. Itse uskon kans enempi tuohon verenpaineeseen. Sokereiden niin rajun heittelyn ei käsittääkseni pitäis olla mahdollista yhtäkkiä terveellä ihmisellä. :/ Mullon verenpaineet viimeks ollu neuvolassa n. kaks viikkoa sitten 108/60, ja kun ne on ennen raskautta olleet n. 120/80, niin arvata saattaa, että huiputtaa. Oon nyt yrittäny pitää huolta nesteytyksestä, kun sillä on iso merkitys paineitten aiheuttamaan huimaukseen ja se selittää senkin, että hyvä olo tulee kun saa vettä tai tuoremehua. Pidän työpöydällä jatkuvasti vettä (olin kyllä vesipullon kanniskelija jo ennen raskautta) ja hörpiskelen sitä. Vessassa pitää kyllä ravata koko ajan, mutta so.

Käytiin tänään hakemassa vaunut. =) =) =) Nyt ne on tossa kasattuna, ja silmä aina välillä eksyy sinne päin... On ne vaan niin pirun ihanat! =)

unisin terkuin,

yökyöpelit eva ja helmieemeli 22+5 :heart:

Terveisiä eilisestä 4d-ultrasta! Oli aivan ihana kokemus :heart: Kaikki oli pienellä niin hyvin kuin vain ultran mukaan olla voi. Oli aivan mahtavaa nähdä vauveli jo niin "valmiina" tässä vaiheessa. Tiedä sitten paljonko hän vielä ehtii muutta ennen syntymää, mutta tällä hetkellä hän muistutti kasvonpirteiltään enemmän siskoaan kuin veljeään eli ihan tytöltä siis näyttää. Samoin kuin pylly tämänkin lääkärin mukaan on "prinsessapylly". Edellisissä raskauksissa en ole (ehkä istukan sijainnista johtuen) tuntenut näin paljon liikkeitä kuin tätä vauvaa odottaessa, mutta toisaalta eipä tuo taida olla ihme... Pieni ei tuntunut olevan hetkeäkään paikoillaan.Välillä oli käsi sormet levällään ohimolla, välillä peukku suussa ja kohta taas pienet nyrkit puristuivat ristiin rinnan päälle. Samoin jalat tanssivat polkkaa herkeämättä. Lääkärikin totesi hänet kovin vikkeläksi ja aktiiviseksi vauvaksi. Nyt voitiin poissulkea myös huuli-kitalakihalkiot ja kampurajalka, niitähän ei tavallisella ultralla voi selvitää. Kokoarvioksi saatiin 452g ja se sijoittuu käyrästöllä niin että rv 40 täyttyessä vauvelilla olisi tuon arvion mukaan painoa 3,0kg. Eli kasvaa hyvin samoissa mitoisa kuin sisaruksensa, jotka ovat syntymäpainoiltaan olleet 2400g ja 2950g.
Yritän laittaa kuvan pikkuisesta tytöstämme profiiliini tän viikon aikana :heart:

Heippa!

Oltiin sitte eilen neuvolassa ja saatiin mahdoton kasa lappuja. Ahdistaa jo niitten näkeminen... Saati täyttäminen.

Vaavan sydäntä kuultiin toista kertaa ja jyski niin että huone kaiku :) Liikkui kuuleman mukaan reippaasti... Nyt sain tietää sf-mitankin, 20 cm ja menossa rv 22+2. Luulin että ois ollut pienempi kun ei toi masu ole minusta raskauden alusta paisunut yhtään... Toisaalta housuista huomaa että kylläpäs on :LOL:

Sokerirasitukseen varasin ajan aamulla, ois viikolla 26. Sitä vaan mietin kun labran ohjeissa sanotaan että on vältettävä merkittävää ruumiillista rasitusta labraan TULLESSA, mutta kun oon yöllä töissä, ja jos sillon vielä oon työkuntoinen eli oon pyörä/kerrostalolenkillä niin saanko kuitenkin olla yön töissä kun työt loppuu noin kuudelta ja rasitus on kahdeksalta? :whistle:

Ehkä parempi sitte kuitenkin ottaa vapaa niin ei tarvi pohtia... Se vaan että töissä alkaa olla niin tiukkaa kun yks ja toinen on alkanut irtisanoon itseensä ja tekijöistä on huutava pula.

Mitenkähän on kun tuota, juuri töissä, kun pyöräilen pidempää matkaa yhteen menoon niin muutamana yönä on alkanut puristaa mahan oikealta puolelta aika sivusta... Voiko se olla supistus kun se on tollainen toispuoleinen? En oo uskaltanut kertoo vielä kellekään kun jos se ei ookaan muuta ku jotain normikipuja...

En oo vielä tähän mennessä mitään mahan kovettumista havainnut, ainoastaan tuo puristamisen tunne, joka lakkaa heti kun hyppää pyörän päältä pois... Typerää kun kaikki on mulle niin uutta ettei tiedä mistään mitään ja sitten saa elää jatkuvassa epävarmuudessa että mitäs tämä nyt on... :(

Ainiin, terkkari teki sellasen parisuhdekyselyn ja kysy mieheltä että millaiseksi koet parisuhteenne... Mies vastas että täydellinen :D
Ja sitten näin koko tän aamun unta että se hässi lähes joka naisen kanssa, joka tuli vastaan ja kun älähdin sille siitä niin se sano että hei, mulla on tähän oikeus :eek: Mieelenkiintoisia nuo unet...

Pusuapina, minä jos kuka tiedän lisäksesi, kuinka rankkaa tuo -etenkin rappukäytävät- työ on, niin ehdottomasti, jos papereissa sanotaan, että pitäs välttää rasitusta, niin oot kotona sen yön!!! Ja hyvällä omallatunnolla!!! =)

Hassua, kun joku sanoo, ettei maha ole kasvanut vielä yhtään, kun mulla on jo tällänen hillitön pötsi :eek: Kun tulen nurkantakaa, niin ennen tissit tuli edellä, nykyään maha :LOL: :LOL: Tää on aivan järjetön :whistle: Vaikkakin se sf-mitta sillon 22+0 oli vain 18cm, epäilen kyllä, että terkka vaan sai siitä niin lyhyen...katsotaan sit seuraavalla kerralla uudelleen :D
Kyykkimiset/kumartelemiset ei tahdo enää onnistua, maha ottaa vastaan :D

Jahvetti 23+5

Jipii! Mie olen oksennustaudissa |O Just olin poissa töistä flunssan takia ja nyt tää.
Yöllä heräsin aivan helvetillisiin vatsakipuihin. Tavaraa tuli kummastakin päästä eikä juotava, mitä otin oksentamisen päälle, pysynyt sisällä :( Tyhjennys helpotti oloa ja sain nukuttua aamuun asti. Nyt tässä odottelen aamupala massussa, että millon pitää taas singahtaa. Olo on toistaiseksi onneks ihan ok. Harmittaa vaan niin pirusti, kun miulla on tänään synttärit ja mies on hankkinu kakut ja tarjottavat ja vieraita on kutsuttu ja nyt joudutaan perumaan :'( Eihän tänne kukaan voi lapsineen tulla.
Harmittaa sekin, kun miulla on synttärit menny jo pari vuotta plörinäksi :/ Viime vuonna ei tullu yhden yhtä vierasta, kun kaikki oli kerinneet sopimaan jotain muuta jo etukäteen ja toissavuonna olin sairaalassa. Paskaa |O *kirjaimellisesti*

Kerkesin yöllä jo säikähtämään, että miten tää tauti vaikuttaa Myhyn :( Pelkäsin, että rupee supistamaan tai jotain, kun niin kovasti kouristi mahaa. Onneks ei mitään tullut :) Tyty on ollu aika hiljanen tänä aamuna. Olisiko tuo yöllinen episodi vienyt tytyltäkin voimat? Vähäsen pikkunen yrittää potkia :heart:

Että minnuu syyhyttää tuo ukon ostama synttärilahja tossa pöydällä :p Iso paketti... Taidan kyllä tietää mitä siellä on, kun yhtä juttua toivoin, mutta tuo ei ole sen muotonen. Illalla sen näkee sitten :D On tää lahjojen saaminen kuitenkin niin kivaa :flower:

Kiin ja My 23+1

c81
PIkaista paranemista Kiin!!!! :hug: Ja Hyvää syntymäpäivää!!! :flower:

Hih, miusta tuntuu että on sama tilanen kuin Jahvetilla, maha ottaa kiinni kumarrellessa ja pötsi on ihan hillitön! Sf mittaa ei ole mitattu, mutta jännityksellä odotan. Rakenne on perjantaina, sitten ainakin näkee onko muksu minkä kokoinen.. kun meinaavat että viikot on lääkärissä laskettu päin P:tä jossain vaiheessa. Noh, Kai se joskus ens vuoden puolella pois tullee... :)

Hei vaan! babygirl Pakko kommentoia tuota huuli-kitalakihalkio juttua, että mä kävin ihan normaalissa rakenneultrassa yksityisellä ja siellä kyllä lääkäri katsoi ylähuulen ja totesi, että on siisti ylähuulen kaari ja hammasrivistö ja tällä poissuljetaan huuli-kitalakihalkio.
Eli kyllä se näkyy ilman 4D ultraakin.
Mulla tämä vatsa on kans tosi iso. Moni on jo kysellyt, että kohtako synnyttämään ja joko on laskettuaika käsillä :D
Mullakaan ei ole sf mittaa otettu vielä, mutta ehkä ens neuvolassa.
23+1 :wave:

Heips vaan kaikille!

Nyt on ilmeisesti täälläkin alkanut ne paljon puhutut liitoskivut tai näin olettaisin.... Sängyssä kyljeltä toiselle kääntyminen aiheuttaa todella tuskaa, niinkuin joku vetäisi tuota alapäätä puukolla!

Ensimmäiset potkut mahan ulkopuoleltakin on jo tunnettavissa! JEE! Rehellisesti sanottuna en uskonut, että niitä vielä tuntisi, kun oikeasti sitä lääkärin (AINA) mainitsemaa vararengasta löytyy tuosta vatsasta aika mukavasti (=liikaa!)... Ikävä kyllä, meilläkin käy niinkuin monilla muilla, että kun isi pistää kätensä masun päälle, niin potkut loppuu kuin seinään!

Hyvää synttäriä, Kiin! Ja pikaista paranemista!

Goldy & Juniori rv 23+1 *siis 24. viikkoa jo eletään!!!*

Alkuperäinen kirjoittaja kevytmelankolia:
Hei vaan! babygirl Pakko kommentoia tuota huuli-kitalakihalkio juttua, että mä kävin ihan normaalissa rakenneultrassa yksityisellä ja siellä kyllä lääkäri katsoi ylähuulen ja totesi, että on siisti ylähuulen kaari ja hammasrivistö ja tällä poissuljetaan huuli-kitalakihalkio.
Näinhän sen pitäisi mennä, eli periaatteessa huuli-kitalakihalkiot on todettavissa myös tavan ultralla. Äitini synnytti lapsen, jolla oli kitalakihalkio ja lääkäri totesi, ettei tätä yleensä voi ultralla huomata (tosin taitaa koskea myös 4D-ultraa). Halkiohan on pelkästään kitalaen sisällä ja todetaan synnytyksen jälkeen kun kätilö sormellaan kokeilee lapsen kitalaen.

niin, ja Onnea Kiin :flower: sekä paranemista!

Kylläpäs on tänään ollut sattumia.. muutamia mainitakseni ruokaa laittaessa poltin mahani kattilan reinaan kun kurkottelin maustehyllyltä purkkia, paita nousi ylös ja paljas masu osui kattilaan AUTS! :/ No sitte isäntä teki sähköhommeleita alakerrassa ja menin näyttämään valoa sillai kädet pystyssä piti olla ja *kops* yhtääkisti silmissä musteni ja pyörtyä pamahdin.. :| kunhan tokenin menin vessaan ja yky lensi :eek: :x Ompa hienoo.. nyt on hirvee jysäri :headwall: Pitää varmaan kohta lähteä ulos happi hyppelylle jos olo paranis ;)

Jösses tänään 23+0 kylläpä aika mennä hurahtaa... :D

Tuosta mahan koosta. Vaikka sf mitta tuntuukin pieneltä mahan kokoon nähden niin mulla ainakin makuu asennos maha häviää melkein kokonaan. Polvet koukussa pieni kumpu. Seisoen tai istuen onki sit ihan eri juttu :ashamed: Johtunee huonoista kannattajalihaksista. Toista odottaes tuntu et ihan hirvee maha jo viikoilla 20 mut se tasottu sit eikä hirveesti siitä enää kasvanu. Nyt ihan sama juttu.

Hyvää syntymäpäivää Kiin ! :flower:

Meikäläinen tässä äsken (kesken työpäivän... hyi minua..!) täyttelin syntymättömän lapsen vakuutusta varten terveysselvitystä. Meillä miehen vakuutukset ovat Tapiolassa ja mulla Lähivakuutuksessa, joten ajattelin laittaa paperit sisään kumpaankin. Meinasi ihan hiki tulla, kun täytyi niin paljon laittaa kaikkea tekstiä niihin... olen nimittäin ollut tämän raskauden suhteen niin hermoheikko, että olen juossut yksityisellä lääkärillä ultrassa ihan alvariinsa ihan vain tarkastamassa, että onko kaikki kunnossa... :ashamed: Toivottavasti tämä ei nyt sitten kostaudu siten, että todetaan äidin olevan niin "hermoheikko"... :whistle: No onhan vakuutusta sitten aina mahdollisuus hakea uudestaan, kun lapsi on kaksi kuukautta.

Mua taas väsyttää ihan vietävästi (kiitos muuten Cruellalle sympatioista univaikeuksien johdosta... :) ). Tällä kertaa en tosin voi muuta kun syyttää itseäni ja omapäisyyttäni... =) Meillä oli miehen kanssa nimittäin oikein kunnon riita eilen illalla... ja aihetta ei tainnut olla oikein nimeksikään, mies oli vain pahalla päällä ja halusi purkaa sitä aivan syyttä minuun... |O Minä siitä täysin tulistuneena ja "väärin kohdeltuna" pakkasin hammasharjani ja päätin "todella fiksusti" lähteä mökille yöksi (en viitsinyt enää siihen aikaan lähteä kolkuttelemaan kavereiden ovia). Vähän aikaa ajettuani mietin, että näin pitkä matka keskellä yötä ei varmasti ole vauvalle hyväksi, joten muutin suunnitelmia ja menin hotelliin yöksi... Tosi viisas ratkaisu siis sekin... :LOL:... Hotelli maksoi omaisuuden, sänky oli kivikova, tyynyt oksettavan pölyisiä ja hotellin hissikuilu piti armotonta meteliä... Lopputulos oli, että unettoman alkuyön jälkeen, selkä ja kyljet armottomasti särkien, tsekkasin itseni ulos hotellista klo 02.30 ja lähdin ajamaan takaisin kotiin... :LOL: Eli voidaan todellakin sanoa, että "routa ajoi porsaan kotiin" :LOL: :LOL: Miehen viereen en kuitenkaan mennyt, vaan loppuyön vedin sitten sikeitä meidän nk. vierashuoneessa, jossa on ylimääräinen sänky. :kieh: Olisikohan ollut jonkin verran viisaampaa (ja halvempaa) mennä sinne jo alun perin nukkumaan...? :D Multa täytyy varmaan tästä lähtien ottaa auton avaimet pois, mikäli uhkaa vähänkin alkaa tulla miehen kanssa sanomista... eikö juopoillekin aina tehdä niin, kun oma harkintakyky ei ole aivan parhaimmassa terässä... ? :LOL: No nyt on riidat sovittu eli mies on ollut riittävän anteeksipyytävä "aiheuttamastaan" kärsimyksestäni... vaikka tosiasiassa itse kyllä lisäsin sitä omilla "viisailla päätöksilläni" noin potenssiin 10, mutta sitä ei lasketa, eihän... ? :saint: :D

Tarppa, onneksi et satuttanut itseäsi pahemmin pyörtyessäsi !

Pöhinä 23+0

Pöhinällä menny kyllä nappiin tuo homma :LOL: Mie saan kyllä kans joskus tommosia päähänpistoja suutuksissani, tosin ei ihan noin kalliiksi ole tullut vielä.. viimeksi kun näin kävi niin lähdin miehen autolla ajelemaan ja ajoin tankin tyhjäksi, oli sitten kulta aamulla ihmeissään kun ei päässytkään töihin :kieh:

Siru ja 23+1 tänään :heart:

Moikkulis helmet!

Nyt ois asunnon myyntipaperit kirjoitettu ja on ihan outo olo. Kohta olen lainaton :D hetkenaikaa, kunnes otetaan se iso ISO iso rakennuslaina. :p

Kiin Pikaista paranemista! ja oikein paljon onnitteluita synttäripäivänäsi!

Pöhinä :LOL: mulla on ihan samoja liikkeitä kun sulla. Miks sitä pitää auton rattiin lähteä aina ku v...tuttaa ja on riitaa. Kerran ajelin vaiks kuin kauan kaupungilla yksinäni ja itkeskelin ku ukko taas kerran teki jotain karmeaa mun mielestä (eli ei yhtään mitään :D )
Niin ja nyt sit nää hormoonit heittää aika lailla vielä lisää pökkyä pesään..

Tarpalle täältä helpotus :hug:

on: potkuja potkuja potkuja
ei kummempaa, ihan jees fiilis. Ylösnoustessa aina sattuu alamahaa tosi kipeätä.ei muuta vaivaa tällä hetkellä. Jee!

Nyt meen tekemään tomaattisen valkosipulikastikkeen ja pastaa. Nam!

Jepsu ja Poju 22+0 :heart:

Kiin: paranemisia ja isot onnittelut synttäreitten johdosta :flower: =) kerroppa sitte mitä se mies sulle osti B)

pöhinä: mä oon kans hyvin äkkipikanen ja saatan keksiä ihan mitä vaan :whistle: varsinki nyt raskausaikana oon räjähdysaltis. vielä en oo kyllä autoon kajonnu :D

oma (.) tänään tuli joku ihme siivousinspis ja kuurasin mein sikavessan ja imuroin ja pesin 4 koneellista pyykkiä ja raikkosin keittiön B) sitte käveltiin avoimeen pitemmän kautta ja sinne päästyä otti mahasta aika kovasti :| ei olis ehkä pitäny niin hirveesti rehkiä... mulla toi maha ei vielä haittaa elämistä, kumartelut yms sujuu ihan ok. pojasta lakkasin varpaankynsiäki ihan viime metreillä :whistle: ja mulla kanssa häviää maha lantioon aika hyvin maatessa et siks kai sf-mitta suht pieni. ainakin verrattuna edelliseen raskauteen. en tiiä. nyt antamaan evästä pojulle ja sitte vielä ulos kun noin hyvä ilma.

Moi!

Hannipupulle ja Kuukunalle onnitteluja hyvistä ultra-ja poikakuulumisista :heart: :flower:

Kiin, synttärionnittelut :flower: ja paranemista myös!

Tarpalle :hug: ja toivotaan että huono olo on vai ohimenevää.

Babygirlillä ihana 4d-kokemus, onnittelut tyttövarmennuksesta myös :heart:

Innolla odotan omaa 4d:tä johon aikaa enää vajaa viikko, jännittääkin kuitenkin melkoisesti :whistle: Kohta pitääkin lähteä taasen mammajumppaan, vesijumppaa tiedossa. Siellä tulee niin rento olo että voisi nukahtaa samantien kun kotia pääsee.

Eilen käytiin miehen kanssa vessan remppaa varten katselemassa sopivia kaakeleita ja löytyihän niitä =) Huomenna tulee aamusta yksi edustaja tekemään kalusteryhmästä tarjouksen.

Mieskin joutui sitten loppuviikoksi sairaslomalle kun selkä tulehtunut pahasti. Vaikka enhän mä pahakseni pistä että kotona saa olla =)

Tänään olenkin yrittänyt laitella kirpparivaatteita valmiiksi, tosin meidän junnua vauvattaa ja sylityttää niin hanakasti että homma oli vaan erittäin hidasta :heart:

Nyt on lähdettävä uimahallia kohti :wave:

äitsy ja aamuyöjumppaa harrasteleva pieni 21+3 :heart:

c81
Saako hehkuttaa??? On saanu vähän jo aivopestyä pikkuista! Nimittäin katon/kuuntelen diggarilta Pellen keikkaa (oon iiiiiiso fani), ja pikkuinen joraa mahassa kanssa :D *happy* Oppihan se mikä on hyvää musaa ;)

Neuvolakuulumisia: sf-mitta 22.
Painoa tullut alusta lähtien 2,9 kg, ei paha =)
Sokerirasitus varattu kuukauden päähän.. Tuleekohan siitä kuinka huono olo, eli uskaltaakohan lupautua töihin sen jälkeen???

Kelan laputkin jo täytin ja vein, parin viikon päästä pitäisi saada pakkaus :) :)
Vähän mietityttää äippärahan määrä, YEL-työtulon perusteella sitä hain. Alkusyksystä kävin YELiä vartavasten korottamassa, josko saisi hitusen korkeampaa rahaa..

22+2

Kiin :hug: paranemisia ja ISOT onnittelut. Käythän kertomassa mitä sait lahjaksi? :D tämä sai isännältä turvakärelliset ja pohjaiset kumpparit, jotka oli eilen tarpeen, kerron kohta.
Pusuapina: Siihen sokerirasitukseen liittyy myös 12/h ravinnotta olo ennen koetta..joten vahvasti suosittelen yön kotona olemista!!
Tarppa: auts.. mulle kävi tuossa pari viikkoa sitten ihan samalla lailla, alkaa onneksi tuo arpi/rupi olla jo paranemassa.. sain n.5cm pitkän kapean viivan koristeeksi mahanpääälle.
Niin arvatkaapa mihin mut saatiin eilen raahattua..asiaan liittyy nuo turvasaappaat :D

Onnittelut Kiin synttäreiden johdosta ja pikaista paranemista! =)

Ja Jepsulle onnea talokauppojen virallistumisesta! :flower:

Tarpan sattumukset kuulostaa hurjilta, mut onneks ei käyny mitenkään. Ei sitä oikein osaa aina tätä kasvavaa mahaa hahmottaa ja se alkaa olla vähän tiellä ;)

Mulla kyllä kyykistely ja sukan jalkaan laittokin on jo vähän hankalaa kasvaneen vatsan takia, miten sit loppuajasta?? Täytyy pyytää aina mies pukemaan sukkia jalkaan :LOL: Ja oon siis ihan normaalipainoinen (ennen raskautta bmi 21), joten ei pitäis omakaan vararengas olla
kauheasti tiellä.

c81: kuulostaa hauskalta noi vauvan jammailut :D Me ollaan menossa kattoon yhtä bändiä torstaina ja vähän mietityttää, millaisia meluhaittoja masuasukki mahtaa saada vähän rankemmasta musiikista. Täytyy pysytellä vähän kauempana kaiuttimista ja lavasta.

Pöhinän riita oli kyl huippu, mut onneks aina voi syyttää hormoneja näistä erikoisista päähänpistoista ;)

Onnittelut myös hannipupu, Kuukuna ja Babygirl hyvistä ultrakuulumisista =)

(.) Ei ihmeempiä, selkä vähän kipuilee välillä ja vatsa kasvaa kohisten. Vähän hirvittää loppuviikoks luvatut kylmät kelit, kun ei oikein löydy paksumpaa takkia kaapista, joka viel mahtuis kiinni :eek: Viikonloppuna viimeistään täytyis joku villakangastakki tms. löytää.

Hyvät voinnit kaikille,

t. Piipi + pieni 21+4

piipi79 liki meni :D
Nimittäin ukot oli ampunu hirven tuohon muutaman kilometrin päähän ja isäntä houkuttelemalla houkutteli mut mukaan. yritin kyl et aijanseipäätki nauraa ku emäntäs sinne raahaat, mut kuulema muillaki emännät joskus olleet mukana. Siispä lupauduin mukaan eholla 1.ettei kävelymatka ole pitkä ja 2 ettei mun tarvi koskee siihen hirveen! Kumpiki ehto täyttyi, olin siis valoa näyttämässä, ku suolistivat ja vetivät mönijällä pois.. klo oli jotain 8 maissa illalla ku lähettiin ja 10 maissa ku tultiin. Lähtivät viel nyklemään, mut siinä vaiheessa jäin jo kotia...no oli kuitenki mukava kokemus. Ku mahaakaan ei nimistelly, tuli välstä aina pakollisia taukoja, eikä ollu vaikea kulkunen maasto.
Tuo kaveri vain riemastu siellä tosissaan POTKIMAAN, ku istuin yhellä kannolla.. tuppas naurattamaan, mut en viittiny siellä mitään mainita, ku muutisännät ei tiedä meidän ootoksesta. Oma isäntä vain tuumi et tais tyyppi tykätä hirven tuoksusta ja koiran haukusta :D
ps.mulla nuo turvasaappaat on lähinnä navetta käyttöä varten, mut nuilla on tukevampi kävellä metässä. Ei kaikki "möykyt" tunnu jalkoihin eikä niin helposti nilkka taitu...

Kiitos onnitteluista =)
Pidettiin ne kahvittelut nyt kuitenkin, kun koko päivän oli ihan hyvä olo ja ruoka pysy sisällä. Nyt oon vetänyt pari palaa voileipäkakkua ja muuta hyvää eikä vatsa ole siihen reagoinu mitenkään. Olisko tuo yöllinen oksentelu tullu jostain mitä söin eilen??
Sain mieheltä puisen naisfiguurin mitä olin toivonutkin :) Oli vaan pakattu sellaseen laatikkoon, etten ollu varma oliko se se, kun pakettia puristelin :ashamed: Kälyltä sain valokuvakehyksen, sellasen erikoisemman ja anopilta tuikkulyhdyn (kerään lyhtyjä). Kaveri toi suklaata. Kauniita kortteja tuli :heart: Mieheltä tuli sellanen lasten kortti missä on Pikku-Myy :heart:

Tarppa Kauheelta kuulostaa tuollanen pyörtyminen :eek: Onneks et satuttanu ittees tai mahaa :hug:

Pöhinä Siepä sitten tulistuit oikein kunnolla :D
Mie en ihan tuollasta tempausta ole tehny. Kerran suutuin appiukolle niin verisesti, että huusin lähteväni Helsinkiin enkä enää ikinä tule takasin. Menin tosin niinkin pitkälle kun kaverille tuohon kylälle... Mies oli hädissään lähteny miun perään ajamaan melkein 100km matkan, kunnes oli tajunnut, että lompakko jäi ja kohta loppuu bensa. Oli onneks päässy kotiin asti takasin. Miesraukka kärsi eniten vaikka sillä ei ollu osaa eikä arpaa siinä miun ja appiukon riidassa :ashamed: Tulin sitten parin tunnin päästä kotiin itkevää miestä lohduttamaan :snotty: Tuli tosi huono omatunto, kun se oli ollu niin huolissaan. Oli miettiny, että mie vielä ajan kolarin tai ojaan, kun itkien ja ihan raivona lähdin ajamaan.

Mie lähen jo nukkumaan tuonne ukon viereen, kun näköjään voin huomenna ihan huoletta mennä töihinkin. Öitä :wave:

Yhteistyössä