**Helmikuun Helmet** lokakuu

Heipä hei :wave:
Viikonloppuna ei juurikaan koneelle ehtinyt -kiitos poikien harrastusten :kieh: Jäähalleissa siis tuli aika kulutettua aikalailla tiiviisti ;)
Kamalasti oli tullut uutta sitten viime käynnin, kahlasin vaan kaikki läpi, mut ei mitään jääny mieleen, joten no comments :ashamed: :kieh:

Töissä ja Kelassa käväsin aamusta. Vein muutaman paperin töihin, jotta saan sitten ne 72 päivän palkan :D Se kun jäi sillon tietämättömyyttäny hoitamatta =) :ashamed:
Robbarissa tuli kanssa pyörähdettyä ja ostin sellasen ihanaisen valkoisen paidan + vaaleenruskeat potkarit-setin...ihana :D 56cm. Jos sen laittaisi sitten ainakin kotiintulovaatteeksi...ne oon aina pitäny jokaisella huolen, että pitää olla ihan upouudet :D :ashamed:

Muuten tässä ei kummempia. Vaukki on vauhdikkaimmillaan aamusta, kun kello soi isännälle ja iltaisin, kun koittaa nukkumaan käydä, selkeetä rytmiä siis jo =) Liikkeet tuntuu pääasiassa tuolla aika alhaalla, navan ja häpyluun välillä...poikkeustapauksissa tuntuu ylempänäkin. Mietin, että viihtyyköhän tämäkin tapaus vatsassa poikittain, kuten edeltäjänsä :/ Kun en itse juurikaan osaa hahmottaa vauvaa vaikka kuin mahaa kopeloisi :kieh:
Niin harmaan synkkä ilma, ettei uloskaan viitsi mennä...

Jahvetti 23+4...kohta alkaa jo 25. viikko!!! :eek: :eek:
 
Jahvetti, mitä papereita töihin viet että saat sen 72:n palkan? Ja kun mulla ilmeisesti lasketaan kolmen viimeisen kuukauden keskiarvo kun tilit vaihtelee niin hurjasti, niin lasketaanko se niinkun niistä viimesistä ennen laskettua vai viimesistä ennen kun ne paperit annetaan töihin?

Koska jos multa NYT laskettais kolmen viimesen kk:n ka niin saisin törkeen hyvän palkan, mutta ennen laskettua 3 kk en pysty tekeen kyllä kauheen hyviä tilejä ja sillon olis parempi tyytyä siihen vuoden 2006 tulojen mukaan laskettavaan... Pistää miettiin että mitä kannattaa tehä.
Tylsiä raha-asioita, sori... :ashamed:
 
Pusuapina en mää tiiä mikä se paperi oli minkä Kelasta anto :kieh: :ashamed: En kattonu sen tarkemmin. Mut sano vaan., että työnantajalla saattas niitä olla jo valmiina, mut anto kuiteski mukaan. Ja sit piti ne B-lausunnot yms viiä, kun jäin saikulle...
Mut eikös ne tulot lasketa viimesen 6kk:n mukaa? :whistle: Ei viimesen 3kk:n...? Ja mun mielestä se olis la:ta edeltävät 6kk..mut oikeesti en mä niistä tiiä :kieh: Kysymällä selviää ;)
Mulla on vuoden 2006 tulot suunilleen samat kun nyt, kun sillon tein ylitöitä jonku verran, pienemmällä palkalla tosin, nyt en oo tehny yhtään...et palkka olis aika samoissa laskettas nyt viimesistä 6kk:sta tai 2006 mukaa =)
 
Rakenneultraaja oli sitä mieltä, että ihan selvästi joka kuvakulmasta näkyy vehkeet... Ja me oltiin miehen kanssa, että "jaa, täh?!". Tyttöveikkauksia on sadellu koko suvulta ja nyt menikin sit jauhot suuhun kaikille! :LOL: Paitsi jos tää on sellanen poika joka vaihtuu vielä loppumetreillä tytöksi ;)

Kuukuna ja pikkukamu 20+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja mulish:
Aamulla menee hetki ennenkuin itse kerkee syömään. Tänään kerkesin pojalle laittaa puuron mikroon ja aloin tekemään tytölle leipää nii iski se paha olo ja pakottava tarve päästä istumaan ennenkuin taju lähtee. Siinä sit lattialla istuin ja join lasin tuoremehua. Tää sama kävi rakenneultras. Ensin ultraaja tuumas et johtuu siitä kun on selällään ja vauva painaa suonta. Ei voinu heti uskoa mua kun sanoin ettei ole siitä kyse että on tosi huono olo. Keskiviikkona neuvola.. jokohan sitä sokerirasitus testiin joutuu.
Veikkaisin, vaikka en lääkäri olekaan, että kyse on ennemminkin verenpaineen heilahtelusta kuin sokereista... Ja se, että vauva painaa valtimoon (siis nimenomaan selällään maaten) voi tehdä rajunkin huonon olon...

Itse kävin tänä aamuna sokerirasituksessa... Sanoin labrallekin, että en usko siinä mitään olevan mutta otetaan nyt kun olen niin riskitapaus (=lihava). No, parin päästä tulee tulokset miltä näyttää... Se litku mitä siinä juodaan oli mun mielestä huomattavasti parantunut siitä mitä se oli n. 10 vuotta sitten kun sitä viimeksi olen litkinyt!!! Eihän se mitään luksusta vieläkään ollut mutta kehitystä on tapahtunut ja paljon sekä pelkästään positiiviseen suuntaan!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Goldy:
Alkuperäinen kirjoittaja mulish:
Aamulla menee hetki ennenkuin itse kerkee syömään. Tänään kerkesin pojalle laittaa puuron mikroon ja aloin tekemään tytölle leipää nii iski se paha olo ja pakottava tarve päästä istumaan ennenkuin taju lähtee. Siinä sit lattialla istuin ja join lasin tuoremehua. Tää sama kävi rakenneultras. Ensin ultraaja tuumas et johtuu siitä kun on selällään ja vauva painaa suonta. Ei voinu heti uskoa mua kun sanoin ettei ole siitä kyse että on tosi huono olo. Keskiviikkona neuvola.. jokohan sitä sokerirasitus testiin joutuu.
Veikkaisin, vaikka en lääkäri olekaan, että kyse on ennemminkin verenpaineen heilahtelusta kuin sokereista... Ja se, että vauva painaa valtimoon (siis nimenomaan selällään maaten) voi tehdä rajunkin huonon olon...

Itse kävin tänä aamuna sokerirasituksessa... Sanoin labrallekin, että en usko siinä mitään olevan mutta otetaan nyt kun olen niin riskitapaus (=lihava). No, parin päästä tulee tulokset miltä näyttää... Se litku mitä siinä juodaan oli mun mielestä huomattavasti parantunut siitä mitä se oli n. 10 vuotta sitten kun sitä viimeksi olen litkinyt!!! Eihän se mitään luksusta vieläkään ollut mutta kehitystä on tapahtunut ja paljon sekä pelkästään positiiviseen suuntaan!
Mutta se olo ei mene sillä ohi että nousee ylös. Jotain verensokeria nostavaa on saatava suuhun ennenkuin olo korjaantuu. Ultraaja sitten juoksi mulle tuoremehua kun olo vaan paheni eikä mennyt milään ohi. Heti helpotti kun sai mehun juotua.
Pitää ottaa puheeksi neuvolassa.
 
Onnea, onnea Hannipupulle ja Kuukunalle poikauutisista! Lisäksi niin moni muukin oli käynyt rakenneultrassa ja saanut hyviä uutisia, onnea myös heille !! :flower: :heart:

Olipa tullut paljon tekstiä, sitten viime käyntini jälkeen =) Paljon :hug: kipeille ja sairastaville sekä läheisiään murehtiville!

Älä huoli Mathilda, mä olen ihan samanlainen tuon seksin ja läheisyyden suhteen... Kumpikaan ei ole kiinnostanut koko raskausaikana... Ei kannata asiasta olla huolissaan, sillä me kaikki olemme yksilöitä ja hormonitoiminta vaikuttaa jokaiseen erilailla. Ja voihan sitä omasta "kylmyydestä" huolimatta yrittää tietoisesti ottaa miehenkin "tunteet ja tarpeet" huomioon, varsinkin mikäli kaikki on suhteessa muuten kunnossa :)

Meikäläisen "vauvavaatepaniikki" johti lauantaina siihen, että eri tahoilta rohkaisuja saaneena (kiitos niistä myös monille teille :) ) menin sydän pamppaillen taas vaatekauppaan. Ja hommahan lähti sujumaan niin hyvin, että ison vauvavaatekassin kanssa sieltä pois lähdin... :D Nyt on ollut hieman "krapula" päällä, sillä taitaa osa jäädä vallan käyttämättä (ostin ehkä liian pieniä kokoja), mutta pääasia taisi olla se, että voitin "rimakauhuni"... :D :D

Mulla on yöunia tullut tukkoisen nenän, kuorsaavan miehen ja koiran lisäksi tullut häiritsemään uusi tekijä, sillä tämä mahassa asustava kaverikin on päättänyt, että minä en sitten nuku öisin... Vaikuttaa nimittäin siltä, että kaveri huilii ja kerää kaiket päivät voimia, että jaksaa sitten riehua kunnolla öisin. Keskimääräiset "biletys"-tunnit ovat nyt olleet klo 24.00 - 03.00... Ja lähes non-stoppina tietenkin... |O Viime yönä koin sitten jo jopa negatiivisia tunteja kaveria kohtaan, kun olin kolmeen mennessä saanut nukuttua vasta alle tunnin... :ashamed: Mutta eiköhän kaikki tunteet ja tuntemukset ole inhimillisiä ja onpahan tämä valvominen ja erilaisten tunteiden tunteminen hyvää harjoitusta tulevaa varten, vai mitä? :)

Pöhinä 22+6
 
mulla on toi sokerirasitus vasta n. kk päästä, kun sillon se normaalisti vasta tehdään. ja jos siihen rasitukseen ei mitään syytä, ei sokeria virtsassa, ylipainoisuutta tms niin tuskin siihen laitetaan. noita verensokerin laskujahan voi välttää syömällä usein ja vähän kerrallaan ja pitää vaikka jonku hedelmän tai mehun mukana jos lähtee johonkin. ja mulla oli edellisessä raskaudessa gestaatiodiabetes eikä se oireillu mitenkään, sokerit oli vaan pissassa plussalla.

onnittelut kaikille ultrassa käyneille ja poikia tais nyt vaihteeksi olla tulossa ;) kumpiakos on nyt enempi? poikiahan syntyy suhteessa enempi ku tyttöjä. saa nähä kuin käy mein pinossa =)

jahvetti: pitää vissii mennä käväsemää robbarissa :whistle: :D

pöhinälle jaksuja :hug: ite oon kans tosi huono nukkuja enkä siedä mitään häiriötekijöitä yöllä tai uni katkee siihen ja nukahtaminen sit hirmu vaikeeta :/ vauveli ei oo kyllä pitäny hereillä kun sekin taitaa nukkua :heart:
 
"seksisuihkeesta" ;) Pitihän sitä heti lauantaina käydä apteekista hakemassa. Tosin kyselin Lipolan Intimeä, oikein kahden työntekijän voimin hakivat ja tulivat siihen tulokseen, että on Ceridal Intime tai vastaava Ceridal lipogel. Totesin, että otan sen, joka on suihkepullossa :D Tosin en ehtinyt sitä iltasella suihkutella, oltiin niin haluissamme (taas) molemmat :whistle:

Saanukka Neuloin vauvalle sen ellien linkeissä olleen myssyn ja grandropsien sivulla oli sellaiset ihanat "alpaca"sukat. Sain eilen toisen valmiiksi ja se on sellainen putkisukkamalli, jossa ei tarvi kantapäitä tms. ommella. Menee varmasti vauvalla, kun varsi on tarpeeksi pitkä. Tosin se muistutti enemmänkin sellaista miehelle sopivaa lämmitintä :ashamed: :LOL:
Ei vaan, kivat tulee ja helppo tehdä!

uimisesta Me käydään lasten kanssa joka viikonloppu uimassa, tosin itsellä se on enemmän sellaista lillumista lasten altaassa, mutta yritän aina vesijumpata siinä samalla. Ens viikonloppuna mennään kylpylään =)
Kävin eilen pururadalla oikein mäkisessä maastossa 5km:n sauvakävelylenkin vähän sillä asenteella, että oikaisen autolle heti kun alkaa supistella, mutta sain kävellä koko matkan ja siis vajaan tunnin reipasta vauhtia eikä supistuksen supistusta koko matkalla. Tuli oikein mahtava olo ja piristyin kovasti! Tänään sitten töissä, kun pitäis laatikoita aukoa ja tavaraa "hyllyttää" tuntuu, että heti supistaa :eek: Oiskohan tässä jotain psyykkistä taustaa :whistle: :whistle: (äippälomaa odotellessa)
tuttemui + Rudi Hassan 22+3
 
Hei! :wave:

Listaa tuossa katselin ja kävin tyttöjä ja poikia läpi niin nyt olis reilusti tyttövalta täällä. Tyttöjä oli 14 sekä poikia 9 (minun laskujen mukaan :D ). :heart:

Viikonloppu meni sutjakasti, hoitopöydän sain ja siellä on jopa jo jotain pientä tavaraa, sinistä ja somaa :heart:
Liikkeitä täällä jo kovasti odottelen, alkoi jo 21. viikko niin eiköhän ne pian...

Tämä oli tällainen pika- ja listanpäivityskäynti. :wave:
 
Tuttemui mun moka ku apteekin tätsyt ihmeissään, korjasin sen oikeen nimen eilen tänne palstalle.

Mun on pakko valittaa nyt! Mä oon niin törkeen kipee! Ei helvata, toista viikkoa ja pahenee vaan olo, antibiootitkin loppuu huomenna, ei siis apua. Laskenu kipu keuhkoihin, hengittäessä sattuu, pää iha kuula, ei kärsi kengännauhoja ees kummarella solmimaan, räkää tulee, eikä mitää luirua :'( :'( . Vein nuoremman kaa vanhemman tytsyhn kerhoon kävelle, vettä tietty alko sataa, ni nyt nosti vajaa 38 kuumeen, henki eimeinaa kulkee ja yskiminen sattuu. Meen iltapäivystykseen, en tasan enää oota huomiseen. Päivystävälle sairaanhoitajalle soitin, ni se kehoti myös. Ja meinas, että ottasivat rtg kuvat keuhkoista ja poskionteloista, what |O :eek: ? Siis eiks se oo just kiellettyy ehdottomasti raskaana ollessa? Kaipa lääkäri tietää, eipä oo muuhunkaan luottamista. Pakko päästä parantumaan. Elämä 2v8kk ja 4veen kaa kipeenä ja raskaana ei nii rentoa. Ku mä saan huonon omatunnon, jos en vie puistoihin, kerhoihin ym tekemistä keksi. KÖKKÖ! :snotty: :snotty: :snotty:

Sori omanapasuus..huolettaa jo pojan puolesta tää sairastelu ja jatkuva dropin vetäminen. KOitampa piristyä..ja lähteä kuumeessa yms tonne sateeseen hakemaan tyttöä kerhosta..hohhoijaa |O .

:heart: surullinen-pipi nelli&pulla-onneksi-pirtsakka poju
 
voi että! nyt alkaa olla kesäkuisiakin jo kovasti.. :heart: siitä sen viimestään huomaa kuinka pitkällä oma odotus on! Täällä ois kovat himot.. shoppailla :kieh: sukulaiset on kantaneet kirppareilta vaatetta jo liikaakin, tekis mieli myydä kaikki pois ja ostaa muutama uusi mieluinen vaatekappale tilalle.. minä kun en noista pastelliväreistä oikein perusta. kovasti näyttää joo siltä että helmikuulle tulee akkavalta :D
-siru- 23+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja siruko:
voi että! nyt alkaa olla kesäkuisiakin jo kovasti.. :heart: siitä sen viimestään huomaa kuinka pitkällä oma odotus on! Täällä ois kovat himot.. shoppailla :kieh: sukulaiset on kantaneet kirppareilta vaatetta jo liikaakin, tekis mieli myydä kaikki pois ja ostaa muutama uusi mieluinen vaatekappale tilalle.. minä kun en noista pastelliväreistä oikein perusta. kovasti näyttää joo siltä että helmikuulle tulee akkavalta :D
-siru- 23+0
paitsi että monet ei sitä sukupuolta tiedä ;)
 
Moiks.

Pakkaushommat saatu ihan ok jamaan ja lauantaina tosiaan alkaa muuttorumba. Saas nähdä miten mamma jaksaa kun tuntuu niin vaikealle tuo nostelu jnejne. Noh, hiljaa hyvä tulee.

Onnitteluita ultrakuulumisia kertoneille! :flower:
Poikia olis tulossa sit lissää oikein monin kappalein. :heart:

Täällä poju on todella vallaton ja meuhuaa todella vilkkaana.
Ihan onnesta soikeana kattelen massua kun tulee lujia potkuja et massu heiluu.

Tyttö oppi eilen nousemaan tukea vasten seisomaan ja nyt saa olla vartioimassa kokoajan et missä kopsahtaa. Kengät ostettiin jo et pääsee kävelyä opettelemaan. Pottakin ostettiin ja kakka saatiin tänään jo sinne pariinkin otteeseen. Kyllä oli ihmettelemistä hänellä siinä yhdelle päivälle. =)
Ihania nämä pikkutaapertajat :heart:

Huomenna saan kelapaperit hakea neuvolasta ja sit laittaa äippäpakkausta tilaukseen. :p Jänskää.

Nyt mennään leikkimään typyn ja isukin kanssa ennen töihin lähtöä!

Jepsu ja Poju 21+6
 
meinas isäntää kaupassa hävettää.. Mul iski joku hormoninen hihityskohtaus. Oltiin jugurtti osastolla ja kouraan sattu Pulgarian jogurtti purkki..aloin nauraa hihittään ku muistin: et isäntää tässä taannoin härnäsin. Sanoin et ostin sille jogurttia. Ja näytin purkkia. Oli seuraavana päivänä lotkassu jogurttin ja ihmetteli et olipa karseen makusta :LOL: :LOL:
No muutenki tyyppi kulkenu tänään hymy´huulilla, mikä lie villitys :LOL:
 
siruko Mie sain siskon miehen äidiltä säkillisen kierrätyskeskuksesta haettuja ihan hirveitä riepuja :x En ikinä kehtais laittaa mitään sellasta lapseni päälle :eek: Siel oli yks ihan kiva punanen fleecehuppari ja parit valkoset potkuhousut, jotka otin ja loput meni vaatekeräykseen.
Ymmärrän, että ihmiset on innoissaan, kun tulee vauvoja ja haluavat auttaa, mutta... :/

Joo. Lähetään viemään puruja kaverin hevosille. Illanjatkot :wave:

Kiin ja My 23+0
 
No meille ultrassa ainakin sanottiin että poikalupaukset harvemmin muuttuu enää, mutta tyttölupaukset voi muuttua koska se perustuu "palleroihin", jotka siis saattaa laskeutua vasta hetki ennen syntymää. Meille tosiaan tyttöä lupailtiin, ja kyllä mä nyt siihen joka tapauksessa luotan, aika näyttää oliko ultraaja väärässä :D

Kiin, mä kanssa arvostan sitä että muut haluaa auttaa ja olla tässä mukana, mutta ei paljon naurata kun oma mummo kantaa lähetystorilta vanhoja riepuja, esim. villahaalari joka siis oli todellakin VILLAA, pisteli ja nipisteli niin että se lensi roskiin.. :ashamed:
 

Yhteistyössä