Onnittelut vauvautuneille! :flower:
Hih,
Joosukka on täällä yksinpuhellut pari päivää, niin täytynee tulla välillä jututtelemaan =)
(Vaikka olen mäkin käyny nää täällä lukemassa, mutta en ole jaksanu/ehtiny kirjoitella.)
Kuitenkin, täällä myös odotellaan synnytyksen käynnistymistä innolla. Tänään menossa rv 38+4 ja vauva olis kyllä jo tervetullut :heart:
Eniten mua mietityttää vauvan koko, jos raskaus menee yliaikaiseksi. Esikoisen synnytys käynnistyi tosin ihan hyvissä ajoin, 38+6 (syntyi 39+0) ja poika oli sopivan kokoinen (3230g). Eli ei mulla nyt varmaan mitään erityistä riskiä ole sille, että vauva on viisikiloinen, mutta silti.
Helpommalla sitä pääsis, kun vauva alkais jo tulla...
Yhtenä yönä mulla oli lupailevia supistuksia ja vatsa löysällä. Oikein säpsähdin hereille, kun koski nivusiin ja selkään. En saanut nukuttua pariin tuntiin, mutta sitten se loppui ja kävin takaisin nukkumaan. Eikä tuon jälkeen ole tapahtunut kerrassaan mitään. Sinänsä hassua, kun esikoisesta ei ollut ainuttakaan kipeää supistusta ennen synnytystä. Elättelen siis toiveita, että tää tästä lähtis käyntiin ajoissa. Pitänee lähteä vähän lenkille.
Joku vinkkaili täällä
sairaalakassin sisällöstä. Täytyy juu imetysliivejä ottaa mukaan. En vain jotenkin osaa pakata mitään etukäteen.

Varmaan käy taas niin, että vedet menevät ja sitten ihmettelen, että mitähän ottais mukaan
Mukavaa ja lämmintä päivää kaikille!
neito84 + pikkunen 38+4