**Helmikuun Helmet** lokakuu

Mä sain viimeksi äippärilaput täytettäväksi (silloin vko 20) ja ensi kerralla saan sen todistuksen siihen mukaan (vko 24).

Onkohan nyt hemppari laskenut, kun koko viikon on väsyttänyt ja tänään katsoin itseäni peilistä niin naama on uin kalkkilaivan kapteenilla? Ikuinen väsymys.... luulin, että tää kuuluu vain alkuraskauteen...

Päivää

Tohoin seksi asiaan ja luistavuuteen liittyen, joku kysy, mistä saa Lipolan intime ölyä: apteekista! Ja on oikeesti tosi mielyttävä. Mulle suositeltiin kakkosta odottaessa, että sillä vois rasvailla välilihaa loppuvaiheessa..No nyt oon alottanu hyvissä ajoin :LOL: . Ukkokin kysy, että missä sää sitä säilytät, jos yöllä alkaa tekee mieli, ni suihkuttelee vaa meikäläiseen :whistle: :p :D . Mä en oikeesti tajua himojani..Ku en normistikkaan ole mikää seksipeto, siis että montaa kertaa viikossa pitäs.

Joku kysy tyttösykkeitä. Mulla oli molemmista tytöistä läpi raskauden 150-170 sykkeet. Nyt taas ollu 140-150 joka kerta.

Omassa olossa ei muutoksia, tuntuu tauti pahenevan, vaikka antibiootit kolmatta päivää menossa :( . Laskee kipu tonne keuhkoihin, sattuu hengittäessä..kiva.

:heart: nelli&pulla 22+1

ne kelan laput voi viedä kelaan kun on se 154 päivää täynnä elikkä noin 22 vkoa. mä sain ne neuvolasta vkolla 22 ja vein saman tien kelaan.

melon: mulla oli pojasta ihan sama juttu eli istukan paikka tarkistettiin vielä myöhemmin varmuuden vuoksi. hyvin todennäköstä on että nousee vielä mutta jos jää kohdunsuun eteen niin sitten on edessä sectio.

melon Mä laitoin muka viestiä niistä farkuista, mutta en löydä sitä enää :eek: Mutta voiskos pituus sopia 162senttiseen varteen? Entäs minkä vuoden/sesongin farkut nää on ja onko tumma/kivi-/kulutuspesu?
Niin ja tietty hintakin saattas pikkasen kiinnostaa ;)

No niin, nyt on sitten rakenneultrassa käyty! Kaikki oli ultran mukaan hyvin ja kohdallaan, pieni vastasi kooltaan viikkoja 21+2, kun nyt meneillään 20+4. Laskettua aikaa ei kuitenkaan muuteltu noin pienen heiton takia. Suostui näyttämään jalkovälinsä ja eipä sieltä mitään ylimääräisiä ulokkeita löytynyt, oli ultran mukaan niin "puhtaat" haarat kun olla ja voi eli :heart: TYTTÖ :heart: näyttäisi olevan tulossa! Vähän äimänä tässä vielä on, vaikka lopullisesti sukupuoli selviääkin vasta sitten kun syntyy, veikkasin niin vahvasti poikaa tästäkin! :D Eipä silti, yhtä onnellisia ollaan jos osoittautuukin kuitenkin pojaksi! :LOL: Istukka oli etuseinässä, mutta enempi kohdunpohjan puolella, on kuulemma oikeastaan paras paikka istukalle-selittää kyllä sen, miksi potkuttelut tuntuvat vain ihan alhaalla ja kyljissä.

Jotenkin huojentunut olo nyt kun varmistui että pienellä kaikki kunnossa, nyt uskaltaa jo käydä hamstraamaan vaatetta-värien suhteen mennään kyllä edelleen neutraalilla linjalla eli en ryntää ostamaan vaaleanpunaista! :LOL:

hilunen & kuukkeli 20+4

Pusuapina olisin tänään selvittänyt sitä 72 päivän juttua kun töissä kävin, mutta siel ei ollu ketään. Meen maanantaina uudelleen käymään, ni kerron sit sulleki, jos asia valaistuu :D

Tosiaan oon vieny paperit jo kelaan ja nyt vasta TESsiä luin, et saattas työnanataja maksaaki palkkaa sen 72pv...no pitää töistä kysyä...saahan siihen hakemukseen kai vielä muutoksiaki tehtyä vaikka viikko sitten sen jo vein :wave: :wave: :attn:

Kelan laputhan saa neuvolasta täytettäväksi, kun 154 raskauspäivää on täynnä =)

Työterveydessä äsken kävin ja nyt sain B-todistuksen, jonka myös toimitan ensi viikolla Kelaan, niin saan sitten jossain vaiheessa sairaspäivärahaa...
Nyt ei tarvii töistä murehtia, saan keskittyä täysillä tähän odotukseen :D :D :D

Cruella tääl ei kyl vissiin oo mitään kovin kivaa paikkaa :whistle: :/ Vai?
Noh, Hese :kieh: Tai jos Kotkaan asti pääsetten, ni Pasaati =) Mut katsellaan...

Hilunen Onnea ultrakuulumisista!
Jännä juttu, miten paikkakunnittain vaihtelee käytännöt. Meillä viikolla 18+4 ultrattiin ja vastas viikkoja 19+5, joten la vaihdettiin. (oisko sitten ollut se yli 7vrk:n heitto, joka asian ratkaisi). Ultralaitteissahan on toki isoja eroja, mutta meille lääkäri sanoi, että koska ei näy jalkovälissä mitään, ei voi ennustaa vaan yhtä hyvin ne pyöreet pallerot voi olla häpyhuulet tai laskeutumattomat kivekset! Pippeliä ei kuulemma voi vielä näillä viikoilla erottaa (siis meidän ultralla).
Teillä varmaan tarkempi ultra, jos uskalsi sen perusteella arvion antaa :)

jahvetti: päästään me kotkaanki, sama bussihan se menee sinne asti =)

toi lasketun ajan muuttaminen näköjään riippuu kätilöstä koska mulla muutettiin vaikka oli vaan 4 päivän heitto. edellisessä raskaudessa samaa heittoa ei muutettu. ja näin siis koksissa missä hilunenkin kävi. ja pitää vielä tosta ultrien tarkkuudesta sen verran kertoa että kaverin veljen vaimo kävi lahdessa 4 D:ssä ja ilmeisesti myöhemmillä vkoilla kun me ollaan, niinhän se suositus taitaa olla, ja siellä sanottiin et selvä tyttö tulossa ja kesällä synty sitte poika... olivat tytön vaatteita shoppailleet vähän isommalla rahalla kuulemma B)
aika samoilla linjoilla oon ku tuttemui et erehtymisen vaara vielä suuri näillä vkoilla ja koksin ultrat kyllä aataminaikasia ellei sitte 4 d oo ollu taas kokeilussa.

Mulla sillon Koksissa katottiin sillä uudella laitteella (tosi tarkka!) sekä 4D:llä...vauvalla oli jalat niin ristissä, että minä en todellakaan erottanu siitä kuvasta mitään...eikä kunnolla siis jalkoväliin nähny, mut ultralaitteen "opastaja", ultraava kätilö sekä 2 kätilöö jotka oli opttelemassa laitteen käyttöä, oli sitä mieltä, että ulokkeita ei näkyny ja että ihan olis pimpille näyttäny :LOL: Ja kuitenkin se 15-20 minuuttia käytti koko ajasta pelkästään siihen sukupuolen katsontaan!!! Että uskoako tuohon vaiko ei? :kieh: :kieh:
Yhdet ainoot sukat oon nyt hommannu tytön väreissä, niitä voi toki pojallakin käyttää...muute en kyllä osta yhtään mitään ennenkun on 100% varmistus :D Sit harmittaisi kyllä, jos kaapissa olis pelkkää punasta ja tuliskin poika...parempi pitäytyä unisexissä :D Niin paljon noita virheitä kuullu kyllä :whistle: Ja sekin, että jos 3 pojan jälkeen povataan tyttöä, niin.... :LOL: :LOL:

Jahvetti 23+1

heippa ja iloista perjantaita kaikille!

Minulla oli tänään rakenne ultra. Vauva voi erittäin hyvin! =) Kaikki oli ok. Kovasti jaloillaan potki ja käsillään huito. Oli niin ihana katsoa omaa pientä vauvaa. Siellä se masussa kasvaa pikku hiljaa. Nyt vaan nautitaan olostamme ja tutustutaan toisiimme. Kovasti pikkuinen liikehtii, varsinkin illalla. Päivisin tykkään laulella ja silitellä masua. Tuntuu kun koskettaisin vauvaa... :) Olo on nyt niin onnellinen etten osaa muuta kuin hymyillä itsekseni...hullua vai mitä? :)

Katariina84 rv 19+5

Onnittelut kaikille ultrakuulumisista!
Meilläkin oli ultra keskiviikkona! pikkuisella näyttäisi olevan kaikki oikein hyvin. :heart: Meidän oli tarkoitus kysyä sukupuolta, mutta olin niin hermona tutkimuksen aikana, että unohdin koko asian. :| Mieskään ei hoksannut sitä sitten kysyä :p
Mennään kuitenkin 4D-ultraan viiden viikon kuluttua, jolloin sukupuoli sitten selviää.
Mukavaa viikonloppua kaikille!

Katti + pieni rv.19+5

Heippa!

Onnittelut iloisista ultrakuulumisista ainakin Hiluselle , Pikku-Katille ja Katariinalle :heart: :flower:

Seksigalluppiin, mun suosikkeihin kuuluu nyt ja muutenkin takaapäin. Masu ei haittaa vaikka olisi kuinka iso ja joku muukin oli hyväksi havainnut sen että mies kyljellään ja itse selällään jalat miehen jalkojen yli, se toimii myös hyvin :D Ainoa ongelma on vaan siinä että mulla halut tällä hetkellä ihan jäässä ja nekin kerrat mitä on edes kokeiltu ei oo tuntunu hyvältä. Ajatukset karkailee ja haluaisin miehen olevan extrahellä, viimeksi esitinkin toivomuksen mutta eipä ole tullut sen jälkeen kokeiltua että menikö perille :whistle:

Toi öljy vois olla hyvä juttu, täytyy kokeilla josko se saisi halut valloilleen täälläkin :D Eikä tarvisi miettiä olevansa saharaa, loppuajalla viimeksi tilanne oli päinvastainen, haluja ja kosteuttakin piisasi omasta takaa joten sitä odotellessa ;)

Mulla seuraava neuvola 22.10 jolloin täytellään kelan lappuja. Yhtään en kyllä muista miten pitkään ensimmäisen lapsen aikana piti pakkausta odotella.

Tähän väliin kiitokset onnitteluista koskien ultrakuulumisia Piipille, Shivalle , Evaellenille ja muillekkin joilta onnitteluja sain=)

Nyt menen selvittelemään synkkiä ajatuksiani hetkeksi ennekuin junnu herää, tänään ollut niin masispäivä että hohhoijaa :ashamed: Itkettää vaan kaikki eikä mikään tunnu onnistuvan. Aamusta alkaen niskoja särkenyt, liitoskivut ja selkäkivut kiusanneet ja taloudelliset murheet painaa päälle. Mutta josko se tästä taas iloksi muuttuis, hyvä ystävä on tulossa käymään joten saa jotain muutakin ajateltavaa =)

äitsy ja pieni 20+6

Taas kerkeen tännekin kirjottelemaan... Tää viikko ollut tosi hässäkkää tän rempan kanssa, mutta voiton puolella ollaan! Enään 2 makkariin tapetit ja "kodinhoitohuoneeseen" tapetit ja koneet ja kaapit paikoilleen.

Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista (nikkejä en enää muista :ashamed: )!!!

Galluppiin: Meillä on normaalistikkin (ollut alusta saakka) aika hiljasta makkarin puolella, mä kyllä haluisin enemmänkin mutta... Ei tässä juurikaan eroa ole normaaliin, harvakseltaan kun siltä tuntuu.

Joku kyseli teutonian vaunuista, mulla oli yhdellä hoitolapsella ja siskon pojalla oli myös ja hyviksi ne havaitsin! Ne oli mulla haaveena tälle vauvalle ja tuollahan ne nyt nököttää =) Että suosittelen lämpimästi!

Mulla oli neuvola eilen, kaikki oli kunnossa. Painoa on tullut nyt ekasta neuvolasta 3,6kg. Ja oli eka kerta kun mulle ei marmatettu painosta! Tyttöä oottaessa joka kerta sano, nyt on eri täti siellä ja sekin ehti jo kerran siitä mainita, nyt oli joku kätilöopiskelija niin sano että sopivasti on tullut. Kerrankin! Verenpaine oli ok, sykkeet oli 120-140 välillä, keskiarvo 137. Samaa luokkaa kun tytölläkin on ollut. Sf-mittaa ei ottanut (tytön aikana tää neuvola oli jo toinen missä mitattiin).
Seuraava aika on 31.10 ja sillon sitten saan ne laput täytettäväksi.

Joku kyseli jotain niistä 72 päivästä, niin siltä ajalta saat palkaa ja työnantaja saa sen äitiysrahan. Ton jälkeen sä saat kelasta sen itelles ihan normaalisti. Kelan sivuillahan voi käydä laskemassa niitä ja siihen saa laitettua tonkin jos työnantaja maksaa niin näkee ne päivät mihin saakka tota saa.

Tässä nyt pikasesti!

Vinja ja Urmi 19+4

Seksikyselyyn vastaan minäkin: Hiljaista kuin huopatossutehtaassa.. Mua ei vaan kiinnosta ollenkaan, illalla tärkeintä on päästä unten maille :( Kaipa sitä voisi useammin yrittää innostua. Kaikki asiat muuten kuitenkin reilassa, ja läheisyyttä kaipaan.

Meillä on tiistaina neuvola, silloin kuulemma täytellään kelan laput.

21+5

*muoks* jaahas, mites tää koko teksti mustaksi vetäisi..?

heippa pitkästä aikaa =)
ei oo jaksanu kirjoitella tänne,laiskuus vaivaa :ashamed:
eilen oli rakenneultra ja kaikki oli hienosti =) alapäätään tuo ei suostunut näyttämään joten salaisuudeksi jäi sukupuoli :heart: la on sitten 17.helmikuuta
=)
koiraimmeiset käytiin eilen hakemassa meille koiranpentu,brasilian terrieri,aivan ihana tapaus :heart: on vaan keksiny ulkona että kiviä on kiva syödä,kulkee suu auki maata viiltäen ja rohmuu kiviä ja havunneulasia suuhun :( ei mikään auta :/ että olisko mitään kikkakakkosta olemassa mitä vois yrittää et sais ton loppumaan?pelottaa et saa isoja nielastuu ja tukehtuu tai sit ne tekee jonkun tukoksen :/ olisko apuja??

hulipumpsis 20+5

iltoja mammatoverit!

Onnea taas kaikille ultratuille! :flower: ja :hug: sulle c81, läheisyyttä vaan peliin. Ei ne himot varmaan sieltä häviä kokonaan, ja toivotaan, että vuodot vähitellen loppuisivat!

Jahvetti: Vinja tossa jo oikeestaan kertoikin, miks ne paprut pitää kierrättää palkanlaskijan kautta. Eli mulla duunipaikka maksaa ton 72 päivää täyttä palkkaa, sen jälkeen Kela maksaa äippäpäivärahan loppuosan ja vanhempainrahan.

Mulish kyseli mammapöksyistä. Mie oon ostanu parit farkut ja yhet collarit ja legginssit Lindexiltä. Hyviä ja edullisia on ollu! Ja tosiaan, jos joku löytää jostain talvitakin, niin vinvink, kiitos! Meillä kun ei vissiin tota Cruellan vinkkaamaa Robin Hoodia ole... :/

Vauvanlakista: Ostin semmosen karvasen korvalakin minäkin (Jahvettiko oli ostanu?), ja koko oli pienin mitä on 42, ja mun mielestä se on hiton pieni. :/ Mutta että onkohan tuo nyt sitten kuitenkin liika suuri, jos työ ootte ostellu 37-kokoisia... |O

Vaunuista joku puheli. Stockalla on Hullujen Päivien alessa Teutonian Prestiget 579 euroa, jos jotain kiinnostaa... Mua kiinnostaa kyllä Hullarit, mutta vaunut on jo tilattu muualta. :whistle:

Kiitti vielä Nellille tosta öljyvinkistä... Täytyypä huomenna pistäytyä apteekissa... :whistle:

Nyt saunaan :wave:

eva & helmieemeli 22+2

Perjantai-iltoja :)

Seksistä, täällä on tasasta taas, yleensä väsy on syynä jos joku ilta väliin jää, mutta muuten kyllä haluja on :D Asennoista taasen, massu on täällä jo hieman tiellä, joten takaapäin ja kyljelleen on tällä hetkelle parhaimman tuntusia.. :p

Aloin kutomaan vanttuita, olis vaan kiva jos osais sukatkin kutoa, kantapää tekee vaikeuksia :ashamed: Muuten varmaan onnistuisivat.

Ajateltiin jos lähettäs miehen kanssa käymään kaupungilla jossakin kapakassa. Kerranni itekki jaksaa lähteä, piitkästä aikaa =)

Mutta viikonloppuja :wave:

Huomenna saan hoitopöydän kotiin :D

Myöhäisiltaa

Mua huvittaa ajatus, että meitä on monta vissiin kohta, jotka öljyilee himojen kaipuussa :D . Toivottavasti te, jotka meinaatte koittaa, saatte myös apua siitä. Kyllähän se seksi vie hetkeksi kaikki kivut, huolet ja arjen asiat.

Me päästään isännän kaa huomenna kaksin kavereiden tupareihin, tosi kivaa. Eipä olla kaikkia ees nähty tän raskauden aikana, joten aika onkin. Ajatuksena on kyllä, että lähden ehdottomasti baariin asti, mutta saa nähdä kui jaksaa. Tää tauti väsyttää |O .
Huomenna tarttee käydä ettii jotki siistimmät pökät, ku ei ole ku tollasii piha/arki housuja. Oiskohan H&M:llä hyviä? Lindex? Kyllähän mä viime la ne kaikki kiertelin, mutta ku etin just vaa farkkuja, en sit perehtynykkään muihin. Noo, nähtäväks jää ja hermo taas palaa..inhoon sovittamista ja jonottamista--> käy ahdistaa.

Nyt tarttee varmaa lähtee koisimaan, ei jaksa mitään..öljyillä en ees uskalla, vaik tarve ois, ku ei tässä enää jaksa sekstailla, ja kuiteski tekis heti mieli :ashamed: .
Öitä kanssasiskot!

Yhteistyössä