** Helmikuun Helmet** HELMIKUU

c81
Niisku-Neiti :hug: . Ota rennosti.. kaveri sai muksunsa yliajalla ulos, kun ekan kerran plussauksen jälkeen päätti olla kysymättä mieheltä 'milloin meien vauva tulee' - mie yritän nyt samaa taktiikkaa.. Uppoudun facebookin Travellers IQ peliin, ja yritän unohtaa kuku ipanan, vaikka nyt on sellainen tunne että voisi alkaa jo jännäämään tosissaan.. mutta äh! Mie en oo huomaavinaankaan.. menisikö leipomaan jonkun marjatortunb tai jotain.. pesukoneen tyhjennys laitto suppailemaan kovasti.. jos tuo uusi kierros kohta peseytyis niin pääsisi taas uudelleen samaan puuhaan.. :)

Joku kirjoitti pari päivää sitten uudesta asenteesta raskauteen. Minä päätin nyt sen omaksua ja unohdan koko raskauden. Kävin aamulla neuvolassa, kaikki ok ja tenava on kiinnittynyt ja laskeutunut, että on vaan hänestä kiinni, milloin suvaitsee jättää yksiönsä. Tähän mennessä olen liika keskittynyt tuon maha-asukin asioihin ja iltaisin soitellut jopa hänen lempikappaleita (älkää edes kysykö :ashamed: ) Nyt riitti palvelut ja tämä muori alkoi keskittyä itseensä. Eka teko, join kahvia ISON mukillisen (aiempi linja: ei liikaa) ja vetäisin ison possumunkin. Mitähän keksisi seuraavaksi? Yleensä olen katsonut neloselta tuon "Meille tuli vauva", mutta taidan jättää sen nyt väliin ja tehdä itselle manikyyrin.

Kielo2008 ja "hän josta ei enää puhuta" 40+1

c81
Jee! Hyvä Kielo! Aloitetaan uusi itsekäs 'mammaliike' !!! Mie ajattelin myös, että jos sopisi joka päivälle jonkun tapaamisen tms. niin menisi aika nopeammin.. huomiselle on jo yhden kaverin kanssa treffit, mitäs keksis seuraavalle päivälle.. jos vaikak menisi häiriköimään anoppia tai jotain.. hmm..

Niisku-neiti :hug: ollaan NIIN samoilla linjoilla

Just laitoin viestiä yhdelle kaverille, joka yritti soittaa,et olin kaupassa ku soittelit. T: 39+3 tai sit 38+1
Eikö ne nyt jumaliste vois olla soittamatta, vituttaa ilman niitäkin IHAN RIITTÄVÄSTI |O |O

Ihana asenne kielo2008.
Taitaa tuo parhaiten auttaa synnytyksen käynnistymisessä.

niminerkillä muut jo kokeiltu edellisissä raskauksissa eikä toivottua tulosta ole saatu. Sressihän "jumittaa" kohdunsuun lihakset ja sitte ei ainakaan mitään tapahdu. Muistan kun esikoista synnyttämässä ollessa eka kätilö joka oli vuorossa, huusi mulle aina kun nostin käsivarren ylös ja käden tavallaan selän taa kun supisti, et käsi alas , kohdunsuun lihakset jännittyy.

jaa-a, Empä tiedä. kai se sit on pers pystyssä :LOL:

Toisaalta kun ne sanoo et pitäis painovoiman antaa tehdä tehtävänsä ja seistä et vaavi painas mahdollisimman paljon kohdunsuuta, niin eihän se kohdunsuu silloin voi rentona olla :p

Tässäkin taas ohjetta kaikille :LOL: :LOL:

SEE
Moikka. Vesien menosta meillä kanssa neuvolassa ohjeistettu että jos vauva rt:ssä niin rauhassa vaan laittelee kaikki valmiiksi ja lähtee ihan rauhassa omalla kyydillä sairaalaan. Makuuasento jos lapsen tarjonta ei ole rt...

Lapsiveden vähyydestä.Mulla kanssa tosta sanottu jo rv 35 mutta kuuluu loppuraskauteen ja sitä nyt neuvolatäti seuraillut että on kuitenkin riittävästi. Mulla viime neuvolassa sf-mitta tippunut 3cm ja selittyy kuulemma lapsiveden vähäisyydellä sekä kohdu laskeutumisella. Mutta itse olen miettinyt kuitenkin samaa kuin JAHVETTI että jos raskaus menee yli lasketun ajan luulisi että tota asiaa haluttaisiin jotenkin enemmän tutkia...

Täällä tosi huono olo. Vatsa tyhjentynyt molemmista päistä. Eilen olin ihan kuralla ja tänään oksentanut 2 kertaa ja taas vatsassa kiertää, en usko että kyseessä on mikään vatsatauti kun kuitenkin tekee mieli ruokaa.( Sori , kuvottavaa luettavaa) Enpä tiedä mikä on. Pari päivää supistellut koko ajan mutta eivät ole mitään hirveän kipeitä... Olo alkaa olla kuin olisi selkäänsä saanut.

Vauvoja tulee urakalla, katsotaan koska on oma vuoro, onhan tässä nyt vielä laskettuunkin aikaan vielä reilu viikko joten Jahvetin laskisin nyt ainakin KOKSIIN ennen mua. Vaikka kivahan se olisi siellä samaankin aikaan pakertaa vauvaa maailmaan.

T:SEE rv38+4

äsken oli mahassa älytön jumppahetki, liekkö kupilla kahvia vaikutusta asiaan :whistle: tuntu että väkisellä se ittensä tuolta ulos työntää, pitäskö juuan vielä 5 kuppia lisää niin saiskohan se sitten ne kalvot puhki.. :D minäki oon yrittäny asennoitua tuohon että "en välitä" tästä olotilasta, mut ei se vaan onnistu :ashamed: teidät muut sentään ymmärtää ku teillä jo viikkoja noin reippaasti mut mulla on vasta 36+5, niin mitenköhän paha hermoraunio oon sitte jos menee vielä yliajalle.. |O ainiin näin muuten viime yönä unta että Jahvetin kans höpöteltiin täällä kaksistaan ja molemmilla oli kauheat supistelut meneillään, sit mulla loppu ne supistelut ku seinään ja Jahvetti pääsi nyytin hakuun, olin ihan raivona sitte ku minä jäin kotia nukkumaan :LOL:

c81
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Mikähän olis paras asento sitte, et kohdunsuu olis rennoimmillaa? :LOL: :LOL:
Ainakin kaveri sanoi, että jos onnistuu supistuksen aikana pitämään otsan ja leuan rentona (älä kysy miten) niin kohdun lihakset on rennompana ja sattuu vähemmän. Tai siis leuan saa rennoksi laittamalla kielen kitalakea vasten, mutta en tuosta otsasta tiedä. Auttaisiko se myös kohdunsuulle??

Alkuperäinen kirjoittaja SEE:
Vauvoja tulee urakalla, katsotaan koska on oma vuoro, onhan tässä nyt vielä laskettuunkin aikaan vielä reilu viikko joten Jahvetin laskisin nyt ainakin KOKSIIN ennen mua. Vaikka kivahan se olisi siellä samaankin aikaan pakertaa vauvaa maailmaan.

Kun tuo Cruella nyt meidät jätti, niin liity sie minun ja Mirkkulin seuraan :D

Kuulemma ruuhkaa siellä on...minkä uskon kyllä, kun nykyään Kouvolastakin sinne tullaan....kun siellä oli väliin täyttä pelkästään kotkalaisilla :/

Ja mikäs ihme se on et on kiirettä ja täyttä kun politkin toimii milloin toimii ja puoli päivää silloinkin (klo9-13) Silloin poitsua odottaessa oli kokopäivän auki ja väki tosiaan tuli vaan Kotka-Hamina seudulta ja ympäryskunnista.

c81

Kuulemma ruuhkaa siellä on...minkä uskon kyllä, kun nykyään Kouvolastakin sinne tullaan....kun siellä oli väliin täyttä pelkästään kotkalaisilla :/
Mie haluan kanssa mukaan!! (se siitä miun hyvästä yrityksestä olla odottamatta lähtöä.. ;) )

Alkuperäinen kirjoittaja c81:

Mie haluan kanssa mukaan!! (se siitä miun hyvästä yrityksestä olla odottamatta lähtöä.. ;) )

No, tuu sie kanssa...täytetään kerralla kaikki 4 salia :LOL: :LOL:

mirkkuli viimeksi ku mie olin vajaa 5v sitte siel, ni siel oli tosi tyhjää...melkeen aavemaista...et voin kuvitella tilanteen nyt.
Esikon aikaan 10v sitte oli kanssa ruuhkaksi asti, vaikka tosiaan oli vaan nää kotkan lähiympäristöt siellä..

Ukkokin sitte ilmoitte huomenna menevänsä "iltavuoroon" lähtee kahdenmaissa ja tulee sitte aamulla kotiin kun konttorit aukeaa. Menee siis purkutöihin jonnekin konttorille missä ei saa päivisin, heidän työaikana kuulua meteliä. No enhän mä huomennakaan sitte pääse sinne synnärille kun nuo ukon työt... :kieh: Kun yksin en mene.
Tosin jos lähtö tulee niin ei se sinne lähde, mut kun noi kaks aijempaa on alkanu supistuksilla tulemaan vasta iltapäivällä alkuillalla.
On se sit kivaa jos se just kerkeää Hesaan ja sit mä soitan et lähe kuule kotiinpäin vaan ajelemaan.

hei niin juuri muistin et laulaminen rentouttaa kohdun lihaksia. Siitä on tehty jopa tutkimus. Joten nyt vaan laulamaan kaikki.

mä lämmitin äsken ruokaa ja keittiöstä löysin yhden supistuksen. Rupesin kyl nauraa kun vatsa veti hassun näköiseks. :LOL: :LOL: mut ei tuntunut missään...

nyt ahmin koneen ääressä ruokaa. :D

mirkkuli joo nää synnytykset pitää suunnitella hyvin etukäteen, et millon voi lähtä :kieh:
Mie lähtisin mieluusti ennen ens viikkoa, koska miehellä on ens viikko iltavuoroa ja mie en enää jaksais yksin sitä iltarumbaa :ashamed: MUTTA, jos tää vil koko ens viikon pysyy yksiössään, niin sit mies saa 6 viikkoa lomaa putkeen. Jos se alottaa isyysloman esim jo ens maanantaina, niin sit olin 4vko isyyslomaa, viikko töitä ja 2 vko talvilomaa...no, menis se silleeki :D

Alkuperäinen kirjoittaja Niisku-neiti:
hei niin juuri muistin et laulaminen rentouttaa kohdun lihaksia. Siitä on tehty jopa tutkimus. Joten nyt vaan laulamaan kaikki.
Nyt nää alkaa olla sitä luokkaa, et mie taijan mennä nukkuu vähäks aikaa :LOL: :LOL: Minäkö laulamaanki vielä...ei...siihen en sorru :LOL: :LOL: :LOL:

Yhteistyössä