** Helmikuun Helmet** joulukuu

Mulla on painannut alavatsaa tosi paljon koko päivän :( . Kotimatka oli tosi ilkeä. Onks supparit muka ihan alavatsassa, lähellä virtsarakkoa?
Nyt mulla on tukivyö joka helpottaa oloa.

Ei jotenki ollenkaan hyvä olo. Sit se vaikuttaa mun mielialaankin, oikein ärsyttää ohikulkijatkin..

Kerroinko mä että mies eilen tajusi että vauva voi syntyä jo tammikuussa. Sit mä mainitsin kans Jorvin perhehuonemahdollisuudesta, ite oon aatellu koko ajan että saa mies kyllä kotiin tulla nukkumaan mutta miespä totesi että kyllähän hän laitoksella on koko sen ajan ku mäkin.. :eek:
Noh, onneksi mun äiti on ilmoittanut olevansa hälytysvalmiina ja tulee vaikka keskellä yötä meille koirien seuraksi :)

Soittelin tänään Jorviinkin kysyäkseni josko vois varata tutustumiskäynnin synnytysosastolle. Eivät ottaneet vastaan, koska mulla on vasta 31.viikko, aika varataan viikoille 34-36. Eli joulun jälkeen sit.
 
Iltaa

Hyvä ku Tarpalla tilanne ihan ok! Ja tosiaan eipä se neiti siel jätti ole vaan normaali noille viikoille :) . Suht samat sanat ne mullekin sano KYSillä, että joulun jälkeen saat tulla vaikka synnyttään, sitä enne ei ole asiaa :D . Mä kyllä luulen, että tä poju pysyy sisällä jonnekin 37-38 viikoille ja lähtee sit syntymään. Mä ku alotan uudenvuoden jälkee, no heti 1.1.2008 :D elämään normaalisti, ni vaikea tietty sanoa, miten vaikuttaa. Supistelee varmasti, koska aion tehdä lumityöt, kävellä kerhoihin ja takas jne kantaa kaupasta kamat IHAN ITE! Ei ois enää pitkä aika, jippiiii.. Ajatelkaa, nyt ku tulee vkl, enää 2viikkoa jouluun :xmas: :eek: .

Piiju samaa mieltä olen Jahvetin kaa, ei huolta, jos olo ei muuttunut epänormaaliksi =) .

:heart: nelli&pulla 30+5
 
moip,

tänään aamulla ramppas alamassua ihan perskutisti ja kun alaselkä, lonkka ja häntäluu on ollu tos kipeenä jonkin aikaa etenkin näin istuessa, ni sain sit lekuriajan: vauvaa kuunneltiin: sykkeet oli hyvät, enkä kyllä epäillykkään, et vauvalla mitään ois, kun on temmeltäny mahassa taas kun viimestä päivää. =) alakerta tutkittiin, kaikki ok: paikat kiinni ja kiinteet. ummetukseen kirjotti movicolia! apua! onko kellään kokemusta; uskaltaako sitä käyttää? vetääkö mahan ihan kuralle? ostin luumuja ja aattelin, et jos niitä alkuun ja puuroa joka päivä... :/ selkään ja häntäluuhun suositteli panadolia ja kirjotti viikon saikkua, kun ei tuo istumaduuni tee hyvää... :/ että nyt sitä ollaan täällä(kin) saikulla... toivottavasti tuo selkä nyt vähän "paranis"... ostin tänään muuten semmosen lämmitettävän kaurapakkauksen selkää varten. pitää kokeilla kohta suihkun jälkeen. :)

Kiin: meillä ei oo ees vielä täytetty mitään esitietojuttua synnärille. kootaankohan ne tiedot sit, kun mennään tutustumaan sinne? :/ tietääkö kukaan, onko kättärillä ammetta? siis muualla kuin haikaranpesässä, kun sinne ilmottautuminen vähän jäi... :whistle:

tarvikkeista ja vauvakasseista: oliko jollain tallessa linkit niihin vanhoihin keskusteluihin?

sorge omanapainen kirjoittelu;luin kyllä kaikki jutskat, mutten nyt jaksanu mihinkään kommentoida... :hug: kaikille tovereille!

eva & helmi 30+6
 
Mulla koko alku viikon paiannut maha tuonne alas ja koko viime yön supisteli niin etten saanut nukuttua ja missään asennossa ei ollut hyvä olla...
Tuntu et nyt se tulee ulos vaikka ei sen vielä tarvis tulla. Päivä ollut ihan hyvä mut maha painaa alas jonkun verran
Nalle-Puh 31+1
 
paniikki tuntuu iskevän... |O eli mitä hygieniakamoja vauva tarvitsee? perusvoidetta, perspyyhkeitä, vanupuikkoja ja -lappuja ainakin kai... mitä muuta? entä mitä minä tarvitsen tai mitä on hyvä olla varalla??? sitä tissirasvaa ja perushygsytuotteet vai? IIK! nyt tuntuu, että haluais, että kaikki ois mahdollisimman pian valmiina...
 
Kyllä te olette tosi paljon kerinneet kirjoittamaan tänne. Tässähän tämä aamu menikin, kun luin viimeiset kirjoituksenne. En enää saanut unta 5 jälkeen, joten ajattelin käyttää aikani hyväkseni.


Jepsu, olit tehnyt jotain hyvän kuuloista domino/pätkis kakkua, mistähän ohjeen tuohon sais? Kävin siellä äippäpolilla ti 27.päivä, jos olit siellä.... Kauhee jonotuspäivä. Odottelin vuoroani vain noin 4 tuntia.

Täällä tuntuu olevan yhdellä sun toisella kovasti juhlia. Onnea kaikille teille!!! Oli niin monta, että en saanut oikein nimimerkeistä kiinni. Pitäis kai käydä useammin palstalla.

Nyt se iski vasta oikein kunnolla paniikki, kun luin teidän vauvavalmisteluistanne. Meillä ei ole oikein mitään vielä hommattuna ja teillä osalla on jo kassitkin valmiina odottamassa. Olen yrittänyt netistä katsella kaksosten vaunuja ym. mutta miten sitä ei oikein vielä saa aikaiseksi hommata mitään. Tuo synnytys kun on jotenkin tuntunut vielä niin kaukaiselta, mutta eihän siihen ole enää tosiaan niin pitkästi aikaa ja vielä kun nämä taitavat tulla maailmaan kuitenkin aikaisemmin.

Heräsin muuten tuohon Jouluunkin nyt kun Nelli laittoi että viikonlopun jälkeen enää 2 viikkoa jouluun. Totta tosiaan. Tästä tarttee kyllä lähtee ostoksille ja nopeesti. Ei tahdo vaan millään jaksaa lähtee kauppoihin kiertelemään tämän mahansa kanssa. Ei tartte kuin vähän käydä päivällä jossain, niin jo illalla tuntuu että olis maratonin käynyt juoksemassa.

Nyt täytyy varmaan ottaa niskasta itteä kiinni! Ei tämä olo tästä ainakaan kevene enää, joten nyt täytyy ruveta toimiin, jos meinaa antaa joululahjojakin ihmisille.

Kaikille hyviä jaksuja!!!!

Kiinamama ja mukelot 30+1
 
Kiinamama olin samana päivänä joo. Oliks sulla lyhyt vaalea hieman kiharahko tukka? Taidettiin jossain välissä istua vieressäkin..sellanen todella väsynyt pariskunta, mies ei ollu nukkunu silmäystäkään nimittäin kun oli yön töissä ja minä nukuin kans todella levottomasti. Ihme hiihtäjä siel yks oli sellainen verkkahousuinen nainen/tyttö... lääkärinä oli se Jari ja se oli aivan mahtava tyyppi niinku jo kirjotinkin aiemmin. :D

Niin ja sen dominokakkuohjeen löytää googlen kautta Jennan lempparit sivustolta. Ja oli todella namia. :p

Ummetuksesta joku oli puhunut...minä käytän duphalacia. Se on ihan jees.

uutisista kuulu justiinsa että äitiyspakkauksen jakelu keskeytetään hetkeksi kun ruokalapusta on löytyny jotain myrkkyä. Se kuulemma lähtee pesussa pois mutta kauheaa silti. kannattaa siis pestä kaikki vaatteet ihan sairaan hyvin. Olikohan se myrkky joku formadehyli tms. en muista kun äiti sieltä soitteli kauhuissan ja kertoi. hyi.

Nyt täytyy lähteä sinne neuvolaan ja sitten lähetäänkin pyhänviettoon mun vanhempien luokse.

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille!

Jepsu ja Martti 30+1 :heart:
 
huomenta,

luin tän päivän hesarista tosta äitiyspakkauksessa olleen ruokalapun sisältämästä formaldehydistä: suurin sallittu pitoisuus alle 2-vuotiaille on 0,003% ja ruokalapussa sitä on 0,006%. aikuisille ja yli 2-vuotiaille suurin sallittu pitoisuus on 0,010%. formaldehydi poistuu käytössä ja hesarin ilmoituksen mukaan suositeltiin vain pesemään se ruokalappu ennen käyttöönottoa. lähettävät kuulemma vielä kirjeen kaikille pakkauksen saaneille. suurin osahan varmaan pesee muutenkin kaikki vauvanvaatteet ennen käytöönottoa, mutta olihan tämä taas hyvä muistutus, että ne tosiaan kannattaa pestä... :/

haudoin eilen alaselkää sillä ostamallani lämmitettävällä kaurapussilla: suosittelen lämpimästi kaikille! oli todella apua! =)

tänään duunin pikkujouluihin; aion siis mennä vaikka saikulla oonkin. tottakai, kun tää tauti ei vaadi kotona makoilua... jotenkin on kuitenkin vähän huono omatunto... :ashamed: ei tarviis olla, tiedän...

joululahjoista unohdin eilen kertoa: eli ostin eilen muutamia lahjoja, lähinnä cd-levyjä ja kirjoja. oon myös tilannu kirkon ulkomaanavun kautta lahjoja www.toisenlainenlahja.fi joitain lahjoja, esim. koulupuvun saa 5:llä eurolla, niin semmosen aion liittää aika monen lahjaan. :xmas: ostin myös itselle tai oikeestaan helmille jotain, kun kerta tuli ne veronpalautuksetkin: pmmp:n puuhevonen -levyn ja kuuntelinkin sen jo! suosittelen! =)

rattoisaa itsenäisyyspäivän aattoa kaikille! :hug:

eva & helmi 31+0 :heart:
 
evaellen
luin tän päivän hesarista tosta äitiyspakkauksessa olleen ruokalapun sisältämästä formaldehydistä: suurin sallittu pitoisuus alle 2-vuotiaille on 0,003% ja ruokalapussa sitä on 0,006%. aikuisille ja yli 2-vuotiaille suurin sallittu pitoisuus on 0,010%. formaldehydi poistuu käytössä ja hesarin ilmoituksen mukaan suositeltiin vain pesemään se ruokalappu ennen käyttöönottoa. lähettävät kuulemma vielä kirjeen kaikille pakkauksen saaneille. suurin osahan varmaan pesee muutenkin kaikki vauvanvaatteet ennen käytöönottoa, mutta olihan tämä taas hyvä muistutus, että ne tosiaan kannattaa pestä... :/
Hyvä että on tämä palsta, jotta saa tietää tollasista jutuista, lähettävät kirjeen onneks vielä, mut sellaiset jää joskus huomiotta, palsta ei. B) Täytyy tosiaan pestä ne huolella, vaikka olis muutenkin pessy vaatteet, mut en tiiä olisinko ruokalappua pessy??! Toivotaan et olisin. :D Ja tosta PMMP levystä, meinasin kans esikoiselle ostaa, ettei pelkkää Ari Koivusta kuuntelis.

Minkä kokoisia vauvoja teil on ollut vkolla 30-31 masussa? Kun mä en yhtään tiiä ton koosta et onko tarpeeks kasvanut. Viime yönä näin untakin, et oli vaan 750 g vaikka oli enemmän jo aiemmin.

Ja aatot tosiaan!! =)

Vanamo+Viltsu 30+0
 
heipsan :wave:

eilen oli koneeton päivä (onnistuu se jahvetti :D ) ni nyt oliki sitte enempi lueskeltavaa. tosin eilen oli kyllä aika kiirus päivä muutenki ettei ois koneelle ees ehtiny. kävin anttilassa kysymässä niitä harsoja ja löyty 10 kpl:n pakkaus tavallisia ja sit oli ihana 6 kpl:n pakkaus sellasia kuviollisia mintunvihreitä :heart: pakko oli ostaa :whistle:
noista vauvatarvikkeista, meillä ne kaikki melkeen onki mut mitään pesuja yms en oo vielä alottanu ku tammikuussaki kerkee. mulla ei suppaile eikä mitään ni eiköhän tää pysy kyydissä täysille vkoille. sairaalakassin pakkaan vasta lähtiessä kokonaan, vaatteet laitan mut muuten.
ekaa synnytystä suunnittelin mut kaikki meni synnytyksessä kuiteski omalla painollaan ja eri tavalla ku aattelin joten nyt en ees mieti koko synnytystä et missä asennossa tms. kyllä se siinä sitte selviää B) sama juttu noissa kivunlievityksissä, tietty epi on toiveena ku se viimekski autto niin hyvin mut sen näkee sit synnytyksessä et mitä kerkee saada. ilokaasua nyt ainaki aluks vaikka se onki vähän lällärikamaa :whistle:
en oo kuullukkaa tosta ruokalappujutusta :eek: pitää tosiaan pestä hyvin se, varmaan pesen eka käsin ja sit vielä koneessa.
en muista kaikkia juttuja ja et oliko kommentoitavaa niin tuli vähän omanapaista tekstiä. mut ei muuta ku koitetaan jaksaa, ei enää kauan, viimeiset rutistukset =)

cruella ja ötö 31+2
 
Huomenet hyvät =)
Just kuulin radiosta tuosta ruokalappujupakasta ja piti tulla heti kattomaan joko täällä ollaan tietoisia :D ylellä sanottiin että ruokalapun voi palauttaa kelalle mut ite aattelin kyllä ihan vaan pesaista sen.. oli kyllä niin ruma lipare että sama vaikka heittäis harakoille :whistle:
VanamoBr en oo saanu painoarviota vauvasta ja niinku joku sanoikin niin niihinki voi suhtautua melko varauksella.. mut tosiaan aikasemmin jo mainitsin että mulla on nyt nla-tädin mukaan ihan liian pieni masu, niin ilmeisesti on pieni vauva, nyt viikot 31+2. En jaksa huolestua niin kauan kun liikkeet tuntuu. Eihän ne kaikki kasva 3,5 kiloisiksi, meitä on niin moneen junaan jo masuaikana.

Laittelin eilen vauvan vaatteet uuteen lipastoon ja muutenki makkaria kuntoon, nyt se tosiaan iski se pesänrakennusvietti. Kun saiski kaikki nyt valmiiksi! Onneksi ei tartte keittiön kaappeja siivota kun vasta saatiin remppa valmiiks, huh! Joululahjat on paketoitu ja eilen laiteltiin taas lisää valoja, pihakuuseen, tuli tosi nätti :) En ymmärrä mikä muhun on iskeny, aina melkeinpä vihannu joulua.

Täyttelin synnärin esitietolomakkeen ja kattelin nyt teidän juttuja samasta aiheesta, teillä tuntuu olevan niin selvät sävelet että kateeksi käy! ite olen lähössä vähän soitellen sotaan, ei oo mitään toiveita eikä suunnitelmia puudutusten tai minkään suhteen. Luultavasti sanon kätilölle että synnyttäkää tämä vauva mun puolesta kun mä en oikein osaa.

Onko muut vielä kerinneet kyllästyä omaan oloonsa? Ite en enää jaksais tätä mahaa, vaikka se niin pieni onkin. Haluaisin jo oman kropan takasin ja oman pikkunupun syliin :heart:
 
Nopsa kysymys täältä hälinän keskeltä, kaksi päivää enään töissä ja sairasloman kautta äippälomalle B)

Muistaako kukaan minkä niminen vekotin se oli, joka kannattaisi vauvalle hankkia kun tulee nuha tai täytyy saada nenä tyhjäksi. Joku niiskutin juttu se oli ;) yritin netissä pyöriä mutten saanut mitään aikaiseksi. Niitä sai tilatakin joltain nettisivuilta.

Matilda ja Minime 31+5
 
cruella missä ne harsot on siel Anttilassa??? Mie tänään kävin, mut en löytäy mistään enkä laiskana jaksanu kysyä :D

siruko "soitellen sotaan" minäkin olen jo neljättä kertaa lähdössä synnyttämään, että kyllä se siitä :hug:

Kyllästymisestä jep, oon kyllästyny tähän oloon, kun mitenkään ei oo hyvä, koko ajan kolottaa jne...mutta vauvan takia kärsin...jos vuoden vaihteen yli jaksais, niin sit vaikka jo tuliskin, kun ollaan rv 36+ viikoilla =)

(.)
Esikoisen käyti äsken hammaslääkärissä kesken koulupäivän ja sit samalla käväsin vähän asioilla. Muutama joululahja tarttu mukaan, vauvalle koitin sukkahousja Anttilasta kattoo, muttei ollu kun sinisiä tai punasia, pöh :/ Kerkeehän noita =)

Ihanaa, alkaa koko porukalla 4 päivän vapaa...

Jahvetti 31+6 Huomenna alakis jo 33. viikko :heart:
 
matilda: pikku niistäjä on se pienempi vekotin missä ei mitään letkuja vaan ihan sellanen pyörylä vaan ja ilmeisesti niistäjä nimellä kulkee se letkulla oleva juttu. sekavaa sepustusta, koita saada selvää B)

siruko: mietin kanssa tota ruokalapun palautusta ja aattelin täältä kysyä et kuinka moni meinaa palauttaa? ja samaa mieltä tosta rumuudesta, ihan kauhee :LOL: ja tosta synnytyksestä, kokemuksesta voin sanoa niinku ylemmäs jo kirjotinki et asiat menee synnytyksessä kyllä omalla painollaan ja kätilöt auttaa tosi paljon et rauhallisin mielin vaan ilman turhia suunnitelmia jos ei oo varma mitä haluaa =) ja mistäs sitä voi tietää et mikä on itelle se paras kivunlievitys kun ei ole kokemusta.

jahvetti: yläkerrassa siellä missä lakanat yms muistaakseni. siis kun meet portaat ylös ni oikeelle ja heti vasemmalle kurvaat sinne hyllyjen väliin. selkeet ohjeet, eikö? :whistle: :LOL: kannattaa kyllä kysästä, mä en ois ikinä löytäny niitä kysymättä B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
cruella no eipä olis tullu mieleen, et ne lakanahyllyillä on :eek: :LOL: Pitää seuraavalla kerralla käydä kattomassa :D
luonnollisesti mä meni eka sinne missä vauvan vaatteita on mut eihän siellä mitään tietty ollu. sit tuli mieleen et oisko kuiteski jossain pyyhkeitten luona, sit palloilin siellä ja ku ei natsannu ni menin selkeesti kysymään B) siellä on muutes metritavaranakin sitä :whistle: mä sanoin suoraan et ei kiits :D
ne vihreet on muutes oikeesti ihquja :D :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
ja tosta synnytyksestä, kokemuksesta voin sanoa niinku ylemmäs jo kirjotinki et asiat menee synnytyksessä kyllä omalla painollaan ja kätilöt auttaa tosi paljon et rauhallisin mielin vaan ilman turhia suunnitelmia jos ei oo varma mitä haluaa =) ja mistäs sitä voi tietää et mikä on itelle se paras kivunlievitys kun ei ole kokemusta.
peesaan tota täysin, mutta musta on hyvä selvittää erilaisia vaihtoehtoja, että voi sitten itse kokeilla muutakin kuin tavanomaisinta... olen kuullut, että valitettavan usein ehdotetaan samoja asentoja (pitkällään ja puoli-istuvaa), missä lapsen luonnollinen kulkusuunta (painovoima) ei ole auttamassa asiaa lainkaan. kai se on kätilölle helpompaa, jos synnyttäjä pötköttää pitkällään koko toimituksen ajan... :/ kivunlievityksiä kohtaan olen täysin avoimin mielin: otan vaikka kaikki tropit, jos siltä tuntuu... :whistle:


 
Alkuperäinen kirjoittaja evaellen:
Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
ja tosta synnytyksestä, kokemuksesta voin sanoa niinku ylemmäs jo kirjotinki et asiat menee synnytyksessä kyllä omalla painollaan ja kätilöt auttaa tosi paljon et rauhallisin mielin vaan ilman turhia suunnitelmia jos ei oo varma mitä haluaa =) ja mistäs sitä voi tietää et mikä on itelle se paras kivunlievitys kun ei ole kokemusta.
peesaan tota täysin, mutta musta on hyvä selvittää erilaisia vaihtoehtoja, että voi sitten itse kokeilla muutakin kuin tavanomaisinta... olen kuullut, että valitettavan usein ehdotetaan samoja asentoja (pitkällään ja puoli-istuvaa), missä lapsen luonnollinen kulkusuunta (painovoima) ei ole auttamassa asiaa lainkaan. kai se on kätilölle helpompaa, jos synnyttäjä pötköttää pitkällään koko toimituksen ajan... :/ kivunlievityksiä kohtaan olen täysin avoimin mielin: otan vaikka kaikki tropit, jos siltä tuntuu... :whistle:

juu tottakai kannattaa eri vaihtoehdot selvittää, siitä pitiki laittaa mut jäi =) itekki selvitin kyllä kaikki mahdolliset mutta loppupeleissä synnytys siis eteni omalla painollaan. mulla oli myös tarkotus synnyttää jakkaralla mut koska olin just saanu epiduraalin ennen ponnistusta ni se ei onnistunu. olin/olen kanssa sitä mieltä että vauvan helpompi tulla kun painovoima avittaa asiaa.
 

Yhteistyössä