**Helmikuun Helmet** lokakuu

Moi

Alkuun pakko korjata toi öljyasia kuntoon! Oon hourinu..siis sen oikea nimi on Ceridal lipolotion ja suihkepullossa nimenomaan!

Meillä oli kiva ilta eilen kamujen tupareissa, paljon oli väkee. Lähin baariin kans ja iha kivaa oli. Yhden jälkeen läksin kotia, ku alko jalat painamaan. Nyt on ku ois kankkunen, päätä särkee :/ . Nukuin tosi sikeesti, PAITSI, veti suonta koko helvetin yön toisesta pohkeesta a nyt se on iha kipee. Issiaskin ärty eilisestä ja jalat meinannu mennä useempaan kertaan alta nyt aamusta. Ei sitä iha reilassaan enää ole, mutta kivaa silti oli olla immeistenilmoilla.
Ja pari miestä sai kokea kunnon hormoonimyrskyt, ***kele! Etuilivat narikassa ni annoin kuulua. Ja yks urpo tuli iskemään mua! On ne epätoivoisia tai sit sokeita |O .. nii jos raskaana olevaa tarttee tulla vonkaamaan. Ukko oli veskissä just.

Nyt tarttee vaan yrittää huilata, olla tekemättä mitään..vaikeeta mulle. Kauhee ikävä tyttöjä..ovat sillä pölkkypäällä tänää.. Ajattelin leipoa muruille sämpylöitä, ku tuleevat illasta, saavat herkkuiltapalan :) .

Mukavaa sunnuntaita siskot!

:heart: nelli&pulla 22+3
 
Vinja eiköhän se toimi.. aika liukasta on :whistle: :p
Siitä vaa suikuttelee ja liukkaat taattu :LOL:

(eikä mua vissiin yhtää paneta :whistle: ..ukosta ei vaa oo mihkää, kauhee kankkunen, makaa puolkuolleena yläkerrassa..hahhaa)
 
Väsyttää ihan kauheesti, vaikka heräsin vasta 10.00, kun mies tuli töistä. Lapset aina vetelee unia kans kymeneen asti, niin saa itsekkin nukkua pitkään.
En tiedä oisko hemoklobiini taas laskenut, kun väsyttää.. olen ollut ottamata Obsidaneja, kun vetävät mahan kovalle.
Tänään aattelin siivota hiljaksilleen, jos onnistuu supistelujen puolesta.
Meneeköhän tää vauva mahassa jotenkin ylivilkkaaksi kahvista, kun tunti kahvin juomisen jälkeen aloittaa aina hillittömän potkimis rumban...
Mukavaa sunnuntaipäivää kaikille vatsankasvattajille :D :wave:
22+6
 
Kiin :LOL: :LOL: taitaa meillä olla samantyyppiset miehet. :LOL: :LOL: Karmeaa ku panettas kovasti ja sit toinen laukasee jotain et vi**u ku paskattaa! olla siinä sit et kiitti!Ei oikein himota sen jälkeen enää...

Mullakin löytyy tota ceridalia! pitäsköhän mennä kokeileen.... :D
Jossain vaiheessa testaan kyllä aivan taatusti!

Tillukkaalle :hug:

Olin eilen kaverin kans päivän kaupungilla ja kotiin tultuani heittäydyin sohvalle ja sain sellaiset supistus kohtaukset et ai helkkari! Sanoin vaan et tällasiakos ne sit olikin...Tuli yksi oikein kova suppari ja muut hellempiä pieniä mahanvääntöjä, mut kuitenkin...

Tänään olis tarkoitus alkaa pakkaamaan suurimmat tavaramäärät. Plaah...

Nyt kahveelle ja sit pakkauspuuhiin. Josko sitä sais vaikka pakkausseksiäkin.. :LOL: Öljyyyyy missä olet???!!!

Jepsu ja Poju 21+5
 
Sunnuntaita =)

Kevytmelankolia oli kysellyt uimisesta ja täällä yksi joka tykkää siitä eritoten raskausaikana kun on tosiaan ainoa liikuntamuoto missä ei nämä liitoskivut tunnu. Vesijumppaa meilläkin on tässä mammajumpparyhmässä ollut nyt viime kertoina ja tulee ilmeisesti suurimmaksi osaksi olemaankin ja se on aivan ihanaa =) Loppuun saakka aion uimassakin käydä mikäli siihen ei mitään estettä tule.

Kiin, makeat naurut sain kun ajattelin sun ja miehes tilanteen :LOL: :LOL: Eipä tainnut miesparalla käydö mielessä mistä jäi paitsi kun moista alkoi ääneensä pohtia :D

Tillukaalle :hug: Toivottavasti tilanne saa parhaan ratkaisun kaikkien osapuolten kannalta ja jaksamista sulle kun tukena olet ja siinä samalla näet läheistesi tuskan!

Täällähän mammat kohta suihkii kaikin öljyjä :D :LOL: Jepsun pakkauspuuhatkin taitaa mennä ihan harakoille kun tulee parempaa tekemistä ;) :D

Oma fiiliskin jo paljon parempi vaikka eilen tuli oltua vielä pahalla päällä jo aamusta kun ärsyttää kun mies ei pääse sängystä ylös |O

Esikoispoika valitti korvakipua kun tultiin aamupäivällä pihalta ja mies lähtikin lääkäriin pojan kanssa. Kamala katsoa vierestä toisen kivusta ja pelosta johtuvaa itkua kun tekisi mieli itsekkin myötätunnosta kyynelehtiä. Toivottavasti saa lääkkeet kun ilmeisesti tulehdus siellä on ja kipu helpottaisi mahdollisimman nopeasti.

Uusi viikko taas alkoi eilen ja masussa vietellään varsinkin iltaisin vilkasta elämää :heart: Oma napa voi liitoskipuja lukuunottamatta hyvin.

Nellillä oli varmasti mukava ilta eilen, on se vaan mukavaa joskus käydä vähän tuulettumassakin =)

Suppareista, täällä niitä ei ole vieläkään pahemmin ollut, ihan yksittäisiä vatsankovettumisia vaan. Hyvä niin tietenkin ja olisipa melkoinen yllätys jos tämä raskaus poikkeaisi aikaisemmista niin että suppareita ei niin paljoa olisikkaan.

Nyt täytyy mennä hetkeksi nautiskelemaan yksinolosta ja pötköttämään sohvalle kun junnukin on päikkäreillä :wave:

äitsy ja pieni 21+1
 
Cruella ja nelHM Te otte viettäny oikein laatuaikaa ukkojen kanssa :heart: Ihanaa.
Me miehen kanssa maattiin illalla sängyllä ja räkätettiin Riemurasian kuville. Onhan se laatuaikaa sekin :D Mies saa aina tuplanaurut, kun minnuu naurattaa... Mie jos saan kauheen naurukohtauksen niin rupeen "hinkumaan" :ashamed: Niinhän siinä eilenkin kävi monta kertaa.

kevytmelankolia Älä lopeta kokonaan tota rautaa, jos kerran olet muutenkin nuupallasi. Ota vaikka 1 kapseli jokatoinen päivä, jos vaikka sillä helpottais ummetus. Ja syö kuitua. Vehnäleseet pitää mahan mukavasti pehmeenä. 1 rkl aamusin esim. jogurtin sekaan riittää :wave: Isommista määristä menee helposti pakki sekasin :(

Miun pitää kans hankkia tuota öljyä, jos se kerran on tuollanen ihmelääke :p

My piti hiljaiseloa pari päivää ja eilen taas mylläsi pirteänä parin-kolmen tunnin välein. Oli hereillä ja potkiskeli, kun tuleva serkku, 7,5kk, oli käymässä =)
Mies oli ihana, kun lähti hitsailemaan äitinsä autoa tuossa äsken. Kävi antamassa miulle ja mahalle suukon :heart: Antoi masulle suukon oikein hiljaa, ettei herättäis Mytä :saint: :heart: Osaa se vaan olla niin herkkis.

Kiin ja My 22+6 *huomenna jo 23* :eek:
 
Kiin: sori mut taas :LOL: :LOL: mä meinaan tiiän tollasen hinkumisen nauramisen yhteydessä ja se on kyllä kivaa kuunneltavaa :D rupee naurattamaan kahta kauheemmin :D :D
mulla kanssa rauta aiheuttaa ummetusta tai sitte vetää pakin sekasin. vehnänleseitä oon syöny jo vuosia eikä sillä oo merkitystä tossa asiassa ainakaan mulla. tosi veemäistä :/ mä aattelin olla nyt ilman seuraavaan neukkuun asti (lääkärineuvola tän kuun lopussa) ja kattoo et laskeeko paljon. sittehän sitä rautaa on pakko ruveta syömään jos kovin alas putoo.

mä käyn kyllä varmaan kanssa hakemassa tota öljyä. tänä iltana ois tarkotus vähä vaakamamboo harrastaa, kattoo sit et missä kunnossa paikat on. onneks on noita liukkareita B)
 
En oo tänne pahemmin kirjoitellu, ainoastaan teidän muiden juttuja oon välillä käynyt lueskelemassa. Mut nyt voisin vähän kertoa kuulumisiani :) Rakenneultra oli viikolla 19+4 ja ultran mukaan rv 20+2, la 25.2. Poika olis tulossa, niinkuin ennustelinki :heart: Sykkeet on ollut koko ajan 140. Supistuksia on ollut ja niiden takia olin sairaslomallakin. Liikkeitä tuntuu melkeinpä päivittäin. 4D:hen on aika varattuna parin viikon päähän, niin näkee vielä selkeempää kuvaa poitsusta, sitä odotellessa =)

Vaatteita ei vielä oo paljonkaan tullut ostettua eikä oikeestaan muutakaan kamaa. Vaunut tosin ostin viime viikolla, teutonian Rockyt... Onkohan kenelläkään kokemuksia niistä? Ja Cracon matkarattaat ja turvakaukolo ostettiin käytettynä, 70e.

Sunnuntain jatkoja kaikille =)
 
Mulla tuo hemoklobiini on normaalisti 145 ja siitä se laski 111 ja jouduin aloittaman raudan.
No se nousikin Obsidanilla kivasti 120, mutta nyt tosiaan oon ollut ottamatta sitä ummetuksen takia, joten vamaan on taas laskenut.
Pitää kokeilla ottaa sitä joka toinen päivä.
Kaikkee oon kyllä ummetukseen kokeillut, mutta mikään ei tunnu auttavan.
Supisteluista, niin vaikka neljättä odotan niin en kyllä tiedä mikä ois semmonen sallittu/normaali annos supistuksia päivässä.
Mulla kans on niin, että mitä vaan teen, niin aina supistelee.
Pitänee asiasta kysästä neuvolassa.

 
Moikka, onpa täällä ollut hupaisaa juttua :LOL: Kiinin miehen kommentti oli kyl niin hauska, kun viel ajattelee, mistä jäi sen takia paitsi ;)

Tääl on vissiin kaikki mammat myös öljyilly paikkoja.... :whistle: Meillä on toistaiseks omat liukkaudet riittänyt, vaikka kyl selkeästi on hiljasempaa makkarissa kuin yleensä.

Me käytiin eilen ostamassa vaunut :heart: Päädyttiin sit Gessleinin swingeihin, oli kyl meidän mielestä aivan ylivoimaisesti parhaat niistä mitä testailtiin. Mahtava jousitus, näppärä kasaussysteemi ja heittoaisa ja tukevat, laadukkaat vaunut. Vielä kahden vuoden takuu, joka alkaa vasta lasketusta ajasta. Päädyttiin ihan mustavalkoiseen malliin ja oon tosi tyytyväinen ettei otettu mitään trendiväriä. Noi sopii nyt sit kummalle vaan =) Tänään koottiin myös pinnasänky valmiiksi. Ja kun vähän mittailtiin, niin huomattiin, ettei se taida mahtua meidän sängyn kans samaan huoneeseen... :/ No, pitää yrittää sovitella.

Meidän vaavi potkii nyt päivät pitkät tosi kovasti, aamulla heräsin potkumaratooniin =) Illalla katottiin miehen kans masun hytkymistä ja tuli ihan friikki olo: siel joku melskaa mun mahan sisällä ;)
 
Seksistä täällä ollu puhetta, ei tartte liukastetta tämä mamma kamalasti tekee mieli kokoajan :p :ashamed: mutta kun se pistää supistelemaan.... :/ Niinkun tänään muutenkin supistellut HULLU kun OLIN ja MENIN HARAVOIMAAN!!! :headwall: :headwall: mutta alkaa tämä lepäily jo ottaa pattiin :kieh: :kieh: Vauva on ollut muutenkin ihan vauhkona tämän päivän kupperskeikkaa on heitellyt :D aamulla heräsin hervottomaan hikotteluun.. Hassua miten sitä odottaa potkuja kun niitä ei kuulu ja nyt kun myllerrystä on riittänyt niin siihen väsyy :ashamed: :whistle:

No jospa huomenna ois taas parempi päivä..

Tarppa ja tyttötoukka 22+5
 
käytiin tuossa poitsun kans ulkoilemassa iltapäivällä, se on yleensä aina kavereittensa kanssa tuossa niin tänään kaikilla kavereilla oli ollu kotona niin paljo tekemistä että poika hillu yksinään tuossa pihalla niin minähän innokkaana tyttönä nykäsin äkkiä vaatteet niskaan ja hyökkäsin pihalle hiekka lelujen kans ja sainpahan houkuteltua pojan tekemään hiekkakakkuja minun kans :D sitte otettiin vielä erät hippasta ja piilosta tietenki.

kyselin pojalta jo että meinaako se tehdä mulle synttärikakun ku täytän kohta vuosia, niin näytti että se menee ihan vaikeaksi ja sitte oikein sano että no voisinhan minä tehdä mutta kun en minä yksin osaa, kuulosti niin suloselta :saint: mutta minä lupasin ojentaa auttavan käteni sitte keittiössä, ku tuskin isäntä rupee leipomaan, sain pojalta vaan ohjeet että pahaa kakkua ei sitten tehdä =)

mutta takaisin näihin vaivoihin taas..onkohan ihan ok ku mulla puutuu oikea jalka ja vasen käsi varmaan semmoset kymmenen kertaa päivässä...?

ja sit semmosta ku lueskelin tuossa että ruusujuuri-tabletit virkistäs mieltä kuulemma silläkin tapaa että makuuhuoneen elämä saattas alkaa taas kiinnostamaan enemmänki ;) niin onko kellään tietoa saako noita syödä raskauden aikana??? ku ajattelin että voishan niitä yhden erän ainaki kokeilla :D
 
ihana istahtaa hetkeksi "omaan rauhaan", kävely lenkin ja saunan päälle. Isäntä meinas et hyvä ku emännällä on masukasvanu, ni pyssyy lenkillä paremmin perässä :LOL:
No nyt iltapalan laittoon ja peitonalle :D oman kullan viereen :D
 
vitsi minä oon tällä hetkellä erittäin onnellinen,taas :D :D :D
miehellä on aina ollu koulua/työharjottelua/töitä sillon ku mulla on ollu neuvola tai ultra, mut ens torstaina mies pääsee lopultaki mukaan ku on rakenne ultra, se oli kyllä vähä vaikeena ku sanoin että alakautta se tehdään, että ainut mitä pyydän niin on se että se ei rupea siellä tirskumaan niinku pikku tyttö.

mut voi se sillekki olla melkoinen elämys, ku tämä on sille vielä ensimmäinen oma tai pitäiskö sanoa biologinen ku on se tuon minun esikoisen ottanu kyllä omakseen =)
 
huomenta :wave:

taas kauheen aikanen nousu |O se on tänään varmaan käytävä ysiltä nukkumaan... mitään seksiäkään eilen ollu ku nukahdin |O aamulla oisin voinu mut ukko ei jaksanu :snotty:

piipero86: missä tehdään rakenneultra alakautta?? yleensähän se tehdään mahan päältä ja alakautta vaan jos ei näy mahan päältä hyvin tms. näin mä oon käsittäny. taitaa miehes olla aika nuori? meinaan vaan että harvat isät rupee tirskumaan kun alakautta ultrataan. mut eiköhän toi tilanne oo sellanen et se keskittyy enempi siihen vauvan näkemiseen jos ei oo ennen mukana ollu ja nähny :) ja siitä ruusunjuuresta, yleinen ohjehan ainakin on ollu et luontaistuotteita ei hirveesti pitäs käyttää raskauden aikana kun niistä ei oo tehty kunnon tutkimuksia et miten vaikuttaa sikiöön. neuvolasta kannattaa kysyä lisäohjeita kun noi suositukset yms muuttuu koko ajan.

oma (.) vauvalla alkaa olee jo selvä rytmi et millon hereillä ja millon nukkuu, aamulla heräs mein kanssa samaan aikaan mut nyt taas nukkuu. illalla melskailee kanssa mut rauhottuu sitte tossa kympin maissa. saa nähä minkälaisen rytmin kehittää sitte synnyttyään. toivottavasti ei ihan niin tiiviisti herättelis ku veljensä B)

cruella ja ötö 23+0 (24 vko alko jo :eek: )
 
Cruella DeVille no en minä tiiä tuosta minun ukon "nuoruudesta" se täyttää tänä vuonna 27, mut se on kyllä niin lapsi välillä mieleltään niin sen takia epäilen sitä tirskumista =)

täällä kainuussa rakenne ultra tehdään alakautta et silleen otetaan tärkeimät mitat ja sitte lopuksi kattoo vielä vatsan päältä,en tiiä miks se noin menee.
mut esikoisenki aikana otettiin vaan neuvolassa ehkä 2 ultraa vatsan päältä ja kaikki lääkäriultrat tehtiin alakautta, eikä mulla nyt mitään älytöntä pelastusrengasta oo niin ei sen siitäkään pitäis johtua että alhaalta otetaan, se on vaan tämän pitäjän käytäntö.
 
Aamulla menee hetki ennenkuin itse kerkee syömään. Tänään kerkesin pojalle laittaa puuron mikroon ja aloin tekemään tytölle leipää nii iski se paha olo ja pakottava tarve päästä istumaan ennenkuin taju lähtee. Siinä sit lattialla istuin ja join lasin tuoremehua. Tää sama kävi rakenneultras. Ensin ultraaja tuumas et johtuu siitä kun on selällään ja vauva painaa suonta. Ei voinu heti uskoa mua kun sanoin ettei ole siitä kyse että on tosi huono olo. Keskiviikkona neuvola.. jokohan sitä sokerirasitus testiin joutuu.
 
Ja POIKA olis meille tulossa.

Ihanaa,kaikki oli hyvin ja jäppinen kasvanu ok.Laskettua aikaa ei muutettu vaik nyt 19+5 ja vastas 20+2.

T: Hanni ja Helmer 19+5(ei oikeen sovi enää Helmi)

Ja huomenna puolivälikahvit!!
 

Yhteistyössä