** Helmikuun Helmet** HELMIKUU

Huomenta!
Minä sain ihme kyllä vihdoin kohtalaisesti nukuttua! Otin aamusta sänkyyn kuumavesipullon särkeviin lonkkiin. Älkää luulko, että olette viimeisiä. Minä täällä tulen pitkään kärvistelemään kanssanne. Vauveli on luutavasti kuitenkin laskeutunut hiukan, koska hengittäminen ja kävely on hieman parempaa, muuten ei oireita. Neuvolassa kuitenkin painoni laskenut, mikä saattaisi kuulemma viitata siihen, että lähtö edessä. Mutta milloin... sitähän ei voi tietää? Kivut vielä olen antanut teille toisille ja ehkäpä hyvä niin. Ehtii tässä niistä vielä " nauttia" todennäköisesti. Neuvolassa tätsy sanoi myös lohduttavasti, että eka kertaa synnyttävällä niitä supistuksia ei tarvitse olla paljoa ennen synnytystä ja on ihan normaalia, että ensimmäisistä kivuista saattaa lähtö tulla.
Nyt paahtoleivälle ja sitten jos lähtis sinne suunnitellulle kirpparireissulle. Täällä paistaa aurinko jonka pitäisi piristää... Tahtoo olla jo kestomasis päällä....
Palailen

ja tietysti sylikaupalla onnea kaikille jotka jo vauvojaan hoitelevat ja tsemppiä kärvisteleville! Pupi ja rv 38+6 (muistaakseni !)
ja tietysti hyvää Ystävänpäivää! :heart:
 
Onnea c81! :flower:

Huh, minkä väsymyksen heitti päälle yhtäkkiä. Tuntuu että nukahdan tähän istualleni. Täytyy kai kokeilla, jos pystyisi hetken lepäilemään esikoisesta huolimatta... pakko olisi. Aamupalatkin ehdin jo oksentamaan... raskausajan riemuja. :LOL: Siivoilla piti, mutta nyt ei kerta kaikkiaan jaksa... mä lähden tästä lepoa yrittämään, tulen taas lukemaan kuulumisia. =)
 
Taisi napsuh päästä lähtemään, tsemppiä!!

Olipa sulonen tuo Jahvetin vauva!

C81 Onnea tyttövauvan johdosta!


No, lähtekääs nyt sitten joukolla niitä ystävänpäivävauvoja synnyttämään! Mä taidan ne treffit kyllä suosiolla jättää väliin, tuntuu siltä että ei täällä mitään tule tapahtumaan vielä aikoihin. Ja onhan tässä laskettuunkin vielä 1,5 viikkoa että sen puoleen ei mitään kiirettäkään. Jotenkin vaan noi sunnuntain supparit sai aatoksia että ehkä jo aikasemmin mutta kyllä niistä on jo luovuttu :whistle: Supistelee edelleen välillä kipeestikin ja jotakin vuotelee mutta ei niin kauheasti, onko sitten limatulppaa vai mitä en tiedä :/

Tänään shoppailee, hoitolaukku on ostamatta ja huomasin että meijän sitteri onkin jo parhaat päivänsä nähnyt joten käydään uutta kattomassa.

Palataan taas!

Vinja ja Urmi 38+3

 
Täällä supistukset katosivat aamu kahdeksalta jonnekin... No, sainpa nukuttua nyt puolitoista tuntia putkeen ja nyt voisin ottaa ne supistukset takaisin. Hoidetaan homma kerralla pois alta ja lapsi äidin kainaloon. Sillä en haluaisi enää tuollaisia öitä viettää. :|

Onnea vauvan saanneille :flower: ! Jahvetilla on suloinen tyttö.

Kielo ja 41+3
 
Ei tarvi pelätä lepäilevänsä tuon esikoisen kanssa... tulee heti kiskomaan kädestä sohvalta ylös ja hokee "äiti ei makoile". :kieh: :LOL: Rupesin ruokaa laittamaan, kai sitä voisi yrittää liikkeellä pysyä niin ei väsymys tunnu niin kovin...

Voisikohan tämä merkitä jo jotain, kova väsymys ja huono olo, menkkamaisia tuntemuksia ja ikään kuin mahakipuja... jospa tämä johonkin tästä kehittyisi. =) Enpä silti osaa enempiä innostua, tässä on jo niin monta kertaa kuvitellut pääsevänsä laitokselle lähtemään, että tositilanteessa en enää varmaan tajuaisi edes lähteä ennenkuin pää näkyisi. :LOL:

Jokohan ne perunat olisi kiehuneet, täytyy mennä ruokkimaan tuo pikkuhirviö...

Hissukka rv41+3
 
Neuvolakuulumisia

Tänään neuvolassa oli harjoittelija th:n kanssa.
Pissa -
RR 123/92 Hiukan korkea mulle
Syke 140
Liikkeet ++
Lapsivedenmäärä normaali
Tarjonta rt
Kohdunpohjan korkeus 39!!! Viikko sitten 37. Mä en tajua miten se voi noin taivaissa huidella. Ei kuitenkaan kuulemma huolta.
Ja itsellä vaan paino nousee +613/vko. yht. tullut n.10kg

Seuraava neuvola käynti jo maanantaina paineen takia.

Ciba 39+1
 
Moips!!
Mulla on varmaan kevättä rinnassa kun aurinko paistaa ja energiaa on löytynyt tälle päivälle hurjasti.Piti vaan pyykkiä pestä mut pyyhin pölyt,imuroin,kastelin kukat ja siistin niitä ja joitakin pistin juurtumaan. Isäntä teki ruuan..onse ihanaa ettei aina tarvi ite ruokaa väsätä.Se on jo useamman päivän hoitanu aikas paljon poikia ja ruuan laiton. Iso plussa sille. :heart:

Jahka nuorempi poika on nukkunu päikyt niin mennään pihaan.Mies teki siihen kivan mäen pojille,vähän niinkuin jääliukumäki ja nyt on passeli sää laskea siitä vaikka ihan pyllyllään =)

Päivänjatkoja mahakkaat!! :hug:

Mamitre 38+2
 
Moikka!
kasasassa edelleen.. Meille ei ole tulossa ystävänpäivän vauvaa.

Huomenna olis esikoisen kummitädin synttärit, onnaisko silloin? vai meneekö vielä vaikka 2 viikkoa ja syntyy karkauspäivänä.

Selkä ihan tulessa kun aamupalan jälkeen aloin leipomaan mokkapaloja ja sen jälkeen keittämään hernekeittoa. Tulipa seisottua keittiössä. Harmi kun sokeri loppui niin ei voi tehdä pannaria rokan kaveriksi..

Täällä ei voi kuvitellakkaan ulkoilevansa kun pakkasta -6 ja siihen päälle tuo mieletön myrskytuuli. Nostaa pakkasen purevuuden varmaan -20 asteeseen. Meinas jäätyä jo tuohon matkalle kun hain lehden laatikosta ja polttopuita sisälle. Ei kiitos ulos ennen kuin posti tulee ja silloinkin kiireellä sisälle.

Sanoinko jo teille, että mun mahanahka on alkanut hilseilemään? Vaikka rasvaan joka päivä niin sellaista lähtee irti. Johtuuko ihon pingityksestä ja on alkanut löystymään vai mistä?? Entä teillä muilla??

Levähdän hetken kun mies nukuttaa tyttöä päikkäreille.

mumetsu


 
Neuvolakuulumisia

Hb 123 (noussu 116->) jesh!
rr 132/79
painoa +200g/vko
Pissa puhdas
turvotus +/-
syke 140
liikkeet++

teki myös sisätutkimuksen ja sanoi että kypsät paikat että nyt vaan kunon supistuksia niin pääsette lähölle :) kaulaa n.1cm jäljellä ja auki n. kahdelle sormelle. :D
Ja sanoi että todella pehmeät paikat jo...jee! Kuitenkin ootattaa vaikka kuinka pitkään! :| ai niin, kun kiipesin siihen tutkimuspöydälle niin supisti oikein kunnolla.ihan kivikovana maha, mutta kivuton...

Ensviikolle sain vielä tiistaille varulta ajan.

Jepsu sanno moi tälläerää.

J ja M 40+2 :heart:
 
Hyvää ystävänpäivää kaikille =)

Taisi jäädä haaveeksi tuo synnytys tälle päivälle täälläkin. Yöllä pari kertaa kammottava menkkajomotus ja nukuin huonosti. Eikä mitään. Tässä ollaan taas ilman supistuksia.

Hyvät päivänjatkot! Ja jos jäi jonkun synnytystieto lukematta niin onnea silti :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ciba:
HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ :heart:

Ja onnea c81 tyttövauvasta.

Mekään ei olla otettu vauvalle vakuutusta ennen syntymään ja nyt olen yrittänyt vertailla eri vakuutusyhtiöitä. Sekä hintoja. Tuossa on yksi sivusto missä ollaan kerrottu jotain kaikista vakuutusyhtiöistä, kannattaa vilkaista.

http://www.vakuutusneuvonta.fi/pdffiles/lvve2007.pdf

Ciba 39+1 ja kohta neuvolakäynnille
Me tehtiin oikein suurvertailu. Otettiin sitten Turvasta, siellä oli oikein hyvä (meidän mielestä) ja halvin (meillä ei opiskelijoina oikein varaa kovin kalliiseen). Sitten tosi kattava oli Pohjantähdessä, mutta hinta oli ... olisko ollut 3-4 x verrattuna tuohon Turvaan. Sitten muistaaksieni Fenniassa olis myös saanut aika hyvän diilin. En tosin tiedä, vaihteleeko paikkakunnittain?? Mutta tämä siis pk-seudulla ja 9 vakuutusyhtiötä käytiin läpi, eli kaikki mitkä löydettiin :D Täytyy sanoa, että jollei kotivakuutuksen vaihtamisella oo väliä (ne kaikki melkein vaatii samaan yhtiöön sitten kotivakuutuksenkin) niin suosittelen ns. "pieniä" vakuutusyhtiöitä, niil on ehdottomasti parhaat diilit!
 
ei löytynyt kirpputorilta mitään..ei edes kunnon suppareita..

kovasti kyl tuntuu puskevan tuonne alas..alkoi jo pelottaa jos tuleekin tosi nopeesti ilman mitään kamalan kipeitä supistuksia..
lapsetkaan ei ole ny muutamaan päivään kyselly joko syntyy ensi yönä...
jotenkin tässä jo sillä fiiliksellä et kai se tuonne ensi viikolle menee..

ulkona aikamoinen viima..meinasin jos lasten kanssa vaikka pienelle kävelylle metsään, mut pistää tuo tuuli pakkasen kovemmaksi..hyvä syy jäädä sisälle odotteleen...

tiiti 40+6
 
Hip hei :wave: ,
Täällä taasen ja voitteko kuvitella, nyytin kera :heart: , meidän rutiinitarkastus osoittautuikin lapsiveden tihkumiseksi joten sunnuntai ajelu muuttuikin synnytykseksi, meidän Milli Menninkäinen syntyi 11.2.08 klo 5.39 pituutta neidillä oli 50cm ja painoa 3425g, synnytys oli hmmmm....mielenkiintoinen, kestoa n 10h :eek: . Mutta lisää myöhemmin.
Onnittelut muillekkin jakautuneille :flower: ja zemppiä tuleviin koitoksiin :hug:

-n-
 
Onnittelut C81 ja Nipsuli vauvoista :heart: :heart: :heart: :heart:

Kohta pitäisi suoriutua neuvolaan kuuntelemaan mitä viisasta tällä terkalla tällä kertaa on sanottavana tai kertooko mittanauha jälleen uusia totuuksia :kieh: Ei siis huvittaisi pätkääkään mennä :headwall:

Palailen sitten kera kuulumisten sieltä :wave:

äitsy ja pieni 39+5 :heart:
 
Heips vaan kaikille ja c81 paljon onnea tyttö vauvasta! :flower:

Tais muutama onnekas lähteä jo hekemaan ystävänpäivä vauvaa, ainakin jutut kuulosti tosi lupaavilta! :hug: Oispa kyllä kiva itsekin päästä vauhtiin, vaikka yöllä tuli nukuttua huonosti ja pikkasen väsyttäs. Pikkunen on onneks ollu virkee ja tuolla alaovella tuntuu "tökkimistä", jospa tästä ei kauheen kauan menis synnytykseen. Välillä vihlaseekin oikein kunnolla tuonne alapäähän, et eiköhän paikat ruppeis olemaan ready! =) Huomenna neuvola, jos ei ennen sitä lähetä...

Myö käytiin tytön kanssa aamusella ulkona, mutta vähä oli turhautunut olo, kun ei taipunut mihinkään! Ei meinaa takki mahtua kiinni kun piti vaatetta tumkee päälle, ja sit piti vielä suksia viritellä neitokaiselle, niin lie naapureilla ainakin ollu hauskaa! :LOL: Mitenhän sitä ois ylös päässy, jos ois pyllähtäny lumihankeen?! :kieh:

Nyt lisää kahvia hakemaan...saapi juoda taas illalla piimää ettei yöllä närästä! :p

Meinas ihan unohtua: HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ KAIKILLE ja vielähän myö kerettäs sinne synnärillekin! ;)

piiu ja masuasukki 40+5
 
Postipoika toi ihanat punaiset ruusut minulle! Mies oli laittanut töistä! On niin kauniit!!! Kyllä nuo kukat tuottaa niin paljon iloa. Olen täällä masiksen vallataessa yrittänytkin ajatella kevään sipulikasveja ja kesän perennoja ja kevätaikaa jolloin saa upottaa sormet multaan. Se vähän helpottaa. Meillä on parisadan kilsan päässä Hesasta vanha rintamamiestalo, joka on pakopaikkamme. Sinne ollaan ajateltu kesäksi karata hermolomalle. Siellä kyllä kaikki rikkaruohot ja talokin rehottaa ja paikat huutaa korjausta, mutta jos tuon asenteen ottaa, että kaikki pitäis olla tiptop, niin tulis aikamoinen stressi...

Laitan virtuaalikukkaisia kaikille teille :flower: :flower:
 
Onnittelut vauvoista nipsuli ja Äippä70 :flower:

Nipsulilla olikin sama la. kuin mulla... Mahtaako huomisen h-hetken porukkaa olla enää muita kasassa kuin minä, eli onko SEE jo synnärillä tai vauvan saanut? Entä BellaDelaRosa? Hän ei ole kyllä tainnut hetkeen kirjoitella.

Kävin pienellä kävelylenkillä ja vauhti on kyllä hidastunut melkoisesti. Sit vedin tuossa päikkärit. Nyt tekis mieli leipoa jotain hyvää ystävänpäivän kunniaksi, kun mies tulee töistä. Ihanasti oli Pupin mies ylllättänyt! =)
 
Minä täällä B) ja suunnittelen miehelle jotain ylläriä Ystävänpäiväksi. Valitettavasti ei kuitenkaan ole vauva, mutta ajattelin leipoa jotain. Vahinko, että keittiökaapeissa on aika rajalliset ainekset ja en jaksa lähteä kahden kilometrin päähän kauppaan, joten toskapiirakka (ei ole oma suosikkini) saa luvan kelvata. Mantelilastuja näyttää jääneen joululta.

Nyt on sitten virallinen käynnistysaika sovittu maanantaiksi klo 09.00, mutta elättelen toivoa, että nämä epämääräiset supistelut ehtisivät muuttua viikonloppua kohti ihan säännöllisiksi. Näyttää, että niitä kuitenkin tulee vieläkin välillä ja varsinkin levossa, mutta se säännöllisyys puuttuu... Eli tässä nähtävästi kärvestellään koko viikonloppu :headwall:
Onnea Nipsulille!

Kielo ja "Virallinen häätömääräys toimitettu" 41+3
 
Onnea vauvoista Nipsuli ja Äippä70 :flower: :flower:

Mulla on olo edelleen kuin olisin seinää päin juossut, toivottavasti ei nyt mikään tauti iskemässä. Tänään täytyy kyllä mennä ajoissa nukkumaan, jos ne vaikka huomenna käynnistelee niin voi joutua seuraavan yön valvomaan...

Piipi mulla tuli mieleen sun viestistä, että mulla on sama LA kuin oli Kiinillä, ja Arthur on jo yli 6-viikkoinen! :D Kieloa lukuun ottamatta taitaa olla muutkin saman LA:n odottajat jo jakautuneet... täytyy käydä kurkkimassa listasta. =)

Pupi ihana mies sulla =) Tuolta minun mörökölliltä on turha kukkia odotella, ei tule varmaan miehelle mieleenkään semmoisia hankkia. :snotty: No, johan tuohon on vuosien varrella tottunut... =)
 
Onnea Nipsulille tytön johdosta :wave: Kerro synnytyksestä kun jaksat.

Hei, miks mun vauva tärisee välillä tuolla mahassa? Onko teillä muilla samaa että joskus kun levossa oikeen kiinnittää huomiota, niin ihan kuin sillä olisi jotain vilunväristyksiä tms. Tänään aamulla oli muutaman kerran sellanen sekunnin-kaksi kestävä tärinäkohtaus :/
 

Yhteistyössä